ЖОСПАР
КҮЙ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІН ЖҮЙЕЛІ ТҮРДЕ ТАЛДАУ
Кіріспе 2
Тарихи шегініс 2
Күйшілік дәстүр 3
Қазақтың бағы 6
Қазақтың жаны 10
Домбыра тамырындағы пәндiк сапалар 11
ДЭККО кездейсоқ пайда болған жанр емес
Домбыра аспабының қалыптасуы 12
Домбыра бойындағы әлеуметтiк қызметтер 14
Домбыра әуенi - Қазақ мiнезiмен сабақтас
Қазақ дастарқаны берекелi 15
Домбыра өнерi жамандықты аластайды 16
КҮЙ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІН ЖҮЙЕЛІ ТҮРДЕ ТАЛДАУ
Кіріспе
Айнала алуан дыбысқа толы. Бірақ дыбыс
Тарихи шегініс
Қазіргі кездері археологиялық олжалар домбырашылық дәстүрдің
Әрине, музыкалық аспаптың болуы, әннің айтылып,
Еуразия көшпелілерінің арасында күйдің ерте кезден-ақ
Қазақ тіліндегі “күй” сөзінің көне түркілік
Күйдің мүмкіндігі саз-сарын арқылы болатын эмоциялық
Күйшілік дәстүр
Күйші-домбырашы күйдің әуен-сазына еліктеумен шектелмейді. Ең
Демек, қазақ күйлерін тыңдаған адам оның
Ер адамға бәрiнен қымбат анасы мен
Егер осы бес мұраны жетесiне жеткiзiп,
Сөйтiп, ұлттың құнды беделi әлсiреп, құнсыз
Домбыра өнерi қазақтың арғы тегi
Қазақ халқының құнды менталитетiнiң тамырын
IV ғасырда тасқа қашап салынған домбыраның
Тәуелсiздiкке қолымыз жеткен кезде домбыра өнерi
Ұлттық құндылықтарды тамырымен бiрге сүйiп, жанымен
Көрiп отырғанымыздай жоғарыда айтылған тұлғалар өзiнiң
Қазақтың бағы
«Домбыра әрбiр кәсiпқой әншiнiң ғана емес,
Демек, домбыра аспабы тұтас қазақ халқының
XXI - ғасырдағы компьютерлiк өнердiң дамуы
Қазақстан халықтары тұтас домбыра аспабын үйренiп
Бұл айтып отырған ұсынысымыздың нәтижесi Алматы
Домбыра аспабын меңгеру арқылы адам ұқыпты,
Музыка өнерi адам өмiрiнде маңызды көрсеткiштерге
«...Барлық үлкен-кiшiге өнер үйрету қажет. Өйткенi,
«... Дарын даналығы мен қадыр-құрметi жєне
«...Өнерлi адамдар iлiм ықпалы күштi болғандықтан,
«Музыка тыңдатпайынша, тәрбие беру, балалық шақтың
Музыка әуенi белгiлi бiр аспап негiзiнде
«Егер әрбiр жеке әрiптiң дыбыс екенi
«Музыка арқылы бiз өзiмiздi үлгiлi өнегеге
«Қолына скрипка ұстай тұрып, адам жаманшылық
Қазақ ежелден домбыра аспабын қолына ұстап
Қазақтың жаны
«Домбыра - қазақ музыка мәдениетi тарихында
Он үш жасынан ел билеп билiк
«Бәдiк айту, той, айтыс - тез
Домбырадан шыққан әуеннiң ырғағы адамның iшкi
Домбыра тамырындағы пәндiк сапалар
Домбыраға тек қана ұлттық музыка аспабы
Домбыра үйрену - еңбек. Домбыра
Осындай ұлттың құнды қазыналарын домбыра шанағына
ДЭККО кездейсоқ пайда болған жанр емес
ДЭККО кездейсоқ пайда болған жанр емес.
ДЭККО осы iзденiстi жалғастыра отырып пайда
Домбыра аспабының қалыптасуы
Домбыра аспабы 2500 жыл бұрын (ғылыми
Сондай-ақ, Р. Садоков Домбыра аспабы IV
Ал белгiлi зерттеушi Д. Кiшiбеков бұл
Б. Момышұлы «Домбыра - қазақтық қасиеттi
Ө. Жәнiбеков «Ел аузында мынадай аңыз
Бiздiң айтып отырған еңбегiмiздiң нәтижесi домбыра
Домбыра бойындағы әлеуметтiк қызметтер
Домбыра – қазақ халқының рухы мен
Домбыра әуенi - Қазақ мiнезiмен сабақтас
Қазақ халқының мiнезi домбыра үнiмен сабақтас,
Алғыр, тез қабылдағыш, елiктегiш, өйткенi ол
Дала құсы сияқты еркiндiктi сүйетiн таза
Қазақ дастарқаны берекелi
Қазақ дастарқан жайса мол, бар жиған-тергенiн
Дастарқан басында тамақ жеудiң де үлкен
Шернияз ақын қонақтар келген кезде үйде
Балалар бiлмегеннен қол асыпты,
Асса да бала қолды мол асыпты.
Дүниеге қолдан бұрын сан келмейдi,
Асса да бала қолды жол асыпты.
Шернияз ақын философиялық терең ойлы ұтқыр
Дастарқанға келген еттi оң қолдарын салып,
Ал, жаман адамдарды ет жеуге кiргiзбей,
Дастарқан басына сөзшең өнерпаз адамдарды жинауға
Домбыра өнерi жамандықты аластайды
Домбыра өнерi арқылы қалыптасқан азаматтардың бойында
1