Жоспар
Кіріспе..................3
I – Тарау
1.1. Мектеп жасына дейінгі балаға тәрбие беру маңыздылығы...11
1.2. Мектеп жасына дейінгі балаға тәрбие беру арқылы эстетикалық
II – Тарау
2.1. Мектеп жасына дейінгі балаға эстетикалық тәрбие беру арқылы
2.2. Мектеп жасына дейінгі балаға экологиялық тәрбие беру жұмыстары
2.3. Тәжірибелік жұмыс............................39
Қорытынды............................42
Пайдаланған әдебиет.............44
Кіріспе
Жұмыстың өзектілігі: Адам өмірі табиғат аясында өтетіндіктен, ол табиғаттың
Табиғат әлемі таңғажайып және керемет. Дегенмен, барлығы бұл
Балаларды табиғатқа деген сүйіспеншілікке тәрбиелеу барысында оларды
Жұмыстың мақсаты: Мектеп жасына дейінгі балалаға экологиялық тәрбие беру
Жұмыстың болжамы: Табиғаттың ғажайып құбылыстарымен таныстыру, олардың мән-мәнісін ұғындыру
Жұмыстың объектісі: Мектеп жасына дейінгі мекеменің тәрбие үрдісі.
Жұмыстың міндеті: Жұмыстың теориялық негізі ретінде мектеп жасына дейінгі
Жұмыстың практикалық мәні: Осы мектепке дейінгі оқыту және
Табиғаттың ғажайып құбылыстарымен таныстыру, олардың мән-мәнісін ұғындыру арқылы жас
Ал егер республикада мектеп жасына дейінгі балаларға табиғат жайында
Дегенмен...жекелеген ғалымдардың білім беру, тәрбиелеу мәселелеріне арналған еңбектерінде
Алпысыншы жылдардан кейінгі кезде, балабақшаларда балаларды табиғатпен
Республика көлемінде мектеп жасына дейінгі балалардың тілін дамыту мәселелерімен
«Біздің кітапқа», «Күз», «Жаңбыр жауғанда», «Көктемгі түн», «Жазды күні»
Сондай - ақ ғалымның «Балалар әдебиетінін хрестоматиясы» (1978 ж)
Балабақша, мектеп сахнасына арналған Ә. Табылдиев, А. Меңжановалардың
Жас бала өмірінің образы табиғат аясында (серуен, саяхат, еңбек
Шакура Майғаранованың «Алты жастағы оқушыларды ұзартылған күн тобында тәрбиелеу
1964 жылы Ресей бағдарламасының негізінде, республика көлемінде
Халық педагогика ғылымының мәселелерімен шұғылданушы педагогика ғылымының докторы,
Сондай-ақ ғалым «Қазақ тәлім-тәрбиесі» атты еңбегінде табиғатқа сыр
С. Қалиев пен Б. Баймұратованың мектеп жасына дейінгі
Табиғат адам баласының өмір сүріп, тіршілік ететін ортасы ғана
Табиғатты қорғау және оның сан алуан баға жетпес байлықтарын
Экологиялық тәрбиенің негізін балабақшадан бастаудың өзі олардың
а) балаларды туған табиғатқа деген сүйіспеншілікке тәрбиелеп,
б) балабақшада табиғат жөнінде қарапайым білім беріп, осының негізінде
Балабақшадағы табиғат қорғау жұмысын кең жолға қоюды
Абай 38-қара сөзінде табиғат байлықтарының өзара бір-бірімен байланысын өте
«Ғажайып құбылысқа қарап тұрып және ол туралы тыңдап
Ұлы ойшыл Абай табиғат туралы «Адамды қоршаған ортаның табиғаттың
Сәндік-қолданбалы өнер саласындағы белгілі маман-ғалым А. Б. Салтыков: «Көркемдік
Адамның эстетикалық сана-сезімінің дамуына әсер ететін, тәрбиелейтін құралдар аз
Балалардың әсерлі эстетикалык ой-өрісін, көркемдік талғамын дамытуға зор
Қолда бар педагогикалық тұжырымдар мен іс-тәжірибелердің мазмұнын сын тұрғысынан
Бұл міндеттерді шешу төмендегідей мәселелерді:
1.Көркемдік талғамды қалыптастырудың басты құралы көркемдік білім беру жүйесінің
2.Мектепке дейінгі жастағы көркемдік іс-әрекеттер барысында игеруге
3.Көркемдік іс- әрекеттер арқылы балалардың шығармашылык ой-өрісін дамытудың
Көркем өнер — көркемдік талғамды қалыптастырудың өзекті құралы ретінде
Балалар өмір құбылыстарын сурет салу, сазбалшықтан немесе пластилиннен мүсіндеу,
Сәндік-қолданбалы өнер саласындағы көркемдік жұмыстар, балалардың түрлі-түсті
Балабақша балаларын ұлттық сәндік өнерге тән - кесте тігу,
Қорыта келе айтарымыз, бала тәрбиесімен, оған жүйелі білім беру
1.1. Мектеп жасына дейінгі балаға тәрбие беру
Табиғат әлемі таңғажайып және керемет. Дегенмен, барлығы
саяхат;
мұражайларға бару;
мақсаттық серуендеу;
телебағдарламалар, бейнефильмдер;
табиғат туралы көркем әдебиеттер;
суреттерді, фотосуреттерді, иллюстрацияларды тамашалау;
музыка тыңдау;
дидактикалық ойындар, мақалдар, мәтелдер;
“Экознайка” қалалық жарысына қатысу.
Ересек және даярлық жастағы балалар “тірі” және “өлі” табиғат
Мектепке дейінгі жастағы балаларға адам мен табиғат арасындағы қарым-қатынасты
-педагогикалық мамандардың экологиялық тәрбие беру
-балаларды айналамен таныстырудың бағдарламасын олардың ата-аналарына насихаттау;
-әртүрлі жастағы балалар топтарындағы оқу-тәрбиелік жұмыстар;
Қоршаған ортаны аялауға деген адамның саналы көзқарасын қалыптастыру оның
Баланың дүниеге келгеннен кейінгі алғашқы 7 жылы оны тәрбиелеу
Сұлулыққа тәрбиелемей тұрып жақсы ниеттегі, адамгершілігі бар, шығармашылықпен
Балалар тәрбие арқылы, ересектердің өнегесі арқылы дүниені таниды, көруді,
Баланың өміріндегі алғашқы қабылдаған қуанышты сәттер оның болашақтағы өміріне
Жаңа ғасырда табиғатсыз баланы тәрбиелеуді көз алдымызға елестете аламыз.
Балалармен жұмыс істеу барысында сабақ өтілетін бөлме ғана
Балаларды табиғатқа деген сүйіспеншілікке тәрбиелеу барысында оларды сұлулықты көріп
Біз табиғи факторлар - су, ауа, күнді қолдана отырып
Балаларды өсімдіктер және жануарлар әлемімен таныстыру арқылы, оларды күтіп-баптаудың
Бала дүниеге келгеннен бастап табиғатпен байланыста болады.
Табиғат - баланың ақыл-ойының балалық деңгейден нақты түсініктер бойынша
Табиғатты танып, білу - мектепке дейінгі жастағы баланың бойында
Мектепке дейінгі жастағы балаға экологиялық мәдениеттің алғашқы түсініктерін қалыптастыру
1.Мектепке дейінгі мекемелерде балаларға экологиялық тәрбие берудің алғы шарттарын
2. Балалардың экологиялық сауығуының дамуы үшін атқарылатын жұмыстарға көгалдандырылған
З.Тірі объектілерді күтіп-баптауға қолайлы ортаны іс жүзінде құру үшін
4.Сабақта көркем құралдарды, әдістемелік және материалдық құралдарды, ойындарды,
5.Педагог мамандардың білім деңгейі мен олардың біліктілігін арттыру. Тәрбиеші
Бала жүрегіне табиғаттың әсері өте зор, сол себептен де
Мектеп жасына дейінгі ересек топ балаларының табиғатқа
Қиырсыз кең байтақ далада үнемі көшіп-қонып өмір сүру
Бұдан шығар қорытынды - біздің ата-бабаларымызды өмірдің өзі
Қазіргі уакытта Қазақстан Республикасының ' 'Мектепке дейінгі
Балалармен жүргізілетін негізгі жұмыстарды төмендегіше топтауға болады:
- балаларды сәндік - қолданбалы өнермен таныстыруда берілетін табиғат
- өлі табиғат заттары мен құбылыстарының мәні, сондай-ақ
-мектеп жасына дейінгі балаларды ұлттық әшекей элементтерімен
-сәндік әшекейлерді жасау әрекетінде - практикалық іскерлік
Балаларды табиғат құбылыстарымен және оны сәндік әшекейлер жасау
Тақпақ, мақал-мәтел, жұмбақ, жаңылтпаштарды тиімді пайдалану жаңа білімді игеру
Табиғатқа қызығушылықты қалыптастыру және оны сәндік әшекейлеу
- балалардың табиғат құбылыстарының өзара байланысын пайымдай
- әртүрлі әдіс-тәсілдер және әрекет түрлерін пайдалану
-тәрбиешілердің жаратылыстану ғылымдарының негіздерін және оны лайықты
Балалардың табиғатқа қызығушылығын тәрбиелеуде оның обьектілерімен және құбылыстарымен
Табиғаттың әрбір заты және құбылысымен таныстыруды балалар бақылауына
Аспан денелерінің ішіндегі бізге ең жақын орналасқаны - ай.
Балаларды айды, жұлдыздар әлемін бақылау өте қызықтырады, бірақ
Аспан шырақтары туралы балалар білімін бекіту және оған қызығушылығын
Мысалы: өткен заманда көшпелі тірлік кешкен ата-бабаларымыздың "қазыкты"
Табиғи обьектілер мен құблыстарды белгілі бір топтарға біріктіру
Іс-әрекет барысында ойын әдісін пайдалану балаларды жағымды эмоциялық
Балалардың өз бетімен қорытынды шығара білуі үшін кез-келген
Сәндік әшекей, ою-өрнек жасау әрекеті үрдісінде балалардың табиғат
Жалпы алғанда осындай нысаналы, жүйелі тәсілдер арқылы балалардың
1.2.Мектеп жасына дейінгі балаларға тәрбие беру арқылы эстетикалық талғам
Эстетикалық тәрбие - дегеніміз баланың ақыл-ойы мен сезімін,
Бала ес біле бастағаннан-ақ өзі жете түсінбес жарқын, тартымды
Тегінде бала сұлулықты форма мен мазмұнның бірлігі
Тәрбиеші баланың сұлулықты қабылдауынан бастап, оған эмоциялық жауап қату,
Мектеп жасына дейінгі балаларға тән ерекшелік- бұл шындықты соншалықты
Сюжетті- рөлді ойындарға тақырыпты, мазмұнды таңдап алуда және белгілеуде
Мектепке дейінгі балаларда шығармашылық нышандары байқала бастайды, ол
Эстетикалық талғам балалардың өнерде, өмірде, тұрмыста шынайы әсемдіктен қанағат,
Эстетикалық талғам — кең ұғым: ол өнердің терең
Мектеп жасына дейінгі балалардың эстетикалық талғамын қалыптастыруда үйрету
Балалардың бойында эстетикалык талғамның негіздерін қалай отырып, біз оларды
Сәндік-қолданбалы өнер саласындағы белгілі маман-ғалым А. Б. Салтыков:
Адамның эстетикалық сана-сезімінің дамуына әсер ететін, тәрбиелейтін құралдар
Балалардың әсерлі эстетикалык ой-өрісін, көркемдік талғамын дамытуға зор
Қолда бар педагогикалық тұжырымдар мен іс-тәжірибелердің мазмұнын сын
Бұл міндеттерді шешу төмендегідей мәселелерді:
1.Көркемдік талғамды қалыптастырудың басты құралы көркемдік білім беру жүйесінің
2.Мектепке дейінгі жастағы көркемдік іс-әрекеттер барысында игеруге
3.Көркемдік іс- әрекеттер арқылы балалардың шығармашылык ой-өрісін дамытудың педагогикалық
Көркем өнер — көркемдік талғамды қалыптастырудың өзекті құралы
Балалар өмір құбылыстарын сурет салу, сазбалшықтан немесе пластилиннен мүсіндеу,
Сәндік-қолданбалы өнер саласындағы көркемдік жұмыстар, балалардың түрлі-түсті қағаздардан арнайы
Балабақша балаларын ұлттық сәндік өнерге тән - кесте
Халқымыздың жалпы мәдениет деңгейін жоғары сатыға көтерудің және балалардың
Эстетикалық тәрбиеде көркем өнерге ерекше орын беріледі. Ол толғанта
Баланың көркемдік дамуы ойдағыдай болуы үшін тәрбиеші (мұғалім) оның
Көркемдік тәрбие әдістемесінің негізіне - бала мен педагогтың көркем
Көркемдік тәрбие жөніндегі жұмыстарды дұрыс ұйымдастыру үшін балалардың жас
Балабақшадағы көркемдік тәрбие жөніндегі жұмыстар тәрбиелеу мен білім
- тұрмыста, еңбекте, ойын барысында қоғамдық және табиғи
- өнер құралдары арқылы көркемдік тәрбие беру; (көркемдік
- өнер және өмірдегі әсемдікті, сұлулықты қабылдау, және
- эмоциялық және танымдық процестерді белгілі бір шамада
Өмір құбылыстарын көркемдік тұрғысынан қабылдау әркашанда дара,
Көркемдік тәрбие әдістері де алуан түрлі. Олар көп жағдайда:
Көркемдік тәрбие жайындағы ұғымдарды бала
Мысалы: ересек адам балаға теледидардан хабарды көруге, жеке кейіпкерлерге,
Тәрбиеші балалардың көркемдік әсерді қалай қабылдайтындығына қарай
Әдістер іс-әрекеттің ұйымдастырылу формасына байланысты өзгеріп отырады. Көркем
Көркемдік тәрбие әдістерінің мәні балалардың жас ерекшелігіне де тәуелді.
Балалардың жас ерекшеліктеріне, даярлық деңгейіне, жеке ынтасы мен
- эстетикалық қабылдауын, бағалауын, талғамының бастапқы көріністерін дамытуға
- қоршаған ортаны көркемдеуге және мінез- құлық мәдениеті
- шығармашылық және тәжірибелік іс- әрекеттерге итермелейтін проблемалық ситуациялар
- әсемдікке ұмтылып, эмоциялық - жағымды ықылас тудыратын
Көркемдік тәрбие беруде қолданылатын сендіру әдісінің ерекшелігі оны қабылдайтын
Үйрету, жаттықтыру әдісінің мәні - баланы тыңдай, көре, бағалай
Сонымен қатар, сызба ойын жаттығулар жүргізудің маңызы зор.
Сендіру және үйрету әдістерінің бір-бірінен оқшауланбайтынын білу маңызды.
Баланың өсемдікпен тікелей қарым-қатынаста болуы қаншалықты маңызды болғанымен,
Балабақшадағы көркемдік тәрбие мәселесі Ресей педагогика ғылымдары
Балабақшада көркемдік тәрбие жұмыстарын ұйымдастыруда баланың өзі өмір
Бағдарлама мазмұнына сәйкес жыл бойына жүргізілетін педагогикалық
Тәрбиеші бейнелеу сабақтарында ауызша баяндау, сұрак жауап, өткенді
Балаларды бейнелеу іс- әрекетіне бейімдеу жұмыстары әрбір аптаның бейсенбі
Бейнелеу іс-әрекетін тәрбиелеу мен білім беру үрдісінің басқа салаларымен
- тәрбие жұмысының мақсатын, міндеттерін нақты айқындап алу;
- мақсатына жетудегі қолданылатын тиімді
- әрбір (пәндік) жеке әдістемелік нұсқаулармен жүйелі танысып отыру;
- іс- әрекеттің бір- бірімен үндесіп,
- балалардың дербес, еркін, шығармашылықпен әрекет етуіне толық
- әрбір тәрбие ісінің баланың жағымды мінез -
- тақырыпқа сәйкес мазмұнды ашып, жаңа білім дағдыларын
- апта бойында жалпы тақырып сақталып келіп, негізгі
- жаңа материалдар негізгі аса көңіл бөлінетін тәрбие саласына
- әр түрлі іс- әрекеттер барысында тәрбиешінің
- апта бойындағы тәрбие жұмысының нәтижесі жинақталып, халық
- тәрбис жұмысының мазмұны күнделікті іс- әрекет барысында
Аталған талаптарды ескере келіп, тәрбиеші болашақ қоғам азаматтарын
2.1. Мектеп жасына дейінгі балаға эстетикалық тәрбие беру
«Құлақтан кіріп бойды алар, әсем ән мен тәтті күй
Музыкасыз, ойынсыз, ертегісіз баланың толық мәніндегі ақыл- ойымен
Заман ағымына байланысты түрлі жаңалықтарды тәжірибемізге енгізе отырып, ән-күй
Балаларға арналған саз - қуанышты сезімдер әлемі.
Баланың музыканы тыңдау, қабылдау, есте сақтау, тану, ажырату, әнді
Саздық қозғалыс сабағында білімді, тәжірибелі педагог, балаларды еркін қозғалысқа,
Саздық тәрбиенің негізгі мақсат-міндеттерін баланың жас ерекшелігін, шама- шарқын
Ән айта білу- бұл үлкен мәдениет. Біз балаларға ән
Саз жетекшілері ән- күй сабағындағы ауысып отыратын іс-әрекетті тиімді
Ән- күй сабақтарында, саз жетекшілер түрлі сазгерлердің өмірімен және
Адамзат өмірінде, әсіресе бүлдіршіндер үшін түрлі мейрамдар мен тойлардың
Саз жетекшісі жұмысының тағы бір негізгі шарты - балалардың
Мектепке дейінгі ұйымдағы саз жетекшісінің негізгі мақсатының бірі -
Кәсіпқой талантты саз жетекшісінің ең қиын сабақтарының өзі жеңіл
Балалардың шығармашылық қабілеттерін дамыту үшін бағдарламаға сай еңбектенуде, қазақтың
Балабақшадағы саз жетекшісі қандай болса, балалардың жалпы шығармашылық
Тәуелсіз Қазақстан Республикасының дамуы стратегиясында көрсетілгендей, жас
а. балаларға табиғат туралы қарапайым мағлұмат беріп, оның
ә. балалардың табиғат туралы білімдерін тереңдетіп, оның әдемілігін
Бұдан балалардың ізгілікті – адамгершілік қасиеттерін қалыптастыруда экологиялық
Баланың бойындағы әдемілікке, әсемдікке іңкәрлігін (инстинкт) оятып, табиғат сұлулығын
Табиғат - әсемдіктің төркінісің,
Ән саламын бір сенің көркің үшін.
Жан – жануар танытып бір өзіңе,
Сенен алып тұрғандай бар танысын, -
деп жырласа, көрнекті педагог В.А. Сухомлинский: « Табиғат әдемілігі
Халықтық тәрбие хатқа түскен ереже күйінде емес, тәжірибелік негізінде
Белгілі ақын Мұзафар Әлімбаевтың:
Танымай өтеміз бе киелі не?
Қырсығы білместіктің тиерін де ...
Ұрпағың дал болар ма, ағаш таппай
Кәдімгі домбыраның тиегіне, -
деген көңіл тебіренісі табиғатты дер кезінде бағалай білуге үндейді.
2.2. Мектеп жасына дейінгі балаға тәрбие беру арқылы
Балабақшадағы тәрбие бағдарламасына сәйкес балаларды табиғатпен таныстыру барысында өзара
Балабақшада балалардың өздері бақылап, бағып-күтіп жүрген жануарлар мен өсімдіктердің
К. Д. Ушинский «баланы табиғатпен жастай таныстыра дамыту, оның
5-6 жастағы балалар табиғат және ондағы көптеген заттар,
Бес жастағы бала жылдың төрт мезгілін бір-бірінен ерекшеленетінін толық
Бес - алты жасар балаларда табиғаттағы заттардың, жануарлардың, өсімдіктердің
Мысалы, 5-6 жастағы балаға қыста ағаштардың жапырақтары түсіп, қураған
Бала өсімдікке қамкорлыққа, жануарларды күтуге, табиғи ортаға жанашырлықпен қарауға
Бұл орайда осы жастағы баланың «еңбекке» деген қабілеті басқа
Педагогикалық процесті ұйымдастырудың мазмұны мен принципі балабақшадағы тәрбие жұмысының
Балабақшада тәрбиеленетін бала жыл мезгілдерін бір-бірінен толық ажыратып, әр
Жыл мезгілінің өзгеруіне байланысты табиғи ортаның өзгеруіне толық көз
Төрт мезгілде де балаларды бір табиғи ортаға /өзен жағасына
Қазіргі таңда адамзат ауасын жұтып, суын ішіп отырған табиғат
Балабақшадағы тәрбиенің мақсаты — табиғатты аялап, оны
Балабақшадағы экологиялық тәрбие жұмысы, тәрбиенің негізгі салалары
А. балалардың айналадағы табиғатқа деген сүйіспеншілігін оятып,
Ә. балабақшада табиғат жайында алғашқы ұғымды қалыптастыра отырып
Бұл топтағы балаларда ортаны танудың физиологиялық механизмдері өзінің
Өсімдіктер туралы ұғымдары кеңейтіліп, оның ішінде күнбағысқа т.б. өсімдіктерге
Балалардың өлі табиғаттағы, өсімдіктердің құстар мен аңдардың тіршілігіндегі күзгі
Балалардың қысқы ауа-райының сипатты белгілері ағаштардың, ормандағы
Табиғаттың көктемгі құбылыстары, олардың себептері туралы, көктемдегі адамдардың
Егіс даласындағы көктемгі жұмыс, гүлзарлардағы балалар еңбегіне тоқталу. Табиғат
Жаз мезгіліндегі күннің жарығы мен жылудың әсерінен өсімдіктердің
Тәрбиеші балаларды әдемі гүлмен, жағымды иісімен қызықтыратын
Балабақшадағы экологиялық тәрбие жұмысының және бір арнасы —
Адамгершілік тәрбиесінің мәнісі баланың адамдарға, айналадағы ортаға,
Халқымыздың қандай ән- әуені болмасын мейірім- шапағатқа, мәнді
Эстетикалық тәрбие нысанасы- баланың бойындағы әдемілік, әсемдікке іңкәрлігін
Эстетикалық тәрбиенің мәнісі тек баланың әсемдік атаулыны көре
Тәрбиеші балаларға табиғаттағы әдемілікті сезініп, көре білуге баули
1.Баланың ішкі ынта- ықыласы, құмарлығы, табиғи қабілеті.
2.Ұстаз- тәрбиешінің шеберлігі, ар тазалығы, шәкірт алдындағы
3.Тәрбие үрдісінің алатын орны. Тәрбие жұмысында барлық
Балабақшадағы еңбек тәрбиесінің басты нысанасы- баланы сәбилік шағынан
Еңбек тәрбиесі болашақ қоғам мүддесі үшін еңбектене
Еңбек тәрбиесін ұйымдастырудағы тәрбиешінің орынды пайдаланылған мақал-мәтелдері
4. Халықтық тәлім-тәрбие арнасы халыктың ауыз әдебиетінен,
Халық даналығындағы «орман- жер сәулеті, ел дәулеті», «атаңнан
Халқымыздың дархан дарыны, Мағжан Жұмабаев Наурыз туралы өз ойын
Наурыз мейрамының тойлануындағы халыктық тағы бір түпкі мақсат-
Халқымыздың табиғатқа деген сүйіспеншілігінің және оны көздің
Қазақ халқының тәлімдік макал-мәтелдері, бұрынғы бабалардың көрген-білген, кеңілге түйген,
Бала тәрбиесіндегі өзіндік орны бар ерекше жанрлардың бірі —
Халық тәрбиесінде баланың ой- өрісін дамытып, кеңейту, тілін
Ғасырлар бойы санасына сіңіп, сараланып жеткен дәстүрдің бірі ырымдар,
Міне, күні бүгінге дейін тәрбиелік мәнін жоймаған осындай
2.3. Тәжірибелік жұмыс
Тақырыбы: Ақсу – Жабағлы қорығы
Мақсаты: Балалардың туған табиғатқа деген сүйіспеншілігін арттырып, оның әсемдігін
Сондай-ақ балабақшада табиғат жөнінде қарапайым
Сабаққа керекті құрал-жабдықтар: Әр түрлі жабайы жануарлар (қуыршақтар), шыршалар,
Әдістемелік тәсілдер: хабарлама, информациалық, көрсету, айтқызу, үйрету, сұрак-жауап,
Сабақ балалардың: Ән әуенімен топка кіріп, қонақтармен сәлемдесуінен басталады.
Тәрбиеші: - Балалар, біздің еліміз қалай аталатынын білесіңдер ме?
Тәрбиеші: - Кім Қазақстан туралы тақпақ айтады?
1-бала:
Қазақстан - жеңісті ала гүлдер,
Қазақстан жеңісті, тасқынды лала гүлдер.
Қазақстан әлемді елеңдетіп.
Байқоңырдан зулаған корабльдер.
2-бала: Алтын дәнді даласы бар,
Ақ күмістей қаласы бар.
Неткен сұлу, неткен көркем,
Осы менің туған өлкем.
Тәрбиеші: - Балалар, бүгін біз осы өзіміздің Төлеби ауданындағы
- Көктем мезгілі.
Тәрбиеші: - Көктем мезгілінде неше ай бар?
- Үш ай. Наурыз, сәуір, мамыр айлары.
Тәрбиеші: - Көктем мезгілінде ауа-райы қандай?
- күн жылы, арықтарда су көбейеді, жаңбыр жиі жауады,
Тәрбиеші: - Дұрыс. Ал көктем туралы кім тақпақ айтады?
1-бала: Қар еріді күн шықты,
Күндер туды шуақты.
Байтақ дала келбеті,
Түкті кілем секілді.
Тәрбиеші: - Балалар, тағы бір айтып кететін жай, қорыққа
1-бала: Халық табиғаттағы өздері қастерлеген жерлерді "Әулие бұлақ",
2-бала: Ал, қарлығаш, аққу сияқты құстарды қасиетті санап, жақсылықтың
Тәрбиеші: - Дұрыс-ақ екен. Осы табиғатты өлі және тірі
1-бала: Тірі табиғат: Адам, жануарлар, жәндіктер, микробтар, құстар.
2-бала: Өлі табиғат: Күн, ауа, су, тас.
Тәрбиеші: - Табиғат туралы кім тақпақ айтып береді?
Сахналау қойылымы керсетіледі. Құстарды атқалы бүлдірген жүгіріп жүреді.
Бала: - Тоқта, Бүлдірген, құстарды атпа. Сенің мұның жарамайды.
Бүлдірген: -Кешіріңдер, балалар, енді мен құстарды атпаймын, балапандарды өлтірмеймін.
Тәрбиеші: -Жарайды, Бүлдірген, ендігі бұл әдетіңнен тиыл, сен біздің
Бүлдірген: -Жақсы. Мен де балалардан жақсы әдеттерді үйренейін.
Тәрбиеші: - Балалар, бәрін еске түсірдік. Енді көктем туралы
Тәрбиеші: - Балалар, қараңдаршы, мына жақта орындықтар, үстелдер тұр.
Табиғат - төл анамыз,
Тынысымыз - ауамыз.
Сахналау қойылымы көрсетіледі. Қоян бала жылап жүгіріп келеді.
Қоян: - Балалар, мен жолдан адасып қалдым. Көмектесіңдерші.
Тәрбиеші: - Тоқта, Қоян бала, сенің атаң мен әжең
Қоян: - Жайлауда. Бірақ мен жолды ұмытып қалыппын.
Тәрбиеші: - Ешнәрсе етпес, біздің балалар саған шамалап сурет
Балалар жабылып сурет салады.
Қоян: - Рахмет, балалар. Көп-көп рахмет.
Мен сендерге ризамын.
"Сиқырлы қорап" ойыны ойналады.
Балалардың бәрі косылып, "Жайлауда" әнін орындап, ата мен
Қорытынды
Жаңа ғасырда табиғатсыз баланы тәрбиелеуді көз алдымызға елестете аламыз.
Балаларды табиғатқа деген сүйіспеншілікке тәрбиелеу барысында оларды
Бала дүниеге келгеннен бастап табиғатпен байланыста болады.
Табиғат - баланың ақыл-ойының балалық деңгейден нақты түсініктер бойынша
Табиғатты танып, білу - мектепке дейінгі жастағы баланың бойында
Табиғат әлемі таңғажайып және керемет. Дегенмен, барлығы бұл
Тегінде бала сұлулықты форма мен мазмұнның бірлігі
Тәрбиеші баланың сұлулықты қабылдауынан бастап, оған эмоциялық жауап қату,
5-6 жастағы балалар табиғат және ондағы көптеген заттар,
Эстетикалық тәрбиенің мәнісі тек баланың әсемдік атаулыны көре
Балаларға табиғаттағы әдемілікті сезініп, көре білуге баули отырып, табиғатты
1.Баланың ішкі ынта- ықыласы, құмарлығы, табиғи қабілеті.
2.Ұстаз- тәрбиешінің шеберлігі, ар тазалығы, шәкірт алдындағы адал жауапкершілігі.
3.Тәрбие үрдісінің алатын орны. Тәрбие жұмысында барлық
Қазіргі таңда адамзат ауасын жұтып, суын ішіп отырған табиғат
Қорыта келе айтарымыз, бала тәрбиесімен, оған жүйелі білім беру
Пайдаланған әдебиеттер тізімі:
1. Керімбаева Р. Табиғат. Бала. Тәрбие.\\ Отбасы және балабақша.
2. Қалықбаева З. Табиғат – тал бесігің. \\ Отбасы
3. WWW. Google. kz
4. Қоқанбаева Р. И. Экологиялық тәрбие беру. \\ Отбасы
5. Ыдырысова Ж. Табиғатқа ынтызарлық сезімді ояту. \\ Отбасы
6. Қонақбаева Р. Д. Балаларды эстетикалық тәрбиеге баулу.
7. Қамақов Ә. Жеткіншектердің көркемдік талғамын қалыптастыру. \\
8. Жұмабекова Ф. И. Көркемдік тәрбиені ұйымдастыру
9. Құдашева Д. Т. Баланың жан – дүниесін әсемдікке
10. Манкеш А. Е. Экологиялық тәрбие негізінде баланың
11. Хамитқызы Ғ. Балабақшадағы экокологиялық тәрбие жұмысы.\\
12. Ерженбайқызы А. Балабақшадағы экологиялық тәрбие арналары.
13. Шалғынбаева Қ. Экологиялық тәрбие. \\ Отбасы және балабақша.
14. Құлшанова С. Табиғатты қорғау. \\ Отбасы және
15. Көбеева Н. Бала және табиғат. \\ Үйелмен және
2