Жоспар.
Кіріспе.................3-5
І Тарау. Көрнекілікті пайдаланудың психологиялық –
педагогикалық негіздері
§ 1.1. Көрнекілік принципінің психологиялық – педагогикалық
негіздері....................1-7
§ 1.2. Математиканы оқытуда көрнекілік түрлері
мен ролі...................7-13
ІІ Тарау. Текстілі есеп шығаруда көрнекілікті пайдалану
әдістемесі.
§ 2.1. Арифметикалық амалдың мағынасын ашатын текстілі
жай есептерді шығарудағы көрнекіліктер...13-23
§ 2.2. Арифметикалық амалдардың компоненттері
мен нәтижелері арасындағы байланысқа
терілген текстілі жай есептерді шығарудағы
көрнекіліктер..........24-28
§ 2.3. Айырма және қатынас ұжымына берілген
есептерді шығарудағы көрнекіліктер..........28-38
§ 2.4. Құрама есептерді шығарудағы көрнекіліктер.................38-56
§ 2.5 Педагогикалық іс-тәжірибелер нәтижесі.....56-62
Қорытынды.......................63-64
Пайдаланылған әдебиеттер ................65-66
Кіріспе
Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқына жолдауында: «Білім
Бізге экономикалық және қоғамдық жаңару қажеттіліктеріне сай келетін осы
Жоғарғы білім беру саласында техникалық білім беруді дамытуға ерекше
Білім беру жүйесін дамытуда ынталандыру мақсатында және сектор
Ал, оның негізі бастауыш сыныпта қаланбақ. Осы орайда оқушыларды
Ғылыми жұмысты әуелі осы тақырып бойынша курстық жұмыс жазудан
Ғылыми жұмысқа жинақталған материалдар №
Озат бастауыш сынып мұғалімдері апайлардың сабақтарына қатысып, есеп шығаруда
Зерттеудің мақсаты – бастауыш сыныпта есеп шығаруда көрнекілікті пайдалану
Зерттеу объектісі – бастауыш мектепте математиканы оқыту процесі.
Зерттеу пәні – бастауыш мектепте есеп шығаруда көрнекілікті пайдалану
Зерттеудің ғылыми болжамы – егер бастауыш сыныпта есеп шығаруда
Зерттеудің міндеттері:
Зерттеу тақырыбы бойынша әдебиеттерге шолу жасап, ғылыми тұрғыдан талдау
Балалардың есеп шығаруда математикалық білімін көрнекі құралдар көмегімен белгілі
Балалардың есеп шығаруда көрнекілікті пайдалану арқылы оқушылардың ой-өрісін дамытудың
Зерттеу әдісі – зерттеу тақырып бойынша педагогикалық – психологиялық,
Зерттеудің практикалық құндылығы бастауыш мектепте математиканы оқытуда; «Педагогика және
Елбасымыз Н.Ә.Назарбаевтың жолдауында «Айқындалған негізгі басым бағыттар мен міндеттерді
Сондықтан ұстаз өзінің жеке іс-әрекетінің дұрыс болуына қанағаттанып қоймай,
Осы орайда текстілі есептерді шығаруда көрнекілікті пайдалану әдістемесі деп
Диплом жұмыста көрнекілік туралы ғалымдардың көзқарастары мен көрнекілік
Ал, екінші тарауында жай және күрделі есеп түрлерін шығаруда
Жалпы диплом жұмысы талапқа сай толық орындалған, келешекте кәсіби
Қатынас ұғымымен байланысты жай есептер, айырма ұғымымен
Үшінші топқа мына түрдегі есептер жатады, ол есептерді шығарғанда
1. Сандарды айырмалық салыстыру немесе екі санның
Дәптер 7 теңге, ал өшіргіш
2. Сандарды айырмалық салыстыру немесе екі санның айырмасын табу
3. Санды бірнеше бірлікке арттыру (тура формасы)
Лақтың салмағы 7 кг, ал
Қозының салмағы неше
4. Санды бірнеше бірлікке арттыру (жанама.формасы)
Лақтың салмағы 7 кг. Бұл қозының салмағынан 3
Қозының салмағы неше килограмм?
5. Санды бірнеше бірлікке кеміту (тура формасы)
Аққу 88 км, ал көгершін одан 26 км кем
Көгершін неше километр ұшты?
6. Санды бірнеше бірлікке кеміту (жанама формасы)
Аққу 88 км үшты. Бұл көгершіннің ұшқанынан 26 км
Көгершін неше километр ұшты?
Қатынас ұғымымен байланысты есептерді атаймыз.
1. Сандарды еселік салыстыру немесе екі санның қатынасын табу
Мектеп ауласында 10 терек және 5 шырша өсіп тұр.
есе артық?
2. Сандарды еселік салыстыру немесе екі санның қатынасын табу
Спорт алаңында 8 ұл және 4 қыз бала ойнап
қарағанда неше есе кем?
3. Санды бірнеше есе арттыру (тура формасы).
Бүркіт 30 жыл жасайды, ал тасбақа одан 10 есе
Тасбақа неше жыл жасайды?
4. Санды бірнеше есе арттыру (жанама формасы).
Бүркіт 30 жыл жасайды. Бұл тасбақаның жасынан
Тасбақа нсше жыл жасайды?
5. Санды бірнеше есе кеміту (тура формасы).
Ботаның салмағы 35 кг, ал қаздың салмағы одан 7
Қаздың салмағы неше килограмм?
6. Санды бірнеше есе кеміту (жанама формасы).
Ботаның салмағы 35 кг. Бұл қаздың салмағынан 7 есе
Қаздың салмағы неше
Жай есептерді енгізудің тәртібі бағдарламалық материалдың мазмұнына бағынады. 1
1. Сурет бойынша есеп құрастыр;
2. Есептің түрін анықта, қай сыныпта, қандай тақырыпқа
есеп;
3. Есептің шешуін әдістемелік талапқа сәйкес дәлелдеп талда;
4. Кері есеп құрастыр;
5. Өзара кері есеп құрастыр.
Енді текстілі есептер шығаруда көпшілікті пайдалануда көрсетейік.
6-есеп. «Қорада 6 үйрек және одан төртеуі артық тауық
Бағасы Саны Құны
4 теңге
? 3 12 теңге
4 теңге
Қорада үйрек және тауық жүр. Бір үйректі бүр дөңгелекпен
Мұғалім: Қанша үйрек бар?
Оқушы: 6 үйрек.
Мұғалім: Ендеше бірінші қатарға 6 дөңгелек қойыңдар. Ал
Оқушы: қанша тауық жүргені белгісіз. Бірақ үйректен төртеуі артық.
Мұғалім: Демек, үйректер қанша болса, тауықтар сонша және тағы
Үйрек. 0 0 0 0 0 0
Тауық. 0 0 0 0 0 0
Демек есеп шартын тағы төмендегіше көрсетуге болады.
Үйрек – 6
түрінде көрнекіліктер бойынша көрсетуге болады.
7-есеп. Мектеп ауласында 7 терек өсіп тұр. Бұлардың шыршалардан
Мұнда «бірнеше бірлікке артық» қатынасы жанама түрде тұжырымдалып тұр.
Бірнеше есе артық не кем қатынастарының мән-мағынасына орай шығарылатын
Мәселен, мұғалім тапсырмасы бойынша оқушылардың әрқайсысы геометриялық фигуралар жиынтығынан
- Балалар менің қолымда екі дөңгелек, ал столдың тартпасында
- Тартпадағы үшбұрыштар бесеу, өйткені онда дөңгелектер қанша болса,
2 +3 = 5.
- Менің қолымда екі дөңгелек, ал столдың тарпасында
- Тартпадағы үшбұрыштар, дөңгелектер қанша болса, сонша 3
Ілгеріде осы үлгіге еліктей отырып, сәйкес іс-әрекетті есеп шығару
«Есе артық» не «есе кем» қатынастары бойынша көбейту немесе
Бұл суреттерден әр топта неше заттың бар екені және
11-есеп. Марат 4 үйрек асырады, бұл - Қанат асыраған
Әрбір үйректі шартты түрде дөңгелекпен алмастырамыз.
Кейбір есептерде әр түрлі топтағы заттарды салыстыруға тура келеді.
12-есеп. Жасқайрат 4 қоян асырап еді, Азамат 3 көжек
Жасқайрат қанша қоян артық асырады?
Әр қоянды дөңгелекпен, ал әр көжекті үшбұрышпен шартты түрде
Жоғарыда қарастырылған есептер математика курсындағы негізгі жай есептердің жүйесін
Математика сабақтарында көрнекілікті қолдану оқушылардың белсенділігін арттырады, көрнекі құралды
Математика сабақтарында есеп шығарғанда көрнекілікті дұрыс пайдалану айқын кеңістік
Математика сабағында көрнекілік принципі дұрыс орындалса онда оқыту процесінде
§ 2.4 Құрама есептерді шығарудағы көрнекіліктір
Құрама есеп, бір есептердің ізделінді шамалары екінші есептердің берілген
Мысал ретінде мына есепті қарастырамыз:
"Мектепте 8 қыз бала кезекшілікте тұрған, ал балалардың одан
Бұл есеп екі жай есептен тұрады:
1. Мектепте 8 қыз бала кезекші болған, ал кезекші
2. Мектепте 8 қыз бала. 10 ұл бала
Бірінші есепте ізделінді болған сан (ұлдар саны) екінші есепте
1) 8 + 2 = 10; 2) 8 +
Құрама есептің шешуін де жай есептің шешуімен салыстырғанда айтарлықтай
Құрама есептермен таныстыруға дайыңдық жұмысы құрама есептің жай есептен
1. Мәліметтері жеткіліксіз жай есептерді шығару, мысалы:
а) ұжымда жүк машиналары және 4 жеңіл машина бар
ә) ұл балалар мен қыз балалар саяхатқа барды. Саяхатқа
Осындай есептерді оқығаннан кейін мұғалім ұжымда барлығы қанша машина
Осындай жаттығуларды орындай отырып оқушылар есептің сұрағына әр уақытта
2. Бірінші есептің сұрағына жауап бергенде шыққан сан екінші
а) Қыз баланың 3 үй қояны бар еді, ал
ә) Қыз баланың 3 үй қояны, ал ұл баланың
Мұғалім мұндай екі есепті мынадай бір есеппен алмастыруға болады
Алдағы уақытта балалар өздері осындай пар есептерді бір есеппен
3. Берілген шартқа қойылатын сұрақ.
Мен есептің шартын қоямын, ал сендер ойланып көріп, қандай
'"Мектепті безендіру үшін оқушылар 10 қызыл жалау және 8
4. Құрама есепке енетін жай есептерді шығара білуін қалыптастыру:
Құрама есеппен таныстыруға 2 сыныпта арнайы екі-үш сабақ бөлінеді,
1. Қосындыны табуға және қалдықты табуға арналған жай есептерден
2. Санды бірнеше бірлікке кемітуге берілген және қосындыны
Бастауыш мектеп бағдарламасы балалардың мазмұнды есептерді өз беттерімен шығара
Құрама есептерде жаңа материалмен таныстырғанда мұғалім көбінесе берілетін білімдерді
Жаңа материалмен таныстыруда және әсіресе білімдері мен біліктерін бекітуде
Білімдер мен біліктерді бекіту кезеңінде алуан түрлі жаттығулар үшін
Оқыту процесінде нәрселік және бейнелік көрнекі құралдардан шартты (символдық)
Көрнекі құралдарды пайдаланудың тиімділігінің негізгі шарты сабаққа көрнекі материалды
Практикада осындай фактілер кездеседі. Мысалы,
Көрнекі құралдар - бұл мұғалімнің сабақты құнарлы өту үшін
Бастауыш сыныпта құрама есептердің төмендегі түрлері қарастырылады:
4) қозғалыс есептері:
5) пропорционал шаманы табуға берілген есептер. (жай үштік
6) пропорционал бөлуге берілген есептер.
7) Екі айырма бойынша белгісіз шаманың табуға берілген
8) Геометриялық мазмұнды есептер.
Енді осы құрама есептер шығаруда қолданылатын көрнекі түрлерін қарастырайық.
Жалпы бастауыш сыныпта қарастырылатын төртінші пропорционал шаманы табуға берілген
Есептер Шамалар Есептер
Бағасы саны құны
І Тұрақты Екі мәні берілген Бір мәні берілген, екіншісі
ІІ Тұрақты Бір мәні берілген, екіншісі ізделінді Екі мәні
ІІІ Екі
IV Бір
V Екі
VI бір мәні берілген, ал екіншісі ізделінді
Кестеде төртінші пропорционалдық шаманы табуға берілген төрт тура пропорционал
Осы алты есептің әрқайсысын тұрақты шаманың мәнін табу тәсілімен
I және II түрдегі есептер үшін бұл тәсіл, бірге
Төртінші пропорционал шаманы табуға берілген есепті шығаруға дайындық жұмысы
Төртінші пропорционал шаманы табуға берілген есептерді енгізу үшін балаларды
Мұғалім оқушыларға бүгін "дүкен" ойынын ойнаймыз және сатып алынатын
Мұғалім тақтаға 4 блокнотты бекітеді, әрқайсысының астында "10 теңге"
4 блокнотқа қанша ақша төлеу керек? (40 теңге.) Оны
Бұл есепте не белгілі? (Бағасы мен мөлшері.) Нені білу
Осылайша басқа сабақтарда байланыстар айқындалады: егер құны және мөлшері
Жай және құрама есептерді шығару процесінде шамалар арасындағы байланыстар
Блокноттың 10 10 10 10 10
Блокноттың саны 2 3 5 12 А
Блокноттардың 20 30 50 120 10 а
Жоғарыдағы таблицадан балалар егер олардың санын арттырса немесе кемітсе,
Жүргізілген дайындық жұмысынан кейін төртінші пропорционал шаманы, тұрақты шаманың
Балалар баға, мөлшер, құн шамаларын мол тәжірибесі болғандықтан, алдымен
Бағасы Мөлшері Құны
Бірдей 6 дәптер 36 теңге
3 дәптер ?
Есепті талдағанда балалар әрбір сан нені білдіретіні көрсетеді:
Есепті шығарғанға дейін шамалап көрген пайдалы, яғни 30 теңгеден
Есептің шешуіне кері есеп жауаптың клеткаларын анықтау тәсілімен орындалады.
Сонымен қатар бастауыш класта қозғалыс есептері 4 класта қарастырылады.
Балалардың транспорттың қозғалысын бақылауға арналған арнайы экскурсия өткізген пайдалы.
Оқушылар кесінді денелер кездескенге дейінгі
Жылдамдықпен оқушыларды таныстырғанда өздерінің жаяу жүргендегі жылдамдығын таба білетіндей
«Тұйық жолды» көрнекілік бойынша корсетейік. Мұғалім балаларға 4 минут
Балалар он метрлік белгі бойынша 10 минутта жүретінін есептен
Бастауыш сыныпта қозғалыс есептерінің мына түрлері қарастырылады.
I т ү р і - денелердің әрқайсысының жылдамдығы
II т ү р і - денелердің
Ш т ү р і - қашықтық, қозғалыс уақыты
Қозғалыс есептерін таныстыру кезеңінде бір сабақта есептің үш түрін
Суреті бойынша жұмыс жүргізу керек. Суреттен не байқадың? Айтып
Олар бір-біріне жақындай ма? Әлде бір-біріне алыстайма? Бірінші адам
2-есеп. «Екі ауылдан бір мезгілде бір-біріне қарама қарсы шыққан
Ал мынау екінші салт атты шыққан ауыл (мұғалім карточканы
Немесе
Жылдамдық Уақыт Қашықтық
12км/сағ
15км/сағ 2сағат
Бірдей ?
?
Бұл есептің шешуін жеке амалдар түрінде, өрнек түрінде немесе
Бірінші тәсіл:
1)12 · 3 = 36 (км) — бірінші салт
2) 15 • 3=45 (км) — екінші салт аттының
3) 36+45=81 (км) –екі ауылдың ара қашықтығы.
Екінші тәсіл:
1) 12+15=37 (км)-салт аттылардың бір сағатга біріне-біріне жақындауы;
2) 37 • 3=81 (км) - екі ауылдың ара
Қозғалыс есептерінің шығару тәсілі пысықтау кезеңінде тврчестволық сипатты әр
Кестені толтыр:
Қозғалыстағы дене Жылдамдық Уақыт Қашықтық
Піл 900м/мин 2мин ?м
Тасбақа 5м/мин 2 мин ?м
Арыстан 1200 м/мин 2 мин ?м
Суретті пайдаланып есеп құрастыр.
Кестені пайдаланып есеп құрастыр.
Жылдамдық Уақыт Қашықтық
?
? Бірдей 4 сағат 240 км
5 сағат ?
Екі айырма бойынша белгісіз
Бастауыш сыныпта екі айырма бойынша белгісіз шаманы табуға берілген
Есеп Шамалар Есептер
Бағасы мөлшері құны
Тұрақты Екі мәні берілген Мөлшеріне сай мәндердің
Әр адам қанша төлеген?
1 Тұрақты Құнға сәйкес
Бірінші бөлек мата екіншіге
қарағанда, 2 м артық. Әр бөлекте қанша метр мата
Балаларға есептің қысқаша жазуы бойынша есеп құрастыру ұсынылады. Есептің
Бағасы Мөлшері Құны
Бірдей I - 6м
ІІ – 4 м 600 теңге
?
Оны шығарғаннан кейін қысқаша жазуға жауапта шыққан сан 400
Бағасы Мөлшері Құны
Бірдей 1-6 м ? 200теңге
ІІ-4м Артық
Балалар қысқаша жазудан есеп құрастырады: "Екі адам бірдей бағамен
Тақтаға және дәптерге мынадай иллюстрацияны орындауға
ІІ
Неліктен бірінші адам, екіншіге қарағанда, ақшаны артық төлегендігі; бірінші
Осы есепті тагы чертеж түрінде көрнекілікпен көрсетуге болады.
Осы көрнекіліктен оңай жоспар құрып, есепті шығаруға болады.
1) 6-4 = 2 (м) -200 (теңгеге) - сатып
2) 200 : 2 = 100 (теңге) - матаньщ
3) 100 • 6 =600 (теңге) -бірінші адамның төлегені;
4) 100 • 4 = 400 (теңге) -екінші адамның
Есеп шешуін тексеру жауапта алынған сап мен есептің шартында
Екі айырма бойынша есептің шығарудың пысықтау кезеңінде бір түрдегі
Екі түрдегі есептерді шығару тәсілдерін жалпылау мақсатында есептерді түрлендіруте
§ 2.5 Педагогикалық іс-тәжірибелер нәтижесі.
3 - сынып
Сабақтың тақырыбы: Санның квадраты және кубы.
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға санның квадратын және кубын
Көрнекіліктер: аққала, үлестірмелі дидактикалық
тірек сызбалар.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі.
2. Үй жұмысын тексеру. № 6 109 бет
3. Балалар, мен бүгін үстелдің үстінен хат тауып алдым.
Ендеше хатты оқиық. Сәлематсыздар ма, балалар! Мен сіздің сыныпқа
Ой! Сынып іші тым ыстық екен. Мен еріп бара
4. Аққаланың бірінші тапсырмасы-ауызша, есеп.
Мұғалім:
-Аққалаға көмектесу үшін біз әуелі өзімізді тексеріп алуымыз керек.
1)36:4 24:3
2)8-9 7-8
3) Қабырғасы 6 см шаршының ауданын тап.
4) Қандай санның көбейтіндісі 18-ге тең?
5) Бір тәулікте 24 сағат бар. Тәуліктің жартысы неше
6) Ұзыны 4см, ені 3 см тік төртбұрыштың периметірін
-Жарайсыңдар, балалар! Мінеки аққаланы құрастырдық.
Аққаланың екінші тапсырмасы - жаңалық
Мұғалім:
-балалар, мына өрнектерді салыстырыңдар, ұқсастығы, айырмашылығы неде?
1)2+2=2-2
2+2 = 4
2 -2 = 22
2 - екі квадрат немесе екінің екінші дәрежесі.
2) 2+2+2
2+2+2=2-3
2+2+2=6
2-3=6
23 - екі куб немесе екінің үшінші дәрежесі
-Аққаланың үшінші тапсырмасы – пысықтау №4
a) 4 · 4 = 42
6 · 6 · 6 = 63
ә) 8 3 = 8 · 8 - 8
Сергіту сәті «Қатемді тап» ойыны
600:30 · 5
+
200: 100 · 6
-
120:4 · 5
+
Аққаланың төртінші тапсырмасы - өткенді қайталау
№5
Болғаны -10кг 5ж-?
Бергені - 5 кг
Қалғаны - ?
Шешуі: 10 • 5 = 50 (кг) - болғаны
5 · 4 = 20 (кг) - бергені
50 · 20 = 30 (кг) - қалғаны
- Аққаланың бесінші тапсырмасы - өзбетімен ж9мыс.
1) Үлестірме картамен жұмыс
2) 1 - қатар (мың көлемінде қосу, азайту)
3) 2- қатар (күрделі теңдеулер)
4) 3- қатар (№6, 111 бет)
Сабақты қорытындылау, оқушыларды бағалау.
1) Өрнектерді сөйлету: 3 , 43, 7 ,
2) Керекті таңбаларды қой:
23 * 22 * 2 = 1
3 * 32 * 33 = 1
Үйге тапсырма: жаңа тақырыпқа байланысты 4 өрнек жазып келу.
2 - cынып.
Сабақтың тақырыбы: Білімді тиянақтау
Сабақтың мақсаты:
1.Өтілген тақырыптар бойынша
2. Жылдам шешу, шешім қабылдай білу дағдысын дамыту.
3. Адамгершілікке еңбекке тәрбиелеу
Сабақтың түрі: аралас
Сабақтың әдісі: сұрақ жауап, баяндау, әңгімелеу, түсіндіру.
Сабақтың көрнекілігі: кестелер, үлестірмелер, ойын элементтері т.б.
Пән аралық байланыс: дүниетану.
Сабақтың барысы
I. Ұйымдастыру кезеңі.
а) Оқушылар назарын сабаққа аудару
б) Мақсатын хабарлау
в) Қазір қандай сабақ екенін сұрау
II. Үй тапсырмасы
№6 Әр көпбұрыштың қабырғаларын өлше және жазып көрсет.
III. Жаңа сабақ.
- Балалар бүгін бізде ерекше саақ болмақ. Сабаққа қонақтар
1-тапсырма
«Математикалық диктант»
5,8,58,85,50,80;
72,27,20,70,2,7,80,27,72.
2-тапсырма
«Логикалық есептер»
1) 5 шырақ жанып тұрған еді, 2-еуін өшірдік -қанша
2)Қалаға 3 жолаушы бара жатыр еді, қарсы 2 жолаушы
Қалаға қанша жолаушы бара жатыр?
3-тапсырма.
Теңдеу түрінде жазып көрсет.
1) Қандай санға 20 саны қосқанда 26 шығады.
а + 20 = 26
а = 26-20
а = 6___
6 + 20 = 26
4- тапсырма.
Құтқару
30 + х = 39
х = 39-30
x = 9
30 + 9 = 39 39
5-тапсырма. «Ребус»
Жауабы: Қосу, азайғыш, литр.
Шарты:
Үйрек - 20 б
Қаз-10 6
Шешуі: 20+10 = 30
Жауабы: барлығы: 30 құс.
Есеп шартын талдау.
- Есеп не жайында айтылған (құстар жайында).
- Есепте не белгілі (Қайдар 20 үйрек балапаны өсіргені)
- Есепте тағы не белгілі (10 қаз балапаны өсіргені)
- Есеп нені сүрап отыр (Қайдар барлығы неше құс
- Балалар есеп сұрағына бірден жауап беруге болама?
- (болады)
- Қандай амалмен (қосу)
- Балалар біз есеп сұрағына жауап бердік пе? –Иә
Шешуі:20+10 = 30
Үй тапсырмасы.
Осы №7 тапсырманы кері есеп құрастыр және шығарып кел.
Сабаққа қызыға ынталана қатысқандарды бағалаймын және мадақтаймын
Қорытынды.
«Білім негізі - бастауышта деп, тегін айтылмаған. Бұл ұзақ
Өйткені бастауыш сынып оқушыларының білуге деген ынтасы мен мүмкіндіктерін
1.Есеп шығарғанда көрнекі құралдардың алатын орны жоғары, оны дұрыс
2.Есеп шығарғанда көрекі қүралдарды пайдалану балалардың ойлау қабілеттерін арттырады,
3.Есеп шығарғанда көрнекілікті пайдалану санды түсініктердің мазмұнды ұғымдардың қалыптасуына
4.Есеп шығарғанда көрнекілікті, пайдалану баланың тапқырлығын арттырып пәнге деген
5. Есеп шығаруды көрнекілікті пайдалану оқушылардың сөйлеу мәдениетіне, мінез-құлқының
№
Мектеп аттары
Оқушылар саны
Көрнекілік қолданылғанға дейінгі
Көрнекілікті
2
№38 Н.Оңдасынов атындағы көп салалы гимназия мектебі
76
95 %
98,7 %
1
№ 50 А.Байтұрсынов атындағы көп салалы гимназия мектебі
84
96 %
99,1 %
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Әбірова Қ. Сабақ өту тәжірибемнен. Бастауыш мектеп
2. Р.Әтейбекова «Пысықтау сабағы» Бастауыш мектеп 2002 №8
3. Бантова Г., Бельтюкова Г.Методика преподавания математики в начальных
4. Баймұханов Б. Математика есептерін шығаруға үйрету. Алматы Мектеп,
5. А. Балғазиева «Логикалық есептердің шешуі» Бастауыш мектеп.
6.Байжұманова Б.Оқушының психикалық даму ерекшеліктері. Бастауыш мектеп 1998, №12.
7. Барсай Б. Бастауыш сыныпта окытудың жаңа технологиялары.
8. Елубаев С. Қазақ халқының есептері. Алматы. Өнер
9. Елубаев С. Елубаева С. Дидактикалық ұлттық ойындар
10. Жепенова А. Қызықты есептер. Алматы, 1998.
11. Жанұзақова Ж. Жарыс сабақ. Бастауыш мектеп. 1991
12. Жанұзақова Ж. Жарыс сабақ. Бастауыш мектеп. 1991 №30
13. Жұбандықызы Т. Аукцион сабак. Бастауыш мектеп 1993
14. Жепенова А. Қызықты есептер. Бастауыш мектеп 1998
15.КөшіковаM. Жекенова Р. Сайыс сабақ. Бастауыш мектеп 1991№3.40
16.Қазақстан Республикасы орта білім мемлекеттік стандарты. Алматы. 1998.
17. Қайырбекова Г. Дамытпалы саяхат- сабақ. Алматы. 1997.
18. Қоянбаев Ж., Қоянбаев Р. Педагогика. Астана. 1998.
19. К. Құлтасова «Тиімді тәсілмен» Б.м. 2005 №3. 32-33
20. Т.Мұстафина, Б. Қанағатова «Көрнекті құралдарды пайдаланудың
21. М.Мұсабеков, Д.Жүнісбекова «Есеп шығарудағы
22. Моро М., Бантова М., Бельтюкова Г. Математика. 1
23. Моро М., Бантова М., Бельтюкова Г.
24.Т.Қ. Оспанов, Қ.Ә. Өтеева, Ж.Т. Қайыңбаев, Қ.Ә. Ерешева «Математика
25.Т.Оспанов, Ш. Құрманалина, Ж. Қайыңбаев, К. Ерешова «Математика оқулығы»
26. Т.Оспанов, Ш.Құрманалина, Ж.Қайыңбаев, Б.Қосанов, К.Ерешева Алматы. Атамұра 1999ж.
27. Т.Оспанов, Б.Қасанов, Ж.Қайыңбаев, К.Ерешева, Ш.Құрманалина. «Математика оқулығы» Алматы,
28. Ж.Отарова «Есепті эртүрлі тэсілмен шығару» 2001 №5. 37
29. Пчелко С. «Бастауыш мектепте арифметиканы оқыту методикасы»
30. Р. Соқтуқызы «Бекіту жаттығулары» Б.м. 2002ж №2. 46
31. Ж. Сәтенқызы «Kepi есептер» Бастауыш мектеп. 2000 №6-7
32. Г. Тілеубергенова «Үш таңбалы сандарды оқыту» Бастауыш мектеп.
33.К.Тәтібаева«Жарыс сабағы»Бастауыш мектеп. №2, 2005жыл 55-56 б.
34.Тұманов С. «Поиски решение задач». Москва., Просвещение, 1979.
35.Тәңірбергенова М. «Оқушыны ойлантайық». Бастауыш мектеп 1992. №1. 41бет.
36. Хайдарова С. «Оқушының шығармашылығын дамыту».
37.Хожаниязова С. «Оқушы ынтасын арттыру». Бастауыш мектеп. 1992. №12,