Жоспар
Кіріспе..................................................................................................................3
Негізгі бөлім:
1.Ұлыбританияның территориялық құрамы және экономикалық-
географиялық жағдайы.
1.1. Ұлыбританияның халықтық жағдайы.............................................5
1.2. Шаруашылығының жалпы сипаттамасы........................................8
2. Ұлыбританияның халықаралық жағдайдағы туристік қызметі және
туризміндегі туристік инфрақұрылымның рөлі
2.1. Ұлыбритания туризміндегі туристік инфрақұрылымның рөлі...19
2.2.Ұлыбританияның халықаралық жағдайдағы туристік қызметі....28
Қорытынды......................................................................................................35
Пайдаланған әдебиеттер................................................................................36
Кіріспе
Курстық жұмыстың өзектілігі: Бүгінгі таңда әр мемлекеттің өзіндік
Курстық жұмыс тақырыбы «Ұлыбританияның халықаралық туризмі» болғандықтан, еуропа
Ұлыбритания туризмі тарихы ертеден басталады. Ол ХІХ ғасырдың
Ұлыбритания ХХ ғасырдағы туризм өз кезегінде әлемдік
Жұмыстың мақсаты: Курстық жұмысты жазу барысында жалпы Ұлыбритания
Сонымен қатар курстық жұмысты жазу барысында қазіргі таңдағы
Жұмыстың нысаны: Ұлыбританияның мемлекеттік дамуындағы туризмнің ролі,
ХХ ғасырдағы Ұлыбритания туризмінің өзіндік ерекшеліктері;
Халықаралық аренадағы Ұлыбританияның туризм мәселелері;
Туризмнің ішкі нарыққа тигізген әсерін;
Туристік индустрияға мемлекеттік қолдау көрсетуі;
Ұлыбританияның туризм саласындағы және халықаралық деңгейдегі басқа да
Жұмыстың құрылымы: Ұлыбритания туризмінің ХХ ғасырдағы индустриялық дамуы:
1.Ұлыбританияның территориялық құрамы және экономикалық-
географиялық жағдайы.
Ұлыбританияның халықтық жағдайы
Ұлыбританияның жер көлемі —244 мың км². Халңы —56
Халықаралық теңіз және әуе жолдарының тоғысқан жеріндегі аралдың
Халқы. Мұхиттың арғы жағына қарай эмиграцияның жаппай етек
¥лыбритания урбандалудың өте жоғары дәрежесімен көзге түсуде: халықтың
Фермерлердің оңаша салынған усадьбалары селолық қоныстануға неғұрлым тән
Халықтың таптың құрамында жалдама еңбек адамдарының үлесі өте
Халқының ұлттық құрамында 4/5-нен астамы — ағылшындар. Қалғандары
Бұл халықтар өздерінің ерекшелігін, әдет-ғұрпын, мәдениетін сақтап қалған,
Ұлыбритания мемлекеттік құрылысы жағынан — конституциялы монархия. Мемлекет
Ұлыбританияның территориялық картасы
Шаруашылығының жалпы сипаттамасы.
Екінші дүниежүзілік соғыс кезінде Ұлыбританияның бірқатар қалалары мықтап
Ұлыбритания экономикасының соғыстан кейінгі дамуы мемлекеттік-монополистік капитализмнің күшті
Ұлыбританияның ауыл шаруашылығында істейтін экономикалық тұрғыдан белсенді халықтың
Ұлыбритания экономикасына тән сипат — оның сыртқы саудаға
Өнеркәсібі. Ұлыбританияның өнеркәсібі табиғат ресурстарымен жеткілікті қамтамасыз етілмеген.
Энергияның негізгі көзі көмір, мұнай, сұйылтылған түрінде ішінара
Кара металлургия өндірілген отандық коксті пайдаланады Ұлыбритания
1) темір рудасы мен тас көмір өндірілетін аудандарда
2) теңіз. жолымен металл сынықтары темір рудасы және
Түсті металлургия импорттық шикізат қабылдайтын аудандарға карайлас орналасады.
Машина жасау Ұлыбритания өнеркәсібі салаларының ішінде бірінші орын
станок жасау,
электротехника жабдықтарын;
жабдықтардың кейбір басқа түрлерін,
автомобиль, трактор шығару,
көзге түсуде. Енді басқа дамыған капиталистік елдерге экспортқа
Химия өнеркәсібінде мұнайды өңдеу негізіне, әсіресе мұнай өнімдері
Тамақ өнеркәсібінің және құлдырауына қарамастан тоқыма өнеркәсібінің үлкен
Ұлыбритания халқының орналасу тығыздығы
Ауыл шаруашылығы. Ауыл шаруашылығы негізінен балық аулаумен айналысады.
Аграрлық құрылыс помещиктік жер иеленуі үстем болуымен сипатталады.
Мал шаруашылығы— ауыл шаруашылығының басты саласы (ірі қара
Өсімдік шаруашылығының негізгі бағыты — малды жем шөппен
Ұлыбритания шаруашылығында балық аулау көрнекті роль атқарады. Негізгі
Транспорты. Ішкі тасымалдауда автотранспорттың үлесіне жүк айналымының көпшілік
Лондон қаласының ішкі қонақжайлары
Лондонның орталық бөлігінің жоспарынан Британ музейін (ұлттың музей
Экономикалың-географиялың айырмашылықтары. Ұлыбританияның жерін негізінен бес бөлікке бөлуге
Ұлыбританияның оңтүстік бөлігінде оның астанасы — Лондон бар.
Оңтүстік-Шығысты жасыл Англия деп атайды. Бұл елдегі шуақты
Ұлыбританияның орталык, бөлігінде көмір және фабрика-завод өнеркәсібінің дүние
Уэльсте ішкі, таулы бөліктердегі тақыр жерлер оңтүстікке қарай
Ольстер — Ұлыбританияның экономикасы барынша артта қалған бөлігі.
Сыртқы экономикалық байланыстары. Ұлыбритания — 90-жылдары сыртқы сауда
Материалды-техникалық факторлар туристік индустрия базасының жағдайы мен мүмкіндіктерін
Ұлыбританияда туризмнің дамуына әсер ететін факторлардың маңыздысы деп,
Мемлекеттік органдардың қолдауы;
Қоғамдық байлық және тұрғындар табысының өсуі;
Жұмыс уақытының қысқаруы;
Көлік және коммуникация құралының дамуы;
Урбанизация;
Қоғамдың рухани байлық жүйесіндегі үстемдік.
Ұлыбританияда ХХ ғасырдағы мемлекеттік органдардың қолдауы,
2. Ұлыбританияның халықаралық жағдайдағы туристік қызметі
және туризміндегі туристік инфрақұрылымның рөлі
2.1. Ұлыбритания туризміндегі туристік инфрақұрылымның
рөлі
Дүниежүзілік туристік ұйымның (ДТҰ) анықтауынша, елдер ең алдымен
Ал туристер мен экскурсанттарға 1998 жылғы қызмет көрсету
Ұлыбританияның 5 экономикалық ауданындағы туристерге қызмет көрсету мөлшерін
резидент еместер (Ұлыбританиядағы азаматтар емес) – 77%;
мен резиденттердің (Ұлыбритания азаматтары) – 69%.
Түсімнің де қомақты бөлігі резидент еместерден 93%, ал
Оның ішінде:
- Тек аз ғана сыбағасы (28%) Еуропалық
- Азия елдерінің көрсеткіші 5,9% резиденттерді қамтыды.
Шетел туристерінің әсіресе Еуропа елдерінің туристтері Ұлыбританияға
Ұлыбтританияның туризм саласының дамуы
Қоғамдық байлықтың өсуі.
ХХ ғасырдың 50 жылдары дамыған елдерде жан басына
Жұмыс уақытының қысқаруы.
Ұлыбританияда еуропаның көптеген елдеріндегідей ХХ ғасырдың екінші жартысында
Көліктің дамуы қоғамның мобильдігінің артуына, осыған сәйкес саяхаттың
Қоғамдық сана деңгейі.
ХХ ғасырдың 50-60жылдары адамдар еңбек өнімділігін арттыру мақсатында
Ұлыбританияның ың табиғат ерекшеліктері кез келген туристі бейжай
- Ұлыбританиядағы бүкіл туризм инфрақұрылымын жүйеге келтіріп, болашаққа
- туризм объектілеріне көлік пен коммуникация байланысының қолайлылығын
- қонақ үйлер, кемпингтер, мотельдерді салу кезінде маусымдық
- туризмдегі жарнама мен үгіт-насихат жұмысын озық технологиялық
- шетелдік және отандық инвестицияларды туризм саласына тартудың
Ұлыбританияда дербес және тиімді телекоммуникациялар жүйесін құру қажеттігі
Ұлыбританияда рыноктық қатынастардағы туризм қызмет аясының теориялық -
Қызметті рационалды тауарлы формасына ие игілік ретінде, серпінді
Туризмде көлік байланысының рөлі орасан зор. Теміржол, автомобиль
Ұлыбританияда дербес және тиімді телекоммуникациялар жүйесін кұру қажеттігі
Ұлыбританияның туристерді жеткізіп беруші елдерден қашық орналасуы әуе
Туристік байланыс жүргізу барысында автомобиль магистральдары дүниежүзілік деңгейге
Сыртқы экономикалық байланыстарымыздың өсуі нәтижесінде туризмнің қапыптасу кезінде
Дүниежүзілік елдердегі туристік тасымалдау
Аталған көлік жүйесімен қатар, туристік инфрақұрылымның ішіне орналастыру
Тамақтану базасы салыстырмалы түрде жақсы дамыған. Бірақ жалпы
Қазіргі кезде «Туризм индустриясын дамытудың ұлттық бағдарламасы», «Ұлыбританияның
- туризмді экономиканың басқа салалары деңгейіне теңдестіріп,
- туристік инфрақұрылымды қайта жабдықтау және жаңа талаптағы
- шет елдің алдыңғы дамыған туристік компанияларымен, корпорацияларымен
- туризмдегі көлік пен коммуникациялар жүйесін әлемдік стандарттарға
- халықаралық туризм үшін кадрлар даярлап, олардың кәсіптік
- ғылым мен техникадағы жетістіктерді туризмді басқару мен
- туризмге жанама қатынасты кешендердің барлығын аталмыш саланы
Біздің ойымызша, Ұлыбритания 1988-2000 жылдарға арналған іс-қимыл бағдарламасы
Бұл бағдарлама Ұлыбританияда туризм индустриясын құрып, дамытуға септігін
1990-1998 жылдар арасындағы туризмнің дамуы
2.2.Ұлыбританияның халықаралық жағдайдағы туристік
қызметі
Курстық жұмыста туристік қызметтер индустриясының дамуы негізінде көрінетін
Туристік қызметтің тиімді дамуына елдің немесе өңірдің географиялық
Бүгінде ішкі туристік рыноктағы демалыс, туристік-экскурсионды қызметтер, халықтың
Ұлыбританиядағы туристік қызметтің дамуы
барлық ақылы қызметтер көлемінде жыл сайын үлесін алып
Бұл өзгерістер аталған кезең арасында адам үшін осы
Халқының жартысынан көбі жалдамалы жұмыскерлер болып келетін ел
Қызметтер аясы, соның ішінде туристік қызметтер саласы, кеңестік
Ұлыбританияда реформа жүргізу кезеңінде жеке капиталға негізделген жаңа
Ұлыбританияның статистикасы бойынша Агенттігінің мәліметтері бойынша ЖІӨ құрамындағы
Ұлыбританиядағы қызмет аясының қарқынды дамуы оның жұмыспен қамтылу
Ұлыбританияда туристік қызмет нарығы әлі де қалыптасу үстінде.
Ұлыбританияның қазіргі экономикасында туризмнің рөлі біртіндеп арта түсуде.
ДТҰ-ның анықтамасы бойынша мемлекеттер, "ең алдымен, туристерді қабылдайтын
Халықаралық туристік компаниялар
Ұлыбританияның статистика жөніндегі агенттігінің 2002 жылғы мәліметтеріне сүйенсек,
Бұл көрсеткіштерді 1999 жылмен салыстырсақ келу туризмнің 22,0%-тен
Біздің пайымдауымызша Ұлыбританияға туристер қызығушылығының төмендеуі 2001 жылдың
Қазіргі кездегі туризм экономикалық құбылыс ретінде индустриалды нышанға
Қорытынды
Осы таңда Ұлыбританияда туризм индустриясын өркендету жөнінде үлкен
Ұлыбритания ХХ ғасырда туризм басқа да экономикалық
Туризмді кешенді болжауға, ұзақ уақытты жобалауға,
Ұлыбританиялықтар көп баратын шет мемлекеттері: Қытай – 30
Қазіргі уақытта Ұлыбританияның туризм салыстырғандағы жетістіктері кейбір еуропа
Қолданылған әдебиеттер
Ердавлетов С.Р. География туризма. История, теория, методы, практика.
Слука А.Е. Международный туризм. Итоги развития в 1996
География, 1997, №3.
Путрик Ю.С., Свешников В.В. Туризм глазами географа. М:
В.Г.Гуляев. Организация туристической деятельности. М.: Нолидж, 1996.стр 65
Сахариев С.С «Әлемдік туризм экономикасы», Алматы – 2003
Журнал "Континет" №19 (131) 13-26 октября, 2004.
Набиев Е.Н. «Халықаралық экономикалық туризмд. қатынастар», Алматы –
Фомичев В.И. «Международная торговля», Москва – 2000 г
Биржаков М.Б. Введение в туризм. -СП б.: "Герда",
Путрик Ю.С., Свешников В.В. Туризм глазами географа. М:
Турсинбаева К.С. К вопросу оценивая территории Европы //
Дуйсен Г.М. Основы формирования и развития индустрии туризма.
Алиева Ж.Н. Экологический туризм. Алматы, "Қазақ университеті", 2002.
Главчева С.И., Леонтьева Ю.А. Экономика туризма Западной Веикобритании:
8