МАЗМҰНЫ
Кіріспе 3
1. Әлеуметтік-экономикалық жағдай 4
§ 1 Елдің әлеуметтік-экономикалық дамуын талдау және әлеуметтік-экономикалық
§ 2 Мемлекеттің бюджетті атқару 10
§ 3 Бюджет жүйесін жетілдіру 12
2. Фискалдық саясаттың мақсаттары мен міндеттері 14
3. Кірістер саясаты 15
4. Шығындар саясаты 19
5. Бюджеттiк кредит беру 42
6. Қаржы активтерiмен жасалатын операциялар 43
7. Бюджетаралық қатынастар 44
8. Мемлекеттiк және мемлекет кепiлдiк берген қарыз алу
Қорытынды 52
Кіріспе
Алдыңғы жылдардың бюджеттері келер жылдардың бюджеттерін қалыптастыруға және
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2006 – 2008 жылдарға арналған
Орта мерзімді фискалдық саясат әлеуметтік-экономикалық дамудың негізгі бағыттарын
Орта мерзімді фискалдық саясатты әзірлеу мынадай мақсаттарға қол
алдағы үш жылдық кезеңге арналған қолда бар ресурстар
Қазақстан Республикасы Үкіметінің фискалдық стратегиясын және оның ағымдағы
стратегиялық басымдықтарды іске асыруға арналған шектеулі бюджет ресурстарын
келешекте бюджеттің шектеулері мен мүмкіндіктерін барынша жақсы түсінуді
бюджет процесінің тиімділігі мен ашықтығын жоғарылатуға;
бюджет процесінің дәйектілігін қамтамасыз етуге және фискалдық тәртіпті
Бұл құжатта Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2006 – 2008
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2006 – 2008 жылдарға арналған
1. Әлеуметтік-экономикалық жағдай
§ 1 Елдің әлеуметтік-экономикалық дамуын талдау және әлеуметтік-экономикалық
Қазақстандық экономиканың қазіргі жай-күйі барынша қолайлы сыртқы экономикалық
1-кесте
Металдар мен мұнайдың орташа әлемдік бағалары
өлшем бірлігі 2001 жыл 2002 жыл 2003 жыл
жыл 2005 жылғы қаңтар-наурыз
1 2 3 4 5 6 7 8
мыс тонна/
долл
1578 1559 1779 2731 2760 2790 2866 3268
қорғасын тонна/
долл 476 453 515 844 828 863 887
мырыш тонна/
долл
886 779 828 1070 1049 1026 1048 1315
1 2 3 4 5 6 7 8
алтын унция/ долл
271 310 363,5 408,4 400,8 401 409,2 427,1
күміс унция/ долл
4,4 4,6 4,9 6,7 6,5 6,5 6,7 7
Brent мұнайы барр/
долл
24,42 24,97 28,85 31,95 33,72 36,34 38,3 47,64
табиғи газ брит. терм. бірл.млн. 4,06 3,05 3,91
бидай (Канада) тонна/
долл
151,5 175,8 177,4 189,6 187,7 183,3 186,5 200,8
бидай (АҚШ қатты сорты) тонна/
долл
126,8 148,1 146,1 164,7 163,2 158 156,9 151,9
бидай (АҚШ қатты сорты) тонна/
долл
107,7 130 138,6 156,6 152,1 145,7 144,4 145,4
Көзі: Дүниежүзілік банк
2005 жылғы 1-тоқсанда тазартылған мыстың 1 тоннасының орташа
Қазақстандық экспорттың аса маңызды баптарына әлемдік бағаның биік
Экспортты дамытудың аталған қарқыны негізінен сыртқы экономикалық фактор
1-диаграмма
Қазақстандық экспорттың 1998 – 2008 жылдардағы серпіні
Кестеде көрсетілгендей, қазақстандық экспорттың сұлбасын мұнай сатудың серпіні
Соңғы жылдары экспорттың өсуі жалпы ішкі өнімнің (бұдан
Елдегі макроэкономикалық тұрақтылықты қамтамасыз ету мақсатында Қазақстан Республикасы
Шикізат экспортынан түсетін үстеме кірістердің барлығы Қазақстан Республикасының
Мысалы, энергия жеткізгіштердің әлемдік бағасының айтарлықтай өсуі салдарынан
2-кесте
Қазақстан Республикасының жалпы ішкі өнімінің
2001 – 2004 жылдардағы серпіні және 2008 жылға
2001
есеп 2002
есеп 2003
есеп 2004
бағалау болжам
2005 2006 2007 2008
ЖІӨ, млрд. теңге 3250,5 3776,3 4612,3 5542,5 6580,0
Алдыңғы жылға %-бен ЖІӨ-нің нақты өзгеруі
113,5
109,8
109,3
109,4
108,0
108,0
108,3
108,5
ЖІӨ дефляторы, %
110,0
105,8
111,7
109,9
110,0
109,8
105,2
105,1
ЖІӨ-нің номиналды өсуі, млрд. теңге, алдыңғы жылға шаққандағы
525,8
835,7
930,5
1037,6
1228,3
1083,8
1249,2
оның ішінде:
тауарлар мен қызметтер өндірісінің табиғи көлемінің өсуі есебінен
318,2
352,0
432,5
441,0
528,5
644,3
757,2
тауарлар мен қызметтерге бағаның өсуі есебінен
207,6 483,6 498,0 596,5 699,8 439,5 492,0
Көздер: Қазақстан Республикасы Статистика агенттігі, Қазақстан Республикасы Экономика
Көптеген факторлар ескерілетін экономикалық өсу факторларын –
3-кесте
Қазақстандық экономиканың өсу факторлары
пайызбен
2000 жыл 2001 жыл 2002 жыл 2003 жыл
бағалау 2000 - 2004 жылдар
Капитал 3,4 5,9 8,4 7,6 4,4 6,0
Еңбек 0,6 2,8 0,1 1,5 0,9 1,2
ЖФӨ 5,8 4,8 1,3 0,2 4,1 3,2
ЖІӨ өсуі 9,8 13,5 9,8 9,3 9,4 10,4
Көзі: Қазақстан Республикасы Эконоимка және бюджеттік жоспарлау миинстрлігі
2000 – 2004 жылдары экономикалық өсуге капитал факторының
Экономикадағы негізгі қорлардың айтарлықтай тозуын ескерсек, осы даму
Жалпы еңбек өнімділігі факторы экономикадағы еңбек өнімділігінің өсуін
2000 – 2001 жылдары экономиканың өсуіне реформалардың әсері
Негізгі капиталдың жинақталуы ұзақ мерзімді перспективада экономика өсуінің
Халықаралық каптиал рыноктарында жоғары ішкі сұраныс пен қарыз
Экспорттық кірістердің күрт өсуі және қарыз капиталының ағылуы
Ішкі рынокта валюта сатып алу Қазақстан Республикасы Ұлттық
4-кесте
Қазақстанның сыртқы секторының негізгі көрсеткіштері
2000
жыл 2001
жыл 2002
жыл 2003
жыл 2004
жыл
Ағымдағы операциялардың шот сальдосы (млн.долл )
366
-1390
-1024
-270
533
ЖІӨ-ге %-бен 2,0 -6,3 -4,2 -0,9 1,3
Тауарлар мен қызметтер экспорты (кезең үшін млн. долл.)
10341
10188
11567
14945
22604
ЖІӨ-ге %-бен 56,5 46,0 47,0 50,2 55,5
Тауарлар мен қызметтер импорты (кезең үшін млн. долл.)
8970
10579
11578
13306
18805
ЖІӨ-ге %-бен 49,0 47,8 47,1 44,7 46,1
Тікелей шетелдік инвестициялардың нетто-ағымы (кезең үшін млн. долл.)
1278
2861
2164
2210
5548
ЖІӨ-ге %-бен 7,0 12,9 8,8 7,4 13,6
Ұлттық Банктің халықаралық резервтері (кезең соңында млн. долл.)
2102
2508
3141
4962
9280
тауарлар мен қызметтер импорты айларда 2,8 2,9 3,3
Ағымдағы бағалардағы ЖІӨ (кезең үшін млрд. теңге)
2600
3251
3776
4612
5543
нақты өсу (%) 9,8 13,5 9,8 9,3 9,4
Мұнай мен газ конденсатының экспорты (млн. тонна)
27,7
32,4
39,3
44,3
52,4
Шикі мұнайдың әлемдік бағасы (баррел/USD спот, жылына орта
28,2
24,5
24,9
28,9
37,7
KZT/USD биржалық айырбас бағамы (кезең үшін орта есеппен)
142,26
146,92
153,49
149,45
135,92
Нақты тиімді айырбас бағамы индексінің өзгеруі (өткен жылдың
2,5
-1,5
-7,4
-2,5
6,1
Көзі: Ұлттық Банк
Тұтастай алғанда, Қазақстан Республикасының соңғы үш жылдағы әлеуметтік-экономикалық
Бұл үрдістер экономикаға шетелдік капитал ағымының жоғары қарқыны
Қазақстандық экономиканың шикізат емес салаларының бәсекеге қабілеттілігінің төмендеуі
Макроэкономикалық тұрақсыздыққа жол бермеу және Индустриялық-инновациялық даму стратегиясын
2006 – 2008 жылдары орташа жылдық инфляцияның 7
Индустриялық-инновациялық даму стратегиясын іске асыру жөнінде жүйелі шаралар
телекоммуникациялар, энергетика және темір жол көлігі саласында монополиялық
экономикалық өсуді қамтамасыз ету жөніндегі қарқынды факторлардың үлесін
Бұл міндеттерді шешу Мемлекет башысының «Бәсекеге қабілетті Қазақстан
§ 2 Мемлекеттің бюджетті атқару
2004 жылғы мемлекеттік бюджеті атқару қорытындылары бойынша бюджетке
2004 жылы мемлекеттік бюджет шығыстары ЖІӨ-ге 23,9 %-ды
Мемлекеттік бюджет тапшылығы ЖІӨ көлеміне 0,3 %-ды құрады.
2005 жылы түсімдер ЖІӨ-ге 23,5 %-ды, шығыстар -
Мемлекеттік бюджет көрсеткіштерінің 2003 – 2005 жылдардағы серпіні
5-кесте
Мемлекеттік бюджет көрсеткіштерінің 2003 – 2005 жылдардағы серпіні
ЖІӨ-ге пайызбен
Атауы 2003 жыл
есеп 2004 жыл
есеп 2005 жылы
бағалау
Түсімдер 22,2 23,5 23,5
Кірістер 21,8 23,2 23,3
Салықтық түсiмдер 20,5 21,4 22,3
Салықтық емес түсiмдер 1,0 1,5 0,6
Негiзгi капиталды сатудан түсетiн түсiмдер 0,3 0,3 0,3
Бюджеттік кредиттерді өтеу 0,4 0,3 0,2
Шығыстар 23,2 23,9 25,2
Жалпы сипаттағы мемлекеттік қызметтер көрсету 1,4 1,5 1,4
Қорғаныс 1,0 1,0 1,2
Қоғамдық тәртіп, қауіпсіздік, құқық, сот, қылмыстық атқару қызметі
Білім беру 3,3 3,5 3,5
Денсаулық сақтау 1,9 2,4 2,6
Әлеуметтік қамсыздандыру және әлеуметтік көмек 5,2 4,9 5,3
Тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық 0,8 1,2 2,2
Мәдениет, спорт, туризм және ақпараттық кеңістік 0,7 0,8
Отын-эенргетикалық кешен және жер қойнауын пайдалану 0,2
Ауыл, су, орман, балық шаруашылығы, ерекше қорғалатын табиғи
Өнеркәсіп, сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі 0,1
Көлік және коммуникация 1,8 1,9 1,7
Өзгелер 2,3 1,6 1,8
Борышқа қызмет көрсету 0,8 0,6 0,5
Ресми трансферттер 0,3 0,2 0,2
Бюджет тапшылығы (профициті) -1,0 -0,3 -1,7
Анықтамалық:
ЖІӨ, млрд. теңге
§ 3 Бюджет жүйесін жетілдіру
2005 жылғы 1 қаңтардан бастап Қазақстан Республикасының Бюджет
Бюджет кодексінің қабылдануы орта мерзімді жоспарлаудың рөлін күшейтуге
Елдегі экономикалық және бюджеттік саясатты қалыптастыру және жүргізу
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2006 – 2008 жылдарға арналған
Бюджет кодексін іске асыру үшін 31 нормативтік құқықтық
Бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік өтінім жасау және ұсыну
Бюджеттік бағдарламаларды жоспарлау, орындау және олардың орындалуын ішкі
Бюджеттік бағдарламаларға тән егжей-тегжейлі ерекше өлшемдер мен көрсеткіштерді
Сондай-ақ пилоттық бюджеттік бағдарламалардың тиімділігін бағалау өлшемдері мен
Бюджеттік бағдарламалардың тиімділігін пилоттық бағалау бюджет процесінің барлық
Кейіннен тиімділікті бағалауды барлық бюджеттік бағдарламаларға тарату және
Мемлекеттік сатып алу рәсімдерін жетілдіру шеңберінде жүргізіліп жатқан
Мемлекеттік органдардың, мемлекеттік мекемелердің, сондай-ақ мемлекеттік кәсіпорындардың иелігіндегі
Бюджет қаражатын уақтылы және сапалы игеру,
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес жөніндегі шараларды жетілдіру, сыбайлас
Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасы Президентінің 2004 жылғы
Бюджет кодексінің 71-бабына сәйкес жоспарлаудың нормативтік әдісін кезең-кезеңімен
2. Фискалдық саясаттың мақсаттары мен міндеттері
Орта мерзімді кезеңде фискалдық саясаттың негізгі мақсаты әлеуметтік-экономикалық
Орта мерзімді кезеңде бұл мақсатқа қол жеткізуге мынадай
бюджеттік заңнаманы жүйелендіру;
бюджеттік жоспарлауды жетілдіру;
мемлекеттік шығыстардың тиімділігі мен нәтижелілігін арттыру;
жүргізіліп жатқан әлеуметтік реформаларды қаржылық қамтамасыз ету, білім
перспективалы бюджеттік жоспарлаудың рөлін жоғарылату;
көлеңкелі экономиканың үлесін азайту;
бюджетаралық қатынастардың ашықтығы мен тұрақтылығын қамтамасыз ету;
Қазақстан Республикасының Ұлттық қорын қалыптастыру және пайдалану тетігін
жүргізіліп жатқан жинақтар саясатын ескере отырып, республикалық бюджет
үкіметтік борыш құрылымындағы сыртқы борыш үлесін біртіндеп азайту
Бұдан басқа, мемлекеттің жалпы экономикалық саясатының аса маңызды
3. Кірістер саясаты
2003 – 2004 жылдардағы салық заңнамасындағы өзгерістер экономикаға
Қазақстан Республикасы Президентiнiң Қазақстан халқына жыл сайынғы Жолдауларына,
Экономиканы одан әрi тұрақты дамыту, жүргiзілiп жатқан реформаларды
Негізгі құралдарды жаңарту және жаңғырту процестерін жеделдету үшін
Индустриялық-инновациялық даму стратегиясын іске асыру, сондай-ақ инвестициялар көлемін
шағын кәсіпкерлік субъектілері үшін арнаулы салық режимін қолдану
салық төлеушілер үшін қашықтық және ақпараттық сервис әдістерінің
талдау тәсілдері мен әдістерін және салықтық есептіліктің камералдылығын
ақпараттық қызметтерді біріктіру, мемлекеттік органдармен ақпараттық өзара іс-қимылды
қазақстандық экономиканың бәсекеге қабілеттілігін күшейту мақсатында 2008 жылдан
Мемлекеттік бюджет кірістері салық заңнамасы, Әлеуметтік-экономикалық дамудың орта
Мемлекеттік бюджет кірістерінің 2006 – 2008 жылдарға арналған
6-кесте
Мемлекеттік бюджет кірістерінің 2006 – 2008 жылдарға арналған
ЖІӨ-ге пайызбен
Атауы 2006 жыл 2007 жыл 2008 жыл
Кірістер 22,3 22,7 23,2
Салықтық түсімдер 21,3 21,5 22,0
Салықтық емес түсімдер 0,6 0,5 0,5
Негізгі капиталды сатудан түсетін түсімдер 0,4 0,7 0,7
Әлемдік тауар рыноктарындағы қолайлы жағдай, халықтың өмір сүру
Кірістер болжамының есептерінде жоспардан тыс салықтық және бюджетке
Салықтық түсімдер болжамында:
Қазақстан Республикасы Салық кодексінің ережелеріне енгізілген, тіркелген активтер
Қазақстан Республикасы Президентінің 2004 жылғы 11 маусымдағы
Мемлекет басшысының 2005 жылғы 18 ақпандағы «Қазақстан экономикалық,
Қазақстан Республикасының Үкіметі мен «Теңізшевройл» ЖШС арасындағы өзара
Бұдан басқа, салықтық түсiмдер «Мiндетті әлеуметтік сақтандыру туралы»
Залалды қызметіне байланысты салықтық емес түсімдердің
Негізгі капиталды сатудан түсетін 2006 – 2008 жылдарға
Мемлекеттік бюджет кірістерінің құрамындағы мұнай және мұнай емес
7-кесте
Мемлекеттік бюджет кірістерінің құрылымы
мемлекеттік бюджет кірістеріне пайызбен
Кәсіпорындардан түсетін түсімдер 2006 жыл 2007 жыл 2008
Мұнай секторынан 22,5 18,6 16,3
Мұнай емес сектордан 77,5 81,4 83,7
Орта мерзімді кезеңде мемлекет саясаты мұнай емес секторды
Өткен жылға қарағанда 2006 жылы мұнай емес сектордан
Әлемдік мұнай бағасы елеусіз төмендеген жағдайда мұнай өндірудің
Ұлттық қор көлемінің болжамы орта мерзімді кезеңде:
мұнайдың (Brent қоспасы) әлемдік бағасының тұрақты есепті әлемдік
республикалық бюджеттен берілетін, шикізат секторы ұйымдарынан түсетін салықтар
республикалық меншіктегі, тау-кен өндіру және өңдеу салаларына жататын
Бүгінгі таңда тұтастай қазақстандық экономиканың жай-күйін белгілі бір
Ұлттық қордың активтері жыл бойы 1,4 млрд. АҚШ
Қолданыстағы заңнама жағдайларында Ұлттық қорға 2006 жылы
Көрсетілген болжамды түсімдер жағдайларында Ұлттық қордың жалпы активтері
Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасының Үкіметі мемлекеттік бюджет пен
4. Шығындар саясаты
2006 – 2008 жылдары бюджет саясаты жедел әлеуметтік-экономикалық
Тұтастай алғанда, орта мерзімді кезеңде жүргізіліп жатқан бюджет
денсаулық сақтауды реформалауға және дамытуға;
бiлiм берудi дамытуға;
әлеуметтік реформаларды одан әрi тереңдетуге;
индустриялық-инновациялық дамуға;
аграрлық секторды дамытуға;
жаңа тұрғын үй саясатын iске асыруға;
қоршаған орта сапасын тұрақтандыруға;
шағын және орта кәсіпкерлікті дамытуға;
Астана қаласын дамытуға;
көрсетілетін мемлекеттік қызметтердің сапасын арттыруға бағытталатын болады.
Орта мерзімді кезеңдегі мемлекеттік бюджет шығыстары 2006 жылы
Инвестициялық саясатты қалыптастыру, оның ішінде республикалық бюджеттен инвестицияларды
Алдағы орта мерзімді кезеңде даму бағдарламалары шеңберіндегі шығыстар
«Жалпы сипаттағы мемлекеттiк қызметтер» функционалдық тобы бойынша шығыстар
Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасы Президентiнің Қазақстан халқына Жолдауын
Әкімшілік реформаны толыққанды іске асыру функцияларды төмен тұрған
Бұдан басқа, Мемлекет басшысының Қазақстан халқына Жолдауында мемлекеттік
Бұл шаралар функцияларды төмен тұрған, халыққа неғұрлым жақын
Мемлекеттік қызметтің қазақстандық жүйесі Орталық және Онтүстік-Шығыс Еуропа
Мемлекеттік қызметшілерге жалақы төлеу жүйесін жетілдіру мақсатында 2000
бірінші сатыда базалық лауазымдық жалақыға қолданылатын коэффициенттерге негізделген
екінші саты – жалақы төлеу жүйесіне жоғарғы, орта
Жетілдірудің үшінші сатысындағы мақсат мемлекеттік қызметшілерді өнімділікке және
Мемлекет басшысының Қазақстан халқына Жолдауына сәйкес
Осыған байланысты мемлекеттің әкімшілік қызметтерін жетілдіруге, басқарудың бюрократиялануын
2006 жылы Қазақстан Республикасы Президентінің 2004 жылғы
Бұл бағдарлама шеңберінде «электрондық үкiметтің» базалық құрамдас бөліктері,
«Қорғаныс» функционалдық тобы бойынша шығыстар қорғаныс қажеттілiктерiне, төтенше
Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2000 жылғы 10 ақпандағы №
Қарулы Күштердi жасақтау мен қалыптастырудың келiсiм-шарттық жүйесiне көшу
Қарулы Күштердi құру мен дамытудың өткен кезеңдегi тәжiрибесi
Қарулы Күштердi жасақтаудың келiсiм-шарттық жүйесiне көшудi
Жоспарланып отырған кезеңде Қарулы Күштердiң материалдық-техникалық базасын жақсарту
Қазақстан Республикасының халқын, экономикалық әлеуетi мен қоршаған ортасын
«Қоғамдық тәртiп және қауiпсiздік» функционалдық тобы бойынша шығыстарды
Жеке тұлғаның, қоғам мен мемлекеттiң өмiрлiк маңызды мүдделерiнiң
Жоспарланып отырған орта мерзімді кезеңде Қазақстан Республикасы Үкіметінің
Бұл бағдарламаны іске асыруға 2006 – 2007 жылдары
Сондай-ақ Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2003 жылғы
Бұл бағдарламаны іске асыруға 2006 жылы 3 млрд.
Мықты әрі тәуелсіз сот билігі демократияның, адам құқықтары
Мемлекеттің қалыптасу және даму кезеңінде сот жүйесінің тиімділігін
Соттар тәуелсіздігінің кепілдігі қамтамасыз етілді. Мемлекет тарихында тұңғыш
Сот жүйесін дамытудың негізгі бағыттары Қазақстан Республикасы Президентінің
Қазақстан халқына Жолдауында Мемлекет басшысы объективтiлiктi, сондай-ақ сот
Алға қойылған міндеттерді іске асыру мақсатында сот жүйесін
Қылмыстық тергеуді жүзеге асырған және істерді сотта қараған
Атқарушы билік реформасы және сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес
«Білім беру» функционалдық тобы бойынша шығыстарды
Бiлiм беру саласындағы бюджет саясаты әлемдiк білiм беру
Мақсаттарға қол жеткізу үшін Қазақстан Республикасы Президентінің 2004
барлық балалардың мектепке дейінгі білімге тең қол жеткізуін
2008/2009 оқу жылынан бастап 12-жылдық жалпы орта білім
жоғары буын оқушыларын бейінді және кәсіптік бағдарланған оқыту
кәсіптік және техникалық білім беру саласында білікті жұмысшы
жаңа – ортадан кейінгі кәсіптік білім беру деңгейін
академиялық кредиттер жүейсіне негізделген кәсіптік кадрлар даярлаудың үш
Білім беру сапасын бағалаудың ұлттық жүйесін құру көзделіп
Алға қойылған мақсаттар мен міндеттерге қол жеткізу үшін:
мектепке дейінгі білім беру ұйымдары желісін кеңейту;
балалардың 30 %-ын мектепке дейінгі ұйымдармен қамту есебінен
мемлекеттік жалпыға міндетті жалпы орта білім берудің ұлттық
білім беру сапасын ішкі және сыртқы бағалауды енгізу,
білім беру бағдарламаларын әртараптандыру және олардың икемділігі, жоғары
жаңа магистрлік бағдарламалар бойынша кадрлар даярлау;
ұлттық білім беру бағдарламаларын халықаралық таныту және студенттердің
ауыл мектептерін дамыту, шағын жинақталған мектеп балалары үшін
республикалық бюджет есебінен 2008 жылдың аяғына дейін 176
арнаулы түзеу білім беру ұйымдары желісін және мүмкіндігі
мүмкіндігі шектеулі адамдарды біріктірілген оқытуды мемлекеттік қолдау жөніндегі,
Алматы және Қарағанды қалаларында көзі нашар көретін балалар
оқу процесін ұйымдастырудың қашықтық және өзге де инновациялық
Мемлекет басшысының мұғалім мамандығының беделін қамтамасыз ету туралы
2006 жылдан бастап кез келген шетелдегі тағлымдаманы қоса
Көрсетілген мақсаттарға 2006 – 2008 жылдары шамамен 1,3
Сондай-ақ «Қаржы орталығы» акционерлік қоғамы арқылы студенттердің кредиттеріне
2007 жылы «Білім туралы» Қазақстан Республикасы Заңының жаңа
Техникалық білім беруді дамыту үшін жыл сайын техникалық
Білім беру сапасын бағалаудың ұлттық жүйесінің жұмыс істеуі
«Болашақ» бағдарламасын институционалдық қолдау үшін Халықаралық бағдарламалар орталығы
Әзiрленетiн «Жасыл ел» бағдарламасының шеңберiнде жастар арасында жұмыссыздық
Білім беруді басқаруды одан әрі демократияландыру негізінде ұлттық
«Денсаулық сақтау» функционалдық тобы бойынша шығыстарды
Қазақстан Республикасы Президентінің 2004 жылғы 13 қыркүйектегі
сапалы бастапқы медициналық-санитарлық көмекпен (БМСК) қамтамасыз ету, оның
халықтың жекелеген санаттарын кейiннен серпiндi байқау және сауықтыру
материалдық-техникалық жарақтандыру 2006 – 2008 жылдары шамамен 12,7
2006 жылдан бастап неғұрлым көп таралған ауру түрлеріне
ана мен бала денсаулығын нығайту.
2006 – 2008 жылдары жекелеген ауру түрлері бойынша
2006 – 2008 жылдары диспансерлік есепте тұрған балалар
Жоғарыда көрсетілген бағыттарды іске асыру үшін денсаулық сақтау
Балалар және бала туу ұйымдарының жарақтандырылуы медициналық жабдықпен
ел халқының қауіпсіз, тиімді және сапалы дәрілік құралдарға
Диагностика, емдеу хаттамаларына сәйкес АҚТҚ жұқтырғандарды және ЖҚТБ-мен
Бұдан басқа, денсаулық сақтаудың жекелеген бағыттары бойынша Қазақстан
Тұтастай алғанда, денсаулық сақтау саласындағы бюджет саясаты халықтың
«Әлеуметтiк қамсыздандыру және әлеуметтiк көмек» функционалдық тобы бойынша
Елде сақталып отырған экономикалық өсу Қазақстан Республикасының Үкіметіне
2005 жылы ең төменгі зейнетақы мөлшері 6200 теңгені
Сондай-ақ 2005 жылы:
мүгедектігі бойынша төленетін мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақылар мен асыраушысынан
Ұлы Отан соғысының мүгедектері мен қатысушыларына төленетін арнаулы
2006 – 2008 жылдары әлеуметтік қамсыздандыру және әлеуметтік
Көрсетілген мақсаттарға қол жеткізу үшін Қазақстан Республикасы Үкіметінің
2006 жылы:
ана мен баланы қорғау мақсатында төрт және одан
аз қамтылған отбасылардың 18 жасқа дейiнгi балаларына жәрдемақылар
барлық санаттағы мүгедектер мен жасына байланысты жәрдемақы алушыларға,
2006 жылғы 1 шілдеден бастап бір жасқа дейінгі
Халықаралық стандарттарға жақындау мақсатында 2006 жылдан бастап ең
Әлеуметтік реформаларды тереңдету іс-шараларын іске асыруға және халықты
2007 жылдан бастап уақытша еңбекке жарамсыздық жөніндегі жәрдемақы
Елге қоныс аударушылардың ағынын одан әрi көтермелеу, демографиялық
«Тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық» функционалдық тобы бойынша бюджет шығыстарын
Қазiргi уақытта тұрғын үй қоры түгелдей дерлiк жеке
Қолдағы тұрғын үй қорын тиісті деңгейде пайдалану мен
Халықтың қалың бұқарасының тұрғын үйге нақты қол жеткізуін
Осыған байланысты, арзан тұрғын үй ұсыну және тұрғын
Халықтың қалың бұқарасының тұрғын үйге қол жеткізуін қамтамасыз
«Мәдениет, спорт, туризм және ақпараттық кеңiстiк» функционалдық тобы
Мәдениет, спорт, туризм және ақпараттық кеңiстiк саласындағы негізгі
Жiбек жолы трассасының қазақстандық учаскесiн урбандаудың тарихи жүйесiнiң
қазақстандық және шетелдiк азаматтардың әр алуан туристiк қызметтерге
елдегi дене шынықтыру мен спортты одан әрi дамыту;
әсiресе ауылда халықтың дене шынықтырумен және спортпен айналысуы
бұқаралық спорт және жоғары жетiстіктер спорты саласында спорт
спорт резервiн және халықаралық сыныптағы спортшыларды даярлау;
Қазақстан Республикасының ұлттық құрама командаларының халықаралық жарыстарға қатысуын
бiрыңғай ақпараттық кеңістіктi нығайту, теңгерiмдi тiлдiк және әлеуметтік
мемлекеттік тілді одан әрі дамыту;
этносаралық және конфессияаралық келісімнің қазақстандық моделінің тиімділігін арттыру
Бұл мақсаттар тиiстi бағдарламалық құжаттар шеңберiнде бюджеттiк бағдарламаларды
Қазақстан Республикасы Президентінің 1998 жылғы 27 ақпандағы
2006 жылы Қазақстан Республикасы Президентінің 2004 жылғы
Қазақстан Республикасы Президентінің 2004 жылғы 9 сәуірдегі
Мемлекеттік тілдің әлеуметтік-коммуникативтік функцияларын кеңейту және нығайту, орыс
2006 жылы:
Этносаралық және конфессияаралық келісімнің қазақстандық моделін жетілдірудің 2006
мәдениетті дамыту және классикалық халық өнерінің үздік дәстүрлерін
Әзірленіп жатқан, дене шынықтыру-сауықтыру және спорт объектілері желісін
Қазақстанның тартымды туристiк объект ретiндегі беделiн қалыптастыру, ұлттық
Рынок сегменттерінің бірі ретінде туризм кластерін дамытуға ерекше
«Отын-энергетикалық кешен және жер қойнауын пайдалану» функционалдық тобы
Осы саладағы орта мерзiмдi перспективадағы бюджет саясаты:
Қазақстан Республикасының пайдалы қазбаларының барланған қорларын толықтыруды және
жер қойнауын ұтымды пайдалануды қамтамасыз етуге;
Каспий теңiзiнiң қазақстандық секторының көмiрсутек ресурстарын ұтымды әрi
мұнай-газ кен орындарының iлеспе газын пайдалану арқылы электр
ел өңiрлерiнiң табиғи және сұйытылған газбен үздiксiз қамтылуын
Қызылорда қаласын газдандыруды қамтамасыз етуге;
елдiң энергетикалық тәуелсiздiгiне қол жеткiзу үшiн жағдайлар жасауға;
ғылымның, техника мен технологиялардың қазiргi заманғы бағыттарын дамытуға,
бұрынғы Семей ядролық сынақ полигонының, Қазақстан аумағындағы ядролық
Бұл мiндеттер тиiстi бағдарламалардың iс-шараларын қаржыландыру арқылы шешiлетiн
Каспий теңiзiнiң қазақстандық секторын игеру - ұзақ әрi
2006 – 2010 жылдары Қазақстан Республикасы Президентінің
Бұл ретте теңіз мұнай-газ кешені үшін негізгі отандық
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2002 жылғы 29 желтоқсандағы
өңірлік және геологиялық түсіру жұмыстарын жүргізген кездегі дайындық
1:200000 масштабында жер қойнауын жете геологиялық зерттеу;
1:200000 масштабында кенді аудандарды геологиялық-минерагеникалық қартаға түсіру;
мұнай мен газды iздеу, iздеу-бағалау және iздеу-барлау жұмыстары;
елді мекендерді сумен жабдықтау үшін iздеу-барлау жұмыстары;
геотермалдық суларды iздеу-барлау жұмыстары;
минералдық-шикiзат базасының және жер қойнауын пайдаланудың мониторингi;
жерасты суларының және қауіптi геологиялық процестердiң мониторингі;
геологиялық ақпаратты қалыптастыру;
геология және жер қойнауын пайдалану саласындағы қолданбалы ғылыми
геологиялық зерттеулердi ақпараттық қамтамасыз ету және ғылыми-техникалық қолдау;
мұнай және өздігінен ағып жатқан гидрогеологиялық ұңғымаларды жою
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2004 жылғы 12 сәуірдегі
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2002 жылғы 20 тамыздағы
Қазақстан Республикасының радиациялық қауiпсiздігін қамтамасыз етуге бағытталған: республика
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2001 жылғы 25 шілдедегі
2006 жылы республикалық бюджет есебінен басымды инвестициялық жобаларды
ҚТМ қондырығысында жүргізілетін тәжірибелік зерттеулерді ғылыми және техникалық
Пайдаланылатын және игеруге дайындалатын аз зерттелген әрі шығарып
Радиоактивті материалдар айналымын бақылау жүйесін жетілдіру мақсатында 2006
Ауыр иондарды жеделдетушi базасындағы пәнаралық ғылыми-зерттеу кешенiндегі зерттеулердің
Қалпына келтірілетін, әлеуеті төмен энергия көздерін пайдалана отырып
Ілгерілеген технологиялар мен ғылымды қажетсінетін жаңа өндірістер үшін
«Ауыл, су, орман, балық шаруашылығы, ерекше қорғалатын табиғи
Ауыл, су, орман, балық шаруашылығы, ерекше қорғалатын табиғи
астықтың iшкi рыногын тұрақтандыру жөнiндегi шараларды қабылдау;
отандық ауыл шаруашылығы машиналарын жасау саласын дамыту және
ауылда мал шаруашылығы өнiмдерiн сатып алумен және сатумен
қолайлы эпизоотиялық және фитосанитарлық ахуалды қамтамасыз ету;
элиталық тұқым шаруашылығы мен асыл тұқымды мал шаруашылығын
ауыл шаруашылығы өндiрiсiнiң өнiмдiлiгiн және ауыл шаруашылығы өнiмдерiн
іс-шараларды іске асыруға жастарды белсенді түрде тарта отырып,
автомобиль және темір жолдардың бойында көгалдандыру көшеттерін құру;
ауыз судың сапасын және оның қол жетiмділiгін қамтамасыз
жер қойнауының және қоршаған ортаның тиiстi дәрежеде қорғалуын
өсiмдiк шаруашылығындағы сақтандыруды қолдау;
ауыл шаруашылығын институционалдық дамыту;
жер реформасын тереңдету, геодезия мен картографияны дамыту негiзiнде
Осы функционалдық топ шеңберiндегi бюджет қаражатының едәуiр үлесi
Елдiң азық-түлiк қауiпсiздігін қамтамасыз ету, астықтың экспорттық әлеуетiн
Бұл iшкi астық рыногын тұрақтандыру және реттеу, көктем-жаз
Кедейшiлiк пен жұмыссыздықты азайту, халықтың кiрiстерi мен тұрмыс
Субсидиялау жолымен ауыл, су шаруашылығын мемлекеттiк қолдау көзделiп
Индустриялық-инновациялық даму стратегиясын және алдағы уақытта Дүниежүзілiк сауда
ДСҰ-ға алдағы кіру отандық ауыл шаруашылығы өнімдерінің бәсекеге
Азық-түлік қауіпсіздігін қамтамасыз ету және агроөнеркәсіптік кешеннің бәсекеге
Халықты сапалы ауыз сумен одан әрі қамтамасыз етуге
Тұтастай алғанда, 2002 – 2005 жылдар кезеңінде сумен
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2004 жылғы 14 мамырдағы
2003 – 2004 жылдары негізінен республиканың орман және
Тұтастай алғанда, ерекше қорғалатын табиғи аумақтардың алаңы 940
Ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды кеңейту жөніндегі барлық жұмыс
Қазақстан Республикасы аумақтарының орманды жерлерін ұлғайту және елді
Қоршаған ортаны қорғау жөнінде тиімді әрі нәтижелі шаралар
Ұзақ мерзiмдi перспектива шеңберiнде экологиялық қауiпсiздiктi қамтамасыз ету
Өзен экожүйесіне түсетін ауыртпалықты азайту және олардың ластануы
Қарағанды облысы Шет ауданындағы шөлейт жерлерді басқару жөніндегі
«Өнеркәсiп, сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі» функционалдық
биотехнологиялар, ядролық технологиялар саласындағы технопарктердi құру, Алатау кентiнде
технологиялық және ғылымды қажетсiнетiн өндiрiстерде тiкелей инвестициялардың көлемiн
мұнай-газ және кен-металлургия кешенi, жаңа материалдар, биотехнологиялар, ақпараттық
технологиялық процестердi халықаралық стандарттарға сәйкес келтiру;
экспортқа бағдарланған өндiрiстердi одан әрi дамыту;
жұмыс iстеп тұрған кәсiпорындардың жұмысын тұрақтандыру және тұрып
жақын және алыс шет елдермен бiрлескен кәсiпорындар құру
мемлекеттiк сатып алу жүргiзу кезiнде ұлттық компаниялар, мемлекеттiк
2003 жылы экономика салаларын әртараптандыру және дамудың шикiзаттық
Құрылған даму институттарының жүйелi жұмысын қамтамасыз ету мақсатында
Стратегияны іске асырудың екiншi кезеңi (2006 – 2010
Отандық және шетелдік ғылыми әлеуетті пайдалану негізінде бәсекеге
Бұл бағдарлама шеңберінде мемлекет венчурлiк капиталға сұранысқа да,
венчурлiк қорларды құруға қатысу;
институционалдық инвесторлар мен қаржы институттарының венчурлiк инвестициялауға қатысуы
жеке инвесторлар желiсiн («бизнес қамқоршысы») құруға жәрдемдесу;
венчурлiк инвестициялардың өтiмділiгін қамтамасыз ету;
ҒЗТКӘ және инновациялық жобаларды қаржыландыруда жеке капиталмен әрiптестік;
инновациялық жобаларды iске асыруда инвестицияларды мемлекеттiк сақтандыру жүйесiн
инновациялық менеджменттi, оның iшiнде венчурлiк қорлардың менеджмент қызметiн
Сондай-ақ 2006 жылы металлургия кешенінде, машина жасауда, радио
«Транспорт және коммуникация» функционалдық тобы бойынша шығыстарды 2006
Көлік-коммуникация кешенін дамытудың негізігі мақсаты оны тұрақты қарқынды
Оған қол жеткізу үшін мынадай міндеттерді іске асыру:
көлік процестерінің барынша тиімділігіне қол жеткізу және ішкі,
ұлттық көлік заңнамасын өңірлік және халықаралық ұйымдар шеңберіндегі
бірыңғай экономикалық кеңістікті нығайту және өңіраралық байланыстарды дамыту,
көлік әлеуетін дамыту дәне оны тиімді пайдалану;
көлік процестерінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету, көліктегі оқиғалардың санын
экологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету және энергетикалық ресурстарды ұтымды
көлік секторында қолайлы инвестициялық ахуал қалыптастыру қажет.
2006 – 2008 жылдарға арналған көлік және коммуникация
автомобиль жолдарын, су көлігін және ғарыш қызметін дамытуға
транзитті әуе кеңістігін, оның ішінде қазақстандық әуежайларды пайдалана
автомобиль жолдарын пайдалануға болатын жағдайда қамтамасыз ету;
радиожиілік спектрі және радио-электрондық құралдар мониторингі жүйесін құру
мемлекеттік техникалық өзен флотын жақсарту және жаңғырту,
су жолдарының кеме жүретін жағдайда болуын қамтамасыз ету
әлеуметтік маңызы бар бағыттарда темір жол жолаушылар тасымалын
темір жол саласының стандарттарын әзірлеу;
ауылдағы байланыс операторларының әмбебап байланыс қызметтерін көрсету жөніндегі
қалалық телекоммуникация желілерінің абоненттері болып табылатын, әлеуметтік қорғалатын
ауылда почта байланысының инфрақұрылымын құру және қайта жаңарту
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2003 жылғы 5 қыркүйектегі
Аталған салада қазіргі жол желісін күтіп-ұстау, пайдалану және
Қазақстанның климат жағдайын ескере отырып, автомобиль жолдарын салу
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2004 жылғы 6 қаңтардағы
Қазақстан Республикасындағы ғарыш қызметін одан әрі дамыту, оның
байланыс пен хабар таратудың қазақстандық ғарыш жүйесін дамыту;
«Байқоңыр» ғарыш айлағында «Бәйтерек» зымыран-ғарыш кешенін құру жалғасады.
Сондай-ақ 2006 – 2008 жылдары экономиканың және қоғамның
Тарифтерді қайта теңгерімдеу қызметтер мен абоненттер санаттары арасындағы
Тарифтерді кезең-кезеңімен қайта теңгерімдеуді жүзеге асыру жоспарланып отыр.
«Басқалар» функционалдық тобы бойынша шығыстарды 2006 жылы ЖІӨ-нің
Шағын кәсіпкерлік инфрақұрылымын кеңейту маңызды аспектілердің бірі болады.
Қорға жарғылық капиталын ұлғайту үшін, оның ішінде:
шағын кәсіпкерлік субъектілеріне одан әрі шағын кредиттер беруді
олардың жеке инвесторлар мен банктерден кредиттер алған кезде
жобалық кредит беруді қаржылық қолдау үшін, франчайзинг негізінде
5. Бюджеттiк кредит беру
Бюджеттiк кредит беру саясаты экономика саласында шешiмдердi қабылдау
2006 – 2008 жылдарға арналған бюджеттiк кредит берудiң
Бюджеттік кредиттер мынадай негiзгi бағыттар бойынша беріледi:
инвестициялық жобаларды (бағдарламаларды) қаржыландыру;
мемлекеттiк кепiлдiктер бойынша мiндеттемелердi орындау;
жергiлiктi атқарушы органдарға, оның iшiнде жергілiктi бюджеттердiң кассалық
қаржы агенттіктерi мәртебесi бар қаржылық даму институттарына кредит
Жүргiзiлетiн сыртқы саясатқа қарай бұдан былай қарыз алушылардың
Жергілiктi атқарушы органдардың қарыз алуы республикалық бюджеттен инвестициялық
Жергiлiктi атқарушы органдардың кредит саясаты тек мемлекеттiк, салалық
Қаржы агенттіктерi мәртебесi бар қаржылық даму ұйымдарына бюджеттік
Қазақстан Республикасында тұрғын үй құрылысын дамытудың мемлекеттік бағдарламасы
Орта мерзiмдi перспективада кредит қаражатын тиiмдi пайдалануға, кредиттердi
Орта өлшемді қарыз алу ставкасының болжанып отырған төмендеуіне
6. Қаржы активтерiмен жасалатын операциялар
Орта мерзiмдi перспективада мемлекеттiк активтердi басқару саласындағы мемлекеттік
Қаржы активтерiн сатып алу экономиканың стратегиялық салаларына мемлекет
Мемлекеттік меншiкке заңды тұлғалардың акцияларын, қатысу үлестерiн сатып
Халықаралық ұйымдардың бағалы қағаздарын сатып алу қолданыстағы заңдар
Мемлекеттің қаржы активтерi - акциялардың мемлекеттік пакеттерiн, жарғылық
7. Бюджетаралық қатынастар
Орта мерзiмдi кезеңдегi бюджетаралық қатынастар саясатының негiзгi мақсаты
Бюджетаралық қатынастар Бюджет кодексінде белгiленген қағидаттардан және түсiмдер
Бюджет кодексiне сәйкес бюджетаралық қатынастар ресми трансферттер мен
Ресми трансферттер жалпы сипаттағы ресми трансферттер, ағымдағы мақсатты
Аумақтардың экономикалық дамуының тым күштi саралануы салдарынан кiрiс
2005 жылдан бастап үш жылдық кезеңге арналған жалпы
Республикалық және облыстық бюджеттер, республикалық маңызы бар қала,
Орта мерзiмдi кезеңге арналған субвенциялар мен алып қоюлардың
Жалпы сипаттағы ресми трансферттердiң үш жылдық көлемiнiң әрекет
Алдағы кезеңде төмен тұрған бюджеттерге қосымша функциялардың шығасыларды
Жоғары тұрған органдар жалпы сипаттағы ресми трансферттердiң үш
2005 жылғы 1 шілдеден бастап мемлекеттік қызметшілер мен
Жалақы мен стипендияның көтерілуіне байланысты шығасыларды өтеуге республикалық
Ағымдағы нысаналы трансферттер қолданыстағы және әзірленетін мемлекеттік, салалық
Нысаналы даму трансферттері мемлекеттік, салалық (секторалдық) бағдарламаларды көзделген
Бұл ретте төмен тұрған бюджеттерге нысаналы даму трансферттерін
Бюджеттік даму бағдарламаларының орта мерзімді кезеңге арналған жергілікті
Нысаналы трансферттерді тек мақсатты бағытына сәйкес пайдалану мүмкiндiгiне
Алдағы үш жылдық кезеңде билікті одан әрі орталықсыздандыруға,
2006 жылдан бастап мәслихаттардың бақылау өкілеттіктерін кеңейту көзделіп
Бюджетаралық қатынастар саясаты жүргізілген жұмыс нәтижелерімен үйлестіріледі.
8. Мемлекеттiк және мемлекет кепiлдiк берген қарыз алу
Мемлекеттік және мемлекет кепілдік берген борыш мемлекеттің
Елдің ішкі экономикалық тұрақтылығы және Қазақстан Республикасының халықаралық
2005 жылғы 1 қаңтардағы жағдай бойынша үкіметтік борыш
Мемлекет кепілдік берген борыш 82,3 млрд.теңге (ЖІӨ-ге
Қазақстан Республикасының үкіметтік және мемлекет кепілдік берген борышы
ЖІӨ-ге қатысты үкіметтік борыш 2000 жылдан бастап
1-диаграмма
Үкіметтік борыштың құрылымындағы Қазақстан Республикасы Үкіметінің ішкі борышының
Үкіметтік борыштың құрылымындағы сыртқы борыш үлесі де азаю
2-диаграмма
Үкіметтік борыш құрылымының 2000 – 2004 жылдардағы серпіні
2005 жылғы 1 қаңтарға үкіметтік борыштың ішкі құрылымында
2005 жылғы 1 қаңтарға үкіметтік борыштың сыртқы құрылымындағы
Үкiметтік сыртқы борыштың валюталық құрылымы жеткілікті дәрежеде әртараптандырылмаған.
Қазіргі уақытта қалыптасқан АҚШ долларының едәуір басым болуымен
Халықаралық ұйымдардың бағалауы бойынша Қазақстан Республикасы қалыпты борыш
Елдегі экономикалық тұрақтылық пен тартымды инвестициялық ахуал елдің
Қазақстан ТМД елдері арасында бірінші болып қазіргі таңда
«Мoody’s Investors Service» халықаралық рейтингтік агенттіктің барлық рейтингтері
2005 жылдың қаңтарында Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымы
5-кесте
Көрсеткіштердің атауы ЕО елдерi үшін
Қазақстан
Үкiметтік борыштың ЖIӨ-ге
қатынасы, % 60 10,6
Сыртқы үкiметтік борыш
көлемiнiң тауарлар мен
қызметтер экспортына
қатынасы, % 200
Сыртқы үкiметтік және мемлекет
кепiлдiк берген борыш көлемiнiң
ЖIӨ-ге қатынасы, %
8,0
2006 – 2008 жылдары Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң мемлекеттік
жүргізіліп жатқан жинақтар саясатын ескере отырып, қалыптасып отырған
үкiметтік борыш құрылымындағы сыртқы борыш үлесiн бiртiндеп азайту.
Республикалық бюджет тапшылығы мен үкiметтік борыш параметрлерiн айқындау
Экономикалық өсу жағдайларында, әсiресе табиғи ресурстардың бір бөлiгiн
Мысалы, 1995 жыл соңындағы жағдай бойынша Норвегияның мемлекеттiк
Нәтижесiнде 3-5 жыл iшiнде Норвегия үкiметтiк борыш мөлшерiн
Сонымен қатар, бiздің елде қалыптасқан жағдай бойынша Қазақстан
Мемлекеттің борышты азайту саясатына бейiмдiлiгi Қазақстан Республикасының егемен
Сонымен қатар, мұнайға әлемдiк баға төмендеген және елдегі
Үкiметтік борыш құрылымындағы сыртқы борыш үлесiн бiртіндеп азайту
Борыштық портфельдiң бар құрылымы дағдарыстың және валюталар бағамының,
Iшкi қарыз алу көлемiн ұлғайту зейнетақы активтерiн орналастыру
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2004 жылғы 24 желтоқсандағы
2006 – 2008 жылдары мемлекеттiк және мемлекет кепілдiк
1) бюджет тапшылығы мен борыш параметрлерi:
Мемлекет басшысы айқындаған міндеттерді ескере отырып, орта мерзiмдi
жинақтау жөнiндегi саясат шеңберiнде үкiметтiк борыштың оңтайлы мөлшерiн
2) iшкi қарыз алу:
жылдар және қағаз түрлерi бойынша бөлiнiстегi мемлекеттiк бағалы
iшкi қарыздарды тарту мерзiмдерiне қарай түрлi қарыз алу
рыноктағы ахуалға байланысты қарыз алудың жалпы көлемiндегi индекстелген
бағалы қағаздар рыногында («benchmark») бағдарлар белгілеу;
жалпы шығару санын азайта отырып, мемлекеттiк бағалы қағаздар
айналым мерзiмiн ұлғайта отырып, пайыздарды төлеудің мерзiмділігiн азайту;
мiндеттемелердiң орындалмау тәуекелiн азайту әрi қысқа және орта
3) сырттан қарыз алу:
Қазақстанның 2030 жылға дейiнгі даму стратегиясына, Қазақстан Республикасының
экономиканың басым салаларында, оның iшiнде:
- ауыл, су және орман шаруашылығында;
- жол саласында;
- өндiрiстiк инфрақұрылымды дамыту үшiн;
- астананы одан әрі дамыту үшiн сыртқы қарыздар
жаңа жобаларды iрiктеуге және Қазақстанның Даму Банкiнiң қайтарымды
республикалық инвестициялық жобалар тiзбесiне қосылатын жобалардың дайындалу және
теңгенiң айырбас бағамы өзгерген жағдайда келеңсiз салдарларды азайту
бір мезгiлде Үкiметтің бiрлесiп қаржыландыру үлесiн ұлғайта отырып,
4) борышты өтеу және оған қызмет көрсету:
үкiметтiк қарыздарға қызмет көрсетуде неғұрлым қымбаттарын мерзiмiнен бұрын
жергiлiктi атқарушы органдардың мерзiмi өткен борыштық мiндеттемелердi өтеу
фискалдық тәуекелдердi болжау - АҚШ долларына теңгенiң айырбас
Қойылған мақсаттар мен мiндеттерге қол жеткiзу мемлекеттiк борыштың
Қорытынды
Қазақстан Республикасының экономикасы баға өзгерістерінің үш түрі:
әлемдік тауар бағаларының ауытқуы;
валюта бағамдарының ауытқуы;
әлемдік ақша рыноктарындағы пайыздық ставкалардың ауытқуы туындататын қауіптерге
Бұған:
ел өндірісі құрылымының көлемінде сыртқы рынокқа жеткізілетін шикізаттық
Қазақстанның сыртқы қарыздарының түрлі валюталарда көрінуі;
борыштың басым бөлігін құбылмалы пайыздық ставка шарттарында жасалған
Әлемдiк тауар бағаларының тәуекелдерi (мұнай бағаларының мысалында).
Мұнай бағаларының төмен болуы да, жоғары болуы да
Мұнайдың әлемдiк бағасы бiр баррель үшiн 19 АҚШ
Мұнай өндiрушi кәсiпорындар кiрiстілігінiң азаюы экономиканың аралас салаларындағы
Мұнайдың жоғары әлемдiк бағалары жағдайында теңгенiң нақты айырбас
Қолма-қол ақшаның едәуiр ағыны нәтижесiнде инфляцияның монетарлық факторлары
Валюталық тәуекелдер
Қазiргі уақытта Қазақстан Республикасының сыртқы қарыз алуының валюталық
Пайыздық тәуекелдер
Қазақстан Республикасына халықаралық қаржы ұйымдары кредиттерiнiң және экспорттық
Қазiргi уақытта бар, тұрақты экономикалық өсуге және маңызды
белсендi жаңартуға, сондай-ақ оған қызмет көрсету үшiн жоғары
негізгі өнiм массасының әсiресе өндiрiс құралдарының бәсекеге қабiлеттiлiгiнiң
тауарлар мен қызметтер көрсетудің iшкi рыногында жеткіліктi бәсекенiң
Ұлттық қорда қаражат жинақтаудың және оларды елден тыс
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2006 – 2008 жылдарға арналған
Келешекте орта мерзімді фискалдық саясаттың рөлін осы құжатты
2000 – 2003 жылдардағы ағымдағы операциялар шоты бойынша
Осында және бұдан әрі млн. АҚШ доллары.
2
2006 жылға арналған республикалық бюджет жобасын әзірлеу
2006 жылға арналған республикалық бюджетттің түсімдер мен шығыстар
2006 – 2008 жылдарға арналған орта мерзімді фискалдық
2006 – 2008 жылдарға арналған орта мерзімді фискалдық
ОФС әзірлеу және бекіту
2006 жылға арналған республикалық бюджет жобасы
Мемлекет басшысының Қазақстан халқына жолдаулары
Республиклық бюджет жобасын әзірлеу
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2006 –2008 жылдарға арналған орта
Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық дамуының 2006 –2008 жылдарға арналған
Әлеуметтік- экономикалық дамудың болжамды көрсеткіштері
Стратегиялық және бағдарламалық құжаттар