h3>
Жоспар
Кіріспе 3
1 Салық жүйесінің экономикалық қалыптасу негізі 5
1.1 Салық жүйесінің ұғымы және қаржы жүйесінде алатын арны
1.2 Салықтар – салық жүйесінің негізгі элементтері ретінде 12
1.3 Шет мемлекеттеріндегі салық жүйесінің қалыптасуы мен даму ерекшелігі
2 Қазақстан Республикасының салық жүйесінің экономикада алатын орны
2.1 Қазақстан Республикасында салық жүйесінің қалыптасуы мен даму бағыттары
2.2 Қазақстан Республикасының салық реформалары 25
2.3 Қазақстан Республикасының мемлекеттік бюджетінің 2004-2006 жылдардағы түсіміне талдау
3 Қазақстан Республикасының салық жүйесінде кездесетін мәселелер мен шешу
3.1 Қазақстан Республикасының салық жүйесінің мәселелері 33
3.2 Салық жүйесіндегі мәселелерді шешу және жетілдіру жолдары 37
Қорытынды 42
Пайдаланған әдебиеттер тізімі 44
Қосымша 46
Кіріспе
Салық - мемлекетке тиесті қоғамдық жиынтық өнімді бөледі. Мемлекеттік
Қазақстан Республикасы өз алдына егемендік алып, тәуелсіз мемлекет болғасын,
Салық саясатының басты мақсаты - салық жүйесін құру және
Салықтар - мемлекет біржақты тәртіппен заң жүзінде белгілеген, белгілі
Қазақстан Республикасында салық жүйесі реформалаудың үш кезеңінен өтті.
Бірінші кезец - 1991 жылғы 9 шілдедегі Қазақ КСР
Екінші кезең - 1995 жылғы 24 сәуірдегі «Бюджетке төленетін
Үшінші кезең - 2001 жылы 12 маусымда Қазақстан Республикасының
Салық кодексі қабылданғаннан бері бірнеше толықтырулар мен өзгерістер жасалды.
Қазақстан Республикасының Салық кодексін қабылдаудағы ең негізгі ерекшеліктері және
1 Салық жүйесінің экономикалық қалыптасу негізі
1.1 Салық жүйесінің ұғымы және қаржы жүйесінде алатын арны
Салықтар - тауарлы өндіріспен бірге, қоғамның топқа бөлінуімен және
Салықтың экономикалық мәні - шаруашылық субьектілерінен, азаматтардан ұлттық табыстың
Салықтың мәні мемлекет өз пайдасына жалпы ішкі өнімнің (ЖІӨ)
Салықтар мемлекеттің өмір сүруінің негізі болып саналады. Мемлекетті ұстау
Салықтар тауар-ақша қатынастарынан тыс қолданылады. Натуралды салықтардың мөлшері мен
Егер екі мемлекет бір-бірімен соғыс жүргізсе, жеңген мемлекет жеңілген
Салық дегеніміз - белгілі бір мерзімде және белгілі бір
Қорыта айтқанда, барлық анықтамалар бір негізді құраушы жүйе екендігін
Салықты басқа да төлемдерден ажырата білуіміз керек. Себебі, салық
Қазақстан Республикасының мемлекеттік бюджетінде салықтардың меншікті салмағы 70 пайызын
Салықты материалдық тұрғыдан алғанда - бұл, салық төлеушінің белгілі
Салықтың материалдық белгісі - салық төлеуші белгілі бір соманы
Материалдық салықтық қатынастар - ақшалай қатынастар, өйткені ол ақша
Экономикалық категория тұрғысынан қарағанда салық - салық төлеушілерден мемлекетке
Салық құқығы - мемлекеттің салықтық әрекеті процесінде пайда болатын
Салық материалдық тұрғыда белгілі бір ақша сомасын немесе салық
Сонымен салықтардың мазмұны мынадай:
Материалдық категория жағынан - бұл белгілі бір ақша сомасы
Экономикалық категория ретінде - бұл мемлекеттің табысы;
Заңдық категория жағынан, бұл заң жүзінде белгіленген міндеттеме болып
Салықтың экономикалық белгілері ретінде келесі көрсетілгендерді атауға болады:
Салық - мемлекетке тиесілі қоғамдық жиынтық өнімді бөледі;
Салық - ақшалай нысанда төленеді;.
Салық - қайтарылмайтын төлем болып табылады;
Салық - баламасыз сипатга болады;
Салық - салықты төлеген кезде меншік нысандары айқындалады;
Салық - тұрақты экономикалық қатынас туғызады.
Ал, енді осы белгілердің мазмұнын тереңірек қарастырайық.
1. Салық - мемлекетке тиесті қоғамдық жиынтық өнімді бөледі.
2. Салық - ақшалай нысанда төленеді. Натуралдық нысанда төленуі
3. Салық - қайтарылмайтын төлем болып табылады. Салықты төлеген
яғни салық төлеушіден мемлекетке бағытталады. Мұның қайтарымды төлемдерден айырмашылығы:
Біріншіден, ақша салық төлеушілерден мемлекетке қарай қозғалады;
Екіншіден, кері қайтады, яғни мемлекеттен салық төлеушілерге бағытталады. Ал,
4.Салық - баламасыз сипатта болады. Салық құның ақшалай нысанда
5. Салықты төлеген кезде меншік нысандары айқындалады. Салықты төлеген
6. Салық - тұрақты экономнкалық қатынас туғызады. Салықты белгілеуде
Салық қатынастарының тұрақтылығы салық төлеу арқылы жүйелі төлемдерге алып
Азаматтардың мүлік салығын төлеген кезде, оның салық қатынастары қысқартылмайды,
Сонымен қатар салықтың құқықтық бірнеше белгілері бар, атап айтқанда:
1) салықты - мемлекет немесе уәкілдік берілген мемлекеттік орган
2) салық - құқықтық нысанда жүзеге асады;
3) салық - мемлекеттің бір жақты белгіленімі болып табылады;
4) салықты белгілеу арқылы салық міндеттемесі туындайды;
5) салық - мәжбүрлеме сипатта болады;
6) салық төлеу арқылы ақшаны алу құқықтық сипатта жүзеге
Салықтың осы құқықтық белгілеріне кеңірек тоқталып өтейік.
1. Салықты тек мемлекет қана белгілейді.
Мемлекеттік органның ешбірі салықты бекітуге және енгізуге құқы жоқ.
екіншіден, салықты белгілеу белгілі бір заң немесе нормативтік-құқықтық актілермен
үшіншіден, осы қабалданған құқықтық акт белгілі бір
2. Салық құқықтық нысанда жүзеге асады. Мемлекет салықты бекіту
Мемлекеттің салық қызметін жүзеге асырудағы негізгі әдісі болып нормативті
Салықтың құқықтық негізі ретінде мемлекет шығарған нормативті акт қабылданады.
3. Салық мемлекеттің бір жақты белгіленімі болып табылады. Салық
Салықтық суверенитет (егемендік) - мемлекеттің өзінің аймағындағы кейбір салық
4. Салықты белгілеу арқылы салық міндеттемесі туындайды. Қабылданған құқықтық
5. Салық мәжбүрлеме сипатта болады. Салықтың мәжбүрлеме сипаты 3
- бірінші кезең, мемлекет салықты салық төлеушілердің еркінен тыс
- екінші кезең, салықты төлеген кезде салық төлеуші өзінің
- үшінші кезең, салық төлеуші өзінің салық міндеттемелерін орындамаған
6. Салық төлеу арқылы ақшаны алу құқықтық сипатта жүзеге
Салықтық жиналатын орындары:
- нарықтарда;
- сатушы мен сатып алушылардан;
- үй шаруашылығынан;
- табыс кезінен, шығын статьяларынан;
Салықты реттеудің тетіктері:
1. салық түрлері;
2. салық ставкалары;
3. салық жеңілдіктері;
4. салық салу әдістері;
Салық төлеуден қашу себептері:
1. елеулі салық ауыршалығы;
2. салық заңының айқынсыздығы;
3. субъектілердің саналы түрде алдын-ала салық мөлшерін төлемеуге ұмтылуы;
4. салық қызметін ұйымдастырудағы кемшіліктер болуы мүмкін.
Салық ауыртпалығы - салық жиналуының жалпы мөлшерінің бірлескен ұлттық
1.2 Салықтар – салық жүйесінің негізгі элементтері ретінде
Салық элементтері - салық заңы регламенттелген салықтың қолданылу жағдайын
салық субъектісі;
салық объектісі;
салық көзі;
салық мөлшері;
салық жеңілдіктері;
салық ставкасы;
салық кезеңі;
салықты есептеу тәртібі;
салық есептілігі;
салықты төлеу тәртібі.
1. Салық субъектісі. Салық субъектісі - заңды немесе жеке
Салық төлеуші - салықты және бюджетке төленетін басқа да
Тұлға - жеке тұлға және заңды тұлға болып бөлінеді.
2. Салық объектісі. Салық объектісі - салық есептелетін база,
Мұра - қайтыс болған азамат мүлкінің оның мұрагерлеріне көшуі.
Жер - белгілі бір өлшемдегі пайдалану мүмкіндігі орасан зор
3. Салық көзі. Салық көзі- салық төлеу үшін белгіленген
1. табыс;
2. қор және жинақ;
3. өндірістік капиталдың ақша бөлігі, айналым қаражаттары қорын қоса
4. қаражаттар, мүлікті өткізуден түскен, оның ішінде өндірістік капиталдың
5. қарыз қаражаттары.
Табыс - ұлттық табысты бөлу барысында мемлекетке, кәсіпорынға, мекемеге
Қор - мемлекеттің, кәсіпорынның немесе жеке тұлғалардың әлде бір
Жинақ - кәсіпорынның немесе жеке тұлғалардың банкілерге және жинақ
Қарыз қаражаттары - бір жақ (қарыз беруші) екінші жаққа
Рента - алушыдан кәсіпкерлік қызметті талап етпейтін капиталдан, мүліктен
Жалақы - біріншіден, әрбір қызметкер жұмсаған еңбектің саны мен
4. Салық мөлшері. Салық мөлшері - салық төлеушінің табысына
Салықтың жеңілдік мөлшері болады, оны мемлекет өз тарапынан белгілі
Мысал ретінде патентті алуға болады. Бюджетке түсетін салық түсімдерін
5. Салық кезеңдері бойынша жеңілдіктер. Мәселен, қосылған құн салығы
6. Салықты есептеу тәртібі бойынша жеңілдіктер. Шағын бизнес субъектілерінің
7. Салық төлеу тәртібі бойынша жеңідіктер. Мәселен, шағын бизнестің
1. алып тастау;
2. жеңілдіктер;
3. босату.
Алып тастау - салық салудың жекелеген обьектілері салық салудан
Салық жеңілдіктерінің мазмұнын былайша баяндауға болады: Салықтың түрі бойынша
Салық төлеуден толық босатылу, салық салуға жатпайтын мүліктерде (табыс)
1.3 Шет мемлекеттеріндегі салық жүйесінің қалыптасуы мен даму ерекшелігі
Бұл бөлімде корпоративтік табыс салығының шетел тәжірибесіне сүйене отытып
1. Классикалық жүйе, компанияның бөлінетін пайдасына корпорациялық және жеке
2. Компания деңгейінде салық салынатъш пайданы кеміту жүйесі екі
3. Акционерлер деңгейінде салық салынатын пайданы кеміту жүйесі дивидендтер
4. Бөлінетін пайданы салықтан толығымен босату мына деңгейде жүргізіледі:
- компания (Греция, Норвегия);
- акционерлер (Финляндия, Дания).
Салық салу барысында компаниялар резидент және резидент емес болып
Корпорациялардың пайдасына салық салудың импутациялық жүйесі - корпорациялардың пайдасына
Көптеген елдерде жеке тұлғалардың табыстарына салынатын салықтың принциптері ортақ
- барлық салық төлеушілер резидент және резидент емес деп
беріледі; салық салу кезінде медициналық шығындар, әлеуметтік сақтандыруға төлеген
Табыс салығы 12 айға тең болатын күнтізбелік немесе қаржы
Кейбір мемлекеттерде жеңілдік балаларға берілетін салық төмендетулерінің орнына балаларға
Жеке табыс салығы - жеке тұлғалардың ең бірінші кезекте
Бұл бөлімде біз тұтынуға салынатын салықтарға жататын қосылған құн
Қосылған құнға салынатын салықты 1954 жылы М. Лоре (Франция)
Дамыган мемлекеттердегі қосылған құн салығы. Ұлыбританияның қосылған құнға салынатын
Қосылған құнға салынатын салық Германиядағы негізгі салықтардың бірі болып
Жоғарыда аталғандардан басқалардың барлығына 15 пайыздық ставка қолданылады; Аталмыш
Канадада қосылған құнға салынатын салық 1991 жылдан бастап енгізілді.
Франция елінде қосылған құнға салынатын салықтың ставкалары: негізгі салық
Осы салық түрі бойынша жекелеген салық жеңілдіктері қарастырылған. Экспорт
2 Қазақстан Республикасының салық жүйесінің экономикада алатын орны
2.1 Қазақстан Республикасында салық жүйесінің қалыптасуы мен даму бағыттары
Қазақстан Республикасы өз алдына егемендік алып, тәуелсіз мемлекет болғасын,
Салық саясатының басты мақсаты - салық жүйесін құру және
анықтау; арнайы салық органдарының жүйесін қалыптастыру; салық заңын ұйымдастыру
Салық жүйесі де өз алдына сала болып қалыптасуы үшін,
Жаппы мемлекеттік салықтардың түрлері:
Қосылған құнға салынатын салық.
Пайдаға салынатын салық.
Акциздер.
Бағалы қағаздармен жасалатын операциялардан алынатын
салық.
Экспорт пен импортқа салынатын салық.
Кеден тарифі және баж салығы.
Пайдалы қазбаларды геологиялық барлау және теологиялық іздестіру жұмыстарына байланысты
Тіркелген (ренталық) төлемдер.
Транспорт құралдарына салынатын салық.
Автотранспорт құралдарын сатып алуға салынатын салық.
Автотранспорт қүралдарының Қазақстан Республикасына келіп кіргені үшін төленетін ақы.
3аңды ұйымдардың мүлкіне салынатын салық.
Қазақстан Республикасы азаматтарынан, шетел азаматтарынан және азаматтығы жоқ адамдардан
Мемлекеттік баж салығы.
Табиғат ресурстарына салынатын салық.
Колхозшылардың еңбегіне ақы төлеу қорына салынатын салық.
2. Жалпыға бірдей міндетті жергілікті салықтар мен алымдар:
Жер салығы.
Жеке адамдардың мүлкіне салынатын салық.
Орман табысы.
Су үшін төленетін ақы.
Табысқа салынатын салық.
Кәсіпкерлік қызметті тіркеу үшін алынатын алым.
Кәсіпкерлік қызметтің субъектілері ретінде тіркелмеген азаматтардан алынатын алым.
Заңды ұйымдарды мемлекеттік тіркеуден өткізгені үшін алынатын алым.
Елтаңбалық алым.
Мұрагерлік және сыйға тартутәртібімен ауысқан мүлікке салынатын салық.
2001 жылы 12 маусымда Қазақстан Республикасының жаңа Салық кодексі
Қазақстан Республикасының салық заңдары Салық кодексінен, сондай-ақ қабылдануы Салық
Салықтың түрлері:
Корпорациялық табыс салығы,
Жеке табыс салығы.
Қосылған қүл салығы.
Акциздер.
Экспортталатын шикі мұнайға, газ конденсатына рента салығы.
Жер қойнауын пайдаланушылардың салықтары мен арнайы төлемдері.
Әлеуметтік салық.
Жер салығы.
Көлік салығы.
Мүлік салығы.
Алым дегеніміз - белгілі бір қызмет түрін бастар алдында
Сонымен қатар алым - анықталған құнықтық мәртебені бергені үшін
Төлемақы - белгілі бір қызмет түрін пайдаланған кезде төленетін
Мемлекеттік баж дегеніміз – уәкілдік берілген мемлекеітік органдардың немесе
Баж салығы - алып келінген, сыртқа шығаратын, соңдай-ақ транзитті
2.2 Қазақстан Республикасының салық реформалары
Қазақстан Республикасы егемендік алып, тәуелсіз мемлекет болғанына да, міне,
Қазақстан Республикасы Конститутциясының 35-бабында «Заңды түрде белгіленген салықтарды, алымдарды
Салықтар мемлекеттің саяси және экономикалық қызметтерін қаржылаыдырудың негізгі көзі
Салықтар - мемлекет біржақты тәртіппен заң жүзінде белгілеген, белгілі
Қазақстан Республикасында салық жүйесі реформалаудың үш кезеңінен өтті.[1, 20-26б.]
Бірінші кезец - 1991 жылғы 9 шілдедегі Қазақ КСР
Екінші кезең - 1995 жылғы 24 сәуірдегі «Бюджетке төленетін
Үшінші кезең - 2001 жылы 12 маусымда Қазақстан Республикасының
Салық кодексі қабылданғаннан бері бірнеше толықтырулар мен өзгерістер жасалды.
Қазақстан Республикасының Салық кодексін қабылдаудағы ең негізгі ерекшеліктері және
2006 жылдың 13 наурызында Астанада Конгресс-хол ғимаратында Қазақстан Республикасының
Кездесу салық заңдары мен салықтық әкімшіліктендірудің нормаларын қолдануға байланысты
Салық комитетінің басшылары кездесуге қатысушыларды Елбасының Жолдауында айтылған міндеттерді
2007 жылдан бастап қосылған құн салығының ставкасын 1 пайызға,
2007 жылдан бастап барлық жеке тұлғалар үшін табыс салығының
2007 жылдың 1 қаңтарынан шағын бизнес субъектілері үшін салық
2008 жылдан бастап әлеуметтік салықты орта есеппен 30 пайызға
Жиында сөз алған Қаржы министрлігі Салық комитетінің төрағасы Нұрлан
Мемлекет бастысы салық қызметі органдарыта өзара байланысты үш міндетті,
салықтардың жиналуын арттыру және салық тәртібін күшейту;
салықтық әкімшіліктендіруді жеңілдету;
салық органдарындағы сыбайластық деңгейін темендету міндеттерін қойып отыр.
Нұрлан Рахметовтың айтуына қарағанда, қазіргі уақытта Қазақстан Республикасының Қаржы
- салық төлеушілер барлық салық есептіліктерін электронды түрде беруге
- салық органына келмей-ақ барлық салық түрлері бойынша электронды
- салық есептілігінің қабылдануы мен өңделуі туралы электрондық хабарландыру
- салық органы жіберген салық міндетгемелерінің орындалуы туралы электронды
- бюджетпен есеп айырысудың жай-күйі туралы, берешегі бар-жоғы
- белгілі бір күні құжатқа, мысалы бюджетке берешегі жоқ
Сондай-ақ комитет төрағасы қазіргі күні камералық бақылау тек қосылған
2.3 Қазақстан Республикасының мемлекеттік бюджетінің 2004-2006 жылдардағы түсіміне талдау
Отандық тәжірибеде, салық жүйесінің мемлекеттің әлеуметтік саясатына икемделіп келе
ЖІӨ-нің 22-23% құрайтынын көруге болады және ол салыстырмалы түрде
Сонымен бірге, салықтардың жиналу көрсеткіштері де жақсара бастады. 1998-2006
Бюджеттің кіріс кезіндегі алатын орны жоғары корпорациялық табыс салығы,
Жаңа өндіріс орындарын құру және кызмет жасап тұрған өндірісті
Коммерциялық емес ұйымдар және әлеуметтік салада кызметін жүзеге асыратын
Салық кезеңінде мүгедектердің саны қызметкерлердің жалпы санының көлемінде 51
Салық салу мақсатында, коммерциялық емес ұйымдарға мынадай шарттарға сай
Сақтандыру ұйымдары табыс салығын сақтандыру (қайта сақтандыру) келісім -шарты
Жалпы корпорациялық табыс салығындағы кездесетін мұндай жағдайлар, оның ішінде,
Жекелеген жағдайда, қазіргі кезде заңды тұлғалардың табысына салынатын салықтарды
Салықтардың әлеуметтік функциялары, әлеуметтік қорғауды талап ететін аз қамтылған
3 Қазақстан Республикасының салық жүйесінде кездесетін мәселелер мен шешу
3.1 Қазақстан Республикасының салық жүйесінің мәселелері
Корпорациялық табыс салығының әлеуметтік аспектлерді қамтып отыратындығын, сонымен бірге
Келесі әлеуметтік сипаты басым салықтардың бірі - жеке табыс
Салық алынған жылдық табыстың мөлшеріне қарай, 5% тен 20%-ке
Аталған салық бойынша салық ауыртпалығы жылдан - жылға төмендеп
Қазақстанның салық жүйесінде аталған салық түсімі жағынан төртінші орында
Жеке табыс салығы бойынша кейбір табыс түрлеріне жеңілдік қарастырылған:
2003 жылы Қазақстан Республикасынын салық жүйесіне бюджеттен тыс қорларға
Сонымен бірге, халыктың әл - ауқатын көтеру деп үлесі
Аграрлық саланын дамуына және өндірісті заңдастыруға мүмкіндік беретін ауылшаруашылығы
Бірыңғай жер салығы үшін салық салу объектісі болып, өзінің
2006 жылдан бастап тағы да арнаулы балык режимі арқылы
3.2 Салық жүйесіндегі мәселелерді шешу және жетілдіру жолдары
Экономикалық теориядағы классикалық мектептің көрнекті өкілі А. Смит (1723-1790)
Салық салудың түрлі проблемаларын зерртеу саяси экономия классиктерінің еңбектерінде
Салықтардың экономикалық мәні ең бірінші Давид Рикардоның еңбегінде зерттелген
Қазақстанның салық кодексінде салықтарға мынандай анықтама берілген: салықтар-мемлекет пен
Экономикалық категория ретінде, салықтар шаруашылық жүргізуші субъектінің және жеке
А. Вагнер 1890 жылы өзінің саяси-әлеуметтік теориясын ұсынды. Онда
Сондықтан да халықтың әлеуметтік жағдайы салық салу саясатында негізгі
Орта және шағын кәсіпкерлікке қолданатын салық саясатын жетілдіруде келесі
халыққа салық салуда халықтың әл-ауқатымен санасу;
жеке кәсіпкерлерге мемлекет тұрғысынан жан-жақты қолдау көрсету;
-салық ауыртпалығын мейлінше жеңілдету.
Салық салу мемлекеттің өз қызметін атқару мүмкіндігін қамтамасыз етеді.
Кестеден көрініп тұрғандай, кірістердің негізін салықтық түсімдер құрап отыр.
Көрсеткіш 2000 2001 2002 2003 2004
Барлық кірістер (млн. теңге) 587039 733660 807852 1004566 1305164
Соның ішінде салық түсімдері (млн. теңге) 524058 635792 752785
Бюджет кірісіндегі салықтық түсімдердің үлесі,% 89,3 90,2 92,6 94,2
Дамыған елдердің тәжірибесі көрсетіп отырғандай, кәсіпкерліктің қалыптасуы мен дамуы
Шағын және орта кәсіпкерлік инновациялық экономикадан алатын өз орнын
Аталған тұжырымдама жаңа мемлекеттік саясатқа және мемлекет пен бизнес
Орта және шағын кәсіпкерлікпен айналысатын азаматтар саны 524, 6
Орта және шағын бизнес кәсіпорындарының құрылымын талдасақ, 32 пайызы
Кесте 3 – 2005 жылы Алматы қаласы , бюджетінің
субъектілерден түсетін салық керсетілген салық түсімдерінің 12 пайызын құрайды.
Алматы қаласы бойынша орташа есеппен айлық бір жұмыс істеушіге
Орта және шағын кәсіпкерлікпен айналысатын азаматтардың орташа айлығы 20141
Қорытынды
Қорыта айтқанда, салықтың экономиканы тұрақты ұстауында атқаратың ролі өте
Салықтар мемлекеттің өмір сүруінің негізі болып саналады. Мемлекетті ұстау
2001 жылы 12 маусымда Қазақстан Республикасының жаңа Салық кодексі
Қазақстанның салық жүйесінде аталған салық түсімі жағынан төртінші орында
Сонымен бірге, халыктың әл – ауқатын көтеру деп үлесі
Аграрлық саланын дамуына және өндірісті заңдастыруға мүмкіндік беретін ауылшаруашылығы
Қазақстан Республикасы Президентінің қазақстан халқына жыл сайынғы Жолдауларына, Индустриялық-инновациялык,
Пайдаланған әдебиеттер тізімі
Қазақстан Республикасыгыц Конститутциясы.
Қазақстан Республикасынің «Қазақстан Республикасындағы
салық жүйесі туралы» Заңы. 1991 жылы 25 желтоқсан.
Қазақстан Республикасы Президентінің «Салық және бюджетке төленетін басқа да
Қазақстан Республикасының «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті
Қазақстан Республикасыиың «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті
Қазақстан Республикасының «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті
Қазақстан Республикасының Бюджет кодексі.
Қазақстан Республикасының Кеден кодексі.
А.И. Худяков, Г.М. Бродский «Теория налогообложения». -Алматы «Норма-К», 2002г.
Крымова В. «Экономикалыц теория» : кестелі оқу құралы, Алматы,
Керімбек Ғ.Е. «Салық және салық салу», әдістемелік оқу құралы.
Үмбеталиев А.Д., Керімбек Ғ.Е. «Кәсіпорын экономикасы және кәсіпкерлік» -
Ермекбаева Б.Ж., Арзаева М.Ж. «Шет мешекеттер салықтары», Алматы,
Аяпова Ж.М., Арынов Е.М. «Іскер адамның орысша-қазақша экономикалық
Сүлеймен Рақымжанұлы Тоқсанбай «Толық
«Бухгалтер бюллетелі» журиалы. №3 қаңтар 2004.
«Бухгалтер бюллетені» журналы. №1 қаңтар 2006.
«Бухгалтер бюллетені» журналы. №2 қаңтар 2006.
Қосымша А
табыстар 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004
Салықтық табыстар 82,2 73,9 81,4 76,7 84,0 89,9 88,9
Корпорациялық табыс салығы 16,0 16,7 9,9 10,1 13,9 27,9
Жеке табыс салығы 11,7 12,6 10,2 7,9 9,0 8,7
ҚҚС 15,1 21,7 14,5 21,4 22,7 19,6 19,6 20,8
Әлеуметтік салық - -
Акциздер 2,9 4,4 4,1 5,0 4,8 3,3 2,7 3,0
Бонустар, роялти 1,9 2,5 4,1 2,6 2,3 3,6 5,7
Салықтық емес түсімдер 9,9 8,9 4,0 5,0 6,8 6,6
Капиталмен жасалынатын операциялардан түсетін табыстар 7,8 17,1 14,6 18,3
Кесте 1 1997-2006 жылдардағы мемлекеттік бюджет кірісінің құрылымы.
Қосымша В
Салықтардың аты Сомасы Пайыз
Төлем көзінен салынатын жеке табыс салығы 23500,9 33
Төлем көзінен салынбайтын жеке табыс салығы 1208 1,7
Бір жолғы талон негізінде 960 1,4
Әлеуметтік салық 33825,5 47,5
Заңды тұлғалар мүлкіне салынатын салық 3988,4 5,7
Жеке тұлғалар мүлкіне салынатын салық 390 0,6
Жер салығы 941,7 1,3
Заңды тұлғалардың көлігіне салынатын салық 451,1 0,6
Жеке тұлғалардың көлігіне салынатын салық 1170,9 1,6
Акциздер 1502,4 2,1
Табиғи ресурстарды пайдаланғаны үшін алынатын төлемдер 1559,5 2,2
Кәсіпкерлікпен айналысқаны үшін 1218,0 1,7
Мемлекеттік баж 445,7 0,6
Барлығы 71162,1 106
Кесте 3 Алматы қаласының қаржысының мәліметтері
3