Т. РЫСҚҰЛОВ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ЭКОНОМИКАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
ДИПЛОМ ЖҰМЫСЫ
ТАҚЫРЫБЫ: «БҰҚАРАМЕН БАЙЛАНЫС МАРКЕТИНГТІК КОММУНИКАЦИЯМЕН
ЫҚПАЛДАСУДЫҢ ҚҰРАМДАС БӨЛІГІ РЕТІНДЕ»
«Басқару» факультеті
Орындаған: 4 курс студенті
Күндізгі бөлім
Мамандығы «Бұқарамен байланыс»
Шифр 090840
Кисыбаева А.К.
Ғылыми жетекшісі: аға оқытушы
Рецензент: «Алматықалабезендіру» АҚ маркетинг бөлімінің бастығы
Дүйсебаев К.Д. __________
Жұмыс қорғалуына рұқсат берілді:
Әлеуметтік- гумманитарлық ғылымдар
кафедраcының меңгеруші қызметін атқарушы ә.ғ.к., доцент
Дарменова Б.К. ________
Алматы 2007ж
Мазмұны
КІРІСПЕ .....................................................................................3
I Тарау Бұқарамен байланыстың маркетингтік коммуникациялардағы
1.1 Бұқарамен байланыс және маркетингтік коммуникациялар кешені
1.2 Бұқарамен байланыс жүйесінде маркетинг концепциясының
1.3 Бұқарамен байланыс және маркетингтің
өзара байланысы...............................................................
II Тарау Бұқарамен байланысты қалыптастыруда интеграцияланған маркетингтік
2.1 Интеграцияланған маркетингтік коммуникация
ұғымы және мәні...............................................................
2.2 Тұтынушылармен тиімді қарым-қатынас орнатуда интеграцияланған маркетингтік коммуникациялар
қолдану.....................................................
III Тарау Қонақ үй бизнесін жүргізудегі бұқарамен байланыс қызметін
тиімді пайдалану.
Қорытынды ...............................................................................
Әдебиеттер тізімі......................................................................
Қосымшалар
КІРІСПЕ
Бұқарамен байланыс (PR) – қоғаммен байланыс жүйесі, ұйым (фирма)
Бүгінгі күні кез-келген фирма немесе компания өздерінің еңбектерінің нәтижесіне
Қазіргі жағдайда экономиканың дамуы, көптеген ірі коммерциялық жобаларда қалың
Дипломдық жұмыстың маңыздылығы. Қазіргі кезеңде бұқарамен байланыс бизнесте нәтижеге
Маркетингтік жобалардың жетістікке жетуі көбінде өз уақытында қоғаммен байланысты
1. Синяева И.М. Паблик Рилейшнз в коммерческой деятельности:
Бұқарамен байланыс мамандарының көмегінсіз көптеген тұтынушылар институтымен, серіктестермен, мемлекеттік
Бұқарамен байланыс жұмысы өз уақытында және жылдам жүргізілсе стратегиялық
Бұқарамен байланыстың басты мақсаты – тарихи түрде қалыптасқан кәсіпкерліктің
Бұқарамен байланыс басқару жүйесінің бір бөлігі болып табылумен қатар,
ПР- коммуникациялар маркетингтік коммуникациялардың құрамдас бөлігі болып отыр. Қоғаммен
Маркетингтік коммуникациялар нарықтық іс-әрекеттің барлық сферасының негізгі элементі
Маркетингтік коммуникациялар серіктестермен қатынастың, тауар, ақпарат, технология, білім және
Маркетингтің коммуникациялық моделінің құрылуы келесі прицип бойынша жүзеге асырылады:
Серіктестердің гармониялық атмосферасын, екі жақты тиімділігін, түсінушілігін, жауаптылығын құру
Шешім қабылдау үшін кез-келген ұйымда ақпараттар банкін қалыптастыру қажет
Маркетингтік концепцияға байланысты жұмысшылардың мотивациясы және орындаушылардың персоналды нәтижесі
Еңбек коллективінде психологиялық микроклиматтың деңгейін ескеру қажет.
Маркетингтік коммуникациялардың даму концепциясы экономикалық және өнегелік критерилері арқылы
Өнімнің сатылу көлемін өсіру және пайда табу үшін тұтынушылардың
Әртүрлі бағыттағы ұйымдар, шағын бөлшек саудагерлерден бастап, ірі тауар
перспективті тұтынушыларына өз тауар, қызметі, сату шарттары туралы ақпарат
тұтынушыларды нақты осы тауар немесе маркаға талғам беруін, белгілі
Бұл мақсат жарнаманың, сатушылардың, дүкен аттарына, витринаны көркемдеудің, қораптамалаудың,
Маркетингті оқытушылар «Тиімді сатуды басқару» деген терминді, ал
Маркетинг кешені шешім қабылдаудың келесі төрт элементімен тығыз байланысты:
өнім өндіру туралы шешім
баға туралы шешім
тарату каналдары туралы шешім
тиімді сату туралы шешім
Ал маркетинг және ПР маманы нарықты оятып іске қосудың,
Дипломдық жұмыстың мақсаты маркетингтік коммуникациялар кешені мен бұқарамен байланыстың
Бұл салалардың қазірігі кездегі біздің елде қалыптасқан нарықтық
Бұл дипломдық жұмыстың негізгі қамтитын тақырыбы: «Бұқарамен байланыс маркетингтік
Бұл дипломдық жұмыстың соңғы бөлімінде қонақ үй бизнесін жүргізудегі
І. Бұқарамен байланыстың маркетингтік коммуникациялардағы қызметінің ерекшеліктері
1.1 Бұқарамен байланыс және маркетингтік коммуникациялар кешені
Бұқарамен байланыстың маркетингпен ассоциациялануы бекер емес. Маркетинг дегеніміз
Алмасу – маркетингтің негізгі идеясы. Алмасу процесі жүзеге асу
екі немесе одан да көп жақтардың болуы, бір-бірімен құнды
әрбір жақтардың құнды ақпараттарды келесі жаққа беруге деген
жақтардың коммуникациялық тәсілі (ақпараттармен алмасу)
Алмасу процесіне тұтынушылар өз ресурстарын (ақша, уақыт және іс-
Алмасу процесін маркетинг тұтынушылардың қажеттілігі мен ниетін зерттеуден кейін
қажеттілікті орындайтын өнім немесе қызмет жасап шығару
өнімді нақты бағамен беру және ұсыныс жасау
ол өнімді белгілі-бір жерде тұтынушының қол жеткізуін қамтамасыз ету
қызығушылық және көз жеткізуді туғызу үшін жылжыту және коммуникация
Келесі көрсетілетін төрт «P» (пи) – product (өнім), price
Кейбір маркетологтар маркетинг кешенін бес және одан да көп
(физикалық куәландыру), process (процесс, технологиялар, операциялар) жатқызады.
Тиімді сату – маркетингтік кешеннің негізгі құраушысы, өнімнің нәтижелігін
Алмасу процесінде тиімді сату өте үлкен рөл алады:
тұтынушыларды ұйымның өнімдері мен қызметтері туралы ақпаратпен қамтамасыз етеді
тұтынушылардың ниеті мен қажеттілігін толық қамсыздандыратынына сендіреді
Қазіргі кезде тиімді сату терминіне синоним ретінде «Маркетингтік коммуникация»
Тиімді сату кешені: маркетингтік коммуникациялар
Ұйымның немесе индивидтің маркетингтік мақсатқа қол жеткізуі үшін маркетингтік
Шынында да маркетингтік ақпарат тарату әдістері өте кең көлемде
Маркетингтік коммуникацияның төрт негізгі әдісінен (жарнама, жеке сатулар, тиімді
Тиімді сату процесінде ПР- дың мәнін анықтау үшін әрбір
Енді осылардың әрқайсысының артықшылықтары мен кемшіліктеріне,мәніне жеке-жеке тоқталып өтейік
Бұқарамен байланыс (ПР) [1]
ПР – ортаның ұйымға деген жағымды мінез-құлқын туғызу, ұйымдық
ПР – жеке емес коммуникация, мұнда ұйым, өнім, қызмет,
ПР-дың негізгі бағыты тұтынушыларға өнімді жылжытумен емес, қоғамның мақсатты
жылжыту. Тұтынушылар ПР-дың керекті және жаңғыз аудиториясы емес.
Қоғамда ақпараттық алмасудың дамуы маркетологтар мен тәжірибедегімаркетологтардың маркетингтік коммуникацияларды
1 . Алешина И.В. Паблик Рилейшнз для менеджеров. Учебник.
Маркетингтің мақсатты аудиторияларына ықпал ету топтары, көз-қарас лидерлері,
Тиімді сату процесінде ПР- дың мәнін анықтау үшін әрбір
Енді осылардың әрқайсысының артықшылықтары мен кемшіліктеріне,мәніне жеке-жеке тоқталып өтейік
Жарнама – ақылы түрдегі жеке емес тауармен таныстыру. Тауар,
Жарнаманың артықшылығы
Компания жарнамалық кеңістікке ақы төлегендіктен, ол әрқашан хабардың мазмұнын
Жарнама коммуникациялардың шығынды және тиімді әдісі болып табылады. Соған
Жарнама тауар мен қызметтің имиджін жасаушы болып та құрылуы
Жарнама маркалық актив (brand equiby) туғыза алады. Маркалық
Жарнаманың кемшілігі
Жарнамада өндіру және орналастыру шығындары жоғары болуы мүмкін. Теледидарлық
Тікелей кері байланыстың болмауы. Бұл жарнама берушінің бағасын қиындата
Жарнамаға толық сенімділіктің болмауы. Тұтынушылар жарнаманы адамдарды қандай да
Жеке сатулар (паблисити)
Жеке сатулар (паблисити) дегеніміз өнімді өткізуге бағытталған ауызша
Жеке сатулардың артықшылығы
Сатушы мен сатып алушының арасындағы контактінің болуы (ол жарнамада
Таныстырудың тиімділігіне сатушы сол арада баға бере алады. Егер
Арнаулы нарыққа және тұтынушының түрлеріне бағдарлана алу мүмкіндігі.
Жеке сатулардың кемшіліктері
Контактінің қымбатқа түсуі. Келесідей шығындар болуы мүмкін: сатушыны оқыту,
Аудиторияны қамтудың шектеулілігі. Жеке сатулардың қымбаттығы үлкен көлемді аудиторияны
Көптеген адамдар хабарламаны нақты және бірдей жеткізе алмайды.
Тиімді сату
Тиімді сату- сатушыларға, таратушыларға немесе соңғы тұтынушыларға қосымша ынта
Тиімді сату (sales promotion) – жылжытудың (promotion) құрамдас бөлігі.
Тиімді сатудың артықшылықтары
Компанияның өнімін тиімді сатуда делдалдар мен сатушылардың
Тұтынушының тез арада сауда жасауын ынталандырады, мысалы: купондар, бағасын
Бағасына сезімтал тұтынушылар үшін сатуды қамтамасыз етеді, оларға купон
Сатуды жылжытудың кемшіліктері
Нәтиженің көп уақытқа созылмауы
Ынталандырудың өте көп түрлері тұтынушылардың қабылдауын толығымен жаулап алады
Біздің көріп отырғанымыз бойынша маркетингтік коммуникациялардың әрбір негізгі әдістерінің
Бұқарамен мен маркетингтің өзара байланысы.
Бұл тарауда біз РR мен маркентинг арасындағы байланыстың шекараларын
Мәселен Котлер бұл екі аталған қызмет түрлерін бір –
Қазіргі кезде тиімді сату терминіне синоним ретінде «Маркетингтік коммуникация»
Ұйымның немесе индивидтің маркетингтік мақсатқа қол жеткізуі үшін маркетингтік
Шынында да маркетингтік ақпарат тарату әдістері өте кең көлемде
Маркетингтік коммуникацияның төрт негізгі әдісінен (жарнама, жеке сатулар, тиімді
да, коммуникацияның барлық әдістері маркетингтік ақпараттарды құрайды. Мысалы, жарнамалық
Тиімді сату процесінде ПР- дың мәнін анықтау үшін әрбір
ПР – ортаның ұйымға деген жағымды мінез-құлқын туғызу, ұйымдық
ПР – жеке емес коммуникация, мұнда ұйым, өнім, қызмет,
ПР-дың негізгі бағыты тұтынушыларға өнімді жылжытумен емес, қоғамның мақсатты
жылжыту. Тұтынушылар ПР-дың керекті және жаңғыз аудиториясы емес.
________________________________________________________
1.Алешина И.В. Паблик Рилейшнз для менеджеров.-М.,2002, С.68
Қоғамда ақпараттық алмасудың дамуы маркетологтар мен тәжірибедегімаркетологтардың маркетингтік коммуникацияларды
Маркетингтің мақсатты аудиторияларына ықпал ету топтары, көз-қарас лидерлері,
ПР - жылжытудың бір әдісі ғана болып табылады.
ПР әдістеріне ньюз-релиздер, БАҚ-тың әртүрлі жанрларында берілетін оқиғалар мен
ПР-дың артықшылықтары
Бұқараның сенімі. Егер ақпарат обьективті қайнар көзден келсе (БАҚ,
ПР әдістерінің бағасы төменірек. Компания масс-медиядағы уақыт пен орынға
ПР –дың кемшіліктері
Хабарламаларды компания бақылап отыра алмайды. Ұйым пресс-релиз жазып немесе
Дәстүрлі түрде ПР маркетингте және жылжыту процесінде қолдаушылық рөл
Әлеуметтік–этникалық маркетингтің кіруі ұйым және қоғамның коммуникациялық масштабының ұлғайуына
Бүгінгі күні ПР немесе қоғаммен байланыс бизнестің бір саласы
Бизнеспен айналысатын кез-келген фирма қоғамдық топтармен, сонымен қатар банктер
Осындай жан-жақты топтармен байланысу негізінде маркетингтік бөлімнің жаңа мазмұны
ПР-ды маркетингтік бөлімде ұйымдастырудың негізгі бағыттары:
Фирманың мақсатты аудиторияларымен қатынастарды нығайту
Ұйымның қоғамдық имиджін құру
Пайда болған қауіп-қатерлердің алдын алу
Жарнама, көрмелер, видео және кино клиптер түсіру
Фирманың өсіп өркендеуіне қоғамдық пікір тікелей әсер етеді, соның
ПР-дың негізгі әдістерін қолдана отырып мақсатты аудиторияның сатып алу
Эмоциялар
Іс әрекет
Сатып алу
Тауарды немесе қызметті өткізгенсоң ең жауапты момент туады. Ол
Мәскеулік фирма «Имиджленд Паблик рилейшнз» фирмасының басшысы және вице-президенті
.
әңгімелесуші адамды өзіңе қарата алу, қажетті ақпаратты түсінікті жеткізу.
логикалы түрде және кең масштабта ойлау қабілеті, құбылыстарды жан-жақты
әртүрлі маман иелерін, әртүрлі танымды, мінезді, көзқарасты және темпераментті
өзінің білімін толтыруға және мамандық әдетін жетілдіруге ұмтылу.
журналисттік әдеттің болуы және ПР маманы журналисттің орнына да
коммуникабельділік және тиімді түрде банкирлермен, журналисттермен,
МГИМО-ның маманы Т.И. Глушакованың пікірінше ПР менеджердің мынандай қасиеттері
ПР менеджменттің әлеуметтік-психологиялық және коммуникациялық саласы болғандықтан өз ұйымының
Қорыта келгенде кез-келген ПР маманы коммуникабельді, жан-жақты жетілген адам
Қазіргі кезде маркетинг нарықтың негізгі шартына айналып отыр. Мұндай
Осындай тауарларды, қызметтерді, идеяны жылжытумен маркетинг процесі шұғылданады. Осыдан
Маркетингті әлеуметтік-экономикалық өзгерістің негізінде ретінде қарайды. Бұл эпоха ғылыми-техникалық
Ең бірінші маркетинг идеясын көп уақыт қолданылатын тауарлар және
Қазіргі кездегі пікір бойынша маркетинг бұл өндірісті басқарудың комплексі,
Қазіргі маркетинг мүмкіндіктерін кеңінен қолдануымыз қажет, өйткені экономиканың жаңа
Осы факторларды есепке ала отырып маркетинг процесіне ПР мамандары
жылжуымен байланысты, оларды маркетингтің элементі ретінде қараймыз.
Жарнама тауар немесе фирманың имиджін қолдауда негізгі функцияларды атқарады,
Сонымен ПР тек қана фирма немесе тауар туралы жақсы
Маркетингке арналған жұмыстарда ПР туралы көрсеткіштер бар, онда
Енді осы жерде жарнама, насихат, маркетинг және ПР терминдерінің
Жарнамаға жарнама беруші ақша төлейді де өзінің жарнамалық тексті
Англияның зерттеушісі Френк Джефкинс ПР мен жарнаманың арақатынасын былай
Ең соңғысы егер жарнама орын және уақыттан комиссионный алатын
Енді маркетингкке келетін болсақ ПР маркетинг стратегиясының кез-келген нүктесінде
Фрейзер Зейтелем ПР мен маркетингті былай ажыратады: егер маркетинг
Жарнама мен ПР (Зейтелем бойынша): қоғаммен жақсы қатынасты сатып
Эндрю Эдсон былай айтады (американдық ПР-фирманың вице-президенті):
Тағы бір айта кететін жағдай ПР мен пропаганда әртүрлі
Енді Бизнес-ақпарат орталығы, әлеуметтік және маркетингтік зерттеулер орталығы
Маркетинг тауарды жылжытуға арналған, ПР ұйым немесе компанияны жылжытуға
Маркетингте ПР мүмкіндігін қолдану процесі бірнеше өзара байланысты элементтерден
1 Тұтынушылардың сұранысын зерттеу және қанағаттандыру жолдарын іздеу. Мұндағы
Тұтынушылардың ескертулері мен тілектері
Көрмелердің нәтижесі
Сату статистикасы
Жанұяның қолдану деңгейі туралы статистика
Содан кейін ПР-маманы жаңа өндірістік бағдарламаны жасайды. Оның мақсаты
Тұтынушының алдыңғы сұранымын ескеру қажет
Жаңа қажеттіліктерге бағытталу керек
Сату көлемін ұлғайту керек
Мұндай зерттеулер кез-келген шешімді беруі мүмкін. Американдық маркетолог Ричард
2 Тұтынушыларға қызмет көрсету сапасының анализі.
Бұл технологиялық звено бойынша тұтынушыға көрсететін қызметтің сапасын зерттейді,
3 Тұтынушылардың құрамын зерттеу және олардың мотивациялық портретін
Тұтынушылардың мотивациялық портретін құрғанда «портрет құрушы» факторларды ескеруіміз керек.
4 Бәсекелестердің іс-әрекетін зерттеу. Мұнда бәсекелестің жарнамасын таңдау, көрме
5 Тұтынушыларды ақпараттандырудың ең тиімді пресса органдарын анықтау. Мұнда
6 Жарнамалық кампанияларды ұйымдастыру. Мұнда ПР-қызметі барлық жарнамалық
7 Тауар, қызмет, фирма, ұйым немесе өткізуді
Әлемдік тәжірибеде бұл шара қысқа және де сәнді атқа
Тауарларды демонстрациялау
Тауар туралы ақпаратты тұтынушылармен консультация және сөйлесу кезінде тарату
Тұтынушыларды ынталандыру
Әртүрлі іс-шаралар өткізу
Ақысыз сыйлық купондарын тарату
БАҚ арқылы тұтынушылардың көз-қарастарына әсер ету
Тауардың ғана емес, сонымен қатар фирманың да имиджін құруға
Коммуникациялық сферадағы қоғамдық пікірді құру мамандары жеке іс-әрекеттерді жаңадан
Сонымен ПР проблемаларын Россиялық қоғам «Капитал» газетінде талқылауға салып
- әрқашан контакт пен ақпараттандыруды жүзеге асыру
- үндеулердің барлығы шын және ақиқат түрде жасалуы қажет,
- ақпараттық массивті құрастыру барлық ережелер бойыншажүзеге асу керек
- арнаулы аудитория ескеріп жарнаманы жасауда шығармашылық жолмен
- әлемдік шаруашылық байланыстарды белсенді қолдану керек және
Маркетингтік концепцияны іске қосудың оперативті стратегиясын құрастырып, қоғаммен байланыс
Коммерциялық фирманың құрылымындағы қоғаммен байланыс қызметі мына міндеттерді атқарады:
Бастапқы кезеңде:
Қоғамдық пікірдің анализі
Компанияның ішін зерттеу
Фирмалық стильді, беделділік рейтингін, имиджін жақсартуға бағытталған іс-әрекеттер
Тұтынушылар және дистрибьютерлермен жұмыс істеу
Сатуды ынталандыру және тұтынушыларға қызмет көрсету сапасы
Дәстүрлік тауарларды дұрыс қабылдауға және жаңа тауар немесе қызмет
Акционерлер немесе саясаткерлермен жұмыс істеу
Кәсіпкерлік ұйымдармен жұмыс істеу
Қоғамдық пікірді қалыптастыру үшін министрліктер өкілдерімен және заң шығарушы
Меценаттарды және демеушілерді іздестіру
Іскерлік кездесулерді, пресс-конференцияларды және таныстыруларды (презентация) ұйымдастыру
2- кезеңде
Нарықта және қоғамда тұрақты орын алу, арнаулы топтармен
БАҚ, бәсекелестердің мүмкін болатын жамылуынан қорғаныс, кері коммуникацияларды қолдану
3-кезеңде
Басушы коммуникациялар
Фирманың мүмкіндіктерін көрсететін үндеулерді жасау
БАҚ пайда болған анлизі және бағасы
Ұйымға БАҚ-ның сенімділікпен қарауын қамтамасыз ететін ақпараттарды жеткізу. Ұйым
Репутацияны қорғау, өсекке жол бермеу, қоғамға әсер ету үшін
4 кезең
Қоғаммен байланыс қызметінің іс-әрекет шешімін бағалау: қаржылық есеппен жұмыс
Төмен пайда әкелетін бизнес-операцияларының негізгі анализі
Фирма ішінде өзара сенімділікті және сыртындағы сенімділікті орнатудағы рекомендациялар
Бұл сызбада коммерциялық фирмада қоғаммен байланыс қызметінің негізгі коммуникациялық
Бұл этаптарды ұйымдастырудың ақпараттық ағымдары негізгі маркетингтік концепцияларды жүзеге
Жаңа тауарлар алып келу арқылы нарықтың белгілі-бір бөлігін алу.
Фирма үшін ескі, дәстүрлік тауар немесе қызметті өткізудің көлемін
ПР қызметінің мүмкіндігіне байланысты нарықтық бөлікті сақтап қалу. Нарықтық
Маркетингтік «Паблик Рилейшнз»
(қоғамдық байланыстар іс- әрекеті) [1].
Міндеті Шешу жолдары
Маркетингтік паблик рилейшнз (МПР) жарнаманы қолдайды. Бұл әрекетті жарнамалық
жарнама туралы тұтынушылардың жағымсыз пікірлеріне шара қолдану
басқа компаниялардың коммерциялық жарнамасынан дифференциациялану
жарнаманы хабарламас бұрын жария ету
жарнамаға жаңалық мінездемесін беру
тауардың тарихы туралы нақты айту
МПР нарықтың шекарасын ұлғайтады. Сонымен қатар жаңа және арнаулы
екінші дәрежедегі нарыққа кіріп кету
әлсіз нарықты күшейту
нарықтың тауар мен ұйымды тануына жету
регионалдық тұтынушылардың қажетіне қарай маркетингтік бағдарламаны құру
маркетингтік коммуникация туралы пікірді тексеру
МПР тауар туралы ақпараттарды күшейтеді. Ақпараттың табылуы қазіргі тауарға
ескі тауарларды жаңарту және қайта позициялау
тұтынушыларды моральді ескірген немесе ескі тауарлардың ерекшелігін көрсетіп қызықтыру
тауарға қызығушылық туғызу МПР коммуникация әдісінің шекарасын ұлғайтады.
жарнамаланбаған тауарды теледидар арқылы көрсету
қоғамдық пікірдің лидеріне әсер ету
танылуға ұмтылу
МПР өндірісті ынталандыру әрекетін де қолдайды, марканы танытуға ұмтылады.
демеушілік мейрамдарды өткізу арқылы марканы танытуға ұмтылу
Сыртқы іс-әрекеттерді белсендендіру арқылы МПР марканың имиджін сақтайды. Кризистерден
тауарға байланысты мүмкін болатын қауіптерден қашу
МПР тауарды бөлуге көмек береді. Тарату каналдарындағы жұмысшылармен байланысты
тұтынушыларды дүкенге келіп тұруға шақыру
өткізуге байланысты зерттеу жұмысын өткізу
тауарды тарату үшін көтерме сауда жасаушыларды ынталандыру, олардан көмек
ПР – қызметінің мақсаты әрбір маман өзін тірі организімнің
Фирмалық стиль - байланыстағы ерекшелік мінездемесінің, дәстүрлердің, фирманың нарықтық
Фирмалық стильдің қалыптасуы мынандай маркетингтік принциптер арқылы жүзеге асады:
Фирмалық стиль концепциясы бойынша: құжаттарды бақылау және даярлау, плакаттар
Фирмалық стиль – біріншіден, фирманың ішкі іс-әрекеті. Тағы бір
1. Маркетинг: Учебник/ Под. ред. Н.Д. Эриашвили. 2-е издание,
Енді фирмалық стильдің құраушы компоненттерін көрейік:
Ақпараттық дизайн – таңбаларды жасау, идеалды түрде графикалық,
көркемдік, ауызша, дыбыстық және тағы да басқа фирмалық символдарды
Эмблема-көркемдік түрде болады, яғни аң, құс, өсімдік, әртүрлі гербтер,
Фирманың материалдарын тез тарату үшін құжаттарда ерекше шрифтер, белгілі
Фирманың музыкалық стилі – дыбыс, интонация, музыкалық тақырып болып
Көрсетілген осы ақпараттық дизайндар белгілер жүйесін құрады. Ол белгілер
- Архитектуралық дизайн-ғимараттың сыртқы түрін, құрылыстардың орналасуын, олардың жоспарын
- Безендендіруші дизайн-ғимараттың ішкі безендендірілуі, жұмыс істеу орындары, қабылдау
- Жұмысшылардың сыртқы бейнесі, киімі, шашы, макияжы және зергерлік
- Басқару стилі басқарушылар мен бағынушылардың мәдениеті коллективтің жетілгендігін
- Мінез-құлық стилі – қатынастың мінездемесін анықтайды. Соған қоса
- Жеке мәдениет - әрбір қызметкердің жеке мәдениеті оның
Фирмалық стильді жасау бағдарламасы маркетинг концепциясымен қатар менеджмент функцияларымен
- Ескі тұтынушыларды ұстап қалу. Әрбір компанияда тұрақты клиенттерінің
тұтынушылармен контактіге түсу үшін ең алдымен оның досьесін жазу
адамдар көбіне жеке өзіне жіберілген хаттарды сүйсіне оқиды. Оны
фирмалық қағазды дайындағанда мынандай сөздерді жазса клиенттің назарын тез
- Жаңа тұтынушыларды жинау. Бірде бір коммерциялық структура,
Клиентпен іскерлік әңгімелер кезінде немесе телефон арқылы сөйлескенде өзіңіздің
- Жаңа тауар мен қызметтің маркетингі. Бұл мақсат ең
Тауардың өмірлік цикілін анықтағанда оның өткізу коммуникациясын ПР қызметінің
- Фирмаға түскен рекомендациялардың мониторингін тексеру және жүзеге асыру.
- Шығындарды азайту – фирманың шығынсыз зонасын сақтау және
Бұл мақсат ең күрделілердің біріне жатады, яғни тұтынушылармен қарым-қатынасты
II тарау Бұқарамен байланысты қалыптастыруда интеграцияланған маркетингтік коммуникация
2.1 Интеграцияланған маркетингтік коммуникация ұғымы және мәні
Маркетингтік коммуникация ұғымы мақсатты аудиторияға тауар туралы ақпаратты тарату
Ең бастысы, маркетингтік үндеулердің әсерін неғұрлым күшейту үшін,
Маркетингтік коммуникациялар маркетинг-микстің басқа да үш элементімен қатар, маркетинг
Төменде барлық маркетингтік коммуникациялардың ажырамас бөлігі болып табылатын негізгі
Көндіру және ақпараттандыру. Барлық маркетингтік коммуникациялар мақсатты аудиторияға қандай
Мақсаты. Барлық маркетингтік коммуникациялар қандай да бір міндеттерді шешуге
Қарым-қатынас орны. Компанияның нарықтағы жұмысы сәтті болуы үшін, ол
Маркетингтік процеске қатысушылар. Көп жағдайда мақсатты аудитория өзіне тек
Маркетингтік коммуникациялық үндеулер. Маркетингтік үндеулерді тарату үшін жүздеген коммуникация
Жарнама – тауар, қызмет немесе идеяны таратуға арналған коммуникацияның
Өткізілімді ынталандыру – маркетингтік іс-әрекеттің әр – алуан түрлері,
Бұқарамен байланыс – халықтың санансында тауар туралы жағымды көріністі
Тікелей маркетинг – тұтынушыларға оларға қажетті ақпаратты оңай алуға
Жеке сату – тауарды сату мақсатында, бір немесе бірнеше
Сауданы ынталандыруға арналған арнайы құралдар немесе сату орындары үшін
Қаптама - өзінің тікелей қызметінен басқа маркетингтік комуникациялық үндеудің
Арнайы сувенирлер – тауарды өндіруші компания туралы және оның
Демеушілік – компанияның коммерцияылқ емес ұйымдарға олармен ерекше қарым-қатынас
Лицензия беру – компанияның фирмалық символдарын немесе оның товарын
Сервистік қызмет көрсету – маркетингтік коммуникацияны қолдаудың маңызды бөлігі,
Жоспарланбаған үндеулер өзіне компания және оның тауарлары туралы түрлі
Маркетингтік коммуникация мәселелерімен айналысатын мамандар мұндай жоспарланбаған үндеулер үшін
Сауданы арттыруға ынталандырудың мұндай түрі тағы да сауда жасауға
Төменде қарастырылатын интегралданған маркетингтік коммуникация ұғымы осы құралдардың әрқайсысын
Интеграцияланған маркетингтік коммуникация мәнін ашатын отандық және шетелдік
1. Шерковин Ю.А. Психологические проблемы массовых информационных процессов.-М.: Мысль,
процесінің бес деңгейі атап көрсетіледі: назар, қабылдау, түсіну, тәжірибемен
Ал американдық социолог Уильбур Шраммның айтуынша коммуникация жүйесіндегі алға
Ал соңғы онжылдықта дүниежүзінде белсенді түрде интеграцияланған маркетингтік коммуникациялар
Бірақ, бұл жұмыстардың мазмұнын талдай келе, авторлардың интеграцияланған маркетингтік
1. Шарков Паблик рилейшнз. –М.: Дашков и К, 2006
Сонымен интегралды маркетингтік коммуникация – бұл маркетингтік коммуникацияның барлық
Маркетингтік коммуникацияларды интеграциялау болашақта жарнама берушілердің медиажобалауды тура жүргізу
Технологиялық жағынан, бұл креативтік агенттіктердің барлық стратегиясы, марзімдік ауытқуларды,
1. Уэллс У., Бернет Дж.,Мориарти С. Реклама: принципы и
Лаутербарн маркетингте қолданылатын коммуникациялар интеграциясын жарнама, бұқарамен байланыс, өткізілімді
Өзара қарым-қатынас және ақпаратпен алмасу процесіне қатысушы субъектілер мен
«Коммуникация» термині (лат communicatio – мағлұмат беру, байланыстыру, деген
Қазіргі кезеңде коммуникация ұғымы негізгі үш мағынада түсіндіріледі.
Бірінші мағынасында, коммуникация материалдық және рухани дүниенің кез-келген объектілерінің
1. Шарков Паблик рилейшнз. –М.: Дашков и К, 2006
Коммуникацияның негізгі мәселесі болып механизмі ақпаратты беру мен қабылдаудың
Екіншіден, адамдар арасында ақпарат алмасу жүретін қарым-қатынас түрі.
Үшіншіден, коммуникация деп қоғам мен оның құрамдас бөліктеріне ықпал
Маркетингтік коммуникациялар – тауар немесе қызметті тарату технологияларының жинтығы.
Интегралданған маркетингтік коммуникациялар – максималды тиімділікке жету үшін (коммуникация
1. Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг.- СПб: Наука, 1996. С.27-48
жеделдетуді, жарнаманы, тура маркетингті, сөздік мағлұматтарды, интернетті және бұқаралық
Нарықтық қатынасқа қатысатын кез-келген ұйымдар тұтынушылар аудиториясына нақ
1. Шарков Паблик рилейшнз. –М.: Дашков и К, 2006
Интегралданған маркетингтік коммуникациялар тек қана тұтынушылармен ғана емес, сонымен
Керісінше, егер, маркетингтік үндеулер біріге отырып ортақ мақсатты шешуге
Coca-Cola құрған творчестволық әртістік агенттік жарнамалық компанияларда түрлі мақсатты
1. Маркетинговые коммуникации: интегрированный подход. СПб: Питер,
акционерлеріне келесі жылы олардың пайдаларының жоғарылайтыны туралы айта отырып,
Маркетинг-микс (marketing mix) – тауарды сатып алу немесе қызметті
Бірақ, үндеулерді жоспарлау бойынша мамандардың ойынша, интегралданған маркетингтік коммуникациялардың
Маркетингтік коммуникациялардың әрбір элементі маркетингтің басты мақсатына жетуге ықпал
Бұл бағдарлама бір мезгілде стратегиялық тұрақтылық пен тактикалық икемділікке
Интеграция процесі маркетингтік функцияларды атқаратын түрлі субъектілер мен мақсатты
Тұтынушылармен тиімді қарым-қатынас орнатуда интеграцияланған маркетингтік коммуникация құралдарын пайдалану
Сөзбе сөз аударғанда маркетинг дегеніміз бұл қызмет көрсету немесе
Бұрынырақ кезеңде, маркетологтар бұқарамен байланысты маркетинг құрылымында аса маңызды
Әлеуметтік мәселелермен бірге, жарнаманың өзінің тиімділігі туралы күдік
Атап айтқанда, бұқарамен байланыс келесі жағдайларда аса маңыздылыққа ие:
1. Принципиалды жаңа өнімді енгізуде хабарламаның артуына байланысты
2. Жеке сатылым нүктелеріне тарату мәселелерінен арылу.
Тауар сұранысқа ие болу үшін, ол танымал болуы қажет.
3. Күшті бәсекелестіктің және аз бюджеттің болуы.
4. Күрделі өнімнің қасиеттерін түсіндіру, ақпараттық фон қалыптастыру және
5. Нарықта бұрыннан келе жатқан тауарға тұтынушылардың ықыласын жаңалай
6. Тауарды ерекше бір тұлғаға теңеу, онымен байланыстыру.
Бұқарамен байланыс және жарнама. Жарнама дәстүрлі түрде сауданы көтеру
ПР-жарнама келесі жағдайларда қолданылуы мүмкін:
1.Бірігу және диверсификациялау кезінде. Компаниялардың бірігу процесі кезінде, бизнестің
2. Кадрлық өзгерістер. Компания және оның қызметкерлеріне арналған корпоративтік
3. Ұйымдастырушылық ресурстар. Компанияның түрлі жобаларға инвестиция беруі
4. Қызмет түрлерін ұсыну. Қажетті жерде және қажетті уақытта
5. Даму тарихы. Бұл компанияға деген сенімділікті арттырады. Әсіресе
6. Қаржылық күш және тұрақтылық. Жарнамалық ПР – мағлұматтар
7. Компания клиенттері. Өз тұтынушылары арасында танымал жұлдыздар бар
8. Компанияның атын өзгерту. Бұқарамен байланыс көп уақытта компанияның
9. Брендті қорғау. Әлемдік нарықта тауардың жалған үлгілерін жасаудың
10. Дағдарысқа қарсы бағытталған шаралар. Аса төтенше жағдайда болып
Қорытындылай келе айтар болсақ, қазіргі кезеңде комуникацияларға интеграциялы түрде
Айта кететін жай, маркетингтік коммуникацияларды ықпалдастыра қолданудың түрлі нұсқалары
1.Құрамына тұтынушылармен жұмыс істеу жөніндегі менеджерлер, зерттеу қызметкерлері, жарнаманы
2. Өткізілім бөлімдері сауда ұйымдарымен қатар, жеке тұтынушыларға бағдар
3. Бұқарамен байланыс және сыртқы арнайы ұйымдар қызметінің күштері
4. Тура маркетингті жүзеге асырудың тәсілдері тұтынушыларға маркетингтік үндеулерді
5. Жүргізілетін маркетингтік коммуникациялар бұқарамен байланыс қызметімен, маркетинг бөлімімен
6. Тауар туралы, сауда маркасы туралы, ақпарат берумен
Осылардың барлығы, маркетингтік процеске қатысушы түрлі топтар арасындағы, фирманың
Интеграцияланған маркетингтік коммуникацияларды жүзеге асыру көп уақытта келесі үш
Ақпаратты бөлу және оны қабылдаудың тиімділігін арттыру. Интеграцияланған ұстаным
Түрлі компаниялардың күш жігерін ықпалдастыру. Сыртқы ұйымдарға интеграцияланған маркетингтік
__________________________________________________________________
1. Международная коммуникация. –Н.Новгород: изд-во «Деком», 2001. С 320
Сондықтан соңғы кездерде, американдық компаниялар бас подрядчиктер тәсілін қолдануда.
Бұл тәсіл қазіргі кезде кеңінен танымал «Gillette - лучше
Интеграцияланған стратегия қажетті ақпаратты пайдалануды, бағдарла-
маға қажетті адамдарды кірістіруді, шынайы ақпарат көздерін қажеттті уақытта
1. Шарков Паблик рилейшнз. –М.: Дашков и К, 2006
коммуникациялық технологиялардың қандй кешенін қолдануға болатынын және ресурстарды қалай
Интеграцияланған маркетингтік коммуникация стратегиясының негізінде барлық тәсілдерді, әдістерд,і жұмыстың
Мүдделі аудиторияны анықтау. ПР коммуникацияларды маркетингтік коммуникацияларға біріктіру,
Бұл қаржы индустриясы өкілдерінің санатындағы қоғамдық топтар да, жергілікті
Бірақ көптеген компания басшыларының ойынша бұқарамен байланыс ұйымның пайдасының
Қалыптастырылған тұрақты бренд, бағалық өлшемді де білдіреді.Мысалы жүргізілген эксперимент
Бұқарамен байланыстың экономикалық көрсеткіштерге тигізер ықпалын бағалау.
Бұқарамен байланыстың экономикалық көрсеткіштерге ықпал ету тиімділігін бұқарамен байланыс
Бұл жағдайда коммуникация каналының әрбіреуінің тиімділігі ортақ нәтижеде бағаланады.
ІІІ-тарау. Қонақ үй бизнесін жүргізудегі қоғаммен байланыс ќызметін тиімді
Бүгінгі таңда қонақ үй бизнесі қарқынды даму алған салалардың
Евразиялық орталық ретіндегі Алматының мәртебесі артуда. Мұнда әр түрлі
Алматыға жұмыс бабымен және турист ретінде келетін қонақтардың қажеттіліктері
Алматының қонақ үй бизнесі 2002 жылы 5,6 млрд. тенге
Алматыда 36 қонақ үй орын алған, олардың 29 –
Қонақ үйлерді серитфикаттау және оларға жұлдыз беру біздің
Қонақ үйлер келесідей жіктеледі:
5 – жұлдызды – «Анкара», «Хаят Редженси»;
4 - жұлдызды – "Астана", "Айсер";
3 – жұлдызды – "Медео", "Достык", "Алатау", "Казахстан", "Отрар",
Алматы қалалық Әкімшілігінің туризм Департаментінің тапсырысы бойынша «Тұран» университетінің
Алматы қаласының Әкімшілік аппараты туризмді дамыту - қаланың көптеген
шетелдік инвесторларды тарту арқылы орта топқа жататын қонақ үйлерді
қаланың меншігіндегі арзан қонақ үйлер торабын жақсарту;
жаңа қонақ үйлер салу;
Алматы қонақ үйлерінің бұл бизнесті басқаратын
халықаралық қонақ үйлердің тарабына қосылу .
Аталған стратегиялық міндеттерді орындау Алматыда халықаралық және ішкі туристік
Көбінесе PR әрекетшілдіктің іске асырылуының сипаты қызмет көрсетудің өзгешелігінен,
бизнес-отельдер
әуежайдағы қонақ үйлер
сьит-отельдер (апартаменттері бар қонақ үйлер)
резиденттік қонақ үйлер
курорттық қонақ үйлер
«В&В» (bed and breakfast)
таймшер отельдер
казино-отельдер
мәжіліс-орталықтар
мәжіліс-отельдер
Отельдерді Mobile Travel Guide пен Американың Автомобильдер Ассоциациясының рейтинг
PR-дің мақсаты клиенттің қонақ үй-туристтік өнеркәсіптің ұсыныстарына оңды қарым-қатынас
«Қонақ үй және мейрамхана бизнестеріндегі маркетингтің іске асуы»
Қонақ үй бизнесіндегі бәсекелестіктің үнемі өсуі қызмет көрсету саласында
А. Л. Лесник пен А. В. Чернышевтің ойы бойынша,
Қонақ үй жұмысын оның көлеміне қарамастан әрдайым қолдап отыру
ақпараттық құраушының қалыптасуы
баспамен жұмыс
PR-акциялар
Диалогтар, бағалаулар, жоспарлау.
Қонақ үйлерде қолданылатын PR құралдардың төмендегідей түсініктемесін беруге болады:
А) қонақ үйде ақпараттың таралуы
PR бойынша кәсіби жұмыс сенімді ақпараттан басталады. Бұл жерде
жауапты жұмыскерлердің тізімі (кім неге жауапты);
номерлердің саны мен түрі;
басқа да ерекшелердің тізімі;
мейрамхана мен бардың жұмыс істеу уақыты;
банкеттік және конференц-залдардың аты, сыйымдылығы және техникалық мінездемесі;
автомобильдерге арналған тұрақтар;
қонақ үйдің әуежай және вокзалдан келетін маршруттың нұсқауымен орналасқан
клиенттердің бос уақытын өткізудің мүмкіндіктері;
мейрамхананы мамандандыру.
Іс жүзінде қонақ үй-мейрамханалық бизнесіндегі өнеркәсіптің ұйымында өндірістік
- қызметкерлермен сұрақ-жауап жүргізу, олардың жұмысы жайлы ойларын зерттеу
арнайы мінездемелер;
«қара жүрістен» ақпарат;
жаңа қызметкерлер үшін нысандар;
жанұя мүшелеріне арналған ашық есік күні;
бос уақытты өткізу бағдарламасы;
біліктілікті көтеру семинарлары мен анықтамалық әдебиет
PR шараларды жоспарлауға және өткізуге қызметкерлерді араласыту:
басылымдарға өнеркәсіптің жақсы жұмысшыларының ескерілуімен мәлімдеме беру;
аспаздық жарыстарға қатысу.
Мейрамхана ішіндегі PR шаралар екі мақсатты көздейді:
Қызметкерлер арасында позитивті PR қатынас жасау;
Менеджер мен жұмысшылар арасында сенімді қарым-қатынас орнату.
Қонақ үйлер мен мейрамханалардағы қоғамдық жұмыс потенциалды клиенттермен, бұқаралық
Ә) Бұқаралық ақпарат құралдарымен және басылыммен жұмыстар
«PR – бұл басылыммен ғана қарым-қатынас емес». «Журналисттер
оқырмандары сіздің мақсатыңыздағы топқа кіретін басылымдардың редакторларымен, репортерларымен, журналисттерімен
тұрғылықты радио және телеарналардың жауапты адамдарымен, редакторымен танысыңыз;
бұқаралық ақпарат құралдарын сіздің өнеркәсібіңіз жайлы жарнама емес
пресс- конференция шыныда маңызды сұрақтар бойынша шақырылуы керек, оның
«жағымсыз жаңалықтарды» жасырмауға тырысыңыз, дұрыс тағайындалған жан-жақты ақпарат сыбыстармен
Ақпаратыңыздың актуалды, көрнекті фактыларға негізделгеніне және сенімді екеніне аса
өзіңіздің басылыммен қарым- қатынасыңзды сабырлықпен, әдептілікпен достастық және сыйластық
Б) PR акциялар
Мейрамхана ісіндегі PR акция PR - менеджердің немесе маркетинг
Қонақ үй және мейрамхана ісінде көп қолданылатын мынандай PR
Қайырымдылық шаралар;
Қонақ үйде көркемөнер бойынша жәрмеңкелерді ұйымдастыру;
Қонақ үй клиенттеріне кометикалық өнімнің тұсаукесерін өткізу;
Балаларға арналған мерекелерді өткізу;
Әр аймақтың асханаларының апталығы;
Қонақ үйдегі музыкалық кештер;
Атақты адамдардың қатысуымен «ток-шоу»
Сыралық джаздық кештер ;
Аға-аспаздың басқаруымен бірігіп тамақ дайындау;
Десерт дайындауда «әйелдер курсы»;
Осындай PR акция өткізген кезде әрбір өнеркәсіп мынандай сұрақтарға
PR акцияның саны ?
Шараның сапасы қадай ?
Шараның құны қандай болуы керек ?
«PR неше тұрады және ол не үшін керек?» деген
PR әрекеттің бағасы =көңіл ауудың өсуі
PR құны
PR әрекеттің оңды бағасын сол жұмыс өнеркәсіпке деген көңіл
Жоғарыда баяндалған ақпарат теориялық аспектіні құрайды. Менің ойымша, PR
Хаятт Ридженси Алматы – батыстың талғағыштығы мен жайлылығын
Қонақ үйдің қызметтері
Хаятт Ридженси Алматы сізге керекті ақпараттары беретін және сіздің
Қызметтер
24 сағат бойы кезекші менеджер
24 сағат бойы шетелдік валюталармен ақша айырбастау пункті
Жүк сақтайтын орын
Түрлі несиелік карталардың қабылдануы
Аударма қызметі
Лимузинов и машиналарды жалға беру
Банк қызметтері
Сувенирлік дүкен
Химиялық тазарту қызметтері
Күтуші (бала бағушы) қызметі
Қызмет көрсетуші персонал бірнеше шет тілдерін меңгерген
Қонақ үйдің ішіндегі дүкен
Туристтік агенттік
Қонақ үйдің анықтамалық қызмет орны
Сигарлар дүкені
Киім мен керек-жарақтар дүкені
Консьерж қызметі
Әуежайдағы VIP сервис
Тегін автобус, әуежай-қонақ үй-әуежай
"Олимпус" денсаулық клубы
Бизнес-орталық, оның қызметтері: (құжаттардың көшірмесін алу, құжаттарды басып шығару,
Сұлулық салоны
Арнайы қызметтер:
Климат-бақылау жүйесі
Шағын-бар
Автоматты жауап қатушымен сандық телефондар
Жоғары жылдамдықты Интернет-жүйе
Көпарналы спутниктік теледидар
Сейфтер
Фен
Мүгедектер үшін жағдайлар жасау
Электр жүйесі: 220 Вольт
Ридженс Клуб бөлмелері
Хаятт Ридженси Алматы "Ридженси Клуб" қонақтарына қосымша артықшылдықтармен қолдануға
Орташа люкс номерлер.Барлық орташалюкс номерлер өте кең, екі балконы
Люкс номерлер. Отель әдемі алты люкс номерлер ұсынады. Әрбір
Президенттік номер. Әдемі Президентік номер арнайы мемлекет басшылары мен
Қоғаммен байланыс бөлімі көрмелер, конференциялар мен семинарларды жиі өткізу
«Отырар» компаниясының топтары Қазақстанның мәдениетіне қызығатын туристтер мен бизнесмендерге
Клиенттерді қонақ үйге тарту мақсатында келесі жарнамалық шаралар жүзеге
1) Қазақстан және Орталық Азияның басқа да елдеріне саяхаттарды
Танымдық турлар
Діни
Транзиттік
Тау шаңғылық
2) «Отырар» қонақ үйі мен басқа да қонақ үйлерден
3) Қазақстан іші бойынша және шет елдерге әуебилеттерін сату
4) семинарлар өткізу үшін қонақ үйде конференц-залмен қамсыздандыру.
ҚОРЫТЫНДЫ
Жұмыс барысында көптеген мәселелер қарастырылды және осының нәтижесінде келесі
Қоғаммен байланыстар ұйым және бұқара арасындағы жағымды, пайдалы қарым
Қоғаммен байланыс мамандырының нақты кәсіби эталондарын құру үшін –
Қоғаммен байланыс маманы қоғаммен байланыстардың принциптеріне және функцияларына негізделіп
Қоғаммен байланыс қызметі – баспасөздегі насихат қызметін, дәріптеу қызметін,
Қоғаммен байланыстың төрт маңызды рөлі негізінде Қоғаммен байланыс мамандарының
Қоғаммен байланыс маманының өзінің дағдыларын қолдану олар ұйымда қандай
Бірінші тараудың 1.1 тармағында бұқарамен байланыс және маркетингтік
Екінші тараудың 2.1.тармағында интеграцияланған маркетингтік коммуникацияларға түсініктеме берілген. Оның
Үшінші тарауда қонақ үй бизнесін жүргізудегі бұқарамен
Әдебиеттер тізімі:
Абрамов Р.Н., Кондратьев Э.В. Связи с общественностью. М.: Академический
Аги У., Камерон Г., Олт Ф., Уилкокс Д. Самое
Алешина И. В. Паблик Рилейшнз для менеджеров. Курс
Аллен Х., Глен М., Каттлип С., Скотт М. Паблик
Ариевич Г., Кондтратьев А., Макурин И., Синицын А. «Вместе
Баркеро Кабреро Х.Д. Связи с общественностью в мире финансов.
Баяндаев В.В., Баяндаева М.Л., Уткин Э.А. Управление связями с
Блажнов Е.А. «Паблик рилейшнз» Учеб. пособие.-М.: Има пресс, 1994
Блэк С. Паблик рилейшнз. Пер. с англ. М.: Сирин,
Блэк С. Паблик рилейшнз. Что это такое?. Пер. с
Богданов Е. Н., Зазыкин В. Г. Психологические основы
Борисов В.К., Петрунин Ю.Ю. Этика бизнеса. М.: Изд. Дело,
Бочаров М.П., Чумиков А.Н. Связи с общественностью: теория и
Буари Ф.А. Паблик рилейшнз или стратегия доверия. М.: Консалтинговая
Ван С., Крукеберг Д., Ньюсом Д., Терк Д. Все
Варакута С. А., Егоров Ю.Н. Связи с общественностью. М.,
Галумов Э.А. Основы PR. –М: Летопись ХХІ, 2004
Демин Ю. М. Бизнес PR. М., 2003
Джэфкинс Ф., Ядин Д.. Паблик рилейшнз. – М.: Юнити
Доти Д. Паблисити и паблик рилейшнз. М.: Филинъ, 1996
Игнатьев Д. и др. Настольная энциклопедия паблик рилейшнз. М.:
Китчен Ф. Паблик рилейшнз: принципы и практика. М.: Юнити
Королько В.Г. Основы паблик рилейшнз. –М.: Рефл – бук,
Мескон М.Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента. М.,
Паблик рилейшнз. Связи с общественностью в сфере бизнеса» М.:
Пашенцев Е.Н. Паблик рилейшнз от бизнеса до политики. М:
Фин-пресс, 2000
Почепцов Г.Г. Теория и практика коммуникаций. М., 1998
Почепцов Г. Г. Коммуникативные технологии двадцатого века. М., 2000
Почепцов Г.Г. Имиджеология.М., 2002
ПР сегодня: новые подходы, исследования, международная практика. Пер. с
Федотова Л.Н. Паблик рилейшнз и общественное мнение. СПб: Питер,
Хэйвуд Р. Все о Public relations. Как добиться успеха
Шышкина М.А. Паблик рилейшнз в сиситеме социального управления. СПб.:
ҚОСЫМШАЛАР
Қосымша ( 1.1 )
Паблик Рилейншз- ортаның ұйымға деген жағымды мінез-
ортада коммуникацияларды
қолдану.
Жарнама - белгілі демеуші ақылы
Маркетингтік коммуникациялар (тиімді сату)
жылжыту.
Жеке сатулар- перспективті тұтынушылармен ауызша
Тиімді сату- қосымша ынталандыру көрсету (сыйлықтар
1. Синяева И.М. Паблик Рилейшнз в коммерческой деятельности:
1. «Адвертайзинг», № 2 (18), февраль, 2003 год
1. Семыкина Ю. Добро пожаловать в гостиницу… // «Континент»
1. Программа развития туризма г. Алматы на 2004-2010
1.Лесник А. Л., Чернышев А. В. Практика маркетинг в
66
Негізі: бірлескен мәдениет
Қоғаммен байланыспен (PR) жұмыс
«ашық» қоғам түрін қалыптастыру
Қоғаммен байланысты (PR) құру құралдары:
ақпарат беру
баспамен жұмыс
өзіндік түсініктер, PR-әрекеттер
клиенттердің көзін жеткізу, диалог, бағалау, жоспарлау.
Қоғамдық пікірге ықпал ету
әсерге қолдау көрсету, жақсатру
қоғамдық қатынастарды нығайту
адамдық факторлардың көтерілуі
коммуникация атмосферасын басқару
Өнеркәсіптен тыс - - - - - Потенциалдық
Бұқаралық ақпарат құралдары бойынша серіктестер (баспа, радио, телеарна)
Жеткізушілер
Мемлекеттік басқару органдары
Инвесторлар
Бәсекешілер
Одақтар мен ассоциациялар
Өнеркәсіп ішінде - - - - - персоналдың PR