Жоспар
Кіріспе......................................................................................................3
І - тарау. Тарихты оқытудағы жаңашыл
1.1 Қараев Ж.А., Жанпейісова С. Жаңа
1.2 Тарих сабақтарында интерактивті оқыту
ІІ – тарау. Тарих сабағында жаңа технологияларды қолдану.
2.1 Биоинформатика және синергетика технологиясын тарих
сабақтарына қолдану жолдары...................................12
2.2 Үш өлшемді әдістемелік
2.3 Тарихты оқытуда “Сыни тұрғыда ойлау” жобасының
стратегиялық технологиясын қолдану..............16
ІІІ. Қорытынды.................................................................................26
Пайдаланылған әдебиеттер.................................................................28
Кіріспе
Жасампаздық стратегиясы атағына ие болған «Қазақстан - 2030»
Сондықтан, оқыту - тәрбие жұмыстарын тұтас жүйе деп
Инновация ағылшын тілінде жаңаны енгізу, жаңаша бастау деген
Ал, педагогика ғылымында оқыту және тәрбиелеу үрдісінде оқу
Ал, инновациялық қызмет сөзіне «елдегі жинақталған білімді, технологияларды,
Инновациялық жүйе ұстаздардың білімі мен
Бұл жүйелік басты қозғаушы күші ғылым жаңалықтары, тарих
Инновацияның дамуына қозғаушы тетік-бірінші кезекте бәсекелестерін, барлық қарама
Қазақстан Республикасының Президенті Нұрсұлтан Назарбаевтың Қазақстан халқына 2005
Зерттеудің өзектілігі: XXI ғасыр ғаламдық инновациялық өркендеу ғасырына
Инновация - инновациялық еңбектің жаңа, жетілдірілген оқыту
Білім берудегі инновациялық үрдістер негізінен үш бағытта жүргізіледі:
а) оқыту үрдісіне жаңалық енгізу,
ә) оқыту мен тәрбиелеуге өзгерістер енгізу, мысалы бірыңғай
б) жаңа құрал, әдіс (мысалы компьютерлік, материалдық тестілеу,
Білім берудегі инновациялық процестер мәнін түсінуде педагогиканың екі
Олар, педагогикалық - оқытудың озық тәжірибесін зерделеу, қорытындылау,
Осы уақытқа дейін оқшау қарастырылып келген инновация пәні,
Бұл арада мұғалім автор есебінде, талдама жасаушы, зерттеуші,
Біріншіден, әлеуметтік-экономикалық жаңарулар оқу орындарындағы оқу-тәрбие үрдісін жалпыға
Зерттеудің мақсаты: Оқытудың жаңа технологиясын пайдалану оқу
Зерттеудің міндеті: Бұл курс жұмысының басты міндеті тарих
І - тарау. Тарихты оқытудағы жаңашыл
1.1 Қараев Ж.А., Жанпейісова С. Жаңа
Әдістің бірінші белгісі — мұғалім модульдік оқыту әдісін
Әдістің екінші белгісі — уақытты үнемді, орынды жұмсау.
Мұғалім I тоқсанға арналған модульдерді бағдарлама бойынша сағат
I. Кіріспе бөлім.
II. Негізгі оқыту бөлімі.
III. Бақьшау бөлімі.
Барлық модульдердің бөлімдерінің жоспары, тапсырмалары алдын-ала дайындалады.
Әдістің үшінші белгісі — оқушылардың білім алуға арналған
Павлодар қаласындағы №42 М.Әуезов атындағы мектептің мұғалімі Г.
— өтілетін оқу материалын мұқият оқып-зерттеп, іріктеу, про-блемаларды
— мұғалім оқушыларды білім алуға "сүйремейді", оларға бағыт
— тандалған оқыту формасы мен әдістері оқушылардың таным
— оқушылардың жеке ерекшеліктерін үнемі ескеріп отыру, саралап
— білімнің, біліктің қалыптасу дәрежесін үнемі бақылап, әділ
— сабақ кезінде оқушылармен де, оқушылардың өз араларында
— мұғалім тарихи ойлаудың, өзі жасаған қорытындылар мен
— қазіргі уақытта таным үрдісіндегі оқушылардың орны мен
Г. Ережепова өзінің "Модульдік технология хақында" деген мақаласында
Үшінші –қорытынды бөлімге көбіне 2-3 сағат бөледі.
Әрбір окушы тақырыпты түсіну дәрежесінен білімді жеткізе білу
Модулдік технологияны қолданғанда мұғалім, ұйымдастырушы, ынталандырушы рөлін ғана
Осындай жаңа педагогикалық технологияларды тиімді пайдаланушылар қатарына Астана
Жоғарыда келтірілген және басқа да тәжірибелерді зерттеп қара-ғанымызда
Ең бастысы — жүргізілген тиімді әдіс, тәсілдің алдын
Бұлардың екеуінің де дәлелді себептері бар. Дегенмен келешекте
Математика-жаратылыстану бағытындағы пәндерді оқьпуда жаңа педагогикалық технологиялармен қатар
Бұл жөнінде қоғамдық-гуманитарлық пәндер, солардың арасында тарих пәні
Қазақстан Республикасы дүние жүзінің дамыған елдері сияқты, орта
Ал, білім беру саласын ақпараттандыру тек қана оқытудың
Дұрыс іске қосып, пайдаланған жағдайда ақпаратгық технологиялардың мүмкіндігі
Мұғалім өзі немесе оқушылардың көмегімен оларға таратылатын дидактикалық
Егер ақпараттық технология интернет жүйесімен байланыстырылса мұның өзі
Тарих пәнін оқытуды ақпараттық технологиямен жабдықтауда компьютердің мүмкіндігі
Оның өзі де күрделі жұмыс, өйткені көп әрі
2001 жылдың аяғына қарай "Иллюстрацияланған Қазақстан тарихы" (ежелгі
1.2 Тарих сабақтарында интерактивті оқыту
Қазіргі алға дамып бара жатқан XXI ғасырдағы қоғам
Оқытудың ойындық формасына кіретін әдістерге - рөлдік ойындар,
Бұл аталған әдіс-тәсілдердің мәні:
1. Әдістемелік мәні - тарих пәніне деген оқушылардың
2. Тәрбиелік мәні - оқушыларды өз елінің барлық
3. Теориялық сипаты – оқушылардың өзін-өзі ұстау ерекшеліктері,
Енді әрбір сыныпта өтілетін тақырыптарда қолданылатын интерактивті әдістерге
1. «Тарихи шынжыр» ойын тізбегі. Бұл тәсіл кез-келген
2. «Жас деректанушы» тағылымдық ойыны. Өтіліп жатқан тарихи
3. «Проблемалық полемика» ой талқысы. Оның мәні етілетін
4. Тестік конкурс. Оқушылардың әрбір өтілген тақырып бойынша
5. «XXI ғасыр көшбасшысы» интеллектуалдық шоуды ұйымдастыру тәсілі
6. Тарихи сахналық қойылымдар. Әсіресе Қазақстан тарихы пәні
Орта мектептердегі тарих сабақтарында интерактивті оқыту әдістерін көбірек
ІІ – тарау. Тарих сабағында жаңа технологияларды қолдану.
2. 1 Биоинформатика және синергетика технологиясын тарих
сабақтарына қолдану жолдары.
ХХІ ғасырдың жан-жақты зерделі, дарынды, талантты адамын қалыптастыру
Қазіргі таңдағы педагогика жаңалықтарын, қазіргі қолданылып жүрген пән
«БиС» технологиясы Қазақстанда 2 жылдан бері қолдануда. Дегенмен
Орталық нерв жүйесінің жағымды жұмысы Биоинформатика және Синергетика
2.2 Үш өлшемді әдістемелік жүйе
Біздің еліміздегі білім беруді дамытудың қазіргі заманғы кезеңін
Көптеген жағдайда баланың ой еңбегі өзі де ойлап
— бүкіл орта білім беру мектебінің мазмұны (бағдарламасы),
— Ұлттық және аймақтық ерекшеліктерді ескерумен қатар ғылымның
— компьютердің оқытушылық мүмкіндіктерін ескеру (компьютер арқылы
— тақырыптың мазмұны деңгейлік тапсырмалар арқылы — қарапайымнан
Айтылғандар әдістемелік жүйенің бір ғана компонентін (мазмұнын) жетілдіруге
ЖАЛПЫ МАҚСАТ (мысалы, жаңа тақырып
(1-ші шағын мақсат оның нәтижесі (1-ші
(2-ші шағын мақсат
(3-ші шағын мақсат
(4-ші шағын мақсат
НӘТИЖЕ (олимпиадалық тапсырмаларды орындау).
Мұнда академик В.П. Беспальконың кез келген мазмұнды меңгеру
1) "Танып-білу" = нәтиже 1
2) "Түсіну" = нәтиже 2
3) "Қолдану" = нәтиже 3
4) "Анализ-талдау" = нәтиже 4
5) "Синтез-жинақтау" = нәтиже 5
6) "Оценивание" - ол "тақырыптың мазмұнына баға беру",
Біз өзіміздің ғылыми ізденісіміздің нәтижесінде Б.Блумның алты шағын
Ал енді 4-деңгей тапсырмалары зерттеушілік әдіспен (алғашқы синтез-анализ-салыстыру-бастысын
2.3 Тарихты оқытуда “Сыни тұрғыда ойлау”
стратегиялық технологиясын қолдану.
Білім беру саласындағы ауқымды өзгерістер, оқушылар қауымының
Оқыту технологияларын қолдану - дәстүрлі білім беруге қарағанда
"Сыни тұрғыда ойлау" стратегиясы дамыта оқыту принципіне негізделгендіктен,
"Сыни тұрғыда ойлау" стратегиясын сабақта пайдалану: 1.
Осыған байланысты “Орта ғасыр тарихы” пәнінен мынадай
Сабақта бірқатар көрнекі құралдарды қолданамыз: ортағасырлардағы Испания мен
Сабақ өз деңгейінде өтуі үшін мыналарды еске алу
Қызығушылықты ояту
Қызығушылықты ояту - басты мәселе.
Өйткені оқушылар пәнге деген қызығушылығы, ынтасы болмаса, онда
II. Мағынаны ашу.
Өткен тақырып бойынша оқушының білім деңгейі қаншалықты екенін
1. Неліктен X ғасырда (Европаның баска елдерімен
2. Рыцарь ордендері Европаның басқа бөліктерінен, әрі Пакистаннан
3. Англияда парламент пайда болмас бұрын Испанияда кортес
4. Реконкистаның алғашқы үш ғасырында Испанияда инквизиция болмады
5. Неліктен Кастилия мен Арагон бірігіп Испанияны құрды
Сұрақтардың жауаптарын басқа слайдқа жазып аламыз. Екі топ
ІІІ. Болжам жасау стратегиясы
Оқушылар қызығушылықты ояту және мағынаны ашу стратегияларында қарастырған
Нәтижесінде студенттер Испания жайлы алдыңғы өткен тақырыптарға шолу
Жаңа тақырып: Ұлы географиялық ашылулар және колониялық жүйенің
Ой шақыру
Оқушылар Ұлы географиялық ашылулар нәтижесінде Испания мен Португалияның
1-ші топ. 1500-1510 жылдары Колумб саяхатына қатысқандар экспедиция
2-ші топ. Испандар басып алған Үлкен Антиль және
1-ші топ. Испандар жоғарыда көрсетілге аралдардың қайсысына көп
Картадан көрсетіңдер.(Жауап: Куба).
2-ші топ. 1510 жылдан бастап Американы қайта жаулап
1-ші топ. 1517- 1518 жылдары Эрнан де Кардоба
2-ші топ. Эрнан Кортес басқарған Испан отряды Мексика
1-ші топ. XIV ғасырда қазіргі Эквадор, Перу, Боливия
2-ші топ. XVI ғасырда Инктер мемлекетіне қай елдер
III Толғаныс сәті
"Хрестоматия по истории средних веков" (под. ред. Н.П.Грацианского
1. Из завещания Колумба (14 мая 1506 г);
Мұндай стратегияларды қолдану арқылы оқушылар құжат мәтінімен танысып
1-топ 2-топ
1. Тарих 1-Тарих
2. Өткенмен таныстырып
2. Қызықты, оқиғалы. 2. Зерттейді, баяндайды.
3. Карта, глобус. 3. Каравелла, компас, карта.
4. Капитуляция 4. Конкиста. 4.
5. Колония. 5. Саяхат.
Стратегияларды ұтымды пайдалану арқылы оқушы мәтінді қайта құрастырады.
Майялықтар
Ацтектер
Ацтектер
Лекция соңында оқушылар жаңа тақырып: «Ұлы географиялық ашылулар
Білемін Білгеніме сәйкес келмейді Жаңа нәрсе Тереңірек білгім
Сұрақтар слайд арқылы көрсетіледі.
1. Кім және қашан Португалияда ең алғаш мұхитта
2. Португалияда алғашқы теңізде жүзу басталғаннан кейін Добрая
3. Қазіргі елдердің қайсысы Испания, қайсысы Португалия қол
4. Азияның қай елдері XV ғасырда Европамен қарым-қатынас
5. Неліктен конкистадорлардың үлкен табысы Испания мен Португалияны
6. Неліктен XVI ғасырда португалдықтар конкистаны тоқтатты да,
7. XVI ғасырда португалдықтардың теңіздегі бәсекелесі кім болды?
8. Тоетоми Хидэесидің діни саясаты мен Фернандо Арагонскийдің
Оқушылар кестені толтырып болған соң, слайд көмегімен жауаптар
Не білеміз? Білгім келеді Не білдім?
Осылайша сабақты түрлендіре отырып өткізу түрін пайдалануды ұсынамыз.
Түптеп келгенде, мұғалім мен оқушы арасында жақсы қарым-қатынас,
Қорытынды
Бүкіл дүниежүзілік білім беру кеңістігіне кіру мақсатында қазіргі
Елбасымыз Н. Назарбаевтың «Қазақстан-2030» Қазақстан халқына арналған Жолдауында
Жаңа технологиялардың тарих сабағында қолданудың негізгі қағидалары: балаға
Екіншіден, білім беру мазмұнындағы ізгілендірудің күшеюі, оқу пәндерінің
Үшіншіден, тарихи жаңалықтарды игеру және пайдалану мәселелеріне мұғалімдердің
Төртіншіден - жалпы білім беретін оқу орындары нарықтық
Елбасының Қазақстан халқына Жолдауындағы: «Бәрі де мектептен басталады.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
1. . Тұрлығұл., Б.Адырбек, А. Көпекбай.Ежелгі Қазақстан тарихы.
2. Жанпейісова М. М. Модульдік оқыту технологиясы оқушыны
ретінде. Алматы, 2002. 246 б. 15-16 беттер
3. Н. Әбдіжалиев Тарих сабақтарында интерактивті сабақтарды
4. С. С. Сұлтанбекқызы Биоинформатика және синергетика
5. А. М. Оңғарбай Тарих сабағында сыни тұрғыдан
6. Р. Бектаева Дамыта оқыту технологиясын тарих сабағында
7. Тұрсын Хазретұлы «Мектепте тарихты оқыту әдістемесі»
8. Тарих бойынша орта мектеп бағдарламалары 5-11 сыныптар
9. Тұрлығұлов Т.Т. Тарих сабағын жетілдіру жолдары Алматы
10. Тұрғанбаев Б. А. Дамыта оқыту технологиялары -
11. Төлеубаева К.Т. Тарих факультетінің жоғарғы курс студенттерінің
практикасын өткізу және ұйымдастыру әдістемелік талқылама Алматы
1
Ұлы географиялық ашылулар және колониялық
жүйенің пайда болуы
Испания
1494 жылғы Тордесиль келісімі
Португалия
Батыс Азор
аралдары
Шығыс
1418-1416 жж. Географиялық ашылудың бірінші кезеңі
ХV ғ. - 20-30 жж. Азор
1434 жылы Гвинея аралын ашты.
1462 жылы Съерра -Леоне ашылды.
1486 жылы Бартоломео Диана Добрая Надежда
1498 жылы Васко да Гамма Үнді порты
теңіз жолын ашты.
1519-1522 жылдары Фернандо Магеллан Үндістанға баратын батыс жолын
1492-1493 жж. Х.Колумб Куба Гайти аралдарын ашты.
1493-1496 жж. 1498-1500 жж. Х.Колумб Кван Антиль
1502-1504 жж. Х.Колумб Кубаның оңтүстігін ашып
ХV -XVII ғасырларда Испания мен Португалия
1554 жылы Веспуччи Колумбтың Индия жағалауын
Испания колониясында болды, көсем басқарды, жер игерді
Құрбандық шалды, жазу, краска, библиотека, календарь, храм
Тауантисуя орталығы. Куско. Мұрагерлік тақ болды, кечуа
Теночтилан, үй жануарын ұстамады, мұрагерлік тақ, қолөнер болды.
1498 жылы Васко да Гама Үнді порты