ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ МИНИСТРЛІГІ
МАТЕМАТИКА, ФИЗИКА ЖӘНЕ ТЕХНОЛОГИЯЛАР ФАКУЛЬТЕТІ
Мамандығы: Информатика
ДИПЛОМДЫҚ ЖҰМЫС
Тақырыбы: МЕКТЕПТЕГІ ИНФОРМАТИКА КУРСЫНДАҒЫ
EXCEL БАҒДАРЛАМАСЫН МЕҢГЕРУ НЕГІЗДЕРІ
Ғылыми жетекшісі
доцент
«___»_________20__ ж.
Кафедра меңгерушісі,
т.ғ.к..., доуент
«___» _________20__ ж.
Орындаған
050111 «Информатика»
мамандығының студенті
Нормабақылаушы
аға оқытушы
«___»__________ 20__ ж.
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРУДІҢ
МЕМЛЕКЕТТІК ЖАЛПЫҒА БІРДЕЙ МІНДЕТТІ СТАНДАРТЫ
«Информатика» пәні бойынша оқу бағдарламасының түрлері және оқу
EXCEL КЕСТЕЛІК ПРОЦЕССОРЫ.
Excel мүмкіндіктері.
Excel-де деректермен жұмыс істеу.
2.3 Excel-дің графикалық мүмкіндіктері.
3. EXCEL КЕСТЕЛІК ПРОЦЕССОРЫНДА
4. ОҚЫТУДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ӘР ТҮРЛІ
4.1 Оқытуды ұйымдастырудың түрлері жайлы түсінік
Сабақтың типтері, түрлері олардың құрылымы
Сабақта қолданылатын оқытудың әртүрлі формалары
Информатиканы оқытуды ұйымдастыру
5 EXCEL БАҒДАРЛАМАСЫН ОҚЫТУДА ҚОЛДАНЫЛАТЫН
ТИІМДІ ИНОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР.
5.1 “Сын тұрғысынан ойлау” технологиясы.
5.2 Деңгейлеп дамыта оқыту технологиясы.
ҚОРЫТЫНДЫ
ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
ҚОСЫМША А
КІРІСПЕ
1980 жылы кестелік процессорлардың пайда болуы кестелік құжаттарды компьютердің
Қазіргі компьютерлерде Microsoft Excel кестелiк процессоры кеңінен тараған. Бұл
Microsoft Excel мүмкіндіктерінің көпжақтылығы оны тек экономика саласында
Мектеп курсында оқушылар Microsoft Excel кестелiк процессорымен танысады. Программаның
Диплом жұмысының мақсаты: мектептегі информатика курсында Excel бағдарламасын меңгеру
Диплом жұмысының міндетері:
Қазастан Республикасы орта білім берудің мемлкеттік жалпыға міндетті стандарты
Жалпы матриалдардың ұсынылу реті оқу бағдарламаларымен сәйкестілігін анықтау.
Excel бағдарламасын оқытудың жаңа иновациялық технологияларды пайдалану әдістерн қарастыру.
Оқушылардың сабаққа деген қызығушылығын арттыру, сабақты ұйымдастыру әдістерін қарастыру.
Диплом жұмысының құрылымы: Берілген диплом жұмысына кіріспе, бес бөлім,
Бірінші бөлімде Қазақстан Республикасы жалпы орта білім берудің мемлекеттік
Екінші бөлімде жалпы мекпепте оқытылатын тақырыптар толық қарастырылған
Үшінші бөлімде Excel кестелік процессорыда деректер базаларымен жұмыс істеу.
Төртінші бөлімде Excel бағдарламасын оқытудың әр түрлі формалары, ұйымдастыру
Бесінші бөлімде Excel бағдарламасын оқытуда қолданылатын тиімді иновациялық технологиялар,
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРУДІҢ МЕМЛЕКЕТТІК ЖАЛПЫҒА
Бұл сандарт ҚР БМЖМС 2.003-2002 негізінде дайындалды, ол «Информатика»
Стандарт ережелері:
Қазақстан Республикасының жалпы білім беруді жүзеге асыратын барлық ұйымдарында,
Бастауыш және орта кәсіптік білім бері ұйымдарындақабылдау емтихандарының материалдарын
Мемлекеттік білім стандарты және тестілеудің ұлттық орталықтарында қабылдау емтихандары
Жоғарғы оқу орындарында «Информатика» пәні бойынша педагог кадрларды даярлауға
Білім беру саласындағы ғылыми-зерттеу институттарында «Информатика» пәні бойынша
Білім беру жүйесі қызметкерлерінің кәсіптік біліктілігін жетілдіру және қайта
Білім беру саласындағы орталық және жергілікті атқару органдарында
Сонымен бірге стандарт республиканың мемлекеттік басқару органдары мен ұйымдарында
«Информатика» пәні бойынша осы стандарт білім берудің сәйкес сатысының
«Информатика» пәнін оқытудың басты мақсаттары:
оқушыларды ғылыми дүниетанымдық негіз қалыптастыру;
оқушылардың ойлау қабілетін дамыту;
оқушыларға ақпараттандыру құралдарын, ақпараттық техологияны дамыту;
оқушыларды өмірге, еңбекке және білімдерін жалғастыруға даярлау.
«Информатика» пәнін оқытудың басты міндеттері:
ғылымның негізін қалайтын үш ұғымның (зат, энергия және ақпарат)
қоршаған ортаны жаңа – ақпараттық тұрғыдан зерттеу көзқарасын қалыптастыратын
қоғам дамуында жаңа ақпараттық технологиялардың рөлін анықтау, қоғамның постиндустриялық
оқушылардың теориялық, шығармашылық ой қабілетін арттыру;
тиімді шешімдер таңдай білуге бағытталған, оперативті ойлау деп аталатын
ақпараттандыру құралдары, ақпараттық технологиялар саласындабілім, білік және дағдыларды қалыптастыру
формалдау,модельдеу, компьютерлік тәжірибе және т.б ғылыми танымның жаңа
оқушыларды еңбекке, кәсіби қызметке даярлау.
«Информатика пәнінің зерттеу объектілері мыналар:
ақпарат;
ақпараттық ресурстар;
түрлі табиғат жүйесіндегі ақпараттық үрдістер;
ақпараттандыру құралдары және ақпараттық технологиялар.
«Информатика» оқу пәні мазмұнының даму болашағы мынадай көріністергебайланысты болады:
пәннің жалпыбілімдік, дүниетанымдық әлеуеті жөніндегі көзқарасты тереңдету, атап айтқанда:
оқушыларға қазіргі заманның формалдау, модельдеу, компьютерлік тәжірибе әдістерін меңгерту;
тиімді шешімдерді таңдай білуге бағытталған оперативті ойлау деп аталатын
мектепте оқытуды ақпараттындыру үрдісін жүзеге асыру.
информатиканың өзімен байланысты. Қазіргі таңда информатика әлемдік ғылымның бірден
Соңғы жылдардағы информатика дамуының басты бағыттары мыналар:
Теориялық информатика, мұнда ақиқаттың бір көрінісі ретінде ақпараттың жалпы
Ақпараттандыру құралдары, бұл сала бойынша дербес компьютерлердің, микропроцессорлардың есептеу
Әртүрлі ақпараттарды сақтау, өңдеу және қолдану мүмкіндіктерін одан әрі
Әлеуметтік информатика саласындағы зерттеулер, информатика және ақпараттық технологиялардың қазіргі
«Информатика» пәнінің базистік оқу жоспарында алатын орны.
Мектепте информатика пәнің оқытудың мақсатын ұғыну, информатика негіздерін игеру
Бірінші кезең (7-9-сыныптар) – базалық курс, информатика пәні бойынша
Екінші кезең (10-11-сыныптар) – информатика саласы бойынша жоғарғы сыныптарда
Базистік оқу жоспарындағы, «Математика» білім саласының инварианты бөлігінде ,
1.1 «Информатика» пәні бойынша оқу бағдарламасының түрлері және
«Информатика» жалпы білім беретін оқу орындарының негізгі және жоғарғы
«Информатика» оқу пәні көлемінде мынадай бағдарламалар жүзеге асырылады:
Білім берудің негізгі бағдарламасы – информатиканың базалық курсы (7-9-сыныптар)
Бағдарлы білім беру бағдарламасы – қоғамдық-гуманитарлық, жаратылыстану-математикалық бағыттар бойынша
Қосымша білім беру бағдарламасы – бұл стандарт көлемінен тыс,
«Информатика» оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің көлемі білім бағдарламаларына
Негізгі сатыда )7,8,9-сыныптар) – аптасына 1 сағат, оқу жылына
Оқу бағдарына қарай жоғарғы сатыда:
А) қоғамдық-гуманитарлық бағыт (10-11-сыныптар) - әр сыныпта аптасына 1
Б) жаратылыстану-математикалық бағыт (10-11-сыныптар) - әр сыныпта аптасына 1
Қазақстан Республикасы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты
Соның ішінде Excel бағдарламасы «Ақпараттық технологиялар» мазмұнды желісінде
Сызба 1 «Ақпараттық технологиялар» желісінде оқытылатын тақырыптар
Excel бағдарламасы информатиканың негізгі (базалық) курсында 8 сыныпта оқытылады.
Кесте 1 Тақырыптық күнтізбелік жоспар
№ Тақырыптар Сағат саны
Компьютердегі кестелік есептеулер 2 сағат
1 Деректерді кестелік түрде ұсыну.
Электрондық кестелер 1 сағат
2 Электрондық кестелерде деректерді өңдеу.
Формула жазу ережелері 1 сағат
Кесте 1 (жалғасы)
Excel кестелік процессоры 8 сағат
1 Негізгі түсініктер мен амалдар 2 сағат
2 Excel-дегі деректермен жұмыс істеу 3 сағат
3 Excel-дің графикалық мүмкіндіктері.
Диограммамен жұмыскестелік процессоры 3 сағат
Деректер базасы 4 сағат
1 Деректер базасын басқару жүйесі 2 сағат
2 Деректер базаларымен орындалатын амалдар 2 сағат
Excel кестелік процессорында деректер
базаларымен жұмыс істеу 4 сағат
1 Excel-дегі деректер базалары 2 сағат
2 Деректер базасын өңдеу 2 сағат
EXCEL КЕСТЕЛІК ПРОЦЕССОРЫ
2.1 Excel мүмкіндіктері
Microsoft Excel кестелік процессоры деректермен әр түрлі операциялар орындауға
Кесте құруға және оларға ат қойып, дискіде сақтауды.
Сақталған кестелерді ашуға және оларға түзету жасауды.
Кестеге жол, баған немесе ұяшық қосуды.
Кестеден жол, баған немесе ұяшықтарды алып тастауды.
Жол, баған немесе ұяшықтар ішіндегісін көшіруді немесе орын ауыстыруды.
Ұяшықтар ішіндегісін өсуі немесе кемуі бойынша сұрыптауды.
Пайдаланушының өзі құрастырған формула бойынша немесе кестелік процессорда бар
Кесте деректері бойынша диограмма құруға және оларды кестеге кірістіруді.
Кестеге графикалық объектілерді, яғни стандартты суреттер қорынан суреттер кірістіруді.
Кестелерді баспаға, яғни принтерге шығаруды.
Microsoft Excel-ді іске қосу үшін Пуск – Программы –
Microsoft Excel іске қосылғаннан кейін оған ақпарат енгізілетін жұмыс
Сурет 1 Excel жұмыс кестесі және оңың элементтері
Жұмыс кестесінің элементтері.
Айналдыру жолағы – жұмыс кестесінің дәл қазір экранда көрінбей
Бөлудің кішкене бөлігі – кесте терезесін екі бөлікке бөледі,
Жол номері - әрбір жолды анықтайды және жол таңдау
Баған тақырыбы - әрбір бағанды анықтайды және баған таңдау
Кестелік меңзер – таңдалған ұяшықты көрсетеді.
Таңбалар – жұмыс кітабында парақ таңдау үшін қолданылады.
Стандартты аспаптар панелі – стандартты операцияларды орындауға арналған командаларды
Пішімдеу панелі – пішімдеудің стандартты операцияларын орындайтын батырмаларды, мысалы,
Формулалар жолы – активті ұяшықтың ішіндегісін көрсетеді.
Қалып-күй жолы – EXCEL-мен жұмыс істеу барысында әр түрлі
Айналдыру батырмасы – жұмыс кітабы беттерінің таңбалары бойынша орын
Excel іске қосылғаннан кейін, экранда кестенің жұмыс істеу беті
Жұмыс кестесі жол мен баған түрінде ұйымдастырылған. Әрбір бет
Excel жұмыс кітабы, жұмыс кестесінен басқа диограмма беттерінен, модуль
Жұмыс кестесінің беті бойынша орын ауыстырумаустың көмегімен орындалады. Кесте
Меңзердің орнын ауыстыру үшін және пернелерін қолдануға
Кесте бірнеше жұмыс беттерінен тұратын болғандықтан, кесте беттерімен жұмыс
Терезенің төменгі жағындағы қажетті кестенің таңбасын шертіңдер. Терезенің төменгі
пернесін басып, Переход диалог терезесіндегі Ссылка өрісіне таңбаның
Кестеге жұмыс беттерін қосу үшін Вставка – Лист командасын
Сурет 2 Жұмыс кестесінің беті бойынша орын ауыстыру
Маус көмегімен жол биіктігін өзгерту үшін маустың нұсқағышын нөмірленген
Сурет 3 Бағанның енін және жолдың биіктігін өзгерту
Excel-дегі деректермен жұмыс істеу.
Жұмыс кестесінің кез келген ұяшығына мәндерді сол сияқты формулаларды
Егер меңзерді ұяшыққа орналастырып дерек енгізе бастаса, онда олар
Енгізуді аяқтағаннан кейін Вводж батырмасын шертуге немесе жай ғана
Кестеге мәтін енгізу үшін ұяшық таңдап, оны тереміз. Енгізуді
Кестеге сан енгізу үшін ұяшықты таңдап, санды теріп
Деректерді ұяшыққа енгізгенде қате терілген символдар немесе
Жұмыс кітабын бірінші рет сақтау үшін Файл – Сохранить
Егер өз жұмыс кітаптарыңда құпия ақпарат болса, онда оны
Excel кестелік процессоры негізгі файлдан басқа резервтік көшірмелер жасауға
Бар жұмыс кітабын ашу үшін аспаптар панеліндегі Открыть батырмасын
Жұмыс барысында Excel-ден шықпай жаңа жұмыс кітабын жасау үшін
Excel-де жұмыс жасап отырғанда деректерді өңдеу формулаларны қолдануға болады.
Егер меңзерді кез келген ұяшыққа орналастырып, теңдік белгісін енгізсе,
Ұяшықтар ауқымын қосқанда формулаларды өзіміз құруға болады, мысалы, кестедегі
Формулаларды есептегенде құрылатын формулаларға функцсияны негізуге көмектесетін функция мастерін
Сурет 4 Функция мастері диалогтық терезесі
Диалогтік терезеде Категория тізімінен формулаға қоятын функцияны таңдап, Далее
Excel үнсіз келісім бойынша ұяшыққа формулалардың өзін емес, оның
Бұдан кейін жұмыс кестесінде формула мәнінің орнына формуланың өздері
Іс жүзінде кесте толығымен құрастырылып, нәтиже есептелген кезде деректері
Ұяшыққа қандайда болсын өзгеріс енгізгенде, жұмыс кестесінің барлық формулалары
Ол үшін Сервис – Параметры командасын орындаймыз, Параметры диалогтік
Өте үлкен кестелермен жұмыс істегенде экранға бір кестенің екі
Бөлінген терезенің бір аймағынан басқа аймағына маустың батырмасын қажет
Бөлінген тереземен жұмыс істеп болғанан кейін, бөлудің кішкене белгісін
Кестенің пішімін өзгерту үшін, яғни бағандардың тақырыптарының астан сызу,
Кестенің бір данасын баспаға шығару үшін стандартты аспаптар панеліндегі
2.3 Excel-дің графикалық мүмкіндіктері
Қазіргі кестелік прцессорлар статистикалық деректерді түрлі түсті диограммалармен, графиктермен
Диограммалар деректерді графикалық түрде көрсетуге арналған. Диограммалардың мынадай түрлері
пирамаидалық және т.с.с.
Дөңгелек диограммадан басқа диограммалардың екі осі болады: горизанталь немесе
Диограммалар мынадай элементтерден тұрады: тор, тақырып және аңыз.
Тақырыптар диограмманың жеке элементтерін түсіндіру үшін қолданылады. Аңыз диограммаларда
Excel-ге диограммалар екі түрлі жолмен: ағымдағы жұмыс бетіне кірістіру
Егер диограмманы және сол диограмманың құрылуына негіз болған алғашқы
Дегенмен диограмма оны құру үшін пайдаланылған, деректермен байланысты, ал
Сурет 5 Диограмма құруда қолданылатын Мастер диограмм диалогтық терезелері
Диограмма салу үшін Мастер диограмм батырмасын немесе Вставка –
Қазіргі кестелік процессорлардың графикалық объектілерді, яғни суреттеді кестеге кірістіруге
EXCEL КЕСТЕЛІК ПРОЦЕССОРЫНДА ДЕРЕКТЕР
БАЗАСЫМЕН ЖҰМЫС
Microsoft Excel кестелік процессоры дерек базаларымен әр түрлі операциялар
Деректер базасын құруға және оларға ат қойып дискіде сақтауға;
Сақталған дерек базаларын ашуға және оларды түзетуге;
Дерек базаларына жазбаларды, өрістерді қосуға;
Жазбалардың, өрістердің мазмұнын көшірмелеуге және ауыстыруға;
Дерек базасындағы жазбаларды қарауға және іздеуге;
Жазбалардың мазмұнын өсу немесе кему реті бойынша сұрыптауға;
Берілген параметрі бойынша немесе үнсіз келісім бойынша деректерді сұрыптауға;
Есеп беруді басуға, яғни пртнтерге шығаруға.
Excel-де деректер базасы жол және бағандармен ұқсас құрылады, мұнда
Өріс атауы 255 символдан аспауы қажет, бірақ жұмысқа ыңғайлы
Деректер жазбасын экранда көру үшін меңзерді деректер базасының
Дерек базасына жаңа жазба қосу үшін дерек базасының кез
Дерек базасындағы жазбаны өшіру үшін алдымен оларды тауып, жазба
Күнделікті тәжірибеде бірден үлкен дерек базасын құру мүмкін емес.
Дерек базасының мазмұнын берілген бір өріс немесе бірнеше өріс
Дерек базасын бір түйіндік өріс бойынша сұрыптау үшін, дерек
Excel сұрыптау кезінде символдардың регистрін ескермейді. Бос ұяшықтар
Есеп беруді нақтылы бір деректерімен басып шығару үшін
Автофльтр командасының көмегімен қажетті жазбаларды сұрыптап және экранға шыққаннан
ОҚЫТУДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ӘР ТҮРЛІ ФОРМАЛАРЫ
4.1 Оқытуды ұйымдастырудың түрлері жайлы түсінік
Мектептердің даму тарихында оқытуды ұйымдастырудың әр түрлі формалары пайдаланылады.
Оқытуды жүзеге асыруда білім мен оқытуды ұйымдастыруда оны модернизациялау
Оқытудың түрі: әдіспен, амалдарға, құралдарға, оқытудың іс - әрекетіне
Ертедегі Грецияда оқытудың жеке формасы пайдаланылды. Бұл келесі ғасырға
Мұнан былай қоғамның дамуы білім беру ісіне көтеріңкі талап
-жеке (бір ғана оқушымен жұмыс істейді);
-жеке жұптық (оқушы – оқушы, мұғалімнің оқушымен қарым –
-жеке – топтық : топ мектепте жұмыс істейді, бірақ
-Саралап оқыту, оқытудың бұл түрі оқушылардың қабілетіне қарай өтіледі
-Бригадалық оқыту, тапсырманы бригада алды: бір сыныпта 5 –6
-Оқытудың микротоптық жүйесі (фронтальді, ұжымдық жұмыс т.б.).
Оқыту түрлерінің сыныптық – сабақ жүйесі XVII ғасырда туысқан
Я.А.Коменский сынып-сабақ жүйесінде үш жүзге дейін оқушыларды оқытудың мүмкіншілігі
Басқа оқытудың түрлерімен салыстырғанда, сыныпты – сабақ жүйесінің көптеген
Жалпы талаптардың ішінде, бүгінгі сабаққа сәйкес келетін, бөліп қарауға
- Ғылым жетістіктерінің жаңа түрін, озық іс – тәжірибені,
үрдісінің негізгі заңдарына құрылған сабақты;
- Сабақты өту үрдісінде барлық дидактикалық принциптер мен ережелер;
- Оқушылардың санасын қалыптастыруға әсер етерлік пәнаралық байланысты;
- Бұрынғы білімін байланыстыруға, оны меңгеруде икем – қабілетін
- Тұлғаны жан – жақты дамытудың белсенді және түрінің
- Педагог оқу – құралдарын ұтымды қолдану;
- Алған білімін, өндірістік қызметпен, оқушының жеке іс –тәжірибесімен
- Білімін, икемін, қабілетін тәжірибеде қалыптастыру, оны ойлау амалы
- Сабақты диагностикалау, жоспарлау, жобалау және болжай алуы.
Сызба 2 Оқу түрлері
Сабақтың құрылымы кездейсоқ болмайды, ол оқыту үрдісінің заңдылықтарын жүзеге
Осы компоненттер сабаққа қажетті шарттар мен бағдарламалық материалдарды меңгеруге
Сабақты мақсатқа бағытталған мұғалім мен оқушылардың ұжымдық шығармашылық еңбегі
Логикалық бірлік – бұл сабақ бөліктерінің , яғни құрылым
Психологиялық бірлік оқушылардың танымдық іс-әрекетіндегі белсенділігі, жинақтылығы. танымдық іс-әрекеті
Ұйымдастыру бірлігі – бұл сабақта алдын – ала жабдықтарды
Мектепте сабақ қандай дидактикалық талаптарға жауап беруі тиіс?
Сабақтың міндеттері білім, даму және тәрбие мақсаттарымен анықталады. Осы
1) Сабақтың дидактикалық мақсатының айқындылығы. әрбір сабақта оқыту және
2) Оқу материалының көлемін анықтау. Сабақтың дидактикалық мақсатына сәйкес,
3) Оқыту мен тәрбиенің бірлігі. Оқыта отырып, тәрбиелеудің мәні
4) Оқытудың ұтымды әдістерін таңдап алудың сабақ типтеріне,
Кесте 2 Сабақта қолданылатын оқыту әдістері
Сабақ типі Сабақ кезеңдері Оқыту әдістері
Жаңа білімді игеру 1-кезең баяндау
2-кезең алғашқы бекіту
3-кезең үйге тапсырма беру консультация Лекция, әңгіме, әңгімелесу, кітаппен
Әңгіме, жазба жұмыс, есеп шығару, оқыту машинасымен жұмыс. Оқулықты,
1) Сөз бен көрнекілікті үйлестіру, қазіргі техникалық құралдарды, әсіресе
1) Оқушылардың білімді терең ұғуын, сонымен бірге сабақта олардың
2) Сабақты ұйымдастыруды ширақ, дер кезінде бастып, сабақ уақытын
Сонымен негізгі талаптарды кешенді түрде жүзеге асыру – оқыту
Осы талаптың негізінде қарастырсақ, САБАҚ – бұл бір –
Сабақтың құрылымындағы басты элементтердің бірі – жалпы дидактикалық мақсат.
а) білім (білім, іскерлік, дағды) жүйесін қалыптастыру;
ә) даму – оқушылардың өз бетімен танымын ынталандыру, олардың
дидактикалық ойлауын, шығармашылық қабілетін дамыту;
б) тәрбие – ғылыми дүниетанымын, құнды құлықтық қасиеттерін, өмірге
Сонымен сабақ оқушыларды білім жүйесімен қаруландырып қоймайды, ол тәрбиелеуші
4.2 Сабақтың типтері, түрлері олардың құрылымы
Сабақтың типологиясы әрі қиын әрі күрделі мәселе және сабақты
М.И.Махмутов сабақтың төмендегідей бес түріне тоқталды:
1) Жаңа оқу материалын өту сабағы.
2) Білім, дағды, қабілетті жетілдіру сабағы.
3) Жинақтау және жүйелеу сабағы.
4) Аралас сабақ.
5) Бақылау, білімге, дағды, қабілетке түзету енгізу сабағы.
Сабақ жіктемесінің әр түрлілігі: дидактика пайым мен тұжырымдардың болуы,
И.Н.Казанцев сабақтарын жіктеу үшін үш принципті басшылыққа алады:
а) мазмұны бойынша – математика сабақтары алгебра, гиометрия т.б.
ә) дидактикалық мақсат бойынша - әрбір сабақта шешілетін нақты
б) сабақты өткізу тәсілі бойынша – бұл лекция, әңгіме,
практикалық сабақтар.
Көптеген дидактар сабақтарды жіктеудің негізгі принциптерін түсіндіруде дидактикалық міндеттергі
Б.П.Есипов, Н.И.Болдыров, Г.И.Щукина, В.А.Онищук т.б. жасаған сабақтар жіктеуі мектептерде
- оқушылардың жаңа білімді игеру сабақтары;
- іскерлік пен дағдыны қалыптастыру және жетілдіру сабақтары;
- қайталау, бекіту, яғни білімді, іскерлікті және дағдыны кешенді
- білімді, іскерлікті және дағдыны бақылау – тексеру сабақтары;
- аралыс сабақтар – мұнда бірнеше дидактикалық міндеттер шешіледі.
Сабақтардың жіктелуі әлі де толық зереттеуді қажет етеді. Сабақ
Әр түрлі сабақтар құрылымының ұқсас болуы мүмкін емес. Сондықтан
а) ұйымдастыру кезеңі; ә) үйге берілген тапсырманы сұрау; б)
Сабақтың бұл типін ғылымдар және мұғалімдер кезінде сынаған болатын.
Оқушылардың жаңа білімді игеру сабағының құрылымы: жаңа
материалды баяндау, алғашқы бекіту, үй тапсырмасы. Мұндай сабақты әр
1) Мұғалім барлық оқу материалын баяндайды, оны оқушылар сыныпта
2) Мұғалім тек қана кейбір басты мәселелерді баяндайды, ал
3) Жаңа материалды оқып білу үшін мұғалім оқушылардың өз
Қазіргі кезде сабақ құрылымы мынадай элементтерге де (кезеңдерге )
а) танымдық міндеттерді қою (не оқылуы керек);
ә) мотивизация (нені оқу және білу керек);
б) таңдау және оқып білудің бірізділігі;
в) тәсілдерді және құралдарды қолдану.
Сабақтың мұндай жүйесі вариативті құруға мүмкіндік береді, балалар алдына
Қазіргі кезде сабақтың 20 – дан астам типтері бар.
Бірсыпыра зерттеушілердің айтуы бойынша жіктеу негізінде сабақтың
ұйымдастыру мақсатын қою, ал, типтерін, оқыту әдістерін іске асыру
формалары негізінде түрлерге бөлу.
Мысалы: әңгіме – сабағы, өз бетінше жұмыс істеу –
Осыған сәйкес сабақтарды былай бөлуге болады:
1) Жаңа білім беру сабағы (лекция сабағы, әңгіме сабағы,
2) Білімді , іскерлікті және дағдыны жетілдіру сабақтары (өз
3) Жинақтау және жүйелеу сабақтары (әңгіме сабағы, семинар
4) Аралас сабақ барлық типтер функциясын орындайды. Бұл сабақта
5) Бақылау сабағы (барлық бақылау, сұрау – қайталау ,
Соңғы жылдары, әсіресе 1990 жылдан бастап қазақ мектептерінде көптеген
Олар: интегралдық және ойын сабақтары, конференция және лекция сабақтары,
Тәжірибелі ұстаздардың сабақ беру әдістері көптеген баспа беттерінде, әсіресе
Ізденімпаз, өз ісіне шебер ұстаздардың саны көбеюде. Олардың бірсыпырасы
Оқытуды сабақта ұйымдастырудың әр түрлі формаларында ұжымдық, топтық, жұп
Барлық мұғалімдердің барынша күшті, қабілетті барлығын жұмысқа тарта және
Оқудың ұжымдық формасы динамикалық (қозғалғыш) жұп немесе ауыспалы жұп
Бұл жағдай сабақ кезінде қалай іске асады?
Әрбір минут сайын балалардың ішінен біреуі тез жан -жақты
Оқытуды ұйымдастырудың топтық формасы сабақта қолданылады, бірнеше топқа бөлінеді.
Мысалы: а) талдауды және материалды салыстыруды қажет ететін тапсырмалар;
Барлық тапсырмалардың сұрақтарына барынша жауап үшін оқушылардың бірлесіп жұмыс
Сабақта жұмыстың мұндай формасы оқушылардың өзара әрекеттесу тәсілдеріне себепші
Оқытудың дербес формасын ұйымдастырудың өте құнды түрі бағдарламалап және
Жоғары сыныпта әрбір оқушыға дербес оқып зерттеуге тапсырмалар беруге
пайдаланып, тапсырманы жоспарға сәйкес орындайды. Олардың негізінде оқушы семинарларда
Оқушылыардың өз бетімен орындайтын дербес жұмысы білімді терең және
Сонымен, оқыту формаларын таңдап алу, біріншіден, оқу тәрбие жұмысының
Оқыту процесіндегі ең басты тұлға – бала. Егер мұғалім
Мектепте сабақтан басқа информатика пәнін оқытуды ұйымдастырудың бірнеше формаларын
Саяхат пәндер бойынша жоспарланып, мектептің жалпы іс жоспарларына кіреді.
Оқу саяхаты оқытудың дидактикалық және политехникалық принциптерін іске асырады,
а) кіріспе саяхат – жаңа тақырыпты (оқу материалдарын) түсіндеру
ә) кезектегі саяхат – ұзақ мерзімді оқушылардың үлкен тақырыппен
б) қорытынды саяхат курыстың белгілі тарауы аяқталғаннан кейін өткізіледі.
Саяхатты өткізу үшін жоспар жасалады, онда мынадай мәселелер бейнеленеді:
1) Саяхаттың мақсаты мен обьектісі.
2) Оқушылармен алдын – ала обьектіге байланысты түрлі жұмыстар
3) Саяхат барысында істелетін жұмыстар: бақылау, өлшеу, сурет салу,
4) Оқушыларды бірнеше топқа бөліп, оларға нақты тапсырмалар беру.
5) Кіріспе сабақта мұғалім оқушыларды саяхат жоспарымен таныстырады, олармен
Саяхат біткеннен кейін оқушылармен оқу конференциясы өткізіледі. Онда оқушылар
Семинар сабағы – жоғары сыныптарда тарих, әдебиет, жалпы биология
Семинар сабақтары оқушыларды өз бетімен жұмыс істеуге үйретеді: зерттелген
Практикумдар – курс тарауы аяқталғаннан кейін оқушылардың өз бетімен
Факультативтік сабақтар – оқытудың формасы оқушылардың қалауы бойынша жүргізіледі.
Үй оқу жұмысы – бұл жұмыста оқушылардың дербес қасиеті
Сондықтан, экспериментшіл – жаңашыл мұғалімдердің іс тәжірибесіне сүйеніп, келешекте
4.4 Информатиканы оқытуды ұйымдастыру
Мектептегі барлық пәндер бойынша оқу - тәрбие жұмысын ұйымдастырудың
1) оқу топтарының құрамы;
2) әр кластағы оқыту мазмұнын қатаң анықтау;
3) оқу сабақтарының нақты белгіленген кестесі;
4) оқушылар жұмыстарының жекелей және бірлескен түрлерін
ұштастыру;
5) мұғалімнің жетекші үрелі;
6) оқушылар білімін жүйелі тексеру және бағалау.
Чех халқының аса үздік педагогы Я.А.Каменскийден бастау алған класс
Дидактикада сабақ типтерін жүйелеуде әртүрлі айырым белгілері пайдаланылады. Сабақтың
1) жаңа сабақ (тың хабарлар айту, түсіндіру сабағы);
2) оқушылардың шеберліктерін және дағдыларын дамыту, бекіту сабағы (жаттығу
3) оқушылардың білімін, шеберлігін және дағдыларын тексеру сабағы. Көптеген
Кесте 3 Информатика курсы бойынша оқу сабақтарын топтау (дидактикалық
Оқу сабағының түрі Сабаққа тән дидактикалық Функциялары
Сабақ Оқу бағдарламасында білім көлемін беру; негізгі іскерліктерді
Лекция (теориялық оқыту) Қандайда бір проблема бойынша ұғымды беру;
Кесте 3 (жалғасы)
Семинар (теориялық оқыту) Өтілген тақырып бөлім бойынша білімді жалпылап,
Конференция (теориялық оқыту) Өтілген материалдар бойынша білімді тереңдетіп,
әңгімелесу (теориялық оқыту) Негізгі оқу материалынан нені меңгергенін анықтау;
Консультация (теориялық оқыту) Білімі мен іскеліктеріндегі олқылықтарды жою, меңгенрілген
Практикум Күрделеі програмалармен жұмыс ПҚ-дің қосымшаларымен жұмыс істей білу
Компьютердегі оқу процесі төмендегідей үш аспектіні қамтиды:
- оқушының оқу танымдық іс-әрекетін басқару;
- оқушының информатциялық процестерді басқару;
- оқушының жеке тұлғалық қасиеттерін қалыптастыру және дамыту.
Аталған аспектілерге сәйкес:
- оқу танымдық процесті ұйымдастырудың түрлері: класс-сабақ жүйесі және
- оқытуды ұйымдастыру түрі: дербес, фронтальды, коллективтік, топтық;
- тәрбие жұмысын ұйымдастыру түрі, - болып бөлінеді.
Педагогикалық оқу іс- әрекетінде сабақты ұйымдастыру мен өткезудің қанадай
- түсіндірмелі- иллюстрациялы;
- программаланған;
- модельдік;
- эвристикалық;
- проблемалық;
Түсіндірмелі – иллюстрациялы әдісті оқушыларға талқылантын тақырып белгілі болған
Оқушыларға аралық нәтеже белгісіз болған жағдайда программалап оқыту
Мысалы, оқушылар графикалық операторлармен таныс программаның орындалу нәтежесінде қандай
оқушыға жеке тапсырма.
Егер аралық нәтеже белгілі болса, бірақ оны алу жолы
Модельдік оқыту бойынша алғашқы шарттар белгісіз, бірақ қалғандары белгілі.
Аталған оқыту әдістері әртүрлі формада қолданылуы мүмкін. Сабақты ұйымдастыру
Сызба 3 Сабақты ұйымдастыру және өткізу құралдары
Информатикадан өтілетін сабақтың қарапайым құрылымын былай сипаттаға болады:
Кластағы жұмыс мазмұны
Ұйымдастыру бөлігі: сабақ тақырыбын хабарлау, дәптерге алғашқы
жазуларды түсіру – 1 – 3 минут.
Өтілген материалды ауызша сұрақ түрінде қайталау және тақтаға жазу
Жаңа материалды өту (лекция немесе әңгіме) – 10 –
Компьютерде өтілген материалды бекіту. Қойылған есепті шешудің негізгі алгоритмімен
Үйге тапсырма және оған түсініктеме беру – 43 –
Сабақты қорытындылау – 45 минут.
Информатика пәнінің мұғалімі практикалық жұмыс барысында педагогикалық іс -
Мұғалімнің педагогикалық іс - әрекеті деп, әдетте, әртүрлі әдебиеттерді
Осыған байланысты болашақ информатика пәнінің мұғалімі практикалық жұмысында орындайтын
Қазіргі кезде білім беру парадигмасы өзгерді. Ол бұрын пәнге
Бұрынғы оқыту техннологиялары оқушылардың жалпы оқуға деген ұмтылыстары мен
Инфорамтиканы оқытудың негізгі мақсаты – оқушыларды белсенді, әрі толыққанды
Қазіргі жаңа ақпараттық қоғам түрлі мәліметтермен жұмыс істеп, қойылған
Жеке тұлғаға бағытталған түрде оқыту – оқушының барлық
Адамдарға (оның ішінде балаларға) ұрпақтан ұрпаққа жалғасып келе жатқан
Осындай жеке тұлғаға бағытталған оқыту тәсілін жүргізуде
интерактивті принциппен жұмыс істейтін электрондық оқулықтардың көмегі орасан зор.
Компьютердің оқушылар алдына қоятын сұрақтары, оның ішінде компьютерге оқушылардың
Әрбір мұғалім өз жұмыс тәсілі мен формасын, өз педагогикалық
Таңдаудың еккіндігі принципі. Мұның маңызды бір шарты – таңдау
Ашықтық принцип. Тек білім беріп қоймай , сол білімнің
Әрекет ету принципі.”Алған білімін пайдалана алмайтын оқушы ішін дәмді
4) Кері байланыс принципі. Оқыту процесін кері байланыс тәсілдерінің
жетілдірілген жүйелері арқылы тұрақты түрде бақылап отыру керек.
Идаелдық принципі. Оқыту нәтижесін арттыру мен оған кететін шығынды
Сызба 4 ЗМШ технологиясының педагогикалық техникасы принциптері
“Мұғалім өз тауарын өткізе алатын сатушы тәрізді болуы тиіс,
EXCEL БАҒДАРЛАМАСЫН ОҚЫТУДА ҚОЛДАНЫЛАТЫН
ТИІМДІ ИНОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР
Еліміздің ертеңі жас ұрпаққа заман талабына сай білім беру
Мектептегі білім беруге компьютерді енгізуді бір жағынана мемлекет тарапына
Дәстүрлі оқытуға қарағанда, компьютер оқушының ойлау қызметінің даму процесін
Қазіргі кезде оқушыларға білім беруде жаңа оқыту технологияларын қолдану,
Информатика сабақтарында сабақтың сапасын арттыру мақсатында жаңа технологияларды пайдалану,
Технология авторлары АҚШ-тың Солтүстік Айове штатындағы “Демократиялық білім үшін”
5.1 “Сын тұрғысынан ойлау” технологиясы
“Сын тұрғысынан ойлау” технологиясының алғы шарттарыҒ
Сабақты белсенді өткізіп, әр баладан еркін жағдай жауап алуға
Қиялын дамыту үшін “менің ойымша” деген жауапқа дағдыландыру.
Әр түрлі жауапқа бірдей қарау, жақсыны мадақтап, нашарын сынамау.
Информатика тілінде сөйлеуін дамыту үшін, қалайда жауапты соңына дейін
Жауап беруге тілек білдірмеген баланы өз еркінсіз қинап сұрамау.
Баланың дүниетанымын кеңейтіп, рухани өсуіне жағдай жасау.
Жеке тұлға ретінде “мен” деген рөлін көтеру, өз
Негізгі қағидалары:
Өмірлік тәжірибеге сүйену.
Ойлау жүйесіне қозғау салу.
Ынталандыру және белсендіру.
Бірлесіп жұмыс жасау.
Үш кезеңді қадағалау, олар;қызығушылықты ояту, сағынаны ажырату, ой толғаныс
Мәліметті дайын күйінде бермеу
Басқаша айтқанда “Сын тұрғысынан ойлау” технологиясы оқытудың басты мақсатын
“Сын тұрғысынан ойлау” технологиясының негізгі принциптері:
Топқа бөлу.
Жеке жұмыс (өзі жеке оқыйды немесе тоғаналы).
Топпен жұмыс (ойын пікірін топқа жеткізеді).
Ұжымға шығу (топқа пікірлесіп, бір оқушы қорғайды немесе айтады).
Яғни басқаларды оқыту арқылы білімді игшеру.
СТО жобасы мен дәстүрлі сабақтың мақсаты бірдей болғанымен, мұғалім
Кесте 4 Дәстүлі сабақтағы мұғалім мн оқушының іс-әрекеті
Дәстүрлі сабақтар Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті
Мақсат-міндет Оқыту, үйрету Тыңдау, үйрену
Әдіс тәсіл Педагогткалық ықпал жасау, мәліметтер беру басқару Берілген
Кесте 4 (жалғасы)
Көрнекілік Даярлап, оқушыға көрсету Дайын көрнекілікті пайдалану
Ұйымдастыру жұмыстары Жеке басқарады, талапты ортақ қояды Мұғалімнің басқаруымен
Бағалау шаралары Жалпы нормативтік, арифметикалық ортамен анықталады Мұғалімнің бағалауын
Кесте 5 Сын тұрғысынан ойлау сабағындағы оқушы мен мұғалімнің
“Сын тұрғысынан ойлау” сабақтарында Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті
Мақсат-міндет Бағыттау, нұсқау Ізденеді, зерттеіді, сипаттайды, салыстырады.
Әдіс тәсіл Бағыттайды, нұсқайды, ізденіске үйретеді, бақылайды, тыңдайды Жеке
Көрнекілік Бағыттайды Көрнекілік құрал-жабдықтарды өздері дайындайды
Ұйымдастыру жұмыстары Топқа бөледі, тақырып береді, жұмыс барысын түсіндіреді.
Кесте 5 (жалғасы)
Бағалау шаралары Бағыттайды, көрсетеді Оқушы өзін-өзі тексеріп, бағалайды, топ
Сын тұрғысынан ойлау жобасының ішкі құрылымы.
Бұл құрылым 3 деңгейден тұратын оқыту мен үйретудің моделі.
1 – кезең. Қызығушылықты ояту.
Іс тапсырмас бұрын, үйретпес бұрын үйрену құмарлығын оятып алу
Үйрену процесі – бұрынғы білетіні мен жаңа білімді ұштастырудан
Үйренуші жаңа ұғымдарды, түсініктерді өзінің бұрынғы білімін жаңа ақпаратпен
Қызығушылықты ояту кезеңінің екінші мақсаты – үйренушінің белсенділігін арттыру.
2 – кезең. Мағынаны тану.
“Ойландай оқу – шайнамай жұтқанмен бірдей” болып қалмас үшін
3 – кезең. Ой-толғаныс.
Білім ой-толғаныс арқылы тек жалпыланып,жүйеленіп барып қана қабылданатын СТО
Ой қозғау – оқушы біліміне қозғау салу, еске түсіру,
Инсерт – жаңа тақырыпты талдау (келісемін, келіспеймін)
Талтылау – жаңа тақырыпты көшісімен және топ арасында талқыға
Эссе – түсінгені бойынша шағын әңгімежазу, кесте құру т.б.
Галереяны шарлау – берілген тапсырмаларды орындап, пікір жазу.
Кластер – топтастыру.
Бірлескен жоба
Кіру парағы – не үйренгім келеді?
Шығу парағы – не үйрендім?
үш қадамды сұхбат – топ мүшелері бір біріне сұрақ
Аялдамаман оқу – тақырыпты тақырыпшалар бойынша бөліп оқу.
Қос жазба күнделігі - сынып оқушылары әр қайсысы
торлы талқылау.
Венн диограммалары.
Бірлесе оқу.
Блум токсономиясы.
Кубик – 1 суретте, 2 салыстыр, 3 ұқсат, 4
ЖИГСО 1 – тақырыпты бөлікке бөліп беру.
ЖИГСО 2 – тақырып тұтас беріледі.
Аквариум – топ бойныша тақтаға шығарып ұққанын тексеру.
Ортақ тізімді талдау – сұрақ беріледі, әркім өз пікірін
ББҮ – білдім, білгім келеді. Үйрендім.
Біреуі үйде, қалғаны қонақта – бұл стратегия көбінде практикалық
Дөңгелек стол.
Раундробин – екі минут ауызша сағат тілі бойынша пікір
Торлы талқылау т.б. стратегиялар
Сын тұрғысынан ойлау сабақтарының тиімділігі.
Щқушының өзіндік жұмысы артады.
Шығармашылыққа төселеді
Шешендік дағдаса жетіледі.
Өз көзқарасы қалыптасады.
Уақытты үнемді пайдаланады
Өзгенің пікірін тыңдап, сыйлауды үйренеді.
Деңгейлік дәрежесін көтереді
ХХІ ғасырда жан-жақты дамыға, білімді, ізденімпаз, кез келген ортада
5.2 Деңгейлеп дамыта оқыту технологиясы
ХХ ғасыр аяқ кезіндегі педагогикалық ой тұжырымдардағы гуманизм идеялары,
Деңгейлік тапсырмалар беру әдістемесі оқу материалын терең түсініп, қорытынды
Міндетті деңгей – білімнің минимальдік шегі, ол мемлекеттік стандарт
Алгоритмдік деңгей – бұл деңгейде баланың қызығушылығын тудыру, белсенділігін
Эвристикалық деңгей – оқушылардың шығармашылыққа деген мотивтерінің айқын көрінуімен,
Шығармашылық деңгей – бала өзінің танымдылығының нәтижесіндеөз шығармашылдығын көрсетедіҚабілетті,
Қазіргі таңда білім беру жүйесінің ең басты міндеті –
Осы бағытта мұғалімдер алдында оқытудың және тәрбиелеудің жаңа технологияларын
Педагогикалық технология – қазіргі талапқа сай анықталып, іріктеліп, реттелген
Деңгейлеп дамыта оқытудың тағы бір нұсқасы педагогика ғылымының докторы,
Ж.Қараевтың технологиясы “оқушы – мұғалім” деген өзара тығыз байланыстағы
Деңгейлік тапсырмамен жұмыс жасау арқылы оқушының өзіндік жеке жолы,даму
Сонда деңгейлеп оқытудың тиімділігі неде? Бұл сұраққа келетін болсақ,
Оқыту технологиясының құрылымы
Оқу материалын меңгеру деңгейін алдын-ала диогностикалау. Алдын-ала диогностикалау немесе
Щқушының оқудағы іс-әрекетін ұйымдастыру және сезімдерін ояту. Оқөушының таным
Оқыту әрекеттері. Бұл кезде оқушылардың оқу әрекетімен бірлесіп оқу
Оқу материалдарын меңгеру деңгейлерін бақылау.
Деңгейлеп дамыта оқыту технологиясының сабақ құрылымы:
І. Алдын ала дайындық сатысы.
- мақсаттық бағдарлар
- тұжырымдық ережелер
- жіктеу параметрлері
- білім мазмұнын таңдау ерекшеліктері.
- оқу процесін ұйымдастыру құрылымы
ІІ. Негізгі іске асыру сатысы (сабақ)
1. кіріспе түсіндірме бөлігі
- сабақтың құрылымымен, мақсатымен және міндетімен ианыстыру.
- кіріктірілген (модулдік) мазмұнымен таныстыру.
- сабақ кезіндегі жұмыс формасымен таныстыру.
2. оқыту – дамыту бөлігі.
- кіріктірілген оқу материалдарын қысқаша түсіндіру.
- кілт сөздрі пайдаланып тірек сыба нұсқалар құрастыру.
- жаңа материалды игерудің блсенді формасы.
- дара, топтық, жұптық, ұжымдық, коорпаративтік, ойыдық және жұмыс
3. Пысықтау түзету бөлігі.
- жұмыс формасы жаңа материалды игерудің жалғасы түрнде.
- оқушылардың өздрінің белседі атысуы.
- білімді өзектендіру.
4. Бақылау – бағалау бөлігі.
- жаңа материалды игеру деңгейінің мониторингі.
- техологиялық арточка бойынша талдау.
- бағалауды кавалимтрияның дәстүрлі жүйесе ауыстыру.
ІІІ. Қорытыды талау сатысы.
- оқшының өзінің әрекетін түзт мақсатына ызмтін рефлксиялау.
Кесте 6 Деңгйлеп дамыта оқытудағымұғалім мен оқушының іс-әрекеті
Деңгейлеп дамыта оқыту сабақ-тары Мұғалімнің
іс-әрекеті Оқушының
іс-әрекеті
Мақсат-міндет Бағыттау, нұсқау, әрбір оқушының еекшлгіне арай адаптациялап жұмыс
Оқушылардың ө бетімн жұмыс жасау уақытын көбейте отырып, жекелеген
Әдіс тәсіл Оушыларды ұйымдастыру және қызығушылығы мн сзімдерін ояту.
Бақылайды, тыңдайды. өз бетімен ойды, ойланады, шешім қабылдайды, қорытынды
Кесте 6 (жалғасы)
Ұйымдастыру жұмыстары Ңгейге бөледі:
Тақырып бойынша әр деңгейлк тапсырмалары бар карточалармен өз бетімен
Бағалау шаралары Балалар жұмыстарының нәтижсінде өздері баға бруге, қатліктері
Деңгейлеп оқытудың дәстүрлі оытудан басты ерекшелігі мынада:
Оқушыларға берілетін тапсырмалардың деңгейлерге бөлінуі.
Дңгейлеп оқыту оқушыларға қойылатын талаптардың әртүрллігі арқылы жүзеге асады.
Деңгейлеп оқыту әр оқушыға өз мүмкіндігінше білім алуына
Шығамашылықпен жұмыс істеуге үйртеді.
Білім стандартына сай толық нәтиже береді.
Оқу нәтижсін шынайы дәл бағалауға қол жеткізеді.
Кезеңмен бақылау жүргізу; үлгермеушілерді анықтау және сұрыптау, олармен қосымша
Тимділігі:
әр оқушы өздгінен жұмыс істуг дағдыланады, сөйтіп әр баланың
Оқушының жеке қабілеті айқындалады.
Оқушылар бір-брінен қалмауға тырысады.
Тапсырманың күрделену деңгейіне сәйкес оқушының ойлау қвблеті артады, оқушыларға
Әр бала өз деңгейіне, қаблетіне қарай бағаланады. Балалар жұмыстарының
Сынып оқушылары толық бағаланады және әр оқушы өзінің алатын
Даму мвниторингін құрып, оқушының дамуын қадағалауда жеңілдік туады.
Мұғалімнің уақытты тиімді пайдалануыа көмектесіп, нәтижесінде оқушының тұлға болып
ҚОРЫТЫНДЫ
Бұл дипломдық жұмыста информатика курсында Excel бағдарламасын оқытуды ұйымдастырудың
Дипломдық жұмыс барысында көптеген сұрақтарға жауап қарастырылып және оқыту
Дипломдық жұмыстың мақсаты мен міндетіне байланысты жүргізілген жұмыстар қорытындысы
Білім стандарты толық қарастырылды, соның ішінде Excel бағдарламасының
Мектеп курсында Excel бағдарламасы бойынша берілген тақырыптар мен практикалық
Excel бағдарламасын оқытуды ұйымдастырудың әр түрлі формалары мен түрлері
Оқытуды ұйымдастырудың әр түрлі формалары мен түрлеріне қосымша ретінде
ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1. Қазақстан Ревпубликасы жалпы білм брудің мемлекеттік жалпыға мндетті
2. Қараев Ж. Компьютерлерді оқыту процесіне пайдаланылуға кіріспе /
3. Ермаков Н.Т. Информатика. Оқыту әдістемесі / Н.Т.Ермаков, Е.Кузина,
4. Ермаков Н. Т. Информатика / Н.Т. Ермаков, Н.
5. Ермаков Н.Т. Информатика. Әдістемелік нұсқау / Н.Т. Ермаков,
6. Накесбеков Б. Адам және компьютер / Б. Накесбеков.
7. Бабаев С.Б. Жалпы педагогика / С.Б. Бабаев, Ж.Қ.
8. Байжұманов М.Қ. Информатика / М.Қ. Байжұманов, Л.Қ. Жапсарбаев.
9. Халықова К.З. Информатика оқыту әдістемесі / К.З. Халықова.
Балапанов Е.Қ. Жаңа информациялық технологиялар Информатикадан 30 сабақ /
Ахметов Қ. Есептеу текникасы және программалау / Қ. Ахметов.
Сағымбаева А.Е. Информатиканы оқыту барысында оқушылардың білімін бағалау әдістемесі
Шәріпбаев А. Информатика оқу құралы / А. Шәріпбаев. –
68
69
Жалаң – жаттанды
Шығармашыл
Компьютерлі
Проблемді
Түсіндірме-көрнекілі
Пәнаралық
Тұлғалық бағдарлы
Дамытушы
Қашықтықтан
Модульді
ОҚУ ТҮРІ
Идаелдық принципі.
Кері байланыс принципі
Әрекет ету принципі
Ашықтық принцип
Таңдаудың еккіндігі
принципі
ЗМШ технологиясының педагогикалық техникасы принциптері
6. Оқушылардың алған біліміндегі олқылықтарын толтыру
5. Бақылау
3. Жаңа материалды өту
4. Бекіту
2. Қайталау
Компьютерде мәтіндік ақпаратты өңдеу. Мәтіндік редакторлар
Графикалық ақпаратты өңдеу.
Графикалық редакторлар.
Ғылыми графика
Дербес компьютерлердің
ОЖ түрлері,
олардың қызметі, жұмыс істеуі.
Ақпаратты қорғау
Базалық ақпараттық технологиялар
Ұғымы, олардың түрлері
Компьютердің қолданбалы ПҚ туралы
көзқарас. Қолданбалы ПҚ түрлеті
Программалау жүйелері және тілдері.
Программалау, моделдеу жобалау
Және басқару технологиялары
Ақпараттандырудың программалық құралдары.
Жүйелік программалық құралдар
Технология ұғымы. Ақпараттық
технологиялар, олардың түрлері
«Ақпараттық технологиялар» мазмұндық желісі бойынша
1.Ұйымдастыру
Сабақты ұйымдастыру және өткізу құрылымы
Компьютерде сандық ақпаратты бейнелеу. Деректерді кестелік түрде бейнелеу. Электорндық
Үлкен көлемді ақпаратты кесте түрінде Сақтау. Деректер базасы. ДБ-ның