Тақырыбы: «Халықаралық маркетингтің теориялық ерекшеліктері»
МАЗМҰНЫ
Кіріспе...........................................................................................................3
1 Халықаралық маркетингтің теориялық негіздері
1.1 Халықаралық маркетингтің мәні және ерекшеліктері........................4б
1.2 Халықаралық маркетингтегі маркетинг-микс
стратегиясы....................................................................................................9б
1.3 Халықаралық маркетингтің қолдану ерекшеліктері........................14б
2 Ақтөбе облысы «Green Apple» компаниясының маркетингтік іс
қазіргі жағдайы
2.1 Компанияның даму бағыты және экспорт көрсеткіштерін
талдау..........................................................................................................16б.
2.2. Компанияның сыртқы нарық жағдайларын зерттеу.......................20б
3 «Проктер энд Гэмбл» компаниясының маркетингтік қызметін
жолдары
3.1. Компанияның маркетингтік қызметінің дамуы мен
Қорытынды...................................................................................................25б
Қолданылған әдебиеттер тізімі...................................................................27б
Қосымшалар
КІРІСПЕ
Көптеген компаниялардың болашағы өндірістің ұлғаюы мен олардың
Курстық жұмыстың І бөлімінде халықаралық
Стратегиясы туралы мағлұматтар берілген.
Ал ІІ бөлімінде Ақтөбе облысы «Green Apple» компаниясының
экспорт көрсеткіштерін талдау және компанияның сыртқы
ІІІ бөлімінде «Проктер энд Гэмбл» компаниясының маркетингтік
1 Халықаралық маркетингтің теориялық негіздері
1.1 Халықаралық маркетингтің мәні және ерекшеліктері
Көптеген компаниялардың болашағы өндірістің ұлғаюы мен олардың
Кейбір елдерде ішкі нарықты дамыту мақсаты мен оны
Жалпы халықаралық маркетинг – шетелдердегі тұтынушылардың тауарлар мен
Халықаралық маркетингті кеңінен қолдану, әлбетте, ірі компанияларға
Заңдағы, мәдениеттегі, экономикадағы, және басқа салалардағы өзгешеліктер;
Мемлекеттердің экономикалық және саяси тұрақсыздығы;
Үкіметтердің заң шығарудағы, валюта айырбастау бағамының тұрақсыздығы;
Ақпаратты жинаудағы қиындықтар, тәуекелдің жоғары деңгейі;
Үкіметтер жағынан шектеулер. Бразилия, Мексика, Қытай, Индия өз
Маркетинг – миксті ортаға бейімдеуге кететін шығындардың
Соғыс, терроризм, жемқорлық;
Шетелдік тұтынушылардың қажеттілігін дұрыс түсінбеу;
Шетелдегі бизнесті реттеу ережелерін және жүргізу мәдениетін білмеу,
Осы мәселелер үлкен материалдық шығындарды талап етіп, халықарлық
Халықаралық маркетинг жоспарын жасау мынадай кезеңдерден тұрады:
Бірінші кезең – халықаралық маркетингтік ортаны талдау. Бұл
Екінші кезең – сыртқы нарыққа шығу мақсаттарын
Үшінші кезең – шетелдік нарықтарға шығу ұтымдылығын анықтау.
Төртінші кезең – халықаралық нарыққа шығу әдістерін анықтау.
Бесінші кезең – компания шетел нарығында стандартталған немесе
Алтыншы кезең – шетелдік нарыққа арналған маркетинг
Жетінші кезең – маркетинг жоспарының орындалуын бағалау және
Халықаралық маркетингтің мынадай түрлері айқындалған:
Экспорттық маркетинг – тауарларды шетел нарығына экспортқа
Мультиұлттық маркетинг – мультиұлттық компаниялар көптеген елдерге тауарларды
Ғаламдық маркетинг – мұнда бір өнім бүкіл әлемге
нарықтыинтернационалдануы, халықаралық сауда үшін кедергілердің жойылуы ықпал етті.
Ғаламдық маркетинг кезінде бірыңғай маркетинг стратегиялары және бәсекелестік
Нарықтардың ғаламдануы өнім бірлігіне жұмсалған шығындардың төмендеуіне және
Ғаламдық маркетинг фирманың белгілі бір локальды жағдайларға
Халықаралық маркетингтік орта соңғы жылдары айтарлықтай өзгеріске ұшырады.
Көптеген елдердің маркетинг жүйесін салыстырғанда, «жапондық маркетингтік керемет»
Тартымды нарықтарды анықтау үшін оларды жоғары біліктілікті,
Халықаралық маркетингтік ортаны бағалау үшін мынадай
экономикалық көрсеткіштерден хабардар болу қажет:
Тұрғылықты халықтың саны;
Экономикалық даму сатысы;
Жан басына шаққандағы ЖІӨ;
Халықтың сатып алу қабілеті;
Инфляция деңгейі;
Сыртқы қарыз көлемі;
Нарық инфрақұрылымының жағдайы;
Ел экономикасына шетелдіктердің атсалысу деңгейі.
Осыған сәйкес барлық елдер өндірісі дамыған, өндірісі –
Қазіргі уақытта әлем халқы 6 млрд. адамнан асады,
1.2 Халықаралық маркетингтегі маркетинг – микс стратегиясы
Әлемдік нарықта бәсекелестік белең алғандықтан,халықаралық маркетингте бәсекеге
Тауар өндірісін жоспарлай отырып, халықаралық фирмалар мынадай стратегияларды
Тікелей экстенсивті немесе тікелей кеңею стратегиясы – бірдей
Бейімделу стратегиясы.Шетел нарықтарындағы тұтынушылардың қалауы мен талғамының әртүрлілігін
“General Foods” компаниясы әр елге әрқилы қоспа қосылған
Бейімделу стратегиясы Қазақстан нарығында «Райымбек» фирмасының тапсырысы бойынша
Жапондық компаниялар өз өнімдерін оң жақ жол бағыты
Экономикасы дамыған елдер нашар дамыған елдерге ескірген немесе
Прогрессивті немесе «Жаңа тауар шығару» стратегиясы кезінде шетел
Екі жақты бейімделу стратегиясы - әр елдер нарығындағы
Егер таңдап алынған үлестіру арналары тауарды тұтынушының күткеніндей
Халықаралық саудада тауар бағасы кең ауқымды қамтитын факторлардың
Халықаралық маркетинг стратегиясын жасамас бұрын, баға бойынша шешімдерге
Әлемнің барлық елдеріне бірыңғай бағалар қою;
Әрбір елге ерекше баға саясатын қолданып;
Әрбір елде шығындарға байланысты негізгі бағаны анықтау арқылы
Трансферттік бағалар – бұл фирманың бір өндірістік бөлімшесінен
Компания өз өнімін өзіндік құнынан да төмен бағамен
Халықаралық маркетингте БАҚ қолдану ерекшеліктерін де ескеру керек.
Басқа елдердің нарығына шығуға арналған маркетинг – миксті
Ғаламды немесе стандартталған тәсіл өзгерістерін аз бірыңғай маркетинг
Стандартталмаған немесе локальді тәсіл әртүрлі нарықтарға жеке маркетингтік
Дифференциалды стандарттау стандартталған және бейімделген стратегияларды үйлестіреді. «МсDonalds»
Халықаралық фирмалардың көбі маркетингті жоспарлауда құрамдастырылған тәсілді
1.3. Халықаралық маркетингтің қолдану ерекшеліктері
Халықаралық маркетингпен айналысу қандай да бір жаңа ұстанымды
Сол себепті халықаралық маркетингті кеңінен қолдану ерекшеліктері, әлбетте,
Заңдағы, мәдениеттегі, экономикадағы, және басқа салалардағы өзгешеліктер;
Мемлекеттердің экономикалық және саяси тұрақсыздығы;
Үкіметтердің заң шығарудағы, валюта айырбастау бағамының тұрақсыздығы;
Ақпаратты жинаудағы қиындықтар, тәуекелдің жоғары деңгейі;
Үкіметтер жағынан шектеулер. Бразилия, Мексика, Қытай, Индия өз
Маркетинг – миксті ортаға бейімдеуге кететін шығындардың
Соғыс, терроризм, жемқорлық;
Шетелдік тұтынушылардың қажеттілігін дұрыс түсінбеу;
Шетелдегі бизнесті реттеу ережелерін және жүргізу мәдениетін білмеу,
Осы мәселелер үлкен материалдық шығындарды талап етіп, халықарлық
Жалпы халықаралық маркетинг – шетелдердегі тұтынушылардың тауарлар мен
2 Ақтөбе облысы «Green Apple» компаниясының маркетингтік іс
әрекетінің қазіргі жағдайы
2.1 Компанияның даму бағыты және экспорт көрсеткіштерін талдау
Жалпы, «Проктер энд Гэмбл» компаниясы, 1837 жылы Цинциннатида
1926 Әлемге әйгілі болған сабынға жауап
Содан соң, алғаш рет “Crest” атты фторлы тіс
Пеория қаласының Иллинойс штатының дүкендерінде балаларға арналған
Ресми түрде Қазақстанда представительстваларын ашады. Проктер
«Проктер энд Гэмбл» компаниясының тауарлары тұтынушылар арасында әйгілі
Ақтөбе облысы бойынша «Проктер энд Гэмбл» компаниясының тауарларын
Шығарылған тауарды көп мөлшерде өткізу үшін, әрдайым
1-кесте Сұранысты қалыптастыру және тауарды өткізуді ынталандыру жүйесін
№ Обьектіні зерттеу кезінде сұрақтар құрылымы және
1 ФОССТИС бағдарламасы Бұл бағдарлама тауарларды өз агенттері
2 ФОССТИС ақпараттың даму каналдары : радио,
3 Жарнама мақсаты өнімнің өтімділігін жоғарылату, бәсеке қабілеттігін
4 Орама қажеттілігі, орама сату деңгейін қаншалықты түрде
Сонымен қатар, тауарларды таратудың негізгі мақсаты – керекті
«Проктер энд Гэмбл» компаниясының тауарларын «Green Apple» компаниясы
Проктер энд Гэмбл компаниясының тауарларына зерттеу жүргізудің нәтижесінде
Шығарылатын тауарлар ассортиментін қалдыра отырып, сусабындар өндірісін
Тұрмыста қолданылатын тауарлар ассортиментін өсіре отырып, өндірісті ұлғайту;
Жаңа технологияларды өндіріске енгізу;
Жаңа өнім түрлерін шығару.
2.2. Компанияның сыртқы нарық жағдайларын зерттеу.
Әрбір компанияның алдында тұрған мақсат - өз
Компания қандай нарықта қызмет етеді. 160 елмен
Оның дамуына маңыздылары
Орта Азия елдері мен Европа елдері
Компания тауарларына әсер етуші факторлар Тұрғындардың әлеуметтік жағдайы,
Орта Азияда Проктер Энд Гэмбл компаниясының қоғамдастықтары ашылды.
Бүгінгі күні Проктер энд Гэмбл компаниясы Орта
Проктер энд Гэмбл компаниясының бұл аймақта сәтті бәсекеге
Компания жоғары сапалы өнім өндіруге және жоғары деңгейде
Көшбасшылық, жауапкершілік, әділеттілік, жоғары мақсат және сенімділік
Проктер энд Гэмблдің Орталық Азиядағы жұмысы (Қазақстан, Өзбекстан,
Мысалы, 1998 жылы Проктер энд Гэмбл компаниясы тіс
Ата-аналардың айтуы бойынша балалардың 70 пайыздан астамы тістерін
Осы бағытқа сәйкес басқада білім беру және
Бұл компанияның Орта Азияда пайда болу сәтінен бастап,
Компания мақсаты – Орта Азия ғалымдарының басын біріктіру
Сонымен қатар, Проктер энд Гэмбл компаниясы баспа
Сонымен қатар, Проктер энд Гэмбл компаниясы Қазақстанда
«Проктер энд Гэмбл» компаниясының маркетингтік қызметін
дамыту жолдары
Компанияның маркетингтік қызметінің дамуы мен бағыты
Жалпы, компанияның маркетингтік қызметінің негізгі мақсаты –
Компания жоғары сапалы өнім өндіруге және жоғары деңгейде
Көшбасшылық, жауапкершілік, әділеттілік, жоғары мақсат және сенімділік
Проктер энд Гэмблдің Орталық Азиядағы жұмысы (Қазақстан, Өзбекстан,
Мысалы, 1998 жылы Проктер энд Гэмбл компаниясы тіс
Ата-аналардың айтуы бойынша балалардың 70 пайыздан астамы тістерін
Компанияның маркетингтік қызметінің негізі - сапалы
Компанияның маркетинг қызметінің принципі:
Әрбір адамның жағдайына сыйластықпен қарау
Жұмысты ұқыптылықпен қарау
Қоршаған ортамен байланыс
Біліктілікті бағалау
Ең күшті болуға бағытталу
Көмек көрсету, еңбек ету – қызмет жасау,
Қорытынды
Фирма әртүрлі себептерге байланысты халықаралық маркетингпен айналысады.
халықаралық маркетингілік ортаны анықтап алуы керек, атап айтқанда,
фирма өзінің жалпы сату көлемінің қандай пайызын шетелде
ол қандай нарықтарға шығу керектігі туралы шешім
фирма әрбір өзіне ұнамды нарыққа дәл
Қолданылған әдебиеттер тізімі:
Ф. Котлер «Маркетинг негіздері» : профессор М.Ізбасардың
Есімжанова С.Р. маркетинг оқу құралы – Алматы
Сатыбалды ұлы С. Маркетинг нарықтану : жоғары оқу
Хожаназаров Қ. Маркетинг негіздері. Алматы 1995. 288 бет.
Торговое дело: «экономика маркетинг организация» учебник второе
маркетинг: учебное пособие / под ред. д.э.н. Мамырова
– Алматы : экономика, 1999г. 304 стр.
И.В. Егоров «Управление товарными системами (Учебное пособие)-М: издательско-
www.P&G.ru .сайтынан
www. Mail. ru сайтынан
Маркетинг журналы 2005ж №5 ноябрь
Қосымша 1
«Проктер энд Гэмбл» компаниясының тауарларын таңдаудың оң жақтары.
Бәріне белгілі марка ----------------------------------------------------65%
Басқаларынан гөрі сапасы жақсы ---------------------------------------85%
әдемі орамаларда -----------------------------------------------------------90%
басқаларынан қарағанда бағасы тиімді ---------------------------------58%
әдет -----------------------------------------------------------------------------50%
жарнамаға сенеді ------------------------------------------------------------25%
күнделікті тұрмыста көп қолданылады ---------------------------------87%
көзге витриналарда тез көрінеді -----------------------------------------64%
-------------------------------------------------------------------------------------------------- -
қосымша 2
«Проктер энд Гэмбл» компаниясының тауарларын таңдау себебі:
Гигиенді таза -----------------------------------------------------------------15%
әдемі, ұқыпты көрінеді ------------------------------------------------------25%
тасуға ыңғайлы ----------------------------------------------------------------25%
ыңғайлы қорапшаларға салынған ------------------------------------------20%
аллергия тудырмайды --------------------------------------------------------15%
2