Қазақстан Республикасы білім және ғылым министірлігі
«________________________________»колледжі
“________________________ ” факультеті
“______________” кафедрасы
Курстық жұмыс
Тақырыбы: «Жаңа технологияны пайдалана отырып математика сабағында оқушылардың
Орындаған:__________________
Қабылдаған: ________________
Астана 2008
МАЗМҰНЫ
Кіріспе ...............................................................................................3
І. Математика сабағында жаңа технологияны пайдалана
1.1.Математика сабақтарында оқушылардың қызығушылық қабілетін
1.2Математика сабағында тиімді тәсілдерді пайдалану..............................6
ІІ. Математиканы модульдік технологиямен оқыту.
2.1Сабақта модульдік оқыту технологиясын қолдану...............................9
2.2 Саралап деңгейлеп оқыту технологиясының математика пәнін оқытудағы
2.3Топтау тәсілінің тиімділігі.......................................................................17
ІІІ. Математика сабақтарында оқушылардың қызығушылық қабілетін қалыптастыру...............................20
ІV. Қорытынды.............................................................................25
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі........................................26
Кіріспе
«Екі нәрсе ғана өмірдің сәнін кетіреді: бірі –математикамен
Қазіргі кезде мұғалімнің басты мақсаты – жаңа технологияны
Математиканы мектепте оқытудың басты мақсаты – қазіргі қоғамның
Әр ғылымның шығу тарихы, даму кезеңдері болады. Сол
Математика ғылымы алғашында Мысыр, қазіргі Египет және Вавилон
Математиканы жоғары деңгейде білу үлкен еңбекпен келуі қажет.
Математика сабағында оқушылардың «миына шабуыл» жасамаса, оқушыларсабаққа белсене
1.1 Математика сабақтарында оқушылардың қызығушылық қабілетін қалыптастыру.
Қазіргі таңда жалпы білім беретін мектеп оқушылардың тиянақты
Оқу - танымдық қызметі барысында оқушының танымдық қызметі
Оқушылардың танымдық мүмкіншіліктерін арттыруда мұғалім басты рөл атқаратындығын
Мұғалімнің жеке тұлғасы, білімі, өз ісіне және оқушы
Оқушы қабілетіне дұрыс көзқараспен қарау, оқушының өз бетінше
Танымдық қабілетті арттырудың бір жолы берілген материалдың теориялық
Мұғалім оқушының қызығушылығын туғызуда басты рөл атқарады. Біріншіден,
Математикалық оқытудың әдістерін пайдалану тұрғысынан қарастыратын болсақ, онда
Бірінші кезеңде оқушы тапсырманы орындаған соң бір заңдылықты,
Екінші кезеңде жаңадан табылған теориялық негіздің, ереженің, заңының
Үшінші кезеңде алынған білім белгілі математика есептерін шешуде,
Оқу үрдісін жетілдірудің негізгі тенденциясы оқушылардың өз бетінше
Яғни: -білімді өз бетінше қабылдау;
ғылыми ойлау тәлім-тәрбиесін кеңейту;
математиканы оқып-үйренуде танымдық бастауларды өз бетінше
Оқушының шығармашылық және қабылдаушылық іс-әрекет оқушы дамуының алғашқы
1.2 Математика сабағында тиімді тәсілдерді пайдалану.
Педагогикалық күрделі мәселенің бірі – оқушыларға есеп шығаруды
а) Есепті түсіну (есептің шарты).
ә)Есептің шағару жоспарын құру (талдау).
б)Бұл жоспарды орындау (синтез).
в)Өткенге көзқарас (есептің шешілуін ұғыну).
Д.Пойа есеп шығаруды үйретудің тиімділігін арттыруда оларды іріктеу
Мұғалім есеп шығарғандағы әдістемелік жұмысы, біріншіден шығарылған
Д.Пойаның ұсыныстары талқылау құрылымдарын қалыптастыруға ықпал етіп, есеп
П.В.Стратилов өз тәжірибесіне сүйене отырып теңдеулердің көмегімен есеп
есептің шартын оқып және ондағы шығармаларды анықтау;
есеп шартындағы шамалардың арасындағы тәуелділіктерді анықтау;
есептің сұрағына қарап белгісіздіктерді анықтау және белгілеу;
енгізілген қосымша белгсіздер мен есеп шартында берілген сандар
есеп шартында қандай да бір шаманың мәнін анықтап,
теңдеу шешу;
табылған мәндерді тексеру және жауабын жазу.
Есеп шығаруды үйрету мұғалім мен оқушы әрекетінің күрделі
Есеп шығарылу – қарастырылыпотырған есептүрін шығарумен оқушыларды таныстыру
Есептің мазмұнымен танысу, есептің шешуін іздеу, есепті шығаруды
Есеп шығару тәсілдері мен құралдарын таңдауда оқушыларға толық
есептің шартын талдау. Есептің шартына кіретін шамалардың сан
Есепті алдын ала зерттеу. Берілген есептің түрлі нұсқаларын
Таныс әдісті қолдану мүмкіндігін зерттеу. Есепке белгілі бір
2.1 Математиканы модульдік технологиямен оқыту.
Қазіргі уақытта білім беру үрдісінің барлық «параметрлері» бойынша
«Технология» ұғымының сөздік анақтамасын жалпылай келе зерттеуші Н.В.
Оқыту технологиясының бірден-бір мәселесі оқу үрдісін ұйымдастыру болып
Осы оқыту әдістерін таңдау талаптарының тізіміне тағы біреуді
(а = 1) деңгейі – ретеректе игерілген ақпараттарды
(а = 2) деңгейі – «қайта жаңғырту»;
(а =3)деңгейі – «қолдану» - білім алушылардың алған
(а =4) деңгейі «шығармашылық» - адам, белгілі іс-әрекеттер
Білімді игеру деңгейлері және дидактикалық мақсаттары арасындағы сәйкестігін
Білімді игерудің бірінші және екінші деңгейлерімен оқытудың келесідегідей
Білімді игерудің 3-ші және 4-ші деңгейлермен танымдық және
Оқыту нәтижелері және дидактикалық мақсаттарының талдамасы негізінде, біз
Жоғары оқу орындарында оқытудың негізгі түрі – дәріс
Мысал ретінде, «вектордың координаталары. Координаттық түрдегі векторларға
Визуализация әдісі үлкен көлемді ақпараттарды жүйелендіру, топтау, хабарлаудың
1) модульдің құрылымды-логикалық схемасын өңдеу. Модульдің құрылымды логикалық
2) құрылымды логикалық схеманы кодталған оқу ақпараттарымен (трек
Тірек конспектісін екі тәсілмен пайдалануға болады.
тірек конспектісі оқу ақпаратын визуализациялау құралы ретінде;
тірек конспектісіоқу іс-әрекетін ұйымдастыру құралы ретінде орындалады.екінші тәсіл
Бұл басты ойлардың бірі және ол модульдің тірек
модульдің мазмұнын және құрылымын талдау негізінде және сонымен
Бұл принцип тірек конспектісін құрастырудың келесідегіде ережелерімен қамсыздандырылады:
Модульдің құрылымын және мазмұнын талдап шығу, көмекші материалды
Жоғарыда айтылған тірек конспектісі әрекеттердің бағыттама (сілтеме) негіздері
Сөзсіз, модульдік оқыту технологиясында пайдаланатын СӨЖ ұйымдастырудың басқадай
Модульдік оқыту технологиясында білім алушылардың дербестігін кеңейту рейтингтік
Сабақта модульдік оқыту технологиясын қолдану.
Жаңа технологиясы жақсы дамыған мемлекет құру процесінде техникалық
Біз көбінесе математиканы білуді, оның оқу қабілетімен байланыстырамыз
Әр мұғалімнің негізгі мақсаты – сабақ сапасын көтеру,
Модуль бойынша дайындалған сабақ әзірлемелері толық берілген.
Тақырып: Ондық бөлшектер.
Мақсат: 1. Оқушыларды ондық бөлшек ұғымымен
Оқушылардың есте ұстау, ойлану, өз бетінше қорытынды жасау
Еңбектенуге, ұйымшылдыққа, достыққа шапшаңдыққа тәрбиелеу.
Жалпы сағат саны: 6 сағат
Модуль құрылысы:
Модуль құрылымы Сабақ реті Сабақ мазмұны, түрі Уақыт
Кіріспе бөлімі 1-ші сабақ 1. Ұйымдастыру кезеңі
2.Модуль құрылымымен таныстыру
3. Мақсаттары мен міндеттерін анықтау
4.Дәріс арқылы жаңа сабақ оқыту
2 мин
5 мин
38 мин
Сөйлесу бөлімі 2-ші сабақ 1. Ұйымдастыру кезеңі
2.Модуль құрылымына оралу
3. Мақсаттары мен міндеттерін анықтау
4. «Қарлы кесек» ойыны 2 мин
5 мин
38 мин
3-ші сабақ 1. Ұйымдастыру кезеңі
2.Модуль құрылымына оралу
3. Мақсаттары мен міндеттерін анықтау
4. «Қарлы кесек» ойыны 2 мин
5 мин
38 мин
4-ші сабақ 1. Ұйымдастыру кезеңі
2.Модуль құрылымына оралу
3. Мақсаттары мен міндеттерін анықтау
4. Жеке-топтық жұмыс (деңгейлік тапсырмалар орындау) 2 мин
5 мин
38 мин
5-ші сабақ 1. Ұйымдастыру кезеңі
2.Модуль құрылымына оралу
3. Мақсаттары мен міндеттерін анықтау
4. Жеке-топтық жұмыс (деңгейлік тапсырмалар орындау) 2 мин
5 мин
38 мин
Қорытынды бөлімі 6-ші сабақ «Брейн-ринг» ойыны 45 мин
Сонымен, №1-сабақтың өтілу барысы. Дәріс абақ
Сабақтың типі: жаңа сабақ оқыту.
Сабақтың түрі: дәріс сабақ.
Оқу құралдары: кесте, тірек конспект.
І. Ұйымдастыру кезеңі.
1. Оқушыларды түгендеу, жоқтарының сабаптерін анықтау
2. Модулімен таныстыру.
3. Мақсаттары мен міндеттерін анықтау.
ІІ. Ой-түрткі кезеңі
1м =...см 1 дм=...мм
4кг 525 г=...г 8 м 7см=...см
Бұл технология барысында оқушылардың пәнге деген қызығушылығы және
2.2 Саралап деңгейлеп оқыту технологиясының математика пәнін оқытудағы
Жаңа педагогикалық технологияларды қолдана отырып, оқушыларға сапалы білім
Осы оқыту жүйесі «нәтижелі қалай оқытуға болады»
Сондықтан оқушылардың математика сабағына деген қызығушылығын арттыру барысында
1. Рептордуктивтік деңгей. Жалпыға бірдей стандартты білім негізіндегі
2. Алгоритімдік деңгей.
Мұнда оқушы мұғалімнің түсіндіруімен жаңа ақпаратты пайдалана отырып,
3. Эвристикалық деңгей.
Оқушы өзі ізденіп, қосымша әдебиетті пайдаланып, жауап береді.
4.Шығармашылық деңгей.
Оқушы таза өзіндік дағдысын, білім сапасының дамуын қамтамасыз
2.3.Топтау тәсілінің тиімділігі.
Оқушының бір-біріне жолдастық, достық, қарым-қатынастары арта түседі.
Бір-біріне бар ынта жігерімен көмектесуге, үйретуге бейім болады.
Топтық жарыстар кезінде ұйымдастырудың жөн жобаларын үйренеді, ұйымдастырушылық
Бір сабақтың үстінде берілген материалдық толық қамтуға мүмкіндік
Бағалау жұмысын салыстырмалы түрде жүйелі түрде жүргіземіз.
Профессор Ж.А. Қараевтың «Саралап деңгейлеп оқыту педагогикалық технология
Құрастырушы - Қарабалаева Тоқтаргул Ахметқалиқызы.
Жалпы сабақ барысы үш кезеңнен тұрады;
1-кезең: тірек сұрақтары (жаңа тақырыпты меңгерту үшін, өткен
2-кезең: «жаңа тақырыпты меңгеру алгоритмі»,
3-кезең: деңгейлік тапсырмалар.
Әр жаңа тақырыпты түсігндіру алдында оқушыларға оны өз
Әдіс-тәсілдердің бәрін жүзеге асыру оңай шаруа емес. Тиянақты
Ж.А.Қараевтың «Деңгейлік саралау технологиясымен» сабақ өткізудің көптеген
Сыныпты қатарына қарай 3 топқа бөлеміз.
Әр топта 1, 2, 3 деңгейдің есептерін шығара
Сабақтың технологиялық картасы
Тақырыбы тригонометриялық өрнектерді түрлендіру, тепе-теңдікті дәлелдеу.
Сабақтың танымды мақсаты: Оқушыларды тригонометриялық өрнектерді түрлендіре
Тәрбиелік мақсаты: Оқушыларды зейін қойып тыңдауға, теорияны практикамен
Дамытушылық мақсаты: Оқушылардың шығармашылық белсенділігін өз бетімен танып
Сабақтың типі: Жаңа сабақты меңгерту.
Оқу әдісі: Сұрақ-жауап деңгейлеп саралап оқыту.
Танымдық әрекетін ұйымдастыру: Дағды мен шеберлікті үйрену.
Оқытудың түрі: Жаңа материалды меңгерту.
Жабдықталуы: сызба плакаттар, магниттік тақта, фишкалар.
Өзектілігі:
А) білім негізі: тірек білімнің қажеттілігі және сабақты
Ә) қызығушылықты қалыптастыру әдісі; жаңа технология элементтерін құрастыру.
Б) Тексеру бақылау түрі: оқушылардың деңгейлік тапсырмаларын орындау,
3.Жаңа технологияны пайдалана отырып оқушылардың қызығушылықтарын арттыру.
Математиканы оқу қабілеті баланың ойлау қабілетімен байланысты.
Ойлау дегеніміз – тек адамға тән бейнелеудің жоғары
Демократ жазушы, Д.Писраев: «Математиканың қуатты білім беру күші
Л.В. Званков жүйесі дәстүрлі оқыту жүйесесінен басқаша дидактикалық
Бұл қағида баланың қиындатылған тапсырмаларды орындауға мүмкіндігінің бар
Ғылымға белгілі ә түрлі себептермен аңдар арасында қалған
Дәстүрлі педагогикада «қарапайымнана күрделіге қарай, нақтыдан абстрактіге қарай»
2*4=8 2*1=2
3*4=12
8:4
12:4
8:2
12:3
8*2=8
Екі жүйе арасындағы тағы да бір қарама-қайшылықтардың мәні
Әр түрлі қолданбалы сипаттағы математикалық есеп деп –
Оқыту жұмысында баланың жас ерекшелігінің ескерілуі керек екені
Бұл принциптердің мақсатына жету үшін дәстүрлі оқулықтардағы жеңіл-желпі
Дамыта оқыту жүйесінің маңызды принциптерінің бірі – теориялық
Бұл принципті баланың теорияны жаттауы, терминдерді есте сақтауы
1км =1000 см
1 м=100 см
1 м=10 дм
1 дм=10 мм
Практикалық жұмыстар жасап оқушының көзін жеткізу қажет, әсіресе
1см.куб 1дм.куб
А.В. Званков жүйесінде арнайы, жаңадан ойлап табылған әдіс-тәсіл
Математика оқулықтарында есептер беріледі, оқушылар мұғалім көмегімен есепті
Мысалы, наубайханада 20 қап ұн бар еді, тағы
3-сыныпта берілетін мұндай есептерді тек шығарып қана қоймай,
Салыстыру деген не?
Философиялық тұрғыдан «салыстыру объектілер арасындағы ұқсастық пен айырмашылықты
Айналаны тануда салыстырудың мәні зор. Бұл туралы К.Д.
Қазіргі кездегі математикалық білім баланың интелектісін, дербес ойлауын
Қарама-қарсы ұғымдарды, әрі өзара байланысты операциялардықатар оқыту.
Тура есепке кері есеп ойлап табу, шығаруды кеңінен
Деформацияланған жаттығуларды пайдалану.
Өз бетінше, шығармашылыққа берілетін тапсырмалардың үлес салмағының артуы.
Осы қағидалардың әр қайсысына жеке тоқталып, олардың оқушыны
Дидактикалық бірліктерді ірілендіру технологиясының басты ерекшеліктерінің бірі
Кері есептеді шығару, тураесептерді кері есептеге айналдыру арқылы
Қорытынды.
Қазіргі кездегі математикалық білім - баланың интелектісін, дербес
Математиканы жоғары деңгейде білу үлкен еңбекпен келуі қажет.
Қорыта келе математика пәнін оқыту әдістемесінде әр түрлі
Сабақтың тиімділігін арттыру және оқушылардың математика пәніне қызығушылығын
Оқушы қабілетіне дұрыс көзқараспен қарау, оқушының өз бетінше
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
Әлімтаева, Б. Жаңа технология математика сабағында : [Оқу
Әлдібаева, Т. "Математика" білім саласы бойынша күтілетін нәтижелер
Бекқұлова,Г. Қарапайым математикалық фокустер : Қызықты математика// Математикалық
Еркінбекова,Б. Жаңа педагогикалық технологияны математика сабағында қолдану: [Озық
Себепбаева, Б. Модульдік оқыту технологиясы математика сабағында :
Шаймерденова,С. Сабақта модульдік оқыту технологиясын қолдану : Оқытудың
Исенбаева, С.Математика сабағында тиімді тәсілдерді пайдалану : Тиімді
Орынбаева, Қ. Математикалық білім беруді электрондық оқулық
Оспанов, Т. Бастауыш математикалық білім мазмұнының моделі және
Сагибаева, Р. Оқытуда педагогикалық технологияның элементтерін қолдану: Оқыту
Сыдықов, Б. Д. Болашақ
Тағаева, К. Математика сабағында дамыта оқыту әдістерін пайдалану
Төлеуова, М. Интелектуалдық ойын сабақ: Мұғалім тәжірибесінен// Бастауыш
Тұрғанбаева, Қ. Ғажайып математика алаңы : [Математика]// Мектептегі
Тұяқов,Е. Математиканы модульдік технологиямен оқыту : Оқыту әдістемесі//
Утебаева,Ш.Математика сабақтарында оқушылардың танымдық қабілетін қалыптастыру: Білім ордасы:
Шаймерденова,С. Сабақта модульдік оқыту технологиясын қолдану : Оқытудың
27