КІРІСПЕ..................................................................................................................5
1 САЛЫҚ ОРГАНДАРЫНЫҢ ҚЫЗМЕТІН
ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕР.................................8
1.1 Салық кызметін ұйымдастыру принциптері
1.2 Қазақстан Республикасындағы салық кызметінің құрылу
1.3 Салықтық органдарының бақылау қызметін ұйымдастырудағы әлемдік
2 САЛЫҚТАРДЫ БЮДЖЕТКЕ ТӨЛЕУДЕГІ САЛЫҚ
2.1 Қазіргі жағдайда Қазақстан
2.2 Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша
2.3 Қазақстан Республикасының салық
САЛЫҚТЫҚ ОРГАНДАРЫНЫҢ БАҚЫЛАУ ҚЫЗМЕТІН ЖЕТІЛДІРУ
3.1 Нарық жагдайында салықтық
3.2 Салық органдарының бақылау
мәселелері және оны шешу жолдары........................................................69
ҚОРЫТЫНДЫ.......................................................................................................77
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ................................................79
КІРІСПЕ
Нарықтық қатынастардың даму жағдайында экономикалық реформалаудың негізгі міндеттерінің бірі
Қазақстан Республикасы егемендік алып ,тәуелсіз мемлекет болғанына да, міне
Бірінші кезең – 1991 жылғы 9 шілдедегі Қазақ КСР
Екінші кезең – 1995 жылғы 24 сәуірдегі «Бюджетке төленетін
Үшінші кезең – 2001 жылы 12 маусымда Қазақстан Республикасының
Салық кодексі қабылданғаннан бері бірнеше толықтырулар мен өзгерістер жасалды.
Қазақстан Республикасының Салық кодексіін қабылдаудағыең негізгі ерекшеліктері және қол
2006 жылы ел басының жолдауында салық заңдарына төмендегідей өзгерістер
- 2007 жылдан бастап қосылған құн салығының ставкасын 1
- 2007 жылдан бастап барлық жеке тұлғалар үшін табыс
- 2007 жылдың 1 қаңтарынан шағын бизнес субъектілері үшін
- 2008 жылдан бастап әлеуметтік салықты орта есеппен отыз
Мемлекет салықтарды пайдалана отырып, елде болып жатқан экономикалық працестерге
Кез келген мемлекет өзінің қаржылық базасы болғанында ғана өмір
Салық жүйесі – экономиканы реформалаудағы маңызды мәселе. Ол Қазақстанның
Егемен Қазақстанның даму жағдайында жаңа принциптерді құру және енгізу
Диплом жұмысын жазудағы мақсатым Қазақстан Республикасының жаңа салық жұйесінің
Дипломдық жұмыстың бірінші бөлімінде салық жұйесінің даму кезеңдері және
Екінші бөлімінде салықтарды бюджетке есептеумен төлеудегі салық органдарының
Ал, үшінші бөлімінде бақылау қызметін ұйымдастырудағы шетел тәжірибелері және
САЛЫҚ ОРГАНДАРЫНЫҢ ҚЫЗМЕТІН ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ.
1.1 Салық қызметін ұйымдастыру принциптері және құрамы.
Мемлекеттік экономикалық саясаттың бір аясы салық саясаты болып табылады.
Салықтардың мемлекет өміріндегі атқаратын рөлінің негізгі аспектісі мемлекеттің егемендігіне
Салық жұйесінің құрамына мемлекетте алынатын барлық салықтар, салықтық қатынастар
Салық қызметі мемлекеттің экономикалық дамуымен тығыз байланысты. Дүниежүзілік тәжірибе
Салық қызметін ұйымдастыруда мынадай маңызды мәселелердің де көрініс табу
1 салық төлеушілерді жаңа салықтардың енгізілгені жөнінде міндетті түрде
хабардар ету;
салықтарды төлеу, аудару жөнінде сауалдарға кеңес беру;
салық міндеттемелерін атқаруды ерікті түрде атқару әдістері мен салық
Қазақстан Республикасының Конститутциясы, Қазақстан Республикасының «Салықтар және бюджетке төленетін
Қазақстан Республикасының салық қызметінің құрылымына Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігінің
Салық қызметінің аумақтық органдары жоғары тұрған тиісті салық қызметі
Салық қызметінің органдары:
1. тәркіленіп және иесіз қалып, мемлекет меншігіне көшкен мүліктерді
2. салық төлеушінің құқықтары мен мемлекеттің мүдделерін сақтауға және
3. салық төлеушілер туралы ақпараттардың құпиясын сақтауға;
4. салық заңын бұзу фактілерін жинақтау, талдау мен бағалауға
5. салық қызметі органдарының басшылығының ұйғарымыбойынша салық төлеушілерге тексеру
Салық қызметі органдарының құқықтары:
Салық қызметі органдарының:
заңды және жеке тұлғалардың барлық ақша құжаттарының, бухгалтерлік кітаптарын,
Ұйымдар мен азаматтардың банктердегі және банк операцияларының жекелеген
салық заңдарын бұзған ұйымдарға, лауазымды тұлғалар мен азаматтарға салық
ұйымдардың білікті мамандарын басқа да бақылаушы органдардың қызметкерлерін, салық
өз өкілеттілігін жүзеге асырған кезде ұымдар мен азаматтардың табыс
Қазақстан Республикасының салық комитеті – Қазақстан Республикасы
салық мәселелерін реттейтін салық заңдылығы мен өзге де нормативтік
салық және басқа да міндетті төлемдердің бюджетке толық және
салық төлеуден жалтару мен байланысты немесе мемлекет алдындағы
Қазақстан Республикасының Мемлекеттік салық комитетінің тікелей бағынатын органдары бар.
Салық комитетінің қызметкерлері өз салық төлеушілері туралы анықталған мәліметтерді
Салық комитеті қызметкерлерінің құқығына тыс әрекеттері үшін салық төлеушіге
Қазақстан Республикасы салық заңдарының бұзылуы туралы арыздарды, хабарларды және
Салық комитеті органдары:
белгіленген мерзімде төленбеген салықты, айыппұлды ұйымдардан, олардың лауазымды тұлғалары
салық, айыппұл, өсім белгіленген мерзімде төленбеген жағдайда ұйымдар мен
салық комитеті органдарының басшылары ұйымдар мен азаматтардың
Мемелекеттік Қаржы министрлігінің салық комитеті бір қатар іс-
Екіншіден республиканың салық органдарын құрылымдық жағынан құру қарастырылған және
Үшіншіден салық органдары мен салық төлеушілер арасындағы қарым- қатынастар
Нәтижесінде 2005-2006 жылда бюджетке барлық салықтық және салықтық емес
Қазақстан Рспубликасындағы салық қызметін ұйымдастыруға келетін болсақ, тәуелсіздік алғаннан
1.2 Қазақстан Республикасындағы салық Қызметінің құрылу
Бірінші кезең.
1991 жылғы 9 шілдедегі Қазақ КСР Президентінің «ҚазКСР мемлекеттік
1991 жылғы қабылданған Қазақстан Республикасының «Қазақстан Республикасындағы салық
1. Жалпы мемлекеттік салықтардың түрлері.
1. Қосылған құнға салынатын салық.
2. Пайдаға салынатын салық.
3. Акциздер.
4. Бағалы қағаздармен жасалатын операциялардан алынатын салық.
5. Экспорт пне импортқа салынатын салық.
6. Кеден тарифі және баж салығы.
7. Пайдалы қазбаларды геологиялық барлау және геологиялық
8. Тіркелген (ренталық) төлемдер.
9. Транспорт құралдарына салынатын салық.
10. Автотранспорт құралдарын сатып алуға салынатын салық.
11. Автотранспорт құралдарының Қазақстан Республикасына келіп
кіргені үшін төленетін ақы.
12. Заңды үйымдардың мүлкіне салынатын салық.
13. Қазақстан Республикасы азаматтарынан, шетел азаматтарынан және
азаматтығы жоқ адамдардан алынатын табыс салығы.
14. Мемлекеттік баж салығы.
15. табиғат ресурстарына салынатын салық.
16, Колхозшылардың еңбегіне ақы төлеу қорына салынатын салық.
2. Жалпыға бірдей міндетті жергілікті салықтар мен алымдар.
1. Жер салығы.
2. Жеке адамдардың мүлкіне салынатын салық.
3. Орман табысы.
4. Су үшін төленетін ақы.
5. Табысқа салынатын салық.
6. Кәсіпкерлік қызметті тіркеу үшін алынатын алым.
7. Кәсіпкерлік қызметтің субъектілері ретінде тіркелмеген азаматтардан
алынатын алым.
8. Заңды ұйымдарды мемлекеттік тіркеуден өткізгені үшін алынатын
алым.
9. Елтаңбалық алым.
10. Мұрагерлік және сыйға тарту тәртібімен ауысқан мүлікке салынатын
салық.
3 Жергілікті салықтар мен алымдар:
1. Курорттық аймақта өндірістік мақсаттағы обьектілер құрылысына
салынатын салық.
2. Курорттық алым.
3. Азаматтардан алынытын мақсатты алым.
4. Жарнамаға салынатын салық.
5.Автотранспорт құралдарын, есептеу техникасы және жеке
компьютерлерді қайта сатуға салынатын салық.
6. Автотранспортты аялдауға қойғаны үшін алынатын алым.
7. Жергілікті символиканы пайдалану құқығы үшін алым.
8. Ипподромдарда ат жарысына қатысқаны үшін алынатын алым.
9. Ат жарысындағы ұтысы үшін алынатын алым.
10. Ипподромдарда тотализатор ойынына қатысушы адамдардан
алынатын алым.
11. Тауар биржаларында және валютаны сату және сатып алу
жасалған мәмілелерден алынатын алым.
12. Аукциондық сатудан алынатын алым.
13. Кино-телетүсірімдер өткізу құқығы үшін алынатын алым.
14. Пәтер алуға берілген рұқсат қағаз (ордер) үшін алынатын
15. Ит иелерінен алынатын алым.
16. Спиртті ішімдіктермен сауда-саттық жасау құқығы үшін алынатын
лицензиялық алым.
17. Жергілікті аукциондар өткізу және лотереялар ойнату құқығы үшін
алынатын лицензиялық алым.
Екінші кезең.
Қазақстан Республикасының Үкіметі 1995 жылдың басында салық реформасын ұзаақ
Жалпы мемлекеттік салықтар:
Заңды және жеке тұлғалардан алынатын табыс салығы.
Қосылған құнға салынатын салық.
Акциздер.
Бағалы қағаздармен жасалатын операцияларға салынатын салық.
Жер қойнауын пайдаланушылардың арнайы салығы мен бөлімдері.
Жергілікті салықтар мен алымдар:
Жер салығы.
Заңды және жеке тұлғалардың мүлкіне салынатын салық.
Көлік құралдарына салынатын салық.
Кәсіпкерлік қызметпен айналысатын жеке тұлғаларды және заңды тұлғаларды тіркегені
Жекелеген қызмет түрлерімен айналысу құқығы үшін алынатын алым.
Аукциондардан алынатын алым..
Қазақстан Республикасы Президентінің бұл жарлығы Қазақстан Республикасының 1999 жылғы
Осы кезде Қазақстан Республикасында салықтар, алымдар және басқа да
Заңды және жеке тұлғалардан алынатын табыс салығы;
қосылған құнға салынатын салық;
акцииздер;
бағалы қағаздар эмиссиясын тіркегені және мемлекеттік тіркеуге жатпайтын акциялар
жер қойнауын пайдаланушылардың арнаулы төлемдері мен салықтары;
әлеуметтік салық;
автокөлік құралдарының Қазақстан Республикасының амалы бойынша жүргені үшін алынатын
жер салығы;
заңды және жеке тұлғалардың мүліктеріне салынатын салық;
көлік құралдарына салынатын салық;
10-1 бірыңғай жер салығы;
11. кәсіпкерлік қызметпен айналысатын жеке тұлғаларды және заңды тұлғаларды
12. қызметтің жекеленген түрлері мен айналысу құқығын білгені үшін
13. аукциондық сатудан алынатын алым;
14. Қазақстан Республикасының базарларында тауарларды сату құқығын бергені үшін
15. Қазақстан Республикасының радиожиілік ресурстарын пайдаланғаны үшін төленетін төлем;
16. заңды және жеке тұлғалардың Алматы қаласының рәміздерін өз
16-1 заңды (мемлекеттік кәсіпорындарды, мемлекеттік мекемелер мен коммерциялық емес
17. жеке тұлғалардың ставкасын есептеу базасының 1 пайызынан жоғары
Үшінші кезең.
2001 жылы 12 маусымда Қазақстан Республикасының жаңа Салық кодексі
Салық кодексі салықты және бюджетке төленетін басқа да міндетті
Қазақстан Республикасының салық заңдары Салық кодексінен, сондай-ақ қабылдануы Салық
Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдерді төлеу
Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер –
Салық кодексі мен Қазақстан Республикасының басқа да заң актілерінің
Салық заңдары Қазақстан Республикасының бүкіл аумағында қолданыста болады,
Салық кодексіне жаңа салықтар және бюджетке төленетін басқа да
Қазақстан Республикасының Салық кодексіне сәйкес салықтың 9 түрі бар.
Салықтың түрлері:
Корпорациялық табыс салығы.
Жеке табыс салығы.
Қосылған құн салығы.
Акциздер.
Экспортталатын шикі мұнайға, газ конденсатына рента салығы.
Жер қойнауын пайдаланушылардың салықтары мен арнайы төлемдері.
Әлеуметтік салық.
Жер салығы.
Көлік салығы
Мүлік салығы.
Алым дегеніміз – белгілі бір қызмет түрін бастар алдында
2002 жылы алымның 13 түрі болды. 2003 жылдан бастап
Алымдардың түрлері:
Заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Жеке кәсіпкерлерді мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Жылжымайтын мүлікке құқықтарды және олармен жасалған мәмілелерді мемлекеттік тіркегені
Жылжымалы мүлік кепілін мемлекеттік тіркегені үшін алым (2005 1
Радиоэлектрондық құралдарды және жиілігі жоғары құрылғыларды мемлекеттік тіркегені үшін
Механикалық көлік құралдары мен тіркемелерді мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Теңіз, өзен кемелері мен шағын көлемді кемелерді мемлекеттік тіркегені
Кеменің немесе жасалып жатқан кеменің ипотекасын мемлекеттік тіркегені үшін
Азаматтық әуе кемелерін мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Дәрі-дәрмек құралдарын мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Туындылар мен сабақтас құқықтар обьектілеріне құқықтарды, туындылар мен сабақтас
Автокөлік құралдарының Қазақстан Республикасының аумағы арқылы жүру алымы.
Аукциондардан алынатын алым.
Жекелеген қызмет түрлерімен айналысу құқығы үшін лицензиялық алым.
Телевизия және радио хабарларын тарату үйымдарына радиожиілік спектірін пайдалануға
Төлемақы – белгілі бір қызмет түрін пайдаланған кезде төленетін
Төлемақының 9 түрі бар. 2005 жылы төлемақыға өзгеріс енгізілді.
Төлемақының түрлері:
Жер учаскелерін пайдаланғаны үшін төлемақы.
Жер бетіндегі көздердің су ресурстарын пайдаланғаны үшін төлемақы.
Қоршаған ортаны ластағаны үшін төлемақы.
Жануарлар дүниесін пайдаланғаны үшін төлемақы.
Орманды пайдаланғаны үшін төлемақы.
Ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды пайдаланғаны үшін төлемақы.
Радиожиілік спектрін пайдаланғаны үшін төлемақы.
Қалааралық және халықаралық телефон байланысын бергені үшін төлемақы (2005
Кеме жүретін су жолдарын пайдаланғаны үшін төлемақы.
Сыртқы (көрнекі) жарнаманы орналастырғаны үшін төлемақы.
Мемлекеттік баж дегеніміз – уәкілдік берілген мемлекеттік органдардың немесе
Баж салығы – алып келінген, сыртқа шығарылатын, сондай-ақ транзитті
Мемлекеттік баж салығы – төленетін қызмет тізімі заңды және
Кеден төлемдері:
кеден бажы;
кеден алымдары;
алдын ала шешім қабылдағаны үшін төлемақы;
алымдар.
1.3 Салықтық органдарының бақылау қызметін ұйымдастырудағы әлемдік тәжірибесі.
Көптеген елдердің салық қызметінің дұрыс ұйымдастырылуы оларды осы қызметтегі
Өзге елдердің салық жүйесінің құрылымымен танысу үшін алдымен әлемдегі
АҚШ-тың салық жүйесі осы мемлекет пайда болғаннан бастап қалыптасқан.
Ішкі Кірістер Қызметінің негізгі басқару қызметіне мыналар:
салықтардың түсуін бақылау;
салықтық декларациялардың толтырылуының дұрыстығын бақылу;
салықтар бойынша қарыздарды өндіріп алу;
салықтық санкцияларды қолдану;
салықтық төлеушіге артық төленген соммаларды қайтару.
Салық жүйесі және салықтардың аударылу дұрыстығы мен төлену дұрыстығына
Салық жинаудың мынандай үш тәсілі қолданылады:
декларация бойынша;
салықтық төлем көзінен өндіру;
бағалық салық төлемдері.
Салық төлеудің алғашқы екі тәсілі біздің елдің тәжірибесінен де
Бағалық салық жеңілдітерінің бағалық сомасын шегергеннен кейінгі жыл ішінде
Үш жыл ішінде салық салынатын табысы 1 млн. дллардан
Жыл сайын Ішкі Кірістер Қызметіне 100 млн-нан аса
Салықтан жалтарудың дүниежүзілік тәжірибесінде бірінші орында оффшорлық компаниялар тұр.
Тәжірибе жүзінде дүниедегі бүкіл ақшаның үштен бір бөлігі оффшор
Оффшорлық аймақтар – бұл ресми заңдастырылған аймақтар, мұнда салықтар
Голландық салық қызметінің бағасы бойынша салық төлеушілердің 70 пайызының
Фискалды салық Францияда, Жапонияда, Италияда қолданылады, ал Ұлыбританияда жоқ,
Жергілікті бюджеттерде екінші қатардағы тиімді емес салықтар бекітілген. Жергілікті
Ұлыбританияда салықтық саясатқа байланысты парламент пен үкіметтің ұсыныстарын әзірлеп
Ал Канада мемлекетінде салықтық заңдардың жобасын жасау және салықтық
Осыған ұқсас салық жүйесіндегі құрылым Жапонияда да қабылданған. Мұнда
Австралияда осы мемлекеттердің салық жүйесінің құрылымына мүлдем қарама-қарсы жүйе
Салық органдарының бақылау қызметін сөз ете келе, Кытай Халық
Салық төлеуден қашу салық төлеушілердің оларды төлемеу немесе бекітілген
Қазіргі уақытта салық органдарында қажет болған жағдайда заңдарды өз
Енді Қазақстан Республикасы өзінің салық салу қызметін жоғары деңгейнге
2 САЛЫҚТАРДЫ БЮДЖЕТКЕ ТӨЛЕУДЕГІ САЛЫҚ ОРГАНДАРЫНЫҢ БАҚЫЛАУ ҚЫЗМЕТІНЕ
2.1 Қазіргі жағдайда Қазақстан Республикасындағы салық жүйесінің
Қазақстан Республикасының 1991 жылдың 25 желтоқсанында қабылданған «Қазақ Республикасындағы
Бұл заң салық жүйесін құрудың басты принциптерін, алым мен
Салық жүйесі мемлекет және заңды тұлғалар арасындағы қаржы қатынастарының
Салық жүйесі мемлекет қаржы көздерінің түсімдерінің негізгі құралы болуымен
Қазақстан Республикасында салық жүйесінің қызметін жетілдіру жұмыстары 1995 жылдан
Салық салу механизмі – кез-келген экономикалық жүйенің күрделі бөлігінің
Дүниежүзілік тәжірибе көрсетіп отырғандай бүкіл өркениетті мемлекеттердегі салықтық реттеу
Қазіргі кезеңдегі жағдайларда салықтардың мемлекеттік органдарды қаржылық ресурстарды қамтамасыз
09.07.91 жылғы 380 «Қазақ ССР мемлекеттік салық қызметі туралы»
1-кезең (1994-1995 жж) – Салық Кодексін дайындау мен енгізу;
2-кезең (1996-1998 жж) – нарық экономикасының талаптарына сай салық
1-кезеңнің мақсаты салық жүйесін құрудағы базалық принциптерді, жаңа Салық
Жаңа салық заңдылығын тез арада дайындау мен енгізуге деген
Салық Кодексімен көптеген кейде бір-біріне қайшы келетін заңдар мен
Заң шығару органдарында белгілі бір топ мүддесі үшін жеңілдік
іріктеп жеңілдік беру принципін жаппай жеңілдік беру принципімен алмастыру;
өзіндік құн есептеу базасы болып табылатын салықтар мен төлемдер
Қазақстан Республикасы салық жүйесінің даму тарихында 1994 жылы
Заңды тұлғалардан алынатын салық үлесі 31,2 пайызға ұлғайды. Салық
Дербес салық жүйесі үшін 13 жыл деген көп мерзім
Бірінші кезеңде дербес тәуелсіз салық саясатының негізд ері қаланды.
Сондай-ақ, аталмыш кезеңді жаңа экономикалық қатынастардың енді-енді қалыптасып жатуымен
2000 жылы мемлекеттік бюджеттің орындалуындағы түсімі 598746 млн. теңгені
Бюджеттің табыс бөлігіндегі салықтық түсімдердің орындалуына келетін болсақ, салықтық
1994 жылы ҚР салық жүйесінде болған өзгерістерге талдау кезінде
- кәсіпкерлікті жан-жақты қолдау,
- мемлекеттік бюджет жүйесінің нақты қажеттілігін қанағаттандыру,
- жеке салық төлеушілерді өзінің алып жатқан табысын кәсіпкерлікке
салуды ынталандыру,
- салық салумен байланысты кең заң шығару базасын келтіру,
- екі-үш рет салық салудан табысты қорғау механизмін құру,
- салық салуда әділдікке жету,
- тұрмысы нашар адамдарды әлеуметтік қорғаумен қамтамасыз ету,
- табыс алу көздеріне байланыссыз салық салудың біртекті шкаласын
құру,
- мемлекеттің ұлттық және аумақтық мүдделерін есептеу,
- салық салу жүйесін құруда әлемдік тәжірибені қолдануға ұмтылу.
Жоғарыдағы мақсаттарға сәйкес ҚР бүкіл салық жүйесін өзгертуге және
Салық реформасының басты мақсаты салықтар мен төлемдерді қысқарту арқылы
Жоғарыда көрсетілген Салық Кодексі 1995 жылдың 1 шілдесінен бастап
Салықтар мен алымдардың санын қысқартумен қатар, жаңа заңдылықтың тағы
Бүгінде салық жүйесі ең маңызды экономикалық реттеуші, экономиканы мемлекеттік
Қазақстан Республикасының салық жүйесі салықтардың, алымдардың және баждардың түрлерін,
Қазақстан Республикасындағы салықтардың, салық сипатындағы алымдардың тізбесі мыналарды қамтиды:
Салықтар:
1 Корпорациялық табыс салығы.
2 Жеке табыс салығы.
3 Қосылған құнға салынатын салық.
4 Акциздер.
5 Жер қойнауын пайдаланушылардың салықтары мен арнаулы
төлемдері.
6 Әлеуметтік салық.
7 Жер салығы.
8 Көлік құралдарына салынатын салық.
9 Мүлікке салынатын салық.
Алымдар:
1 Заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркегені үшін алынатын алым.
2 Жеке кәсіпкерлерді мемлекеттік тіркегені үшін алынатын алым.
3 Жылжымайтын мүлікке құқықтарды және олармен жасалған
мәмілелерді мемлекеттік тіркегені үшін алым.
4 Радио злектрондық құралдарды және жиілігі жоғары
құрылғыларды мемлекеттік тіркегені үшін алынатын алым
5 Механикалық көлік құралдары мен тіркемелерді мемлекеттік
тіркегені үшін алым.
6 Теңіз, Өзен кемелері мен шағын көлемді кемелерді
мемлекеттік тіркегені үшін алым.
7 Азаматтық әуә кемелерін тіркегені үшін алым.
8 Дәрі-дәрмек құралдарын мемлекеттік тіркегені үшін алым.
9 Авто көлік құралдарын Қазақстан Республикасының аумағы
арқылы жүру алымы.
10 Аукциондардан алынатын алым.
11 Жекелеген қызмет түрлерімен айналысу құқығы үшін
лицензиялық алым.
12 Телевизия және радио хабарларын тарату үйымдарына радио
жиілік спектірін пайдалануға рұқсат беру үшін алым.
Төлем ақылар:
жер учаскілерін пайдаланғаны үшін төлемақы.
жер бетіндегі көздердің су ресурстарын пайдаланғаны үшін төлемақы.
қоршаған ортаны ластағаны үшін төлемақы.
жануарлар дүниесін пайдаланғаны үшін төлемақы.
орманды пайдаланғаны үшін төлемақы.
ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды пайдаланғаны үшін төлемақы.
радиожиілік спектрін пайдаланғаны үшін төлемақы.
кеме жүретін су жолдарын пайдаланғаны үшін төлемақы.
сыртқы жарнаманы орналастыру үшін төлемақы.
Мемлекеттік баж.
Кеден төлемдері:
кеден бажы.
кеден алымдары
алдын-ала шешім қабылдағаны үшін төллемақы
алымдар
Қазақстан Республикасының мемлекеттік бюджетінің кіріс бөлімінің 80 пайыз шамасы
Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің мәліметі бойынша бюджетке салық түсімдері
Соңғы жылдардың көрсеткіштерін салыстыру арқылы көрсеткіштердің ауытқу деңгеін анықтауға
Мемлекет бюджетінің 2005 жылмен 2006 жылғы көрсеткіштерін салыстыру арқылы
Кесте 1.
Мемлекеттік бюджеттегі салық түсімдері (2006 ж.)
Салықтардың аталуы
Корпорациялық табыс салығы 382814 331859 382814 115,4
Жеке табыс салығы 98535
98042 98535 100,5
Әлеуметтік салық 167995
166859 167995 100,7
Заңды тұлғалардың мүлкіне салынатын салық
31156 30008
1462
Жер салығы 6294
5865 6294 107,3
Көлік құралдар салығы 5994
5563 5994 107,7
Ішкі өндіріс тауарларына ҚҚС 57782 71437 49615 69,5 6098
Ішкі өндіріс тауарларына акциздер 21894 716 402 56,0
Кедендік төлемдер және салық 243533 232324 243533 104,8
Жер қойнауын пайдаланушыларды арнайы төлемі 135961
Мемлекеттік төлем консулдық жинақтар
Жер телімін пайдалану төлемі
5505
5343 5505 103,0
Қоршаған ортаны ластағаны үшін төлемдер
12557 13802
Су және орманды пайдалану төлемі 522
529 522 98,7
Әртүрлі салық түсімдері 6110 5691 2657 46,7 3105
Барлығы 1186137 763505 816458 106,9 362840 369679 101,9
Ескерту:Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі «Статистикалық Бюллетень»
Кесте 2.
2005-2006 жж. Мемлекеттік салықтар мен төлемдердің республика бойынша түсімдері.
Млн.теңге
Төлемдердің аталуы 2005 ж. нақты 2006 ж. нақты Ауытқу
%
1 2 3 4 5
Корпорациялық табыс салығы 351703 487175 135472 138,5
Жеке табыс салығы 93281 98535 5254 105,6
Әлеуметтік салық 157676 167995 10319 106,5
Заңды тұлғалардың мүлкіне салынатын салық 25835 30008 4173
Жеке тұлғалардың мүлкіне салынатын салық 1353
Жер салығы 5874 6294 419 107,1
Көлік құралдар салығы 5098 5994 896 117,6
Ішкі өндіріс тауарларына ҚҚС 80516 57782 -22734 78,1
Ішкі өндіріс тауарларына акциздер, барлығы 21760 21894 134 100,6
Соның ішінде:
- ішімдік өнімдеріне акциз 6007 5430 -577 90,4
-жанар май акцизі 10356 5071 716 106,9
Кедендік төлемдер және салық 198539 243533 44993 122,7
Жер қойнауын пайдаланушылардың арнайы төлемдері 100610 152393 51783
Мемлекеттік төлем, консулдық жинақтар 7324 7818 -106 98,7
Жер иелігін пайдалану төлемдері 5159 5505 346 106,7
Қоршаған ортаны ластағаны үшін төлемдер 10582 13802 3220 130,4
Су және орманды пайдаланғаны үшін төлемдер 701 522 -179
Әр түрлі салық түсімдері 4255 6110 1856 143,6
Салық түсімдерінің барлығы: 1070866 1306930 236064 122,0
Ескерту:Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі «Статистикалық Бюллетень»
Салықтардың және бюдж етке төленетін басқада міндетті төлемдердің сомасы
Қазақстан Республикасының 2005 жылға арналған республикалық «Бюджет туралы» заңына
Бүгінде республикамызда шаруашылық жүргізуші (шағын және орта бизнес) субъектілеріне
Салық жүйесі өзінің құрамына мемлекеттік салық қызметі – қаржы
Оңтүстік Қазақстан облыстық салық қызметі ҚР қаржы Министрлігінің мемлекеттік
Бүгінгі күні мемлекеттік, облыстық, аудандық бюджеттердің табыс бөлігін толтыруда
Қазіргі кезде болжамдардың орындалуына септігін тигізетін негізгі факторлардың бірі
Талдау арқылы бюджетке келіп түсетін салықтардың артқанын байқауымызға болады.
Кесте 3.
2005-2006 жж. Мемлекеттіксалықтар мен төлемдердің республика бойынша түсімдері.
Млн. теңге
Төлемдердің аталуы 2005 ж. нақты 2006 ж. нақты Ауытқу
%
1 2 3 4 5
Корпорациялық табыс салығы 351703 487175 135472 138,5
Жеке табыс салығы 93281 98535 5254 105,6
Әлеуметтік салық 157676 167995 10319 106,5
Заңды тұлғалардың мүлкіне салынатын салық 25835 30008 4173
Жеке тұлғалардың мүлкіне салынатын салық 1353
Жер салығы 5874 6294 419 107,1
Көлік құралдар салығы 5098 5994 896 117,6
Ішкі өндіріс тауарларына ҚҚС 80516 57782 -22734 78,1
Ішкі өндіріс тауарларына акциздер, барлығы 21760 21894 134 100,6
Соның ішінде:
- ішімдік өнімдеріне акциз 6007 5430 -577 90,4
-жанар май акцизі 10356 5071 716 106,9
Кедендік төлемдер және салық 198539 243533 44993 122,7
Жер қойнауын пайдаланушылардың арнайы төлемдері 100610 152393 51783
Мемлекеттік төлем, консулдық жинақтар 7324 7818 -106 98,7
Жер иелігін пайдалану төлемдері 5159 5505 346 106,7
Қоршаған ортаны ластағаны үшін төлемдер 10582 13802 3220 130,4
Су және орманды пайдаланғаны үшін төлемдер 701 522 -179
Әр түрлі салық түсімдері 4255 6110 1856 143,6
Салық түсімдерінің барлығы: 1070866 1306930 236064 122,0
Ескерту: Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі «Статистикалық Бюллетень»
түсіндіру жұмыстары жүргізілді бұған 1000-даған салық төлеушілер мен қоғамдық
Сәуір айынан бастап, әр айдың екінші бейсенбісінде салық ұйымдары
Берешек сомасын өндіру-бюджетке түсетін кіріс көздерінің бірі. 01.01.2007 жылғы
Соңғы екі жыл ішінде берешек сомасы айтарлықтай кемігені байқалады,
ОҚО Әкімінің бағдарламасына сәйкес, өтеу мерзімі 01.01.2004 жылға дейін
Ауыл шаруашылық департаментімен бірге соттан тыс рәсіммен бірге 150
механизмі және олардың түсуін бақылау әдістері жиынтығына қатысты болып
салық төлеушілердің менталитеті және азамат позициясына, яғни қоғам сана
мотивация ерекшеліктеріне, яғни салық реформасының табыстылығына салық төлеушілердің жеке
салық төлеушілердің салық жүйесінің және оның бөлек бөлімдерінің спецификасын
Облыс бойынша бюджеттің өткен жылға арналған кіріс бөлігі 41231,1
Қаржы бақылау комитеті басқармасы тексерген 567 мекемеден қаржы тәртібінің
Енді әрбір салық түрі бойынша бақылау жұмысының қалай жүргізілгеніне
Заңды тұлғалардың қосылған құн салығы бойынша облыстық салық комитетінде
Акциз салығы бойынша облыста 2005 жылы 102 салық төлеуші
Облыс бойынша әлеуметтік салықтың төлеушілері ретінде 4616 заңды тұлға
Кесте 4.
Оңтүстік Қазақстан аудандары бойынша салық түсімдерінің құрылымы.
Млн. теңге пайызбен
Жергілікті бюджеттегі табыстар Салықтық түсімдер Жеке табыс салығы
Бәйдібек 205,4 20,8 4,2 11,7 0,9 0,3 1,1 0,2
Қазығұрт 228,9 30,6 6,7 14,9 1,8 0,6 1,0 1,6
Мақтарал 607,6 130,1 23,5 61,7 10,2 3,9 1,6 4,1
Ордабасы 236,5 39,7 7,4 17,7 2,4 0,6 1,2 1,9
Отырар 256,0 30,7 5,2 18,6 1,2 0,5 0,7 1,6
Сайрам 592,4 166,3 26,6 49,7 8,5 5,8 2,0 15,3
Сарыағаш 569,5 130,3 20,7 48,9 7,5 6,4 2,2 6,2
Созақ 227,1 103,4 27,0 52,7 2,0 1,7 0,3 0,08
Төле би 265,9 57,9 14,3 25,9 2,3 0,9 0,8
Түлкібас 215,9 60,5 10,5 22,3 1,8 0,6 0,7 5,6
Шардара 224,5 34,9 6,2 19,8 1,1 0,8 0,7 1,5
Арыс қ. 166,7 66,2 13,3 34,4 2,8 1,8 0,9
Кентау қ. 226,1 48,0 9,5 25,2 2,0 1,9 0,5
Түркістан 468,3 127,8 26,6 56,6 8,1 4,5 1,3 13,6
Шымкент 2266,8 1980,6 224,4 492,1 44,0 34,7 17,3
Облбюджет 10069,5 1459,9 426,0 452,2 53,1 45,5 11,5 0
Барлығы 16827,1 4487,7 852,1 1904,4 149,7 110,5 43,8 21,18
Ескерту: ОҚО департаментінің мәліметі бойынша.
Жергілікті бюджеттің орындалуын көріп отырғанымыздай аудандар бойынша ең жоғарғы
2.3 Қазақстан Республикасының салық қызметінің құрылымы.
Салық қызмет органдарына салық және бюджетке төленетін басқа да
Салық органдарына облыстар, Астана және Алматы қалалары бойынша салық
Салық органдары тиісті жоғары тұрған салық қызмет органына төменнен
Салық органдарының бірінші басшыларын қызметке уәкілетті мемлекеттік органның бірінші
Салық қызмет органдары:
нормативтік құқықтық актілерді әзірлеуге және бекітуге;
өз құзіреті шегінде салық міндеттемелерінің туындауы, орындалуы мен тоқталуы
белгіленген тәртіппен салық бақылауын жүзеге асыруға;
салық төлеушінің ақша құжаттарына, бухгалтерлік кітаптарына, есептеріне, сметаларына, ақшасының
салық төлеушіден уәкілетті мемлекеттік орган белгілеген нысандар бойынша салық
Қазақстан Республикасының заң актілерінде белгіленген тәртіппен салық тексеруін жүзеге
Орналасқан жеріне қарамастан табыс табу үшін пайдаланылатын кез-келген
Қазақстан Республикасы үкіметі бекітетін тізбе бойынша уәкілетті мемлекеттік орган
Тексерілетін салық төлеушіге – заңды тұлға мен жеке кәсіпкерге
Көзделген жағдайларда салық төлеушінің салық міндеттемесін жанама әдіспен айқындауға;
Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес соттарға талаптар қоюға құқылы.
Салықтық тексеру барысыеда салық және бюджетке төленетін басқа да
Салық қызмет органдары Қазақстан Республикасының салық заңдарымен көзделген өзге
Уәкілетті органдардың бюджетке төленетін міндетті төлемдерді
алу жөніндегі өкілеттіктері ерекше бөлімінде айқындалады.
Жергілікті атқарушы орган салық төлеуші – жеке тұлға төлейтін
Жергілікті атқарушы органдар аталған салықтарды жинауды уәкілетті мемлекеттік орган
Жергілікті атқарушы органдар:
салық төлеуші жеке тұлғаға салықты төлеу фактісін растайтын квитанция
төлеген салық сомаларын растайтын квитанция берілген күннен кейінгі келесі
квитанциялардың дұрыс толтырылуы мен сақталуын қамтамасыз етуге;
уәкілетті мемлекеттік орган белгілеген тәртіппен және мерзімдерде салық органына
1. Салық қызмет органдары орталық және жергілікті мемлекеттік органдармен
2. Мемлекеттік органдар салық заңдарының орындалуын бақылауды жүзеге асыру
3. Салық қызмет органдары мен кеден органдары өздеріне жүктелген
4. Салық қызмет органдары мен жергілікті атқарушы органдар салық
а. Салық қызмет органдарының лауазымды адамдары қызметтік міндеттерін атқару
ә. Қызметтегі жұмысын жүзеге асыруына байланысты салық қызмет органдарының
б. Қызметтегі жұмысын жүзеге асыруына байланысты салық қызмет органдарының
в. Салық қызмет органдарының лауазымды адамы қызметтік міндеттерін орындау
- Қаза тапқан адамның соңғы лауазымы бойынша республикалық бюджет
- Қазақстан Республикасы заңдарында белгіленген мөлшерде және тәртіппен асыраушысынан
5. Қыметтік міндеттерін орындауына байланысты салық қызмет органдары лауазымды
Облыстардағы, ауданадрдағы, қалалар мен қалалық аудандардағы мемлекеттік салық комитеттік
Салық қызметінің негізгі міндеттері мыналар:
салық заңдарының орындалыун қамтамасыз ету, оның тиімділігн зерделеу;
заңдардың салық мәселелері жөнінде басқа мемлекеттермен жасалатын шарттардың жобалауын
салық төлеушілерге олардың құқықтары мен міндеттерін түсіндіру, салық заңдары
Салық қызмет органдарының негізгі міндеттері:
салық төлеушілердің құқықтары мен мемлекет мүдделерін сақтау және қорғау,
салық төлеушілер мен салық салынатын объектілердің есебін уақытылы алу;
салық төлеу мен төлеуге байланысты декларацияны және басқа да
мәліметтер құпиясын сақтау;
салық төлеуден жалтарып жүрген жеке және заңды тұлғаларды салық
салық тәртібін бұзушыларға, салықты уақытылы төлемеушілерге, салықты дұрыс есептемей
Салықтан жалтару қылмыстық іс болып саналады, Қазақстан Республикасының Қылмыстық-процессуалдық
Салық кодексіне сәйкес салық органдарының қызметкерлері салық полициясы органдарымен
Салық қызметінің қызметкерлері өздерінің міндеттерін атқару барысында оларды заң
уақытылы салық инспекциясына тіреліп, тіркеу номерін алуға;
мемлекеттік салық комитетінің актілеріне сәйкес есеп құжаттамаларды жүргізуге, осы
белгіленген мерзімде салық декларациясын тапсыруға;
атқарылған жұмыс және көрсетілген қызмет үшін төлемді жүзеге асыратын
салық заңдарын, салық төлеу тәртібін, салық төлеу мерзімін қатаң
Салық төлеушінің құқы:
жүргізілген текскру актілерімен танысу;
салық органдарына салықтарды есептеу мен төлеу және жүргізу мен
салық салуға қатыссыз деп саналатын ақпарат пен құжаттарды тапсырмауға
3. САЛЫҚТЫҚ ОРГАНДАРЫНЫҢ БАҚЫЛАУ ҚЫЗМЕТІН ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ.
Нарық жағдайындағы салықтық реттеуді жетілдіру жолдары.
Қазақстанның 2030 жылға дейінгі даму стратегиясы болашақтағы мемлекетіміздің негізгі
Осыған сәйкес, салық жүйесінің алдында тұрған маңызды мәселелердің бірі
1999 жылдың қорытындысы бойынша, мұнай экспорттаудан тек салық түрінде
Осындай көлеңкелі экономиканың келеңсіз әрекеттерінен еліміздегі әрекеттерінен елімізднгі күнделікті
Дер қойнауындағы табиғи байлықтар өндірушілердің табыстары әлемдік бағаға байланысты
Аталған кемшіліктерді жою үшін шикізатты өндірушілерге салынатын табыс салығының
Егер экспортталатын шикізаттың әлемдік бағасы күрт төмендеп кетсе, онда
Сонымен, шикізатты экспорттаушылар қолданылып келген үстеме пайдаға салынатын салықты
Осы аталған салық төлеушілер мен еліміздің экономикасында орын
Қазақстан жағдайында халыққа коммналды қызметтер көрсетіп отырған жеке және
Аса бір ойланып жүрген мәселенің бірі – жеке тұлғалардың
Қазақстан салық жүйесінде орын алып отырған әлеуметтік салық компания
Осы аталған мәселеге байланысты мынадай ұсыныс туындайды. Әлеуметтік салықты
Кесте 5.
Компания қызметкерлері Төленетін жалақы мөлшері (теңге) 45000-нан астам мөлшер
1-қызметкер 50000 5000
2-қызметкер 40000
3-қызметкер 60000 15000
4-қызметкер 20000
5-қызметкер 100000 55000
6-қызметкер 30000
Барлығы 300000 75000
Ескерту таблица автормен жасалған
Кестеде көрсетілгендей, компанияның тек үш қызметкері ғана 45000 теңгеден
Бұл сұраққа жауап беру үшін алдымен әлеуметтік салықты төлейтін
Жоғарыда көрсетілген әлеуметтік салық төленбейтін деңгейі 45000 теңге шамасында
Шаруашылық субъектілері үшін олардың қызмет түріне баланысты емес салалар
Мемлекет барлық шаруашылық субъектілер үшін бірыңғай даму мүмкіндіктерін жасау
Қазіргі салық жүйесінде болып жатқан қарқынды өзгерістерді ескеріп, ондағы
Салық жүйесі деп, ең алдымен экономиканың барлық қажеттіліктеріне жауап
Аталмыш жүйе уақыттағы жағдайлрға мүлдем сәйкес емес еді. Экономика
Ал енді екінші кезеңіне тоқталатын болсақ, салық жүйесінің қалыптасуна
Салық жүйесінің дамуының үшінші кезеңінде, яғни қазіргі кезде салық
Салық қолайлы жағдай жасау мақсатында барлық аумақтық салық комитеттерінде
Салық есеп нысандарының толтырылуы барлық өтініш нысандары түрлерінің толтырылу
Барлық салық төлеушілерге интернет және терминал арқылы салық ұйымдарымен
Бүгінде бұл мүмкіндікті 27671 салық төлеуші пайдаланып отыр. Егер
01.01.2006 жылға ақпаратты қабылдау және өңдеу орталығымен ҚР ҚМ
Елімізде нарық байланысының қалыптасуымен дамуына байланысты, жеке және заңды
Қолдағы көптеген рәсімделмеген және декларацияланбаған мүлік мемлекетімізге келеңсіз салдар
Заң қабылданған уақыттан бері облыс салық ұйымдары мүлікті жария
2007 жылға ОҚО бойынша салық комитетінің алдындағы жоғары міндеттер:
- республикалық және жергілікті бюджет бойынша жеткізілген болжамды жоспардың
- тіркелмеген салық төлеушілерді анықтап, есепке алу жұмыстарын күшейту;
- уәкілетті органдармен бюджетке қосымша кіріс көздері ашу мақсатында
- белешекті төмендету;
- ұсынылатын мемлекеттік қызмет сапасын арттыру;
- салық төлеушілер арасында салық заңдылықтарын түсіндіру жұмыстарын жақсарту,
- мүлікті жария ету жұмысын табысты аяқтау.
Салық органдарының бақылау қызметінің тиімділігін арттыру мәселелері және оны
Қандай да болмасын мемлекеттің салық жүйесі негізінде екі қызметті
Салықтардың атқаратын бақылау қызметіне кеңінен тоқталсақ оның оншалықты
Салық органдардың бақылау қызметі бюджет саясаты аясында салықтарды жинауғабағытталған
Талдау есептерін шешу үшін кейбір жағдайларда жиынтық обьектілердің ішінен
Жаңа салық кодексі бойынша есептемелерді әзірлеу мен тапсыру процесі,
Декларациялардың электронды қабылдану жүйесі Салық кодексіне енгізілді. Алайда, бұл
Енді декларацияның өңделіп жасалуына тоқталып кетсек, оны кодтаудың басты
Талдау жүргізу жүйесі де түбегейлі өзгерді. Барлық декларациялар электрондық
Осылайша, декларацияларды қызмет түрі бойынша электронды түрде талдау салық
Салықтық есептеме жүйесі мен теріс пиғылды салық төлеушілердің қызметіне
Бүгінгі күннің күрмеуі қиын уақытының әрбір сәті жауапкершілікке толы.
Камеральдық бақылау барысында дұрыс немесе толық жазылмаған СТТН-де анықталады,
Камеральдық жұмысын талдау қорытындысы бойынша 18 салық төлеушінің ҚҚС
Камеральдық бақылау, бюджет қорын толтыратын кіріс көзінің бірі болып
Бюджетке төленетін салық түсімдерінің толық және өз уақытысында төленуін
2006 жылдың қорытындысымен салық ұйымдарының қызметкерлері барлық салық тексерулерінің
2006 жылы 9 айда ОҚО ДБЭКП (қаржы полициясы) қаулысын
Салық қызметін ұйымдастыру туралы жаңа қабылданған салық
Кодекс бойынша салық бақылауы дегеніміз – салық қызметі органдарының
Салық бақылауы:
Салық төлеушілердің тіркеу есебі;
салық салу объектілері мен салық салуға байланысты объектілерді есепке
бюджетке түсімдерді есепке алу;
қосылған құнның салығын төлеушілерді есепке алу,
салық тексерістері;
камеральдық бақылау;
салық төлеушілердің қаржы-шаруашылық қызметі мониторингі;
фискалдық жады бар бақылау-касса машиналарын қолдану;
акцизделетін тауарлардың кейбір түрлерін таңбалау және акциздік постыларды белгілеу;
мемлекет меншігіне айналдырылған мүлікті есепке алу, бағалау және сату
уәкілетті органдарға бақылау жасау нысандарында жүзеге асырылады.
Салық тексеруі – салық қызмет органдары жүзеге асыратын, Қазақстан
Құжаттық тексеру өз кезінде мынадай түрлерге бөлінеді:
кешенді тексеру – салық және бюджетке төленетін басқа да
тақырыптық тексеру – салықтың және бюджетке төленетін басқа да
қарсы тексеру – егер салықты тексеруді жүргізу кезінде салық
Салық тексерулері мынадай мерзімділікпен жүргізіледі:
кешенді – жылына бір реттен жиі емес.
тақырыптық – салықтың және бюджетке төленетін басқа да міндетті
Сонымен жоғарыда айтылған тексерулер салық органдарының бақылау қызметін дұрыс
Салық органдарының қызметін бақылаудан мына көрсеткіштер есепке алынуы тиіс:
бюджеттің әрбір табыс көзі бойынша болжамның орындалуы;
бюджетке төленетін қосымша салықтар мен басқа да міндетті төлемдері;
юерешектер көлемін жою және азайту;
әлеуметтік қорлар мен байланыс;
салық заңдарын жетілдіруге ұсыныстар жасау.
Бүгінгі күн барлық салық жүйелерінің міндетті салық жинау жұмысын
қолма-қол ақшалай, бартер тағы басқа тәсілдер арқылы өнімдерді сатудан
өнімдерді тасымалдаудан түсетін табыстан төмен төленетін салық ережесін енгізу;
бюджетке түсуге тиісті салықтан қосымша ашылған есеп шоттар немесе
Салық органдары қазір осы шараларды өзге де тиісті бақылаушы
Салықтық жүйе нарық қатынастарының құрамдас бөлігі. Нарықтық экономикада салықтар
Салық органдарының қызметін арттыру үшін біздің республикамызда салық органдарының
салық қызметін қатаң бақылауға алу;
салық қызметкерлерінің құрамына тиімді өзгерістер жасау, яғни білікті мамандарды
салықтық органдары салық төлеушілер мен интенсивті байланыс орнату қажет,
ең бастысы ауыл шаруашылығы өндірістік-өнеркәсіп және орта, кіші кәсіпкерлікке
салық мәдениетін көтеру қажет.
Ол үшін ағартушылық, тәрбиелік және зерттеушілік бағыттары жүргізілуі қажет.
Қорытынды.
Елімізде жаңа салық жүйесі шешуі тиіс алғашқы тапсырма бұл
Біздің ойымызша бұл орында экономикадағы салық ауыртпалығын тағы да
Елімізде нарық байланысының қалыптасуымен дамуына байланысты, жеке және заңды
Қолдағы көптеген рәсімделмеген және декларацияланбаған мүлік мемлекетімізге келеңсіз салдар
Еліміздің дамуына қол жеткізудің бірден бір жолы Елбасымыздың
Қорыта айтқанда, менің осы дипломдық жұмысымда Қазақстан Республикасының салық
Салық қызметкерлеріне білікті мамандарды саралап алып, олардың ешбір алаңсыз
Салық органдарын салық төлеушілермен интенсивті байланыс орнату қажет, сондай-ақ
Салық Комитетіне соңғы жетістіктердегі технологиямен қамтамасыз ету. Мысалы, шаруа
Салық жеңілдіктері. Яғни салық ауыртпалығын азайту;
Ең бастысы ауылшаруашылық өндірістік-өнеркәсіп және орта, кіші кәсіпкерлікке барынша
Салық ісі мемлекеттің аса маңызды мәселесіне айналған, осыған
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ.
«Қазақстан Республикасының 2030 стратегиясы» 1997 ж.
«Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы»
«Салық және бюджетке төленеті басқа да міндетті төлемдер туралы»
Қазақстан Республикасының Президенті Нұрсұлтан Назарбаевтің Қазақстан халқына жолдауы «Жаңа
Қазақстан Республикасының президентінің Қазақстан халқына жолдауы, Астана 18.02.2005ж.
Үмбетәлиев А.Д., Керімбек Ғ.Е. «Салық және салық салу» Оқулық
Қазақстан аймақтарының цифрлары / қазақстан Республикасының статистика басқармасы, ОҚО
Қазақстан Рееспубликасының әлеуметтік экономикалық дамуы /ҚР-дің статистика жөніндегі Агенттігі
Қазақстан цифрларда. Статистикалық жинақ. Алматы 2004 ж.
ОҚО бойынша 2005 жылғы әлеуметтік-экономикалық құжат/ОҚО бойынша экономика
ОҚО бойынша Салық Комитетінің 2005-2006 жылдардағы есеебі.
Әкімов А.Қ. Арнаулы салық режимі бойынша шағын бизнес субъектілері
Ермекбаева Б.Ж. «Жалпы мемлекеттік салықтар» Алматы 1997 ж.
Оңтүстік Қазақстан гаазеті// №11-12, 6 бет, 20 қаңтар 2007
Есетүгелов А. Экономикадағы ахуал жедел шараларды талап етеді.// Ақиқат
«Жеке кәсіпкерлік туралы» ҚР-ң Заңы/Юрист-анықтамалық құқықтық жүйе.
«Жылжымайтын мүлікке және олармен мәмілелерге құқықтық мемлекеттік тіркеу туралы»
«Шаруа (ферма) қожалығы туралы» ҚР 1999 жыл 31 наурыз
«Заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркеу туралы» ҚР Президентінің 1999 жылғы
Барнхаева Ф.Х. «Налоговое регулирование предпринимательской деятельности» Москва 2000 г.
Жанбулатова Ж. Специальный налоговый режим на основе разового талона/Вестник
Жарасбай А. Совершенствование механизма государственной поддержки малого и среднего
Кобор Х. Налогооблажение юридичиских лиц в ФРГ/ Налоговый консультант
Лебедова Л. Налоги в США/ Банки Кзахстана 1999 г.
Малые предприятия: организация, экономика, учет налоги: Учебное пасобие/Под ред
Майер У. Налогооблажение в США/ Налоговый экспрес 1999 г.
Мещерякова О.В. «Налоговые системы развитых стран мира» Москва, Фонд
Международное налогооблажение/Бюллетень бухгалтера 2002 г.
ПолоноваН. Налоговые органы Франций/ Финансы 2002 №1
Русаков И. Налоги и налогооблажение: учебник для ВУЗов М.:Юнити
Сәбден О. Шағын кәсіпкерлікті басқару. Алматы 2002 ж.
Сельское хозяйство Казахстан истраны СНГ/Алматы 2002 ж. №4.
Смурыгина И. Специальный налоговый режим на аснове разового талона/Файл
Сутырин С. Налоги в миравой экономике и налоговое планирование:
Черник Д. Налоги иналогооблажения М.:Финансы и статистика 2002 г.
Чингизбаев А. Об измененияқ в налогооблажений крестьянских хозяйств/ Предприниматель
Шағын кәсіпкерлердің реестірі/ ОҚО бойынша статистика басқармасының 2003 ж.
Шеденов Н. Салық экономиканы ркттку құралы. Қаржы-қаражат, 19997 №3
Ютгина Г. Налоги и нологоблажение: учебник. М.: Инфра –
Таджилков Б. Біз мемлекеттік толтыруға жауаптымыз қаржы-қаражат.
Ысқақов Д. Ілгеріреу бар, баяулық байқалады// қаржы-қаражат 2002 жылы
76