ЖОСПАР
Алғашқы деректер
Кіріспе
1. Станция мен тартым ауданының техникалық пайдалану сипаттамасы
2. Станцияның сұлбасын таңдау
3. Құрылғылардың көлемін анықтау
4. Станцияның маневрлық жұмысын ұйымдастыру
5. Пойыздар қозғалысының қауіпсіздігін қамтамасыз ету
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
АЛҒАШҚЫ ДЕРЕКТЕР
Станцияның сұлбасы – 1;
Желінің категориясы – I;
Пойыздар қозғалысының максималды жылдамдығы – 120 км/сағ;
Ең қысқа қабылдап-жөнелту жолының пайдалы ұзындығы – 1250
Аралық платформа: ені
түрі – биік;
Тартым түрі – электровоз;
Елді мекеннің орналасқан орыны – С;
Қозғалыс көлемі (пойыз жұптары) – 65;
Кірме жолдар ақпараты: жалғану
қызметтелетін кәсіпорын – бидай даярлау зауыты;
Тәуліктік қабылдау:
Дабылдауық және байланыс құралы – АБ;
Бағыттама мен бағдаршаммен басқару – ЭО;
Вокзалдың есептік сиымдылығы – 100 адам.
КІРІСПЕ
Темір жол біздің елімізде көліктің басты түрі,
Темір жол Қазақстандағы жүк тасымалының негізгі көлік
Бекеттер темір жол транспортының басты элементі болып табылады.
Станция жолдары темір жол желісіндегі жолдардың 60% ұзындығын
Станция деп – қабылдап-жөнелту, скрещение, пойыздарды обгондау, жүктерді
Теміржол желісінде аралық станциялар кеңінен тараған. Аралық
Олар скрещение жұмысы мен пойыздарды обгондау, жолаушыларды мінгізіп-түсіру,
Аралық станцияларда техникалық операциялардан басқа, жүк және жолаушыларға
Аралық станцияларда негізінен мынандайоперациялар орындалады:
Жолаушылар және жүк пойыздарын тоқтаусыз өткізу;
Келген пойыздарды қабылдап-жөнелту, жолаушыларды мінгізіп-түсіру;
Жүктерді тиеп-түсіру және сақтау;
Жолаушылардың қол жүктерін тиеп-түсіру және сақтау;
Вагондарды құрама пойыздардан ағытып алу және вагондарды тіркеу,
Кірме жолдарға қызмет көрсету (вагондарды жіберу және тазалау
Вагондардың салмағын өлшеу (кейбір станцияларда).
Ойда орналасқан станцияларда қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін
Қауіпсіздікті қамтамасыз етуі және операциялардың орындалуы үшін аралық
Басты және қабылдап-жөнелту жолдарынан басқа, тиеп-түсіру және тартылым
Платформалы жолаушылар ғимараты, қоймалар, площадкалар, тиеп-түсіру механизмі, бағыттама
Аралық станцияларды жаңа телімнің үлкен елді мекендерге және
Қазіргі кезде аралық станциялардың жергілікті жүкағымына қызмет көрсетуі
Темір жол желісінде аралық станциялар бір-бірінен 15-20 км
Рационалды даму мен станцияны қазіргі техникалық жабдықтау және
СТАНЦИЯ МЕН ТАРТЫМ АУДАНЫНЫҢ ТЕХНИКАЛЫҚ - ПАЙДАЛАНУ СИПАТТАМАСЫ
1.1. СТАНЦИЯНЫҢ ТЕХНИКАЛЫҚ СИПАТТАМАСЫ
Маған берілген станция I категорилы қосжолды желіде орналасқан.
ұзындығы 400 м болатын жолаушылар платформасы;
жолаушылар ғимараты.
Станцияның жүк алаңында болады:
шағын көлемді қосымша 2 жол;
ұзындығы 60 м болатын 2 жабық қойма;
ұзындығы 84 м болатын жабық платформа;
ұзындығы 110 м болатын алаңша.
Кірме жолдарға қызмет көрсету үшін 1 қосымша жол
Станциядағы рельс түрлері:
басты жолдарда – Р65;
тартым, тиеп-түсіру, сақтандырғыш тупиктер, таразылар;
ескі рельстар Р50-ден кем емес.
Станцияға жақын орналасқан аралықтар поездар қозғалысын реттейтін автоматты
1.2. СТАНЦИЯНЫҢ ПАЙДАЛАНУ СИПАТТАМАСЫ
Станция деп жолдары және құрылғылары дамыған, пойыздарды қабылдап-жөнелту,
СТАНЦИЯНЫҢ СҰЛБАСЫН ТАҢДАУ
АРАЛЫҚ СТАНЦИЯНЫҢ ТИПІН АНЫҚТАУ
Аралық станцияның типін станциялық алаңшының типтік ұзындығы мен
ығыспа жолды тип – қабылдап-жөнелту жолдарының кезектесіп орналасуы;
жартылай ығыспа жолды тип – жолдардың аралас орналасуы;
қатарлас жолды тип – жолдардың параллель орналасуы.
Бұл типтердің әрқайсысы жолаушылар және жүк құрылғыларының, қабылдап-жөнелту
Мен маған берілген станцияның схемасымен, жолаушылар ғимараты және
Аралық станциядағы станциялық алаңшалардың минималды ұзындықтары мына кестеде
Желінің категориясы Станцияның типі Қабылдап-жөнелту жолдарының пайдалы ұзындығына
850 1050 1250 1550
I Ығыспа жолды 2500 2900 3300 3700
I Жартылай ығыспа жолды 2000 2200 2400 2600
I Қатарлас жолды 1450 1650 1850 2050
Маған берілген станция қатарлас жолды және ең қысқа
Станцияның схемасын мына формулалармен бойынша анықтауға болады:
Lпл = 2Lпол + 800 м
Lпл = Lпол + 1150 м
Lпл = Lпол + 600 м
мұндағы, Lпл – станцияның площадкасының минималды ұзындығы
Lпол – ең қысқа қабылдап-жөнелту жолының ұзындығы
1850 = 2*1250 + 800
1850 ≤ 3300
Сонда, станция ығыспа жолды тип емес, құрылғылар станцияның
1850 = 1250 + 1150
1850 ˂ 2400
Сонда, станция жартылай ығыспа жолды тип те емес.
1850 = 1250 + 600
1850 = 1850 м
Осыдан келе, менің станциям қатарлас жолды станция болады.
2.2. ЖОЛАУШЫЛАР ҒИМАРАТЫНЫҢ
Жолаушы ғимаратының орналасатын орынын таңдағанда, станцияда жолаушыларға қызмет
Маған берілген ақпаратта елді мекен станцияның солтүстік жағында
2.3. ЖҮК АУЛАСЫНЫҢ ОРНАЛАСАТЫН
Аралық станцияларда жүк құрылғылары (ГУ) жолаушылар ғимараты жағынан
Жүк құрылғыларын орналастырмас бұрын алдымен переезд бен кірме
Менің станциямда жүк құрылғыларының орналасу орны тапсырма бойынша
3. ҚҰРЫЛҒЫЛАРДЫҢ КӨЛЕМІН АНЫҚТАУ
3.1. ЖОЛДАРДЫҢ САНЫ МЕН ҰЗЫНДЫҒЫ. ЖОЛДАРДЫҢ ПАЙДАЛЫ ҰЗЫНДЫҒЫНЫҢ
Қабылдап-жөнелту жолдарының саны қозғалыс көлемі мен сипатына және
Даражолды желі Қосжолды желі
Қозғалыс көлемі 12 жұп пойызына дейін 13-тен 24
-
2 жол 2 жол 2-3 жол 2-3 жол
Маған берілген станция қосжолды желі және қозғалыс көлемі
Егер станция опоралық немесе кірме жолдары болса, және
mобщ =mгл + mпо + mдоп
мұндағы, mгл – басты жолдардың саны,
mпо – қабылдап-жөнелту жолдарының саны,
mдоп – қосымша жолдардың саны. Жүк құрылғылары жолдары,
Берілген ақпараттарды формулаға қоятын болсақ, станциядағы барлық жолдардың
mобщ= 2 + 4 + (2 + 1
Станциядағы жолдың үстіңгі құрылысының қуаттылығы желі категориясына байланысты
Жолдың атауы Рельс типі Шпал типі Шпал
Басты Р65 т/б I A 1840 0,2 0,35
Қабылдап- жөнелту Р50 Ағаш II A 1640 0,25
Басқа Р50 Ағаш III A 1440 0,25 -
Бағыттама бұрманың рельс типі жолға салынатын рельстің
3.2. ЖОЛАУШЫЛАРҒА ҚЫЗМЕТ КӨРСЕТУГЕ АРНАЛҒАН ҚҰРЫЛҒЫЛАР
Аралық станцияларда жолаушылар операцияларын орындау үшін жолаушылар ғимараты
Есептік сиымдылығы (адам) Вокзалдың ұзындығы, м Вокзалдың ені,
25 18 6
50 18 12
100 30 12
200 50 12
Маған берілген тасыпсырмада вокзалдың есептік сиымдылығы 100 адам
3.3. ЖҮК ҚҰРЫЛҒЫЛАРЫ
Аралық станцияларда жүк құрылғыларының көлемі станцияның қызмет көрсететін
3.4. ҚОСЫМША ҚҰРЫЛҒЫЛАР
Жолаушылар мен жүк құрылғыларынан басқа, аралық станцияларда қосымша
бағыттама постысы мен орталықтандыру постысы. Орталықтандырумен жабдықталмағанстанцияларда бағыттама
электростанцияларды тиеп-түсіру механизнін, жарықтандыру жүйесін электр тогымен
жарықпен қамтамасыз ету құрылғылары барлық ғимараттар мен
жатын үйлері, санитарлық орталықтар. Жатын үйлер темір жол
ауыз суымен, техникалық сумен қамтамасыз ету құрылғылары. Станцияның
автокөлік жолдарымен киылысы, кейбір станцияларда, жол дамуынан тыс
электрификация құрылғылары түйісу торабы ретінде қабылдап-жөнелту жолдары,
4. СТАНИЯДАҒЫ МАНЕВРЛІК ЖҰМЫСТАРДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУ
Аралық станциялардағы маневрлік жұмыстар құрама пойыздың локомотивімен,
Құрастыру, таратуға уақыт нормаларын маневрлік локомотивтің механикалық
Есептеулер бойынша алынған барлық уақыт нормалары үлкен жағына
Тарту жолында құраманы таратуға уақыт нормасын есептеу:
,мин
мұндағы – сұрыптауға арналған
,мин
мұндағы – вагондарды шегіндіруге арналған
– құрамадағы ағытпалар саны;
Тс– физикалық вагондардағы поезд құрамы;
А және Б – нормативтік коэффициенттер;
Бір топты құраманы құрастыруға уақыт нормасын есептеу:
(3)
мұндағы - ПТЭ сәйкес құрамада
Ттарту– сұрыптау жолдарында ағытпалар арасында «терезелерді» жою үшін
,мин
мұндағы - вагондардың құрылатын құрамасына
Бір жолда қалыптасатын құрама поезды құрудың технологиялық уақыты
(5)
мұндағы - вагондарды сұрыптауға
Тжин – сұрыптаған соң вагондарды жинау уақыты.
(6)
мұндағы p – осы вагондар орнын ауыстыратын
(7)
мұндағы - бір пойыздағы топтардың
Тарту жолына қайта өңдеу паркінің 8-9 жолынан құраманың
Объектілердің орналасу сұлбасынан орын ауыстыру уақыты локомотивтің бос
, мин
мұндағы а және b– маневрлік локомотивтің қозғалуына және
mc – орташа маневрлік құрама.
Станцияларда тәуліктік, ауысымдық және ағымдаңы шұғыл жоспарларары жасалынады.
Келетін және жөнелетін поеэдың ұшын орналастыруға уақыт нормасын
=+
мұндағы – поездың кіру уақыты;
- жұп ұшта маршруттарды дайындауға кететін уақыт,
5. ПОЙЫЗДАР ҚОЗҒАЛЫСЫНЫҢ ҚАУІПСІЗДІГІН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ
Станция жұмысшылары темір жолда болған кезде
жолды жағалай жиегімен жүріп өту керек немесе екі
негізгі жұмыстан алаңдамай, ұқыпты болу керек;
жүру жолындағы заттарға және құрылғыларға (шекті бағана, су
пойызды қарсы алған уақытта шеткі релістен 2 м
жолды тік бұрыштап жан-жаққа қарап жылжымалы
ғимараттан және жылжымалы құрамнан шыққан кезде келе
жылжымалы құрам тұрған жолдан өткен кезде вагонның
жолда тұрған вагондардан және локомотивтен, вагон қозғалыс жылдамдығын
станция аймағында жұмыс орнына бару, тек қана
тежегіш алаңынан түскен кезде есік баспалдағы, тұтқасының дұрыстығын
тежегіш алаңына отыруға және есік баспалдағынан түсуге жылжымалы
Пойыз құрастырушыларға жазғы уақытта қана тежегіш алаңдарына,
Тоқтамай 120 км/сағ жылдамдықпен жүретін пойыздар жолынан шеткі
Маневрлер жасағанда жол бригадарының жұмыс орнына,жолаушылар платформасы жанында,жүк
Бұндай жағдайда вагон алға қозғалғанда маневр жасаушы жұмыскерлердің
Тиеліп немесе түсіріліп болмаған вагондармен маневр жасаутиеу-түсіру жұмыстарына
Вагондарды қосу және ағыту бойынша, тежегіш құрылғыларды қосуға
Жұмыс барысында поезд құраушы немесе оның көмекшісі станция
Электрлендірілген жолдарда ,вагон төбесін, цистерналардың люктерін немесе изотермиялық
ҚОРЫТЫНДЫ
Бұл курстық жұмыста маған берілген аралық станцияның жобалануы,
станцияның техникалық-пайдалану сипаттамасы жайлы қысқаша мағлұмат;
станцияның схемасын талдау, қабылдап-жөнелту жолдарын есептеу, станцияның типін
станцияда қолданылатын барлық құрылғыларға, олардың қолданылуы және жолдың
жалы маневр жайлы және маневр жасауға кететін уақыт
пойыздар қозғалысының қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін арналған шарттар
Және де курстық жұмысқа қосымша А3 көлемді форматқа
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
А. Т. Тлеукеева «Курстық жобаның орындауға арналған тапсырмалар
К. Ю. Скалов, П. П. Цуканов «Устройство пути
И.Е.Савченко, С.В. Земблинов «Железнодорожные станции и узлы» –
А.М. Козлова, К.Г.Гусевой «Проектирование железнодорожных станций и узлов»
И.В. Харлановича «Техническая эксплуатация железных дорог и безопасность