Арнайы кедендік режим

Скачать




МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ 2
1 Тарау. Кеден Режимдерінің теориялық негіздері 6
1.1. Кеден режимдерінің ұғымдары мен мәні 6
1.2. Кеден режимдерін ұйымдастырудың әлемдік тәжірибесі. 17
2 Тарау. Қазақстан Республикасында кеден режимдерін ұйымдастырудың ерекшеліктері. 22
2.1. Қазақстан Республикасындағы кеден режимдерінің түрлері 22
2.2 Кеден режимдерін ауыстыру процедурасының ерекшеліктері.
3 Тарау. Қазақстан Республикасының Кеден режимдерінің мәселелері мен жетілдіру
Қорытынды. 60
Қолданылған әдебиеттер тізімі: 77
КІРІСПЕ
Бүгінгі таңда экономиканың дамуы – ел арасындағы және бірыңғай
Сауда жасауға ұмтылудағы, тауарлар мен қызметтер айырбастау жөніндегі, қаржы
Ұлттық экономика барлық елдерде белгілі бір мөлшерде ашық түрде
Соңғы кездерде бүкіл әлемдік сауда көлемі әлемдік өндіріске қарағанда
Сондықтан бұл мәселелердің өзектілігіне осы курстық жұмыс арналып отыр.
Бұл курстық жұмысты зерттеудің мақсаты – кеден режимдерінің мәселелері
Курстық жұмыстың міндеті - ең алдымен осы жұмыстың мақсатына
қойылған жетістікке жету болып табылады. Оларды мына төмендегідей нұсқаулармен
Кеден режимдерін құрудың тарихи аспектілерін қарау;
Кеден режимдерін теориялық негізіне талдау жасау;
Кеден режимдерін ұйымдастырудың бүкіл әлемдік тәжірибесін ғылыми негізде зерттеу;
Кеден режимдерінің мәселелері мен жетілдіру жолдарының негізін ашу;
Кеден режимдерін ұйымдастырудың ерекшеліктерінің теориялық және іс-тәжірибелік мәселелерін қарау;
Курстық жұмыстың әдістемелік негізі - кеден режимдерінің өзара байланысы
Сонымен қатар мынадай жеке - ғылыми әдістер қолданылады: Формалды
Жұмыстың теориялық негізі кеден ісі мәселесі жөніндегі Қазақстандық, ресейлік
Бұл курстық жұмыстың басты мәселелерін жан–жақты ұғыну үшін бүкіл
Қазақстан – сыртқы саясатты жүргізу барысында тәуелсіз, егеменді Қазақстан.
Кеден режимін ұйымдастыру Қазақстан Республикасының Конституциясында, өзге де заң
Маңызды негізгі мәселелері мен жетістіктеріне тоқталады. Яғни тақырыптың аталуымен
Кеден режимдерін ұйымдастыру мәселелері мен оларды жетілдіру жолдарын шешу
Ең алдымен заңдармен реттелуден ерекшелігін айқындау, мәселелердің себебтері мен
Курстық жұмыс кіріспе, үш тарау, қорытынды және қолданылған әдебиеттер
1 Тарау. Кеден Режимдерінің теориялық негіздері
1.1. Кеден режимдерінің ұғымдары мен мәні
Қазақстанда жүргізілген саяси–экономикалық сипаты бар реформалар басқару жүйесін өзгертуге
Кеден режимдері 90–жылдардың бірінші жартысында кеден процедураларының бір қатар
Кеден процедуралары: Тауарларды және мүлікті өткізу тәртібіне бақылау жасауды,
Кеден режимі – бұл кеден шекерасы арқылы өткізілетін тауарлар
Тауарларды және көлік құралдарын белгілеу тәртібі орындалған кезде, мүтіксіз
Сыртқы экономикалық қызмет және ең бастысы сытқы сауда заңды
Сыртқы экономика немесе сыртқы сауда ісінде қолданылатын барлық кден
Мемлекет (СЭҚ) сытқы экономикаоық қызметтің арасында бюджетке кірістер, экономиканы
Содықтан мемлекет белгілі бір тәртіппен сырқы эконоикалық қызметтің (СЭҚ)
Сырқы экономикалық қызметке (СЭҚ) қатысушы субъектілер белгіленген тәртіпті орындауы
- Шаруашылық субъектілері ретінде мемлекеттік органдарда тіркелу жолымен сыртқы
- Шарттардың, соның ішінде тауарларды сату, сатып алу, тауарды
- Импорт немесе экспортқа шығарылатын тауар белгілі
- Тауарларға және көлікке тиесілі құжаттардың дұрыс
- салықтар, кедендік баждар және төлеу;
- кедендік бақылау және рәсімдеу үшін кеден органдарының тауарларды
- Уақытша сақтау құралдарын қою немесе кедендік бақылау шекарасының
- басқа кедендік режимге қою немесе ерікті айналымға шығарғаннан
Кеден ережесі – кеден шекарасы арқылы өткізілетін тауарлар мен
Сонымен, кеден режимі – бұл мемлекттің кеден шекарасы арқылы
Сонымен, кеден режимдері екі жақты міндетті орындайды. Бір жағынан,
Айта кететін жайт, көпшілік елдер үшін сыртқы экономикалық қызметті
Экспорт – басты валюта түсімдерінің көзі ретінде, ал Импорт
Атап айтқанда: Еркін айналыс үшін
Бұл кеден режимі келесі генізгі үш жағдай орындалған кезде
Тауарлар экспорты импортпен қатар халықаралық саудада кеңінен таралған процесс
Егер тауарлар экспортын кеден режимі тұрғысынан ғана емес сонымен
Әлемдік қауымдастықтың қазіргі даму кезеңінде экспорт абсолютті қажеттілік
Тауарлар реимпорты- кеден режимі, оған сәйкес мемлекет аумағынан
Мемлекеттің кеден заңдылығы реимпортталатын тауарларға қойылатын шарттарды қарастырады. Ең
Тауарлар реимпорты барысында түрлі жеңілдіктерберу нәтижесінде бұрын төленген төлемақы
Тауарлар реэкспорты – бұл мемлекеттің кеден аумағынан бұрын импортталған
Кеден рәсімдеуі процедуралары мен кеден бажын төлеу процесін жеңілдету
Тауарлар транзиті. Кеден режимі ретінде транзитті қарастырмас бұрын оның
Әртүрлі елдердің арасындағы аумақтық шекаралар мен осыған байланысты туатын
Тауарлар транзиті – бұл еш кедергісіз, кеден баждары, салықтарын
Мемлекеттің кеден аумағы арқылы тауарлар транзитін жүзеге асырмас бұрын,
Заңдылыққа сәйкес бақылау мақсатымен транзитке арналған тауарлардың жөнелтпе құжаттары
Кеден қоймасы режимінде экспортқа арналған тауарлар кеден төлемдерін алусыз
Кеден қоймалары ашық немесе жабық түрде болады. Оның бірінші
Кеден қоймасының құрылтайшысы (иесі) қандай да бір кеден органы
Кеден қоймасының иесі нақты міндеттемелерді орындайды және кеден қоймасы
Кеден қоймасында кеден органы беретін тауарлар тізімінен басқа кез
Кеден қоймасына қойылған тауарларды сақтау бойынша операциялар жасалуы мүмкін,
Бажсыз сауда дүкенінің кеден режимі халықаралық байланыстарға арналып ашылған
Бажсыз сауда дүкенінің иесі (құрылтайшысы) отандық заңды (жеке) тұлға
Бажсыз сауда дүкенінің иесіне белгілі бір міндеттер қойылады:
1) кеден бақылауынсыз оның дүкеніне бөгде тауарлар түсіп, өтпеуін
2) өз мекемесінде лицензия шарттарын орындау;
3) түсетін және өтетін тауарларды есепке алып, кеден органдарына
Бажсыз сауда дүкенінің иесі өзінің дүкені арқылы айгалатын тауарлардың
Кеден аумағында тауарларды өңдеу- шетел тауарларымен монтаж, жинау, өңдеу
Бұл режим қызмет ету үшін кеден органдарының арнайы рұқсаты
әкелінген тауарлар өңдеу өнімдерінде үйлесімді болуы керек;
кеден органдары белгіленген, қайта өңдеу өнімінің шығу мөлшері мен
Кеден органдары кеден аумағында тауарларды өңдеуге берген рұқсатын шақырып
Кедендік бақылау кезінде тауарларды өңдеу режимінің орындалуы басқа кеден
Тауарлардың уақытша әкелінуі мен шығарылуының кеден режимі кеден аумағында
Еркін кеден аймағы мен екін қойма режимі кезінде шетел
Еркін кедендік аймақ мемлекеттің минстрлер кабинеті шешімімен құралады, оның
Еркін қойма құру үшін орталық кеден органының лицензиясы керек,
Еркін кеден аймағы мен еркін қоймаларда кедендік баж бен
шетел немесе органдық тауарлар өз аумағына әкелінген кезде төлемдер
тауарларды өз аумағынан кедендік аумақтың қалған бөлігіне кіргізгенде және
Кеден аумағынан тыс жерлерде тауарларды өңдеудің кеден режимі кезінде
Кеден аумағынан тыс жерлерде тауарларды өңдеу кезінде мынандай оперциялар
а) монтаж, жинау мен басқа
б) қалпына келтіруді қоса алғандағы, тауарды жөндеу;
в) өндірісте тұтылатын немесе қайта өңдеу өнімдерінің өндіріліп жеңілдететін
Тауарларды жоб кеден режимі ретінде баждар мен салықтарды салусыз,
Тауарларды жоюға рұқсатты, егер ол адам өмірі мен денсаулығына,
Мемлекет пайдасы үшін тауарлардан бас тартудың ұйғаруынша тұлға кеден
1.2. Кеден режимдерін ұйымдастырудың әлемдік тәжірибесі
Қазіргі кездегі сыртқы сауданы реттеудің негізгі элементі кеден режимдері
Өнеркәсібі дамыған елдердің кедендік режимдері, әдетте, көп бағаналы болып
Қолайлы жағдай режимі халықаралық сауда келісімінде 3 мемлекет пайдаланатын
Келісімді баждар бағанасы (қолайлы жағдай режимі) бас
тарифтер және саудабойынша келісім шеңберңнде көп жақты сауда келісімдері
Өнеркәсібі дамыған елдердің кедендік ұйымдастыру келісімдері баждар бағанасын және
Алыну әдістерін пайдалану кезінде тауардың нақты бағасын білу мақсатымен
Кейбір адвалорлық әдісте алым-салым мөлшері өзгермейді.
Ол тауарлардың бағасын тез өзгертіп отырады. Сондай-ақ техникалық жағынан
Өнеркәсібі дамыған елдердің, әсіресе Батыс елдерінің кеден режимінің ерекшелігі-
Тауарларды сипаттау және кодтау үйлесімділік жүйелерінің негізгі элементтеріне үйлесімділік
Өндіруші ел болып тауар толығымен өндірілген немесе жеткілікті өңдеуден
Нақты бір тауар не елге қатысты жеткілікті өңдеу критерийлері
Кейбір жағдайларда шетел өнімінің мөлшерден көп болып кеткенінде ұлттық
Сырқы сауда айналымын реттеудің мұндай
Кедендік шекара арқылы алып өтуге рұқсат етілмеген немесе шектелген
Әлемде брлық тауарлық жүйелердің бірде біреуі Классификациялық топтарды бірдей
Кодтау жүйесі, тауарларды кодтау – нақты бір жүйемен анықталған
Канаданың кедендік тарифі тауарларды сипаттау және кодтаудың үйлесімділік жүйесіне
Қолайлы жағдай режимі – ТСБА (тарифтер мен сауда Бас
Канадаға импортталатын тауарларға көбіне ең қолайлы режим тәртібі тарифтерінің
Ең дамыған үлкен жетістік құрамына енетін Канаданың сырқы сауданың
Канаданың кедендік тарифі тауарларды сипаттау және кодтаудың үйлесімділік жүйесіне
Аргентинаның сыртқы саудасын реттеу тәжірибесін де экспортты бақылау жүйесін
Аргентинаның сыртқы саудадағы мемлекеттік реттеу тәжірибесі ерекше көңіл бөлуді
Әдеттегі емес тауарлар экспортын ынталандыру үшін олардың өндірісін және
Шығыс Европа елдерінде кедендік тарифтерді қолдану ішкі және сырқы
Қолайлы жағдай жасау режимінің бағанасы бойынша баждар мөлшерлемелері максималдық
Шет мемлекеттерден әкелінетін тауарларға, яғни болгар тауарларына қолайлы жағдай
Кедендік бақылауға Болгария мемлекетінің шекарасына әкелінген тауарлардың барлығы қаралады.
Сонымен қатар, Европа елдерінің кедендік реттелуі Батыс Европа елдерінің
Кеден режимдерін бүкіл әлемдік тұрғыда құрудың бастапқы міндеттері:
- Экономикалық-әлеуметтік негізде әрекет ету;
- бүкіл қауымдастықты, тұрақтылықты мемлекет аралық өзара көмектесуді
- нарықты дамыду болып табылады.
Европалық экономикалық Одақтың ғасырлардан келе жатқан тәжірибесін ала отырып,
- маңызды тауарларды өндіруде бір-бірімен бірлесіп
- бір-біріне жеңілдіктер ұсыну арқылы саудада білестікті
- ірі өндірістік кәсіпорындарды енгізуде бірлестіктің қамтамасыз
Тек ұқыпты жүргізілген кеден саясаты және тиімді қолданылған кеден
Бірыңғай экономикалық және кедендік кеңістік – кеден шекрасы арқылы
Бүкіл әлемдік тәжіриьеде толық көлемде сыртқы сауданың режимін жүргізу
2 Тарау. Қазақстан Республикасында кеден режимдерін ұйымдастырудың ерекшеліктері.
2.1. Қазақстан Республикасындағы кеден режимдерінің түрлері
Қазақстанда кеден ережелеріне сәйкес кеден шекарасы арқылы тауарлар және
Бастапқыда атап өткендей, кеден ережесі (режимі)- бұл кеден мақсаты
Қазақстан Республикасының кеден ісі туралы заңында тауарлар мен көлік
Ерікті айналымға шығару.
Реимпорт.
Транзит.
Кеден қоймасы.
Бажсыз сауда дүкені.
Кеден аумағында тауарларды қайта өңдеу.
Кедендік бақылау мен тауарларды қайта өңдеу.
Уақытша әкелу.
Уақытша әкету.
Еркін кеден шекарасы.
Еркін қойма.
Кеден аумағынан тыс жерде тауарларды қайта өңдеу.
Экспорт.
Реэкпорт.
Тауарларды жою.
Мемлекет пайдасы үшін тауарлардан бас тарту.
Арнайы кедендік режим.
Кеден режимдері сауда, өнеркәсіпті және халықаралық тасымалдау мақсаты үшін
Кез-келген жүйеге шығу ұшін, кедендік- бағдарламалық операциялар жүргізу арқылы
Әр елдің өзінің кеден режимі боады. Кез-келген жаңа, тиімді
Халықаралық сыртқы сауда операцияларының көпшілігінде сату (сатып алумен) және
а) қажетті құжаттар ұсынумен шетел котрагентімен контрактының жасалуымен;
б) кеден режиміне сәйкес импорт шығарушы елден кеден шекарасы
Сыртқы сауда операцияларының мәмілелері объектісіне қарай келесідей бөлінеді: тауарларды
Өндірістік тауарлардың саудасына мемлекет тарапынан ықпал етіледі. Бұл ықпал
Кеңінен тұтынуға қажетті халықаралық сауда тауарлары белгілі бір ерекшелік
Әр бір кеден режимінің өзіне тән ерекшеліктері болады. Олардың
Экспортты операциалар- сатуға және тауарларды шетел контрагентінің меншігіне беру
Экспорт шығарушы операцияларды жүзеге асыру мына келесідей шешімді қабылдау
берілген тауардың нарықта орын алуын белгілеу;
- сауда-саяси, көлік құқықтық талаптарды айқындау. Сондай-ақ, үкімет аралық
нарықтық фирмалық құрылысын білу;
нарықта әр алуан нысандағы және әдістердегі жұмысты анықтау;
жарнамалық (рекламалық) шаралар жүргізу;
(оферталар) сатып алушыға ұсыныс беру;
саудаға қатысу немесе заказ қабылдау және бекіту;
келіссөздер жүргізу және контрактіге қол қою.
Соңғы шешімді қабылдағаннан және контрактіге қол қойғаннан кейін экспорт
Өте күрделі экспорт операциялары қосымша кезеңнен тұрады:
алдын-ала келісілген техникалық және басқа өндіру талаптары;
экспорт өнімін дайындау үшін кезеңдік бақылау жасау. Содан соң
Экспорт операцияларының қағидалы тізбесі 1-суретте ұсынылған.
Экпорт операцияларын жүзеге асыру жөніндегі алдын-ала жұмыс келесідей не
а) кәсіпорын туралы келесі құжаттарды экспорт шығарушының дайындауы:
кәсіпорынды тіркеу жөніндегі куәліл;
кәсіпорынның жарғысы;
кәсіпорынның банкідегі шоты жөніндегі анықтамасы (тенге және валюта түріндегі);
салық төлеушінің номері;
кәсіпорының коды;
б) тауарларға тиесілі келесі құжаттарды экспорт шығарушының дайыдауы:
контракт;
фактура шоты;
ТН ВЭД – сыртқы экономика қызыметіндегі тауарлар тізбегі бойынша
Ветеринарлық анықтама (жануар тегі бойынша тауарлар
үшін) немесе фито анықтама (өсімдік тегі бойына тауарлар үшін);
Лицензия;
өзге министрлер мен ведомостволардың рұқсат қағазы;
мәміле жасау құжаты (банкіде рәсімделген).
Тауарлар экспорты- шығарылатын кезде кеден баждарын
және өзге де кеден төлемдерін төлеу, экономика саясатының шараларын
Экспорт операцияларын жүзеге асыру кезінде Қазақстан Республикасының кеден шекарасы
Хабарлау:
Қазақстан Республикасының кеден аумағынан шығарылатын тауарлар және көлік құралдарын
кеден органынан УСҚ/уақытша сақтау қоймасына (СВХ) тауарларды апару орны,
Қазақстан
шекарасы
ел
1
2
Экспорт операцияларын басқару тізбесі:
-контрактының жасалуы;
-тауарларды өткізу.
1 –Сурет
Экпорттық кеден режимдерінде тауарларды өткізу тәртібінің тізбесі
2 -Сурет
2.Жүкті тағайындалған жерге апару
- Тауарлар мен көлік құралдарын әкелгене кейін
- Тауарлар және көлік құралдары Қазақстан Республикасының кеден
3. УСҚ-на /уақытша сақтау қоймасы/ (СВХ) тауарларды қою және
- СМR - көлік - құрал қыстырмасы (қосымша9);
- инвойс (фактура шоты);
- халықаралық тасымалдауға көлік-құралдарын жіберу туралы куәлік;
- қауіпсіздік жүгінің сертификаты;
- жүкті алушының міндеттемелік кепілдігі;
- ВТТ процетурасы бойынша тауарларды апаруға бақылау
- гигиеналық сертификат (қосымша 10);
- контракт;
- ТН ВЭД бойынша тауарлардың коды;
- сәйкес келу сертификаты (қосымша 11);
- ветериналдық анықтама (қажет болған ретте);
- фито анықтама (қажет болған ретте);
- лицензия (қажет болған ретте);
- министрлер немесе басқа ведомствалардың рұқсат қағазы (қажет
- мәміле жасау құжаты (валюталық контрактыны жасау кезіндегі);
- көлік құралдарының құжаттары;
- көлік құралдарын, тауарларды идентификациялайтын басқа да құжаттар,
УСҚ-на (уақытша сақтау қоймасы) тауарларды қою қысқа декларациямен рәсімделеді.
4. Кеден төлемдерін енгізу.
Кеден төлемдері Қазақстан Республикасының валютасы
экспорт баждары;
кедендік рәсімдеудегі алымдар (мұнда тауарларды сақтауға және көлік құралдарын
5. Кедендік рәсімдеу және бақылау бөліміне беру:
жүк декларациясы;
өз атынан жүк декларациясына декларантық өкілеттігін куәландыратын құжаттар;
көлік құжаттары (коносаменттар, қыстырмалар жол ұсынылатын вдомоствалар);
кеден құны декларациясы;
тауарларды апару үшін бақылау жасалынатын құжаттар (ДКД);
мәміле төлқұжатының көшірмесі (ПС);
лицензия;
шарт немесе оған қосымша;
кеден шекарасы арқылы тауарларды өткізуге өзге мемлекеттік органдардың рұқсат
кеден төлемін төлегендігін куәләндыратын құжаттар;
жүк декларациясының магнитті электронды көшірмесі;
фактура-шоты;
акцизденген маркіні сатып алу туралы анықтама-арыз;
кеден органының аталуы, декларанттың аталуы мен мекен жайы, жүк
әрбір жүк орнындағы тауар саны туралы, жинақталмаған тауар туралы
Кеден мақсатындағы өзге де қажетті құжаттар (құрылтай құжаты, шарт
6. Қазақстан Республикасы аумағынан тауарларды шығаруға рұқсат
кедендік жүк декларациясы (ГТД-3 парақ);
кендендік рәсімдеуге қажетті құжаттардың көшірмесі.
кедендік рсімдеуге
- кедендік рәсімдеуге қажетті құжаттардың көшірмесі.
7. Қазақстан Республикасы кеден шекарасы және кеден бекеті
кеден органының белгілеуіндегі кеден жүк декларациясы мен декларанттың өкілеттігін
көлік құжаттары;
кеден төлемдерінің төленуін немесе олардың төленгендігін қамтамасыз етілуін анықтайтын
шекарадағы кеден бекеттерінің талап ететін өзге де құжаттары.
10. Тауарларды еркін айналымға шығару. Бұл режим импорт тауарлары
Импорт операцияларды сату, алумен және ішкі нарықты іске асыру
Осы операцияларды импорт шығарушы жүзеге асыру үшін мыналарды білуі
нарық жүйесін, соның ішінде тұтынушылардың талабы болуын анықтау;
нарықтың фирмалық құрылысын;
сатып алудың әр мақсаттағы әдісін анықтау;
өнім тапсырушыларға сұраныстар жіберуді және олардан ұсыным немесе белгілі
Содан соң, импорт шығарушы алдын ала келіссөздер жүргізу жолымен
Күрделі импорт операцияларында машина және құрал-жабдықтарды сатып алу кезінде
Импорт операцияларының қағидалық тізбесі 3-суретте ұсынылған.
Еркін айналымға шығару жөніндегі режимде тауарларды өткізуге қойылатын талаптар:
- экономиа саясатының шараларын сақтау және өзгеде
шектеулер.
Салықтар, өзге де кедендік төлемдерді төлеумен қатарлас
төленеді.
Еркін айналымға шығару режиміне сәйкес акцизденген тауарларды әкелудің ерекшелігі
Оған мыналар жатады: міндетті түрде келен органының депозитіне тән
Экспорт
Шығаратын
ел
Импорт операцияларын басқару тізбесі:
-контрактінің жасалуы;
–тауарларды өткізу.
– сурет
Заңдарда тауарлардың жекелеген түрлерінің қосымша қойылған талаптары көрсетілген:
- лицензиялау;
- сапасының сертификаты және т.б.
Еркін айналымға тауарларды шығарудың кедендік режимінде тауарларды өткізу тәртібі
Суретте мына төмендегідей операцилар ұсынылған:
1-хабарлау:
- Қазақстан Республикасының кеден аумағына келгені туралы және Қазақстан
- кеден органынан тауарларды УСҚ-на апару,
- жүкті тағайындалған орнына апару;
Тауарлар және өлік құралдары келгеннен кейін 30 минуттан кешіктірмей
Тауарлар мен көлік құралдары Қазақстан Республикасының Кеден органына ұсынған
3. УСҚ-на /уақытша сақтау қоймасына/(СВХ) тауарларды қою және
Кедендік рәсімдеу үшін алымдармен қатар және тауарларыд, көлік құралдарын
импорттық кеден баждары;
импорттық кеден баждарының ерекше түрлері;
НДС;
акциздер;
кедендік рәсідеу және бақылау бөліміне беру.
1
Ерікті түрде айналымға кеден режимдеріндегі тауарларды өткізу тәртібінің тізбесі
3 - Сурет
Экспорт операция кезіндегі құжаттар тізімін ұсыну.
ГТД (3-парақ) жүк декларациясы;
Кедендік рәсімдеу үшін ұсынылған құжаттардың көшірмесі.
Транзиттік кеден режимі. Тікелей транзитті бір елден екінші елге
Жанама транзит басқа елге өңделмеген түрде тауарларды шығату мақсатымен
Жалпы ереже бойынша тауарлар транзиті еркін таңдаулы жолмен бағытпен
Тауарлар транзиті Қазақстан Республикасының кеден органының рұқсатымен жүргізіледі. Ол
Транзит арқылы тауарларды өткізудің мынадай 2 талабы бар:
тауарлар сол күйінде қалуы тиіс;
тауарлар белгіленген мерзімде апарылуы керек (2000км-ге шаққанда 1
Жүк декларациясын “тразит” режимінде толаыру тәртібі кедендік жүк декларациясының
“Транзит” режимінде тауарларды өткізудің тізбесі 6-суретте ұсынылған.(6-суретте 1-6 операциялар)
жүк және кеден құжаттарының болуы;
штамп және мөрімен жүк және кеден
кедендік мөрдің және штамптың түпнұсқасының болуы;
апару орнын анықтағанға дейін көлік құралдарының маршрутының сәйкес
жүк және кеден құжаттарындағы көрсеткіштермен әкелінетін тауарлардың аталуы сәйкес
Экспорт
Шығарушының
елі
шекарасы
Транзит операцияларын басқару тізбесі:
1 –шарттың жасалуы;
2 –тауарларды өткізу.
5-Сурет
Экспорт
Шығарушының елі
1
Кеден шекарасы
Шекаралық кеден
орны
ҚАЗАҚСТАН
2
Кедендік жіберу
қызметінің зонасы 6
3
4
Кеден шекарасы 8
Импорт шығарушының
елі
6-Сурет
2.2 Кеден режимдерін ауыстыру процедурасының ерекшеліктері
Заңда көрсетілген ретте Қазақстан Республикасының Үкіметі реттелу ерекшеліктерін, сондай-ақ
Бұл кеден режимін таңдау немесе ауыстыру Қазақстан Республикасы Президентінің
Бұл жағдайда кеден органдарының рөлі мынадай: Декларанттың таңдаған нақты
Кеден режимін ауыстыру декларант үшін қолайлы: Алғашында тауарлар кеден
Кей жағдайда бір кеден режимін екінші кеден режиміне ауыстыру
Еркін айналымға тауарды шығару сияқты кеден режимінің кеңінен қолданылуын
Біріншіден импорт тауарлардың жеткіліксіз өндірілуін немесе ұлттық өнеркәсіптің жекеленген
Екіншіден, мөлшері жеткілісіз немесе толықтай жоқ шикізат пен табиғи
Осы айтылғаннан бірінші кеден режимінің ұйымдастырылуы маңыздылығын байқауға болады.
Экспорт туралы айтатын болсақ, Қазақстан Республикасының тауар айналымында валюта
Экспортқа жататын тауарлардың кедендік тарифі 1993ж. 1 қаңтардан бастап
Кесте 1
Қазақстан Республикасындағы импорттық тауарлардың кеден баждары.
Көрсеткіш Кедендік құннан % түріндегі ставкілер және экю түрінде
1 2
Импорттық және кедендік тариф -базалық ставкілер 0-30% (республикамен сауда
-екі еселенген базалық ставкілер (қолайлы режим қолданбавйтын ел-дер үшін
-базалық ставкілер 75% (бұл дамушы елдер үшін)
Кеден тарифінің орташа деңгейі 10%
қосымша құнға салық 20%
Акциздер:
а)арнайы
б)адвалорлы 0-100%
Тауарларды кедендік құжаттау үшін кедендік алымдар,олардың ішінде:
-транспорттық құралдар
-уақытша сақтау қоймасында тауарларды сақтау үшін кедендік алымдар,кедендік органдармен
15 экю бірлік үшін
1 кг брутто үшін тәулігіне
0,04экю
Көліктік құралдарды сақтау үшін Тәулігіне 1 бірлік үшін 3
Кедендік қоймаларда тауар сақтау үшін алынатын кедендік алымдар Тәулігіне
Кесте-2
1999-2000жж.Қазақстан Республикасындағы жеке тауарлар
тобына арналған экспорттық кедендік баждар
ставкісі % бойынша
Көрсеткіш код 1999 2000
Халық тұтынатын өнім:
а) жалпы тұты
натын
-киім 61 10
-
-аяқ киім 6405 10
-
-бас киім 6501 10
10
-жиһаз 9401 -
10
б)машина және құрал жабдық:
-мотоциклдер 9701-8704 -
10
-велосипедтер
-машина және құрал жабдық
тар 8711-8714
841821,
845011 - -
10 10
-
Қатаң лицензиялау жүйесі арқылы негізінде халық тұтынатын тауарлардың шикі
Тауарлар реэкспорты жайлы айтатын болсақ, 1994 жылдың 15-сәуірдегі “Тауарлар
Бұл тәртіп өзіндік ерекшелігі бар (қару-жарақ, есірткі, дәрі-дәрмек, бағалы
Тауарлар транзитіне тоқталсақ, ТМД шеңберінде 1992 жылдың 8 ақпанындағы
Достастық мемлекеттрінің кедендері арасында тасымалданатын жүктер транзит мемлекеттерде кедендік
Кеден қоймасы режимі туралы сөз қозғайтын болсақ, кеден қоймасының
Алайда егер кеден қоймасының иесі Қазақстан Республикасының кеден органы
Кеден қоймасында республиканың орталық кеден органы белгілеген тауарлар тізімінен
Кеден аумағында тауарларды өңдеу әдетте, республиканың орталық кеден органы
Өңдеу өнімдерін экпорттау барысында әкелім кеден баждары мен салықтарын
Уақытша енгізу (шығару) режимінде тұлғалармен әкелінетін (шығарылатын) тауарлар жүк
Уақытша әкелу (шығару) кеден режиміне жатқызылмайтын тауарларға жұмсалынатын материалдар
3 Тарау. Қазақстан Республикасының Кеден режимдерінің мәселелері мен жетілдіру
Қазақстан Республикасында кеден режимдерін ұйымдастыру мәселесі жаңа қалыптасқан ел
Қатысушы елдер арасында біртұтас экономикалық кеңістікті сақтау және күшейту;
Біртұтас экономикалық кеңістік ауқымында тауар мен қызметтің еркін қозғалысын
Қатысушы елдер арасында үшінші елмен байланысты жасауда кеден саясатындағы
Қатысушы елдер экономикасын дамытуды жандандыру және ішкі рынокты қорғау
Талқыланатын мәселелер мен келісімдерге ортақ кеден тарифі және осы
Жалпы кеден тарифі,
қалыптасқан анықтама және тауарларды кодтау;
Кеден бажының мөлшерлемесін өзгерту немесе алып тастау тәртібін қадағалау;
Тарифтік жеңілдіктерді және артықшылықтарды беру;
Кеден бажын, оның ішіндегі әдейі арналған антидемпингтік, өтемақылық тәртіпті
Кедендік тіркеу және ұйымдастыру тәртіптерін қадағалау;
Жалпы кеден тарифінің номенклатурасының бөлігіндегі өзгерістер.
Кеден режим мәселесі мынаған сүйенеді:
Кеден саясаты принциптерінің келісімдерін нығайту;
Кеден кеңесі туралы жағдайды күшейту;
Кеңес жиналысының келісімін (регламенті) айқынды шолу;
Кеден баж мөлшерлемесінің өзгеруі емесе тасталуы туралы жағдайларды кеңінен
Кеден мақсатындағы тәртіптерге жан-жақты объективті түрде баға беру;
Елдің шығу тәртіптерін анықтау.
Кеден режимінің мақсаттары мен қызметтерінен басқа мынадай құқық берілуі
- әкелетін және
кеден баж
анықтау құқы, сондай-ақ
өзгерістер;
- мерзімдік кеден баж салығын
- жеке бастың
баж салығы мөлшерлемесін өзгерту немесе алып тастау
құқы;
кеден одағына кіретін елдер арасына жинақтау, монтаждау, өңдеу, қайта
кеден одағына мүше елдерде шығарылмайтын немесе өте аз мөлшерде
Қазақстан, Өзбекстан, Қырғызстан, Беларусь Республикаларының жалпы кеден рыногын және
Кеден одағына мүше 4 елдің сыртқы экономикалық қызметін әр
Қазақстан қазіргі кезде дүнйежүзілік сауда ұйымына босағасында тұр. Халықаралық
Қазақстан Республикасының экономикалық тиімділігі төмендегі себептерге байланысты:
ТМД елдері экономикасының ынтымақтастығы мен өзара бағыныштылығының жоғары көрінісі;
Шаруашылық құрылымның артта қалуы;
Әлемдік рынокта өнімдердің бәсекелесу мүмкіндігінің төмедігі;
Рыноктың инфрақұрылымының нашар дамуы;
Халықаралық өмірсүру деңгейінің төмендеуі т.б.
Сонымен, осындай жағымсыз фактордың болуы аймақтық
интеграциялық дамудың қажеттілігі бар екенін, оның ішінде кеден одағы
Кеден одағының мақсаты және принципі сыртқы сауданы тарифтік және
1. Тарифтік және бейтарифтік реттеу құралы болып біртұтас кеден
2. Кеден одағына мүше елдер арасындағы өзара
3. Тауарлар мен қызмет көрсетудің экпорты мен импорты
Бірдей тәртіп қабылдауды, мемлекеттік бақылауға және реттеуге жататын өнімдерді
Кеден тарифтік реттеу коммиссиясының ролін айта кету қажет, оның
Денмен, кеден одағы құрылуымен бірге, салық акциз саясатының жақындасуынан
Айта кететін жағдай, кез-келген қауымдастық бірлігінде серіктестіктердің тең құқықтығының
Қазіргі кезде Қазақстан кеден ісі өкілеттігін құру жұмысы жүріп
Қазақстан Республикасының келесі қадамы кеден ісі өкілеттілігін Брюссельде ашу,
Соған қрамастан Орталық Азия одағының дамыуына бірнеше объективті себептер
Сауда рыноктарының қызметін ұйымдастырудың осы ережесі (бұдан әрі- Ереже)
Осы Ереже сауда рыногының барлық субъектілеріне (рынок әкімшілігіне, сатушыларға
Осы Ережеде мынадай терминдер қолданылады: Сауда рыногы
(бұдан әрі -рынок)- жергілікті атқарушы органда айқындаған жер учаскесінде,
Көтерме рынок - бұл әрі өткізу немесе өндірісте пайдалану
алу -сатуды жүзеге асыратын рынок. Бөлшек сауда - бұл
Сауда объектісі - бұл сауда қызметін жүзеге асыру үшін
Сауда қызметі (сауда) - бұл тауарларды сатып алу-сату, тауарларды
Тауар - бұл азаматтық айналымның шығармаған, материалдық- заттай нысандағы
Дүкен - сауда жабдықтарымен, мұқаммалмен, сондай-ақ өлшеу приборларымен жарақтандырылған,
Шатыр - бұл оңай жиналып-құрылатын құрастырмалардан тұрғызылған, сөрелермен, мұқаммалмен
Сауда шығын рыногы (бұдан әрі - шағын рынок) -
Рыноктағы сауда орны - сатушының (сатушылардың) тауарларды, сауда мұқаммалын
Сауда орны өткізілетін тауарлардың ассортименті есепке алына отырып, қажетті
Сауда қызметінің субъектісі - бұл сауда қызметін Қазақстан Республикасының
Рынок әкімшілігі - рынок қызметін тікелей басқару үшін рыноктың
Рыноктың меншік иесі (иегері) - бұл Қазақстан Республикасының заңнамасына
Сатушы - Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына сәйкес дербес құқық
Сауда мұқаммалы - сауда қызметін жүзеге асыруға арналған заттар.
Рыноктағы сауданы және қызмет көрсетуді арнайы
жабдықталған сауда қатарлары мен орындары, сондай-ақ рынок аумағында орналасқан
Сауда рыноктарын жобалау, салу, қайта жаңарту өз қызметі
шенінде белгіленген тәртіппен тиісті органдармен келісілген жобалар бойынша қолданыстағы
Тауарлық - салалық белгісі бойынша рынок аймағын
мамандыруды және аймақтандыруды, сондай-ақ рынокта жүзеге асырылатын мәмілелердің көлемі
Рыноктар былайша жіктеледі: тауарлар мамандануы бойынша:
1)Азық-түлік тауарларын өткізу бойынша - азық-түліктік;
2) Өнеркәсіп тауарларын тұрмыстық техниканы және тағы басқаларды өткіізу
3) Тауарлардың жекелеген топтарын (автомобиль, мал және т.с.с) өткізу
4) Мамандандырылған сауда аймақтарында азық-түлікті және азық-түліктік емес тауарларды
бөлшек;
көтерме;
түрлері бойынша:
жабық;
жабық емес;
аралас;
Рыноктардың жұмыс режимін рыноктар әкімшілігі белгілейді.
Рынок аумақтарын ұстауға, жабдықтауға және жарақтандыруға қойылатын талаптар.
Рынокты ұйымдастыру кезінде Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына сәйкес
СанЕмН. өртке қарсы ережелер, сәулет, құрылыс, ветеринарлық, экологиялық және
Рынок аумағында орналасқан құрылыстар, сондай-ақ
Тиісті бейіндегі (үлгілік) объектілері үшін белгіленген қауіпсіздік техникасы ережелеріне,
Рынок аумағындағы ғимараттар мен жабдықтардың орналасуы
тұтынушылардың сауда орындарына еркін келуін, өрт қауіпсіздігі талаптарының сақталуын
Рыноктың санитарлық жай-күйі Мемсанэпидқадағалау
органдары мен мекемелері белгіленген талаптарға сәйкесболуы тиіс.
Рынок аумағының көрнекі орындарына мынадай барлық
қажетті объектілеріне сауда қатарлары, анықтама бюросы, дертханалар, санитарлық
Рынок аумағы сауда қатарларына (көкөніс, жеміс жидек, ет,
сүт, тұрмыстық тауарлар, киім, аяқ киім және т.б.),тамақтану орындарына,
Әрбір азық-түлік сауда залында өлшеуді бақылау құралдары орнатылады. Өлшеу
Қазақстан халықаралық стандарттарға сәйкес кеден ісін жетілдіруге тырысады. Осыған
экономиканың тиімді дамуы үшін жағдайлар жасау;
ұғаулы импорттан халықты қорғау, кеден органдрының құқық қорғау қызметі;
бюджеттің кіріс бөлігін толықтыру;
Мұндағы басты мақсаттар мен міндеттер кеден қызметтерінің даму мен
Енді кеден комитетінің жүктерді жөнелтуден бұрын инспециялауды енгізбекші болып
Кеденшілердің пікірінше, мұндай мехнизм экспортқа да жаралуы тиіс, бұл
Кәсіпкерлердің пікірінше, жөнелтімнен бұрынғы инсрекция олардың бизнесіне қосымша ауыртпалық
Осы жылдың қараша айында экпорттың бақылауға жатқызылған, Қазақстан өнімінің
Бұл бақылау халықаралық, сондай-ақ, Қазақстан Республикасының ұлттық қауіпсіздігінің мүдделері
Эскпорттық бақылауға жатқызылған өнімнің қысқаша анықтамасы мынадай: экспорттық бақылаудың
Экпорттық бақылаудың халықаралық режимдерімен бақыланатын тауарлар.
Ядролық жабдықтаушылар тобы (ГЯП) – ядролық материалдар, технологиялар, жабдық
Австралиялық топ (АГ) – қосарлы падаланылатын химикаттар мен
Ракеталық технологияларды бақылау режимі – ракеталық қаруды жасау кезінде
Вассенаар уағдаластықтары (ВД) – жай қару-жарақ пен әскери техника,
Бірақ тізім артықшылықтарына қарамастан қолданушылар үшін біршама күрделі, онда
Әрине, жоғарыда аталған режимдермен бақыланатын соншама қомақты тауарлар тізімі
Кеден режимдерін жетілдіру үшін қазіргі қолданылып жүрген режим түрлерін
Кеден режимдерін жтілдіру үшін мынадай шаралар қолданылуы тиіс.
дер кезінде заңсыздыққа жол бермеу;
рұқсат қағазы арқылы тауар және көлік құралдарын өткізу;
кедендік бақылауды және кедендік рәсімдеуде одан әрі жандандыру;
кеден саясатын енгізу;
кеден төлемдері мен салықтардың өз уақытында төленуіне бақылауды күшейту;
тарифтік емес шараларын жасау;
экономиалық қауіпсіздік және экономикалық мүдделерді қамтамасыз ету;
сыртқы экономикалық байланыстарды өмір талабына сәйкес өзара тиімді келіссөздер
белнілі бір ережеде көрсетілген шектен аспайтындай тауарларды өткізуге жеңілдік
вамлталық бақылауды енгізу, яғни кез-келген елдің бір-бірінен кемітпейтін, аспайтын
әрбір елдің өздеріне жүктелген халықаралық міндеттемелерінің орындалуын қамтамасыз ету;
кеден режимдері мүлтіксіз орындалуы тиіс;
тағайындалған мерзім тұрақты орындалуы тиіс;
өкілеттгі бар Банкінің тарапынан күш қолдануға жол берілмеуі керек;
материалдық техникалық база құру;
байланыс жүйелерімен құрылым құру;
ішкі тұтынушы нарықты қорғау;
экономикалық негізді қорғау;
тыйым салынған заттарды әкелуге, әкетуге жол бермеу;
тіркеуден өткізу;
тауарларды өткізу тәртібі;
кедендік бақлаудың орны мен уақытын белгілеу;
кеден органдарының өзге органдармен өзара әрекет етуін бекіту;
алынған нәтиже жөнінде мәлімет жинау;
нарықта тауарларды еркін өтуіне жол бермеу;
тарифтік және сандық шектеуді алу;
ұлттық режимді орнату;
балалас салық салуды қысқарту;
жұмыс күшін шектеуден бас тарту;
адамдырдың негізгі құқықтары мен бостандықтарын қамтамасыз ету;
валдық ішкі өнімді қысқарту;
еркін тауар айырбас енгізу;
бірыңғай сауда режимін орнату;
жалпы кеден тарифтері мен тарифтік емес сыртқы сауданы реттеу
үшінші елде тауарлардың санкциоланбаған реэкспортына жол бермеу үшін қолайлы
екі жа Екі жақты және көп жақты негізінде сауда
3 елге қатысты сыртқы экономикалық байланыты бірыңғай реттелуін қолдану;
шаруашылықтың экономикалық шартына жақын болу;
өзара келісілген елдермен сыртқы экономикалық кедендік шекарасында бір қалыпты
өзара бірлескен кеден статистикасын енгізудің жалпы тәртібін және ацизделінген
импорттық ставканың жаңа түріне көшу;
импорт шығарушы мен экспорт шығарушылардың мүдделерін қорғау;
Еркін сауда орталығын құру саудаға төтеп беретін факторларды жояды.
Реимпорт тауарлары (ремонт) жөндеуден кейін жүзеге асырылады. Импорт шығаратын
Кеден режимдері сауданың, өнеркәсіптің және халықаралық тасымалдауды дамытуға бекітілген.
Кеден режимдерін жетілдіру жолында мынадай негізгі қағидаларды басшылыққа алу
заңдылық;
тиімділік;
жедел;
объективтілік;
өз уақытылы;
саясаи және әлеуметтік-экономикалық құрылымдық;
нақтылық;
жүйелік;
объективтік ақиқат;
құқықтар мен бостандықтардың қорғалуы;
Кеден режимдерін тек түрге өбіліп қоймай, оны іс-жүзінде жүзеге
Тауарлардың немесе көлік құралдарының тұғырнамасын реттейтін ережелер әрқашан әр
Бүгінгі таңда Қазақстан елі өз тәуелсіздігін алған кезден бастап,
Оны болашаққа жетілдіру үшін әлі де болса үлкен жұмыс
Қорытынды.
Кеден режимдері және кеден ісі тек экономикалық қызмет
елдерменен жаңа экономикалық және кедендік байланыстың реттеушісі болып табылады.
Өзге елдермен бірігіп тексеру арқылы, кеден шекрасы арқылы тауарларды
Кеден мекемесі өткізілетін тауарларды лицензия негізінде есепке алуы тиіс.
Мүлікті жіберу тәртібі жалпы ереже бойынша жүргізілуі тиіс.
Кеден режимдерін жетілдіруде мына қағилатар қолданылуы керек:
мемлекеттің кеден шекарасы арқылы тауарлардың
өтуін қамтамасыз ету;
ұлттық және бүкіл адамзаттың құндылығына зиян келетін тауарлардың өткізілуіне
тауарларды әкелу және әкетуге шектеу жасау мүмкіндігі;
тауарларды өткізуші жеке немесе заңды тұлғалардың жауаптылығының болуы.
Мемлекттің ішкі және сыртқы саясат жағдайы нарықтық жүйеге
Сондықтан ең бастапқы еліміздің ұлттық экономика қалпын анықтап алуымыз
Қорыта келгенде кеден режимдерін ұйымдастырудың заңдылығын анықтап көрсете білуіміз
Тауарлар мен көлік құралдарының құқықтық, ұйымдық, технологиялық мәнісін тереңінен
Жалпы кедендік режимнің жасалуын, оған байланысты нормативтік-құқықтық базалардың қалыптасуын,
Жүргізілген зеттеудің нәтижесінде келесідегі тұжырымдарды жасауға болады.
1. Кеден режимдерін ұйымдастыру және жетілдіру жолдары нарықтық экономика
2. Кеден режимін ұйымдастырудың ерекщелігі мынадайға тән: оның тұрақтылығымен,
3. Әрбір өткізілетін тауарлар немесе көлік құралдары кеден ережелеріне
4. Кеден режимдерін ұйымдастырылуы кедендер рәсімделумен байланысты болуы керек.
5. Бүкіләлемдік тәжірибеде кеден режимдерінің ұйымдастырылу негізі әр елде
6. Кеден режимі тауаралрдың тағайындалуына, кеден аумағы, кеден аумағынан
Заңды тәртіпте кеден режимі тек:
а) белгілі бі поцедураға сәйкес;
б) қоғамдық қажеттілік жағдайында;
в) заңды негізбен ұйымдастырылуы қажет;
Кеден режимдері дұрыс заңды ұйымдастырылуы үшін негізге қойылатын талаптарға
Күрделі ішкі және сыртқы оқиғалар кеден одағына қатысушы елдерді
Сыртқы сауда режимінде маңызды элементтер әлі де болса анықталу
Сонымен қоса, толығымен заңдылықты және норматвті базаны жетілдіруіміз қажет.
1 -кесте
Қазақстан Республикасының сыртқы саудадағы негізгі көрсеткіштерінің (АҚШ млн. доллар
Көрсеткіш 1998 1999 2000 2001 2002
Тауар айналымы 12804 13844 15005 13658 4948
Экспорт 5913 6720 7189 6013 2120
Импорт 6891 7124 7816 7646 2828
Сальдо -978 -404 -627 -623 -708
2-кесте
Қазақстан Республикасының негізгі серіктестік сауда мемлекеттерінің экспорты
Мемлекттер 1998 1999 2000 2001 2002
(1 жарты
жыл)
Млн.доллар
% Млн.доллар
% Млн.доллар
% Млн.доллар
% Млн.доллар
%
Барлығы 5250,2 100 5911,2 100 6497,0 100 5403,8 100
ТМД мемлекеттері 2883,5 54,9 3178,9 53,8 2981,1 45,9 2165,1
Кедендік
Одақ 2535,3 48,3 2702,9 45,7 2452,0 37,7 1735,2 32,1
Беларусь
54,2 1,0 46,2 0,8 43,0 0,7 22,1 0,4 3,1
Қырғызстан 74,9 1,4 111,6 1,9 66,2 1,0 62,8 1,2
Ресей Федерациясы 2365,8 45,1 2484,4 42,0 2287,8 35,2 1608,1
3 -Кесте
Қазақстан Республикасының негізгі серіктестік сауда мемлекеттерінің импорты
Мемлекттер 1998 1999 2000 2001 2002
(1 жарты
жыл)
Млн.доллар
% Млн.доллар
% Млн.доллар
% Млн.доллар
% Млн.доллар
%
Барлығы 3806,7 100 4241,1 100 4300,8 100 5256,6 100
ТМД мемлекеттері 2652,7 69,7 2945,7 69,5 2332,2 54,2 2016,5
Кедендік
Одақ 2020,6 53,1 2553,6 60,2 2097,6 48,8 1788,8 42,0
Беларусь
77,8 2,0 120,5 2,8 58,4 1,4 61,0 1,4 21,5
Қырғызстан 31,0 0,8 91,0 2,1 63,5 1,5 52,7 1,2
Ресей Федерациясы 1899,7 49,9 2324,6 54,8 1969,4 45,8 1671,2
Таблица 1
Кеден режимдері
Кеден режимінің аталуы Кеден режимінің мазмұны Кеден режимдерінде тауарларды
1 2 3
Реимпортталатын тауарлар Экспорттық кеден режиміне сәйкес Қазақстан Республикасының кеден
- экспорттық режимммен шығарылған бұрынғы ССР Одағы аумағымен 1991
31-желтоқсанына дейін;
Қазақстан Республикасының аумағымен 1992 жылдың 1-қаңтарында тауарлар шығарылған болуы
- әкету кезіне дейін: Қазақстандағы шығу тегін; ерікті айналымға
1 2 3
Шығарылған кезінен бастап 10 жыл ішінде әкелінген туарлар болуы
- әкетер кезінде қандай жағдайда болса да сол күйінде
Кедендік
қойма Әкелінген тауарлар кедендік баж және салықтар (НДС және
Кеден режиміне сәйкес шығару үшін тағайындалған тауарлар Қазақстан Республикасының
Тауарларды осы режимде өткізу кезінде
кедендік жүк декларациясы (ГТД) ұсынумен өткізіледі.
Бажсыз сауда
дүкені Бұл кеден режимінде тауарлар кеден аумағында ешқандай кедендік
1 2 3
мына жағдайлар:
-Қазақстан Республикасына әкелуге немесе әкетуге тыйым салынған тауарлар;
- өзге мемлекеттік органының бақылауындағы тауарлар, егер де олардың
-өндірістік
теникалық тағайындауға жататын тауралр және т.б.
Кеденлік
аумақта тауарлардың
өңделуі Шетел тауарларын монтаждау, жинау, өңдеу,жөндеу оперцияларын жасау тауар
-әкелінген тауарлар өңдеу өнімдеріне үйлесімді болуы тиіс;
-өңдеу өнімі экспортын немесе өндірістік қуаттардың пайдалануының
1 2 3
Ыталандыру
жолдарын алдын-ала қарасыру ;
-кеден органдары белгіленген қайта өңдеу мерзімдері мен қайта өңделу
Кедендік
бақылау кезінде өнімдерді қайта өңделуі немесе орындалуы. Кедендік режимде
- қайта өңдеу бойынша операцияларды
1 2 3
шығарумен немесе өзге кедендік режим кезінде өнімді қайта өңдеуге
-операциялар кәсіпорынның кәдімгі технологиялық ісіне сәйкес қайта өңделуі.
Кедендік аумақтан тыс жерде тауарлардың қайта өңделуі немесе орындалуы.
сонтай-ақ өңделу мерзімі мен өңдеу өнімі белгіленуі тиіс. Кедендік
1 2 3
пайдаланылады
Уақытша
Тауарларды
әкелу және
(шығару) Кедендік төлемнен жартылай немесе толық босатылады. Өзгеріссіз күйінде
өзгермеген жағдайында және кеден белгілеген уақыт аралығында қайтару тиіс
-ас өнімдері;
-ішімдік;
-темекі өнімдері;
-өндірістаік қалдықтар;
-квоталандырылған тауарлар және т.б.
Ерікті кеден шекарасы Кеден режимінде шетел тауарлары өткізіледі және
1 2 3
шараларын қолданбастан тауарларды өткізеді, ал Қазақстандық экспортты кедендік режиміне
Ерікті қойма Кеден режиміне шетел тауарлары өткізіледі, қойылады және
Тауарларға экономика саясатының шараларын қолданбай-ақ пайдаланылады, ал Қазақстандық тауарлар
1 2 3
Кедендік режиміне сәйкес пайдаланылатын импорттарда орналастырылады және пайдаланылады.
Тауарлар
реэкспорты
Кедендік режимінде шетел тауарлары Қазақстан Республикасы кеден аумағынан шығарылады
1 2 3
Заңдар Үкімет актілері немесе халықаралық шаттар сондай-ақ өзге де
Тауарларды
жою Кеден режимінде кеден бақылау кезінде шетел тауарлары мен
-әкелінген шетел тауарлары және көлік құралдары;
-транзит, кеден қоймасы, бажсыз сауда дүкені, кеден аумағында қайта
1 2 3
Тауарларды және көлік құралдарын жою мемлекет үшін ешқандай шығын
Мемлекет пайдасына тауарлардан бас тарту. Кдендік режимде тұлға тауарлардан,
-фактілі Қазақстан Рыспубликасының кеден шекарасы арқылы өткізілген, әкелінген тауарлар
-Қазақстан Республикасына әкелінген тауарлар мен көлік құралдары және өзге
-кеден деларациясы берілген немесе
Қолданылған әдебиеттер тізімі:
Закон о таможенном деле РК – Алматы: Юрист, 2000
Гребенщикова Л.В., Кубасова И.А., Сарсембаева М.А. Таможенное законодательство и
Положение о таможенном перевозчике – Азия. Экономика и жизнь,
Положение о порядке перемщения физическими лицами транспортных
М.А. Сарсембаев "Таможненное право" А., 2000ж.
Международное право. Словарь. М.: Наука, 1982-1986. ФомичевВ.И. Международная торговля
Правовое регулирование ВЭД (внешне экономической деятельности) ч. 1-Алматы: Ғылым,
Сарсембаев М.А. Международно-правовоые отношения государств Центральной Азми - Алматы:
Шимитсофф. К. Экспорт: право и практика международной торговли. М.:
10. Петров Ю, Кудрявцева и практика таможенного регулирования (Пособие
11. Перевозка грузов через границу (ГТД) // Алматы: Дәнекер-
1993,с 101-111.
12. Порядок таможенного контроля за ввозом иностранных товаров
13. Ю.В. Воробьев "Основы таможенного дела", М.,1995.
14. Б.Т. Нурахметов. Таможенное дело в Р.К.
15. Основы таможенного дела. Под ред. В.Г Драганова, М.,"экономика",
16. Esty, D.C Greenіng the GATT: Trde Envіronment and
17. The GATT Uruguy
18. Boutros B. Chalіm.
19. The Text of general Ageement of
20. Розенберг. М.Г. Международная купля-продажа товаров. - М.:Юр.лит,
21. Укреплению Таможенного Союза мешает нестыковка интересов
22. Сарсембаев М.А. Единое экономическое пространстранство Казахстана,
23. Ишиков Ю.В. Формирвание интеграционногопрацесса в Западной Европе: тенденции
24. А.Д. Еримов "Основы управлени и организации в таможенном
25. Создана управление нешних
26. Д.М.Мадиярова, А.Е.Қалдыбаева, Ұ.А.Текенов, С.О.Есімбаева "Кеден ісін ұйымдастыру
27. Авдокушин Е.Ф. Международные экономическое отношения.
Москва, Информационно - внедренческий
28. Интеграция отдельных стран с переходной
29. Международные экономические отношения. Под ред. В.Б.Буглай, Н.Н. Ливенцева.
30. Нургалиева С. Сквозь тернии к интеграции. // Вестник
31. Основы внешне-экономических знаний. Под ред. И.П. Фоминского.
32. Основы внешне-экономических знаний. Слоаврь.
33. Таможенные склады: пособие для таможенных учреждений- 92
58
Импорт шығарушы
Кеден
Төлемдер
ê/î ºûçûìåòiíi» çîíàñû
Шекралық кеден орны
Декларант тасымалдаушы
Кеден
У.С.Қ. (СВХ)
Экспорт шығарушы
Импорт шығарушы
Экспорт
шығарушы
Кеден
Төлемдер
Декларант
Импорт шығарушы
к/о қызмет зонасы
Кеден орны
У.С.Қ (СВХ)
Кеден шекарасы
Қазақстан
Кедендік жіберу
қызметінің зонасы
2
3
4
5
5
Экспорт шығарушы
Импорттаушы
Экспорттаушы
Экспортшығарушы
Кеден
Ò¼ëåìäåð
Декларант
У.С.Қ. (СВХ)
к/о қызмет зонасы
Кеден орны
Импортшығарушы
Кеден шекарасы
7
Қазақстан
Кеденнің тағайындалу
қызметінің зонасы
2
5
1
6
Импорттаушы
Экспорттаушы





Скачать


zharar.kz