Құран Кәрімдегі аманат сөзінің мағыналары

Скачать



Жұмыс жоспары:
Кіріспе
Тақырыптың өзектілігі.
Жұмысты таңдау себебі.
Жұмыстың мақсаты мен міндеттері.
Жұмысты жазу тәсілдері.
Жұмысты жазу барысында болған қиыншылықтар
Жұмыстың жоспары.
Бірінші тарау:
«Аманат» түсінігі
а) «Аманат» ислам дініндегі орны мен маңыздылығы
ә) «Аманат» сөзінің тіл және шариғаттағы түсінігі
б) Аманат түрлері.
Екінші тарау:
Құран Кәримдегі аманат
а) Құран Кәрімдегі «аманат»қа байланысты аяттар.
ә) Құран Кәрімдегі «аманат» сөзінің мағыналары
б) Мұсылманның Аллаһ тағаламен Пайғамбар с.ғ.с.
алдындағы аманаттары.
Үшінші тарау:
«Аманат» тұралы жалпы мағлуматтар
а) Пайғамбар с.ғ.с. ның «аманатқа» байлансысты хадистері.
ә) Пайғамбарымыз с.ғ.с.ның аманатшылдығы.
б)Сахабалардың аманатшылығы.
в) Аманатқа байланысты айтылған ғибратты сөздер.
г) Аманатқа берік болудың артықшылығы және қиянат қылудың күнәсі.
ғ) Аманаттың жемістері мен қоғамға тигізер пайдасы.
Зерттеудін негізгі нәтижелері мен қорытындылары
Пайдаланылған бұлақтар көрсеткіші
Мазмұны
بسم الله الرحمن الرحيم
Кіріспе.
الحمد لله رب العالمين و الصلاة و السلام على
Адамдарды қараңғылықтан жарыққа шығарған және оларға аманаттарды өз иелеріне
Аманат – дінімізлегі ең ұлы міндеттердің бірі. Аллаһ тағала
Тақырыптың өзектілігі. Аманат өте маңызды мәселе. Әрбір адамның мойынында
Зерттеудің мақсаты. Дініміздегі «аманат» ұғымын түсіну және оны
Зерттеу материалдары. Біздің ғылыми жұмысымыз Құран Кәрімге байланысты болғаны
Зерртеу әдістері. Осы жұмысты жазу барысында ғылыми тәсілдерді қолдануға
Жұмысты жазу барысында болған қыйыншылықтар. Жұмыстың жазылуына байланысты ешқандай
Жұмыс құрылымы. Кіріспе және үш бөлімнен тұратын бұл жұмыс
Бірінші тарау:
«Аманат» түсінігі
а) «Аманат» ислам дініндегі орны мен маңыздылығы
Дініміздегі ең қатан түрде ескертілген міндеттердің бірі – аманатқа
Табиғаттағы әрбір нәрсе Аллаһтың адам баласына берген аманаты. Пайғамбарларға
Аманат – мұсылманның мойнындағы міндеттердің бірі. Сол міндеттерді орындаумен
Ғалымдар аманатты материалдық және рухани аманаттар болып негізгі екі
Аллаһ тағала Өзінің иманды пенделерің сипаттап, олардың аманатқа берік
ә) «Аманат» сөзінің тіл және шариғаттағы мағынасы
1. «Аманат» сөзінің тілдік (лексикалық) мағынасы:
Арап тілінде «аманат» сөзі (أمن – يأمن -
2. «Аманат» сөзінің шариғатық (ғылыми) мағынасы:
«Аманат» сөзінің ғылыми термин ретіндегі шариғаттағы мағынасына келер болсақ,
Абдуррахман әл-Майдани өзінің «Ислам ахлақтары» атты еңбегінде «Аманат –
1) Сенімді (аманатшыл) адамның хақысы жоқ нәрселерден тыйылуы.
2) Сенім тапсырылған адамның басқаларға тиісті өзіне міндетті болған
3) Сенімді адамға тапсырылған аманатты сақтау, оған зиян да
б) Аманат түрлері
Аманаттың көптеген түрлері бар. Олардың негізгілері: Аллаһқа байланысты аманаттар,
1) Мал-мүліктер. Мал-мүліктердегі аманат дегеніміз - адамның басқаларға тиісті
2) Ар-намыстар. Ар-намыстардағы аманат деп адамның өзіне тиісті болмаған
3) Жан мен тән. Жан мн тәндегі (немесе рух
4) Білімдер мен мағлуматтар. Білім беру мен мағлумат таратуға
5) Басшылық. Басшылыққа байланысты аманат дегеніміз – хақыларды өз
6) Куәгерлік және кеңесшілік. Куәгерліктегі аманат – куәлікті жағдайдың
7) Үкім шығару немесе билік беру. Үкім шығарудағы аманат
8) Жазу. Жазулардағы аманат – жаздырушының сөзіне сәйкес жазу,
9) Сырлар. Сырлардағы аманат дегеніміз – оны ешкімге айтпау.
10) Жіберілген хат-сәлемдемелер. Бұл жердегі аманат – сәлемдеменің тілмен
11) Есту, көру және т.б. сезімдер. Адамың бойындағы көру,
Екінші тарау:
Құран Кәримдегі аманат
а) Құран Кәрімдегі аманатқа байланысты аяттар.
1) Бақара сүресі, 283-аят.
Аллаһ тағала айтады:
" فَإِنْ أَمِنَ بَعْضُكُم بَعْضاً فَلْيُؤَدِّ الَّذِي اؤْتُمِنَ أَمَانَتَهُ
«... Егер біріңе-бірің сеніп, аманат қойсаңдар, аманат қойылған адам
Аяттың мағынасы: «Егер біріңе-бірің сеніп, аманат қойсаңдар – бодау
2) Әлі Ъымран сүресі, 75-76 аяттар.
Аллаһ тағала айтады:
وَمِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مَنْ إِن تَأْمَنْهُ بِقِنطَارٍ يُؤَدِّهِ إِلَيْكَ
«Кітап иелерінің кейбіреулеріне есепсіз малды аманатқа қойсаң қайтарып береді,
Аяттың мағынасы: Әйгілі тафсирші Хафиз Ибн Кәсир осы аятты
Имам әл-Құртуби айтады: «Аллаһ тағала кітап иелері арасында аманатшыл
3) Ниса сүресі, 58-аят.
Аллаһу тағала айтады:
إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا
«Расында Аллаһ сендерге аманатты өз иелеріне тапсыруларыңды және адамдар
Әл-Жәзәири өз тафсирінде: «Бұл – адам баласына міндетті болған
Тафсир ғалымдарының көбі бұл аяттың Ғұмсан ибн Талха әл-Хажәби
Аят жеке себепке байланысты түскенімен жалпы мағынаны білдіреді. Әс-Сәъди
4) Әнфәл сүресі, 27-аят.
Аллаһ тағала айтады:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَخُونُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُواْ
«Ей, иман келтіргендер! Аллаһқа, Оның елшісіне қылмандар және біле
Аяттың мағынасы: «Ей, Аллаһқа Раббы, Мұхаммедке пайғамбар деп иман
Әс-Саъди осы аятқа байланысты былай дейді: «Аманатты орындаған адам
Аяттың түсу себебі. Бұл аят Әбу Лұбабаға байланысты түскен
5) Мүмінун сүресі, 8-аят.
Аллаһ тағала айтады:
وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ
«Олар (яғни, мүміндер) аманаттары мен уәделеріне берік болатындар» .
Аяттың мағынасы: Аллаһ тағала мұратына жеткен мүмін пенделерің жан-жақты
Ибн Кәсир былай дейді: «Яғни, аманат қылынса қиянат жасамайтындар.
Имам әл-Құртуби осы аятқа байланысты: «Аманат уәдеден кеңірек ұғым.
6) Шуғара сүресі, 107, 143, 162, 178-аяттар.
Бұл аяттарда Аллаһ тағала Нұх, Салих, Һуд, Лұт және
" إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ "
«Әлбетте, мен сендерге сенімді елшімін » -деген. Яғни, әлбетте
7) Әхзәб сүресі, 72-аят.
إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن
«Әлбетте Біз «аманатты» көктер мен жерге және тауларға
Аяттың мағынасы:
Ибн Аббас ръ дан келген деректерде, Аллаһ тағала көрсетілген
Осы аяттағы «аманат» сөзіне біраз түсініктер беріледі. Ибн Аббас,
Абдуррахман әс-Сәъди айтады: «Аллаһ тағала жауапкершілік елерінің мойнына түсірген
Осы аятқа байланысты кейбір тафсиршілер көктер мен жер және
8) Мәғарыж сүресі, 32-аят.
Алла тағала Өзінің намаз оқушы құлдарын сипаттап:
وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ
«... және сондай аманаттары мен уәделеріне берік болушылар» -деген.
Бұл аят Нұр сүресінің 8-шы аятымен мағыналас. Аллаһ тағала
ә) Құран Кәрімдегі «аманат» сөзінің мағыналары
Әйгілі ғалым ибн әл-Жәузи өзінің «Нұзһәтул-әғиюн уән-нәуәзыр» атты еңбегінде
Қасиетті Құранда «аманат» сөзі шариғаттын адамға жүктейтін міндеттерін түсіндіреді.
Адамды басқа жаратылыстардан тандап алып, оған ақыл ес және
Ислам келісім-шарттармен ұзақ мерзімді қарызды куәләндірудың қажеттілігің зандастырған. Жауапкершілік
Сенімділікке кепілдікткің жеткілікті болуы исламның ол тұрғыдағы шынайы көрінісі.
Аллаһ тағала айтады: «Егер бір-біріңе сенсеңдер, (бодаусыз берілсе) сенілген
Ал бұдан кейін кез-келген аманатты қайтару жөніндегі бұйрық айтылады.
б) Мұсылманның Аллаһ тағала және пайғамбар с.ғ.с. алдындағы аманаттары
1. Мұсылманның Аллаһ тағала және алдындағы аманаттары.
Мұсылманның Аллаһ тағала алдындағы аманаты – Аллаһтың оған жүктеген
«Қай кезде біз аманатты дұрыс орындағанымызды білсек –
Шариғаттар мен құлшыдықтар аманатқа жатады. Әрбір адам оны мен
- дәрет пен намаз.
- намаздағы оқылатын дұғалар мен сүрелер.
- Ораза.
- Зекет пен кәфарат сияқты мал құқықтары.
- Аллаһ тыйым салған күнәлар.
Бұнын барлығы да адамның жүрегі мен иғтиқад
Егер де бір кісі намазға дәретсіз тұрса – оны
Егер де ол адамдарменбірге намазға тұрса, олармен бірге еңкейіп
Егер де біреу Рамазан айының күндізінде тамақтанса – ешкім
Егер де адам Аллаһ алдында міндетті болған мал
Күнәлар да осы сияқты. Оны да Аллаһтан басқа ешкім
Егер де пенде жүрегіндегі күмән, ортақ қосу немесе күпірлік
Осының барлығында жүктеп тұрған Аллаһ.Жоғарыда келтірілген мысалдардан біз
Аманаттың және бір түрі – амалдардағы ықылас. Ол әрбір
Ықылас – риякерлік себебінен бұзылатын аманат түрі. Дәл сол
Бұл аяттарда Аллаһ тағала өз пендесіне: «Ей, құлым! Сендер
Яғни, Аллаһ тағала адамның ішін азғыратын нәрселерді, жүрегінде пайда
Раббысының жақын екендігін әрі әр нәрсені көріп тұрғанын есінде
Сондықтан аманатты орындауда Аллаһты естен шығармау керек және бұл
Өзі жаратқанын өзі білмеуі қалай? Денені құрастырып, оған жүрек
2. Мұсылманның Пайғамбар алдындағы аманаты:
Жоғарыда айтып кеткеніміздей, аманат жалпы міндетемелерді білдіретін болса, әрбір
а) Пайғамбарымыз с.ғ.с. толық ілесу, оның сүннетің ұстану.
ә) Оны расында Аллаһтың жіберген елшісі екеніне иман келтіру.
б) Ол алып келген барлық өткенге және келешекке байланысты
в) Оның (с.ғ.с.) әмірлерің бұлжытпай орындау.
г) Оның (с.ғ.с.) тыйған нәрселерінен тыйылу.
ғ) Оның (с.ғ.с.) шариғатын барынша қолдау .
Д) Оны (с.ғ.с.) бәріненде жақсы көру.
Үшінші тарау:
«Аманат» тұралы жалпы мағлуматтар
а) «Аманатқа» байланысты хадистер.
Өз үмметіне барлық игі мінез-құлықтарды үйреткен Пайғамбарымыз с.ғ.с.-ның
Бірінші хадис:
Әнас ибн Мәліктен (Аллаһ оған разы болсын) риуаят қылынған
"لا إيمان لمن لا أمانة له و لا دين
-деген. Мағынасы: «Аманаты жоқтың иманы жоқ, уәдесі жоқтың діні
Екінші хадис:
Имам Ахмад Абдуллаһ ибн Ъамрдан (Аллаһ оған разы болсын)
" أربع إذا كن فيك فلا عليك ما فاتك
- деген. Мағынасы: «Бойыңнан төрт сипат табылса дүниедегі қол
Үшінші хадис:
Әбу Һурайрадан (Аллаһ оған разы болсын) риуаят қылынған хадисте
"الإمام ضامن, و المؤذن مؤتمن. اللهم أرشد الأئمة و
Яғни: «Имам кепілдік беруші. Ал азаншы болса – аманат
Төртінші хадис:
Хузайфа ибн әл-Яманнан (Аллаһ оған разы болсын) риуаят етілген
Осылай мен сауда істерімді кіммен жүргізуімді ойлануды қажет етпеген
Бесінші хадис:
Әбу Заррдан (Аллаһ оған разы болсын) риуаят етілген хадисте
" يا أبا ذر إنك ضعيف, و إنها امانة,
«Ей, Әбу Зарр! Әлбетте, сен әлсізсің. Ал ол (яғни,
Алтыншы хадис:
Әбу Һурайрадан (Аллаһ одан разы болсын) риуаят қылынған хадисте
" أد الأمانة من ائتمنك, و لا تخن من
-деген. Мағынасы: «Саған аманат тапсырғанның аманатың орында да, қиянат
Жетінші хадис:
Әбу Һурайрадан (Аллаһ одан разы болсын) риуаят қылынған хадисте
" إذا ضيعت الأمانة فانتظروا الساعة"
-деді. Яғни, «Аманат зая кетсе – қияметті күте
Сегізінші хадис:
Әбу Саъид әл-Худриден (Аллаһ одан разы болсын) риуаят қыылнған
"إن من أعظم الأمانة عند الله يوم القيامة الرجل
-деген. Аудармасы: «Қиямет күні Аллаһтың алдындағы ең ұлы аманат
Тоғызыншы хадис:
Жәбир ибн Абдуллаһтан (Аллаһ оған разы болсын) риуаят қылынған
" إذا حدّث الرجل الحديث ثم التفت فهي أمانة"
-деген. Хадистің мағынасы: «Бір кісі әнгімесің айтып жан-жағына қараса
Оныншы хадис:
Әбу Һурайрадан (Аллаһ одан разы болсын) риуаят қылынған хадисте
" آية المنافق ثلاث: إذا حدث كذب, و إذا
-деген. Яғни: «Екіжүздінің үш сипаты бар. Ол: сөйлесе өтірік
ә) Пайғамбарымыз с.ғ.с. ның аманатшылдығы
Әбу Саъид әл-Худри (Аллаһ одан разы болсын) риуаят қылады:
Бұл хадистегі біздің тақырыбымызға керек болғаны Пайғамбарымыздың (с.ғ.с.): «Маған
б) Сахабалардың аманатшылдығы.
Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) сахабалары да өте аманатшыл кісілер еді. Алайлда
1 - Әнас ибн Мәліктен (Аллаһ оған разы болсын)
2 –Әбу Рафиғтың айтуы бойынша Омар ибн әл-Хаттаб Ибн
3 -Зайд ибн Сәбиттен (Аллаһ оған разы болсын) риуаят
Зайд ибн Сәбит – Құранды жинау кезінде үлкен қызмет
Бұл аманат – Аллаһтың берген білімін сақтауда, оны өзгелерге
4 – Өзінің аманатшылдығы мен атағы шыққан сахабалардың бірі
Абдуллаһ ибн Зубейрден (Аллаһ оған разы болсын) риуаят қылынған
в) Аманат тұрасында айтылған ғибратты сөздер.
1 – Ибн Аббас былай деген еді: «Аллаһ тағала
2 – Имам әл-Бухари (оған Аллаһтың рахметі болсын): «Аманатты
3 – Имам әз-Зуһри (оған Аллаһтың рахметі болсын)
4- Әл-Хасан (оған Аллаһтың рахметі болсын): «Бауырыңның сырын ашу
5 - Саид Қутб айтты: «Жеке тұлғалармен жамағаттардың жауапкершілігінде
г) Аманатқа берік болудың артықшылығы және қиянат қылудың күнәсі.
Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) мұнафиқтердің сипаттарына аманатқа қиянат жасауды жатқызған еді.
Кейбір деректерде Аллаһ тағала бұл дүниені бау тәрізді жаратып,
Әт-Табарани риуаят қылған хадисте Пайғамбарымыз с.ғ.с.: «Маған алты нәрсені
Имам әл-Баззар Алиден (Аллаһ оған разы болсын) риуаят қылған
Имам әт-Термизи риуаят қылған хадисте Пайғамбарымыз с.ғ.с. «Үмметімде осы
Ибн Масъудтан (Аллаһ оған разы болсын) риуаят етілген хадисте:
д) Аманаттың жемістері мен қоғамға тигізер пайдасы
Аманатқа берік болудың жеке тұлға мен қоғамға пайда тигізер
Аманаттың жемістері мен тигізер пайдаларың төмендегі түстарда ерекше көрініп
1 – Аллаһ тағаланың разылығы мен жәннатына қол жеткізу.
2 – Адамдардың ортақ мүдделерінің қорғалуы. Оның себебі –
3 – Жұмыстар мен міндеттердің толық және ықыласты түрде
4 – Әрбір қоғам мүшесі өз көршісіне, досына, жұмысшысына
5 – Сырлар мен сақтануға тиісті болған нәрселердің сақтануы
Зерттеудің негізгі нәтижелер мен қорытындылары:
Осы еңбекті жазу барысында мен келесі нәтижелер мен қорытындыларға
1 - Аманаттың негізгі түсініктері: 1) Сенімді (аманатшыл) адамның
2 - Аманаттың көптеген түрлері бар. Олар: 1) Мал-мүліктер.
3 - «Аманат» сөзі Қасиетті Құранның сегіз аятында
4 - «Аманаттың» Құран Кәрімде негізгі үш мағынасы бар.
5 - Мұсылманның Аллаһ алдындағы аманаты – Оның бұйрықтары
6 - Мұсылманның Пайғамбар алдындағы аманаты мынау:
а) Пайғамбарымыз с.ғ.с. толық ілесу, оның сүннетің ұстану. ә)
7 - Аманатшылдар мен тақуалардың имамы Пайғамбарымыз с.ғ.с. өз
8 - Пайғамбарымыз с.ғ.с. сахабалаы аманатқа ерекше ұқыпты еді.
9 - Ислам ғалымдары аманатқа ерекше көңіл бөліп,
10 - Амантқа берік болу дінімізде ең сауапты істедің
11 - Аманаттың жемістері мен қоғамға тигізер пайдасы өте
Пайдаланылған бұлақтар:
1. Құран Кәрім
2. Ақыт ұлы, Ғ., «Құран кәрім, қазақша аударма», Пекин,
3. әл-Албани, «Әс-силсилә ас-Сахиха», Даммаск, 1985.
4. Алтай,Х. «Құран кәрім. Қазақша мағына және түсінігі», Мадина,
5. Имам Ахмад, «Муснад», 1398һ.
6. Әділбаев,А. «Саңлақ сахабалар», Алматы, 2004.
7. Р. әл-Әсфаһани, «Әл-Муфрадат фи ғарибіл-Құран», Бейрут, 1998.
8. Әл-Ғазали, «Ихия ғулумид-дин»,
9. Ә. әл-Жәзәири, «Әйсарут-тафәсир», Мадина, 2000.
10. Әл-Жәузи, «Нузһатүл ағйун уән-науазыр»,
11. Жибрин,А. «Әл-Әманаһ», әр-Рияд, 1419.
12. Ибн Кәсир, «Тафсирул-Құраніл-азыйм», әр-Рияд, 1999.
13. Әл-Кәфәуи, «Әл-Куллият», т.ж.
14. Әл-Құртуби, «Жәміғ ліәхкәмәл-Құран», Бейрут, 2001.
15. Құтб, С. «Фи зылаліл-Құран», Жидда, 1986.
16. Мансур, А. «Құран кәрім. Қазақша мағына және түсінігі»,
17. Әл-Мәйдәни,А. «Әл-Әхлақ әл-Исламия», Дамаск, 1999.
18. Ибн Манзур, «Лисанул-араб», Бейрут, т.ж.
19. Мубаракфури, «Рахиқұл-махтум», Каир,1986.
20. «Рухани тәрбие сабақтары», Х. Алтай қоры, Алматы,2003.
21. Әс-Саъди, А. «Тәйсир кәримир-рахим», Әл-Кувейт, 1997.
22. «Сахих Бухари», бейрут, 2003.
23. «Сахих Муслим», Бейрут, 2003.
24. «Сунан Әбу Дауд», Химс, 1969.
25. «Сунан әт-Термизи», Химс, 1965
26. Усаймин, М. «Шарх 40 нәуәуия», әр-Рияд, 2003.
27. Ибн Хажар, «Фатхул-Бари», Каир, 1999.
28. Әл-Хайтәми, «Әз-заужир», Бейрут, 1987.
29. А. Хумайд, «Маусуъату Надратун-наъим фи ахлақ Расулилләһи с.ғ.с.»,
30. Әш-Шейх, Абдуллаһ, «Әл-әхлақ уәл-әдәб», әр-Рияд, 2001.
31. Әш-Шинқити, «Адуа-аль-Баян», Бейрут, 1996.
Мазмұны
Кіріспе
Тақырыптың маңызы мен қажеттілігі.
Жұмысты таңдау себебі.
Жұмыстың мақсаттары.
Жұмысты жазу тәсілдері.
Жұмысты жазу барысында болған қиыншылықтар
Жұмыстың жоспары.
Бірінші бөлім:
«Аманат» түсінігі
Бірінші тарау: «Аманат» ислам дініндегі орны мен маңыздылығы
Екінші тарау: «Аманат» сөзінің тіл және шариғаттағы түсінігі
Үшінші тарау: Аманат түрлері.
Екінші бөлім:
Құран Кәримдегі аманат
Бірінші тарау: Құран Кәрімдегі «аманат»қа байланысты аяттар.
Екінші тарау: Құран Кәрімдегі «аманат» сөзінің мағыналары
Үшінші тарау: Мұсылманның Аллаһ тағаламен Пайғамбар с.ғ.с.
алдындағы аманаттары.
Үшінші бөлім:
«Аманат» тұралы жалпы мағлуматтар
Бірінші тарау: Пайғамбар с.ғ.с. ның «аманатқа» байлансысты хадистері. 21
Екінші тарау: Пайғамбарымыз с.ғ.с.ның аманатшылдығы.
Үшінші тарау: Сахабалардың аманатшылығы.
Төртінші тарау: «Аманатқа» байланысты айтылған ғибратты сөздер.
Бесінші тарау: Аманатқа берік болудың артықшылығы және қиянат
қылудың күнәсі.
Алтыншы тарау: Аманаттың жемістері мен қоғамға тигізер пайдасы.
Зерттеудін негізгі нәтижелері мен қорытындылары
Пайдаланылған бұлақтар көрсеткіші
«Назратун-наъим», Т.3, 507-б.
Ибн Манзур, «Лисанул-ъараб», 13/21,22.
Рағиб, «Әл-Муфрадат», 29-б.
Әл-Кәфәуи, «Куллият», 176,186-бб.
Әл-Майдани, «Әл-әхлақ әл-Исламия», Т.1, 464-465 бб.
Әл-Майдани, «Әл-Әхлақ әл-Исламия», Т.1, 649-650 бб.
Яғни, қарыз беруші адам борыштыға сеніп, онан қарыздың орнына
Ғ. Ақытұлы аудармасында «(қарыздар аманатты қайтаруда) Аллаһтаң қорықсын»
Әл-Жәзәири, «Әйсарут-тафасир», 132-133 бб.
Әс-Саъди, «Тайсир әл-Кәримир-Рахман», 140-б.
Яғни, «үстінде тұрып алмағанынша» (А. Мансұр), немесе «Қайта-қайта сұрамайынша»
Ғ.Ақытұлы, 59-б.
Тафсир Ибн Кәсир, Т.2, 60
Әл-Қуртуби, «Жәмиъ лиәхкәміл-Құран», Т.4, 114-б.
Ғ. Ақытұлы, 87-б., Х. Алтай 87-б.
Әл-Жәзәири, "Әйсәру әт-тафасир", -б.
Тафсир Ибн Кәсир, Т.2, 339-б.
Ибн Кәсир, әл-Құртуби тафсирлерің қараңыз.
Әс-Сағди, 213-б.
Ғ. Ақытұлы,180-б., Х. Алтай 180-б., кейбір өзгертулермен.
Әс-Сағди, 414-б.
Яғни, өздеріне тапсырылған аманаттары мен өзгелерге берген уәделеріне берік
Ғ.Ақытұлы, 342-б.
Мұнафықтардың сипаттары үшеуімен шектелмейді. Бұл хадисте олардың ең ірі
Тафсир Ибн Кәсир, Т.5, 463-б.
Әл-Құртуби, «Жәмиъ лі-әхкәміл-Құран», Т.12, 99-б.
яғни, аманатшыл пайғамбармын
«Рахиқул-Махтум», -б.
«Аманаттың» осы аяттағы мағынасы келесі тарауда талқыланады.
А. Мансұр, 378-б., кейбір өзгертулермен.
Ибн Кәсир, Тафсируль-Құраніл-Ъазыйм, Т.,6, 488-б.
Сонда, 488-б.
Сонда, 489.
Кейбір тафсирлерде Адам ата ғ.с. өзіне деп түсіндірілсе, кейбірінда
Әс-Саъди, 927-928 бб.
Х. Алтай аудармасы, 548-б.
Сонда, 11-б.
Әш-Шинқыти, «Әдуа-уль-баян», Т.4, 298-б,
«Нұзһатул-әғиюн уән-нәуазыр», Т.1, 105-106-бб.
«Рухани тәрбие сабақтары», Х. Алтай қоры, Алматы, 2003 ж.,
Шуғара сүресі, 218-220-аяттар.
Қаф сүресі, 16-аят.
Мүлік сүресі, 14-аят.
Та-һа, 7-аят.
Әл-Жибрин, «Әл-әманаһ», 12-17 бб.
Әл-Ъусаймин, «Шарх арбағун ән-Нәуәуия», 116-117бб.
Бұл хадисті Имам Ахмад риуаят қыылп (11975), әл-Әлбани «сахих
Кіріспе
Тақырыптың маңызы мен қажеттілігі.
Жұмысты таңдау себебі.
Жұмыстың мақсаттары.
Жұмысты жазу тәсілдері.
Жұмысты жазу барысында болған қиыншылықтар
Жұмыстың жоспары.
Бірінші тарау:
«Аманат» түсінігі
а) «Аманат» ислам дініндегі орны мен маңыздылығы
ә) «Аманат» сөзінің тіл және шар
а
а
с
ігі
б) А





Скачать


zharar.kz