ҚАЗТҰТЫНУОДАҒЫ
ҚАРАҒАНДЫ ЭКОНОМИКАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
Қаржы, салық салу және сақтандыру кафедрасы
КУРСТЫҚ ЖҰМЫС
Пән аты: «Қаржы»
Тақырыбы: «Мемлекеттік бюджетті қалыптастырудағы салықтардың рөлі»
Орындаған: Қалықбергенова А.
Ф-18с/к Н
Тексерген:
ҚАРАҒАНДЫ-2010
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ.........................................................................................................................3
I МЕМЛЕКЕТТІК БЮДЖЕТТІҢ ТҮСІНІГІ
1.1 Мемлекеттік бюджет және оның әлеуметтік-экономикалық мәні.....................5
1.2 Қазақстан Республикасының бюджет жүйесі және құрылысы..........................6
II МЕМЛЕКЕТТІК БЮДЖЕТТІ ҚАЛЫПТАСТЫРУДАҒЫ САЛЫҚТАРДЫҢ РӨЛІ
2.1 Салық ұғымы және Қазақстан Республикасының салық жүйесі......................10
2.2 Мемлекеттік бюджеттің салықтық түсімдері.....................................................14
ІІІ ШЕТЕЛ МЕМЛЕКЕТТЕРІНІҢ САЛЫҚТАРЫ
3.1 Қазіргі еуропалық салық салу..............................................................................22
ҚОРЫТЫНДЫ............................................................................................................28
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ................................................................30
КІРІСПЕ
Мен өзімнің курстық жұмысымда мемлекеттік бюджетті қалыптастырудағы салықтардың
Қазақстан Республикасының егемен мемлекет болып қалыптасып, нарықтық экономиканың
Мемлекеттік бюджет – бұл мемлекеттік аппаратты, қарулы күштерді
Мемлекет үшін маңызды функцияларды орындауға қажетті мемлекеттік бюджетті
Салықтар шаруашылық жүргізуші субъекті мен мемлекет арасындағы бюджет
Бұл курстық жұмысымның негізгі мақсаты – салықтар және
Мемлекеттің тұрақты экономикасын құруда салықтар маңызды орын алады.
Салықтар мемлекет қаржысының тұрақты қайнар көзі болып табылады.
Салықтар барлық елдерде олардың қоғамдық экономикалық қозғалысы мен
I МЕМЛЕКЕТТІК БЮДЖЕТТІҢ ТҮСІНІГІ
Мемлекеттік бюджет және оның әлеуметтік-экономикалық мәні
Бюджет – мемлекеттің қажетті атрибуты және оның егемендігінің
Жалпы бюджет дегеніміз – белгілі заңмен бекітілген салықтық
Экономика дамуының қазіргі кезеңінде орталықтандырылған қаржы ресурстары мемлекетке
Қаржыны орталықтандырудың арқасында ақша қаражаттары мемлекеттің экономикалық және
Сөйтіп, құндық бөліністің айрықша бөлігі ретінде мемлекеттік бюджет
Мемлекеттік бюджет, кез келген басқа экономикалық категория сияқты,
Мемлекеттік бюджет экономикалық категория ретінде мемлекеттің орталықтандырылған ақша
Мемлекеттік бюджет экономикалық категория ретінде жалпы қаржы сияқты
Мемлекеттік бюджеттің сан қырлы маңызын ескере отырып, оны
Мемлекеттік бюджет орындалуы міндетті мемлекет заңдарының бірі болып
Қазақстан Республикасының бюджет жүйесі және құрылысы.
Мемлекеттік органдардың өздерінің функцияларын орындауы үшін басқарудың барлық
Бюджет құрылысы дүниежүзінің әр түрлі елдерінде мемлекеттің құрылысына,
Бюджет құрылысында басты орынды бюджет жүйесі алады, ол
Бюджет жүйесінің құрамы елдің ұлттық-мемлекеттік құрылымымен анықталады. Бюджет
Қазақстан Республикасында жиынтығында мемлекеттік бюджетті құрайтын бекітілетін, атқарылатын
республикалық бюджет;
облыстық бюджет, республикалық маңызы бар қаланың, астананың бюджеті;
ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджеті.
Қазақстанда төтенше немесе соғыс жағдайында төтенше мемлекеттік бюджеттің
Қазақстан Республикасының мемлекеттік бюджетінің басты бөлігі республикалық бюджетте
Жергілікті бюджет – облыстық бюджет, республикалық маңызы бар
Бюджет жүйесінің жұмыс істеуі бюджеттердің әр түрлі деңгейлерінің
Қазақстан Республикасының бюджет жүйесі мемлекеттік бюджет жүйесіне кіретін
Бюджеттің бірлік қағидаты бюджет жүйесін ұйымдық экономикалық орталықтандырудың
Бюджеттердің дербестік қағидаты түрлі деңгейдегі бюджеттердің арасындағы түсімдерді
Бюджеттердің толықтығы бюджетке үкіметтің барлық қаржы операцияларының, оның
Реалистік қағидаты – бекітілген бюджеттік көрсеткіштердің орта мерзімді
Транспаренттілік қағидаты – бюджет заңнамасы саласындағы нормативтік құқықтық
Дәйектілік қағидаты деп бюджеттік қатынастар сферасында бұрын қабылданған
Тиімділік пен нәтижелілік қағидаты – бұл бюджеттік бағдарламалар
Басымдық қағидаты – бюджеттік үдерісті республиканың немесе өңірдің
Жауапкершілік қағидаты – бюджеттік үдеріске қатысушыларды бюджет заңнамасын
Бюджеттердің жариялық қағидаты бекітілген бюджеттер мен алдағы қаржы
Бюджет кірістерінің қалыптасуы (ең алдымен салықтар, алымдар арқылы)
Төменгі – жергілікті бюджеттердің қалыпты және тиімді жұмыс
Бюджеттердің дербестігін меншікті және бюджет жүйесінің барлық буындары
Бюджет жүйесін құрудың барлық қағидаттары өзара үйлестірілген және
заңдарында және басқа заңнамалық актілерінде бейнелеп көрсетілген.
II МЕМЛЕКЕТТІК БЮДЖЕТТІ ҚАЛЫПТАСТЫРУДАҒЫ САЛЫҚТАРДЫҢ РӨЛІ
2.1 Салық ұғымы және Қазақстан Республикасының салық жүйесі
Салық – мемлекет бiржақты тәртiппен заң жүзiнде белгiлеген,
Салықтар мемлекеттің құрылуымен пайда болды және оның бар
Салық мәселесі мен салық салудың бай тарихы бар.
А. Смиттің айтуы бойынша, салық төлеушілер үшін, бұл
Шарль Монтескье (1689-1755 жж.) ризықтың қанша бөлегін бодандардан
Салық салудың мақсаты кәсіпорын (фирма), тұрғындар қаржыларын қоғамдық
Мемлекет құрылғаннан бастап салықтар қоғамдағы экономикалық байланыстардың ең
Салықтар өте ерте заманнан бастап, адам өркениеті пайда
Салықтарды жинау әдістері мен формаларының дамуын үш ірі
Қоғамның дамуының ерте кезінде (ежелгі әлемнен ортағасырларға дейін)
Екінші кезеңде (XVI – басы XIX ғғ.) үкімет
Және де, үшінші, соңғы кезеңде – мемлекет салықты
Салықтардың рыноктік экономикаға әсер етуге арналған құралғы ретінде
Ұйымдық-құқықтық жағынан салықтар – бұл мемлекет біржақты тәртіппен
Салықтардың экономикалық мәні олардың өзінің функциялары мен міндеттерін
Салықтар қаржының бастапқы категориясы болып табылады, олар мемлкетпен
Салықтар барлық елдерде, олардың қоғамдық-экономикалық құрылысы мен саяси
Мемлекет қаншама ғасыр өмір сүрсе, салықтар сонашама ғасыр
Салықтарда ежелден салық жүктемесін (салық ауыртпалығын) бөлудің екі
пайда (алынған игіліктер) қағидаты;
«қайыр көрсету» (төлем қабілеттілігі) қағидаты.
Бірінші жағдайда салық субъектілері мемлекеттен алатын пайдаларға үйлесімді
Сонымен бірге бұл тұжырымдаманы жалпылама қолдану белгілі бір
Екінші қағидатқа сәйкес «қайыр көрсету» субъектілер үшн қолайлы
Ал, қазіргі кезде салықтардың мынадай қағидаттары бар:
Салық салудағы әділдік қағидаты екі аспектіде қарастырылады:
а) «деңгейлес теңдікке» жету салық төлеушілердің табыстарына тең
ә) «сатылас теңдікті» сақтау – жеке тұлғалардың табыстаына
2. Қарапайымдылық қағидаты. Салық механизмі салық төлеушіге түсінікті
3. Салықтардың анықтығы − алдын ала белгіленген шарттар
4. Жеңілдіктердің ең аз саны. Жеңілдіктер құндық үйлесімдерді
5. Салық салудың экономикалық бейтараптығы. Салықтар экономиканың жұмыс
6. Экономикалық қатынастар бойынша осы нелдң басқа әріптес
Сонымен қатар салық төлеуші салық заңнамасына сәйкес салықтық
Салықтар және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер
Еліміздегі салық салу жалпыға бірдей және міндетті болып
Салық салу мәселелерін реттейтін нормативтік-құқықтық актілер ресми басылымдарда
Салық ұғымымен "салық жүйесі" ұғымы тығыз байланысты. Мемлекеттен
1991 жылға дейін, яғни КСРО ыдырағанға дейін елде
1991 жылғы желтоқсанның 25-інен бастап біздің елімізде тұңғыш
Қазақстан Республикасының Үкіметі 1995 жылдың басында салық реформасының
Қазақстан Республикасы Президентінің 1995 жылғы сәуірдің 24-індегі заң
Салықтардың, оларды төлеушілердің, салықтарды алу әдістерінің, салық жеңілдіктерінің
Барлық өркениетті елдерде салықтардың бүкіл жиынтығы әр түрлі
салық салу объектілері бойынша;
салықты алатын және салықтан жиналған сомаға билік жасайтын
пайдалану тәртібі бойынша;
объектінің экономикалық белгісі бойынша.
Салықтарды салу обьектісі бойынша, олар тура және жанама
Тура салықтар — салық төлеушінің кірісі мен мүлкінен
Жанама салықар – бағаға немесе тарифке үстеме түрінде
Қазақстан Республикасының салық жүйесі салықтардың, алымдардың және баждардың
Қазақстанның салық жүйесі салықтардың және басқа міндетті төлемдердің
2.2 Мемлекеттік бюджеттің салықтық түсімдері.
Қазақстан Республикасының мемлекеттік бюджетін қалыптастыруда салықтардың маңызы зор.
Корпорациялық табыс салығы бюджет түсімдернің шамамен 27%-ын алады.
Салық салынатын табыс, төлем көзінен салық салынатын табыс
Салық салынатын табыс жылдық жиынтық табыс пен Салық
Салық кодексіне сәйкес жылдық жиынтық табысқа мына төмендегілерді
тауарларды өткізуден түсетін табыс;
үймереттерді, ғимараттарды, құрылыстарды, амортизациялауға жатпайтын активтерді өткізу кезеңінде
міндеттемелерді есептеп шығарудан түсетін табыс;
күмәнді міндеттемелер бойынша түсетін табыстар;
мүлікті жалға беруден түсетін табыстар;
Қазақстан Республикасы заңнамасымен провизиялар жасауға рұқсат етілген банктер
борышты талап етуді басқаға беруден түсетін табыстар;
кәсіпкерлік қызметті шектеуге немесе тоқтатуға келісім үшін алынған
шығып қалған тіркелген активтер құнының ішкі топтың құн
кен орындарын игеру зардаптарын жою жөніндегі нақты шығыстар
ортақ үлестік меншіктен түсетін табысты бөлу кезінде алынатын
бұрын негізсіз ұсталып, бюджеттен қайтарылған айып-пұлдардан басқа, борышкерге
бұрын жүргізілген шегерімдер бойынша алынған өтемақылар;
өтеусіз алынған мүлік, орындалған жұмыстар, көрсетілген қызметтер;
дивидендтер;
сыйақылар;
оң бағамдық айырма сомасының теріс бағамдық айырма сомасынан
ұтыстар;
роялти;
әлеуметтік сала объектілерін пайдалану кезінде алынған табыстардың шығыстардан
Алынған жылдық жиынтық табыс түзетілуі, яғни салық төлеушінің
дивидендтер;
эмитент өз акцияларын орналастыру кезінде алған олардың құнының
листингтің ең жоғары және ең жоғарыдан кейінгі санаты
мемлекеттік бағлы қағаздармен және агенттік облигациялармен жасалған операциялардан
табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайлар туындаған ретте
мемлекеттік кәсіпорынның Үкімет шешеімі негізіндемемлекеттік органнан немесе мемлекеттік
зейнетақымен қамсыздандыру туралы заңнамаға сәйкес алынған және дара
міндетті әлеуметтік сақтандыру туралы заңнамаға сәйкес алынған және
инвестициялық қорлар туралы заңнамға сәйкес үлестіктер мен акционерлік
қаржылық қызметтер көрсетуден Алматы қаласының өңірлік қаржылық орталығының
мүлікті жариялауға байланысты рақымшылық туралы заңнамалық актіге сәйкес
Шегерімге жатпайтын шығыстарды қоспағанда салық төлеушінің жылдық жиынтық
Салық шегерімдері деп салық төлеушінің заңнамамен реттелген шекте
Шегерімдерден кейінгі салық салынатын табыс түзетіледі.
Кәсіпкерлік қызметтен шегерілетін залалдарды, сондай-ақ салық төлеушінің кәсіпкерлік
Төлем көзінен салық салынатын табыстарға мыналар жатады:
қаржы рыногі мен қаржы ұйымдарын реттеу және қадағалау
ұтыстар;
бейрезидент тұлғалардың Қазақстан Республикасындағы көздерден алған табыстары;
сыйақылардың белгілі бір түрлері.
Корпорациялық табыстар салығының мөлшерлемесі 30% болып белгіленген.
Жеке табыс салығы бюджетке түсетін барлық салық төлемдерінің
Салық салу объектілері бар жеке тұлғалар жеке табыс
Жеке табыс салығы салынатын объектілер:
1)төлем көзінен салық салынатын табыстар;
2) төлем көзінен салық салынбайтын табыстар;
Төлем көзінен салық салынатын табыстарға мыналар жатады: жұмыскерлердің
Салық төлеушінің төлем көзінен салық салынбайтын табыстарына мүліктік
Жеке тұлғалардың келесі түрді табыстарына салық салынбайды:
1) арнаулы әлеуметтік көмекке, жәрдемақыларға, өтемақыларға;
2) алименттерге;
3) мемлекеттік құнды қағаздардан және агенттік облигациялардан алынған
4) грант қаражаттары арқылы алынған төлемдерге;
5) жинақтау сақтандыру келісімі бойынша сақтандыру шартына отырған
Қосылған құн салығы – көп дүркінді, тауарды өндіру
Қосылған құн салығын төлеушілер болып мыналар табылады:
Қазақстан Республикасында қосылған құн салығы бойынша есепке тұрған
дара кәсіпкерлер;
заңды тұлғалар, мемлекеттік мекемелерді қоспағанда; Қазақстан Республикасындағы тұрақты
қосылған құн салығын дербес төлеушілер ретінде танылған заңды
Тауарлар импорты кезінде қосылған құн салығын төлеушілер Қазақстан
2006 жылы түскен қосымша құн салығы (импортқа тиесілі
Интеграцияланған қосымша құн салығының ішкі жалпы өнімге қатынасы,
Қосылған құн салығы 1958 жылы Францияда енгізілді. Қазіргі
Қосылған құн салығын халықаралық салық деп айтуға толық
Ал әлеуметтік салықтан түсетін түсімдер мемлекеттік бюджетте 10%
Әлеуметтік салық мемлекетте алынатын салықтардың бірі. Ол 1999
Дара кәсіпкерлер, жекеше нотариустар, адвокаттар, Қазақстан Республикасының заңды
Жұмыс беруші материалдық, әлеуметтік игіліктер немесе өзге де
Жекеше нотариустары, адвокаттар және Қазақстан Республикасының заңды тұлға
Әлеуметтік салық салық салу объектісін белгіленген мөлшерлемеге көбейту
Әлеуметтік салық = салық салу объектісі х мөлшерлеме
Мысал: қызметкерлерге жалақы төлеу бойынша жұмыс берушінің шығындары
Әлеуметтік салық = 1200 х 20% = 240
Жұмысқа уақытша жарамсыздығы бойынша әлеуметтік жәрдемақылар сомасы 100
Төлемге арналған әлеуметтік салық = 252-100 = 152
Әлеуметтік жәрдемақылардың төленген сомасы есепті айда есептелген әлеуметтік
Әлеуметтік салық жөніндегі декларация салық органдарына есепті тоқсаннан
Қазақстан Республикасының резидент-заңды тұлғалары, сондай-ақ Қазақстан Республикасында қызметін
Қазақстан Республикасының резидент-заңды тұлғалары, сондай-ақ Қазақстан Республикасында қызметін
Жеке кәсіпкерлер, арнаулы салық режимін қолданатындарды қоспағанда, жеке
3 АЕК өзі үшін + 2 АЕК әрбір
4. Мүгедектер жұмыс істейтін мамандандырылған ұйымдар мүгедектер
Акциз (латынның accidere – кесу деген сөзінен шыққан)
Акциз акцизделетін тауардың бағасына қосылады.
Акцизделетін тауардың бағасы (ҚҚС – қосылған құн салығын
Тауардың бағасы = өзіндік құн + жиынтық табыс
Сонымен акцизді нақты тауарды сатып алушы төлейді.
Акциздердің қолдану диапазоны онша үлкен емес – бұл
Акцизделетін тауарларға мыналарды жатқызамыз:
1) спирттің барлық түрлерi;
2) алкоголь өнiмi;
3) құрамындағы этил спиртінің көлемі 0,5 проценттен аспайтын
4) темекi бұйымдары;
5) бензин (авиациялық бензиндi қоспағанда), дизель отыны;
6) жеңiл автомобильдер (арнайы мүгедектерге арналған, қолмен басқарылатын
7) шикi мұнай, газ конденсаты акцизделетiн тауарлар болып
Акциз салынатын салық салу объекісі болып мыналар табылады:
1) акциз төлеушінің өзі шығарған және (немесе) өндірген
акцизделетін тауарларды өткізуі;
акцизделетiн тауарларды алыс-берiстік негiзде қайта өңдеуге беруi;
алыс-берiстік, оның iшiнде акцизделетiн шикiзат пен материалдарды қайта
жарғылық капиталға жарнасы;
заттай ақы төлеген кезде акцизделетiн тауарларды пайдалануы;
өндiрушiнiң акцизделетiн тауарларды өзiнiң құрылымдық бөлiмшелерiне тиеп жөнелтуi;
өндiрушiнің жасап шығарған және (немесе) өндiрген және (немесе)
өндіруші жүзеге асыратын акцизделетін тауарларды лицензияда көрсетілген өндіріс
2) бензиндi (авиациялық бензиндi қоспағанда) және дизель отынын
3) бензиндi (авиациялық бензиндi қоспағанда) және дизель отынын
4) конкурстық массаны, тәркiленген және (немесе) иесiз, мұрагерлiк
5) акцизделетiн тауарлардың бүлiнуi, жоғалуы акциз салынатын объект
ІІІ ШЕТЕЛ МЕМЛЕКЕТТЕРІНІҢ САЛЫҚТАРЫ
3.1 Қазіргі еуропалық салық салу
Батыс Еуропа елдеріндегі салық жүйелерінің бір-бірінен айырмашылықтары бар.
Ұлыбританияда салық жүйесі негізінен, ХІХ ғасырда қалыптасқан. Алайда,
Ұлыбританияда табыс салығын құрудың шедуларлық нысаны қабылданған, ол
Шедула А – мүліктен кіретін табыс, нақтырақ айтсақ,
Шедула В – коммерциялық мақсаттарда пайдаланылатын, ормандық шабындықтардың
Шедула С – мемлекеттік құнды қағаздардан түсетін кіріс.
Шедула Д - өндірістік коммерциялық қызмет кірісі. Осы
сауда немесе іскерлік операциялардан түскен табыстар (бизнес), мысалы,
кәсіби қызмет көрсету нәтижесінде алынған табыстар, мысалы, дәрігер
салық салуға жататын, алынған пайыздар мен алименттер;
шетелдегі құнды қағаздардан түсетін табыстар;
шетелдегі мүліктен табыс;
жоғарыда аталған бөліктердің ешбіреуіне кіргізілмеген, барлық табыстар (мысалы,
Шедула Е – жалақы, зейнетақы, жәрдемақы және басқа
Шедула F – Ұлыбритания компаниялары жүзеге асыратын дивидендтер
Қосымша салықтар арасында қосылған құн салығы басты орынға
Өндірістің және тауарларды өткізудің әрбір кезеңінде қосылған құн
Қосымша салықтар арасындағы екінші орынды акциздер алады. Акцизді
Елдің салық жүйесәін реттеі мен басқаруды жүзеге асыратын
Францияның салық жүйесіндегі бір айта кетерлік жайт, нақ
Францияда алынатын салықтарды үш ірі топқа бөлуге болады:
Табысты алған кезде алынатын табыс салығы;
табыс жұмсалған кезде алынатын тұтыну салықтары;
меншіктен, яғни заттандырылған табыстан алынатын капитал салығы.
Бюджеттік жүйенің жетекші бөлігі қосылған құн салығы болып
Қосылған құн салығы жанама баж қатарымен толығады (немес
Тұтыну салықтарының қатарына кеден баждарында жатқызуға болады.кеден баждарының
Табыс салығын кәсіпорын мен жеке тұлғалар төлейді. Кәсіпорында
Табыс салықтары топтарында жеке тұлғалардан алынатын табыс салығы
Ірі табыстар Франция бюджетіне меншік салығын әкеледі. 1
Францияның бас салық басқармасы Экономика және қаржы министрлігінің
Көптеген дамыған елдердегідей, Италиядағы мемлекеттік табыстың көзі жеке
Отбасында асыраушысы бар тұлғалар немесе 5,1 млн. лирдан
Табыс салығы салық органдарына көрсетілетін кіріс туралы декларацияны
Кірісі бойынша екінші тікелей салық заңды тұлғалардан алынатын
Италияның жанама салықтарынан бірінші кезекте қосылған құн салығын
Испания 56 провинцияны қамтитын 17 автономды аумақтан тұрады.
Әкімшілік-аумақтық бөлуге сәйкес Испанияның салықтық жүйесі үш
Бюджеттің барынша жоғары кірісін жеке тұлғалардан алынатын табыс
Федералдық бюджеттен табыс салығының 15%-ы аймақтар бюджетіне өткізіледі.
Тікелей салықтардың негізгілерінің бірі корпорацияның пайдасына салынатын салық
Федералдық салық жүйесінде маңызды орынды қосылған құн салығы
Екінші маңызды жанама федералдық салық акциздер. Акциздік тауарлар
Жоғарыда көрсетілген салықтың төрт түрі Испанияның федералдық бюджеті
Испанияның салық қызметінің мемлекеттік агенттігі салық төлеушілерді тіркеу
Федеративтік мемлекет ретінде Германия саяси және экономикалық құрылыстың
Салық саясатының мақсатын Германияның канцлері Отто Бисмарк ауылшаруашылық
Германияда салық салу жүйесін құрудың төмендегідей маңызды қағидалары
салықтар мүмкіндігінше ең төмен;
ең төмен, немесе олардың алым шығындары да төмен
салықтар біреудің мүмкіндігін өзгертіп, бәсекеге қайшы келе алмайды;
салықтар құрылымдық саясатқа сәйкес келеді;
салықтар кірісті әділетті түрде бөлуге бағытталған;
жүйе адамның жеке өмірімен үйлесіп құрылуы керек. Салық
салықтық жүйе екі реттік салық салуға жол бермейді;
салықтар мөлшері мемлекеттік қызмет көрсету мөлшеріне сәйкес келеді.
Германиядағы салықтың негізгі түрлері: жеке тұлғалардан алынатын табыс
Мемлекетке қосылған құн салығы жоғары кіріс әкеледі. Оның
Германияда пайдаға салынатын корпорациялық салықтың екі негізгі мөлшерлемесі
Акциздер негізінен федералдық бюджетке бағытталады. Федералдық акциздер мөлшерлемесі
Жеке тұлғаның жиынтық мүлігіне топтама мөлшерлеме 1995 жылдың
Заңды тұлғалар үшін – салық салынбайтын минимум 20
Мұра салығының мөлшерлемесі туыстық деңгейі мен мүліктің құнына
Санат Мүлікке жақындық деңгейі % мөлшерлеме 100млн. маркадан
50 мың маркаға дейін бағада
1 Зайыбы мен балалары 3 35
2 Немерелері мен ата-аналары
(мұра алған кезде) 6 50
3 Інілері, апайлары мен ата-аналары (сый беруде) 11
4 Басқалар 20 70
Жалақыдан салық ұстау салық картасының негізінде жасалады. Карта
Австрияның салық жүйесі германдықтардікіне ұқсас болып келеді. Корпорация
Австрияның салық заңы көптеген салықтық жеңілдіктерді, жоғары салық
ҚОРЫТЫНДЫ
Сонымен, салық – кез келген өркениетті мемлекеттің негізгі
Салық жүйесі – мемлекет пен салық төлеушінің арасындағы
Осы қарым-қатынастар неғұрлым үйлесімді болса, соғұрлым салық жүйесі
Салықтар мемлекеттің қалыптасуымен бірге пайда болды және оның
Қазақстан аумағында салық және салық жүйесінің дамуы ерте
-ауыртпалық болып әскери міндеттілік саналды (халық моңғол жасақтарына
-көшпелі мал шаруашылығымен айналысатын халық хан сарайының пайдасына
-отырықшы халық жер салығын (харадж) төледі
-әскерді астықпен, малмен және т.б. жабдықтау үшін тагар
-аваиз – төтенше салық
-пошталық міндеттілік (ям – пошта станцияларын қамсыздандыру) және
Қазақ қоғамында дәстүрлі болып саналатын зекет (діни салық),
Қай кезеңде болмасын кез келген елдің қоғамдық әуелеті
Бүгінде Қазақстанда салық жүйесінде, бюджеттің атқарылуында біраз табыстар
Салық қоғамдағы экономиаклық қатынастардың аса қажетті буыны, бюджет
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
Қазақстан Республикасының Конституциясы. –А., 2006.
Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексі
«Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер
Қазақстан Республикасының «Бюджет жүйесі туралы» Заңы.
Ағымдағы жылға арналған «Республикалық бюджет туралы» заң.
«Жергілікті бюджет туралы» заң.
Ел Президентінің Қазақстан халқына «Қазақстан 2030 жолдауы»;
Президенттің Қазақстан халқына «Бәсекелік қабілеттігі бар халыққа, бәсекеге
Президенттің Қазақстан халқына «Қазақстан жеделдетілген экономика, әлеуметтік және
«Қазақстанның әлемдегі бәсекеге барынша қабілетті 50 елдің қатарына
«Жаңа әлемдегі жаңа Қазақстан». 2007 жыл
«Қазақстан халқының әл-ауқатын арттыру − мемлекеттік саясаттың басты
Зейнельгабдин А.С., Ермекбаев Б.Ж. Налоги. – Алматы, 1995.
Катаева Л.Ф. Основы налоговой системы. – Москва, 1996.
Ілиясов Қ.Қ., Құлпыбаев С. Қаржы. – Алматы, 2005.
Худяков А.И., Бродский Г.М. Теория налогооблажения: учебное пособие.
Сартаев С.С., Найманбаев С.М. Бюджеттік құқық: оқу құралы.
Крамаренко Т.Н., Қомбарова А.М. Салық және салық салу.
Бекболсынова А.С. Салық жүйесінің негіздері. – Астана: «Фолиант»
Налоговая система развитых стран. Справочник. – Москва, 1995.
Өтебаев Б.С. Мемлекеттік бюджет. Алматы, 2006 жыл
http: www.minfin.kz . интернет сайты
5
Салық мөлшерлемелері
Төлеушілер
Заңды тұлғалар
Жеке тұлғалар
Қазақстан Республикасының аумағында акцизделетін тауар өндірушілер
Акцизделген тауарларды Қазақстан Республикасының кедендік аумағына импорттайтындар
Қазақстан Республикасының аумағында бензиннің (авиациялық бензинді қоспағанда) және
Тәркіленген, иесі жоқ акцизделетін тауарларды, сондай-ақ мұрагерлік құқығы
Қазақстан Республикасының аумағында қызметтің акцизделетін түрлерін жүзеге асырушылар
Салық жүйесі
федералдық
аймақтық
жергілікті