Бастауыш мектеп оқушыларына бейнелеу өнері сабақтарында эстетикалық тәрбие

Скачать


Мазмұны
Кіріспе
І тарау. Бастауыш мектеп оқушыларында көркемдік-эстетикалық тәрбиені қалыптастырудың теориялық
Бастауыш мектепте оқушыларға білім берудегі эстетикалық тәрбие беру мәселелері.
Кіші мектеп жасындағы балаларда бейнелеу өнерін оқыту арқылы эстетикалық
ІІ тарау. Бастауыш мектеп оқушыларына бейнелеу өнері арқылы көркемдік-эстетикалық
2.1. Бейнелеу өнері пәні – балаларға көркемдік эстетикалық тәрбие
2.2. Бастауыш мектеп оқушыларына бейнелеу өнері сабақтарында эстетикалық тәрбие
2.3. Сабақ жоспарларының үлгілері
Қорытынды
Пайдаланған әдебиеттер
Қосымша
Кіріспе
Қазіргі кезедегі өмір тәртібі, адамдардың еңбектік, қоғамдық қарым-қатынастары, айнала
Совет жазушылары – В.Маяковский, С.Маршак, К.Чуковский, С.Михалков, А.Барто, композиторлары
Эстетикалық тәрбие педагогиканың оқшауланған саласы емес, оның барлық жақтарымен
Ақыл-ой және дене жағынан толық даму, моральдік пәктік және
Сәбилік шақтағы көркем әсерлер күшті және есте ұзақ уақытқа,
Эстетикалық тәрбие заманамен тығыз байланысты, көбіне сонымен анықталады. Болмысты
Сондықтан тақырыптың өзгешелігі, қажеттілігі жұмыстың зерттеу мақсаты мен міндеттерін
Зерттеудің мақсаты: Бастауыш мектепте бейнелеу өнері арқылы эстетикалық тәрбие
Зерттеудің міндеттері:
Бастауыш сынып оқушыларының эстетикалық сезімін, қиялын дамыту арқылы оқытудың
Оқушының өмірге, қоғамға көзқарасының қалыптасуының негізі – оның дүниетанымы
Зерттеудің объектісі: 2-сыныпта бейнелеу өнері пәнін оқыту барысында эстетикалық
Зерттеу пәні: 2-сынып бейнелеу өнері.
Зерттеу әдістері: Теориялық, ғылыми-әдістемелік әдебиеттермен, жаңашыл педагогтардың тәжірибелері және
Диплом жұмысы: кіріспеден, екі бөлім, қортынды және пайдаланған әдебиеттер
І тарау. Бастауыш мектеп оқушыларында көркемдік-эстетикалық тәрбиені қалыптастырудың теориялық
Бастауыш мектепте оқушыларға білім берудегі эстетикалық тәрбие беру мәселелері.
Эстетикалық тәрбие өмірге деген көзқарас белсенділігінің тууына әсерін тигізетіні
Эстетикалық тәрбие – күрделі процесс. Сондықтан біз кейде "балаларды
Эстетикалық тәрбие жалпы педагогикалық процестен оқшауланып алынбайды. Бала өмірінің
Эстетикалық білімнің негізі – оқу пәндері. Бастауыш сынып оқушылары
Эстетикалық тәрбиеде халық ауыз әдебиетінің маңызы өте зор. Оның
Эстетикалық тәрбиенің күрделі мәселелерін айқындауда біз халықтың жинақтаған педагогикалық
Жеке оқушының сыртқы мәдениеті мен ішкі дүниесінің ұштасып жатуы
Сонымен бастауыш мектеп оқушылыраның эстетикалық танымын, сезімін, мәдениетін, білімін
Эстетикалық тәрбиенің жеке жақтары арасындағы байланыстар зерттелінді және теориялық
Ұсынылып отырған осы процестің өзіндік ерекшелігін – эстетикалық тәрбиенің
Эстетикалық тәрбие заманамен тығыз байланысты, көбіне сонымен анықталады. Болмысты
Эмоция, қиял сезінуге жанасты шешілмеген проблемалар әлі де көп
Дүниежүзілік педагогикада осы проблема жөнінде пікір таластары жүріп жатыр.
Баланың жеке тәжірибесі өз заңы бойынша мұғалімнің ықпалына тәуелді
Адамның жеке басының даралығы әр балаға өз қабілеттелегін неғұрлым
Бұрынғы педагогикалық теориялардың негізсіздігі дәлелденді. Бірақ тәрбиенің нақты формаларында,
Ғылыми зерттеулер мен озат тәжірибені қорыту негізінде мектептегі балаларға
Педагогика эстетикалық тәрбиені өмірдегі және өнердегі әсемдікті қабылдау, сезіну,
Баланы қарым-қатынастағы жақсылық пен зұлымдықты ажырата білуге, формалар, сызықтар,
Психологтар мен педагогикалық бірлесіп атқаратын зерттеулері соңғы жылдары балалардың
Эстетикалық тәрбие жөніндегі баяндамалардың қызметі жалпы методикалық ізденістермен шектелмеген,
Бала бармақтайынан-ақ айналадғы әсемдікке әсерлене қызығады. Талғау мен таңдауына
Әсіресе, баланың табиғатқа қызыға құштарлануын қуаттап, эстетикалық бағдар бере
"Өнерді түсінбейтін инженер-жаман инженер, қиялдауды білмейтін конструктор, конструктор емес,
Әдемілікті сезіне жасай білуге – адам өмірін маңызды, бай
Табиғаттың тамашаларына, тұрмыста адамдар арасындағы қарым-қатынасқа тырысу – зор
Алғашқы балалық кезден бастап әдемілікті сезіне, түсіне және бағалай
Әрбір оқушының өзіне тән қасиеттерін қалыптастыру мен дербес ерекшеліктерін
Қазіргі педагогикалық және психологиялық зерттеулерде, эстетикалық білім беру мен
Оқушының рухани тілектеріне жауап табады, нәр алады, эстетикалық талабы
"Баланы жан-жақты етіп тәрбиелеу үшін оны жан-жақты білу
Жеке оқушыға жан-жақты тәрбие берудегі маңызды салының бірі эстетикалық
1.2. Кіші мектеп жасындағы балаларда бейнелеу өнерін оқыту арқылы
Қазақстан Республикасында балаларға тәрбие беруге көп назар аударуда. Соның
Бастауыш мектептің қойған басты мақсаты балаларға эстетикалық тәрбие беру.
Бастауыш сынып оқушылары әр түрлі пәндерді оқытудың нәтижесінде табиғаттың,
Педагогика ғылымында оқушыны тәрбиелеуде көптеген әдіс-тәсілдер қолдануға болады. Бұл
Эстетикалық тәрбиенің арқасында саналы, болашақ Қазақстан Республикасының эстетикалық талғамға
Қазіргі педагогика ғылымында эстетикалық тәрбиенің алатын орны зор.
Адамдардың эстетикалық сезімдері олардың өмірінде зор рөл атқарады. Әсемдікті
Қазіргі кезде эстетикалық көзқарасты тәрбиелеу – тәрбие барысының зейін
Балаларға қазіргі таңда эстетикалық тәрбие беру көзқарасы мектепте тәрбие
Еңбек әсемдігін қабылдауды үйретіп, қоғамдық іс-әрекет әсемдігіне сезімталдығын тәрбиелеп,
Өнерде шоғырланған адамдардың шындыққа эстетикалық қарым-қатынасы қоғамдық идеяларды алға
Сонымен, оқушылардың эстетикалық көзқарасын тәрбиелеуі дамыған әсемдік сана мен
Эстетикалық көзқарасты тәрбиелеу оқушыларды жан-жақты және үйлесімді дамытудың жалпы
Кең өрістілік сөйлеу іс-әрекетінің мазмұнын сөз өнерін, ақыл-ой еңбегін,
Дене тәрбиесі мәдениеті мен және гигиена негіздері арқылы бала
Әсемдікке тәрбиелеудің оқушыны жан-жақты және үйле сімді дамытудың
Әсемдіктің адам үшін зор тартымды күші бола отырып, сонымен
Ерлік пен шын азаматтық әсемдігі адамдарды қоғамдық тәртіп және
Баланың эстетикалық көзқарасын тәрбиелеу әсемдіктің қасиеттері бар әр түрлі
Эстетикалық көзқарасты тәрбиелеудің негізгі құралы - өнер. Ол шындықты
Балалардың ақыл-ой тәрбиесін, зерттеген құбылыстар әсемдігін ашпай жүзеге асыру
Балалар әдебиетті оқуға, кинофильмдерді , теледидарды, спектакльді көруге, музыканы
Баланың эстетикалық мәдентеті және белсенділігі тұтас педагогикалық процесте дамиды.
Эстетикалық тәрбиенің маңызды міндеті - өнер және әдебиет салаларында
Эстетикалық тәрбиенің негізі құралдары әдебиет және өнер. Ола зор
Белгігі орыс суретшілері П.А.Федотовтың, В.Г.Перовтың, И.С.Репиннің, В.В.Верещогиннің, И.И.Шишкиннің, И.Н.Левитонның
М.Горький, Н.А.Островский, А.А.Фадеев, М.А.Шолохов, М.Әуезов, Ғ.Мүсірепов, С.Мұқанов – еңбектеріндегі
Сонымен бейнелеу өнері және әдебиет шындықты игерудің және
Басатауыш мектеп оқу тәрбие процесінде оқушыларға эстетикалық тәрбие беру
Әдемілікті сезуде, эстетикалық көзқарасты қалыптастыралы. Табиғат адамды қуанышқа бөлейді,
Бейнелеу өнері сабағында оқушылдың эстетикалық түсініктері, олардың еңбекке әсемдік
Оқушылардың оқу еңбегінде талғампаздық қатынасын дамыту, оның оқудың қозғаушы
Оқушыларға бірлесе орындалатын қоғамдық пайдалы еңбек әсемдік жағынан қатты
Көп жағдайда оқушылар тәртіпінің дұрыстығына сыртқы, кейде үстірт беліглер
Бастауыш сынып оқушыларының эстетикалық санысының және шындыққа қатынасының ерекшеліктерін
Оқушылардың бейнелеу өнері сабағында эстетикалық тәрбиесі оқу және сыныптан
Эстетикалық білімінің негізі – оқу пәндері. Бастауыш сыеып оқушылары
Бейнелеу өнері сабақтарында оқушылардың тілін дамыта отырып, мұғалім суретке
Музыка сабақтары өте әсерлі сезімдерді оятып, музыка мұраттарын қалыптастырып,
Музыка пәнінің бағдарламасы ән салу және жазылып алынған музыкалық
Бейнелеу өнері сабақтарының да балалардың эстетикалық көзқрасын тәрбиелеуде ықпалы
Бейнелеу әсемдікті түсіну мен нәзік сезіну, алған әсерін бейнелеу
Мұғалім басқа сабақтарда өз тапсырмаларын бейнелеу өнерін, өнер сабағындағы
Жеке адамның жалпы мәдениеті үйелменде, ұжымда, жұртшылық арасында байқалады.
Үйелменде ата-аналармен, мектепте оқушылар және мұғалімдермен, басқа адамдармен қатынас
Әрбір үйелмен өз үйіне жайлы жағдай жамъсауға тырысады. Әр
Жұмыс істейтін және демалатын бөлемелерді өте қолайдлы етіп жабдықтайды.
Адамның сыртқы көрінісі, киімі, жүріс-тұрысы, оның эстетикалық мәдениетіне байланысты.
Артық сәндену, түрлі формаларға, түстергееліктеу адамға абырой әпермейді. Киім-кешек
Манера, жест дене қимылы – бұл әрбір адамның өзін
Жеке адамның сыртқы мәдениеті мен ішкі дүниесінің
Сонымен оқушы жастардың эстетикалық танымын, сезімін, мәдениетін, білімін көтеруге
Атақты француз жазушысы, ағартушы философ және педагог Жан-Жак Руссо
Олар өздері үшін болып эстетикалық тәрбие жұмысының мазмұнын, формаларын
Эстетикалық тәрбиенің қалыптасуы мен дамуы халықтың сан ғасырлық тарихымен,
Басқа халықтар сияқты қазақ халқының да өзіндік әлеуметтік –
Өз тіршілігінің сан ғасырлық тарихының ішінде қазақ халқы тәрбиенің
Қазақстанның әлеуметтік-экономикалық, тарихи, географиялық жағдайларының, халықтың көшпелі өмір салтының
Тарихи, этнографиялық материалдар мен халықтың ауызекі творчествасын зерттеу, осы
Халық педагогикасында жанұя ішіндегі қатынастардың өзіндік ерекшелігі ретінде, біріншіден,
Қазақтың халақ педагогикасында эстетикалық тәрбие үлкендердің, ата-аналардың жеке басының
Балаларды ерте бастан еңбекке, мысалы алуан түрлі өнер бұйымдарын
Балаларды еңбекке тәрбиелей отырып, ата-аналар оларды тек өзі үшін
Қазақ халықының педагогикасында және балалар мен жастаға эстетикалық тәрбие
Эстетикалық тәрбие адам өмірінде үлкен роль атқарады. Әсемдікті көре,
Эстетикалық көзқарастар адамның шындыққа қатынасын анықтайды. Оқушылардың эстетикалық көзқарасын
Эстетикалық тәрбиенің өзіне тән міндеттері бар. Олардың бірі –
ІІ тарау. Бастауыш мектеп оқушыларына бейнелеу өнері арқылы көркемдік-эстетикалық
2.1. Бейнелеу өнері пәні – балаларға көркемдік эстетикалық тәрбие
Эстетикалық тәрбие әдісінің негізіне оқушы мен педагогтың көркем құндылықты
Өмір құыбылыстарын эстетикалық қабылдау әрқашан да дара әрі таңдамалы.
Эстетикалық тәрбие әдістері тіпті алуан түрлі. Олар көп жағдайға:
Эстетикалық информацияны оқушы көптеген каналдар бойынша (әлеуметтіе орта,
Бұдан әрі педагог балаға дыбыстарды беріле тыңдауға, заттың бояуы
Кіші мектеп жасындағы оқушылар эстетикалық информацияны қалай алатындығына қарай
Әдеби және музыкалық шығарманы орындау көркем мәнді, эмоциялы болуы
Әдістер іс-әрекеттің ұйымдастырылу формасына байланысты өзгеріп отырады. Көркем сабақтарда
Эстетикалық тәрбие әдістерінің мәні балалардың жас мөлшеріне де тәуелді.
Балалардың алдына басты міндет – ересек адамның жетекшілігімен қоршаған
Бейнелеу өнері пәні бойынша оқу материалдарын жүйелі, бірізді және
Бейнелеу өнері пәні бойынша мұғалімдердің тәжірибелері көрсетіп отырғандай, әрбір
Бастауыш сыныптардағы тақырыптық сурет салу алдын ала байқау жүргізілгеннен
Тақырыптық сурет салу үрдісінде балалардың құрылым, көлем, затты кеңістікте
Баланы тақырыптық сурет салуда шығармашылық ой-өрісін, оның қиялдауын асыра
Ойлау үрдісінде сурет салушы заттар мен құбылыстардың жалпы заңдылық
Сурет салу барысында салыстыру, жалпылау, абстракциялау, т.б. үрдістер қатар
В.В.Алексеева "Баланың бойында суретші қасиетінің жоғалуына тек қана өкіну
Бейнелеу өнерінің әр кезде де эмоциялық өңделуі жоғары болады.
Бұдан басқа "Көркемөнерсіз өскен баланың мүмкіншілігі шектеледі, ал мүмкіншілік
Қоршаған ортаға денен байқағыштықты, зеректілікті қалыптастыру көркемөнерлік материалдарды жылдам
Бала қоршаған ортаға деген саналы қарым-қатынасын адамдар арасындағы қатынастарға,
Туған жердің әсемдігін көру, түстердің ғажап әлемін ашу, суретші
Сондай-ақ, мұғалім әуездік-қолданбалы өнермен таныстырса әдемілік, әсемдік туралы әңгімелеп,
Эстетикалық танымпаздық саласындағы балалардың алғашқы қадамы олардың суретке түсіретін
Оқушылардың көркемдік-шығармашылық іс-әрекеттері әдеби әуездік шығармаларымен көркемделеді. Ол республика
Олар туған жерінің халық өнері, тарихи ескерткіштері, сәулет өнері
Әрбір мұғалімнің алдына қойған мақсаты болады. Ал менің басты
Педагог сабақ беру кезінде үнемі ізденіс үстінде болады. Ол
Бастауыш мектептегі эстетикалық тәрбие табиғаттағы, өнердегі, еңбектегі, өмірдегі ең
Мұғалімдер бала тәрбиелеуде көптеген педагогтардың пікіріне, әдісіне жүгіне отырып
Эстетикалық тәрбиесіз адам өмір сүре алмайды. Эстетикалық тәрбие балаға
Адамдардың эстетикалық сезімдері олардың өмірінде зор рол атқарады. Әсемдікті
Адамның әсемдікті және сәулеттілік, ұждансыздықты, қуаныш пен оның сапалы
Эстетикалық көзқарастар адамның арақатынасын айқындайды. Адам өмірінде эстетикалық көзқарас
Ерік әсемдігін үйретіп, қоғамдық іс-әрекеттер әсемдігіне сезімталдығына тәрбиелеп, мұғалім
Эстетикалық көзқарасқа тәрбиелеудің экономикалық мәселелерге әрі тікелей, әрі жаңаша
Өнерде шоғырланған адамдардың шындыққа эстетикалық қарым-қатынасы қоғамдық идеяларды алға
Сонымен, оқушылардың эстетикалық көзқарасы тәрбиелеу дамыған сана мен талғамды,
Кең ой-өрістік сөйлеу іс-әрекетінің мазмұнын және ақыл-ой еңбегін, шындықтың
Бейнелеу іс-әрекетінің барысында балаларға көп көрінетін әлем, музыкада адам
Оқушы өнегелігінің әсемдігі, оның жан дүниесінің байлығы, шешендігі оны
Ерлік пен шын азаматтың әсемдігі адамдарды қоғамдық тәрбие және
Эстетикалық көзқарасты тәрбиелеудің негізгі құралы -өнер. Ол шындықты
Балалардың ақыл-ой тәрбиесін, зерттелген құбылыстар әсемдегін ашпай жүзеге асыру
Мектеп оқушыны әсемдікті өмірден, адамдар қылықтарынан, еңбек іс-әрекетінен, еңбек
Сонымен эстетикалық тәрбие табиғаттағы, өнердегі, еңбекті, өмірдегі ең жақсыны
Эстетикалық тәрбиенің өзіне тән міндеттері бар. Олардың бірі –
Білім адамды тәрбиелік объективтік критерилерімен қаруландырады. Білім – адамды
Айналадағы дүние сезімталдық, эстетикалық қабылдау қырағылығы, ықыласы, қамқорлық баланың
Әдемілікті сүю, оған түсіну үшін балаға негізінен көмектесетін білім.
Көркемдікке және сұлулыққа баға бері үшін эстетикалық танымның маңызы
Мысалы, мұзда конькимен мәнерлеп сырғанақ тебу жарысы өтікізіледі. Сонда
Әрине, орындаушыларға әділетті баға қою үшін мамандардың, әсіресе төрешілер
Эстетикалық танымның дамуына көбінесе өнер үлгілерін қабылдауымен, немесе шығармашылықпен
Балаларды эстетикалық белсенділікке тәрбиелей отырып, оларды өздігінен ілтипатты оқырман,
Қазіргі педагогикалық практикада кіші мектеп жасындағы оқушылардың творчествалық
Бейнелеу іс-әрекетінде ойлағандарын жақсылап жүзеге асырулары үшін мұғалім балаларға
Кіші мектеп жасындағы балаларды көркем іс-әрекетінің маңызды шарты олардың
Бірінші. Педагог балаларды шығармының мазмұны, сипаты, бейнелеу құралдары жөнінде
Екінші. Балалар неғұрлым күрделірек жағдайларда тапсырманы мұғалімнің көмегінсіз орындайды,
Бала сабақта өзіндік іс-әрекет жолдарын меңгеріп алып, оларды өзгенің
Эстетикалық тәрбие творчестволық қабілеттерді дамыту үшін құрамына қабылдау мен
Методикалық тәсілдер эмоциялық бастау, оқу мақсатын түсіну, машықтандыру сипатындағы
Әдістер мен тәсілдерді практикалық қолдану балалардың жас шағына және
Балалардың әнге, биге, өлең оқуға, сурет салуға, жапсыруға деген
Мектепке дейінгі балалық шақта ойын методикалық тәсілдері кеңінен қолданылады.
Кейбір әдістер қарама-қайшы сипатта болады. Бірақ оларды құрайтын тәсілдер
өнер шығармаларын, орындау тәсілдерін көрсету барысында айтатын мұғалім сөзі
саналы қатынасты талдай, салыстыра білуді дамытатын және эмоциялы толғануларды
дәл атқарылуға тиісті іс-әрекеттерді көрсету және өзіндік іс-әрекет жолдарын
жаттығуға, дағдыларды жаттықтыруға бағытталған тәсілдер және өзіндік ерекшелікті, өзіндік
Тұтас алғанда мүмкіндігінше әртүрлі әдістер кешені ғана баланың толық
2.2. Бастауыш мектеп оқушыларына бейнелеу өнері сабақтарында эстетикалық тәрбие
Педагогикалық ғылым мен практика балалардың эстетикалық сезімдердің, қарым-қатынастардың ,
эстетикалық қабылдауын, бағалауын, талғамының бастапқы көріністерін дамытуға бағытталған сендіру
қоршаған ортаны жасампаздандыруға және мінез-құлық мәдениеті дағыларын қалыптастыруға арналған
творчестволық және практикалық іс-әрекеттерге итермелейтін проблемалық ситуациялар әдісі;
әсемдікке бірге толғанып, эмоциялық жағымды ықылас тудыруға және қоршаған
Эстетикалық тәрбиеде қолданылатын сендіру әдісінің ерекшелігі оны қабылдайтын құбылыс
Бұл әдісті көрнекілік, сондай-ақ сөйлесу әдісі деп санауға болады,
Педагог балаларға ұсынылатын материалды жақсы меңгеруі қажет. Оның сөзі
Үйрету, жаттықтыру әдісінің мәні – баланы тыңдай, көре, бағалай
Үйрету, жаттықтыру әдісі көп қайталауды талап етеді. Ол түрлі
Қазіргі кезедегі педагогика ғылымында сабақтарда "проблемалық" ізденіс ситуацияларын тудыру,
Белгілі дидактиктер М.Н.Скаткин және И.Я.Лернер бұл жайында: "… кез
Эстетикалық тәрбиенің мақсаты және оның міндеттері бағдарламада тұжырымдалған. Көркем
Мұнда пайдаланылатын құралдарға әдеби, музыкалық шығармаларды, иллюстрацияларды, шағын мүсіндерді,
Қазіргі жағдайда мектепте эстетикалық тәрбие беруде мына міндеттер алға
Балалардың әсемдікті қабылдаудын, эстетикалық сезімін, елес-қиялын жүйелі дамыту. Өнердің
Балалардың тұрмысқа, табиғатқа, қоғамдық қарым-қатынасқа әлі келгенше әсемдік элементтерін
Балалардың эстетикалық талғамының негізін және өнер туындылары мен өмір
Балалардың көркем шығармашылық қабілеттерін дамыту. Олардың өнермен байланыстағы іс-әрекеттері
Бастауыш мектепте эстетикалық тәрбие жөніндегі жұмыс тәрбие процесінің барлық
тұрмыста, еңбек, ойын процесінде қоғамдық және табиғи құбылыстармен таныстыру
өнер құралдарымен эстетикалық тәрбие беру (көркем тәрбие, шығармашылық
Айналадағыларға деген эстетикалық көзқарасты тәрбиелеу баланың жеке басының көптеген
Бастауыш мектеп тәрбиенің ең маңызды міндеттерінің бірі – баланы
Баланың мектепке даярлығы оның қажетті білім және дағдылары бойынша
Эстетикалық тәрбие жөніндегі жұмысты дұрыс ұйымдастыру үшін оның әр
Бұл эстетикалық тәрбие құралдары мен әдістерін іріктеуде кездейсоқтыққа, жүйесіздікке,
Эстетикалық тәрбие баланың өмірге деген көзқарас белсенділігінің тууына әсерін
Эстетикалық тәрбие жалпы педагогикалық процестен оқшауланып алынбайды. Бала өмірінің
Эстетикалық тәрбие адам өмірінде үлкен рөл атқарады. Әсемдікті көре,
Эстетикалық білімнің негізі оқу пәндері. Мектепте эстетикалық тәрбие оқушылардың
Қазақстан Республикасында мектепте оқушыларға тәрбие беруге көп назар аударуда.
Эстетикалық тәрбиенің барлық түрлері оқушылардың еріктік, қызығушылық, бейімділік
Оқушылардың эстетикалық тәрбиесі оқу және сыныптан тыс тәрбие процесінде
Олар әдемі жазуға, мәнерлеп оқуға және айтуға үйренеді. Ал
Сыныптан тыс сабақтарда өте әсерлі сезініп, сезімдерді оятып, музыкада
Бейнелеу өнері сабақтарында да балалардың эстетикалық көзқарасын тәрбиелеуде ықпалы
Бейнелеу өнері шығармалары әсемдік үшін күреске шақырады, адамдар мұраттарына,
Мұғалім басқа сабақтарда өз тапсырмаларын бейнелу өнері сабағындағы тапсырмамен
Кейбір оқушылар жас кезінен-ақ сурет салуға талпынады. Олардың мұндай
Бейнелеу өнері сабағында пейзаждың кесіндеме шығармалары, суреттік шығармалар оқушылардың
Сонымен, бейнелну өнері пәндерінің оқушыларға эстетикалық тәрбие беруде ролі
Шығармашылық үйірмелер – олар әдебиет, музыка, хореогарфия, бейнелеу өнері
Көрмеде оқушылардың бейнелеу өнері, қабырға газеттері, қолжазба журналдары көрсетіледі.
Мектепте бейнелеу өнері пәні негізінде музыка, кескіндеме және әдебиет
Мектепте бейнелеу өнері сабағында алдын-ала жасалған жоспарларға сәйкес эстетикалық
Көркемөнерпаздар үйірмесі сыныпаралық және мектеп бойынша ұйымдастырылады. Үйірмеге, ән
Эстетикалық тәрбие жұмысында көмектесуде мектеп кітапханасының көп мүмкіншіліктері
Эстетикалық тәрбиенің түрлері оқушылардың еріктік, қызығушылық, бейімділік принциптері негізінде
Қазіргі кездегі эстетикалық тәрбиенің міндеттерін шешу үшін халықтың осы
Халықтың эстетикалық тәрбие жүйесінде лирикалық, үйелмендік тұрмыстың, әдет-ғұрыптың, еңбектің,
Қазақ халқының музыкалық аспаптарының түрлілігі таң қаларлықтай. Олар бос
Жеке адамның жалпы мәдениеті үйелменде, ұжымда, жұртшылық арасында байқалады.
Оқушылардың жалпы мәдениеті, яғни эстетикалық тәрбиенің мақсаты, жақтары, ізеттілік,
Үйелменде ата-аналармен, мектептен тыс оқушылар және мұғалімдермен, басқа адамдармен
2.3. Сабақ жоспарларының үлгілері
Эстетикалық тәрбиенің маңызды әдісі эстетикалық сипаттағы әркет іспетті ойын
Көркем эстетикалық жағынан дамыған оқушы бейнелеу шығармашылығында сабақтан сабаққа
Балалар салған суреттерден сызықтар мен штрихтарды, жиектеме мен түсті
Бейнелеу әрекеті - жас суретшінің көңіл-күйі мен сезімін беру
Бейнелеу әрекетінде қабілеттілік психологтардың айтуынша туа біткен қасиет емес,
Төменгі сынып оқушыларымен жұмыс жасауда теориялық талдау қортындылары мен
Бірінші сыныпқа келген оқушылардың бейнелеу әрекетіндегі біліктілік пен дағдылар
Сол себепті, оқушылардың әртүрлі даму деңгейлерін бірдей ұстау, яғни
Бұл міндетті жүзеге асыру үшін, сынып оқушыларын бірнеше топтарға
Бұл жерде сурет салмас бұрын салынатын суреттің ой-түйінін, құрылыстық
Осындай іс-жүзіндегі жұмыстар кезінде сыныпта сурет салу барысында төменгі
Ойын төменгі сынып оқушыларының назарын белсендіруге, бейнелерді дұрыс салуға
Мысалы, суретші сурет салу барысында қандай көркемдік нәрсе-құралдарды пайдаланатындығын
Бейнелеу өнері сабақтарында шығармашылық жұмыстардың әртүрлі тұрпаттары мен әдіс-тәсілдер
Қорытынды
Сонымен бастауыш мектеп оқушыларын эстетикалық тәрбие арқылы көркемдік өнерін
Мұғалім дүниетану иесі және оны жүзеге асырушы. Жалпы оқушының
Жаңа адамды, болашақ қоғам адамын рухани, интеллектуалдық жағынан дамыта
Қазақстан Республикасының азаматтарының жаңа әлеуметтік–экономикалық мінез-құлық қалыптастыру тұжырымдамасы (1995)
Адам баласы дүниеге келген күннен бастап тәрбиелеуді керек етеді.
Жастарымыздың үлгі алатын ең таңдаулы ішкі, сыртқы адамгершілік-эстетикалық сапаларын
Нұрсұлтан Назарбаев "Ғасырлар тоғысында" еңбегінде "Тәрбиенің түпкі мақсаты -
Оқушыларды жақсылыққа, әдемілікке, машықтандыру оны тұрақты әдетке айналдырудың өзін-өзі
Бұл жерде үстелде отыру, тазалық сақтау, денені шынықтыру, өз
Қазіргі кезде барлығымыздың мүддеміз рухани-эстетикалық, рухани адамгершілік сана-сезім мен
Табиғат адамға әдемілікті берсе де адамның өз қолымен қосатын
"Сырт пішіннің адам өміріндегі мәні зор" деп жазды А.С.Макаренко.
Киіне білу әдемілігінің де жүріс-тұрыс әдемілігінен маңызды.
Қазіргі жаңа дәуірдің, егеменді еліміздің адамдары, жастары қай жағынан
Сабақтың жоспары
Пәні: Бейнелеу өнері.
Сабақтың тақырыбы: Досымның келбетін бейнелеймін.
Сабақтың мақсаты: Тақырыппен таныстырып, түсінік беру. Оқушылардың қол өнерін
Сабақтың көрнекілігі: Оқулық. Адамдар бейнесі. Хаттама.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ.
Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру кезеңі: Оқушыларды сабаққа дайындау.
Үй тапсырмасын сұрау: Оқушылардан үйтапсырмасын сұрап, тексеремін, сабаққа даярлығын
Жаңа сабақ.
Балалар бүгін біз "Досымның келбетін бейнелеймін" деген тақырыпты өтеміз.
Қане, барлығымыз тынышталып сабақты тыңдаймыз.
Бүгінгі біз сурет сабағында досымның бейнесін салуды үйренеміз. Яғни,
Кітаппен жұмыс.
-Балалар, қараңдаршы кітапта адам бейнесін салу жолдарын және "Менің
Абай кім, белесіңдер ме?
Ия, Абай ақын, ұлы ақын атамыз.
Балалар, Абай аталарыңның қандай өлеңін білесіңдер?
Ия, дұрыс. (Қыс, Әсемпаз болма әрнеге).
Сергіту сәті.
Айгөлек-ау, айгөлек,
Айдың жүзі дөңгелек.
Айдай толған кезімде
Би билеймін дөңгелеп.
-Ал, балалар, енді сурет салу жолдарымен танысып, сурет саламыз.
Сурет салдым.
Мен досыма қарап алдым
Қолға қағаз, қалам алдым.
Дөңгелетіп бетін салдым.
Екі сызып шашын салдым.
Ұқсатқан жөн түрін енді
Міне мұрын мынау енді.
Салынды езу, құлағы енді,
Күлімсіреп шыға келді.
Ең соңынан көзін салдым,
Айнымаған өзін салдым.
-Балалар, өлеңді тыңдадыңдар ма? Өлеңге қарап барлығымыз сурет саламыз.
Сабақты қорытындылау.
Балалар, бүгін қандай тақырыпта сабақ өттік.
Ия, өте дұрыс.
Адам бейнесін салу жолдарын түсіндіңдер ме?
Қосымша материалдарды айта отырып, балаларға сұрақ қоя отырып, сабақты
Үйге тапсырма.
Досыңның келбетін бейнеле.
Бағалау.
Оқушылардың сабаққа қатысуын бағалаймын.
Сабақтың тақырыбы: Анамызға сыйлық жасаймыз.
Сабақтың мақсаты: Жаңа сабақты түсіндіру. Ана туралы әңгімелеу. Ашық
Сабақтың түрі: Аралас сабақ.
Сабақтың көрнекілігі: тақырыптық суреттер, дайын материалдар, ашық хаттар түрі,
Сабақ барысы.
Ұйымдастыру
Оқушыларды жинақтап, сабаққа назарын аудару.
Үй тапсырмасын сұрау.
Жаңа сабақ.
-Балалар, алда қандай мейрам келе жатыр?
-Ия, өте дұрыс. Аналар мейрамы.
-Ендеше, бүгін біз "Анаға сыйлық жасаймыз" деген тақырыпта өтеміз.
Ауызша Ана туралы әңгімелеймін. Сұрақтар қоямын.
Ашық хат түрлерімен таныстырып, дайын ашық хатты көрсетіп істетіп,
Сөзжұмбақ.
Қазақтың күйші қызы.
Қазақтың ержүрек қызы.
Қазақтың айтыскер қызы.
д и н а
м ә н ш ү к
с а р а
Сергіту сәтін өткіземін.
Қорытынды: Оқушылардың өздері білетін өлең-тақпақтарын сұрап, мақал-мәтелдермен қорытындылаймын.
Ананы ардақтамағанды, ешкім мадақтамайды.
Ағайын – алтау.
Ана – біреу.
Үйге тапсырма: Балалар, үйде ашық хат жасап келеміз.
Бағалау: Оқушылардың сабаққа қатысуын бағалаймын.
21
2





Скачать


zharar.kz