Мазмұны
І. Кіріспе
ІІ. Негізгі бөлім
2.1.Интерактивті тақтаның шығу тарихы.
2.2.Интерактивті тақтаны қолдану жолдары.
2.3. Интерактивті тақтамен жұмыс жүргізу әдісі.
2.4. Ағылшын тілі сабағында электронды оқулықтар мен интерактивті
2.5.Ағылшын тілі сабағында интерактивті тақтада жұмыс жасау мүмкіндіктері.
ІІІ. Қорытынды.
Білім беру жүйесін ақпараттандырудың бүгіні мен келешегі.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
І. Кіріспе
Тақырыптың өзектілігі: Қоғамның дамуының қазіргі кезеңі, елімізде болып жатқан
Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2005-2010 жылдарға арналған мемлекеттік
Бұл негізінен мектептегі балалардың жас ерекшеліктеріне сәйкес психологиялық-педагогикалық, әдістемелік,
Қоғамымыздың қазіргі даму кезеңіндегі басты мәселелердің бірі – білім
Шетел тілі сабақтары неғұрлым жаңашыл, тиімді технологияларға толы болып,
Біздің зерттейтін мәселеміз – қазіргі уақытта кеңінен қолданылатын технологиялардың
Сондықтан, біздің зерттеу мәселеміз шет тілін оқыту барысында интерактивті
Жұмыстың құрылымы: Жұмыстың құрылымы кіріспеден, негізгі бөлімнен және қорытынды
Зерттеудің мақсаты мен міндеттері: Тақырыпты зерттеу барысында мынадай өзекті
Шетел тілін оқыту барысында интерактивті тақтаны қолданудың маңызы.
Интерактивті тақтаның тиімділігін айқындау және мәнін ашып көрсету.
Интерактивті тақтаны қолдану барысында өлшемдерін, көрсеткіштері мен деңгейлерін анықтау;
Шетел тілін оқытуда интерактивті тақтаны қолдану арқылы тәжірибелік-эксперимент жүргізу,
ІІ. НЕГІЗГІ БӨЛІМ
2.1. Интерактивті тақтаның шығу тарихы
Smart Technologies Inc. компаниясы 1991 жылы дүниежүзінде бірінші болып
Дүниежүзі бойынша интерактивті құрал-жабдықтарды шығаратын алдыңғы қатарлы компаниялар:
1. Promethean (Ұлыбритания, ИД Activboard),
2. Interwrite Learning (АҚШ, ИД Interwrite™ Board),
3. SMART Technologies Inc. (Канада, SMART Board),
4. Hitachi (Жапония, ИД Hitachi Starboard),
5. Polyvision (Корея, ИД PolyVision),
6. Panasonic (Жапония, Panasonic Panaboard және т.б.)
1) ACTIVboard (Promethean компаниясы) - ACTIVstudio программасы арқылы іске
2) Interwrite Board интерактивті тақтасы (ертеректе GTCO Interwrite
3) SMART Technologies Inc технологиясы. SMART Board интерактивті тақтасында
4) Hitachi экраны және интерактивті тақта. 24 функционалды батырмалары
5) Webster тақтасы. Электронды интерактивті Webster тақтасының сериясы TS
6) Panaboard KX-BP800 интерактивті тақтасы. Электронды Panaboard KX-BP800 интерактивті
2.2. Интерактивті тақтаны қолдану жолдары
Елбасының «Жаңа әлемдегі жаңа Қазақстан» атты жолдауында: «Біз бүкіл
Ақпараттық - коммуникациялық технология электрондық есептеуіш техникасымен жұмыс істеуге,
Ақпараттық – коммуникациялық технологияның келешек ұрпақтың жан-жақты білім алуына,
ХХІ ғасыр – бұл ақпараттық қоғам дәуірі, технологиялық мәдениет
Білім беру үрдісін ақпараттандыру – жаңа ақпараттық технологияларды пайдалану
Біріккен ұлттар ұйымының шешімімен «ХХІ ғасыр – ақпараттандыру ғасыры»
Ақпараттық қоғамның негізгі талабы – оқушыларға ақпараттық білім негіздерін
Олай болса, ақпараттық бірліктердің білімге айналуы әлемнің жүйелік –
Ақпараттық бірлікті қалыптастыру: мектептің материалдық-техникалық базасына; ақпараттық қоғам саясатының
Оқушылардың жас ерекшеліктері мен меңгеру қабілеттеріне, педагог мамандардың
Қазіргі уақытта жаратылыстану – ғылыми білім беруде сабақ барысында
Білім берудегі интерактивті технология – мұндағы интерактивті сөзі –
Интерактивті тақта дегеніміз не?
Интерактивті тақта – бұл компьютердің қосымша құрылғыларының бірі және
ACTIV-board (Promothean компаниясы) – ACTIV studio программасы арқылы іске
Активті қалам - дегеніміз не?
Активті қалам – бұл меңзерді басқару құрылғысы және компьютер
ACTIV-wand указкасы
Электронды ACTIV-wand указкасының ұзындығы 54см тақтаның жоғарғы бөлігінен кішкентайларға
ACTIV panelpro
ACTIV ponelpro (Активпанель) үлкен аудиторияларға қолдануға өте қолайлы, онда
ACTIV-slate
Радио портты ACTIV-slate панель құрылғысы топпен жүргізілетін конференцияға қатысушылардың
ACTIV-tablet
ACTIV-tablet планшет қарапайым тышқанның қызметін атқара алады, презентация мен
ACTIV-ote
ACTIV-ote тестілеу жүйесі конференцияның барлық қатысушыларына сұрақтарға, бірнеше берілген
ACTIV-ote қолдана отырып:
«Тест дайындау шеберінде» ACTIV-studio бағдарламасында флипчартта мәтіндік немесе графиктік
ACTIV-studio программасы
ACTIV-studio РЕ программасы арнайы презентацияларды өткізуге және оны сабақ
Флипчарт
Флипчарт – бұл бірнеше қажетті беттерден тұратын негізгі жұмыс
«Активті экран» кешені білім үрдісінде қолданылатын ақпаратты көрсетуге және
«Активті экран» бағдарламалық-техникалық кешенінің дидактикалық мақсатта пайдалану барысында олардың
Бағдарламалық-техникалық кешеннің құрамына кіретін интерактивтік тақтаны оқытушыға сабақты қызықты
Интерактивті құралдарды сабаққа пайдаланғанда дидактикалық бірнеше мәселелерді шешуге көмектеседі:
Пән бойынша базалық білімді меңгеру;
Алған білімді жүйелеу;
Өзін-өзі бақылау дағдыларын қалыптастыру;
Жалпы оқуға деген ынтасын арттыру;
Оқушыларға оқу материалдарымен өздігінен жұмыс істегенде әдістемелік көмек беру.
Бұл технологияны оқу материалын хабарлау және оқушылардың ақпаратты меңгеруін
Оқушылардың көпшілігі естігенінің 5% және көргенін 20% есте сақтайтыны
Қазіргі кезде сабаққа дайындалу барысында мұғалім сабақ мазмұны оқушылар
Ғылым ғасырының табалдырығынан аттағалы тұрған қазіргі таңда компьютер өмірдің
Елбасы атап көрсеткендей «Қазіргі заманда жастарға ақпараттық технологиямен байланысты
Білім берудің ақпараттандыру процесі пән мұғалімдеріне жаңа ақпараттық технологияны
Сонымен, интерактивтік тақта сабаққа қатысушылардың барлығының ойын бір ортаға
Сабақта уақытты үнемдеу, демонстрациялық материалдар даярлау мақсатында интерактивті тақтаны
Ақ тақта режимі – ең қарапайым режим. Ақ тақта
Екінші режим – Office режимі. Бұл режим сабаққа қажетті
Үшінші режим – тақтаның интерактивті режиміндегі жұмысы.
Сабақтарды жүргізуде өткен материалды қайталау қажет, сондай жағдайда интерактивті
Прожектор және Шторка құралдары экранның белгілі бір кішігірім аумағын
Қазіргі уақытта «Қоғамды ақпараттандыру», «Білім беруді ақпараттандыру» деген сөз
Ол оқыту мазмұны, әдісі мен ұйымдастыру түрлерінің өзгерісін тездетеді.
Қоғамды индустрияландыру кезеңінде білім беру жүйесі алдыңғы кезекте, маманданған
Қазіргі заман мұғалімнен тек өз пәнінің терең білгірі болуы
Орта білім беру жүйесін ақпараттандырудың негізгі мақсаты оқушылардың ақпараттық
Еліміздегі саяси, әлеуметтік-экономикалық өзгерістерге сай білім беруді ақпараттандыру бағытында
ХХІ ғасыр – ақпарат ғасыры болғандықтан адамзатқа компьютерлік сауаттылық
Білім беру жүйесін ақпараттандыру білім беру үшін үлкен перспективалар
Әрбір елдің технологиялық даму дәрежесіне оның экономикалық қуаты мен
Жедел дамып отырған ғылыми-техникалық прогресс қоғам өмірінің барлық салаларын
Ғылым мен техниканың даму қарқыны оқу-ағарту саласының оқыту үрдісіне
Қазақстанның тәуелсіз мемлекет ретінде қалыптасуы орта білім беру жүйесінің
Мектептердің білім деңгейін көтеру және онда интерактивті құралдарды пайдалану
Мектепті ақпараттандыруға осылай мемлекет тарапынан үлкен экономикалық қолдау көрсетіліп,
«Қазіргі заманда жастарға ақпараттық технологиямен байланысты әлемдік стандартқа сай
Компьютер және интерактивті құралдар арқылы жасалып жатқан оқыту процесі
Оқушылардың интерактивті құралдар көмегімен қалыптасатын және жүзеге асырылатын ойлау
Интерактивтік құралдардың келесі ерекшеліктерін атап өтуге болады:
1. Бормен тақтаға жазылған кескінді интерактивті тақтадағы түрлі-түсті айқын,
2. Тақта мен бордың көмегінмен әр түрлі қосымшалары бар
3. Слайдтарда, флипчартта қателер жіберілсе, тез арада түзетуге болады;
4. Сабақта ACTIV-ote тестілеу жүйесі арқылы тест алу мүмкіндігін
5. ACTIV-wand указкасының көмегімен тақтаның жоғарғы бөлігіне кішкентайларға да
6. Сабақта көрнекілікті қолдану деңгейі артады;
7. Сабақтың өнімділігі артады;
8. Оқушылардың білім деңгейіне оң әсер етеді.
Біз бейбіт елде, мемлекеттік білімді жетілдіруге аса мән берген
Бәсекеге қабілетті болу тікелей білімге байланысты. Біз жаңа технологияға,
Оқу процесінде, оның ішінде практикалық сабақтарда интерактивті құралдарды қолдану
2.3. Интерактивті тақтамен жұмыс жүргізу әдісі
Интерактивті тақтамен оқытудың әдеттегі оқыту әдісінен айырмашылығы көп емес.
1. Модельдерді жасау және көрсету, презентациялау.
Қажетті бағдарламаны қамтамасыз етіп, интерактивті тақтаға үйлестіріп қолдану жаңа
2. Оқушыларды сабаққа белсенді түрде қатыстыру.
Сабаққа қатыстырып, қызықтыру интерактивті тақта қолдану есебінен ұлғаюы мүмкін.
3. Сабақтың қарқыны мен барысын жақсарту.
Интерактивті тақтаны қолдану сабақтың жоспарын, қарқыны мен барысын жақсартуы
Модельдерді жасау және көрсету, презентациялау.
Интерактивті тақта – сыныптағы оқушылардың барлығын оқыту үшін құнды
Оның ақпаратты түрлі мультимедиялық ресурстар көмегі арқылы таныстыруға мүмкіндігі
Оқытушылар өздерінің жаңа ойларын, идеяларын әсерлі, тартымды етіп көрсету
Белсенді түрде қатыстыру.
Зерттеулер көрсеткендей, түрлі ресурстарды, қызықтыруларды ұлғайта отырып қолданса, оқытушылар
Талдау жүргізуді басқара отырып, оқытушы оқушылардың шағын топтарда жұмыс
Сабақтың қарқыны мен барысын жақсарту.
Интерактивті тақтада жұмыс жасау материалды қарапайым, бірақ шығармашылық түспен
Соңғы уақытта біз білімді ақпараттандыру туралы жиі естиміз. Мұның
Интерактивті тақта көмегімен оқыту, тек компьютермен және проектормен оқытуға
• Веб-сайттар және басқа да ресурстар қолдану есебінен материалды
• Түрлі тартымды ресурстарды қолданудың арқасында оқушылардың қызығушылығын арттырады;
• Ұжымдық жұмысқа араласу үшін үлкен мүмкіндіктер туғызады, жеке
• Оқытудың түрлі стильдерін қолдануды (белгілі бір қажеттілікке икемделе
• Сабақтың жақсы қарқында өтуін қамтамасыз етеді;
• Өтілген материалды қайталау үшін мектеп желісінде пайдаланылған файлдарды
• Сақталған файлдар негізінде меңгерілген материалдарды тексеруді жеңілдетеді;
• Педагогтар жасаған материалдарды қолдануды, бір-бірлерімен материал алмасуларын қамтамасыз
• Педагогтарды кәсіби тұрғыдан өсуге ынталандырады.
Кез келген білім барысының назарында, мұғалім білімге жетелейтін оқушы
Білім беруде компьютерлік технологияның барлық мүмкіндіктерін интеграциялау оқушылардың өзіне
2.4. Ағылшын тілі сабағында электронды оқулықтар мен интерактивті
Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев: «Болашақта еңбек етіп, өмір сүретіндер бүгінгі
Еліміздегі саяси, әлеуметтік-экономикалық өзгерістерге сай білім беруді ақпараттандыру бағытында
Білім беру жүйесін ақпараттандыру білім беруде үлкен перспективалар ашады.
Ғылым мен техниканың даму қарқыны оқу-ағарту саласының оқыту үрдісіне
Білім беруді ақпараттандырудың тағы бір басты бағыттарының бірі –
Заман ағымына қарай күнделікті сабаққа видео, аудио қондырғылар мен
Мектепті ақпараттандыруға мемлекет тарапынан үлкен экономикалық қолдау көрсетіліп, оны
Қазіргі заманда жастарға ақпараттық технологиялармен байланысты әлемдік стандартқа сай
Интерактивті тақта, электронды оқулықтармен бастауыш, орта және жоғарғы сыныптың
Оқушылардың білімі мен дағдыларын қалыптастыру үшін интерактивті тақта, электронды
Интерактивті тақта, электронды оқулық оқу мотивациясын күшейтуге мүмкіндік береді.
Жұмыс барысында оқушылардың қателеріне диагностика жүргізу мүмкіндігі мен кері
Интерактивті тақта, электронды оқулықтарды пайдалана отырып, қателерді диагностикалау мүмкіндігін
Оқушылардың сабаққа деген қызығушылығын, белсенділігін, есте сақтау қабілетін, ой
Шығармашылығын арттыруда да қуатты ынталандыру құралы болып табылады.
Ағылшын тілі сабақтарында интерактивтік тақтаны пайдалану мынадай сұрақтардың шешімін
1. «Нені оқыту керек?» электронды оқулықтар элементін пайдаланып, интерактивті
2. «Оны қандай ретпен, тәртіппен оқыту керек?» тақырып арасындағы
3. «Қалай оқыту керек?» тиімді әдіс-тәсілдерді талдау.
Осы үш сұрақтың шешімін табу интерактивтік тақта негізінде оқыту
Компоненттері: мотивациялық, танымдық, іс-әрекеттік.
Өлшемдері
• Ақпараттық технологияларды қолданудың бағыттары мен мәселелеріне деген қызығушылығы;
• Ақпараттық технология арқылы танымдық белсенділіктерін арттыру;
• Ақпаратты өз іс-тәжірибесінде шығармашылықпен пайдалана білу дағдыларының қалыптасуы.
Көрсеткіштері
• Ағылшын тілін үйренуде ақпараттық технологияларды қолдануға деген қызығушылығы,
• Ақпараттық технологияларды пайдалану мүмкіндіктерін айқындау, олардың танымдық белсендігін
• Ақпараттық технологияларды қолдану арқылы ақпарат кеңістігінен білім алуы
Ағылшын тілін оқытуда ақпараттық технологияны қолданудың педагогикалық шарттары
• Оқу-тәрбие үрдісінде дамыта оқыту мақсатында оқушылардың танымдық іс-әрекеттік
• Оқушылардың танымдық қызығушылықтары мен қабілеттерін ескере отырып, компьютерлік
• Ақпараттық технологияны қолданудың жалпы бағыттары мен ғылыми әдістемелік
Білім беруді ақпараттандыруды жетілдіре дамыту – бүгінгі күннің басты
Елбасымыздың «Жаңа әлемдегі – жаңа Қазақстан» Жолдауында On-line тәсілінде
Техникалық зерттеу бойынша интерактивті тақта мектеп балаларының оқуға деген
2.5.Ағылшын тілі сабағында интерактивті тақтада жұмыс жасау мүмкіндіктері
Ағылшын тілін үйретуде интерактивті тақтаның көмегі зор. Кез келген
Сөйлеу жұмыстары :
Көптеген бағдарламаларда микрофонмен жұмыс істеуді қарастырады. Сөздер мен сөз
Оқушылардың сөйлеу тілін дамытуда диалогтың да берері мол. Диалог
І кезең: диалогпен танысу;
ІІ кезең: диалогті жаттау;
ІІІ кезең: диалогті қойылымға айналдыру, яғни сөйлесім іс-әркетін қойылым
Лексиканы меңгерту.
Мәтіндік лексиканың кіріспесінде және онымен жұмыс істеуде, мысалы, азық
Жазуды оқыту.
Жұмыстың бұл түрі сауатты жазу дағдыларымен, есте сақтау қабілеттерін
Коммуникативтік сөйлеу әрекетінің қай түрі болса да лексикалық-грамматикалық дайындық
Компьютерлік оқыту бағдарламаларының қай қайсы болмасын өз мазмұнынан грамматикалық
Компьютердің білім беру құралы ретінде кең таралуының негізгі алғы
1. Компьютер шексіз ақпарат әлемінде енуге және ақпаратты жүйелі
2. Компьютер адамның зерттеу-танымдық әрекетінің әмбебап құралы ретінде ерекшелінеді.
3. Өзге құралдардан компьютердің ерекшелігі – оның қатысымдық құрал
4. Құрал білімгерлерге өз әрекеттерінің нәтижесін айқын көрсете алады.
5. Компьютердің көмегімен жаттығулардың кешенді түрлерін аз уақытта орындау
Ағылшын тілі сабағында компьютерді қолдану мәтіндер мен ақпаратты білуге
Қазақстан Республикасының мемлекетаралық тілі – ағылшын тілін жаңа технологиялар
Сонымен қатар оқушылар интелектуалдық, шығармашылық және коммуникативтік істерін дамыта
ІІІ. Қорытынды
Білім беру жүйесін ақпараттандырудың бүгіні мен келешегі.
Білім беруді ақпараттандыру жағдайында ақпараттық-коммуникациялық технология мен интерактивтік тақта
Бүгінгі таңда бұл мәселелер қандай жағдайда деген сауал туындайды?
Жалпы, өткізіліп жатқан курстардың негізгі мазмұны білім беру ұйымдары
Ақпараттық-коммуникациялық технологияның жедел дамуы басшы және ғылыми-педагогикалық кадрлардың біліктілігін
Пән мұғалімдерін он-лайн режимде жұмыс жасау технологиясымен үйрету мақсатында
Мектептегі білім беруді ақпараттандыру үдерісін жедел жүзеге асыру мүмкін
І кезең – орта білім беру жүйесін жаңа ақпараттық
- Педагогтардың компьютерлермен жұмыс жасау деңгейін зерттеу диагностикасы және
- Педагогтарға қоғамды ақпараттандыру үдерісінің қажеттілігі мен мәнін түсіндіру
- Үздіксіз оқытудың барлық сатыларында педагогтардың біліктілігін арттыру жұмыстары
ІІ кезең – педагогтардың ақпараттық-коммуникациялық технология құралдарын мектеп пәндеріне
- Педагогтардың компьютерлік техниканы қолданудың жаңа әдістері мен оны
- Педагогтардың оқу-әдістемелік құралдарды өздігінен жасау технологиясын үйрету үдерісі
- Оқу-тәрбие жұмыстарының дәстүрлі түрлері мен әдістерін, мазсұнын қайта
ІІІ кезең – ақпараттық-коммуникациялық технология құралдарының мүмкіндіктерін кеңінен қолдану,
- Ақпараттандыру негізінде үздіксіз білім берудің мазмұны барлық сатылар
- Педагогтың ақпараттық-коммуникациялық технология құралдарының мүмкіндігіне сәйкес оқытудың ұйымдастыру
Ақпараттандырудың әрбір кезеңдері үшін педагогтардың біліктілігін арттыру үдерісін кезеңге
Енді осы тақырыбымды қорыта келгенде бірнеше артықшылықтарын айта кетейін:
1.Негізгі артықшылықтар
- Түрлі жастағы оқытудың бағдарламаларымен қатар қолдануға болады;
- Оқытушылардың веб-сайттармен және басқа да ресурстармен қолданып, материалды
- Аудиторияның бір-бірімен қарым-қатынасы мен материалды талдауына көптеген мүмкіндіктерді
- Ресурстарды динамикалық және түрліше қолдануға байланысты сабақты оқытушылар
2.Оқытушылардың артықшылықтары
- Оқытушылардың кез келген қосымшаларға және веб-ресурстарға сурет салып,
- Көп уақыт пен күш жіберуді қажет етпей,
- Оқытушылардың бір-бірімен материал алмасуына және оларды қайта қолдануына
- Үлкен аудитория болғанда өте қолайлы;
- Оқытушылардың сабақ жүргізудің жаңадан жолдарын іздеуге ынталандырады, кәсіби
3.Студенттердің артықшылықтары
- Сабақты қызықты етіп, студенттерді дәмелендіреді;
- Ұжымдық жұмысқа қатысуға, жеке және қоғамдық дағдыларды дамытуға
- Тақтаға шыққанның бәрін сақтау мен баспаға шығара алуға
- Материалдың тиімділеу, түсінікті және динамикалық түрде ұсынылуына байланысты
- Оқытушылар белгілі бір қажеттіліктерге байланысты түрлі ресурстарды қолдана
- Студенттердің шығармашылық қабілеті артып, өзі-өзіне деген сенімдері артады.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
1. Н.Ә.Назарбаев «Жаңа әлемдегі жаңа Қазақстан» (Ел президентінің халыққа
2. «Қазақстан өз дамуындағы жаңа серпіліс жасау қарсаңында». Ел
3. Оқу-тәрбие үрдісінде ақпараттық-коммуникациялық технологияны қолдану қажеттілігі «Информатика негіздері»
4. Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін 2010 жылға дейін
5. Информатиканы оқытуда интерактивті тақтаны қолдану.
6. DVD как средство обучения аудированию// Иностранный язык в
7. Программа-концепция иноязычного коммуникативного образования/ М., Просвещение, 2000; Е.И.Пассов.
8. Специфика преподавания иностранных языков в ВУЗе// Перспективные информационные
9. Ағылшын тілін үйретудің интерактивті жаттығулар жинағы //Әдістемелік құрал.-
10. Шетел тілі пәнін мектепте оқыту мен оған
11. Особенности учета родного языка при обучении иностранному:
12. Problems of training foreign intercourse in teaching
13. Электрондық оқулықтардың шетел тілі пәнін оқытудағы кейбір