Кіріспе ................................................................................................................. 3
1. Корпоративтік мәдениет ................................................................................... 5
1.1. Корпоративтік мәдениеттің мәні .................................................................. 5
1.2 Корпоративті мәдениетті қалыптастыру негізі – биліктің оң
2. Корпоративті мәдениеттің құрамдас бөліктері .............................................. 9
2.1. Ұйымның корпоративті мәдениетін
қалыптастыру ісіндегі менеджмент ..................................................................... 9
2. 2. Корпоративтік мәдениетті қалыптастыруды көздейтін
классикалық немесе әкімшілік мектептер ......................................................... 14
2.3. Ұйымның корпоративті мәдениетінің құрылымы .................................... 19
3. Корпоративті мәдениеттің қалыптастыру ..................................................... 24
3.1. Жұмыс уақытын қолдануын талдау және
жеке еңбегін жоспарлау қағидаттары ................................................................ 24
3.2. Біліктілік үлгісі ............................................................................................. 25
3.3. Корпорпативті мәдениеттің кәсіпорын жетістігіндегі рөлі ...................... 28
3.4. Ұйымдағы бірінші басшы мен ұйым арасындағы
қарым – қатынас мәдениеті ................................................................................ 29
Қорытынды .......................................................................................................... 31
Кіріспе
Тақырыптың өзектілігі: Қазіргі заманның басты талабы бізден, мемлекеттік
Тақырыптың зерттелу деңгейі: Саясаттану мен мәдениеттану саласындағы ең
Курстық жұмыстың объектісі мен пәні: курстық жұмыстың
Курстық жұмыстың мақсаты: бұл жұмыстың мақсаты болып
Курстық жұмыстың мақсаты:
1) Корпоративтік мәдениеттің мәнін анықтау.
2) Мемлекеттік құрылымдағы корпоративтік мәдениеттің негізгі функциясының мінездемесін
3) Корпоративтік мәдениеттің негізгі принциптері мен сындарын қарастыру.
4) Корпоративтік мәдениеттің құрылымын сараптау.
5) Корпоративтік мәдениетті басқарудағы кейбір аспектілерді дәлелдеу.
Курстық жұмыстың теоретикалық және методологиялық негізі:
Курстық жұмыстың объектісі мен пәнін сараптаудағы негізгі методологиялық
Курстық жұмысты жазу барысында келесі әдістер қолданылған:
1. Корпоративтік мәдениет
1.1. Корпоративтік мәдениеттің мәні.
Қазіргі жағдайда, корпоративтік мәдениеттің динамикасымен құры лымы ең
Орталық Азия аймағының көшбасшысы саналатын біздің ел соңғы
Қазіргі ақпараттық қоғам дәуіріндегі саяси имиджді қалыптастыру билік
Қазақстанның халықаралық саяси аренадағы позициясын ақпаратпен қолдау көрсету
Бүгінде Қазақстан Республикасының дамуын жаһандық кеңістіктен тыс қарау
Еліміздің стагнация үдерістерін жоюы мен әлеуметтік-психологиялық оң көзқарас
Қазақстан – кең географиялық кеңістік иеленген, жер көлемі
Сондықтан Қазақстан мекенінде қызмет ететін ұйымдардың корпоративті мәдениеті
Өкінішке орай, қазіргі қоғамдағы көптеген мемлекеттік мәселелердің шешімін
1.2 Корпоративті мәдениетті қалыптастыру негізі – биліктің оң
1.1\\\\\\\ Орталық Азия аймағының көшбасшысы саналатын біздің
Қазіргі ақпараттық қоғам дәуіріндегі саяси имиджді қалыптастыру билік
Қазақстанның халықаралық саяси аренадағы позициясын ақпаратпен қолдау көрсету
Бүгінде Қазақстан Республикасының дамуын жаһандық кеңістіктен тыс қарау
Еліміздің стагнация үдерістерін жоюы мен әлеуметтік-психологиялық оң көзқарас
Қазақстан – кең географиялық кеңістік иеленген, жер көлемі
Сондықтан корпоративті мәдениет – бұл мемлекеттік жүйенің сипаттамалық
Ақпараттық қоғам кеңістігінде имиджелогияның өзіндік ерекше орны бар.
Сондықтан мемлекет имиджі түсінігі өзге ұғымдар секілді түрлі
Жалпы мемлекет имиджі оның құрылымын құрайтын бірнеше элементтерден
Билік имиджі. мемлекет бейнесінің қабылдануын түсіну үшін ең
Қазақстан экономикасының имиджі. Мемлекет имиджінің негізгі аспектілерінің бірі
2. Корпоративті мәдениеттің құрамдас бөліктері.
2.1. Ұйымның корпоративті мәдениетін қалыптастыру ісіндегі менеджмент
«Менеджмент» (аылшын тілінде-manage) «басқару» деген мағынаны білдіреді. «Менеджмент»
· Менеджмент
· Менеджмент
· Менеджмент
Менеджментке байланысты бірнеше авторлардың анығтамалары.
«Адамдық қатынастар» мектебінің өкілі Паркер – Роллетт34 анықтамасы:
«Менеджмент - ұйымның мақсатына жетуге және
«Фирманы басқарудың теориясы мен тәжірибесі және нарық жағдайындағы
«Өндірістің тиімділігін жоғарылату мақсатымен болатын принціптер,әдістер, құралдар мен
«Өзіне міндетті элемент ретінде, адамдарды басқаруды өосатын сәйкес
«Адамдар көмегімен тиімді жету және қойылм»
Менеджменттің 3 маңызды факторын байланыстырады – мақсат, тиімділік,
Ұйымдағы менеджмент кешенінің құрамы мынадай:
Компоненттерден тұрады:стратегиялық менеджмент,қызментшілерді басқару (қызметші немесе кадырлық менеджмент),технологиялық
· Стратегиялық
· Қызметшілерді
· Технологиялық процестерді
· Қаржыны
· Материалдық-техникалық жабдықтыбасқару
· Жылжымайтын
· Жаңартпашылық
· Сапаны
Басқару – белгілі бір бағыттағы іс-қимылды өзгерту мақсатында
Менеджмент пәні ұйымның мақсаттарына жету мақсатындағы еңбектік, материалдық,қаржылық,ақпараттық
Менеджмент дегеніміз – бұл өндірістің тиімділігін жоғарылату мен
Менеджменттің міндеті тиімді өндірістік күшке ұйымдастыру үшін адамдарға
· Өндірістің
· Қызметшілер
· Фирма
· Жаңа
· Нақты
· Мақсаттардың
· Фирманың
Нарық жағдайында басқару былайша құрылған:
· Нарықтың
·
· Шаруашылық
Нарық жағдайына байланысты міндеттер мен мақсаттарды үнемі түзетуінде.
Ұйымда корпоративті мәдениет пен еңбектік қызметті ұйымдастыру жүйесі
Тейлор, Гильберт және т.б. ғылыми басқару мектебі (1885-1920)
Аржирис, Маркерттің іс-арекет мектебі –психологиямен әлеуметтану негізіндегі
Ғасырдың басынан (басқару теориясының пайда болуынан бастап) және
ХХ ғасырға дейін ұйымды жүйелібасқару жүйесіне байланысты сұрақтар
Басқарудың теориясының жетістігі басқа математика,әлеуметтану облысындағы білімдердің жетістіктерімен
Эволюция - біртіндеп даму, өзгеру (антонимі
1.Ғылыми басқару мектебі, 1885 – 1920
Мектептің көрнекті өкілдері –Фредерик Тейлор, Френк және Лилия
Тейлор орындаушының жұмысын құрамды бөліктерге бөлді.Бөлік қозғалыстарды хронометрлеп.ал
Мысалы, Ф.Тейлор ұсынған әдісті қолдана отырып жұмыс күйінде
Осылайша, Тейлор тәжірибеде жұмысшының өз жұмыс күнінұзақ уақытта
Классикалық мектеп үшін арнайы сағаттар – микрохрономерт және
Вебердің ойынша, қызмет жасап тұрған ұйымды құрамды бөліктерге
Бұл мектептің басты негіздері:
· Ғылыми
· Жұмыс
· Бұл
· Жұмысшылардың
· Жұмысшыларды
· Басқару
· Басқару
2. 2. Корпоративтік мәдениетті қалыптастыруды көздейтін
классикалық немесе әкімшілік мектептер
Өнеркәсіптің буырқанған дамуы классикалық мектептің ғылыми көз қарастарының
«Жалпы және өнеркәсіптік басқару» жұмысында Файоль алты бағытта
· Техникалық(технологиялық)қызмет;
· Коммерциялық
· Қаржылық
· Қорғаныс
· Бухгалтерлік
· Әкімшілдеу
Файоль басқарудың басты функциясы оның маңызды бөлігін әкімшілеу
1. Еңбекті бөлу.Еңбектің мақсаты –
2. Мінде және жауапкершілік.Жауапкершілікті –
3. Тәртіп.Қызметтің нақты регламентациясымен, бақылаумен, мақтаумен,
4. Біртұтастық.Жұмысшы тек бір ғана
5. Бағыттардың біртұтастығы.Бір мақсат шеңберіндегі
6. Жеке қызығушылықтардың жалпыға бағынуы.Бір
7. Қызметшілерді мадақтау.Жұмысшылардың сенімділігін,қолдауларын қамтамасыз
8. Орталықтандыру.Орталықтандыру және орталықтандырмау арасындағы
9. Скалярлы алқа – бұл
10. Тәртіп. Барлығына да орын бар және барлығы
11. Әділдәк. Қызметшцлермен әділ қарым - қатынас
12. Қызметшілер үшін жұмыс орынының қалыптылығы. Кадырлардың жоғарғы
13. Бастама(инициатив).Ол ұйымға күш және энергия береді.
14. Корпоративті одақ – бұл қызметшілер мен
14 Негізден тұратын бұл жүйе тек қана икемді
Мектептің басты негіздері:
· Ұйымның
· Ұйымды
· Басқаруды
· Ұйымды
3. Адамның қатынастары мен іс-әрекеттерінің ғылыми мектебі, 1930-1950
Бұл мектептің көрнекті өкілдері – Мэри Паркер Фольет,Элтон
Белгілі бір даму кезеңдерінен өткен классикалық мектеп ,
Жапонияның басым стратегиясы мамадандыру емес, жан-жақтылық, өйткені ол
Адамның өндірістік ортадағы іс-әрекетін игерген «іс-әрекет мектебі» және
Жұмыс орнының дайындық деңгейі мен еңбектің өнімділігінің тәуелділігін
Мэйо жұмыс орнының дайындық деңгейін күшейтті және өнімділіктің
Иек қана өндірістің ортада емес, өмірдеболатын әр түрліжағдайлардағы
Машинаға қарағанда адамды оқып-білу, іс-әрекеттік мектеп теориялықсипатқа қарағанда
Іс-әрекет мектебінің алғашқы маңызды жетістігі орындаушының еңбек өнімдеріне
Э.Мэйо тәжірибелік нәтижелер алмас бұрын, оны теория жүзінде
Бұл сұрақтардың барлығы ғылыми жаңалықтың элементтері болды.Бұл және
· Адам
· Бағынушылықтың
· Бизнесмендер
Егер Тейлор өндіріс процесінің қатаң рекламентациясындағы басқару мәселелерін
Э.Мэйоның пікірінше, ұйым мен адамдар арасындағы жанжалдарды, ал
Мектептің басты негіздері:
· Адамдық
· Іс-әрект
· Адамджарға
4. Басқарудың қазіргі теориялары немесе көлемдік қадам (амал),
Іс-әрекет мектебінің көлемдік өсуі 1950 жылы сапалы серпін
Макгрегор орындаушының қызметін жұмыс орнында талдап, келесіні анықтады,
· Бағынушы
· Тапсырмалардың
· Тапсырмаларды
· Тапсырмаладыорындау
· Тапсырмаларды
· Бағынушының
· Бағынушының
· өткізілген
· жұмысшыны
Математиканың, статистиканың,инжинерлі ғылымның дамуы басқару теориясына елеулі салам
Операцияларды зерттеу- бұл ұйымның операциялық маселелерін ғылыми қолдану.
Көлемдік амалдың әдістемесі мыналарға негізделеді:
· Мәселелерді
· Оқиға
· Үлгі
· Ауызша
· Басқарудағы
Фредерик Тейлордың ғылыми менеджменті, Вебердің бюрократиясы, Анри Файольдің
Э.Мэйо, М.Фоллеттің өндірістегі адамдық қатынастар қағидалары, сонымен қатар
20 жылдардың басында Дюпон компаниясында Пьер Дюпон
Менеджментің қазіргі 4 даму кезеңі (1970жылдан қазіргі уақытқа
2.3. Ұйымның корпоративті мәдениетінің құрылымы.
1. Менеджменттің классикалық мектеп ұтымдылығынан бас тарту. Барлық
2. Басқару жүйелер теориясын қолдану. Басқарудағы жүйелік амал
Менеджменттегі жүйелік:
Жүйе – өзара байланыстың бір тұтастығы ретінде қарастыратын
Мақсаттар жүйесі іскерлік бекітулер принциптер, руханй байлықтар, ұзақ
Компанияның жалпы жоспарлау жүйесі:
Жоспарлау деңгейлері:стратегиялық жоспарлар, тактикалық жоспарлар, оперативті жоспарлар, талдау,
Фирманың жетуге тырысатын көрсеткіштер жүйесі:фирманың өсімі, рентабельділік, төлем
Фирманың жетістік факторлар жүйесі, мысалы;өсім потенциалына байланысты өнім
Фирманың қызметінің көрсеткіштер жүйесі: үнемділік, шынайылық, сапа, өнімділік,
Бақылау мотевация жүйесі.
Басқару жүйелері– мақсатқа жету үшін басқару процесін жүзеге
Ұйымды басқару жүйесі.Басқару үйесінің құрамы;
·
·
Егер басқару субьектісі өз қозғалыстарын басқарса, яғни обьект
Кәсіпорын төмендегі ерекшкліктер сипатталатын ашық жүйе ретінде қарастырылады:
·
·
·
·
·
·
Қоршаған орта құрамы жүйенің бір бөгігі есебінде болмай,
Жүйенің қағидалық сипаты жүйе қағадаларын талдаушылардың құндылықтары мен
3. Кәсіпорынның ішкі ортасы өнімді өндіру процесіне тікелей
Ұйым мәдениетін анықтаушы– жұмысшылардың саласы мен ісскерлік тәжірибеде
4. Басқаруға оқиғалық амал қолдану. Басқарудың оқиғалық принципі–
Менеджменттің оқиғалық қағидасының мәні.Оқиғалық амал ғылымының бөлігі нақты
Оқиғалық амалдың әдістемесін 4 – ші қадамдық процесс
·
·
·
·
Оқиғалық айнымалылар және олардың ықпалы оқығылық амал жетістігін
5. Менеджменттің әлеуметтік жауапкершілігінің қоғам алдындағы және ұйымның
6. Процестік амалды қолдану. Басқару әрбіреуі өзіне өзі
Басқару процесі – бұл функциялар соммасы. Менеджмент белгілі
Басқарушылық еңбектің маңызды функциялары:
1. Жоспарлау мақсаттарды құру мен олларды өндіру
2. Ұйымдастыру– еңбектің бөлу және біріктіру, оның ішінде
3 .Мотивация (ынталандыру) – бұл жұмысшыларды мақсаттарға тиімді
4 .Бақылау – алынған нәтижелерді тексеру;
Басқару функциялары өзіне мақсаттарды бекітуді, қызметті жоспарлауды, жұмысты
Бақылау функцияларына тән шешімдер:
Жоспарлау:
·
·
·
·
Қызметті ұйымдастыру:
·
·
·
·
Мотивация:
·
·
·
·
Бақылау:
·
·
·
·
7. Біріктіру амалы.
Біріктіру амалы, яғни оқиғалар комплненттерін және бір біріне
Корпоративті мәдениетті қалыптастыру менеджментінің бір тұтас қағидасы жоқ.
1. АҚШ. Дүние жүзіндегі басқару ифрақұрылыны ең ірі
2. Батыс Еуропа. Еуропада менеджерлерді дайындаудың 300 орталығы
3. Жапония. Жапонияда тек қана 3 бизнес мектебі
3. Корпоративті мәдениеттің қалыптастыру
3.1. Жұмыс уақытын қолдануын талдау және жеке еңбегін
Жетекшінің тиімді қызметке дайындығы көбінесе күнделікті жұмысымен анықталады.
Мақсаттарды мынадай ерекшеліктер болу керек:
·
·
·
Басқаруға күн сайын өзінің уақытын қалай мақсатты түрде
Әр кезеңдегі жоспарды жасағанда жетекші төмендегі сұрақтарға жауап
·
·
·
·
Бір күнге жасалатын жоспар маңыздырақ болып табылады. Жұмыстың
Техникалык операциялар (өндіру,жасау,өңдеу);
Коммерциялық операциялар (сатып алу,сату,айырбас);
Қаржылық операциялар (қаражаттарды тарту және оларға ие болу);
Сақтандыру операциялары (сақтандыру және мүлікті және адамдарды
Есепті операциялар (болжау, ұйымдастыру, ие болу, біріктіру және
Кәсіпорын қандай болса да (қарапайым немесе күрделі, шағын
Алғашқы бес топ танымал:олардың сәйкес аумағын шектеу үшін
3.2. Біліктілік үлгісі
1.Функционалды талаптар:
§ Адамдарды түсіну. Психологиялық
§ Лидер ерекшелігі.Адамның
§ Қазіргі менеджмент негіздерін
§ Құзыреттілік.Ұйым жұмысының өзіндік
§ Оқиғаның дамуын алдын
§ Мақсаттарды құра алу
§ Өзара байланысты ұйымдастыру
2.Сервистік негізгілер:
§ Жеке өмір мен
мақсаттарды сезіну ісінің қаншалықты маңызды екенін, өз өмірінің
§ Өзін-өзі жетілдіруге, өзін-өзі
§ Мақсаттарга жетудегі табандылық
§ Тиімді ойлау стратеясына
§ Уақытты қолдану,еңбекті ұйымдастыру
§ Ұжымда билейтін адамгершілік
§ Менеджерге кінәратсыз физикалық,техникалық
3.Сервистік қосымшалар:
§ Еңбектітің жоғарғы мәдениеті
§ Басқалардың ойларымен келісе
§ Тиімді стратегия мен
§ Болжанбаған, сәтсіз оқиғалар
· Міндеттердің дұрыс орындалуы
·
· Төменгі звено басқарушының қызметі әр
Ортаңғы звеноның жетекшілері төменгі звено қозғалыстарын басқарады. Олар
Жоғарғы звено жетекшілері – аз көлемді топ. Тіпті
Басқару әдістерінің сұрақтарын құру. Басқарушылық қарым-қатынастар-жоғарғы және төменгі
Басқару әдісінің үш турі бар
1. Бұйрықты әдістің мынадай механиздері бар:
· Әкімшілік
· Нормативті
· Экономикалық
· Әлеуметтік-психологиялық
2. Жаман адамдар болмайды, орнын таба алмай
3. Адамдарға үнемі қамқор болу. Маңызды емес адамдар,
4. Бірлескен команда. Тіптікереметбасқарушының командасы болмаса, барлық мәселелердің
5. Адамдарды жазаламау.НТЦ ВАЗда жұмыс істеген уақытында
6. Жеке куш факторы.Өз офистарында , «патша» болып
7. Кабинеттік емес басқарушылық принціпі. Өндірісті кабинеттен шықпай
8. Бағынушыларға міндеттерді толық тарату.Егер адамға бірдеңе істеуді
9. Құзіреттілік принціпі. Басқарушы бақылауға жауапкершілікті алмас бұрын
Басқарушы мансабындағы бес есеп
Сюзен Доннен 2500 жетекшінің тәжірибесін 5 жыл бойы
1. Неғұрлым жоғары ақы алуға аса құштарлығы.Жоғары ақы
2. Оларды өздерінің жағдайының символдары өте толғандырады.Сәттілік- ке
3. Оларды өздінің өкілеттілігі толғандырады.«Жаман жетекші өзімен ,ал
4. Олар өздерін оқшаулайды.Жаман жетекші ерте ме, кеш
5. Олар өздерінің ойлары мен сезімдерін жасырады.Бағынушылар жетекші-
3.3. Корпорпативті мәдениеттің кәсіпорын жетістігіндегі рөлі
Корпорпативті мәдениеті - іскерлік тәжірибе мен жұмысшылар санасында
Кейбір компаниялар өзінің негізін құндылықтар түрінде көрсетеді. Көптеген
Ұйым мәдениетінің нәтижелерге ықпалы өте зор. Ұйым мақсаттарының
Ұйым мәдениетінде келесідей өзгерістер болады
·
·
Бұл процесс ерекше лидерлік сананы, табандылықты, шындықты ,
Менеджменттегі техникалық процестің рөлі. FTP-ғылыми жетістіктерді технологиямен техникаға
3.4. Ұйымдағы 1-ші басшы мен ұйым арасындағы қарым
Мемлекеттік қызметте еңбек ету – қоғам және мемлекет
Ал мемлекеттік қызметте басшылық лауазымды иелену, онымен қоса
Осындайда әрине, бірінші басшы қызметке келген алғаш күндерден
Менің пікірімше, мемлекеттік қызметтегі кез келген деңгейдегі, әсіресе
Бірінші басшы қызмет барысында өз ұжымын қойылған мақсатқа
Бірінші басшы тек ұйым алдына қойылған мақсаттарға жетуге
Қорытынды
Қазіргі кезде еліміздің әкімшілік басқару жүйесінің түбегейлі реформа
Ел даналығының «өткенді білмей, келешекті құруға болмайды» деген
Республикалық деңгейдегі мемлекеттік басқару органдарының
Сондықтан да, ұйымның корпоративті мәдениетін арттыру мақсатында келесі
Қазіргі кезде еліміздің қарқынды дамуы, ел ішіндегі және
Сол себептен, қазіргі кезде әрбір министрлікте кем дегенде
Оқудың, жаңа білім алудың қандай деңгейдегі болмасын мемлекеттік
Сол себептен, қазіргі уақытта жерлерде, әсіресе ауылды жерлерде
Әрбір орталық мемлекеттік органының қызметкері өз міндеттерінің шеңберіне
Осындай тағылымдама кезінде болашақ мемлекеттік қызметкер өзіне мемлекеттің
2