Салық салынатын табыс

Скачать



 Мазмұны
Кіріспе..................................................................................................................2
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДАҒЫ КӘСІПОРЫНДАРДА САЛЫҚ САЛУДЫҢ ТЕОРЕТИКАЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ.
1.1 Салық жүйесінің түсінігі және оның экономикалық мәні......................4
1.2 Салықтың түрлері.......................................................................................6
1.3 Кәсіпорын табысына салынатын салық..................................................12
2 «МАҢҒЫСТАУМҰНАЙГАЗ» АҚ-НЫҢ САЛЫҚ ТӨЛЕУ ЖҮЙЕСІ.
2.1 «Маңғыстаумұнайгаз» АҚ-ның даму тарихы және кәсіпорынның қаржылық
2.2»Маңғыстаумұнайгаз» АҚ-ның салық төлеу жүйесі..............................21
3 КӘСІПОРЫНДАР ТАБЫСЫНА САЛЫҚ САЛУДЫ ЖЕТІЛДІРУДІҢ КЕЙБІР
3.1 Кәсіпкерлік қызмет субъектісі ретінде тіркелген жеке және
3.2 Қосылған құн салығының шаруашылық субъектілердің экономикалы әрекетіне
Қорытынды.......................................................................................................29
Пайдаланған әдебиеттер..................................................................................31
Кіріспе
Заңды тұлғаларға салынатын салықтар заңды тұлға болып табылатын
Кәсіпорындар, өнеркәсіптер, корпоративтер, ауылшаруашылығындағы шағын бизнес субъектілері және
Елбасы 2030 стратегиялық жолдауында кәсіби мемлекет болуға шақырады.
2005 жылы Қазақстан Республикасында шағын кәсіпкерліктің 348 мың
Мемлекет нарықтық жүйеге көшкеннен бері мемлекеттің меншігіндегі кәсіпорындарды,
Екіншіден заңды тұлға болып табылатын ұйымдар мен мекемелер
Үшіншіден бұл саланың дамуы Ғылыми Техникалық Прогресс пен
Себебі, дамыған мемлекеттердің барлығының да экспорты импортынан жоғары.
Бұл жерде отандық өндірістің бағасы шетелдік импорт бағасынан
1 ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДАҒЫ КӘСІПОРЫНДАРДА САЛЫҚ САЛУДЫҢ ТЕОРЕТИКАЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ.
1.1 Салық жүйесінің түсінігі және оның экономикалық мәні
Салық – бұл мемлекеттік органдардың қызметін қамтамасыз ету
Салықтар - шаруашылық жүргізуші субъектілердің, жеке тұлғалардың мемлекетпен
Салықтар шаруашылық жүргізуші субъектілер мен халық табысының қалыптасуындағы
Салықтар мемлекеттің құрылуымен бірге пайда болады және мемлекеттің
Әрбір мемлекетке өзінің ішкі және сыртқы саясатын жүргізу
Салықтардың мәнін толық түсіну үшін, олардың экономикалық маңызын
Салықтардың мынадай негізгі қызметтері бар:
Реттеушілік;
Фискалдық;
Қайта бөлу;
Жоғарыда көрсетілген негізгі қызметтермен қатар салықтардың ынталандыру, бақылау
Реттеушілік қызметі- салықтың ең негізгі қызметі. Осы қызмет
Жоғарыда көрсетілген салықтық реттеудің тетіктері тек ғана өндірістің
а) Егер төленетін салық мөлшері салық төлеуші табысының
ә) Егер салық мөлшері салық төлеуші табысының 45-50%
б) Егер салық мөлшері, салық төлеуші табысының 35-40%
Функционалды немесе бюджеттік – бұл қызметі арқылы мемлекеттік
Қайта бөлу қызметі арқылы түрлі субъектілер табысының бір
Мемлекет мына жоғарыда көрсетілген салықтардың қызметін пайдалана отырып
Салықтардың анықтамасы, мәні және мазмұны жоғарыда айтылған болатын.
Салықтардың мынандай нысаны, белгілері бойынша топтастырамыз:
Салық салу объектісіне байланысты;
Қолданылуына қарай;
Салық салу органына байланысты;
Экономикалық ерекшелігіне байланысты;
Салық салу объектісін бағалау дәрежесіне қарай;
1.2 Салықтың түрлері
Салықтар салық салу объектісіне қарай тікелей және жанама
Тікелей салықтарға мына салықтар жатады:
Заңды және жеке тұлғалардың табысына салынатын салық;
Мүлік салығы;
Жер салығы;
Бағалы қағаздар мен жүргізілетін операцияларға салынатын салық;
Жер қойнауын пайдаланушылардың арнайы салығы мен төлемі;
Көлік құралдарына салынатын салық;
Әлеуметтік салық;
Жанама салықтарға салықтар жатады:
Қосылған құн салығы;
Акциздер;
Баж салығы;
Яғни бұлар тікелей, жанама түрде тауар немесе қызмет
Жанама салықты сатушы емес, сатып алушы, яғни тұтынушы
Тауар немесе қызмет бағасына алдын ала салық енгізілгендіктен,
Бюджетке түскен соң қандай шараларға жұмсалатын белгісіне қарай
1) Жалпы
2)Арнайы болып бөлінеді.
Жалпы салықтар бюджетке түскен соң ешқандай дербессіз жалпы
Арнайы салықтар бюджетке түскен соң алдын ала белгіленген
Салықты алатын және оған иелік ететін органдардың ерекшелігіне
Жалпы мемлекеттік
Жергілікті.
Жалпы мемлекеттік салықтарға мыналар жатады:
Заңды және жеке тұлғалардың алынатын табыс салығы;
Қосылған құн салығы;
Акциздер;
Бағалы қағаздар мен жүргізілетін операцияларға салынатын салық;
Жер қойнауын пайдаланушылардың арнайы салығы мен төлемі;
Жергілікті салықтар мен алымдар;
Жер салығы;
Көлік құралдарына салынатын салық;
Заңды және жеке тұлғалардың табысына салынатын салық;
Кәсіпкерлік қызметпен айналысатын жеке тұлғаларды және заңды тұлғаларды
Жекелеген қызмет түрлерімен айналысу құқы үшін алынатын алым;
Аукционда сатудан алынатын алым;
Табысқа салынатын салықтар салық төлемінің кез келген салық
Тұтынуға салынатын салықты салық төлеуші тұтынушы ретінде тауар
Салық салу объектісіне бағалау дәрежесіне қарай салықтар нақтылы
Нақты салықтар- салық төлеушінің салық салу объектісінен алынатын
Дербес салықтар- салық төлеушінің салық төлейтін объектісіне салынатын
Қазақстандағы жаңа салық кодексіне сәйкес 2002 жылдан бастап
Салықтар:
Коорпорациялық төлем салығы;
Жеке табыс салығы;
Қосылған құн салығы;
Акциздер;
Жер пайдаланушылардың әлеуметтік төлемдері және салықтары;
Әлеуметтік салық;
Жер салығы;
Көлік құралдарына салынатын салық;
Мүлік салығы;
Алымдар: мемлекеттік тіркеу үшін алымдар:
Заңды тұлғаларды;
Жеке кәсіпкерлерді;
Жылжымайтын мүлікке және онымен жасалатын мәліметтерге құқықтары;
Радиоэлектрондық құралдарды және жоғары жиіліктегі құрылғыларды;
Механикалық көлік құралдары мен тіркемелерді;
Теңіз, өзен кемелері мен шағын көлемді кемелерді;
Азаматтық әуе кемелерін;
Дәрі- дәрмек құралдарын;
Автокөлік құралдарының ҚР-ның аумағы бойынша жүргені үшін алым;
Аукциондардың алынатын алым;
Елтаңбалық алым;
Жекелеген қызмет түрлері мен айналысу құқығы үшін лицензиялық
Телевизия және радиохабарларын тарту ұйымдарына радиожиілік спектірін пайдалануға
Төлемдер:
Жер учаскілерін пайдаланғаны үшін төлем ақы;
Жер үсті көздерінің су ресурстарын пайдаланғаны үшін төлем
Жануарлар дүниесін пайдаланғаны үшін төлем ақы;
Орманды пайдаланғаны үшін төлем ақы;
Ерекше қорғалатын табиғи аймақтарды пайдаланғаны үшін төлем ақы;
Радиожиілік спектірді пайдаланғаны үшін төлем ақы;
Кеме жүзетін су жолдары пайдаланғаны үшін төлем ақы;
Сыртқы жарнамаларды орналастырғаны үшін төлем ақы.
Басқа да төлемдер:
Мемлекеттік баж;
Кеден төлемдері;
*Кеден бажы;
*Кеден алымы;
*Төлемақы;
* Алым.
ҚР-ның салық заңында неғұрлым маңызды салық заңды және
Салық түрлері 2002 2003 2003 2004 2005
Табыстар, барлығы, оның ішінде 100 100 100
Заңды тұлғалардан түсетін табыс салығы 17,1 14,4 13,4
Жеке тұлғалардан түсетін табыс салығы 12,9 14,8 10,5
ҚҚС-ғы 22,2 21,0 28,2 25,1
Акциздер 4,5 5,0 6,6 6,6
Меншік салығы 5,3 7,5 7,7 7,0
Жерді пайдаланушылардан түсетін арнайы төлемдер 2,8 4,1 3,5
Бюджеттің салықтық және салықтық емес кірістері 35,2 33,2
Кестеден көріп тұрғандағыдай, мемлекеттік бюджеттің кірісі құрылымында неғұрлым
Заңды тұлғалардан алынатын табыс салығы салық жүйесінің құрамының
-ҚР-сы Ұлттық банкісінен басқа резиденттер және резидент емес
-Кәсіпкерлік қызметтен алынған табыс бойынша коммерциялық емес және
Салық салу объектісі болып салық салынатын табыс саналады.
Жылдық жиынтық табыс- заңды тұлғалардың күнтізбелік жыл ішінде
Заңды тұлғалар үшін табыс салығының ставкасы мынадай мөлшерлерде
Жалпы заңды тұлғалар үшін – 30%
Негізгі құралдар жабдығы болып табылатын заңды тұлға оны
Арнайы экономикалық аймақтарда жұмыс жасайтын заңды тұлғалар үшін
Табысты төлеу көзінен салықты ұстау арқылы, жылдық жиынтық
Қосылған құнға салынатын салық дегеніміз- тауар өндіру, жұмыс
ҚҚС-ғы бойынша есепте тұрған немесе тұруға міндетті кәсіпкерлік
ҚР-ның азаматтық кодексіне сәйкес:
- Толық серіктестік;
- Сенім серіктестік;
-Жауапкершілігі шектеулі серіктестік;
-Мешілес және тәуелді шаруашылық серіктестіктері;
-Шаруашылық серіктестіктері;
-Өндірістік кооперативтер;
-Мемлекеттік кәсіпорындар, бірлестіктер, ұйымдар;
-Кәсіпкерлі қызметпен айналысатын коммерциялық ұйымдар төлеушілері б.т.
Мемлекетте салықтардың әсіресе заңды тұлғалардың кірістерінен түсетін салықтардың
Келесіні айтып кеткеніміз дұрыс болады: егер Қазақстан Республикасының
Заңды тұлғаларға салынатын салықтар заңды тұлға болып табылатын
Кәсіпорындар, өнеркәсіптер, корпоративтер, ауылшаруашылығындағы шағын бизнес субъектілері және
Елбасы 2030 стратегиялық жолдауында кәсіби мемлекет болуға шақырады.
2003 жылы Қазақстан Республикасында шағын кәсіпкерліктің 348 мың
Мемлекет нарықтық жүйеге көшкеннен бері мемлекеттің меншігіндегі кәсіпорындарды,
Екіншіден заңды тұлға болып табылатын ұйымдар мен мекемелер
Себебі, дамыған мемлекеттердің барлығының да экспорты импортынан жоғары.
Ол үшін келесі ірі кәсіпорындардың қызметтерінен көруге болады.
Екіншіден салықтың реттеушілік қызметі арқылы кәсіпорындардың, өндірістердің дамуына
Сонымен қатар келе заңды тұлғаларға салынатын салықтардың экономикадағы
Нарықтық жағдайда, мемлекет, салық саясатын және салық механизмінің
Салықтық реттеу, экономикаға әсер еткен кезде әмбебап құрал
Кәсіпорын табысына салынатын салық
Кәсіпорындардың табысына салынатын салық Қазақстан Республикасының бюджетіне келіп
Қазіргі таңда, кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыруда салық төлеуден
Салық деңгейінің экономикаға әсерін атақты американдық экономист А.Лаффер
Егер салық қойылымы 100% мөлшерінде белгіленсе, онда ешқандай
Өкініштісі мұндай деңгей тек субъективті түрде анықталады. А.
салық қойылымының басқа мемлекеттердегі деңгейі. Швецияда салық ставкасы
салық қойылымының деңгейі экономикалық және саяси жағдайларға байланысты.
А.Лаффердің осы идеясы АҚШ-тың 1982 жылғы салық реформасында
Қазақстан Республикасының кәсіпорын, ұйым және бірлестіктердің салықтар туралы
Табысқа салынатын салық.
Жеке тұлғалардың табыс салығы XIX ғасырдың ортасында Ұлыбританияда
Табыс салығын төлеуде барлық елдерде салықтың шектелген және
Шектелмеген міндеттілік тұрақты тұрғылықты жері бар жеке тұлғалар,
Табыс салығы прогрессивті түрде алынады. Прогрессивті тәсілді қолданудың
2004 жылдан бастап республикада табысы туралы декларацияны толтыра
Қазіргі таңда Қазақстан Республикасында алынып жүрген негізгі салықтардың
Заңды тұлғалардың табысына салынатын салық пен табыс салығының
Заңды тұлғалардың табысына салынатын салық орнына Қазақстан Республикасының
Корпоративтік табыс салығы бойынша негізгі өзгерістер жылдық жиынтық
Корпоративтік табыс салығы – негізгі маңызды салық, оның
Корпоративтік табыс салықтың механизмі және қызмет атқару ерекшеліктері
1кесте Корпоративтік табыс салығы
Корпоративтік табыс салығы
Салықты осы түрін бөлу негізінде жататын, маңызды түсініктердің
Әлеуметтік салық Қазақстан Республикасының салық жүйесіне беретін енгізілген
Мысалы, 2004 жылдан 1 қаңтарынан бастап Қазақстан Республикасының
Еске түсіре кетейік, Қазақстанда, салық салудың 2 түрі
Жер салығын енгізу мақсаты болып жерді әзірлеу, тиімді
Салық салу объектісі болып жер участкісі табылады. Айтып
2 кесте. Әлеуметтік салықтың салық салу объектілері
Осыдан басқа заңды және жеке тұлғалар мүлік салығын
Егер, заңды және жеке тұлғалардың иелігінде, шаруашылық жүргізу
Акциздер, жанама салықтардың бір түрі болып, бағаға немесе
Салық салу объектісі болып акциздік тауарлар мен қызметтің
Келесі жаңа салық – қосылған құн салығы (ҚҚС).
Қосылған құн салығы тауарларды (жұмыстарды, қызмет көрсетулерді) өндіру
Салық салынатын айналым бойынша бюджетке төленуге тиісті қосылған
Салық салу объектілері: салық салынатын айналым мен салық
Қосылған құн салығын салық бойынша есепке тұрған немесе
Негізгі салықтардан басқа заңды және жеке тұлғалар міндетті
Заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркегені үшін алым заңды тұлғаларды
«МАҢҒЫСТАУМҰНАЙГАЗ» АҚ-НЫҢ САЛЫҚ ТӨЛЕУ ЖҮЙЕСІ.
2.1 «Маңғыстаумұнайгаз» АҚ-ның даму тарихы және кәсіпорынның қаржылық
«Маңғыстаумұнайгаз» АҚ ҚР-ң бірден бір ірі мұнай өндіруші
«Маңғыстаумұнайгаз» өндірістік бүрлестігі 1963 жылы республикалық маңызы бар
1998 жылдың мамырынан «Маңғыстаумұнайгаз» АҚ негізгі активтері болып
1996 жылы маусымда компания 8 күн орнынан көмірсутегі
«Маңғыстаумұнайгаз» АҚ балансында барлығы 36 кен орны бар,
Компанияның кен орындарының жалпы мұнай қоры 960 млн.
Өндіріс дамуындағы инвестициялардың жеткіліксіздігі мен және кен орындарының
2005 жылы «Маңғыстаумұнайгаз» Ақ 4,4 млн. тонна мұнайы
«Маңғыстаумұнайгаз» АҚ техника – экономикалық жағдайының көрсеткіштері. (мың.
№ Көрсеткіштер
Жылдар Ауытқулар
2004 2005 +/- %
1. Өткізілген өнімнен түскен табыс мың. тг 1249559
2. Өткізілген өнімнің өзіндік құны мың. тг 111769
3. Жалпы табыс мың. тг 137763 701785 564022
4. Кезең шығыны мың. тг 114836 664161 549325
5. Негізгі қызметтен түскен табыс мың. тг 22927
6. Салық салғанға дейінгі табыс мың. тг 22927
7. Таза табыс мың. тг 16048,9 26336,8 10287,9
8. 1 тг-ден түскен шығын мың. тг 0,18
9. өнім рентабелділігі % 7,1 1,8 -5,3
10. Сату рентабелділігі % 1,3 2,6 1,3
11. Жұмыскерлер саны адам 1002 1006 4 100,3
12. 1 жұмыскердің еңбек өнімділігі мың. тг 1247,1
13. Жұмыскерлердің еңбек ақы қоры мың. тг 160465,3
14. 1 жұмыскердің орташа айлық еңбек ақысы
15. Негізгі қорлардың орташа жылдық құны мың. тг
16. Қор қайтарымдылығы теңге 4,0 2,6 -1,4 65
17. Қор сыйымдылығы мың. тг 0,2 0,3 0,1
18. Қормен қарулану теңге 314,0 375,4 61,4 119,5
Кәсіпорынның қаржылық жағдайын талдауда ең алдымен кәсіпорынның баланс
Мүліктің нақты құны коэффиценті 0,5-ке жақын болуы керек,
Нормативтік мағына бірден жоғары болғанда қарыз және меншік
Кәсіпорынның қаржылық тек 2001 жылы тұрақтандырылды және 1999
Сатудың пайдалылығы коэффиценті сатылған өнімнен бірлігінен қанша пайда
1999, 2000, 2001 жылдары талданып отырған кезеңде «ММГ»
«Маңғыстаумұнайгаз» АҚ –ның салық төлеу жүйесі
«Маңғыстаумұнайгаз» АҚ салықтар ҚР ережелерін сәйкес есептеледі және
«Маңғыстаумұнайгаз» АҚ консалидарлық негізінде салық салу объектісі болып
Кейінге қалдырылған салықтар міндеттеме әдісі бойынша табыс пен
Аударылған және қайта аударылған салықтық төлемдер қосымшада келтірілген.
Жалпы кәсіпорын бойынша бюджетке аударымдар 2003 жылы 2002
2004 жылдан бастап акцияны сату, сатып алу келісім
Бірақта, салық комитеті мен «Маңғыстаумұнайгаз» АҚ арасында анықталған
Жол қорына төлемдер бойынша мөлшер ҚР президентінің 1995
2004-2005 ж.ж ішінде түскен жұмысқа бағытталған, жұмысшылардың еңбек
3 КӘСІПОРЫНДАРҒА САЛЫҚ САЛУДЫ ЖЕТІЛДІРУДІҢ КЕЙБІР МӘСЕЛЕЛЕРІ.
3.1 Кәсіпкерлік қызмет субъектісі ретінде тіркелген жеке заңды
Кәсіпкерлік қызмет қызмет субъектісі ретінде тіркелген жеке және
Салық төлеушінің құқығы мен міндеттері:
Салық жөніндегі жеңілдіктерге құқығын растайтын құжаттарды табыс етуге
Жүргізілген тексеру актілерімен танысуға;
Салық органдарына салықтарды есептеу мен төлеу және жүргізілген
Заңда белгіленген тәртіппен салық органдарының шешімдеріне шағындануға;
Салық салуға қатыссыз ақпарат пен құжаттарды тапсыруға құқығы
Салық төлеуші салық төлеу мен салықты есептеу, бюджетке
Салық салу объект маңызына байланысты табысты шығару үшін
Қолдағы ақшамен фискалды ескертпе бақылау – кассалық аппараты
Бақылау – кассалық аппарат пен фискалдық тәртібі Қазақстан
Қазақстан осы күнге дейін салық төлеушіні тіркеуді ұйымдастырудың
Салық төлеушінің салық заңдылығын сақтай алмауы және салық
Барлық практикалық процесс орындалады;
Салық қызметінің негізгі атқаратын міндеті болып және салық
Негізінен алғанда қолдағы ақша қаражатымен жұмыс істейтін немесе
Салықта бухгалтерлік есеп жүргізу тәртібі бұзылған, есеп құжаттары
Егер жеке тұлға өз тұтынуы үшін, оның ішінде
Салық қызмет органдарының басшысы салық декларациясын тапсырудың мерзімін,
Есептелген салық соммасы туралы хабарламада мынандай мәліметтер болуға
салық төлеушінің тегі, аты-жөні;
егер салық төлеушіге тіркеу нөмірі берілген болса, оның
хабарлама жасалған күн;
хабарлама мен салық ставкасы қатысты объект;
есептелген салық пен айыппұл санкцияларының соммасы;
салық төлеуді талап ету және төлеу мерзімі;
салық төлейтін орын мен төлеу мерзімі;
шағымдану тәртібі;
Салық қызметі органдарының міндеттері:
● салық төлеушілерінің құқықтары мен мемлекет мүдделерін сақтауға
● салық төлеушілер мен салық салынатын объектілердің есебін
● мемлекет меншігіне көшкен, тәргіленген және иесіз мүліктің
● есептелген салық соммасымен салыстырғанда артық төленген сомманы
● Қазақстан Республикасының салық заңдарын бұзылушылық жайындағы арыздарды,
● салықтың құқықтық бұзылушылық деректерін жинауға, талдауға және
● заңды және жеке тұлғалардың салық төлемеуіне байланысты
Салық қызметі органдарының жауапкершілігінің атқарылуы салық қызметі органдары
Салық қызметі қызметкерлерінің жолсыз іс-әрекеті салдарынан салық төлеушілерге
3.2 Қосылған құн салығының шаруашылық субъектілердің экономикалы әрекетіне
ҚҚС-ғы іскерлік белсенділікке әсер етпейді және өндіріс шығындарын
Бұл жағдайда мемлекетте, ҚҚС салынатын тауарларды өндіруші кәсіпорында
Жанама салықтар жүйесін құрауда елдің экономикалық даму ерекшеліктерімен
● Өнеркәсіпке салынатын салымдардың өтелу мерзімінен өндірістің циклдің
● Өнеркәсіптік салаға бос қаржы ресурстарының жетіспеушілігі кәсіпорындардың
● Өнеркәсіп орындардың кірісі төмен деңгейде болғандықтан жалақысы
Қазіргі кезде қосымша құн салығының есептеу механизмі кәсіпкерлердің
Дегенмен, кәсіпкерлердің қызмет етіп отырған қалыптасқан шарттарды аталған
Мысалы үшін А кәсіпорыны басқа ұйымға ешқандай материалдық
1. Кіріс
2. ҚҚС
3. Салық салынатын табыс
4. Заңды тұлғалардың табыс салығы (30%)
5. Барлық төленген салықтар (П2+П4)
6. Таза табыс (П3-П4)
7. Кәсіпорында қалған ақша қаражаты
Берілген мысалда түсім соммасындағы салықтардың үлес салмағы (табыс
1. Табыс
2. ҚҚС
3. Шығындар
4. ҚҚС шығындары
5. Бюджетке төленетін ҚҚС (п2-п1)
6. Салық салынатын табыс (п1-п3)
7. Заңды тұлғалардың табыс салығы
8. Барлық төленген салықтар (п5+п7)
9. Таза табыс (п6-п7)
10. Кәсіпорында қалатын ақша қаражаттары
Бюджетке төленген салықтардың үлес салмағы 20,8% (250:1200) құрады,
Біріншеден және екінші көрсеткіштерді салыстырсақ, шығындар жағынан өсуі
Сондықтан да, кәсіпорынның табысын шектеу арқылы оның шығындары
ҚҚС толық түрде өтеуге тырысу кей кезеңдері кәсіпорынға
1. Табыс
2. ҚҚС
3. Алынған құралдар
4. Құрал бағасының ҚҚС
5. Бюджетке төленетін ҚҚС (п2-п4)
6. Салық салынатын табыс
7. Заңды тұлғалардың табыс салығы
8. Таза табыс (п1-п7)
9. Барлығы бюджетке төленетін
10. Кәсіпорында қалатын қаржы (п1+п2)-(п3+п4)
Түсім соммасындағы салықтың үлес салмағы 25% және таза
Осы жағдайда кәсіпорын салық міндеттемесін өтей алмайды, сонымен
Әрине, салық заңдылығында қарастырылған ҚҚС бөлігінде жеңілдіктерді барлық
Мысалы В кәсіпорында жеке тұлғалардан қолма-қол ақшаға материалдар
І
1. Сатып алынған тауарлар
2. ҚҚС
3. Өткізу
4. ҚҚС
5. Бюджетке төленетін салық (п4-п2) 45000
6. Қаржы нәтижесі (п3-п1)
Егер резервтік қор, дивидент төлеу т.б. сияқты төлемдер
Міне ҚҚС жанама салыққа жатқызылғандығымен, кәсіпорын қызметінің нәтижесіне
Қорытынды
Салық саясатын жүргізудегі басты мақсат – отандық тауар
Қорыта айтқанда, шаруашылық субъектілеріне түскен салық ауыртпалығын жеңілдетпейінше
Экономикадағы өсімнің 30 пайызға жуығы осы кәсіпкерліктің, яғни
2002 жылмен 2003, 2004 жылдарды салыстырып қарағанда мемлекет
Салық қызметі қайта ұйымдастырылып, әдістері күшейсе де салықтың
Жалпы біздің еліміз үшін үлкен мәселелердің бірі болып
Қазақстан Республикасының салық жүйесін құрудың теориялық және практикалық
Қоғамдағы ақша ресурстарын жұмылдыруға салық жүйесі негізгі рөл
Салық жүйесі арқылы шаруашылық субъектілерінің мүдделері жетіледі. Ол
Қолданған әдебиет көздері
Қазақстан Республикасының Конституциясы. 1998 ж. 7 қазанында
Послание Президента Республики Казахстан Н.А. Назарбаева народу Казахстана
Қазақстан Республикасының азаматтық кодексі (жалпы және ерекше бөлімдері)
Қазақстан Республикасының салық кодексі. 2005 ж. 12 желтоқсан
« Қазақстан салық жүйесіндегі кейбір мәселелер» Байдүйсенов А.Д.
З. Кәрімжанов «Салық саясатының дамуы – ел игілігінің
Дүйсебаев К.Ш. «Кәсіпорынның қаржылық жағдайын талдау» // Экономика
Енгізілген өзгертулер мен толықтырулар. Алматы: 2002 - 40б.
Сейдахметов Ф.С. Налоги в Казахстане. – А: «LEM»
Статистический ежегодник Казахстана : Статистический сборник / под
Худяков А.И., Бродский Г.М. Теория налогооблажения. – А:
Худяков А.И., Наурызбаев Н.Е. Налоги: понятия, элементы, установление,
// Қаржы-қаражат, №6 – 2003-58с. Лукпанова Ж. «Налоговая
// Аль-Пари, №1,-2004, 136б. «Аймақтық фискалды саясаты».
// Егемен Қазақстан 2003 ж. 22 қаңтар, 2
// Егемен Қазақстан 2004 ж. 10 қазан, 2б.
// Егемен Қазақстан 2005 ж. 1 қараша, 2
1
Корпоративтік табыс салығы
Төлеушілер
Салық салу оъектілері
ҚР-ның көздерінен табыс алатын резидент – заңды тұлғалар
Салық салынатын табыс
ҚР-ның көз ем дерінен табыс алатын резидент ес
Төлем көзінен салық салынатын табыс
Арнайы салық режимін қолданылатын, заңды тұлғалар
Тұрақты мекеме арқылы ҚР-да қызметті жүзеге асыратын бейрезидент-
Салықты төлемейтіндер:
1. Қазақстан Республикасының ұлттық банкі
2. Мемлекеттік мекемелер
Жеңілдетілген декларация негізіне бюджетпен кем есеп айырысуды жүзеге
Кәсіпкерлер үшін салық салу объектілері
Әлеуметтік салық
Заңды тұлғалар үшін салық салу объектілері
Кіріс түрінде, материалдық, әлеуметтік игіліктер түрінде және т.б.
Патент негізінде және кіріс- шығыс есеп кітабын жүргізу



Скачать


zharar.kz