Мазмұны
Кіріспе...........................................................................................................3
I. Экономикалық қауіпсіздік және оны қамтамасыз етудің
1.1. Экономикалық қауіпсіздік мәні жэне мазмұны............................................5
1.2. Экономикалық қауіпсіздік қамтамасыз ету әдістері мен
құралдары...............................................................................................................14
1.3. Экономикалық қауіпсіздікті қамтамасыз етудегі кеден органдарының
1.4. Кеден ісі саласындағы құқық бұзушылықтар -
экономикалық қауіпсіздігінің нақты қауіптері...................................................33
II. Қазақстан Республикасы кеден органдарының экономикалық қауіпсіздікті
2.1. СЭҚ-тарда кедендік-саудалық реттеуге қатысатын ұйымдар...................42
2.2. ҚР-ның өзге елдермен халықаралық
2.3. ЕурАзЭҚ елдері шеңберіндегі кедендік
III. ОҚО бойынша кеден басқармасының экономикалық
3.1. Кеден органдарының құқық бұзушылықтарына
- шараларын талдау................................................................................................76
3.2. Оңтүстік Қазақстан облысы кеден басқармасының
кедендік құқық
қызметін талдау......................................................................................................80
3.3. ОҚО кеден басқарамасының қызметін
Қорытындылар мен ұсыныстар.......................................................................95
Қолданылған әдебиеттер....................................................................................97
Кіріспе
Қазақстан өзінің тәуелсіздігін алмай тұрып, мемлекеттің алдында қазіргі
Әлемде әлемдік және аймақтық маңызға ие халықаралық ұйымдар
Соның ішінде, осы дипломдық жұмыста қарастырылған ұйымдарды атап
Бұл ұйымдар Қазақстан
Менің дипломдық жұмысымның негізгі мақсаты жоғарыда көрсетілген халықаралық
Мемлекеттің экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз ету дегеніміз - бұл
- Экономикалық қауіпсіздікті қамтамсыз ету туралы мәселелер;
- Экономикалық қауіпсіздікті қамтамсыз етудегі кеден органдарының рөлі;
- Қазақстан үшін Дүниежүзілік Сауда ұйымына қалай кіру
- ДСҰ-дағы мүшелікті қалай пайдалану керектігі туралы мәселелері;
- ЕурАзия црмлекеттерінің алдына қойған мақсаттарын жүзеге асыру
- ОҚО бойынша Кеден Басқармасының Контрабандамен және кеден
Осындай мәселелердің шешімін табу менің дипломдық жұмысымның негізгі
I.Қазақстан Республикасының экономикалық қауіпсіздігі, оны камтамасыз етудегі кеденнің
1.1. Экономикалық қауіпсіздік мәні және мазмұны
XX ғасырдың соңында Қазақстан саяси тәуелсіздігін ала отырып
Әлемдік экономикадағы соңғы өзгерістер- террористік ұйымдар қызметтерінің күшеюі,
Ұлттық қауіпсіздік- ішкі және сыртқы себептер әсерінен қоғамның
Ұлттық қауіпсіздіктің ерекшеліктері:
Біріншіден, ұлттық қауіпсіздік түсінігі нақты- тарихи мазмұнға ие,
Екіншіден, ұлттық қауіпсіздік белгілі бір сипатқа ие. Экономикалық
Үшіншіден, ұлттық қауіпсіздік мәні және оның қаупті проблемалары
Төртіншіден, ұлттық қауіпсіздіктің критерийлері мен параметрлері, оның әр
Бесіншіден, ұлттық қауіпсіздіке мәнінің мазмұнына әдетте ұлттық мемлекеттік
Ұлттық қауіпсіздіктің еңбасты факторлардың бірі экономикалық қауіпсіздік.
Ресевдің атақты экономисіті Л.И. Абалкин "Экономикалық қауіпсіздік" түсінігін
Экономикалық қауіпсіздік мәнін түсіну үшін оның «даму» және
Тұрақтылық және қауіпсіздік бір жүйенің маңызды элементтері болып
Қауіпсіздік бұл обьектінің өзіндік өмір сүргіштікке және дамуға
Қазақстан Республикасының экономикалық қауіпсіздігі - бұл экономикалық қатынастарды
Бұл құжатта Қазақстанда экономикалық қауіпсіздікті қамтамасыз ету
1) Мемлекеттің экономикалық қызығушылығы.
2) Экономика саласындагы қатерлер;
3) Экономикалық қауіпсіздік көрсеткіштері;
4) Экономикалық
5) Экономикалық қауіпсіздіктің құқықтық және заңдылық базалары.
бір-бірімен байланысты және тәуелді. (Сызба 1 )
Бірінші элементті сипаттай отырып, экономикалық дамудың приоритетті бағытын
Сонымен қатар, Қазақстанның экономикалық қызығушылық кұрылымындағы элементтеріне мыналар
Үшінші жүйе экономикалық қауіпсіздік көрсеткіштері, бұл мемлекеттің экономикалық
Бірінші топ- өндірістік саланы анықтайтын көрсеткіштер (ЖІӨ көлемі,
Екінші топ- халықтың өмір сүру деңгейінің керсеткіштері (күн
Үшінші топ- қаржылық жағдайды көрсететін көрсеткіштер (ішкі қарыз
Экономикалық қауіпсіздіктің төртінші жүйесі -экономикалық қауіпсіздікті қамтамасыз
қауіпсіздік Советті, ұлттық қауіпсіздік Комитетті, стратегиялық жоспарлау
Бесінші блок- экономикалық қауіпсіздіктің заңдылық базасы. Бұл жүйенің
Экономикалық қауіпсіздіктің негізгі көрсеткіші-ЖІӨ көлемі 2000 ж 2016,5
Экономикалық қауіпсіздік түсінігі әртүрлі
Сыртқы экономикалық сферада қауіпсіздік елдің әлемдік рынокта бәсекелестік
Аралас экономика кезінде, барлық шаруашылық жүргізуші субьекттілер
«макроэкономикалық параметрлер, салалық өндіріс құрылымдары, баға және
Экономикалық қауіпсіздік проблемаларын
Біріншіден, бұл
Екіншіден, бұл элемдік шаруашылықтағы бәсекелестік деңгейі, әлемдік рыноктағы
Экономикалық қауіпсіздік дегеніміз-бұл "ескі" бір орталықтан басқару және
Республикадағы нарық
-аймақтық және салалық
-микроэкономикалық деңгей-рынок агенттері,
-жанұя және жеке адам деңгейі-елдің әрбір азаматының экономикалық
I Қазақстандағы экономикалық қауіпті жою үшін мемлекет саясаты
көзіміз жетеді. Дамыған экономика, елдің өмір деңгейінің төмендегі,
Сол сияқты, қауіпсіздік әртүрлі формаларда көрініс алуы мүмкін,
Сауда тәуелділігі екі вектордың нәтижесі болып табылады.: бір
Жүзеге асыру құралдары ретінде несиелік саясат және банктік
инвестицияланған тауарларға арналған
Мысалы. Қазақстан үшін белгілі бір келісім тек қана
Сауда осалдылығымен қатар, Қазақстан үшін қаржы-экономикалық байланыстар да
Капиталдың және еңбектің төмен деңгейіндегі өнімділігі ең кемінде
алдына аман қалу
Индустрияның жаңа кезеңі шектуі жоқсақ ең тәуір дегенде
Дамушы елдің экономикасында сыртқы қарыздар үлкен
Шетел капиталын орналастырудың нақты концепциясының болмауы,
Бір жағдай төлем қабілеттілігінің дағдысына және қаржы қиындықтарының
ұзаққа созылуына әкеліп соқтырады.
Осылайша, есебін тауып,
Экономикалық қылмыстардың қазіргідей өсу жағдайына реформалардың ойдағыдай және
Басқа мемлекеттер, ең алдымен ТМД елдері арасында төлемдер
Нарық қатынастарына көшу және сонымен байланысты республикадағы жономикалық
Оларды іске асыруды мемлекеттік басқару органдарды орындайтын болғандықтан,
1.2 Экономикалық қауіпсіздікті қамтамасыз етуде кеден органдарының ролі
Мемлекеттің экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз етуде кеден органдары үлкен
Кеден органдары протекционистік шаралар арқылы мемлекеттің өндірісін қорғайды.
Оны қамтамасыз етуге сәйкес кеден органдарының құзіретіне келесілер
1. ҚР кеден саясатын құруда оны жүзеге
2. Заңдылықты қамтамасыз
3. ҚР экономикалық негізі болып табылатын ҚР-ның
4 ҚР экономикалық мүдделерін қорғайды:
5.Сауда-экономикалық қатынастарды реттеуде
6. Кеден салықтарын, баждарын және т.б. кеден
7. ҚР -ң
8. Контрабандамен, салық
9. Кедендік ресімдеу ҚР-ның кеден территориясынан өтетін тауар
10. Кедендік сыртқы
11.СЭҚ ТН жүргізіледі;
12.СЭҚ субьектілерінің,
13.Мемлекет қауіпсіздігін, қоғамдық тәртіпті, адам денсаулығы мен
14.Қазақстан мүддесіне стратегиялық маңызы бар материалдардың сыртқа әкелуін
15.Өз құзіреттілігі шегінде валюталық бақылауда жүзеге асады.
16.ҚР-ның халықаралық міндеттерін
17.Кеден ісі саласында консультативтік және ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізеді.
18.ҚР Президентінің, Парламентінің, Үкіметінің және т.б. мемлекеттік органдардың,
19.Біртұтас қаржы-шаруашылық саясатты жүзеге асырады, кеден органдарының
Қазақстанның кеден қызметінің приоритетті бағыты болып, құрылған бағдарламада
ҚР экономикалық қауіпсіздігін күшейтуде барлық мемлекеттің органдар қызмет
Мемлекеттің экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз етуде кеден адамдарының басты
Ішкі экомомикалық
дамыту мен байланысты
Кеден органдарының экономикалық қауіпсіздікті қамтамасыз етуге және мемлекеттің
Құқықтық реттеу құралдары және құқық қорғаушылық қызмет әдісі.
2. Сыртқы сауда қатынастарын экономикалық реттеу құралдары
1 және әдістер. Олар: тарифтік реттеу (кеден төлемдері,
Кеден органдарының экономикалық қауіпсіздікті қамтамасыз ету сатысында қолданылатын
әлеуметтік қатынастарды қамтамасыз ету және дамыту процесін оптималдау
1.3 Экономикалық қауіпсіздікті қаматамасыз ету әдістері мен шаралары.
Экономикалық қауіпсіздікті қамтамасыз етудің 2 әдісі бар: экономикалық
Экономикалық әдісіне СЭҚ-ті тарифтік және бейтарифтік реттеу шаралары
Тарифтің көмегімен, сондай-ақ сыртқы сауда балансының белсенді ортасын
Кеден тарифі өзінің
болады. Бұл жерде ол нарық экономикасы жағдайында болуына
Импорттық тарифті
Әлемдік тәжірибеде сыртқы сауданы реттеудің экономикалық
Халықаралық ұйымдар мен бірлестіктер қызметінің көмегімен және де
Жоғарыда көрсетілген бағыттарды іске қосу үшін көптеген өнімнің
Экспорттық кеден тарифі сыртқы сауданы реттеудегі тек шамалы
Азия қолданатын құрал, негізінен дамушы елдер кіреді. Табиғи
Бірінші әдіс қарапайым кеден тарифі деп аталады. Бұл
Екінші әдіс әр тауарға екі немесе одан да
тариф сауда келісімі және шартты жасалынбаған елдердің тауарларына
Ал төмен, яғни конвенциялық немесе минималды ставкаға жағымды
• Шетел тауарларының ішкі рыногына ықпал етуді реттейді;
• Отандық тауар өндірушілерді қорғау және елдің экономикалық
. Елдегі экономикалық жағдайды тұрақтандыру;
• Ішкі және импорттық ресурстар негізінде тұтынудың ұтымды
кұрылдымын қалыптастыру;
• Ұлттық экономиканы құрылымдық қайта құрылуына көмектесу;
• Сауда және саяси мәселелерді шешу;
Максималды тарифтер көбінесе елдің қауіпсіздігі үшін өзін-өзі қамтамасыз
Импорттық баждардың минималды ставклері елде өндірілмейтін өнімдерге немесе
Көптеген жағдайда импорттық тауарлардың отандық аналогтары болады және
Осы шығындар мен бағалар арасындағы арақатынастар өнімінің, топтары
Әкелінетін өнімдердің шектеулі ассортименті кезінде және көп мөлшерде
Кеден баждарды сыртқы экономикалық қызметті маңызды экономикалық реттеуші
Сыртқы сауда операцияларын кеден реттеу әлемдік экономикада маңызды
Әлемдік тәжірибеде сыртқы сауданы реттеудің экономикалық маңызды әдістері
Кеден тарифтік реттеу мәселелері көп жақты. Әлемдік тәжірибеде
Тарифтік жеңілдіктер бір жақты не екі жаққа бірдей
Оларға мынандай жағдайларда қолданылады:
1.Шет елде жұмыс істеп жатқан Қазақстан кәсіпорындарына жіберілітін
2. Теңіз кәсіпшілігін
3 . Ұлттық валюта, шетел валютасы және бағалы
4.Жүктілер мен жолаушыларды халықаралық тасымалдауды жүзеге асыратын көлік
5.Қазақстанға ізгілік көмек ретінде әкелінетін тауарлар.
6.Шет ел мемлекеттері және халықаралық тарапынан,қайырымдылық мақсаттарда әкелінетін
7.Қазақстан Республикасының ұлттық Банкі үшін әкелетін және әкететін
8.Кеден шекарасы арқылы жеке тұлғаларын өткізетін өндіріске және
Преференциялар сауда экономикалық саясатын жүргізуідің тиімді құралы болып
Қазақстанның шет ел мемлекеттерімен сауда саяси қатынастарын жүзеге
Тарифтік преференциялардың қолданылу жағдайлары:
Переренциялар Қазақстанның басқа шет мемлекеттерімен сауда аймағы мен
Бес жылда бір рет қайта қаралып тұратын ұлттық
Кедендік преференциялар Қазақстан Республикасының территориясына: Дамушы елдерден шығатын
Кедендік реттеудің тағы бір түрі бұл — тарифтік
Тарифтік емес шектеулер - бұл ішкі нарыққа шет
Бейтарифтік шара үлкен екі топқа бөлінеді: экономикалық, әкімшілік.
Әкімшілік бейтарифтік реттеулер көп түрлі болады: эмбарго, лицензиялау,
Сыртқы экономикалық қызметті
Тауарларды шеттен әкелуге немесе шектеулер деп аталатын шығаруға
Кейбір тауарларды әкелуге және елден әкетуге тиым салудың
Тек белгілі бір
Ашық және бүркемеленген тиым салу, бұл шешімдері негізінде
Лицензиялау халықаралық саудада өзінің үлкен ерекшелігімен көзге тұседі
Шетел тәжірибесінде лицензиялық тәртіптің шығу күнінен бастап импорттық
Негізгі лицензия- фирманың белгілі бір өнімді импортқа шығаруы
Кеден бажы болмаған жағдайда немесе оның тиімді болмаған
Квота - бұл сандық шектеу. Максималды көлемде немесе
Жеке квота дегеніміз - импорттауға рұқсат етілген тауарлардың
- пропорциялық барлық квота шеңберінде әр елдің өткен
-екі жақты келісімдер.
Денсаулық сақтау, қауіпсіздік, қоршаған ортаны қорғау мақсатында импорт
Тарифтік емес реттеудің ең төтенше шарасы кедендік блокада
Кедендік блокадо -
Мұндай шаралар мақсаты — блокада жасалатын мемлекеттермен сыртқы
Эмбраго — белгілі бір нақты елдердің экспорты мен
Қазіргі таңда Қазақстанда импорт алмастыру бағдарламасы жүзеге асуда.
Жалпы импорт алмастыру дегеніміздің өзі — бұрын импортталған
Импорт алмастыру өнеркәсіпті көтерудің шешуші бағыттарының бірі болып
Қазақстанның тәжірибесі көрсеткендей біздің экономикамыз дамыған сыртқы сауданың
Жалпы импорт алмастыру саясатының жалпы кешенді әрекетінің мақсаты:
Жеңіл және тамақ өнркәсіптегі импорт алмастыру бағдарламасының негізгі
Бір айта кететіні химия және машина жасау өнеркәсіптеріне
Алайда қазіргі таңда жоғарыдағы мәселелерді ескеретін болсақ, 2005
Осы әрекеттерді ескеріп, Сауда және Индустрия министрлігі, Энергетика
Жеңіл және тамақ өнркәсіптегі импорт алмастыру бағдарламасының негізгі
Бір айта кететіні химия және машина жасау өнеркәсіптеріне
Осы әрекеттерді ескеріп, Сауда және Индустрия министрлігі, Энергетика
жағынан алып қарасақ біздің тауарлардың сапалы болып жасалуына
Қазіргі таңда дайын өнімнің негізгі массасы импорттан келеді.
1)Моральдық және физикалық тозудың деңгейінің жоғарлауы бірқатар кәсіпорындарда
2)Өндіруші өнеркәсіп өнімдерінің ішкі және сырқы нарықта бәсекеге
3)Ішкі нарық сиымдылығының шектеулі болуы, ішкі нарықтағы төлем
4)Отандық өнеркәсіптің тұтынушылардың сұранысын әлі де болса қанағаттандыра
5)Кейбір кәсіпорындардың тоқтауына байланысты / Өскемен, Глубокое, Қазақмыс
6)Экспорт құрылымдағы машина, көлік құралдары сияқты дайын өнімдердің
7)Отандық өнімді сыртқы нарыққа шығаруда халықаралық әдісті пайдаланудың
8)Өндіріс шығындарының жоғары болуы. өңдеуші салада ол шығындар
9)Сыртқы нарыққа шығудың қиындығы. Транспорт инфрақұрылымының дамымауы.
Міне осы сияқты факторлар тауар сапасына, бағасына әсер
Импорт алмастыратын өндірісті дамыту мақсатында әділетсіз бәсекені болдыртпау
Қорғау туралы келісім шартты іс жүзінде қолдану қолданылып
Бүгінгі күнде Қазақстанның тауарлар нарығына кіру
Қазіргі таңда Қазақстанда максималды адвалорлық ставкілер - 90%,
Бүгінгі таңда ауылшаруашылық тауарлар бойынша байланыстырушы деңгейі
Қазақстан Республикасының заңдылықтарына сәйкес ішкі нарықта бәсекелестік шарттар
Бүгінгі күні Қазақстан Республикасының Үкіметінің шешіміне сәйкес «келісімнің
Сондай-ақ тауарлар импорты кезінде қорғау баждарын қолдану нәтижесінде
Сонымен бірге қорғау шараларын ішкі нарықты жабу деп
Экономикалық тәуелсіздікті қорғау шаралары көмегімен қамсыздандыру-экспортқа бағытталған салалардың
- табиғи ресурстармен
- жоғалған біліктілік
Мемлекет енді дамып келе жатқан және әрект етіп
Алайда шын мәнінде нақты қорғауды қажет ететін өндіріс
Бір айтатыны,әэлемдік нарыққа шикізат экспорттайтын дамушы елдерде бар.
Кейбір келіспеушіліктерді шешу үшін, қорғау шараларын одан әрі
Интеграциялық процесстер жаңадан аяғына тұрып келе жатқан өнеркәсіп
1.4
Көптеген елдердің тәжірбиесінде контрабанданы (итальян сөзі сопіго-қарсы, капсіо-мемлекет
1. ҚР -сы кеден шекарасы арқылы кедендік бақылаудан
А) тауарлар мен басқа да заттарды;
Б) есірткі заттарды, психотропты, күшті әсер ететін ұлы,
1. Осы
2. Осы
Контрабанда обьектісі. ҚР-сы кеден территориясы арқылы тауарлар мен
І.экономикалық қауіпсіздікке (стратегиялық
2.қоғамдық қауіпсіздікке (есірткі заттарын, психотропты, қару жарақ заттарын
З.Қазақстанның ұлттық қауіпсіздігіне, әлемдік қауымдастық қауіпсіздігіне (жаппай жою
4.Мәдениет құндылықтарына (мәдени құндылықтар контрабандасы кезінде)
Контрабанда обьектісін сипаттау үшін оның маңызды құқықтық мәніне
Контрабанданың бірінші тұріндегі заттарға еркін айналыстағы кез келген
Контрабанданың екінші тұріндегі заттарға еркін азаматтық айналысын ішінара
Контрабанданың обьективті жағы ҚР-сы кеден территориясы арқылы тауарлардың
Контрабанда қылмысы келесі жағдайда аяқталады деп саналады: тауарлар
Контрабанда кезінде дайындалу және оқталу стадиялары болуы мүмкін.
Кеден шекарасы арқылы тауарлардың заңсыз өту кезінен бастап,
Контрабанда субьектісі ретінде азаматтығына қарамастан 16 толған жеке
Контрабанданың мамандығына түріне қарай арнайы субьектісі ретінде, өзінің
Заңмен қарастырылған жағдайда кінәлі адам жағдайын сәйкес қиындығын,
Құқықтық мәндегі контрабанда кезінде матиф пен мақсат қылмыс
Олар конратандада көбінесе заңсыз жолмен жаюға ұмтылу сипатына
Маманданған контрабанданың бірінші түріне бірнеше рет жасау немесе
Қылмыстың бірнеше рет жасау-тұлғаның жалғыз өзі немесе басқа
Өзінің қызмет бабын пайдаланып лауазым иесінің кондтрабанда шмысын
Мамандырылған басқа да міндеттерде орындаушы лауазым иесі болады.
Контрабанда кезінде өз қызмет бабын пайдалану келесіні білдіреді;
Кеден бақылауын жүзеге асырушы тұлғаға күш көрсету арқылы
жолымен қатар, күшейту деңгейі де ескеріліуі қажет. Психикалық
Ұйымдасқан топтың
Контрабанда кезіндегі ұйымдасқан топтың белгісі қатысушылар арасындағы қызмет
1. тармақ бойынша-5 жылға дейін бас бостандығынан айыру.
2. тармақ бойнша — меншігін тәркілеу арқылы
3. тармақ бойынша-мүлкін тәркілеу арқылы 5-Недейін 4. тармақ
ҚР ҚК-ң баптарыда, жаппай жою қаруын жасауға
ғылыми-техникалық ақпаратта
Қылмыстың обьектісі
Қылмыс заты жаппай жою қаруын жасауда қолданылуы мүмкін
Қылмыстың обьективті жағы заңсыз экспорт, яғни жоғарыда аталған
Демек, қылмысты жүзеге асыру әдісі қол сұғу затының
Қылмыс аяқталды деп есептелінеді: арнайы экспорт бақылауын бұза
Заңсыз экспортқа бағытталған тұлға әрекеті, оған тәуелсіз жағдайларға
Берілген қылмыстың ерекшелігіне қарай субьектісі дайындаушы кәсіпорын, экспорт
Қылмыстың субьектісі жағы кінәнің қасақана формасы. Арнайы экспорт
Заңсыз экспорт үшін жаза: жалақы мөлшерінде немесе басқа
ҚР-сы территориясына шет елдің және ҚР-сы халқының көркем,
Берілген қылмысқа жауапкершілік Қазақстан халқының мәдени қорларын сақтау,
ҚР-сы заңына сәйкес қайтару міндетті болып табылатын, шет
Осы қылмыстың заты ҚР Мәдени құндылықты әкету және
Кеден қызметі сферасындазғы қылмыстар мен құқық бұзушылықтар мен
Бірақ контрабанда кеден органдарына күресіп жатқан тек қылмыс
Егерде компентенциясына байланысты қылмыстық кұдік туатын болса да
Кеден сферасында қылмысты болдырмау мақсатында кеден органдары жедел
Берілген қылмысқа жауапкершілік Қазақстан халқының мәдени іңшіарын сақтау,
ҚР-сы заңына сәйкес қайтару міндетті болып табылатын, шет
Осы қылмыстың заты ҚР Мәдени құндылықты әкету және
Кеден қызметі сферасындазғы қылмыстар мен құқық бұзушылықтармен
ПРес Кеден сферасында ең көп таралған қылмыс тұрі
Бірақ контрабанда кеден органдарына күресіп жатқан тек қылмыс
Егерде компентенциясына байланысты қылмыстық кұдік туатын болса онда
Кеден сферасында қылмысты болдырмау мақсатында кеден органдары жедел
II. Қазақстан Республикасының кеден органдарының экономикалық қауіпсіздікті қамтамасыз
2.1 СЭҚ-тарды кедендік саудалық реттеуге қатысатын негізгі ұйымдар.
Қазақстан Республикасының сауда - кедендік ұйымдардың қызметіне агғысуы,
Сонымен Қазақстан дүниежүзілік Кеден ұйымына 1993 жылы 5
Универсалды сауда-кедендік халықаралық ұйымдардың бірі бұл - ГАТТ
Біздің ел ГАТТ, ДСұ-ның бақылаушысы болып табылады.
Халықаралық Кеден нормаларына негізделген Қазақстандық кеден
Қазақстан Республикасының кеден кодексіндегі республиканың кеден заңдарындағы барлық
ДСұ, ГАТТ 1947 жылдың қазанында құрылған құқықтық механизмдері
ГАТТ ДСұ -ның ұйымдастырушылық - басқару құрылымындағы маңыздысы
ГАТТ ДСұ-ның субсудиялық және компенсациялық баждар бойынша, антидемпингтік
Қазір ТМД мемлекеттерінің әрқайсысы, соның ішінде Қазақстан ДСұ-ға
ГАТТ жүйесінде сыртқы экономикалық және кеден проблемаларын шешуде
пайда қағидасы; алалаушылық қағидасы; барынша жағдай жасау қағидасы.
ГАТТ-тың ұйымдастыру-басқарушылық құрылымына сауда даму бойынша комитет (Сауда
ДСұ (Дүниежүзілік Сауда ұйымы) 1995 жылы 1 қаңтарда
Бұл ұйымның штаб пәтері Женева (Швейцария) қаласында орналасқан.
- Сауда тауарлар бойынша Кеңес;
- Қызмет көрсетулер саудасы бойынша
- Интеллектуалды меншікке құқық аспектілері саудасы бойынша
- Келісімдер мен шарттар бойынша
- Сыртқы сауда саясатындағы басқа проблемаларды реттейді,
- Қаржы қызметтері бойынша Комитет;
- Даулы сұрақтарды қарастыру бойынша орган;
Ұйым өзінің қызметі негізінде халықаралық кеден сұрақтарын шешуге
ҚР Президентінің "2006 жылғы сыртқы және ішкі саясатының
Ұйымға кіру мемлекетке және қоғамға жан-жақты әсер етеді,
- әкелу кеден бажының төмендеуі және импортер жақтан
- отандық өндірушілер мен импортерлер бәсекесі нәтижесінде тауарлар
- халықаралық келісім- шарттармен бекітілген аймақтық ұйымдар шеңберіндегі
- мемлекет ролі мен орнының халықаралық еңбек бөлінісі
Осылардың барлығы соңғы есепте ортақ нәтижелі баланыстың сәйкестенуі
Сол үшін Қазақстан ДСұ-на кірудің объективті өзара байланыстылығын
Қазіргі кезеңде Қазақстан ТМД-ның, ЕурАзЭҚ- тың, Орта Азия
Осылардың ішінде тек ЕурАзЭҚ қана мүше мемлекеттерінің өзара
Ұйымға кіру туралы өтінішті 1992 жылы - Ресей,
Интеграциялық комитеттің алғашқы инциативаларының бірі - бұл ДСұ-на
Осы елдердің басшылының сараптау
Бұл құжатқа сәйкес елдер ДСұ-кіру кезінде, басқа халықаралық
Біртұтастық тек елдердің бір - бірімен келіссөздер жүргізу
1999-2000 жылдары Ресей қаржы дағдарысын біртіндеп жойып, тұрақты
Қарастырылып жатқан проблеманы өзекті ететін екінші жағдай -
2000 ж қазанда Ресей, Қазақстан, Белорус, Тәжікстан, Қырғыстан
Мұнда елдердің президенттері белгілегендей ЕурАзЭҚ-ның қызметі бірқатар сыртқы
Бұл жағдайлар ДСұ-на кіру туралы проблемаларға мүше мемлекеттерден
Өзара әрекеттесудің бірнеше варианттары бар:
1. Қазір қолданылып жатқан ДСұ-на кіру туралы
2. Сол кездегі келісім жүргізуді белгілеуден келісім жасау
3. Келіссөздер жүргізуді бағыттау механизмінен қатал келісуге және
4. ДСұ-на кіру перспективаларын қарастыру, яғни ЕурАзЭҚ-тың біртұтас
Жылдың басында ЕурАзЭҚ-қа мүше елдердің үкіметтік делегациясының басшылары
- Қазіргі уақытта ЕурАзЭҚ- қа
кезеңдерінің әр сатысында тұрғаны;
- Келіссөздер жүргізу бағыттары информациялардың конфеденциалды
болуына байланысты күрделенгені;
Мүше елдердің үкіметтері ДСұ-на кіру кезінде келесі облыстардағы
- Тауарлар рыногына ену бойынша тарифтік ұсыныстар және
- Қызмет көрсету рыногына енуі бойынша Ұсыныстарға;
- Экономика және сауда мәселелері бойынша міндеттер, ең
- ДСұ алдында қабылданған міндеттердің импелементациялық мерзіміне. Осы
2002 жылы мамырдағы мемлекетаралық кеңестің жыл сайынғы өткізетін
Мұнда Ресей Федерациясының ДСұ-на оған кіруші мемлекеттермен шешілетін
Сонымен, жақын уақытта ЕурАзЭҚ мүше мемлекеттер келесі процестерді
- Ортақ тауар, қызмет көрсету және капитал нарығы
Қазақстанның халықаралық сауда жүйесіне
Қазақстанның халықаралық саудаға интеграциясы оның әлемдік экономика жүйесіне
Жалпы жағдайда халықаралық саудаға интеграциялану елдерге басқа әріптес
Қазақстандағы сауда реформаларын келесідегілерге байланыстыруға болады: ТМД елдерінен
Қазақстан ашық сауда
ДСұ-на мүшелік нәтижесінде
тауарларының көптеп келуіне әсер етеді (мыс, кеден тарифтерін
Ал ДСұ-на мүшелік етуден қосылған мемлекет басқа елдер
Сондықтан қосылушы мемлекет келіссөздер жүргізуге дайындық кезінде көпжақты
Соңғы кезде Қазақстанның тарифтік режимі оның өндірісінің инфрақұрылымының
Қазақстан үшін күрделі мәселе, ДСұ бойынша әріптестерімен келіссөздер
Ашық экономика өзінің қатысушыларына тек әлеуметтік саудада қанша
Қазақстанның ДСұ-на кіруінің ұйымдастырушылық процедурасынан басқа
Олардың дәстүрлі квалификациялық жұмыс күші бола тұра олар
Қазақсанның ДСұ-на кіруі туралы мәртебесін таңдауы:
Практикада ДСұ-на кіруші
ДСұ-ның кейбір ережелері мен қағидаларынан бөлек өзіне тиімді
ДСұ мүшелері өтпелі кезең мәртебесін алған елдерге көп
ДКұ- мы құрылымы бойынша келесі органдардан тұрады: Кеңес,
саясаты бойынша комиссия, қаржы комитеті.
Кеңесте үйлестірілген жүйе бойынша комитет Номенклатура бойынша
комитеті. Кеңесте үйлестірілген жүйе бойынша комитет, Номенклатура бойынша
және ондағы - Тұрақты техникалық Комитет, мәжбүрлеу комитеті,
Конвенцияның мәліметтеріне сәйкес кеңестің қызметіне:
- Кеден ішіндегі бірлестікке қатысты барлық
- Кеден режимдерінің біржақтылығын және үйлестірілімінің ең жоғарғы
- Қызығушылық білдірген үкіметтерге ұсынысты қабылдау үшін конвенция
- Конвенцияны талқылау, қолдану
- Конвенцияны қолдану және талқылау сұрақтары бойынша
- Кеден процедурасына қатысты ақпаратты
- Қызығушылық білдірген
- Оның құзіреттілігі шеңберінде басқа Үкіметаралық ұйымдармен
Қазіргі таңда бұл функцияларды ДСұ жүзеге асырады.
Жарғылық сессия 1953 жылы 26
■
Австрия, Белгия, Дания, Франция, Германия, Греция, Ирландия, Италия,
ДКұ кеңесі маусым
жиналатын, бірақ қажет болған жағдайда кездесу конвенцияға қатысушы
Кеңес жұмысына Қаржы комитеті (3 адам) және Кеден
Кеңес өз қызметін негізінен техникалық комитеттер арқылы жүзеге
ДКұ Брюссельде орналасқан Бас Хатшылығы 100 адамдық қызметкерлер
ДКұ-ның ресми тілдері болып ағылшын және француз тілі
бойынша басқару комитетінде 4 тілде жұмыс істейді. Олар
орыс және француз тілдері.
Хатшылық жиі Брюссельден тыс өткізілетін кездесулер сондай-ақ курстар
тұтады. Кеден процедураларының сәйкес келетін
тұрақты техникалық комитет жауапты болады.
Кеден қатынастарын дамытудағы маңызды құжаттардың
табылатын Киота конвенциясы ретінде белгілі кеден процедураларын үйлестіріп
Жақында тұрақты техникалық комитет жаңа конвенция негізінде тауарларды
ДКұ процедураларын қарапайымдау және бақылау мақсатында кеден
дамуына белсенді түрде әрекеттеседі. Форумды ұйымдастыру бойынша ақпарат
Кеден органдарының басты міндеті болып қоғам қызығушылыгын қорғауды
а) Кеден органдары арасындағы өзара көмек көрсету;
б) Ақпарат беруші және координатор функциясын атқару;
с) Мәжбүрлеу акциясын жүзеге асыратын басқа
Осы сферада ДКұ әлдеқайда құқықтық маңызы бар құжат
Кеден сферасындағы қылмыстың барлық түрлері сауда алаяқтығын интеллектуалды
материалдар, токсикалық қалдықтар, мәдени
ДКұ кеден қылмыстары бойынша компьютерлендірілген банк берілгендері бар
Сондай-ақ ДКұ құқықтық мәжбүрлеу сферасындағы жұмыс істейтін баска
Халықаралық саудага әкелетін негізгі талаптар болып халықаралық деңгейдегі
Жаңа жүйе үлкен табысқа ие. 4 жыл ішінде
Үйлестірілген жүйені пайдалануды жеңілдету үшін бірқатар қосымша басылымдар
Берілгендер банкі өзіне сәйкес алты таңбалы коды бар
Үйлестірілген жүйе берілгендер банкі құқықтық құжат болып табылмай-ақ
Үйлестірілген жүйені кеңінен және бірыңғай қолдануының қамтамасыз етілуі
Кедендік бағалау қазіргі заманғы кеден тарифтерінің бас келбеті
ДКұ және ДСұ /ГАТТ арасындағы өзара байланыс бір-біріндегі
ДКұ бағалау сферасындағы маңызды
ДКұ маңызды функцияларының бірі болып қатысушы мемлекеттердің
қызметкерлеріне өмірлік бар істерді, олар қазіргі заманғы кеден
үнемі туындап отыратын қиындықтарды жеңе білуге үйретеді. Кеңес
ДКұ оқу-үйретудің түрлі қызметін және техникалық ынтымақтастықты, оның
Техникалық инструктаж бойынша курстарды ұйымдастыру; ДКұ қызметін үйрену
әдістемесін талқылау.
ДКұ басты ролі болып халықаралық кеден ісіне үйретуді
ДКұ әлемдік мәні бар динамикалық ұйымға айналды. XXI
Дүниежүзілік кеден ұйымы халықаралық
Қазақстан ДКұ- ның Қаржы Комитетінің мүшесіне қабылданды.
Осы жылдың маусым айында ҚР-ң делегация Кеден Комитетінің
Сессия 2001 жылы Брюссельде (Бельгия) өтті. Кеңестің сессиясы
Сессияның сұрақтарының бірі Қазақстан Республикасының ДКұ-ң қаржы комитетіне
ҚР ДКұ-на 1992 жылдан бері мүше болып, алғаш
Қаржы Комитетінде мүше болу Қазақстан үшін бұл ұйымның
ҚР-ң кеден комитетінің қаржы комитетінде мүшелікте болу халықаралық
2.2 ҚР-ның өзге елдермен
ынтымақтастығының құқықтық негіздері
Қазақстан-Қытай: Кедендік ынтымақтастық:
ҚР Республикасы кеден комитеті және ҚХР Бас Кеден
ҚР кеден қызметі жұмысшы тобының жетекшісі Кеден Комитетінің
Ал, ҚХР кеден қызметі жұмысшы тобының жетекшісі Бас
Жақтар бұрын қол қойылған келісім-шарттар мен хаттамалардың жүзеге
Кездесу барысында Кеден ісі саласындағы ынтымақтастық және өзара
Жақтар күн тәртібінде мәселелер бойынша пікір алмасты және
1. Жақтар келесі
- Орталық кедендік әкімшілік деңгейінде;
- Аймақтық кеден басқармалары деңгейінде;
- Шекаралық кедендер деңгейінде.
- Шекаралық кедендер деңгейінде.
Кездесу соңында жақтар
ақпараттармен алмасты (ф.и.о, адрес, телефон, факс, е-тап). Белгілеушілердің
құрамында өзгерістер болған
хабарлайтын болады.
Орталық кедендік әкімшілік деңгейіндегі белгілеушілердің кездесулері
жылына бір өткізіледі.
Аймақтық кеден басқармалары деңгейіндегі белгілеушілердің кездесуі
жарты жылда бір рет өткізіледі.
Шекаралық кеден басқармалары деңгейіндегі белгілеушілердің кездесулері
жағдайда қосымша кездесу белгіленеді.
Кездесу орны жақтардың территориясында кезегімен белгіленеді және
өткізіледі. Кездесуді жүзеге асыру үшін жақтармен барлық қажетті
Аймақтық кеден басқармалары деңгейіндегі кездесулер Үрімші қаласы
кеден Басқарамасы және ҚР
өткізіледі.
2. ҚР комитеті мен ҚХР-Ң Бас Кеден Басқармасының
3. Кеден ісі саласында, оның ішінде, қару-жарақ контрабандасымен,
4. Сыртқы сауданың кедендік статистикадағы сәйкессіздікті анықтау үшін
5. Тараптар кеден ісі саласындағы қылмыстармен күресудегі ынтымақтастықты
6. Радиациясы нормадан жоғары тауарлар мен көлік құралдарын
7. Тараптар тәжірибе және жұмыстар әдістерімен алмасу мақсатында
Тараптар өздерінің кеден басшылары кездескенге дейін осындай тағы
Серіктестік және ынтымақтастық жөніндегі ҚР, Еқ және оның
Сатуға, сатып алуға, тасымалдауға,
1. 1-пунктер ежелері мыналарға қолданылмайды:
а) Кеден одағын және еркін сауда аймағын құруға
2. 1- параграфтың ережесі Қазақстанның ГАТТ-қа кіретін
1. Тараптардың айтуынша еркін транзит қағидасы осы келісімнің
2. Осы баптардың тәртібі белгілі бір салалар
- ҚР-нан шығарылатын тауарлар ынтымақтастық елдеріне сандық шектеусіз
- ынтымақтастық елдерінен шығарылған тауарлар ҚР-на
- тараптар арасындағы тауарлар саудасы рынок бағасымен анықталады;
- егер қандай да бір өнім екі жақтың
- белгілі бір іс-шаралар қолданбас бұрын ешқандай жағдайға
- егер мұндай консультациялар нәтижесінде тараптар 30
- шығын орнын толтыру қиын болған
- шараларды таңдау кезінде келісуші тарптар осы келісімнің
- осы келісімге ешқандай да нәрсе зиян келтірмеуге
- тараптар осы келісімнің ережелерін белгілі жағдайлар
Осындай өзгертулер енгізу туралы консультацияны тараптарда ынтымақтастық кеңесі
- келісім қоғамдық моральдың, қоғамдық тәртіптің
- бұл III тарау
- көмір мен болат Евразиялық бірігуді құру туралы
- бір жағынан ҚР өкілдігінен және екінші
- ядролық материалдармен сауда
Кеден одағына қатысушы мемлекеттерің арасындағы тасымалданатын тауарлардың
Кеден Одағына қатысушы мемлекеттерінің территориясы арқылы бірегей транзитінің
Қазақстан Республикасы Үкіметімен, Белорус Республикасы Үкіметімен, Қырғызыстан Республикасы
нақтылай отырып, Келесідей келісімге келді:
Бұл келісімде 10 ақпан 1995 жыл ТМД елдерінің
Осы келісімнің қатысушы елдерінің территориясымен транзит арқылы тасымалданатын
- Табиғи тозуды және тасымалдау және сақтау нәтижесіндегі
- Транзит мақсатынан басқа мақсаттарда жаратылып
- Жіберуші кеденнен белгіленген кеденге дейін көлік құралы
Тауарлар мен көлік құралдарын транзиттік тасымалдау кезінде:
Үшінші елдікі осы келісімнің қатысушы елдерінің біреуіне кез-келген
Осы келісімнің қатысу елінен басқа бір кез-келген осы
Осы келісімнің қатысушы елінен транзиттелсе, олар кеден баждарын,
Тараптардың кеден органдары осы келісімге қатыспаушы елдер арасындағы
Тразитті қамтамасыз ету үшін керекті құралдар мен қызметтерді
Кеден Одағы мүше елдерінің шекарасынан кесіп өтуші тауарлар
саласындағы құзыретті органдардың келісімімен осы
елдерінің кеден органдары белгіленген тәртібі бойынша жүзеге асады.
Келісуші тараптар өздерінің
Транзиттік тауарларды басқа көлік құралдарына қайта тиеу осы
Егер тежеусіз күш салдарынан болган транзиттің үзілуі кезінде
Келісуші тараптар осы келісімге қол қойылатын күннен бастап,
Тараптар өзара келісу арқылы осы келісімге өзгертулер мен
Бұл келісім кез келген Кеден Одағына кіретін және
Осы келісім қол қойылған күннен бастап уақытша қолданылады
Кез келген тарап осы келісімнен бас тартатын болса
2.3 ЕурАзЭҚ елдері шеңберіндегі кедендік
1995 жылы 20 қаңтарда Кеден Одағын құру туралы
Осы уақытқа дейін Сібір -
энергиясын тасымалдау мәселесі шешілмеген болатын. 1999 жылы 1
ААҚ "СЕСОС" және "РАО" «ЕЭС» Ресей арасында
мен Ресей Федерациясының энергетикалық жүйесі бірігіп жұмыс істеуі
Қазақстан мен Ресей энерго жүйесінің бірігіп жұмыс істеуі
Бірақ қазір кезде
жүйесінің бірігіп жұмыс істеуі бірқатар объективті себептерге
Қазақстан энергожүйесінің Орта Азия, соның
энергожүйесімен бірігіп жұмыс істеуінде де біршама мәселелер
1996 жылы 29 наурыздағы қатысушы - мемлекеттердің энергетикалық,
Осы арқылы Кеден Одағы елдерінде электроэнергетикалық рынок құру
Келесі маңызды мәселелердің бірі Кеден Одағы елдерінде өндірістің
2005 жылы Ресей Федерациясымен Қазақстанның мұнайын экспорттау 15
Қазақстан мұнайын тасымалдауда Қазақстан - Белорусь бірігуінің маңыздылығы
Қазақстан мұнайын келешекте тасымалдаудың кілтті элементі Қазақстан мұнайының
Мысалы, қалыпты қарқынмен мұнай өндіруді дамыту мүмкіндігі.
Ол жеткілікті түрде мұнай экспортын жүзеге асыруға көмек
Келесі маңызды мәселелердің бірі, Қарашығанақ газын Оренбургтегі газды
Қазақстанның географиялық орналасуы Орта Азия және Ресей Федерациясы
2000 жылы 10 қазанда өткен Саммитт Кеден Одағына
Себебі, Еуразиялық экономикалық қауымдастық құру туралы
Еуразиялық экономикалық қауымдастық құру мәселесі саммитте ең басты
Басқосуда Президент Н.Ә.Назарбаев Еуразиялық экономикалық қауымдастық құру туралы
Еуразиялық экономикалық қауымдастықтың жоғары органы мемлекетаралық кеңес болып
Жаңа ұйымның іс-қимыл жасайтын негізгі органы - Интеграциялық
Осы Еуразиялық экономикалық қауымдастық жұмысы келесі негізгі мәселелерді
1) Сыртқы сауда және кеден саясаты саласында -
2) Валюта бақылауы және валюта реттеудегі жеңілдетілген тәртіп;
Төлем - есеп
Кедендік реттеудегі жеңілдетілген жалпы жүйе құру;
Қауымдастық шекарасындағы экономикалық кауіпсіздікті қамтамасыз ету;
Контрабанда және басқа да кеден құқық бұзушылықпен күрес.
3) Экономикалық саясат саласында - экономикада келісілген құрылымды
4) Әлеуметтік - экономикалық дамудың біріккен жаңа
5) Өзара әрекет етуші валюта-қаржы жүйесін қамтамасыз
6) Шетел инвеститциясын рыногында тең құқылы болуы;
7) Әлеуметтік - гуманитарлық салада - ғылым
8) Құқық саласында -ұлттық заңды
қамтамасыз ету мемлекетаралық мәжілісі аяқталғаннан соң. Қазіргі
Мемлекетаралық Кеңестің басшылары деңгейіндегі кездесу
Әрине, мұны көрші әрі ынтымақтас екі елдің кезекті
ІІІ. ОҚО бойынша кеден басқармасының
қамтамасыз етудегі қызметін талдау және жетілдіру жолдары
3.1 Кеден органдарыныц құқық бұзушылықтарына қарсы атқарылған іс
ҚР кеден органдары құқық қорғау қызметін орындау барысында
ҚР кеден органдарының маңызды міндеттері экономикалық қылмыстармен және
Кеден органдары өздерінің құқық қорғау қызметін жүзеге асыра
Контрабандамен күрес жүргізу шараларына келер болса, контрабанда мен
Наркомания және наркобизнеспен күресте ҚР Кеден Бақылау Агенттігінің
Кеден органдарының 173 инспектор кинологтар иттермен қызмет атқаруда.
Кинологиялық орталықтың мұғалімдер құрамы 3 жыл бойында Германияның
Қазақстан Республикасы бойынша қозғалған қылмыстық істер
Кесте 2
Аталуы 1999 ж 2000 ж 2001 ж 2002ж.
Қозғалған қыжлмыьстық істер 356 462 806
Экономикалық контрабанда бойынша 108 207 273 388
Есірткі заттарын ұстау фактісі 108 390 528
Әкімшілік құқық бұзушылық бойынша 20156 24790 27242
ҚР бойынша кеден органдарымен 1999 жылы 356 қылмыстық
ҚР кеден органдарымен экономикалық контрабанда бойынша 1999 жылы
Контрабандамен күрес бойынша бөлімдердің қызметте - маңызды қызметі
Соңғы 6 жылда әкімшілік құқық бұзушылық бойынша 150
Бірақ әкімшілік құқық бұзушылық саны 2002 жылға дейін
Контрабанданың жолын кесуді күшейтудегі негізгі шаралардың бірі кеден
2005 жылы кеден органдарымен наркотикалық құралдардың
Тауарлардың контрабандалық жолмен өткізілу фактілері белгілі болған жағдайда
Сонымен қатар, ондай кемшіліктердің бірен-саран ғана екенін, көпшілігенде
Еліміздің кеденшілерінің ең басты міндеттерінің бірі- мемлекетіміздің экономикалық
Егер осы тұрғыдан келер болсақ, 2002 жылы республикалық
2005 жылы мемлекеттік бюджет кіріс бөлігіне кедендік төлемдер
Соған қарамастан, жоғары
3.2 Оңтүстік Қазақстан облысы кеден басқармасының экономикалық қауіпсіздікті
Оңтүстік Қазақстан облысы Кеден Басқармасының бөлімінде тауарды кеден
Қылмыстық істер атқарылған жүмыстарды талдау бойынша
Кесте 3
Атауы 2001ж 2002ж 2003 2004 2005
Қозғалған қылмыстық істер саны: 80 72 54
209 - бап 16 22 20 20 21
214-бап 3 4 58 7 7
250-бап 16 20 11 12 13
259-бап 26 17 - - -
Басқада баптар 19 9 18 12 19
Контрабанда және әкімшілік құқық бұзушылықтармен күрес бойынша Оңтүстік
1) Қазақстан Республикасының Қылмыстық
2) 250 және
3) Қазақстан
4)Қазақстан Республикасының Қылмыстық Кодексінің 209-бабы 2001X23670 бойынша
Талдау жасай келе үстіміздегі жылда экономикалық контрабанда бойынша
2005 жылғы кезеңмен салыстырғанда осы жылдың 1 жыл
Оңтүстік Қазақстан облысы Кеден Басқармасының соттық әкімшілік тәжірибесіне
Кеден ісі саласындағы әкімшілік құқық бұзушылықтың "аса ауыр"
Соттық тәжірбие көрсеткендей мұндай құқық бұзушылықтар жазаланбай калып
Айталық, Оңтүстік Қазақстан облысы Кеден Басқармасының қозғалған ҚР
Кеден заңдылықтарын қолдануды оптимизациялау мақсатында және сондай-ақ олардың
Әкімшілік кодекстегі қарама-қайшылықтар туралы сұрақтар және оған өзгерістер
Есірткі заттары көбінесі сырттан келетіні және олардың кеден
1996-2004 жж аралығында ұсталынған «ауыр» наркотикалық
Кұралдар. ОҚО –ы КБ
Аталуы 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002
Есірткі заттарды сақтау бойынша алынған барлық
Опйй 3,7 6,4 0,273 87,4 0,0795 0,0763 -
Марихуана - - - - - 2,0107 19,435
Героин - - - 7,5 2,8 2,83 3,5
Гашаш - - - - - 0,0993 -
Морфин - - - - 0,370 - -
Соңғы жылдары ОҚО КБД қызметкерлері кедендік бақылаудың тиімді
2005 жыл ішінде Оңтүстік Қазақстан облысы Кеден Басқармасының
Бұдан басқа, Оңтүстік Қазақстан облысы Кеден Басқармасының қызметтік-іздестіру
Барлығы есірткінің заңсыз айналысы тур 21 факті анықталған,
2001-2005 ж.ж. Оңтүстік Қазақстан облысы Кеден Басқармасының анықталған
Есірткілерді ұстау кезінде талдау жасалынған болатын, мұнда есірткі
Айта кететін жағдай, соңғы
Мысалы:
2005 ж. 20 мамырда Контрабанда және әкімшілік құқық
2005 ж. 16 маусымда "Мақтаарал"кеден бекетінің жылжымалы (мобилді)
2002ж. 7 шілдеде Контрабанда және Әкімшілік құқық бұзушылық
2002ж. 21 шілдеде Контрабанда және әкімшілік құқық бұзушылық
Есірткілердің заңсыз айналысын анықтаудың тиімді әдістерінің бірі арнайы
2005 ж. соңғы кезеңдерде қызметтік-іздестіру иттерін қолдана отырып
Қазіргі кезде Оңтүстік Қазақстан облысы Кеден Басқармасы қызметінде
Қазіргі уақытта Шымкент қаласында қызметтік іздестіру иттерін өсіріп
2004 жылды 2005 жылмен салыстырганды- 1-жыл ішінде
Әкімшілік іс-тәжірбие бойынша жүргізілген іс-шаралар
Кесте 5
Көрсеткіштер 2004 2005 +,-/%
КЕБ бойынша қозғалған істер 4581 4702
- кеден органдарымен қаралғаны 2013 2447 -638/74
-сотқа жіберілгені 232 247 +17/106
-сотпен қаралғаны 288 157 +110/172
Тоқтатылғаны: 34 11 +29/341
-кеден органдарымен 6 2 +7/0
-соттармен 44 9 34/585
Алынған төлем жазасы (мың. теңге) 4239,599 6165,533
Сот шешімдері: тәлкілеу (мың,т) 8467,293 192439,161
Факт бойынша түскені: 0 248 -248
Тәлкіленген тауарларды сатудан 0 248 -248/0
Бағаны сөгуден (мың. тенге) 0 0 0
Жоғарыда көрсетілген цифрлардың анализі кеден ісі саласындағы әкімшілік
Мемлекет кірісіне түскен төлем жазасы соммасы 32%-ке түсіп
Яғни кеден ісі саласындағы әкімшілік құқық бұзушылық
2005 жылдың 12 айында Контрабанда және әкімшілік істер
Тікелей кеден шекарасында
-алып келуде:
1. Күйдіргіш жарылғыш заттар
2.
3.
4.
5.
-алып кетуде:
1.
2.
3. Орман
2005 жылы ОҚО КБД қызметкерлері 31 қылмыстық іс
33. ОҚО –ы кеден басқармасының қызметін
Департаменттің құқық корғау қызметінің тиімділігін арттыру мақсатында 2004.
2004 – 2005 жж. ОҚО бойынша КБД
2004 ж.
Наркотикалық құралдар
Конрабандасы; 12
Сурет - 2
2006 жылы қылмыстық істерді тергеу сапасы жоғарылағанын
Кеден ісі саласында қылмыстық іс бойынша сот шешімімен
Әкімшіліқ талдауы көрсеткендей, 2004 ж жылмен салыстырғанда 2005
Сонымен қатар, 2005 жылы
Оңтүстік Қазақстан облысы Кеден Басқармасында кеден ісі саласындағы
Біріншіден, мемелекеттік шекараны техникалық қамсыздандыру қажет.
Екіншіден, құқық қорғау қызметкерлеріне контрабандамен күресті жүзеге асыру
Үшіншіден, контрабандамен күрес жүргізетін азаматтардың көмектері қажет. Республиканың
Есірткі заттардың контрабандасымен күрестің тиімділігін арттыру үшін кеден
ҚР құқық қорғау органдары мұндай жағдайлармен бірнеше бағытта
Келесі кезеңде контрабандамен күреспен Ішкі істер министрлігінің қызметкерлері
Сонымен қатар, контрабнадистер өздерінің әдістерінің арсеналын күн сайын
Мемлекеттің экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін кедендік басқару
• Тәуекелді басқару жүйесін, тәуекелді бағалау
• Кедендік бақылаудың техникалық құралдарын үздіксіз
• Аймақтық кедендік
• Кедендік шекара арқылы өткізілетін тауарлар мен транспорттық
• Кеден шекарасын кесіп өту пунктінен бастап кеден
- тауарлар мен
- автокөлік және контейнерлерді тану
- ақпараттарды жинақ орталығына беру
- транспортық құралдарды электорнды пломбалау
- ақпараттарды талдау, жазу, сақтау,
- авто және темір жолдар,
• Пластикалық төлем карталар жүйесін енгізу нәтижесінде салықтар
Тәукелді басқару
- кедендік бақылауды таңдау механизмін транспорентті ету
- кеден ісі
- СЭҚ қатысушыларға
Қорытынды мен ұсыныстар
Осы жоғарыда қарастырылған жайларды
Кеден Одағының мүше елдері алға қойған мақсаттарының бірі-ДСү-на
1. ДСұ-на біртұтас экономикалық кеңісітік ретінде
2. ДСұ-на Кеден Одағының мұше елдерінің
Олар екінші вариантты таңдаған болатын. Себебі, оған мүше
ДКү-ның маман-кадрларды қайта
3. ЕураАзЭҚ мемлекетінің алдында қойған мақсаттарын жүзеге
4. Экономикалық қауіпсіздікті қамтамасыз ету мәселесі
- Мемлекеттің экономикалық қауіпсіздігін
- Кеден органдарының жетілген техника-технологиясымен
- Кеден қызметткерлерінің біліктіліні жоғарлату және кеден
Қорытындылай келе мынадай тұжырымдар жасауға болады.
Біріншіден, мемлекет халықаралық кеден ұйымдарына мұше
Екіншіден, мемелекет халықаралық кеден ұйымдарына мүше бола
Үшіншіден, мемлекет кеден қызметін тиімді пайдалана отырып, экономикалық
Қолданлыған әдебиеттер
1. ҚР Конституциясы 1995ж.
2. ҚР Кеден Кодексі. 01.05.2003ж.
3. Драганов В.Г. "Основы томоженного дела" Москва
4. Әкімшілк құқық бұзушылық туралы ҚР-ның
5. Алимбеков Б.М. "Томоженное право" Алматы
6. Алимбеков Б.М. "Томоженное дело в
7. Основы таможенного дела: учебное пособие. Выпуск
8. Основы таможенного
9. Сәрсенбаев М.А. "Томоженное право" Алматы І998ж.
10. Мадиярова Д.М. "Кеден ісін Ұйымдастыру және басқару"
І2.М.Шаманбаев "Қауіпсіздік бәрінен
14. Н.Б.Балғарина "Қауіпсіздік тұжырымдамасы болашаққа қызмет етеді" Егемен
15.С.Мұса "Еуразиялық Экономикалық Қауымдстық" Егемен Қазақстан 11-
16.ҚР Президентінің Жарлығы "Қазақстанның 2001-2005 жылдары арналған экономикалық
17.Е.О. Алауханов "Есірткіні ауыздықтау қауіпсіз жол ашу" Үкімет
18.Байгісиев М.Н. "Халықаралық экономикалық қатынастар" Алматы, санат1998ж.
19.Л.Матақбаева "ҚР-ның ТМД -дағы интеграциялық саясаты туралы "
20. М.Нұкенов "Экономикалық қауіпсіздік күзетінде " Егемен Қазақстан
21. В.Персняков "Экономическая
22.А.Д. Ершов "Упровления экономической безопасностью а томожнном деле:
23. Кислелевский Ю.Г. Контрабанда: История и современность, М,
24.Дюмулен И.И. Всемирная Торговая Организация: М: ТППРФ 1997г.
26. Тенлибаев Н. "Снижения пошлины: Вести о томожене".
27.Исингарин Н. "ІОЛЕТ -СНГ" проблемы. Поиски решения. С.П.200ІГ.
28.Исингарин Н. "Томоженный Союз"1999г.
29.Мадиярова Д.М. "Сыртқы
экономикадық қауіпсіздігі" 2000ж.
30.Аль-Пари стратегия безопасного экономического развития
условиях глобализации. 2002.
31. Г.Оразбаков "Применение защитных мер. Проблемы и преспективы",
32.Исингарин Н. "Евразийское
33."Всемирная Таможенная Организация-50лет" Кеден,2. 2002г.
34."От таможенного Союза к Евразийскому Экономическому Сообществу",
Кеден 3 ,2002г.
35.Т. Издиб^ев "Разработан Проект импортозамещение в отсраслых легкой
пищевой промышленности на 2000-2003г.г." Каз Правда 8,2000г.
36. К.Арыстанбеков "Казакстан и Вто: экономичеснкий ожидания" Каз
37.Теория "Методолгия
38.Герчикова И.Н. "Международные экономические организации" М.200ІГ. 39.Қазақстан ДСұ-ға
41.Ә.Құланбай "ДСұ-на ену
43."Об утверждении соглашении об общем таможенном тарифе государств
участников Таможенного Союза" ВЭДа РК2001,5
44.Егемен Қазақстан
46.Понарама 20 октября 2000года.
47.«Парасатты кеден саясаты- мемлекеттің экономикалық дамуының қуаты» атты
2005 ж.
1