Мазмұны
Кіріспе............................................................................
1 Туризм және ішкі туризм индустриясының дамуының теориялық негіздемесі
1.1 Туризм туралы түсінік және ішкі туризм индустриясының даму
1.2 Қазақстан жеріндегі алғашқы саяхаттар және туристік қоғамдардың құрылуы
1.3 Қазақстандағы қазіргі таңда кездесетін туристік аймақтар мен туризм
2 Қазақстандағы ішкі туризмнің қазіргі жағдайының, негізгі туристік аудандарын
2.1 «Амари Тур» туристік фирмасының сипаттамасы мен қызметінің ұйымдастырылу
2.2 Қазақстандағы ішкі туризмнің қазіргі жағдайы және негізгі туристік
2.3 Қазақстанның қазіргі экономикасында ішкі туризмнің рөлі
3 Қазақстан Республикасындағы ішкі туризмнің даму болашағы
3.1 Қазақстан Республикасындағы туристік кешенін басқару, туризмді дамыту стратегиясы
3.2 Туризм дамуының ғаламдану концепциясын құрастыру және туристік ресурстарды
Қорытынды....................................................................
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі......................................................
Кіріспе
Жұмыс барысында Қазақстанның ішкі туризмін мына тұстардан қарастырылды:
- ішкі туризм индустриясының даму мәселелері;
- Қазақсанның ішкі туризмінің қазіргі жағдайы;
- Қазақсанның ішкі туризм саласының даму мүмкіндіктері;
- ішкі туризмінің дамуының алғы шарттары;
- Қазақстанда қазіргі кезде кездесетін туристік аймақтар;
Жұмыстың негізгі мақсаты мынандай бөліктерден тұрады:
- Қазақстандағы ішкі туризм дамуының мүмкіншіліктерін қарастыру;
- Қазақсанның ішкі туризм саласының даму мүмкіндіктерін қарастыру;
- Қазақсанның ішкі туризмінің қазіргі жағдайына шолу жасау;
- ішкі туризм дамуының алғы шарттарын белгілеу;
Бітіру жұмысы негізінен, мазмұны, кіріспе, үш бөлім мен қорытынды,
Жыл сайын көрме алаңдары ұлғаюда, республиканың туристік ұйымдарының өкілдіктері
Бүгінде республика іс жүзінде туризмнің қолданыстағы барлық түрін ұсынып
Елде әртүрлі туристік қызмет көрсетулерде қазақстандық және шетелдік азаматтардың
Қазақстан Республикасы аумағында туристік ұйымдарды дамыту.
Қазақстан Республикасында туризмнің материалды- техникалық базасын дамытуға инвестициялар тарту
Сырттан келушілер туризмі мен ішкі туризм көлемін ұлғайтудың негізгі
Болашақта Тегеранға дейін екінші кезеңді, Қытайдың Шынжан Ұйғыр автономия
2007 жылдан бастап 2010 жылды қоса алғандағы кезеңде Қазақстан
- туризмнің заңи негізін құра бастауы;
- жеке кәсіпкерлікті дамыту мен туризм саласына қосқанда инвестицияны
- туристік саланы басқаратын мемлекеттік және жергілікті органдар құрылған;
- туризмге инвестицияларды дамыту жөніндегі саясатты айқындау;
- бюджеттік заңдарға сәйкес туризмді дамыту.
Осылайша, мемлекет тарапынан туризм саласына жеткіліксіз көңіл бөліп, ең
1 Туризм және ішкі туризм индустриясының дамуының теориялық негіздемесі
1.1 Туризм туралы түсінік және ішкі туризм индустриясының даму
Қазіргі кезде адам қызметінің әртүрлі формалары бар, олар жалпы
Туризм тек орын ауыстыру емес, ол көптеген экономикалық және
Туризм түсінігіне теориялық және практикалық тұрғыдан нақты анықтама берілуі
Көптеген авторлар туризмге толық анықтама беруге тырысты. Әр пікір
1980 жылы Манила декларациясы «Туризм – халықтар өмірінде маңызды
Халықаралық туристік Акдемия баспасында берілген анықтамада (Монте Карло):
П.Г. Олдактың пікірінше, қазіргі ғылыммен жинақтап айтқанда: «Туризм- бұл
Туристік қызмет саласындағы қатынастарды реттеу.
Қазіргі күнге дейін «туризм» түсінігінің көпшілік қабылдаған нақты анықтамасы
Туризмнің әлеуметтік жақтарының басым болуы бақыланып отыр, бұл адамдардың
Қазір «туризм» терминін кең және терең түрде түсіндіру керек.
Туризмге экономикалық тұрғыдан бірнеше анықтама берілген:
Г.А. Папирян,туризм ол қызметтер жиынтығы,оларды тұтыну барысында ғана байқауға
П.В. Шульгиннің ойынша, қазіргі туризм анықтамасы 2 көзқарасты көрсетеді.
Біздің ойымызша, туризмнің экономикалық мәнініе нақты анықтама «қазіргі туризмнің
Біздің ойымызша, туризм дегеніміз – рекреация, емдік, танып білу
Туризмнің негізгі түсініктерін анықтай отырып оның дамуына себепші болатын
1-сурет. Туризмнің негізгі түсініктерін анықтай отырып оның дамуына әсер
ететін факторлар
Аталған факторлар біздің мемлекетке тән және Қазақстанның әлемдік туристік
Туризмнің дамуына әсер ететін негізгі фактолар статистикалық және динамикалық
Бұл факторлар жалпыланып айтылған және туризм ңегізгі аспектілерін көрсетпейді.
Аталған көрсеткіштер тура немесе жанама түрде адамның бос уақыт
Экзогенді факторларға:
- экономикалық факторлар;
- қаржылық факторлар жатады.
Алайда біздің ойымызша, бұл факторлар ерекшелініп тұрады және оларды
Сонымен қатар экзогенді факторларға:
- саяси;
- құқықтық бақылаудың өзгеруі;
- технологиялық өзгерістер;
- транспорт инфрақұрылымының және сауданың дамуы;
- саяхаттың қауіпсіздік жағдайының өзгеруі жатады;
- туристік азық – түліктік бағасы және оны төлеу
- келісім шартты өзгерту.
Ішкі факторлар – бұл факторлар туризм сферасына тікелей әсер
Туризм факторларын анықтап және анлиздеп болған соң туризм индустриясын
Туризм индустриясы экономиканың жеке саласы ретінде жоспарлы экономика жағдайында
Туризм индустриясы терминінің анықтамасын берейік:
«Туризм және туризм индустриясы» түсінігі ұқсас және бір мағыналы
С.Р. Ердаулетовтың ойынша туризм индустриясы туризмнің шаруашылық деңгейіy анықтайды.
«Туризм және туризм индустриясы» терминнің анықтамасы жалпы қабылдағаннан бірнеше
«Туризм индустриясының» экономикалық мәні бар. Индустрия сөзі үлкен өнеркәсіп
«Туризм индустриясының» ерекше қасиеттері: Туристік мекемелердің ресурстарға байланысты орналасуы,
Туризм индустриясының оң және теріс жақтары оның экономикадағы және
2-сурет. Туризм индустриясының оң жақтары
Келесі сұлбада туризм индустриясының теріс жақтарын толық қарастырған (4-сурет)
Туризм индустриясының оң және теріс жақтары оның экономикадағы және
Біздің атап өткен туризм индустриясы дамуының оң және теріс
1.2 Қазақстан жеріндегі алғашқы саяхаттар және туристік қоғамдардың құрылуы
Қазақстандағы ұйымдасқан саяхат пен ішкі туризмнің тарихы негізінен әлемдік
Дегенмен Қазақстан туризмінің тарихының өзіндік ерекшеліктері де бар.
Қазіргі Қазақстан территориясын біздің жыл санауымызға дейін мекендеген адамдар
Көне әлемнің тарихында қазіргі Қазақстан территориясын-дағы алғашқы ұйымдаскан саяхатгар
Римдіктер жібекті «серикум», ал өндірушілер мен сатушыларды «сера», яғни
¥лы жібек жолының қалыптасуының үзақ процесс ( батыс пен
Көне заманның саяхатшылары, зерттеушілері және басқыншыларының (Геродот, Аристотель, А.
Ал шындығында ¥лы жібек жолы қазіргі Орталық Азия территориясындағы
Қалыптасқан қарым-қатынастар бойынша Орта Азияға Үндістаннан, Жерорта теңізінен,
VI-XIV ғасырларда ¥лы жібек жолының солтүстік түркі трассасымен саудамен
Қазақстан территориясындағы ең алғашқы туристік нысандардың пайда болуы түркі
Қазақстанда алғаш ресми түрде ашылған ұйымдасқан туристік ұйым XX
1932 жылы Қазақстанның туристік маршруттарының жолсілтегіші басылып шықты. Горельник
Қазақстанның туристік қоғамының жүмысы Ұлы отан соғысы басталысымен тоқтап
Шымкент облысының Бадам шатқалында «Южная», Көкшетау тауларының арасында «Золотой
1.3 Қазақстандағы қазіргі таңда кездесетін туристік аймақтар мен туризм
Қазақстандағы туризмдік аймақтар туралы сөз қозғағанда ойымызға келері тоғыз
Алматыға қайтар жолда Есік қорғанына тоқтайтыныңыз сөзсіз. Өйткені мұнда
Колорадо штатындағы Гранд Каньомен салыстыруға әбден лайық Шарын каньонын
Шарын – Алматы облысының және Ұйғар аудандары жеріндегі, табиғаты
Сөгеті аңғарынан бастап кеңейіп, сағасына таяу батпақты жазыққа еніп,
Шарынға жетпей онға бұрылсаңыз тақтақ жол сізді әйгілі Көлсайға
Ал Шарыннан өтіп, Қулық тауын ары ассаңыз, алдыңыздан мен
Шымбұлақ" тау шаңғылық курорты – Іле Алатауы шатқалында 2510
Шуақты күндері Шымбұлаққа мыңдаған демалушылар ағылып келіп жатады. Отырғышы
Сонымен қатар еліміздің әйгілі мақтаныштарының бірі-солтүстіктегі, Астана мен Көкшетау
Өзінің әсемділігімен, бірегейлігімен Қазақстан, Ресей және ТМД елдерінің түкпір
Бұрабай - халықаралық мәннің дауалы жері. Біртұтас дәрәгерлер мен
Өсімдік және жануарлар әлемінің киелі орны, әсемдік пен көл
Оңтүстік Қазақстан облысының Төле би, Түлкібас аудандарынаң жерінде жатқан
Аталмыш қорықты туристер келетін орын деп айырықша атауымыздың себебі,
Қазақстанда туризм индустриясының дамуы мемлекеттің бюджетіне қаржы түсіріп, туризммен
Сонымен қатар туризм индустриясы Қазақстан экономикасының басқа салаларына қатысты
2 Қазақстандағы ішкі туризмнің қазіргі жағдайының, негізгі туристік аудандарын
2.1 «Амари Тур» туристік фирмасының сипаттамасы мен қызметінің ұйымдастырылу
Қазақстан Республикасында ұсынылған туризм даму Концепциясы туризм саласына қатысты
Туристік фирмалардың көпшілігі Алматы қаласында (356 фирма), Қарағанды облысында
Сондай туристік кәсіпорынның бірі, Алматы қаласында орналасқан «Амари Тур»
Туристік кәсіпорынның ассортименті әр түрлі және тұрғындардың қажеттілігін қанағаттандырады.
Кәсіпорынның бәсекелестерінен мықты жағы-қызметкерлерінің жұмыс жасау бағыттары нақты анықталып,
Бұл бөлімнің негізгі мақсаты, кәсіорынның бөлімдеріндегі персоналдардың жұмыс жасау
3-сурет. «Амари Тур» туристік фирмасының басқарылу құрылымы
«Амари Тур» туристік фирмасы Қазақстан Республикасының Заңнамасы негізінде қызмет
- заманға сай туристік нарық ретінде, Қазақстанның туризм дамыған
- бәсекелестік негізінде туристерге қызмет көрсету сапасын арттыру, туристік
- туризм сферасында кадрлар біліктілігін жоғарылату мен дайындау жүйесін
- туризм мен қызмет көрсету саласындағы, әлемдік көшбасшы елдерді
- жоба қатысушыларының ұйымдық, интелектуалдық және қаржылық капиталдарын, тиімді
- тұтынушыларға бәсекеге қабілетті қызметтердің ұйымдық және қаржылық формасын
- қоғамның тұрмыстық жағдайын көтеру;
- туристік агенттікті құратын қаржылық, ұйымдық, материалдық-техникалық және еңбек
«Амари Тур» туристік фирмасының алдына қойылған мақсаттарына сәйкес, келесі
- Қазақстан Республикасындағы туристік нарықтың белгілі бір сегментін иемдену;
- клиенттерге жоғары сапалы қызметтер көрсету кешені жүйесін құру;
- туристік қызмет облысында жаңа ұйымдық технологияларды игеру.
Кәсіпорын қызметінің құрылымына экономикалық талдау жасау
Жоғарыда айтылған мақсаттарға қол жеткізу үшін және міндеттерді шешу
Қызметтің басты түрі, халықаралық және ішкі туризмнен тұратын туристік
- туристік операторлық қызмет (өзіндік турларды шығару);
- туристік агенттік қызмет (делдалдық қызметтер);
- экскурсиялық қызмет (экскурсияларды ұйымдастыру және өткізу);
- әуе билеттерін сату;
- сондай-ақ, Қазақстан Республикасының заңнамасы рұқсат беретін, кез-келген қызмет
Турфирманың қаржылық қорытындысы оның шығындарды төмендетуіне байланысты болады. «Амари
1-кесте
«Амари Тур» туристік фирмасының айналыс шығындарының құрылымы
Айналыс шығындары 2009 жыл 2010 жыл Ауытқу, теңге
Сомасы,тенге Табыс-тағы үлесі, % Сомасы,
теңге Табыс-тағы үлесі, %
Басқа ұйымдардың қызметтері 531730 5,43
Автокөлікті жалға алу 96300 1,0
Еңбекақы 6235200 65,2 6275335
Амортизациялық аударымдар 47550 0,39 48070
Банктік қызмет көрсету бойынша шығындар 86895
Жалға алу 840000 8,7 843000
Кеңсе шығындары 49570 0,5 53381
Коммуналды шығындар 223100 2,2 253123
Барлығы: 7858170 81,2 7988250
Табыс (ҚҚС – ты есептемегенде): 15968515
16210547
242032
Ескерту– әдебиет негізінде автор құрастырған
«Амари Тур» туристік фирмасының қызметінің негізгі экономикалық көрсеткіші болып
Туризмде турды қалыптастыруға кеткен шығындар айналыс шығындары
деп аталады.
Турагенттіктің айналыс шығындары келесідей негізгі көрсеткіштермен сипатталады:
- айналыс шығындарының абсолюттік сомасы;
- турагенттіктің айналыс шығындарының деңгейі;
- шығын қайтарымдылығы деңгейі;
- айналыс шығындарының рентабельділік деңгейі.
Айналыс шығындарын талдау турфирманың бухгалтерлік және статистикалық қорытындылары және
«Амари Тур» туристік фирмасының айналыс шығындары бойынша 65 %
2-кесте
«Амари Тур» туристік фирмасының қаржылық көрсеткіштерінің деңгейі мен
№ Көрсеткіштер 2009 жыл
2010 жыл
2008/2009 жылмен салыстырғанда ауытқу, %
11 Табыс (ҚҚС - есептемегенде) 10786 10176 94,3
22 Айналыс шығындары 7737 7658 98,9
33 Өнімді өткізуден түскен табыс 448 369 82,3
44 Басқалай өткізулерден түскен табыс 87,7 86,7 98,8
55 Өткізуден тыс операциялардан түскен табыс пен шығындар сальдосы
66 Баланстық пайда 583 496 85,0
77 Кәсіпорынның иелігінде қалатын таза пайда 408 377 92
Ескерту– әдебиет негізінде автор құрастырған
Кестеден көрініп тұрғандай, барлық туристік фирмада барлық бөлімдер бойынша
Ал шығындардың 1,5 %- ке артуына байланысты, пайда көлемі
Кәсіпорын жұмысы да, қызметтер де, сұраныс көлемі де, түсетін
2.2 Қазақстандағы ішкі туризмнің қазіргі жағдайы және негізгі туристік
Туризм – демалыспен, бос уақытпен, спортпен, сондай-ақ мәдениетпен және
Туризм – әлемдік экономикада басты рөлдердің бірін атқарады. ДТҰ-ның
Қазақстанда қазіргі заманғы инфрақұрылым саласының дамуына, соның ішінде туризмге
Біздің ғасырымызға дейінгі үшінші мыңжылдықта басталған Ұлы Жібек Жолының
Қазақстанның тәуелсіздік алуы ішкі туристік қызметті реттеумен халықтың тарихи
Қазіргі туризм - бұл әлемдік экономиканың құлдырауды білмейтін саласы.
Сөйтіп, шикізат сату өзіндік экономикалық тығырыққа тірелу болса, ал
Қазақстанда ішкі туризмнің дамуы үшін нормативтік – құқықтық база
Заңға сәйкес Қазақстандағы туристік қызметті мемлекеттік реттеудің негізгі принциптері
1993 жылы Қазақстандағы туризм индустриясын дамытудың ұлттық бағдарламасы, 1997
4-сурет. Туризм жалпы алғанда, мемлекеттің экономикасына үш оң нәтиже
Қазіргі уақытта 2000 – 2015 жылдарға арналған туризмді дамыту
Мемлекет басшысының «Қазақстан экономикалық, әлеуметтік және саяси жедел жанару
Қазақстанның мәдени – тарихи және демалыс зоналарын жетілдіру мен
Туризм елдің тұтас аудандарының экономикасына белсенді әсер етеді.
Осындай көрсеткіштерге ие болып отырған туризм саласы Қазақстан Републикасында
Мемлекеттік бағдарланы іске асырудың негізгі бағыттары мен тетігі туристік
Мемлекеттiк бағдарламаны iске асыру барысында туристер ағынының тұрақты өсiмiн
1. бiрiншi кезеңде (2007 – 2009 жылдар):
- iшкi туризм бойынша 2007 жылғы 3,4 млн. Туристен
- сырттан келушiлер туризмi бойынша 2007 жылғы 4,5 млн.
2. екiншi кезеңде (2010-2011 жылдар)
- iшкi туризм бойынша 2010 жылғы 4,1 млн. туристен
- сырттан келушiлер туризмi бойынша 2010 жылғы 7,0 млн.
Шартты түрде орта есеппен бiр шетелдiк турист өзiнiң болуы
Сырттан келушiлер туризмi есебiнен сонымен қатар, халықтың жұмыспен қамтылуы
Мемлекеттiк бағдарламада көрсетiлген шаралар кешенiн iске асыру туристер ағынын
2.3 Қазақстанның қазіргі экономикасында ішкі туризмнің рөлі
Қазақстанда сырттан келушілер барынша кең көлемі Астана, Алматы қалаларында,
Көрсетілген қалаларда, сондай – ақ Алматы, Қарағанды, Солтүстік Қазақстан
Тігінен: пайыз есебімен; көлденеңінен: туристер саны, пайызбен
5-сурет. Шығу туризмінің үлесі – 55 пайызды, ішкі –
Ішкі туризмнің барынша дамуы Астана, Алматы қалаларында, Шығыс Қазақстан,
Бұл өңірдегі туристердің сапар мақсаты негізінен іскерлік және кәсіби
Тігінен: мың есебімен; көлденеңінен: адам саны
6-сурет. Қазақстан Республикасындағы туризм түрлері бойынша туристік ағын
Қазақстан Республикасының статистикалық мәліметтері бойынша, 2008 жылы қаңтар-наурыз айларында
Қызмет көрсетілетін туристердің саны елімізде соңғы 6 жылда 3
3-кесте
Қазақстандағы қызмет көрсетілген туристер саны
2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010
ҚР 171427 229014 355007 456099 539602 567031 78193
Ақмола 5231 14125 14107 22890 21685 35551 2466
Ақтөбе 2058 2264 3742 5235 5721 6499 754
Алматы 14532 21300 63549 49234 52193 61031 3803
Атырау 1395 1624 2741 18133 2200 2217 195
Шығыс Қазақстан 4313 17597 17875 25452 28617 41426 16745
Жамбыл 2790 5630 12018 6797 7578 12237 1106
Батыс Қазақстан 1762 367 10150 14311 9415 9815 899
Қарағанды 6500 6147 29579 17817 17911 19705 2216
Қостанай 497 1374 1365 3572 7561 9149 1352
Қызылорда 822 271 3188 3573 3996 1281 3
Маңғыстау 7336 7877 4338 10061 14554 10863 2841
Павлодар 1351 4119 6334 5999 12871 12971 1237
Солтүстік Қазақстан 2332 2610 6799 14432 12790 11056 1098
Оңтүстік Қазақстан 2271 4005 8869 4733 5334 5546 1067
Астана қаласы 38918 39499 56407 101351 86141 66155 7954
Алматы қаласы
79319
100205
113946
152509
251035
261529
34457
Ескерту– әдебиет негізінде автор құрастырған
Кіру туризмі 2008 жылы 10,5% өсті. Ішкі туризмге тоқталсақ,
Туристік қызметке жасалған талдау Астана және Алматы қалаларына шекараның
қонақ үйлерге тоқтағанды жөн санайтынының көрсетті. Елдің іскерлік орталықтары
Қазіргі ішкі туризм экономикалық құбылыс ретінде индустриалды формасы бар,
3 Қазақстан Республикасындағы ішкі туризмнің даму болашағы
3.1 Қазақстан Республикасындағы туристік кешенін басқару, туризмді дамыту стратегиясы
Бүгінгі таңға дейін туризм саласы мемлекетттік экономикада қаржылай нақты
Сонымен бірге мемлекеттік деңгейінде туризм дамуының маңыздылығы есептелген. Осыған
- туризмнің заңи негізін құра бастауы;
- Қазақстан Республикасының азаматтарының шетелге, шетел туристерінің Қазақстанға сапар
- жеке кәсіпкерлікті дамыту мен туризм саласына қосқанда инвестицияны
- туристік саланы басқаратын мемлекеттік және жергілікті органдар құрылған.
Осылайша, мемлекет тарапынан туризм саласына жеткіліксіз көңіл бөліп, ең
- Алматы қаласының туризмінің толық және біртіндеп дамуы, оның
- өзгерген экономикалық жағдайлардағы туризм саласына сай заңи және
- қаланың қонақ үй және туристік кешенінің барлық деңгейіне
- жоғарғы сапалы және бәсекеге тұрарлық туристік кешенді басқару
- тез өзгеріп отырған жағдайда туристік саланы дамытудағы нағыз
Қазақстан Республикасындағы туристік қызметті мемлекеттік реттеу.
Туризмдегі мемлекеттік реттеу жүйесін жетілдіру туристік қызметті жүзеге асырудың
Туризмді кешенді дамытудың табысты іске асырылуын қамтамасыз ету саланы
- республикалық және аймақтық деңгейлерде туризмді дамыту саясаты мен
- туристік индустрия саласындағы қарым-қатынасты ретке келтіру мен жетілдіруге
- сапалы туристік өнімнің ажырамас бөлігі ретінде туристерді қорғауды
- статистиканы және зерттеу қызметін жетілдіру;
- білім және оқу стандарттарын қоса алғанда, туризмге арналған
- туризм саласында мүдделі министрліктер мен ведомстволар, сондай-ақ мемлекеттік
- туризмді дамытудың нақты аудандарында жерді пайдалануды және құрылыс
- тарифтерді, туристік ұйымдардың, тасымалдаушылардың қызметін лицензиялауды, туристік объектілердің
- ел беделін қалыптастыру, қазақстандық туристік өнімнің маркетингі және
- халық арасында туризм құндылықтарын және қоршаған ортаны қорғауды
- халықтың түрлі әлеуметтік-демографиялық санаттары мен топтары арасында әлеуметтік
- визалық және кедендік рәсімдерді барынша оңайлату;
- мемлекеттің туристік көрнекті орындарын құру және қорғау;
- туризм инфрақұрылымының аса маңызды базалық компоненттерін жасау[22].
Туристік қызметті реттеудің тәсілдері
1.туристік қызметті мемлекеттік реттеудің негізгі мақсаттары:
- азаматтардың туристік қызмет саласында демалу, еркін жүріп-тұру құқықтарын
- қоршаған ортаны қорғау;
- туристерге тәрбие, білім беруге және оларды сауықтыруға бағытталған
- саяхат жасау кезінде азаматтардың қажеттерін қамтамасыз ететін туристік
- туристік индустрияны дамыту есебінен жаңа жұмыс орындарын құру,
- халықаралық туристік байланыстарды дамыту болып табылады.
2. туристік қызметті мемлекеттік реттеудің басым бағыттары:
- туризмді Қазақстан Республикасы экономикасының жоғары рентабельді саласы ретінде
- туристік ресурстарды пайдаланған кезде Қазақстан Республикасының мемлекеттік мүдделерін
- балалардың, жасөспірімдердің, жастардың, мүгедектер мен халықтың күн көрісі
- туристік индустрияны инвестициялау үшін қолайлы жағдайлар жасау;
- Қазақстан Республикасы аумағында келу туризмімен және ішкі туризммен
- ішкі және халықаралық туризм қажеттерін қамтамасыз ету үшін
3. туристік қызметті мемлекеттік реттеу:
- туризм индустриясын, туризмге инвестицияларды дамыту жөніндегі саясатты айқындау;
- туристік қызмет саласындағы қатынастарды жетілдіруге бағытталған нормативтік құқықтық
- Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес туристік қызметті лицензиялау туристік
- бюджеттік заңдарға сәйкес туризмді дамытудың мемлекеттік бағдарламаларын әзірлеуге
- туристік қызметті кадрмен қамтамасыз етуге жәрдемдесу;
- отандық туристіердің, туроператорлар мен турагенттердің және олардың бірлестіктерінің
- ішкі және дүниежүзілік туристік рыноктарда туристік өнімді ұсынуға
- елдің туристік ресурстарын ұтымды және тиімді пайдалануды, есепке
- ішкі туристік қызмет көрсету саласын жетілдіру;
Қазақстан Республикасы Үкіметінің құзыреті
Қазақстан Республикасы Үкіметі:
- Қазақстан Республикасында туризмді дамытудың мемлекеттік бағдарламасын әзірлейді және
- туристік қызмет саласындағы қатынастарды реттейтін нормативтік құқықтық актілерді
- туристік қызметті лицензиялау ережелерін және туристік қызметке қойылатын
- туристер аралауға тыйым салынған объектілер мен аумақтарды белгілейді;
- туристік қызмет саласындағы мемлекеттік инвестициялақ саясатты айқындайды;
- туристік қызмет саласындағы ғылыми қамтамасыз етудің мемлекеттік жүйесін
- осы Заңмен және Қазақстан Республикасының өзге де заң
Уәкілетті органның құзыреті:
Уәкілетті орган:
- туристік қызмет саласындағы мемлекеттік басқару функциясын жүзеге асырады;
- туристік қызмет мәселелері жөніндегі нормативтік құқықтық актілердің жобаларын
- өз құзыреті шегінде нормативтік құқықтық актілерді әзірлейді және
- Қазақстан Республикасында туризмді дамытудың мемлекеттік бағдарламасының іске асырылуын
- туристік рынокқа зерттеу жүргізеді, халықаралық туристік рынокта және
- өз құзыреті шегінде туристік қызмет саласындағы халықаралық шарттарды
- атқарушы органдардың, меншік нысандарына қарамастан туристік және басқа
- туристік қызмет көрсету рыногында бәсекені дамытуға жәрдемдеседі, онда
- стандарттау, метрология және сертификаттау жөніндегі уәкілетті органмен бірлесіп
- турагенттік, туроператорлық және экскурсиялық қызметті жүзеге асыруға, туризм
- туристік қызмет саласында кадрларды даярлауға, қайта даярлауға, олардың
- туристік қызмет субъектілеріне олардың қызметін ұйымдастыруға байланысты мәселелерді
- Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес өзге де қызметті жүзеге
Жергілікті атқарушы органдардың құзыреті
Жергілікті атқарушы орган.
- туристік қызмет саласында халықты жұмыспен қамту шарасы ретінде
- туризмді дамытудың аймақтық бағдарламаларын әзірлеп, орындайды;
- жергілікті туристік ресурстарды қорғау жөніндегі шараларды әзірлеп, енгізеді;
- әкімшілік-аумақтық бірліктердің туристік қызмет көрсету рыногына талдау жасайды,
- әкімшілік-аумақтық бірліктердегі туризмнің дамуы туралы талдау жасап, қажетті
- уәкілетті орган лицензиялау жөнінде өкілеттік берген кезде туризм
- туристік қызмет көрсетулерді және туризм объектілерін жарнамалайды, туристік
- балалар мен жастар лагерлерінің қызметіне жәрдем көрсетеді;
- жергілікті бюджет есебінен қаржыландырылатын туристік қызмет саласында кадрларды
- туристік қызмет субъектілеріне олардың қызметін ұйымдастыруға байланысты мәселелерді
- Қазақстан Республикасының заңдарына белгіленген тәртіппен уәкілетті органға лицензияның
- Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес туризмді дамыту саласындағы өзге
Туризмді дамытудың мақсаттары мен қағидалары
Туризмді дамытудың мақсаты:
- сапасы, халықаралық туристік рынок жағдайында өндіруге, сатуға және
- республиканың туристік әлеуетін арттыру;
- тарихи-мәдени және табиғи-рекреациялық ресурстарды сақтау және ұтымды пайдалану;
- халықтың барлық жіктерінің туристік ресурстарға қол жеткізуін қамтамасыз
- тұрғындардың жұмыспен қамтылуын ынталандыру;
- мемлекеттік және жеке құрылымдардың туризм саласындағы өзара бірлескен
- шағын және орта кәсіпкерлікті дамыту болып табылады.
3.2 Туризм дамуының ғаламдану концепциясын құрастыру және туристік ресурстарды
Туризм дамуының ғаламдану концепциясын құрастыру әлемде әлеуметтік мәнге ие,
Вашингтондық «World Watch» институты өзінің шығарған жылдық «Әлемнің қазіргі
Адам қосылады. Бұл өзімен бірге табиғи ресурстар шығынның көлемін
Әрине экономиканың мұндай саласн қарыштатып дамыту үшін көп көлемде
Бұл өз кезегінде маңызды проблемаға айналып отыр. АҚШ– та,
Келесі бір адам дамуындағы маңызды, ұзақ мерзімді болжам жер
2001 жылы БҰҰ есебі бойынша халықтың саны ұдайы өсіп
Келесі бір адам дамуындағы ұзақ мерзімдік маңызды болжам планетамыздағы
БҰҰ–ның 2002 жылы 21- наурызда шыққыан баяндамасында Судың Дүниежүзілік
Ең бір су жетіспеушілік салдарынан дау– жанжал туындайтын әлемдегі
Абсолюттык басымдылық халықаралық туризмде маңызды рөль атқарады. Керемет табиғи
Абсолюттык басымдылықты тарихи – мәдени ескерткіштер бойынша мына топтар
Жоғарыда аталып кеткен елдер өздерінің абсолютты басылымдылықтарын халықаралық туристік
Қазақстанда өзінше орналасқан бірқатар табиғи ескерткіштер кейбір абсолютті басымдылықты
ХХ ғасырдың соңғы он жылында ТМД елдерінде туризм индустриясына
Қорытынды
Ішкі туризим, туристердың туған жеріне деген сүйіспеншілігін тудырады, салт-дәстүрмен
Қазақстан Республикасында ішкі туризм әлі де болса бір тұтас
Толығырақ айтқанда мынандай қорытынды шығаруға болады:
1. Қазақстанда ішкі туризмді дамыту бағытында аса ірі потенциалды
2. Қазақстанның туристік дамыту бағыты маусымдық қана, сондықтан біздің
3. туристік өнімнің жылдам қозғалуына жарнама үлкен әсерін тигізеді.
4. туризмнің әлеуметтік мәдениетке әсері зор. Туризм индустриясын дамыту
5. туризм қоршаған ортаның едәуір жақсаруына әсерін тигізеді, себебі
6. фирмалардың көп бөлігі шығу туризміне жұмыс істесе, кейінгі
Қазақстанда туристік индустрияның дамуына мына жолдарды ұсынуға болада:
1. туризмді негізгі экономикалық бағыттарға қосу.
2. «Қазақстан - 2030» бағдарламасындағы бағыттардың бөлімдерін орындау, оның
3. туризм дамуының нормативті – құқықтық базасын құру.
4. осы салаға инвестиция тарату, саяхатқа және кедендік жеңілдіктер
5. туристік шаруашылықтағы сертификациялаумен лицнзиялау саясатын қатаң жүргізуді жалғастыру.
Мемлекет экономикасының шикізаттық емес секторы ішіндешгі біршама кірісті саласына
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1 Гуляев В.Г. Новые технологии в туризме. – М:
2 Квартальнов В.А. Туризм. - М., 2001 ж. –
3 Сенин В.С. Введение в туризм. - М., 1993
4 Квартальнов В.А. Туризм. - М.: Финансы и статистика,
5 Ердавлетов С. География туризма Казахстана. – Алматы: Ғалым,
6 Ердавлетов С.Р. Казахстан туристский. – Алматы, 1989 жыл
7 ҚР Туристік қызмет туралы заңы.–Алматы, 2001–36 б.
8Қазақстан Республикасында туризмдi дамытудың 2006-2009 жылдарға арналған мемлекеттiк бағдарламасы.
9 Жолдасбеков А.А. Пыхарев А.Н. Мамадиаров М.Д. Организационно -
10 «Амари Тур» туристік кәсіпорнының құжаттарынан, есеп беру. –
11 Маринин М. М. Туристские формальности и безопасность в
12 Дуисен Г.М. Основы формирование и развития индустрии туризма
13 Ильина Е.Н. Основы туристской деятельности. - М.: Советский
14 Александрова А.Ю. География мировой индустрии туризма. – М.:
15 Биржанов М.Б. Индустрия туризма. - М., 2001 ж.
16 Жукова М. Индустрия туризма: менеджмент организации.–М., 2003 ж.–96
17 Квартальнов В.А. Романов А.А. Международный туризм: политика развития.
18 Квартальнов В.А. Туристский бизнес и система обучения кадров
19 Кон В.Л. Услуги и их социально – экономическая
20 Гуляев В.Г. Новые информационные технологии в туризме. –
21 Пузакова Е.П. Честникова В.А. Международный туристский бизнес. –
22 О развитии туризма как доходной отрасли Ресаублики Казахстан.
23 Румянцева З.П. Саломатина Н.А.Менеджмент организации. – М.: Инфра,
24 Реальные возможности туристского рынка Казахстана. Деловой мир. –
25 Сапрунова В.Б. Туризм: эволюция, структура, маркетинг. – М.:
Генеральный директор
Басқарушы маман
Бас бухгалтер
Бухгалтер
Клиенттермен жұмыс жасайтын басқарушы
Құжаттамалар маманы
Заңгер
Тасымалдаушы
Бас менеджер
Менеджерр
Менеджер
Менеджер
Менеджер