Жоспар:
І. Үнді – будда мәдениеті туралы
ІІ. Брахманизмнің жүйелері
ІІІ. Үнді елінде будда дінінің қалыптасуы
IV. Буддизмнің ағымдары
V. Үнді – будда мәдениеті адамдарына
Үнді – будда мәдениеті
Жер шарындағы қасиетті де, құдіретті мәдениеттердің
Үнді жеріне келген арийлер өздерімен бірге
Шамамен, б. з. б. 800 жылында
Үнді-будда мәдениетіне тән қасиет дін мен
Бір-бірімен өзара тығыз байланыста, ірі табиғи
Кей жағдайларда, жоғарыда атап көрсеткен «мимансаны»
«Веданта» брахманизмде ерекше орын алады, тіпті
«Санкхья» материалдық дүние де, рухани дүниені
«Ньяя» логика заңдарына сүйенеді, оны ұғынып-білу
«Вайшешика» адам өміріне пайдалы шындықтың алты
Брахманизмде о дүниемен салыстырғанда адам өмірінің
Б.з.б. VI ғасырда үнді елінде, кейіннен
Буддизммен қатар джайнизм ағымы да дами
Буддизм бойынша, өмірдің азаптары жайындағы қасиетті
Будда дінінің кеңінен таралуы жағдайында оның
Қытайда будда дінінің идеялары б.з.б. І
Тибетте буддизм ламаизм түрінде қалыптасты. Ламаизм
Дзэн-буддизм кейіннен Жапонияға да тарай бастады.
Индуизм – бір – бірінен тәуелсіз
Вишну – адамдардың адал қамқоршысы, көмекшісі.
Шива – қатал да, қорқынышты құдай.
Вишнудің әйелі Лакшми әсемдік пен бақыт
Үнді – будда дініндегі адамдар төрт
Дхарма – будда дініндегі моральдік заңның
Артха – адамның күнделікті тұрмыс-тіршілігіндегі іс-әрекеттердің
Кама – адамның көңіл-күйінің талаптарын қанағаттандыру
Мокша – торығып-түңілуден, жалғыздықтан қалай құтылу
Өз тарихына немқұрайлы қарау, нақты өмірден
Пайдаланылған әдебиеттер:
Мәдениеттану» Ғабитов, Мүтәліпов, Құлсариева, 2006 жыл
2. «Ежелгі дүние өнері» Любимов;