МАЗМҰНЫ:
Кіріспе ......................................................................................................... 4
І тарау. Қазақ тілі сабақтарында септік жалғауларын оқытудың
6
1.1. Септік жалғауларын оқыту әдістемесінің зерттелу жайы .......
1.2. Қазақ тілі сабақтарында септік жалғауларын оқытудың лингвистикалық
11
1.3. Қазақ тілі сабақтарында септік жалғауларын оқытудың психологиялық
19
ІІ тарау. Септік жалғауларын оқытудың әдістемелік негізі ....
2.1. Cептік жалғауларын дамыта оқыту технологиясы ............... 27
2.2. Cептік жалғауларын оқытудың тиімді жолдары ...................... 37
2.3. Cептік жалғауларын оқыту әдістемесін эксперимент жүзінде дәлелдеу
52
Қорытынды ........................................................................................
57
Пайдаланылған әдебиеттер ............................................................ 58
КІРІСПЕ
Зерттеу жұмысының өзектілігі. Ғылым адам баласы ой-санасының, дүниетанымының
Қазақ тілінің әдістемесі ғылымның бір саласы ретінде педагогика
Әдістеменің зерттейтін объектісі, мақссаты, зерттеу әдістері, қалыптасқан жүйесі
Қазақ тілін оқыту әдістемесін жетілдіру процесі әлі аяқталған
Қазақ тілін оқыту әдістемесіне әлі де болса зерттелмей
Зерттеудің мақсаты мен міндеттері. Қазақ тілі сабақтарында септік
Септік жалғауларын оқыту әдістемесінің зерттелуіне шолу жасау;
Септік жалғауларын оқыту әдістемесіне теориялық сипаттама беру;
Септік жалғауларын оқытудың педагогикалық, психологиялық негіздерін айқындау;
7-сыныптағы қазақ тілі сабағында септік жалғауларын оқытуға байланысты
Қазақ тілі сабақтарында жүргізілетін септік жалғауларын оқытуда қолданылатын
7-сыныпта септік жалғауларын оқытудың ұтымды әдістемесін ұсыну.
Зерттеу әдістері. Зерттеу жұмысында теориялық әдістер, баяндау, салыстыру,
Зерттеу нысаны. 7-сыныптағы қазақ тілі сабақтарында септік жалғауларын
Зерттеудің дереккөздері. 7-сыныптың «Қазақ тілі» оқулықтары (7-сынып), үлестірмелі
Зерттеу базасы. Батыс Қазақстан облысы, Сырым ауданы, Қ.Мырзалиев
Зерттеу кезеңдері. Бірінші кезеңде (2009 ж., қыркүйек-қазан айлары)
Екінші кезеңде (2009 ж., қараша-желтоқсан айлары) сыныптардағы қазақ
Үшінші кезеңде (2010 ж., қаңтар-сәуір айлары) сыныптардағы қазақ
Зерттеу жұмысының құрылымы. Дипломдық жұмыс кіріспеден, екі тараудан,
Қорытынды
Сонымен, зерттеу нәтижелерін қорытындылай келгенде мынадай тұжырымдар жасалды:
1. Жаңа заманғы білім беру саласына қойылып отырған
2. Өз бетімен белсенді істер атқаратын оқушының өзіндік
3. Септік жалғауларын меңгертуде қолданылатын дамыта оқыту технологиясының
4. Өзіндік заңдылықтар мен қағидаларға сүйене жүргізілген жағдайда
5. Дамыта оқыту технологиясы аясында оқушының танымдық және
Пайдаланылған әдебиеттер:
Алтынсарин Ы. Таңдамалы шығармалары. Алматы, 1955.
Ысқақов А. Ана тілін оқытудың түйінді мәселелері. Алматы,
Құлмағамбетова Б., Исанова А., т.б. Қазақ тілін оқыту
Құрманова Н.Ж. Сын есімді оқыту барысында тіл дамыту
Нұржанова Ж. Қазақ тілін тиімді оқыту жолдары. Алматы,
Құрманбаева Г., Дүйсебаева С. Дарыту, дамыту, интеграция. Алматы,
Қараев Ж.А. Педагогическая технология обучения. Алматы, 1999.
Өмірбаева К.О. Оқыту процесіндегі инновациялық ізденістер. Ақтөбе, 2001.
Қазыбаев С. Қазақ тілі методикасы. Алматы, 1990.
Әбілқаев А. Қазақ тілін оқыту әдістемесі. Алматы: Санат,
Қазақ грамматикасы. Астана, 2002.
Салқынбай А. Қазіргі қазақ тілі. Алматы: Қазақ университеті,
Ысқақов А. Қазіргі қазақ тілі. Морфология. Алматы: Мектеп,
Оралбай Н. Қазіргі қазақ тілінің морфологиясы. Алматы, 2007.
Оралбай Н. Қазақ тілінің сөзжасамы. Алматы, 2001.
Искаков А. Наречие в современном казахском языке. Алма-Ата:
Жұбанов Қ. Қазақ тілі жөніндегі зерттеулер. Алматы: Ғылым,
Қоянбаев Ж.Б., Қоянбаев Р.М. Педагогика. Атамұра, 2000.
Жахина Б.Б. Сөздің лексика-семантикалық тобымен байланыста тіл дамытудың
Лернер И.Я. Система методов обучения. В кн. Совершенствования
Рубинштейн С. Л. Основы Общей психологии, 2-ое изд.
Рахметова С. Қазақ тілін оқыту методикасы. Алматы: Ана
Матюшкин А.М. Основы проблемного обучения. Москва, 1968.
Львов М.Р. Речь младших школьников и пути ее
Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. Москва:
Лемберг Р.Г. Оқыту әдістері. Алматы, 1958.
Алдамұратова Ә. Оқушылардың грамматикалық ұғымдарды меңгеру психологиясы. Алматы,
Львов М.Р. Словарь-справочник по методике русского языка. -
Гнаткевич Ю.В. Требование к режиму повторения и повторяемости
Артемов В.А. Психология обучения иностранным языкам. – М.:
Выготский Л.С. Педагогическая психология. – М.: Педагогика, 1991.
Ведель Г.Е. Психология и основы методики преподавания иностранных
Кондратьева В.А. Оптимизация усвоения лексики иностранного языка. –
Васильев В.Л. Юридическая психология. – М.: Юридическая литература,
Бабанский Ю.К., Ильина Т.А., Жантекеева З.У. Педагогика высшей
Құрманова Н.Ж. Қазіргі қазақ тіліндегі сөз тіркесінің жүйелік-құрылымдық
Бұзаубақова Қ.Ж. Жаңа педагогикалық технология. Тараз, 2003ж.
Исаев С.М. Қазіргі қазақ тілі. Алматы, «Қайнар» 1993ж.
Исаев С.М., Назарғалиев К., Дәулетбекова Ж. Қазақ тілі.
Исаев С.М., Қасымова Г. Қазақ тілі. 7-сынып (оқулық),
Исабаев Ә. Қазақ тілін оқытудың дидактикалық негіздері. Алматы,
Исаев С. Қазіргі қазақ тіліндегі негізгі грамматикалық ұғымдар.
Ұйықбаев И.Қ. Қазақ тілі методикасының мәселелері. Алматы, 1996ж.
Қараев М.Ә. Қазақ тілі. Алматы, «Ана тілі» 1993ж.
Қойшыбаева А. Бастауыш сыныптарда қазақ тілін оқытудың әдістемесі.
Құлмағанбетова Б. Қазақ тілін оқыту методикасы. Алматы, «Мектеп»
Дәулетбекова Ж. Қазақ тілі (әдістемелік нұсқау) 6-сынып, Алматы,
Исаев С., Қасымова Г., Назарғалиева К. Қазақ тілі
Рахметова. Қазақ тілін оқыту методикасы. Алматы, «Ана тілі»
Исаев С.К., Назарғалиева К. Қазақ тілі. (әдістемелік нұсқау)
Білімдегі жаңалықтар. №4, 2004ж.
Қазақстан мектебі. №5, 2005ж.
Қазақстан мектебі. №3, 2005ж.
Қазақстан мектебі. №3, №4, 2004ж.
Қазақ тілі мен әдебиеті. №4, 2006ж.
«Қазақстан-2030» стратегиялық құжаттарында «Білім беру» бөлімі. Алматы, 1998.
Қазақстан Республикасының 1999 жылғы Білім заңы. Алматы: Дастан,
«Қазақстан Республикасының білім беру жүйесінің 2003 жылғы даму
Селевко Г.К. Современные образовательные технологии. М.: НО.1998
Давыдов В.В. Проблемы развивающего обучения. – М.: Педагогика,
Философиялық сөздік. Алматы: КӘ, 1996, 120 бет.
Давыдов В.В. Теория развивающего обучения. –М.,1996
Философиялық сөздік. Алматы: КӘ, 1996, 313 бет.
Давыдов В.В. Виды обобщения в обучении. – М.:
Теория познания. Т.1 –М,1989
Теория познания. Т.1 –М,1989
Диалектическая логика. Формы и методы познания. Алма-ата: Наука,1987.
Гегель. Наука логики. Т.3. с.259.
Давыдов В.В. Виды обобщения в обучении. – М.:
Эльконин Д.Б. Избр. Психологические труды. М.,1991.
Репкин В.В., Репкина Н.В. Развивающего обучения: теория и
Давыдов В.В. Современные проблемы развивающего обучения: Выступление на
Абай өлендері жинағы- Алматы, 2002
Рахметова С. Бастауыш класс оқушыларының тілін дамытудың негіздері.
Соссюр Ф. Де. Курс общей лингвистики. –М.,1957.
Қазақ тілі. 5-класс бағдарламасы.- Алматы, 2001
Қазақ тілі. 6-класс бағдарламасы.-Алматы, 2001.
Золотова Г.А. О синтаксической форме слова. // Мысли
Балақаев М , Қордабаев Т . Қазіргі қазақ
Құрманова Н.Ж. Қазіргі қазақ тіліндегі сөз тіркесінің жүйелік-құрылымдық
3