Жоспар
Кіріспе.................................................................................................................................3
І. Ақпараттық модельдеудің негізгі түсініктері.
1.1. Модельдеу туралы түсінік.......................................................................................5
1.2. Білімді ақпараттандыру ісінің түсініктемелік ақпараты.....................................8
1.3. Ақпараттық модельдеу тәсілдері...........................................................................17
ІІ.Ақпараттық модельдің білім ортасын қалыптастыру.
2.1 Жоғары оқу орнының ақпараттық модельдің негізін қалыптастыру.............23
2.2 Оқытудың ақпараттық модельдің теориясы..............................................................28
Қорытынды....................................................................................................................30
Әдебиеттер тізімі............................................................................................................31
Кіріспе.
Ғылымға, экономикаға, өндіріске ақпараттық процестерді енгізу ісін жоғары
Кез келген оқыту түрінің, оның ішінде қашықтан оқыту
Қазіргі технологиялар ақпараттың кез келген көлемін орналастырудың, сақтаудың,
Осындай кезде мамандар даярлаудағы алғашқы сатыға олардың өздігінен
Осындай оңай іске аса қоймайтын мәселелерді шешу педагоггардың
І. Ақпараттық модельдеудің негізгі түсініктері.
1.1. Модельдеу туралы түсінік
XX ғасырда модель түсінігі нақты және идеалдық модельдерді
Модель - 1) қасиеттері белгілі бір мағынадағы жүйенің
Модельдеу кез-келген құбылыстардың, процестердің немесе объект жүйелерінің қасиеттері
Жалпы түрдегі "модель" түсінігі төмендегідей негізде анықталады.
Модель - модельдеу мақсаты тұрғысынан оқып үйренетін объектінің
Моделъ - объектінің нақты жұмыс істеуіне сәйкестенетін анықталған
Модельдеудегі ең бастысы модельдеуші объекті мен оның моделі
Барлық модельдердің көп бейнелілігі негізінен үш топқа бөлінеді:
материалдың (табиғи) модельдеуші объектінің
(самолеттің
кішірейтілген ұлғайтылған көшірмелері;
бейнеленуші моделъдер (геометриялық нүктелер, математикалық маятник, идеал
ақпараттық модельдер - модельденуші
кодтау тілдерінің бірінде
схемалар, сызбалар,
бағдарламалар).
Информатика курсында негізінен ақпараттық модельдер қарастырылады.
Ақпараттық моделъ (Информационная моделъ;) — 1) басқару жүйесінде
Ақпараттық модельдердің басқа да ақпарат түрлері сияқты өзіндік
Модель (франсуз тілінде - өлшем, үлгі) - бұл:
нақты объектінің қарапайымдандырылған ұқсасы;
заттың кішірейтілген ұлғайтылған түрдегі макеті;
- табиғат пен қоғамдағы қандай
бейнесі, сипаттамасы және схемасы;
- жұмыс істеуі анықталған параметрлер бойынша нақты объектінің
- анықталған шарттарда түпнұсқа объектінің бізді қызықтыратын қасиеттері
модельдеу мақсаты тұрғысынан оқып үйренетін объектінің құбылыстың кейбір
Ақпараттық моделъ - модельденуші объектінің ақпаратты кодтау тілдерінің
Моделъдеу - бұл:
- нақты бар объектілердің (заттар, құбылыстар, процестер) модельдерін
нақты объектіні қолайлы көшірмемен алмастыру;
таным объектілерін модельдері арқылы зерттеу.
Модельдеу кез-келген мақсатқа бағытталған қызметтің ажырамас бөлігі.
Модельдеу танымның негізгі әдістерінің бірі.
Нақты қызметтердегі объект модельдері төмендегі жағдайларға пайдаланылады:
материалдық заттарды бейнелеу;
белгілі фактілерді түсіндіру;
болжамдар құру;
зерттелінетін объект туралы жаңа білімдер алу;
болжау;
басқару және т.с.с.
1.2. Білімді ақпараттандыру ісінің түсініктемелік ақпараты.
Кез келген ғылым өз саласында қолданылатын терминологаялық аппаратқа
Енді жиі пайдаланылатын бірсыпыра түсініктердің мағынасын ашуға тырысайық,
Оқыту технолологияларына байланысты түсініктер.
Біз талдайтын ұғымдардың көпшілігінде "технология" сөзі кездеседі.
"Технология" түсінігін қарап шықсақ, ол — шығару
«Оқыту» түсінігін қарасақ, ол — "белгілі бір мақсатқа
Бұдан бұрын қарастырылған мәліметтерді де қолндана отырып, "оқыту
Оқыту технологиясы — мынадай шараларды: 1)білімнің, ғылыми
Интерактивті режим — командалар мен жауаптар алмасу арқылы
Оқытудың интерактивті режимі — оқушының жүйемен белсенді түрде
Оқытудың компьютерлік технологиялары — акпаратты бейнелеу, тасымалдау және
"Ақпарат" түсінігімен байланысты казіргі ұғымдар.
Біздің зерттеулерімізбен — ақпарат, ақпараттандыру және соңғы ұғымнан
Ақпарат (латын тілінде — таныстыру, түсіңдіру, көрсету,түсінік)—бұл:
1) адамдар арқылы таратылатын нақты жағдай туралы хабар,
2) хабарлама алу арқылы азайатын, төмендейтін белгісіздік; 3)
Ақпаратты материя және энергия тәрізді философиялық категориялармен бір
ақпарат — сыртқы әлемге бейімделу арқылы одан алынатын
ақпарат — энтропияны терістеу (Бриллюэн);
ақпарат — коммуникация мен байланыс,бұларды пайдалану процесінде белгісіздік
ақпарат — әр түрлілікті жеткізу (Эшби);
акпарат — құрылымдар күрделілігінің өлшемі (Моль);
ақпарат — таңдау ықтималдығы (Яглом).
Акпараттың тағы да бірсыпыра анықтамаларын келтіріп. оның басқа
Біз ақпаратты бағалы заттар жүйесіндегі негізгі көрсеткіш ретінде
Ақпараттың кең мағынасы — нақты әлемді бейнелеу; ал
Білімді ақпараттандыру — оқыту мен тәрбиелеу ісінің психологиялық-педагогикалық
Қазіргі кездегі жаңа акпараттық технологиялар — қазіргі компьютерлік
Білім берудің ақпараттық ортасы.
Төмеңдегі, сонғы кезде өте кең тараған түсініктер тобын
"Білім берудің ақпараттық ортасы" термині құрамын қарастырайық.
Орта - адамды қоршап тұрған, оның тірлігіне, қалыптасуына
Орта ұғымының кең мағынасы (макроорта) жалпы қоғамдық-экономикалық жүйені
Ортаны әр түрлі негіздерге қарай жіктеуге (топтауға) болады.
• ортаның ауқымдылығын анықтайтын оның камту деңгейіне қарай:
- материяның болу және даму түріне қарай: биогииялық,
• қоғомның көрнекті мәселелерін шешу бағытына байланысты: адамның
• танымдық әрекеттерді басқару түріне және ақпаратты жеткізу
Мұндағы бізді қызықтыратыны білім беру ортасын әлеуметтік ортаның
Білім беру ортасы түсінігінің болмысын толық етіп көрсету
Білім беру ортасы — көпаспектілі, толыкқаңды, әлеуметік-психологиялық нақты
Бізді керекті "ақпараттық-білім беру ортасы" түсінігіндегі "ақпараттық" сөзі,
Сонымен, ойымызды тұжырымдай келе ақпараттық-білім беру ортасы түсінігінің
Ақпараттық-білім беру ортасы(АБО) — танымдық іс-әрекеттерді сүйемелдеуді және
Ақпараттық-білім беру ортасын құруға деген көзқарас тек алдын
Қазіргі білім беру ісінің басты шарттарының бірі болып
Ақпараттық-пәндік орта ақпараттар ішінен керектісін іздеуге және сонымен
Қазіргі компьютерлік технологиялар негізінде жасалған ақпараттық-білім беру ортасының
Ғылыми мақалаларда жиі кездесетін тағы бір түсінікті қарастырып
Біртұтас ақпараттық-білім беру кеңістігі берілген кеңістіктегі субъектілерді оқыту
Біртұтас ақпараттық-білім беру кеңістігін бірнеше аспектіден қарастыруға болады:
1) тарихи жағынан: ата-бабалардың мәдени тәжірибесі мен білім
2) ғылыми-әдістемелі кжағыннан: біртұгас ғылыми-әдістемелік тәсілді қолдану және
басқару түрі бойынша: білім кеңістігін ұйымастыру мен басқарудың
әлеуметтік-экономикалық жағынан: "бүкіл ғұмыр боиынша білім деңгейін көтеріп
5)мәдени-этникалық жағынан: қарастырылатын аймақтың мәдени және этникалық даму
Бізді қоршап тұрған әлем үшін, яғни қазіргі адамзат
Білім кеңістігі — динамикалық қозғалыстағы құрылым, ол көптеген
Бүкіләлемдік қауымдастықтың алға басуы, ғылыми-техникалық прогрестің өсу екпіні,
Білім кеңістігі мен орталарының қиылысу жазықтықтарында әр адамның
2001 ж. Федеральдық желі тәжірибелік жобаларын қорғау кезінде
1.3. Ақпараттық модельдеу тәсілдері.
Информатиканың мамандыққа баулу курстарының бірі — "Модельдеу". Қазіргі
Модель — жасанды кұрылған объект. Ол схема, сызба,
Модель құру процесі модельдеу деп аталады Модельдеу -
Жалпы жағдайда модельдеу нақты және абстрактылы болып бөлінеді.
модельдер мысал болады. Ал, білімді модельдеу мәселесінде жасанды
дәстүрлі математикалық модельдеу;
процестер мен құбылыстарды визуальды модельдеу;
арнайы қолданбалы технологиялармен компьютерлік технологиялар арқылы жасақталған "жоғары
Компьютерлік модельдеу ақпараттық модельдеуге компьютерді қолдану жағдайларын зерттейді.
Мұндағы объектінің мазмұндық сипаттамасына а) зерттелетін объектінің физикалық
Информациялық модельдеудің кең таралған түрлерінің бірі — ақпаратгы
Шешуі: Есеп шарты бойынша түйінді сервер басқа барлық
Ақпараттық модельдеу негізінен информатиканың қолданбалы бөлігін сипаттайды. Ақпараттың
Сонымен информатика пәнінің мұғалімі "Модельдеу" тақырыбын өту барысында
ІІ.Ақпараттық модельдің білім ортасын қалыптастыру.
2.1 Жоғары оқу орнының ақпараттық модельдің негізін қалыптастыру
Қазіргі жоғары білім жүйесінің тиімді түрде жұмыс істеуі
Оқыту процесінің ақпараттық құралдары мен қорларын, оқу орнының
Ортаны құрастыру ісінің осы кезеңінде негізгілер санатында бес
Ақпараттық білім беру ортасының оку процесі компоненті білім
Мысал ретінде оқу процесі компонентінің құрамына кірген және
Біздегі ақпараттық білім беру ортасының "оқу процесі" компонентінің
Оқу компонентінің осылай құрылуына байланысты жасалған жұмыс программасы
Осындай жолмен керекті тақырыптарға, лекциялық практикалық және лабораториялық
Оқыту-тәрбиелеу процесінің жоғары тиімділігіне қол жеткізу үшін оқу
Бірінші процестің программалық сүйемелделуін жүзеге асыру үшін және
Осындай ортаны қалыптастыру тәжірибесі оқудан тыс атқарылатын жұмыстарды
Оқу процесін кешенді түрде ақпараттандырумен қатар уақыт талабына
Ұйымдастырушылық-басқару компоненті қызметінің көпжақтылығына байланысты оның ерекшелікгерін тиянақты
2.2 Оқытудың ақпараттық модельдің теориясы.
Соңғы кезде электрондық оқулықтар жасау мәселесі басылым беттерінде
Оқу бөлімінің негізгі ұғымдары "Технология-Ғылым-Қоғам" жүйесінің байланысына сай
Технологиялық бөлім:
Технология туралы жалпы түсінік.
Ақпараттық технология (А Т).
Ақпараттық технология жабдықтары.
Ғылыми бөлім:
1. Информатика ғылымымен оның ақпараттық технологиямен байланысы.
2. Білім беру жүйесін ақпараттандыру. Ақпараттық мәдениет.
Әлеуметтік-тұлғалық бөлім ақпараттық қоғамында адамға әсер ететін оқытудың
"Информатиканы оқыту әдістемесі бойынша арнаулы курс"
Арнайы курстың бағдарламасына сәйкес бұрын алған білімдерін кеңейтіп,
Электрондық туынды жасағаннан кейін оны қавдай сабақта, қалай
Қорытынды.
Қазіргі уақытта информатиканың негізгі ғылыми бағыттарының бірі модельдеу
Информатика пәні информатиканың негізгі компоненттерінің: есептеуіш техникасы, программалық
Қорыта келгенде ақпараттық модельдеудің негізгі түсініктері, білімді ақпараттандыру
Ақпараттық модельдеу негізінен информатиканың қолданбалы бөлігін сипаттайды. Ақпараттың
ӘДЕБИЕТТЕР
1. Макарова Н.В. и др. Информатика: Учебник. М.,
2. Каймин В.А. Информатика: Учебник. М., 2001.
3. Конюхоеский П.В., Колесова Д.Н. идр. Экономическая информатика:
ник. М.;СПб.,2001.
4. Острейковский В.А. Информатика. М., 2000.
5. АлексеевА.П. Информатика-2002. М., 2002.
6. Балапанов Е.Қ., Бөрібаев Б., Дәулетқулов А. Информатикадан
Алматы, 1998.
7. Балапанов Е.Қ., Бөрібаев Б., Дәулетқулов А. Новые
нологии. 30 уроков по информатике. Алматы, 2002.
8. ЕржковК, ҚараевЖ., СтифутжаН. Информатика, 7-сыиып. Алматы, 2001.
9. Камардинов О. Еселтеуіш техника және программалау. Алматы:
10 .Камардинов О. Информатика. Бірінші бөлім. Шымкент, 2000.
11. Камардинов О. Информатика. Екінші бөлім. Шымкент, 2000.
30