Курстық жұмыс «Қазақстан Республикасының мемлекетттік қарызы»
2 тарауда – қазақстан республикасындағы бюджет салық саясатының
Мазмұны
Кіріспе........................................................................................................................5
І БЮДЖЕТ ТАПШЫЛЫҒЫ МЕН МЕМЛЕКЕТТІК ҚАРЫЗДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
1.1. Бюджет тапшылығының түрлері, сипаты...................................................6
1.2. Мемлекеттік қарыздың сипаты және түрлері............................................8
1.3. Бюджет тапшылығы мен мемлекеттік қарызды реттеу әдістері.............15
ІІ ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДАҒЫ БЮДЖЕТ САЛЫҚ САЯСАТЫНЫҢ МЕМЛЕКЕТТІК
2.1. Қазақстан Республикасындағы салық саясаты жағдайы және
мемлекеттік қарызды басқару......................................................................18
2.2. Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік қарызды және бюджет
тапшылығының ерекшеліктері....................................................................24
ІІІ ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК БЮДЖЕТ ТАПШЫЛЫҒЫНЫҢ ЖЕТІЛУ ЖОЛДАРЫ
3.1. Мемлекеттік қарыздардың мағынасы және оны жою................................26
Қорытынды...........................................................................................................28
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі.....................................................................29
Кіріспе
Қаржылық байланыстардың орасан зор әр алуандығында жеке ортақ
І БЮДЖЕТ ТАПШЫЛЫҒЫ МЕН МЕМЛЕКЕТТІК ҚАРЫЗДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
1.1 Бюджет тапшылығының түрлері, сипаты
Бюджеттік процесс мемлекеттің кірістері мен шығыстарын баланстайды,
жоғарыда көрсетілген қүрылымдық факторларды да жатқызуға болады. Ол
дық дагдарыстары кезінде бюджетке түсетін салықтар азаяды. Ал,
стиция көлемін сақтауға да қаражат керек.
Бюджеттік тапшылық мемлекеттік қаржылардың терең сәйкес-сіздігінің
Тапшылықтың ұйғарымды деңгейі деп еддің жалпы ішкі өнімге
Бюджет тапшылығы экономиканың жай-күйін қамтып көрсетеді, ал оның
елдің экономикасында ендірістің жалпы құлдырауы;
қоғамдық өңдіріс шығындарының өсуі;
айналысқа тауар жиынымен жабылмайтын ақшаны шектен тыс
шығару;
бюджеттің шығыстарыңда экономиканың даму деңгейіне сәйкес
келмейтін едәуір әлеуметтік шығыстардың басымдығы;
әскери-өнеркәсіп кешенін ұстауға жұмсалатын әскери шығыстарды,
басқару шығыстарын қаржыландырудың қомақты ауқымы;
"көлеңкелі" экономиканың ірі ауқымды айналымы;
7) ұлттық шаруашылықтағы өнімсіз шығыстар мен ысыраптар.
1.2. Мемлекеттік қарыздың сипаты және түрлері
Бюджеттік тапшылықтарды қаржыландырудың басты жолы мемлекеттік несие. Мемлекеттік
Мемлекеттік қарыз (кредит) жеке адамның несие беруінен айтарлықтай
Мемлекеттік несиенің дамуы мемлекеттің қарызын басқарудың құрылымын жасауды
Қарыз түрлері мерзімінің арақатынасының мемлекеттік борышты басқаруда айтарлықтай
Мемлекеттік қарызды басқарудың күрделі механизмін пайдалана отырып, казначейліктер
Бюджеттік шығыстарды ұлғайту мен салықтарды азайту шаралары сұраныстың
Тапшылықты қаржыландыру концепциясы неокейнсиандық багыттагы экономистердің теориялық құрылымында
Дефляциялық (инфляцияға қарсы) шаралардың күрделілігі мынада: озып жүзеге
Сонымен мемлекеттің қарыз проблемасы ақша айналасының күрделі кешенімен,
Кредит (несие)— қарыз капиталының қозғалысы, несие беру мүмкіндігі
1.3. Бюджет тапшылығы мен мемлекеттік қарызды
реттеу әдістері
Бюджет тапшылығын жабудың мынадай әдістері бар:
а)мемлекеттік қарыздар;
ә)салық салуды кобейту;
б)ақша эмиссиясы.
Өз кезегінде ақша эмиссиясы айналысқа ақша белгілерін тікелей
Бюджет тапшылығына қатысты фискалдық саясат үш тұжы-рымдамаға негізделеді.
1. Жыл сайынғы теңдестірілетін бюджет. Мұндай бюджет мұндаға
Бюджетгі тендестіру саясаты сонымен бірге инфляцияны үдетуі мүмкін.
Циклдік негізде теңдестірілетін бюджет. Бұл тұжырымдамаға сәйкес бюджет
Қаржының функционалдық тұжырымдамасының мақсаты макроэкономикалық тұрақтылыққа, инфляциялық емес
Цикддік негізде және функционалдық қаржы тұжырымдамасында тендестірілетін бюджеттің
ІІ Қазақстан Республикасныдағы бюджет салық саясатының мемлекеттік
2.1. Қазақстан Республикасындағы салық саясаты жағдайы және
мемлекеттік қарызды басқару.
Республикалық бюджетгің түсім көздері - салықтар мен басқа
Республикалық бюджеттің салықтық түсімдері аясындағы материалдық салыктық қатынастарды
Алымдардан кейінгі Республикалық бюджет кірісінің айтарлыктай салықтық түсімдері
Республикалық бюджет кірісінің елеулі түсімдері қатарына Қазақстан Республикасының
бонустар;
роялти;
Қазақстан Республикасының жасалған келісім-шарттар бойынша өнімді бөлу жөніндегі
Ерекшеленген объектілерден алынатын аталған осындай мемлекеттік баждардан басқалары
Кедендік баждар мен міндетті төлемдер Бюджет кодексінде:
1) әкелінетін тауарларға салынатын кедендік баждар;
әкетілетін тауарларға салынатын кедендік баждар; .
отандық тауар өндірушілерді қорғау шаралары ретінде алынатын кедендік
кедендік бакылауды және кедендік процедураларды жүзеге асырудан түскен
Аталған салықтар бойынша салықтық міндеттемелердің негізгі элементтеріне (салық
2.2. Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік қарызды және бюджет тапшылығының
Мемлекетгің орталықтаңдырылған ақша қорын қалыптастырумен және пайдаланумен байланысты
Бюджет тапшылығын ақша эмиссиясы есебінен жабуға болмайтындығы заңмен
-мемлекеттік қарыздар шығару;
-кредит ресурстарын пайдалану.
Тапшылықты азайту немесе жою мақсатымен секвестрлеу — ағымдағы
Нарықтық қатынастарға көшкенге дейін КСРО-ның мемлекеттік бюджетінің кірістері
Дағдыдағыдай, кірістердің көзі салықтар немесе оларға бара-бар төлемдер
Бюджет жүйесі туралы заңға сәйкес бюджеттің құрылымы мыналардан
1) түсімдерден;
- кірістерден;
- альшған ресми трансферттерден (грантгардан);
бұрын бюджеттен берілген кредиттер бойынша негізгі борышты өтеуден;
2) шығыстардан және кредит беруден:
шығыстардан;
кредит беруден;
3) бюджет тапшылығынан (профицитінен);
4) бюджет тапшылығын (профицитті пайдаланудан) қаржыландырудан.
Өз кезегінде кірістер:
салықтық түсімдер;
салыққа жатпайтын түсімдер;
капиталмен жасалатын операциялардан алынатын кірістер болып бөлінеді.
Бюджетгік түсімдердің бұл үш категориясы алынған ресми трансферттер
Бюджеттен берілген кредиттерді өтеу санаты бюджеттік кредиттер бойынша
Бюджеттің шығыстар бөлігі функционалдық топтардың шығыстарын қаржыландыруға жұмсалады.
Мемлекеттік борышқа қызмет ету жөніндегі шығыстар "борышқа қызмет
Кейін бюджетке өтеу түрінде қайтаруға жататын, басқа эко-номикалық
Бюджет тапшылыгы шығыстар мен бюджеттен қайтарымды негізде бөлінген
Мемлекеттік бюджеттің соңғы бөлігі — бюджет тапшылыгын (профицитті
тағалылық болған жағдайда — ішкі кездерден (Ұлттық банктен,
профицит кезінде — жоспардан тыс түсімдерді, бірінші кезекте
Кірістер мен шығыстардың егжей-тегжейлі тізбесі мен топтамасы бюджеттік
Жаңа бюджеттік сыныптамаға сәйкес кірістер енді төрт бөлікке
ІІІ Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік бюджет тапшылығының жетілу жолдары
3.1. Мемлекеттік қарыздардың мағнасы және оны жою.
Мемлекеттік кредитінің негізгі нысаны кредит қатынастары болып көрінетін
Қарыздарды өтеу мезгілі, орны, орналастыру әдістері, қарыз валютасы,
Табыстылық түрлері бойынша қарыздар пайыздық (қарыз иелері
Сондай-ақ әскери қарыздар, 1946-1950 жж. халық шаруашылығын қалпына
1996 жылы Қазақстан Республикасында резидент және бейрезидент-занды және
Ақша ресурстарыңдағы қысқа мерзімді қажеттіліктерді жабу үшін қарастырылған
1999 жылдан бастап атаулы қүны 100 АҚШ доллары
Мемлекеттің шығыстарын қаржыландыруға пайдаланылатын несие қорын қалыптастыруға мемлекеттік
Мемлекеттік кредиттің келесі нысаны — елдің орталық эмиссия
Қорытынды
Қорыта айтқанда Бюджеттік тапшылық мемлекеттік
Пайдаланылған әдебиеттер
1. Шеденов. Ө.Қ, Байжомартов.Ч.С, Жүнісов.Б.А, Кошагин.Б.И,
2.Қ.Қ. Ілясов, С.Құлыпбаев, «Қаржы» Алматы
3. Я.Ә.Әубәкіров,
4. Осипова Г.М. «Экономикалық теория негіздері»,
5. Н.Қ.Мамыров,
6. Райымкұлов.С «Экономикалық теория негіздері», Алматы, 2005ж.
7. Аяпова М.М, Арынов Е.М, «Экономикалық
8. Мауленов С.С, Бекмолдин С.Қ,
9. Қаржы жэне қаражат 2007 ж. мамыр
10. Экономика негіздері 2006 ж. №6
11. Егеменді Қазақстан 2007ж. 15 желтоқсан 1-2 беттер
12. Сатаев.Т, Саясат 2007ж №2 ақпан, 4 бет
13. Исахова.П, Экономика негіздері 2007 №2 15-17беттер
14. Аль-пари, 2006ж. №1 179-186 беттер
15. Оңтүстік қазақстан газеті 26-желтоқсан
16. Заң газеті, 2007ж. 19 сэуір, 3 бет
17. Мұса.С, Егеменді Қазақстан, 2007ж. 18 шілде, Ібет
18. ҚР Парламентінің Жаршысы, 2005ж. №19. 3 бет
19. Заң жэне Заман, 2007ж. №4. 32 бет
20. «Экономикалық теория негіздері» Оқулық, Алматы, 1998ж.
26