ЖОСПАР
КІРІСПЕ 2
І НАРЫҚТЫҚ ИНФРАҚҰРЫЛЫМ МЕН ҚР–ғы ҚҰРЫЛЫМЫНЫҢ ПРОБЛЕМАЛАРЫ
1.1 Байланыс жүйесі 4
1.2 Темір жол, автомобиль жолдары 5
ІІ ҚҰРЫЛЫМНЫҢ ОСЫ ЗАМАНҒЫ ТИІМДІ ЖҮЙЕСІН ЖАСАУ 10
2.1 Құрылым тиімділігі 10
2.2 Экономикалық әлеуметтік реформалар 20
ҚОРЫТЫНДЫ 23
ҰСЫНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ 27
КІРІСПЕ
Қазақстан табиғи ресурстардың, әсіресе энергетика ресурстарының орасан зор
Соған қарамастан, біз көп жылдар бойы өзіміздің ішкі
Сайып келгенде халықаралық рынокқа мұнай мен газ экспорттау
Қазақстан Республикасының Азаматтық Кодексіне қатысты шаруашылық серіктестігі еншілестікті
Қазақстан Республикасының Президенті Нұрсұлтан Назарбаевтың Қазақстан халқына жолдауында
«Қазақстан экономикалық, әлеуметтік және саяси жедел жаңару жолында.
Экономиканы түпкілікті реформалауға бағыт ұстап, біз қысқа мерзімнің
Егер осыдан он жыл бұрын жан басына шаққандағы
Қазақстан қазіргі әлемде. Біздің сыртқы саясаттағы басымдықтарымыз. Біздің
І НАРЫҚТЫҚ ИНФРАҚҰРЫЛЫМ МЕН ҚР–ғы ҚҰРЫЛЫМЫНЫҢ ПРОБЛЕМАЛАРЫ
1.1 Байланыс жүйесі
Энергетикалық ресурстарды пайдалану стратегиясы мынадай элементтерді қамтиды:
Біріншісі, біз өз қорларымызды жедел әрі тиімді пайдалану
Біз ұзақ мерзімді келешекке өзімізге міндеттері сәйкес келетін
Өзіміздің табиғи ресурстарды пайдалануда біз үздік әлемдік практикаға
Біздің кірістеріміздің тұрақтылығы және контрактарымыздың әділеттілігі, сондай-ақ әлемдік
Біздің стратегиямыздың екінші бөлігі — мұнай мен газ
Үшіншісі. Отын ресурстарын пайдалану жөніндегі біздің стратегиямыз әлемдік
Төртіншіден, шетел инвестицияларын тарту арқылы біз ішкі энергетика
Ақыр соңында, бесіншіден, бұл стратегия осы ресурстардан түсетін
Біз өзіміздің стратегиялық ресурстарымызға қатаң бақылау қоюға, үнемшіл
1.2 Темір жол, автомобиль жолдары
Тарихи тұрғыдан алғанда, еліміздің аумағы арқылы шығыстан батысқа
Белгілі бір дәрежеде бұл сала біршама дамыған, ал
ТЕМІР ЖОЛ КӨЛІГІ
Аумағымыздың ауқымын және экономикамыздың шикізаттық бағдарын ескерсек, Қазақстанда
— Халықаралық көлік және сауда байланыстарын, сондай-ақ
— Достық станциясын дамыту мен Достық
— Жүк жинақталатын аудандарда көп модульды терминалдар ұйымдастыруға
— Барлық көліктік-коммуникациялық монополияларды батыл қайта құрылымдауды
АВТОМОБИЛЬ ЖОЛДАРЫ ЖӘНЕ АВТОКӨЛІК
—Автомобиль жолдарын шапшаң аралықтар құру арқылы халықаралық тасымалды
— Жеке меншік автомагистральдар салу, қазіргі барларын
— Ауылдық жерлердегі автожолдардың желісін басымдық тәртібімен
ӘУЕ КӨЛІГІ
— Авиацияда тәртіп орнату және ұшақтар
— Әуежайларды қайта жаңартуды қолға алу, қызмет
— Қазақстан арқылы өтетін транзиттік әуе желілерін
СУ КӨЛІГІ
—„Ақтау" айлағын қайта жаңарту және флотты „өзен-теңіз" түріндегі
— Өзен пароходстволарының жұмысын, әсіресе жүк және
БАЙЛАНЫС ЖӘНЕ ТЕЛЕКОММУНИКАЦИЯЛАР ЖЕЛІЛЕРІ
Телекоммуникациялар нарықтық тетіктер қызметін ақпарат алуды кеңейту мен
Телефондар, факстар мен электрондық почта — осы заманғы
Ақпараттық технологиялар, оның басқа түрлерімен салыстырғанда, өз мәнісі
Сонымен қатар телекоммуникациялар жаңа жұмыс орындарын бере отырып,
Баршаның пайдалануына ортақ әрі толығымен іске қосылған телекоммуникциялық
Біздің үкіметіміз шалғайдағы әлсіз дамыған аудандарға, ең кемі,
Бүгінгі таңда Қазақстан Республикасының алдында, ең алдымен, болашақта
Қазақстан телекоммуникацияларының қазіргі жай-күйі басқа елдермен салыстырғанда өз
ІІ ҚҰРЫЛЫМНЫҢ ОСЫ ЗАМАНҒЫ ТИІМДІ ЖҮЙЕСІН ЖАСАУ
2.1 Құрылым тиімділігі
Қазір мемлекеттік аппаратты қайта ұйымдастыру мен жетілдіру қолға
Кеңестік әміршілдік экономика дәуірінде мемлекет бостан-аяқ бәрін бақылауға
Кеңес Одағы ыдырағаннан кейін мемлекеттік құрылыс пен басқару
Бүгінгі күні қоғамның және экономиканың күрделі жүйелік қайта
Үкімет пен жергілікті өкіметті түпкілікті қалыптастыруға мүмкіндік беретін
1. Неғұрлым маңызды бірнеше функцияларды ғана орындауға жұмылған
2. Стратегиялар негізіндегі іс-қимыл бағдарламалары бойынша атқарылатын жұмыс.
3. Нақтылы жолға қойылған ведомство аралық үйлестіру.
4. Министрлердің өкілеттіктері мен жауапкершіліктерін, олардың есептілігін және
5. Министрліктердің ішінде, орталықтан аймақтарға және мемлекеттен жекеше
6. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы батыл да ымырасыз
7. Кадрларды жалдау, даярлау және жоғарылату жүйелерін жақсарту.
Табысқа жеткен үкіметтер, әдетте ықшам келеді әрі мемлекет
Үкіметтің тиімділігі өзара байланысты үш факторға: оның құрылымдық
Әлеуметтік экономикалық өмірдегі дағдарысты құбылыстардың негізгі себептерінің бірі
Бұл проблеманың тамыры — стратегиялық жоспарлардың жоқтығында болып
Әрбір министрліктің, ведомствоның, әкімшіліктің жұмысы, сайып келгенде аймақтық
Мұның тың көзқарас пен жаңа әдістемені талап етері
Ведомство аралық және аймақтар аралық үйлестіру, басым мақсаттарға
Ведомстволардың стратегиялық міндеттерді іске асыру жөніндегі қызметі мен
Мемлекеттік үйлестіру жүйесі тиімді әрі қайрылымды болуға тиіс.
Министрліктер мен ведомстволардағы бүгінгі қалыптасқан ахуалга келетін болсақ,
Министр мен әкім кең өкілеттіктер иеленуге тиіс және
Бір қолға шоғырланған барынша кең өкілеттіктер қабылданған міндеттемелердің
Менің айтып өткенімдей, әр министрлік пен ведомство өзіне
Билікті орталықтан алудың және өкілеттіктерді өздері шұғылданатын объектілерге
Нарықтың көмегімен біз аймақтар арасында: тұрмыс жағдайы жоғары
Аймақтардың жарыстас болуы олардың, әсіресе бюджет мәселелеріндегі дербестігіне
Бет-жүзіне, лауазымына қарамай, сыбайлас жемқорлыққа қарсы ымырасыз күрес
Жаңа тұрпатты шенеунік — өз ұлтшыл отаншыл әрі
Күні кешегі өткенімізден бойымызда қалған ескі ниет-пайымымыз, әсіресе
Кәсіпқойлық, отаншылдық, ұзақ мерзімді міндеттер қоюға қабілеттілік, оларды
Республикада кәсіпқой мемлекеттік қызмет негіздері қазірдің өзінде қаланды.
Қадрларды басқарудың жалпы мемлекеттік жүйесін құру қажет, онда
Сонымен бірге бұл мемлекеттік жүйенің білімсіз, біліктілігі төмен
КҮН ТӘРТІБІНДЕ: 1998—2000 ЖЫЛДАР
Егер біз XXI жүз жылдықтың басына дейін келесі
Біздің көптеген азаматтарымызды дәл бүгін алыс келешектің онша
Адамдардың көпшілігі таяу уақытта аздап болса да, нақтылы
Біздің стратегиялық жолымыздағы алғашқы қадамдар мен алғашқы нәтижелерді
Таяудағы бірнеше жылдың ішінде ұзақ мерзімді басымдықтарды іске
Соған қарамастан, адамдар ғасырымыз аяқталғанға дейін азды-көпті жақсылықтар
Басым мақсаттар былайша түзілуге тиіс:
— ілгері елдермен белсенді қарым-қатынас macay, Қазақстанның энергетикалық
— ауылдың неғұрлым өткір проблемаларын шешу;
— кедейшілік пен жүмыссыздыққа қарсы
— ішкі саяси тұрақтылық
— барлық әлеуметтік-экономикалық реформаларды аяқтау, ең алдымен бюджет
— қолайлы инвестициялық ахуал туғызу;
— Үкімет пен мемлекеттік қызмет реформаларын жеделдету, сыбайлас
ҰЛТТЫҚ ҚАУІПСІЗДІК
2000 жылға қарай:
— Қазақстанның төңірегінде қалыптасып келе жатқан стратегиялық тепе-тендікті
— Біз Ресеймен және Қытаймен, Орталық Азиядағы
— Каспий шельфі мен Қарашығанақ кен орындарын игеруге
—Сыртқы саясы және барлау органдарының
— күш-жігері мемлекетіміздің тәуелсіздігі мен аумақтық тұтастығын қамтамасыз
— Қазақстанның әскери доктринасы әзірленеді, ол қалыптасқан жағдайға
— Демографиялық стратегияны іске асыру қаражаттың жетіспеуі
АУЫЛ ПРОБЛЕМАЛАРЫ
Ауылдың ең бір елеулі проблемаларын шешуге келетін болсақ,
— жергілікті әкімшілікті нарықтық қатынастарға араласудан шеттететін боламыз;
— жеке меншік пен тиесілі бөлістерді заттай айқын
— банкроттық тетіктері арқылы ауыл экономикасын сауықтыратын боламыз;
— ең алдымен фермерлер мен нағыз жеке
— Азия және Еуропа Қайта жаңарту және даму
— 25—30 мың теңге көлемінде кіші кредиттер
— тікелей отандық және шетел инвестицияларын тартатын боламыз;
— фермерлерге өнімдерін өткізуге жәрдем көрсетеміз;
— сумен жабдықтау және ирригация проблемаларын шешетін
— барлық министрліктер мен қорлар желісі бойынша ауыл
КЕДЕЙШІЛІК ПЕН ЖҰМЫССЫЗДЫҚҚА ҚАРСЫ КҮРЕС
Осы жылдардын, ішінде кедейшілік пен жұмыссыздыққа қарсы күрес
— кіші кредиттер жүйесін енгізуге;
— шағын және орта бизнесті дамытуға;
— еңбекті көп қажет ететін салаларды басымдықпен
—шарттар мен контрактар және бюджеттік сатып алулар кезінде
— қоғамдық жұмыстарды, ең алдымен жол қүрылысы мен
— жеке кәсіпкерлікті дамыту жолындағы қажетсіз әкімшілік кедергілердің
— қызмет көрсету саласын және әсіресе туризмді белсенді
2.2 Экономикалық әлеуметтік реформалар
2000 жылға қарай:
— Жалақы мен зейнетақы төлемеу деген болмайды
— Қоғамымыздың барынша мұқтаж: топтары, соның ішінде
— Барлық өнімділігі төмен және шығынмен
— Ұзақ мерзімді басымдықтарымызды қолдауға бағытталған
— Қазақстандықтар үшін салық төлеу үйреншікті іске,
— Зейнетақы реформасын нысаналы түрде жүргізе
— Өз қаржы секторымыздың
КӘСІПҚОЙ ҮКІМЕТ
2000 жылға қарай:
— Үкімет пен мемлекеттік қызмет реформасы аяқталатын болады;
— Біліктілігі саяз шенеуніктерден арылуға және мемлекеттік
РЫНОК ИНФРАҚ¥РЫЛЫМЫ
Рынок — сұраныс пен ұсыныстың баға арқылы өзара
1. Қазіргі уақытта рыноктар жүйесі қалыптасты. илзр аумақтық
Ұзақ мерзімде осы аталған факторлардың өзі қоғамдық еңбек
2. Рынок инфрақұрылымына халық шаруашылығының ерекше саласы сауда
3. Рынок институттары — коммерциялық банктер, қор биржалары
ҚОРЫТЫНДЫ
Сонымен өндірістік инфрақұрылым - бұл негізгі қызметтер, өндірістік
Рыноктың инфрақұрылым - бұл ерекше рыноктар негізінде әрекет
Ал ендігі кез проблемалары экономиканың әлеуметтік реформалар арқылы
келешекте де дамуда деп ойлаймын.
Өзіміздің осы бағыттағы ұзақ мерзімді басымдықтарымызды іске асыру
— қатаң монетарлық саясат бұлжытпай жүргізіледі;
— жекешелендіру аяқталатын болады;
заң шығару жетілдіріліп, жақсартыла түседі, мұның өзі еліміздегі
шетел инвестицияларын тарту бұрынғыдан да белсенді жүргізілетін
болады, олардың көлемі мен нәтижелері жайында халыққа егжей-тегжейлі
Энергетикалық ресурстарға келетін болсақ:
— Қазақстан КҚК құбыр арнасы құрылысын аяқтау
— Жерорта теңізіне, Парсы шығанағына, Араб теңізіне
— Каспий шельфіндегі мұнай және газды барлау мен
Инфрақұрылымды дамыту жоспарында мыналар қарастырылған:
— 2000 жылдың соңында „Достық" және
— 1999 жылдың соңына қарай Ақтау қаласындағы
— 2000 жылдың соңына қарай
— 2002 жыддың
2000 жылы Ақмола қаласындағы әуежайды қайта жаңарту.
Түптеп келгенде, инфрақұрылымның мақсаты жаңа технологияларды, алдыңғы қатарлы
Тікелей инфрақұрылымды қолдауды жүзеге асыратын мемлекеттік орган, инвестициялар
Республикада шетел кәсіпорындарын құру сияқты тікелей инфрақұрылымдардың басқа
Инфрақұрылым мемлекеттік басқару жүйесіне инвестициялық белсенділікті қамтамасыз ету
ҰСЫНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Самуэльсон П. Экономика. В 2-х т. М.: Алгон.
Леонтьев В, В. Экономнческие эссе. Теории, исследования, факты
Мингбура Е. М Введение в историю экономической мысли.
Петти В. Избранные работы: "Трактат о налогах и
Шумпетер Й. Теория экономического развития. М.: Прогресс, 1982.
Арсланова Р. Лившиц В. Принципы оценки инвестиционных проектов
Беренс В., Хавранек П.М. Руководство по оценке эффективности
1