Мазмұны
Кіріспе
Салықтардың экономикалық мазмұны.
1.1 Салықтардың пайда болуы және экономикалық мәні.
1.2 Салықтар және салық салудың теориялық негіздері.
Салық элементтері және салықтың жіктелуі.
2.1 Салық элементтері.
2.2 Салықтың жіктелуі.
Қазақстан Республикасының салық саясаты.
3.1 Қазақстан Республикасындағы салық салу принциптері.
3.2 Қазақстан Республикасының салық жүйесі.
Қорытынды
Пайдаланған әдебиеттер
Кіріспе
Мемлекеттік бюджеттің түсімдерінің ең басты көзі – салықтар.
Салық мәлімдемесі төлеушілердің өз табыстарының мөлшері туралы хабары,
Табыс салығын алу белгілі бір төменгі деңгейден басталады.
Қазіргі кездегі салықтардың маңызы мен рөлі мемлекеттік органдарды
Менің курстық жұмысымның мақсаты – Қазақстан Республикасының салық
Салықтардың экономикалық мазмұны.
1.1 Салықтардың пайда болуы және экономикалық мәні.
Салықтар – тауарлы өндіріспен бірге, қоғамның топқа бөлінуінің
Салықтың экономикалық мәні – шаруашылық субъекьтілерінен, азаматтардан ұлттық
Салықтың мәні мемлекет өз пайдасына жалпы ішкі өнімнің
Салықтар мемлекеттің өмір сүруінің негізі болып саналады. Мемлекетті
Салықтар тауар – ақша қатынастарырынан тыс қолданылады. Натуралды
Егер екі мемлекет бір – бірімен соғыс жүргізсе,
Салықтарға экономикалық әдебиеттерде әртүрлі анықтама мен түсініктеме берілген.
Салық – заңды актілерге сәйкес салық салық төлеушілермен
Салық – белгілі бір объектілерден төленетін төлем.
Салық дегеніміз – белгілі бір мерзімде және белгілі
Қорыта айтқанда, барлық анықтамалар бір негізді құраушы жүйе
Салықты басқа да төлемдерден ажырата білуіміз керек. Себебі,
Қазақстан Республикасының мемлекеттік бюджетінде салықтардың меншікті салмағы 70
Салықты материалдық тұрғыдан алғанда – бұл, салық төлеушінің
Салықтың материалдық белгісі – салық төлеуші белгілі бір
Материалдық салықтық қатынастар – ақшалай қатынастар, өйткені ол
Экономикалық категория тұрғысынан қарағанда салық – салық төлеушілерден
Ал, құқықтық тұрғыдан қарайтын болсақ, бұл мемлекеттік бекітілім,
Салық құқығы – мемлекеттің салықтық әрекеті процесінде пайда
Салық материалдық тұрғыда белгілі бір ақша сомасын (ақшалай
Сонымен салықтардың мазмұны мынадай:
Материалдық категория жағынан – бұл белгілі бір ақша
Экономикалық категория ретінде – бұл мемлекеттің табысы;
Заңдық категория жағынан, бұл заң жүзінде белгіленген міндеттеме
Cалықтың экономикалық белгілері ретінде келесі көрсетілгендерді атауға болады:
Салық – мемлекетке тиесілі қоғамдық жиынтық өнімді бөледі;
Салық – ақшалай нысанда төленеді;
Салық – қайтарылмайтын төлем болып табылады;
Салық – баламасыз сипатта болады;
Салық – салықты төлеген кезде меншік нысандары айқындалады;
Салық – тұрақты экономикалық қатынас туғызады.
Ал, енді осы белгілердің мазмұнын тереңірек қарастырайық.
Салық – мемлекетке тиесілі қоғамдық жиынтық өнімді бөледі.
Мемлекеттік ақпарат мемлекетке тиесілі ақша сомасын өндірмейді. Сондықтан
Салық – ақшалай нысанда төленеді.
Натуралдық нысанда төленуі де мүмкін. Мәселен, ауыл шаруашылығы
Салық кодексінде салық ақшалай нысанда төленуі тиіс деп
Салық – қайтарылмайтын төлем болып табылады.
Салықты төлеген кезде ақша тек бір бағытта ғана
Мұның қайтарымды төлемдерден (мысалы, мемлекеттік қарыз) айырмашылығы:
Біріншіден, ақша салық төлеушілерден мемлекетке қарай қозғалады, яғни
Екіншіден, кері қайтады, яғни мемлекеттен салық төлеушілерге бағытталады
Ал, қайтарымсыздық дегеніміз – ақшаны мерзімсіз алуды білдіреді,
Салық – баламасыз сипатта болады.
Салық құнның ақшалай нысанда бір бағытта қозғалысын айқындайды,
Сондықтан салық – баламасыз төлем болып табылады.
Салықты төлеген кезде меншік нысандары айқындалады.
Салықты төлеген кезде меншік нысандары ақша қаражаттарына, немесе
Салық – тұрақты экономикалық қатынас туғызады.
Салықты белгілеуде тұрақты салық қатынастары пайда болады. Тұрақтылықты
Cалық қатынастарының тұрақтылығы салық төлеу арқылы жүйелі төлемдерге
Азаматтардың мүлік салығын төлеген кезде, оның салық қатынастары
Сонымен қатар салықтың құқықтық бірнеше белгілері бар, атап
салықты – мемлекет немесе уәкілдік берілген мемлекеттік орган
салық – құқықтық нысанда жүзеге асады;
салық – мемлекеттің бір жақты белгіленімі болып табылады;
салықты белгілеу арқылы салық міндеттемесі туындайды;
салық – мәжбүрлеме сипатта болады;
салық төлеу арқылы ақшаны алу құқықтық сипатта жүзеге
Салықтың осы құқықтық белгілеріне кеңірек тоқталып өтейіе.
1. Салықты тек мемлекет қана белгілейді.
Мемлекеттік органның ешбірі салықты бекітуге және енгізуге құқығы
Cалық – бұл мемлекеттің белгіленімі болып саналады.
Cалық – осы белгісі арқылы басқа да міндетті
Cондықтан көптеген мемлекеттің салық заңдылықтарында салықты былайша қарастырады:
біріншіден, салықты уәкілдік берілген мемлекеттік орган ғана бекіта
екіншіден, салықты белгілеу белгілі бір заң немесе нормативтік
үшіншіден, осы қабылданған құқықтық акт белгілі бір тәртіпке
Салық құқықтық нысанда жүзеге асады.
Мемлекет салықты бекіту және енгізу үшін құқықтық акт
Мемлекеттің салық қызметін жүзеге асырудағы негізгі әдісі болып
Салықтың құқықтық негігі ретінде – мемлекет шығарған нормативті
Салық элементтері және салық салудың шарттары осы құқықтық
Салық мемлекеттің бір жақты белгіленімі болып табылады.
Салық ұлт (халық, қоғам, азамат) және мемлекет арасындағы
Салықтық суверенитет (егемендік) – мемлекеттің өзінің аймағындағы кейбір
Салықты белгілеу арқылы салық міндеттемесі туындайды.
Қабылданған құқықтық акт негізінде белгіленген салық жеке және
Cалық төлеуші тұлғалар салық және бюджетке төленетін басқа
Белгіленген салық заңды салық міндеттемесін туғызады.
Қазақстан Республикасының Салық кодексінде салық міндеттемесіне былайша түсініктеме
Салық мәжбүрлеме сипатта болады.
Салықтың мәжбүрлеме сипаты 3 кезеңде байқалады:
бірінші кезең, мемлекет салықты салық төлеушілердің еркінен тыс
екінші кезең, салықты төлеген кезде салық төлеуші өзінің
үшінші кезең, салық төлеуші өзінің салық міндеттемелерін орындамаған
Салық төлеу арқылы ақшаны алу құқықтық сипатта жүзеге
Бір жағынан алғанда, салықтарды салық төлеушілерден еркінен тыс
Салықтың жиналатын орындар:
нарықтарда;
сатушы мен сатып алушылардан;
үй шаруашылығынан;
табыс көзінен, шығын статьяларынан;
Салықты реттеудің тетіктері:
салық түрлері;
салық ставкалары;
салық жеңілдіктері;
салық салу әдістері;
Салық төлеуден қашу себептері:
елеулі салық ауыртпалығы;
салық заңының айқынсыздығы;
субъектілердің саналы түрде алдын – ала салық мөлшерін
салық қызметін ұйымдастырудағы кемшіліктер болуы мүмкін.
Салық ауыртпалығы – салық жиналуының жалпы мөлшерінің бірлескен
1.2 Салықтар және салық салудың теориялық негіздері.
Ұйымдық–құқықтық жағынан салықтар – бұл мемлекет біржақты тәртіппен
Салықтар қаржының бастапқы категориясы болып табылады. Салықтар мемлекетпен
Салықтар барлық елдерде олардың қоғамдық-экономикалық құрылысы мен саяси
Қазақстан Республикасы Конституциясының 35-ші бабында: заңды түрде белгіленген
Салықтарды ежелден салық жүктемесін (салық ауыртпалығын ) бөлудің
1. пайда (алынған игіліктер) қағидаты;
2. «қайыр көрсету» (төмен қабілеттілігі ) қағидаты.
Алынған игіліктерге және төлем қабілеттілігіне салық салудың қағидаттарын
Cалық төлеуші салық заңнамасына сәйкес салықтың міндеттемелерін толық
Салықтардың әлеуметтік- экономикалық мәні мен мазмұны олар атқаратын
Фискалдық функция- барлық мемлекеттерге тән негізгі функция. Оның
Салықтардың реттеуші функциясы мемлекеттің экономикалық қызметінің ұлғаюымен байланысты
Қайта бөлу функциясы арқылы түрлі субъектілер табысының бір
Мемлекет салық саясатын – салық саласындағы шаралар жүйесін
Нарықтық қатынастардың қалыптасу жағдайындағы салық саясатының негізгі бағыты
2 Салық элементтері және салықтың жіктелуі.
2.1 Салық элементтері.
Қазақстан Республикасының қазіргі салық жүйесі салықтарды құру мен
Салық элементтері - бұл мемлекеттің заң ак актілерімен
Негізгі салық элементтеріне мыналар жатады:
- салық субъектісі;
- салық салынушы;
- салық объектісі;
- салық базасы;
- салық салу бірлігі;
- салық ставкасы;
- салық жеңілдіктері;
- салық төлеу мерзімі мен тәртібі;
- салық төлеушілер мен салық органдарының міндеттері мен
- салық төлеуді бақылау;
- салық заңдарын бұзғаны үшін санкциялар және т.б.
Салық субъектісі немесе салық төлеуші. Ол -
Салық салынушылар – нақты салық ауыртпалығы (салық жүктемесі)
Салық объектісі. Салық төлеушіге салық төлеу міндеттілігін жүктейтін
Салық базасы. Салық базасы – салық салу объектісі
Салықтың негізгі базасы мыналар болып табылады:
- табысқа салынатын салық. Бұған корпорациялық және жеке
- тауарларға салынатын салықтар. Олар қосылған құнға салынатын
- капиталға салынатын салық. Оған жер салығы, мүлікке
Салық салу өлшем бірлігі – салық базасын сандық
Салық ставкасы – салық базасының өлшем бірлігіне абсолютті
Салық салу практикасында ставкалар тұрақты және процентті болып
Тұрақты ставкалар – табыс көзіне қарамастан салық салу
Проценттік ставкалар – салық базасына қарай алынатын табыстың
Проценттік ставканың 3 түрі бар:
– үйлесімді;
– прогрессивті;
– регрессивті.
Үйлесімді салық ставкалары – салық объектісіне (оның мөлшерін
Прогрессивті ставкалар – салық салынатын табыстың артуына сәйкес
Регрессивті ставкалар – табыстың өсуіне қарай төмендейді және
Салық жеңілдіктері – заңға сәйкес төлеушілерді салықтан толық
Табыстың есептелген сомасынан шегерілетін шегерімдер (асырауындағы жандарға, мүгедектерге
салық салынатын табыстың құрамына енбейтін сома (мысалы, босату
Салық жеңілдіктеріне сонымен бірге төлеу мерзімін ұзарту және
Жеңілдік кезеңі – салықтар бойынша заңмен белгіленген жеңілдіктердің
Салық төлеу мерзімі мен тәртібі – заңмен белгіленген
Салық төлеушілер мен салық органдарының құқықтары мен міндеттері
Салықтық бақылау – салық қызметі органдарының салық заңының
Салық заңын бұзған салық төлеушілерге олардың жасырған сомасын,
Салық салу әдістері. Салық салу объектілерін есепке алу
- кадастрлық;
- салық төлеушінің декларациясы бойынша;
- табысты алу көзінен ұстап қалу;
- патенттік негізде.
Бірінші жағдайда салықты есептеу мен оны алу, салық
Декларацияда салық төлеушілер табыстың көлемі, қажетті жеңілдіктерді, шегерімдерді
Жеке табыс салығы бойынша декларациясын мынадай салық төлеушілер:
- төлем көзінен салық салынбайтын табыстары барлар;
- тұрғын үй салу мен осындай құрылыс материалдарын
- ҚР шегінен тыс жерлерден табыстар алатын жеке
- ҚР шегінен тыс жерлердегі шетел банктеріндегі шоттарда
- ҚР сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес туралы заң
ҚР Парламентінің депутаттары, судьялар табыс етеді.
Әскери қызметкерлер мен ішкі істер органдарының қызметкерлері жеке
Салық төлеушіден салық декларациясын табыс етудің белгіленген мерзіміне
Үшінші әдіс бойынша салық төлеуші жұмыс істейтін ұйымның,
Төртінші әдіспен салық кәсіпкерлік қызметтің сан алуан түрлеріне
Салықтық есептің екі әдісі қолданылады:
-кассалық;
-есептеу.
Кассалық әдіске сәйкес табыстар мен шегерімдер жұмысты орындау,
Есептеу әдісі бойынша табыстар мен шегерімдер ақы төлеудің
2.2 Салықтың жіктелуі.
Барлық өркениетті елдерде салықтардың бүкіл жиынтығы әр
- салық салу объектілері бойынша;
- салықты алатын және салықтан жиналған сомаға билік
- пайдалану тәртібі бойынша;
- объектінің экономикалық белгісі бойынша;
Салықтарды салу объектісі бойынша олар тікелей және жанама
Тікелей салықтар – салық төлеушінің кірісі мен мүлкінен
Жанама салықтар – бағаға не тарифке үстеме түрінде
Жанама салықтар мемлекеттің фискалдық мүдделерін білдіреді. Бұл салықтардың
Жанама салық салудың мәні салықтың тауар бағасына (қызмет
Жанама салықтар салық салу объектісіне қарай төмендегіше бөлінеді:
Жеке жанама салықтар – қатаң түрде белгіленген бір
Әмбебап жанама салықтар – негізінен барлық тауарлар мен
Фискалды-монополиялық жанама салықтар – мемлекеттік құрылымдарда сатылатын өндірістің
Кедендік баж – экспортты-импортты операциялар жасау кезінде тауарлар
Салықты алатын және оған билік жасайтын органға қарай
Жалпы мемлекеттік салықтар – барлық элементтері мемлекеттің заңдарымен
Жергілікті салықтар – мемлекеттің заңдарына сәйкес жергілікті өкімет
Пайдалану тәртібіне қарай барлық салықтар жалпы және арнаулы
Жалпы салықтар тиісті деңгейлердің бюджеттерінде шоғырландырылады және жалпымемлекеттік
Объектінің экономикалық белгілері бойынша табысқа және тұтынуға салынатын
3. Қазақстан Республикасының салық саясаты.
3.1 Қазақстан Республикасындағы салық салу принциптері.
Салық бюджетке төленетін міндетті төлем болып саналатын болса,
Мемлекеттің тиімді салық салу процесін жүзеге асыру үшін
Салықтардың созымдылық принципі – бұл принциптің мәні мынада,
Салық салудың салық кодексімен басқару принципі юылайша
Cалық салудың шындық принципі болып салық салудың экономикалық
Салық салудың шындық принципіне сәйкес, әрбір адам өз
Cалық салудың үнемділік принципіне сәйкес, салық жинау ең
Қазақстан Республикасының салық заңдарының ережелері Салық кодексінде белгіленген
Қазақстан Республикасының салық заңдары салық салудың бірнеше принциптері
бірінші, салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті
екінші, салық салудың айқындығы;
үшінші, салық салудың әділдігі;
төртінші, салық жүйесінің біртұтастығы;
бесінші, салық заңдарының жариялылығы принциптері.
Ал, енді осы принциптерге жеке – жеке тоқталып
Салық салудың міндеттілік принципі.
Салық төлеушілер салық заңдарына сәйкес салық міндеттемелерін толық
Салық салудың айқындық принципі.
Қазақстан Республикасының салықтары және бюджетке төленетін басқа да
Салық салу айқындығы салық төлеушінің салық міндеттемелері туындауының,
Салық салудың әділдік принципі.
Қазақстан Республикасында салық салу жалпыға бірдей және міндетті
Кез келген салық төлеуші үшін салық салу жүйесі
Жеке сипаттағы салық жеңілдіктерін беруге тыйым салынады.
Салық жүйесінің біортұтастық принципі.
Қазақстан Республикасының салық жүйесі Қазақстан Республикасының бүкіл аумағында
Салық заңдарының жариялылық принципі.
Салық салу мәселелерін реттейтін нормативтік құқықтық актілер ресми
Салықтарды ұтымды ұйымдастырудың классикалық прициптерін Адам Смит ұсынған
1. салық салық төлеушінің әрқайсысының табысына сәйкес алынуы
2. салықтың мөлшері мен оны төлеу мерзімі алдын
3. әрбір салық салық төлеуші үшін неғұрлым қолайлы
4. салықты алудың шығындары өте аз болуы тиіс
Нақтырай айтатын болсақ:
әділеттілік;
анықтылық;
қолайлылық;
жалпылық.
Бұл тізім тағы да 3 прициппен толықтырылады:
жеткілікті және жалпыламалықты қамтамасыз етеді (салықтарды мемлекеттің объектілік
керекті көзін және салық салудың объектілерін таңдау;
салық салудың дүркінділігі.
Бұл принциптердің қолданылуы салық салудағы сора – қылықтарды
Бұл принциптерді пайдалану салық салудағы зорлық-зомбылықты жоқ етті,
Философ Ф. Аквинский философиялық тұрғыдан “Ерік берілген тонау
АҚШ – тың тәуелсіздік декларациясы авторларының бірі Франклин
АҚШ-та екі мейрам бар:
туылған күні;
салықты төлеген күні.
Мұндағы мақсат дамыған мемлекеттер үшін салық төлеу белгілі
Cалықты уақытында төлеу міндет болып саналады. Себебі, уақтысында
3.2 Қазақстан Республикасының салық жүйесі.
Қазақстан Республикасы өз алдына егемендік алып, тәуелсіз мемлекет
Нарықтық экономика мен мемлекеттің салық саясатының негізгі мақсаты
Салық саясатының басты мақсаты – салық жүйесін құру
Мемлекеттің салық қызметі келесі бағыттардан тұрады:
мемлекеттің салық жүйесінің қалыптасуы;
салық салу саласында мемлекет органдарының міндетін анықтау;
арнайы салық органдарының жүйесін қалыптастыру;
салық заңын ұйымдастыру және оның сақталуына бақылауды жүзеге
Салық жүйесі де өз алдына сала болып қалыптасуы
Қазақстан Республикасының салық жүйесі реформалаудың үш кезеңінен өтті.
Бірінші кезең.
1991 жылғы 9 шілдедедгі Қазақ КСР Президентінің “ҚазКСР
1991 жылғы қабылданған Қазақстан Республикасындағы “Қазақстан Республикасындағы салық
I. Жалпы мемлекеттік салықтардың түрлері:
Қосылған құнға салынатын салық.
Пайдаға салынатын салық.
Акциздер.
Бағалы қағаздармен жасалатын операциялардан алынатын салық.
Экспорт пен импортқа салынатын салық.
Кеден тарифі және баж салығы.
Пайдалы қазбаларды геологиялық барлау және геологиялық іздестіру жұмыстарына
Тіркелген (ренталық) төлемдер.
Транспорт құралдарына салынатын салық.
Автотранспорт құралдарын сатып алуға салынатын салық.
Автотранспорт құралдарын Қазақстан Республикасына келіп кіргені үшін төленетін
Заңды ұйымдардың мүлкіне салынатын салық.
Қазақстан Республикасы азаматтарынан, шетел азаматтарынан және азаматтық жоқ
Мемлекеттік баж салығы.
Табиғат ресурстарына салынатын салық.
Колхозшылардың еңбегіне ақы төлеу қорына салынатын салық.
II. Жалпыға бірдей міндетті жергілікті салықтар мен алымдар:
Жер салығы.
Жеке адамдардың мүлкіне салынатын салық.
Орман табысы.
Сү үшін төленетін ақы.
Табысқа салынатын салық.
Кәсіпкерлік қызметті тіркеу үшін алынатын алым.
Кәсіпкерлік қызметтің субъектілері ретінде тіркелмеген азаматтардан алынатын алым.
Заңды ұйымдарды мемлекеттік тіркеуден өткізгені үшін алынатын алым.
Елтаңбалық алым.
Мұрагерлік және сыйға тарту тәртібімен айысқан мүлікке салынатын
III. Жергілікті салықтар мен алымдар:
Курорттық аймақта өндірістік мақсаттағы объектілер құрылысына салынатын салық.
Курорттық алым.
Азаматтардан алынатын мақсатты алым.
Жарнамаға салынатын салық.
Автотранспортқұралдарын, есептеу техникасы және жеке компьютерлерді қайта сатуға
Автотранспорты аялдауға қойғаны үшін алынатын алым.
Жергілікті символиканы пайдалану құқығы үшін алым.
Ипподромда ат жарысына қатысқаны үшін алынатын алым.
Ат жарысындағы ұтысы үшін алынатын алым.
Ипподромдарда тотализатор ойнына қатысушы адамдардан алынатын алым.
Тауар биржаларында және валютаны сату және сатып алу
Аукциондық сатудан алынатын алым.
Кино – телетүсірімдер өткізу құқығы үшін алынатын алым.
Пәтер алуға берілген рұқсат қағаз (ордер) үшін алынатын
Ит иелерінен алынатын алым.
Спиртті ішімдіктерден сауда – саттық жасау құқығы үшін
Жергілікті аукциондар өткізу және лотереялар ойнату құқығы үшін
Екінші кезең.
Қазақстан Республикасының Үкіметі 1995 жылдың басында салық реформасының
Жалпы мемлекеттік салықтар:
Заңды және жеке тұлғалардан алынатын табыс салығы.
Қосылған құнға салынатын салық.
Акциздер.
Бағалы қағаздармен жасалатын операцияларға салынатын салық.
Жер қойнауын пайдаланушылардың арнайы салығы мен төлемдері.
Жергілікті салықтар мен алымдар:
Жер салығы.
Заңды және жеке тұлғалардың мүлкіне салынатын салық.
Көлік құралдарына салынатын салық.
Кәсіпкерлік қызметпен айналысатын жеке тұлғаларды және заңды тұлғаларды
Жекелеген қызмет түрлерімен айналысу құқығы үшін алынатын алым.
Аукциондарданалынатын алым.
Қазақстан Республикасы Президентінің бұл Жарлығы Қазақстан Республикасының 1999
Осы кезде Қазақстан Республикасында салықтар, алымдар және басқа
заңды және жеке тұлғалардан алынатын табыс салығы;
қосылған құнға салынатын салық;
акциздер;
бағалы қағаздар эмиссиясын тіркегені және мемлекеттік тіркеуге жатпайтын
жер қойнауын пайдаланушылардың арнаулы төлемдері мен салықтары;
әлеуметтік салық;
автокөлік құралдарының Қазақстан Республикасының аумағы бойынша жүргені үшін
жер салығы;
заңды және жеке тұлғалардың мүліктеріне салынатын салық;
көлік құралдарына салынатын салық;
10-1) бірыңғай жер салығы;
кәсіпкерлік қызметпен айналысатын жеке тұлғаларды және заңды тұлғаларды
қызметтің жекеленген түрлерімен айналысы құқығын бергені үшін алынатын
аукциондық сатудан алынатын алым;
Қазақстан Республикасының базарларында тауарларды сату құқығын бергені үшін
Қазақстан Республикасының радиожиілік ресурстарын пайдаланғаны үшін төленетін төлем;
заңды және жеке тұлғалардың Алматы қаласының рәміздерін өз
16-1. заңды (мемлекеттік кәсіпорындарды, мемлекеттік мекемелер мен коммерциялық
17. жеке тұлғалардың ставкасы есептеу базасының 1 пайызынан
Үшінші кезең.
2001 жылы 12 маусымда Қазақстан Республикасының жаңа Салық
Салық кодексі салықты және бюджетке төленетін басқа да
Қазақстан Республикасының салық заңдары Салық кодексінен, сондай –
Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдерді
Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер
Салық кодексі мен Қазақстан Республикасының басқа да заң
Салық заңдары Қазақстан Республикасының бүкіл аумағында қолданыста болады,
Салық кодексіне жаңа салықтар және бюджетке төленетін басқа
Қазақстан Республикасының Салық кодексіне сәйкес салықтың 9 түрі
Салықтың түрлері:
Корпорациялық табыс салығы.
Жеке табыс салығы.
Қосылған құн салығы.
Акциздер.
Экспортталатын шикі мұнайға, газ конденсатына рента салығы.
Жер қойнауын пайдаланушылардың салықтары мен арнайы төлемдері.
Әлеуметтік салық.
Жер салығы.
Көлік салығы.
Мүлік салығы.
Алым дегеніміз – белгілі бір қызмет түрін бастар
Сонымен қатар алым – анықталған құқықтық мәртебені бергені
2002 жылы алымның 13 түрі болды. 2003 жылдан
Алымдардың түрлері:
Заңды ьұлғаларды мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Жеке кәсіпкерлерді мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Жылжымайтын мүлікке құқықтарды және олармен жасалған мәмілерді мемлекеттік
3.1 Жылжымалы мүлік кепілін мемлекеттік тіркегені үшін алым
Радиоэлектрондық құралдарды және жиілігі жоғары құрылғыларды мемлекеттік тіркегені
Механикалық көлік құралдарды мен тіркемелерді мемлекеттік тіркегені үшін
Теңіз, өзен кемелері мен шағын көлемді кемелерді мемлекеттік
Кеменің немесе жасалып жатқан кеменің ипотекасын мемлекеттік тіркеу
Азаматтық әуе кемелерін мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Дәрі – дәрмек құралдарын мемлекеттік тіркегені үшін алым.
8.1 Тундылар мен сабақтас құқықтар объектілеріне құқықтарды, туындылар
9. Автокөлік құралдарының Қазақстан Республикасының аумағы арқылы жүру
10. Аукциондардан алынатын алым.
11. Жекелеген қызмет түрлерімен айналысу құқығы үшін лицензиялық
12. Телевизия және радио хабарларын тарату ұйымдарына радиожиілік
Төлемақы – белгілі бір қызмет түрін пайдаланған кезде
Төлемақының 9 түрі бар. 2005 жылы төлемақыға өзгеріліс
Төлемақының түрлері:
Жер учаскелерін пайдаланғаны үшін төлемақы.
Жер бетіндегі көздердің су ресурстарын пайдаланғаны үшін төлемақы.
Қоршаған ортаны ластағаны үшін төлемақы.
Жануарлар дүниесін пайдаланғаны үшін төлемақы.
Орманды пайдаланғаны үшін төлемақы.
Ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды пайдаланғаны үшін төлемақы.
Радиожиілік спектрін пайдаланғаны үшін төлемақы.
Қалааралық және халықаралық телефон байланысын бергені үшін төлемақы
Кеме жүретін су жолдарын пайдаланғаны үшін төлемақы.
Мемлекеттік баж дегеніміз – уәкілдік берілген мемлекеттік органдардың
Баж салығы – алып келінген, сыртқа шығарылатын, сондай
Мемлекеттік баж салығы – төленетін қызмет тізімі заңды
Кеден төлемдері:
кеден бажы;
кеден алымдары;
алдын ала шешім қабылдағаны үшін төлемақы;
алымдар.
Қорытынды
Бүгінгі еліміздегі экономикалық саясат пен әлеуметтік жағдайды ескере
мемлекеттік бюджеттің тұрақтылығы мен таластылығы;
антиинфляциялық механизмдерді қалыптастыру және меншік пен валюта тұрақтылығын
кең масштабты инвестицияны қалыптастыру;
меншік түріне қарамай – ақ барлық шаруашылық субъектісін
Осы міндеттерді шешу Қазақстан Республикасының экономикалық және әлеуметтік
Мемлекет аралық екі жақты экономикалық байланыстарда екі жақтан
Сөйтіп олар үшін салық алу салу салмағын барынша
Қазақстан Республикасында экономиканы модернизациялау және реформалаудың қазіргі жағдайында
Қазіргі кездегі салықтардың маңызы мен ролі мемлекеттік органдарды
Пайдаланған әдебиеттер
Я.Ә. Әубәкіров. Экономикалық теория. Алматы 2001 ж.
Н.Қ. Мамыров. Микроэкономика. Алматы 2000 ж.
Борисов Е.Ф. Экономическая теория. Мәскеу 2001 ж.
Азимов Л.Б. Введение в экономику. Мәскеу 2000 ж.
Войтов А.Г. Экономика. Мәскеу 2000 ж.
Макконел К.Р., Брю С.Л. Экономикс. Мәскеу 1999 ж.
“Экономикс” жәрналы. /3,4/2001 ж.
“Афина” журналы. /1,2-4/2000 ж.
Б. Мәдешов. Нарықтық экономика негіздері. Алматы 1998 ж.
Курс экономчиеской теории: Учебное пособие. Мәскеу 1994 ж.
Шеденов Ө.Қ., Сағындықов Е.Н., Жүнісов Б.А., Байжомартов Ү.C.,
Экономическая теория. Учебник для вузов/Под ред. В.Д. Камаева.
Шахнович Р.М. Основы макроэкономической теории. Новосибирск 1992 ж.
Фишер С., Дорнбуш Р., Шмалензи Р. Экономика. Мәскеу
Экономика. Учебник по курсу “Экономическая теория” Под. ред.
28