АННОТАЦИЯ
«Тараз-су өнімін экологиялык тұрғыдан сертификаттау» такырыбына арналған диплом жұмысы
Диплом жұмыс_____беттік түсіндірме жазбасынан және____парақ графикалык бөлімнен тұрады.
АННОТАЦИЯ
Дипломный проект на тему «Сертификация продукции Тараз-су с экологических
Дипломный проект состоит страниц_____пояснительной записки и _____листов графической части.
ANNOTATION
Degree project to subjects «Sertifikaciya drinking water of the
Degree project consists of____ pages of explanatory note and
МАЗМҰНЫ
беті
АННОТАЦИЯ. . . . . . . . .
КІРІСПЕ ...
І Әдеби шолу. . . . . . .
ІІ. 1 СЕРТИФИКАТТАУ ОБЪЕКТІСІНЕ СИПАТТАМА .....
1.1 Өндірістің жалпы сипаттамасы және оның технико-экономикалық деңгейі ....
1.2 «ТАРАЗ-СУ» МҚК сапа облысындағы басқару саясаты..................
1.3 Тақырыптың маңыздылығын негіздеу. . . . . .
2 МҚК«ТАРАЗ-СУ» ЭКОЛОГИЯЛЫҚ САЯСАТЫН, МАТЕРИАЛДЫҚ-ТЕХНИКАЛЫҚ ЖӘНЕ НОРМАТИВТІК-ҚҰЖАТТЫҚ БАЗАСЫН САРАПТАУ
2.1 Ауыз су сапасына себепті-салдарлы сараптау жүргізу .....
2.2 Ауыз суды дайындау және сынау сапасын технологиялық түрғыдан
2.3 Бақылау және сынау жұмыстарын ұйымдасгыру ...
2.3.1 Өнімді сынау үшін ішкі бақылауды жетілдіру ...
2.3.2 Сынақ зертханасының (СЗ) метрологиялық тұрғыдан қамтамасыз етілуін бағалау
2.3.3 Процесті басқаруды жетілдіру мақсатында заттық облыста мәліметтер қорының
3 «ТАРАЗ СУ» МҚК ЭКОЛОГИЯЛЫҚ СЕРТИФИКАТТАУҒА ДАЙЫНДЫҒЫН БАҒАЛАУ ....
3.1 ИСО 14000 сериялық халықаралық стандарттар ....
3.2 Экологиялық сертификаттау бойынша негізгі баптар ....
3.3 Өндірісті, сапа жүйесін және өнімді сертификаттау аймағында жұмыстарды
ҚОРЫТЫНДЫ . . . . . . . .
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР. . . . . . . .
кіріспе
Мемлекеттің тұрақты дамуға өту жағдайында, экологиялық сертификаттау жалпы экономикалық
Дүние жүзінде сертификаттау – сертификатталатын объектілердің нормативтік құқықтық актілердің
Осымен қатар, сертификаттау сферасында айтарлықтай келеңсіздіктер бар “Тұтынушылар құқығын
Дегенмен, оған оның қорабы, бумасы және басқалары зиянын тигізетіндіктен,
Жалпы, экологиялық сертификаттау сферасы тауар, жұмыс және қызметті сертификаттаумен
Экологиялық сертификаттау механизмінің қозғаушы элементтерінің негізін табиғат байлығын пайдаланушыларды
Шынында, ИСО 14000 халықаралық стандарттарының пайда болуы – бұл
Қазақстан Республикасында қоршаған ортаны қорғаумен және экологиялық мәселелермен әртүрлі
Бұл мемлекетаралық стандартты ТМД елдері үшін Қырғыз Республикасының қоршаған
ҚР ұсынысына сәйкес және БҰҰ генеральды Ассемблеясының 53-ші шешімімен
Бірден-бір ғаламдық маңызы бар конвенция болып БҰҰ-ның климаттың өзгеруі
1999 ақпанда биологиялық әртүрлілікті пайдалануды реттеу және сақтау бойынша
1998 Жылы Қазақстан халықтың қоршаған ортаға қатысты сұрақтар бойынша
1995 жылғы 10 маусымнан №2340 “Азаматтар үндеуін қарау тәртібі
Құпия мәліметтерге жатпайды: денсаулығы туралы, экологиялық, демография, білім, мәдениет,
Іс жүзінде экологиялық Заңның барлық базасы жаңартылған, ТЗ сертификаттау
Еліміздегі қиын экологиялық және экономикалық жағдайға қарамастан бір уақытта
Стандарттау бойынша ұйымның президенті Д.Элиас, аудиттің барлық түрін бір
Қазақстандағы Мобил, Шелл, Шеврон және т.б көптеген компаниялар мен
Қоршаған ортаны қорғауды басқару жүйесін енгізудің пайдасына қандай аргумент
- қоршаған ортаны қорғау облысындағы жұмыстарын қоғамның мойындауы арқасында
- міндеттер мен жаупкершіліктерді оптималды бөлудің арқасында кіршіксіз және
- қоршаған ортаға қатысты әрекет түрлері мен процесс қауіпін
-қызметкерлерді оқыту;
-қоршаған ортаны қорғау сферасындағы билік органдары, қоғам және ұйымдар
-тапсырыс берушілердің талабы бойынша экологиялық таза өнім өндірудің арқасында
-қауіпті заттармен жұмыс істегенде болатын мүмкін зардаптар туралы барлық
-тұрмыстық тұрғыдан оптимальді техника және қоршаған ортамен байланысты мәселелерді
-құқықтық қауіпсіздік ,сенімділік ,қоршаған ортаны қорғауды басқару жүйесінің міндеттемелерін
-қоршаған ортаны қорғау бойынша қолайлы жағдайларды жасаудың қажеттілігін түсіну;
Бүгінгі таңда бұл жолға әлемнің барлық алдыңғы қатарлы елдері
Қазақстанда МС ИСО – стандарттарын тиімді енгізу үшін не
-табиғат ресурстары және қоршаған ортаны қорғау Министрлігі мен ҚР
-нормативтік құжаттарды құрастыруды және қайта құруды жүзеге асыру және
-санитарлық-індет қызметімен, кеден басқармасымен, мал дәрігерлік қызметпен, қорғаныс Министрлігімен,
-қоршаған ортаны қорғау бойынша нормативтік құжаттардың ақпараттық қорын құру;
-ластағыш заттардың параметрлерінің өлшемінің бірлігі мен дұрыстығын қамтамасыз ету;
-экологиялық талаптар бойынша сертификаттау жүйесін құру;
-экологиялық сертификаттау бойынша эксперт-аудиторлардың қауымдығын ұйымдастыру;
Экологиялық сертификаттауды іс жүзінде іске асыру үшін экологиялық талаптар
-негізгі баптар;
-жүйені аккредиттейтін орган туралы бап;
-табиғат қорғаудың анилитикалық бақылау зертханасы жэәне оны аккредиттеу туралы
-аудиторлар мен эксперттер және оларды аттестаттау туралы бап;
-экологиялық талаптар бойынша кәсіпорынға серификаттау жүргізу тәртібі ;
-қоршаған ортаны қорғау жүйесіне сертификаттау жүргізу тәртібі;
-жүйе реестрі және оны жүргізу тәртібі;
-жүйе жұмысын төлеу тәртібі;
Алда үлкен жұмыстар күтіп тұр, егер мүдделі ведомствалар бұл
І Әдеби шолу
Қазақстан су қорларын ықпалдасып басқару негізінде су шаруашылығы саясатын
(СҚК) су қорларын басқарудың ұлттық органы болып табылады. СҚК
Одан əрі ілгері бастыруға деген саяси қауқар əлсіз, ал
Қазақстанда су қорларын ықпалдаса басқару бойынша шешім қабылдау бастапқы
Бүкіл су шаруашылығы инфрақұрылымына техникалық қызмет көрсету саласына бағытталуы
Ал қалалар деңгейінде болса, су басқару жүйесі 2000-ші жылдан
Аталмыш өтпелі кезең кезінде Суканал компанияларының кейбірі су мөлшерін
Басқару жүйесі қаншама əр түрлі болса, су тарифтері де
Су компанияларының мəліметтеріне қарағанда, қалалық жерлерде су қызметін көрсетуге
Су тарифтері жергілікті билік орындары мен Табиғи монополияларды реттеу
Су каналдарының қаржылық өтініштерін объективті техникалық критерийлерге сүйеніп бағалай
Қоршаған ортаны қорғау шараларына алғашқы шолу жасалғалы бері жаңа
Алайда саяси ынталандырудың əлсіздігі себепті Қоршаған ортаны қорғау шараларына
Екінші жағынан, үкімет көп жағдайда су менеджментіне қатысты мəселелердің
Су басқарудың түрлі аспектілерімен шұғылданатын институттар арасындағы тартысқа міндетті
Тұрақты даму жөніндегі ұлттық кеңес шешім қабылдай бастауы үшін
Үкімет су ресурстарының бірлескен менеджменті шеңберіндегі жоспарлауды қолға алып,
Экономикалық секторлар қызметіндегі экологиялық пайымдардың есебі жəне тұрақты дамуды
Жаңа технологияның көмегімен түрлі географиялық аймақтарда орналасқан ұйымдар жəне
Үкімет су саласындағы институттарды су ресурстарының бірлескен менеджменті тұжырымдамасы
Қазақстан 90-жылдардан бері ауыз сумен қамтамасыз ету жəне қалдық
Сумен қамтамасыз етуді басқару ісін жетілдіру мақсатында өзге де
Үкімет сумен қамтамасыз ету жəне канализация нысандарына салынатын инвестициялардың
ІІ.1 Сертификаттау объектісіне сипаттама
1.1 Өндірістің жалпы сипаттамасы және оның технико-экономикалық деңгейі
Қазыналық “Тараз-Су”мемлекеттік кәсіпорыны қала әкімінің өкілетті органы болып табылады.
Тараз қаласын сумен қамтамасыз ету жүйесі тұтынушыларға қажетті ауыз
Ауыз судың сапасы МЕМСТ 2874-82 талаптарына жауап беруі тиіс.
Судың сапасына бақылауды сынақ зертханалары жүргізеді. Ауыз судың және
Қаланы сумен қамтамасыз ету үшін келесі сумен қамту схемасы
1997 жылы кәсіпорын бойынша шығарылатын судың көлемі құрады: барлығы
Жүргізілген сынақтардың нормативтерге сәйкес келмеуі кезінде сынақ зертханаларының бөлімшелері
Кәсіпорынның өндірістік цехтары мен бөлімшелерінің келтірілген жалпы структуралық схемасы
Шығарылатын өнімнің сипаттамасы
Су ауыз және минералды су болып бөлінеді. Ауыз су
Минералды су – бұл жерасты қабатында орналасқан, биологиялық белсенді
Әлсіз минералданған минералды сулардың көптеген түрінің ұнамды дәмі бар,
Ғасырлар бойы адамдар минералды судың бағалы құрамы туралы білді
Минералды суды «тірі» су деп атай бастады. Оның химиялық
Минералды су - бұл ерекше өнім. Ол кәдімгі тұщы
Сумен қамту жүйелерінің классификациясы
Қызмет көрсетілетін нысан түріне байланысты, сумен қамту жүйелері –
Мақсаты жағынан бөлінеді:
- ауыз су-шаруашылығы;
- шаруашылыққа қажет үшін беретін су.
Сорғылар, шығындалатын судан көп өтім берсе, артық су –
Су тұтыну нормасы және режимі
Қалалар мен ауыл тұрғындарымен шығындалатын су мөлшері, өсіп келе
Кесте 1 - Су тұтыну нормасы және режимі
Тұрғын үй ауданының абаттандыру деңгейі Бір тұрғынға келетін, елді
Ішкі су құбырымен және моншасыз, канализациямен жабдықталған ғимарат 125-160
Ванналы және жергілікті су ысытқышы бар 160-230
Орталықтандырылған ыстық сумен қамтамасыз етілген 230-350
Суды коллонадан алып пайдаланатын ғимараттардан тұратын аудандар үшін үлестік
Жылу өте көп бөлінетін цехтарда ауыз су-шаруашылық қажет үшін
Өндірістік процестер үшін су өтімін көбіне күрлеі көрсеткіштермен -
Су тұтыну режимі
Елді мекендерде су тұтыну тәуліктерде әртүрлі болуы мүмкін. Жаз
Тәуліктік өтімнің Qтәулmax ең жоғарғы болатын, орташа тәуліктік өтімге
Тәуліктік бейқалыптылық коэффициентінің шамасы ғимараттың абаттандырылу деңгейі мен су
Өндірістік су тұтыну режимі, технологиялық жағдайларға байланысты. Елді мекендерде
Су тұтынудың ауытқуы қысқа уақыт ішінде жүреді (минут, кейде
Еңжоғарғы су тұтынатын сағаттағы өтімнің Qmax.сағ орташа сағаттық өтімге
Өнеркәсіп мекемелерінде ауыз су шаруашылық – сумен қамту жүйесінде
Қарастырылып отырған кәсіпорында өндірілетін өнім болып ауыз су табылады.
Жер асты суларының сипаттамасы. Талас-Аса өңіріндегі жерасты сулары тұщы,
Судың сапасы туралы мәліметтер төмендегі формада келтірілген
Кесте 2 - Жамбыл облысындағы судың сапалық құрамы
Көрсеткіштер атауы Көрсеткіштер құрамы
1. Катион мг/л. 1. Са
2
3
4
2. Анион кг/л. 1
2
3
4
5
6
3. Физикалық қасиеті:
Иісі
Түсі
Мөлдірлігі
Температура
4. Жалпы минералдылығы мг/л құрғақ қалдық
5. Қаттылығы, мг/экв.л.:
Жалпы корбанаты
6. рН
7. микроэлементтер мг/л.: 1
2
3
4
5
8. Бақылау: коли-титр
коли -индекс 47
48
30,5
0,2
198,?
76,0
16,7
0,000 -0,001
6,8
0,00- 6,0
Иіссіз
Жоқ-3б
290- 401
+11-13ºС
34,09
5,1-6,0
4,8-4,7
7,4-4,6
жоқ
0,0075-0,02
н/с-0,003
0,2-0,8
Н/с- 8,03
8-50,0
3
Зертханада анықталған ауыз судың сапа көрсеткіштерін нормативтік құжаттамамен салыстырғанда,
Осылайша кәсіпорында материалдық еңбек ресурстарының түрін бөліп көрсетуге болады.
Судың сапалық көрсеткіштері
Судың сапасы - зиянды заттардың, зияны жоқ жоғарғы концентрациясымен
Қолданылатын судың иісі және дәмі 0 - 2 баллдан
Кесте 3 - Судың иісі және дәмін анықтау және
Судың дәмінің және иісінің сезілу деңгейі Судың дәмінің және
Байқалмайды Лабораториялық әдіс арқылыда сезілмейді 0
Өте әлсіз сезіледі Тек зертханалық жолдармен анықталады 1
Аздап байқалады Егер назар аударса байқалады 2
Байқалады Барлық уақытта оңай сезіліп тұрады 3
Бірден байқалады Су ішуге жарамайды 4
Өте күшті байқалады Суды ішу мумкін емес 5
Судың құрамындағы улы заттардың мөлшері шектеулі болуы тиіс.
Зиянды заттардың, зияны жоқ жоғарғы концентрациясының ауыз су үшін
мөлшері төменгі кестеде көрсетілген:
Кесте 4 - Ішетін судағы химиялық элементтердің зиянды зияны
Элементтер Санитарлық ереже бойынша (МЕМСТ 2.1.459-96) Дүниежүзілік денсаулық сақтау
Минералдану 1000 1000
рН 6,0-9,0 6,0-9,0
Жалпы кермектілік моль/л 7,0 7,0
Сілтілігі (НСО³)
моль/л
Хлоридтер 350 250
Сульфаттар 500 250
Кальций
Магний
200
Натрий 200 50
Нитраттар 45 3
Нитриттер 3 1,5
Аммоний
0,2
Алюминий 0,5 0,7
Барий 0,1
Бериллий 0,0002 1,5
Бор 0,5 0,3
Темір 0,3 0,003
Кадмий 0,001 0,5
Марганец 0,1 1
Мыс 1 0,07
Молибден 0,25 0,01
Мышьяк 0,05 0,02
Никель 0,1 0,001
Сынап 0,0005 0,001
Қорғасын 0,03 0,01
Селен 0,01 0,01
Физикалық: өндірістік бөлмелер, жұмыс орындарының құрал-жабдықтары, шығындалатын материалдар, реактивтер,
Техникалық: өлшеу құралдары және құрал-жабдықтар, есептеуіш техника, оргтехника.
Кәсіпорынның функционалдық жүйелерінің өзара структуралық схемасы сурет 1, сынақ
Астаушаның және типтік насосты станцияның схемасы сурет 3 және
1.2 «ТАРАЗ СУ» МҚК сапа облысындағы басқару саясаты
Өзінің экономикалық тиімділігін әрдайым жоғарылатып отыруда берілген ұйым үшін
Экологиялық саясат, басқару органының қоршаған ортаны басқару жүйесін әрдайым
Сынақ зертханасының сапа облысындағы сертификаттау сынақтарын жүргізу саясаты, жұмысшылардың
Қоршаған ортадағы техногенді айналым масштабын кейбір биологиялық айналым параметрлерімен
Қоршаған ортаның тұрақтылығына зиянды әсерлердің төмен болуын қамтамасыз ету
Табиғатты қорғау сферасындағы басқару концепциясының негізі ғ 70-ші жылдарынан
Бұл процесстің жан-жақты схемасын келесідегідей байланыс түрінде көрсетуге болады:
-бақылау (“құбырды бақылау” стратегиясы);
-алдын алу (“қалдықсыз технология”);
-басқару (“тұрақты даму”) (схема 1).
Осылайша,концепция құрамына бақылау және жұмыс жасау (шешімдер қабылдау) және
Кесте 5- Суды пайдалану және ағын суларды лақтырудың негізгі
Көрсеткіштер Пайдаланатын судың көлемі, км/куб, жылдар бойынша Пайдаланатын су
2007 2008
Табиғи су қорларынан алынған су 107,82 108,51 100,64
Таза су қолдану, соның ішінде барлығы: 86,71 87,83 101,3
- шаруашылык қажетке 47,15, 49,31 104,6
- өндірістік қажетке 23,72 23,92 100,8
Жер бетіндегі су қоймаларына сарқынды сулар лақтырылды, соның ішінде:
- ластанғаны 23,58 23,79 100,8
- нормативті тазасы 34,12 34,46 101,0
нормативті тазартылғаны 6,35 6,27 98,7
Су объектілеріне жіберу алдында тазарту құрылыстарының куаттылығы 30,71 30,71
Көріп отырғандай, сапа облысындағы ұйымдастыру саясаты әлемдік деңгейде қойылатын
1. «Тараз-су» МҚК сапа облысындағы саясатын басшылық анықтайды және
«Тараз-су» МҚК ұстанған сапа облысындағы саясаттың негізгі бағыттары болып
-қызметін «Техникалық реттеу туралы», «Өлшем бірлігін қамтамасыз ету туралы»
-орталықтың сынақ зертханасында сапамен қамтамасыз ету жүйесінің қалыптасуы аяқталған,
2. Сапа облысындағы саясаттың мақсаты болып –өнімнің сапасы қауіпсіздігі,
3. Сапа облысындағы қабылданған саясат келесі міндеттерді алға қояды:
- аккредиттеу облысына сәйкес жүргізілген сынақтардың сапасын қамтамасыз ету;
- әрдайым еңбекті ұйымдастыруды жетілдіру және персоналдың біліктілігін көтеру
- әрдайым сапамен қамтамасыз ету жүйесін жетілдіріп отыру, ұйымда
4. Сапа облысындағы саясат мақсаттарының іске асуы Қазақстан Республикасында
Бұл саясатты іске асыру үшін СЗ-да НҚ талаптарына сәйкес
1.3 Тақырыптың маңыздылығын негіздеу
Су - өмір бұлағы, тіршілік қуаты. Онсыз адам 72
Қалалар мен елді мекендерде су шаруашылық - ауыз-су, санитарлық-гигиеналық
Осы заманғы құбыр желісі және су алып кету жүйелері
Сумен қамту және суды бұрып әкету мәселелерін дұрыс шешу
Қазіргі уақытта біздің елімізде елді мекендерді, әсіресе далалық жерлердегі,
2. МҚК «ТАРАЗ-СУ» ЭКОЛОГИЯЛЫҚ САЯСАТЫН МАТЕРИАЛДЫҚ-ТЕХНИКАЛЫҚ ЖӘНЕ НОРМАТИВТІК-ҚҰЖАТТЫҚ БАЗАСЫН
1995 жылы айналымға енген, шаруашылықты ауыз сумен қамтамасыз етуде
Осы айтылғандарды тәжірибе жүзінде “Тараз су” кәсіпорындарының және орталықтың
“Крандағы”сынағы боынша фильтр ресурсына кепілдеме беру мүмкін емес, өйткені
Орталықтандырылған сумен жабдықтау жүйесін сертификаттау кезінде бұдан да үлкен
2.1 Ауыз су сапасына себепті –салдарды сараптау жүргізу
Сапаны басқарудың негізгі принциптерінің бірі — фактылар негізінде шешімдер
"Себептер-нәтижелер" диаграммасы (Исикава схемасы).
5М типтік диаграмма "адам", "машина"; "материал"; "әдіс"; ״бақылау" сияқты
Процесс нәтижесі араларында себеп-нәтиже типті қатынасы бар көптеген факторларға
Исикава диаграммасы берілген мәселеге әсерін тигізетін жағдайлар мен факторларды
Қарастырылатын мәселе шартты түрде тіке горизонтальдық сызықпен бейнеленеді. Мәселеге
Біздің алдымызда тұрған мәселе - сапалық көрсеткіштері МЕМСТ талаптарына
Сонымен, "себептер-нәтижелер" диаграммасының көмегімен ауыз су сапасына әсер ететін
Біріншілік себептерді сараптау, мәліметтерді стратификациялау. Негізінен стратификация - нәтижелері
Біріншілік себептер сараптамасы, яғни Парето сарапттамасының аты, итальяндық экономист
Диаграммадан қателіктердің неғұрлым үлкен бөлігін тудыратын себептерді білдіретін, бірінші
2.2 Ауыз суды дайындау және сынау сапасын технологиялық тұрғыдан
Өндірісті технологиялық тұрғыдан дайындау өндірісті техникалық тұрғыдан дайындаудың негізгі
Өндірісті технологиялық тұрғыдан дайындау (ӨТД) белгіленген мерзімде, көлемде және
Бұл этаптағы түпкілікті сұрақ бірмезгілде технологиялық циклді қысқартып және
Жоғары сапалы өнімдер құрастыруға технологиялық тұрғыдан дайындауды реттейтін -
ӨТДБЖ және ТҚБЖ негізінде ӨТД ұйымдастыру сапаны қамтамасыз ету
МЕМСТ 14002-93 сәйкес ӨТД келесі нсгізгі функциялар бойынша топтастырылатын
Технологиялык процестерді оптимальды деңгейде ұйымдастыру және басқару ісінде технологиялық
Процестерге арналған технологиялық кұжаттарды жобалау және безендіру, бұйым жасалатын
Технологиялық инструкция (ТИ) — бұл жиі кайталанатын жұмыстар кимылдарының
«Тараз су» кәсіпорынының сынақ зертханасында (СЗ) өнімдерді сынау, қатаң
Судың сапасына сынақ жүргізуге арналған технологиялық регламент,
1. Сынаққа түскен барлық үлгілерге, соларды берген кәсіпорынның аты
2. Үлгілерді құрамдарына байланысты, сынақ басталғанға дейін, олардың сақталуын
3. Сынақ нәтижелері арнайы журналға тіркеліп тұрады.
4. Бұзылудан сақтану.
Сақтау процесі кезінде сынаманың тұтастығы мен сақталуы сынақ жүргізуге
1 қажетті температураны ұстап тұру;
2 ғимарат ішін өз уақытында тазарту жәнс желдету:
3 сынақ алдында персоналды оқыту және инструктаж жүргізу;
4 сынамалар алу және сақтау бойынша ережелерді сақтау;
5 зертхана меңгерушісі мен орындаушылардың жеке жауапкершіліктері.
6 Сақтау.
Сараптауға түсетін судың сынамасы және сынақтан кейінгі судың сынамасы
Арбитраждық сынамалар, бұзылмайтын толық жағдайды қамтамасыз ететін жағдайда сақталады.
«Тараз су» МҚК кәсіпорындарда ауыз суды залалсыздандырудың технологиялық регламенті.
1. Технологиялық регламент, берілген өндірістің оптимальды технологиялық режимін анықтайтын
2. Суды залалсыздандыру бойынша негізгі баптар. Жер асты көздерінен
3. Суды хлорлауға қолданылатын реагенттер МЕМСТ 6718-86 "Сұйық хлор",
4. Залалсыздандыру үшін алынған хлордың жұмыс дозасы тәжірибе бойынша
5. Су жіберу станциясы мен бөлу жүйесіндегі судың сапасына
6. Жүйеге берілер алдында әрбір сағат сайын қалдық хлорды
7. Суды хлорлау тиімділігіне санитарлық зертханалық бақылауды су заборының
8. Хлорды бөлу (дозирования) үшін, шығыны салмақтық тәсілмен бақыланатын,
Хлорлау процесін қамтамасыз ететін негізгі параметрлер
1. Электормен хлорды нормальды сору үшін қажетті су құбыры
2. Хлордың қысымы:
- редукциондық клапанға дейін 6кгс/см2
- редукциондык клапаннан кейін (жұмыс) 0,2 кгс/см2
3. МАХ баллонындағы қысым 8 кгс/см2
4. Баллондағы қалдық қысым:
- төмен емес 0,05 кгс/см2
- жоғары емес 0,6 кгс/см2
5. Буланған кездегі баллонның өзгсруі, аспауы тиіс 15єС
6. Залалсызданған су температурасы +11-14єС
7. Хлоратор ғимаратындағы ауа температурасы +18єС
Егер тұтастай ұйымдастыру туралы айтатын болсақ, барлық структуралық бөлімдерді
Бірақ бұл қорытынды, тек қазіргі уақытқа ғана жауап беретіндігін
Суды залалсыздандырудың жаңа әдістерін енгізу бойынша ұсыныстар.
Жоғарыда айтылғандай, "Тараз су" құбыр жүйелеріндегі суды залалсыздандырудың негізгі
Залалсыздандырудың басқа да әдістері бар. Біз бұл жұмыста, беріліп
Қондырғының 08.07.1998 ж. ҚР денсаулық сақтау Министрлігінен мемлекеттік тіркеу
Қондырғының артықшылық жақтары:
-экологиялық тазалығы (хлорқұрамдас оксиданттар өндірісінің технологиялық процесінде сынаптың жоқтығы);
-жұмыстың кауіпсіздігі, яғни газ тәріздес хлордың сыртқа шығарылу мүмкіндігінің
-ток күшін басқару арқылы хлорқұрамды оксиданттарды синтездеу жылдамдығына толық
Қондырғының техникалық сипаттамасы.
"Аквахлор" және "Аквабиокс" қондырғыларының сыртқы -түрлері суретте, ал объектінің
Пайдалану жағдайы:
- қоршаған орта температурасы +10-нан +40°С дейін;
- судың салыстырмалы ылғалдылығы 25°С кезінде 80% дейін;
- су құбырларындағы судың температурасы 10-35°С.
Суды залалсыздандыру варианттарын экологиялық және технико-экономикалық тұрғыдан салыстыру.
Жұмыста жуықтау көлемі тәулігіне 35 000 м2/тәулік су заборы
1 вариант. Су заборында хлорлау арқылы, суды залалсыздандырудың традициялық
Кесте 6 - СТЭЛ-10Н-120-01 қондырғысының техникалық сипаттамасы
1 2
Оксиданттардың газ тәріздес қоспалары бойынша өнімділігі, г/сағ., көп емес
Ерітіндідегі 1,5-2 г/л оксиданттар қоспаларының сулы концентраттары бойынша өнімділгі,
Ас тұзының шығыны , л/сағ. 1000-1500
NaCl жұмыс ерітіндісінің концентрациясы г/л 200-300
Тоқтың жалпы номиналдық шамасы А 2х25
Реактор электродтарындағы жалпы номинальды кернеу В 2х40
Электродты блоктар саны, шт 4
Жүйедегі кернеу,В 220±22
Жиілік, Гц 50
Қолданылатын электр қуаты, Вт, кем емес 2000
Салмақ:
Тұз ерітіндісін автоматы беру жүйесі (БЛОК-1) кг, көп емес
Электрохимиялық реакторлар блогы (БЛОК-2) кем емес 33
Қоректендіру блогы кг, кем емес 3
Габариттік өлшемдер:
Тұз ерітіндісін автоматы беру жүйесі БЛОК-1 мм
Электрохимиялық реакторлар блогы БЛОК-2 мм
Қоректену блогы, мм
665х400х620
200х420х490 2х(300х185х110)
Хлор уландырғыш газ болғандықтан, хлораторлық қондырғыны пайдалану кезінде, халық
2 вариант. СТЭЛ-10Н-120-01 типті қондырғыны пайдаланып суды залалсыздандыру әдісі
«Тараз су» МҚК өндірісінің технологиялық және техникалық тұрғыдан дайындалу
Сынақ зертханасында технологиялық процестің (ТП) жоғары деңгейде ұйымдастырылуына қарамастан,
2.3 Бақылау және сынау жұмыстарын ұйымдастыру
2.3.1 Өнімді сынау үшін ішкі бақылауды жетілдіру
Жоғарыда көрсетілгендей, сынақ зертханасының орталығында кәсіпорынның аймағындағы ағымды суларды
Көрсеткіштерді анықтау кезінде ішетін және табиғи сулардың сапасын бақылау
Табиғи ішетін сулардың сапа көрсеткіштерін ішкі лабораториялық бақылауға жатпайтындар,
Ағымды өлшеу сандарынан 5% кем емес бұл көрсеткіштердің мұқтаждығын,
МЕМСТ және НТҚ талаптарына сәйкес, өлшеу дәлдіктерінің шындық мәніне
Дәлдікпен ішкі бақылау жүргізу технологиясы туралы жағдайлар. Ағымды өлшеуді
Бақыланған сынама алумен жұмыс істейтін сынама алулар цифрленіп бірге
Статистиқалық талдау дәлдігінің әдістерін колдануды үсыну туралы НӘҚ-ды талдау
Статистикальқ бақылауды шығару
Шешімдерді басқаруды қабылдау және мезгілді бақылау-уақытында жасалғаны ағымдық өлшеу
Кездейсоқ қателікке өлшеу нәтижелерінің жүйелік аудару мүмкіншілігі үшін өлшсу
1. Стандарттық үлгі сынамасын арнайы таңдау, статистикалық бақылау кезінде
2. Бақылау жүйесінің саны 5-тен кем емес болуы керек
3. Бақылау жүйелерін 2 рет өлшеу арасындағы уақыты ұзақ
4. Кез-келген нәтижені өлшеуді бақылау 2 рет қайталану керек.
Бұл жағдайда берілген жүйелерді өлшеу қайталап өткізіледі. Ағымдық өлшеуді
Егер, көрсеткіш белгіленген формада берілсе, онда:
мұндағы: S - керсеткішті шығару;
m -бақылау жүйесінің саны;
Aj, Xj - өлшеуді 2 рет бақылау нәтижесі;
Егер, S < Кв шарты жасалу аралығында бақылау әр
и (/') таңдау шегін белгілеу коэффициенті.
Кесте 7 - Есептеу үшін қосымша
f µ(f) f µ(f)
5 1,488 13 1,312
6 1,449 14 1,300
7 1,418 15 1,290
8 1,393 16 1,282
9 1,372 17 1,274
10 1,353 18 1,266
11 1,333 19 1,259
12 1,325 20 1,251
Мысалы: С= 1,0 мт/дм3 темір концентрациясы берілген. Бірінші анықтау
Кесте 7 - Нәтижелер кестесі
№ Бірінші
анықтама
Аj Екінші анықтама
Хj (Аj- Хj)² Аj- Хj/ Аj- Хj Аj- Хj
1
2
3
4
5
6
7 1,06
1,03
1,0
1,03
1,0
1,0
1,0 1,08
1,05
1,02
1,055
1,02
1,025
1,02 0,0004
0,0004
0,0004
0,000625
0,0004
0,000625
0,0004 0,009345
0,0096
0,0099
0,011199
0,0099
0,012345
0,099 0,02
0,02
0,02
0,025
0,02
0,025
0,02 0,000087
0,000092
0,000098
0,0000143
0,000098
Σ=0,00325
Σ=0,000768
(7,, % = 15% кезінде 1-5 анықтау аралығы үшін
Бұл жағдайда — алынған нәтижелер қанағаттанарлық деп қорытынды жасауға
2.3.2 Сынақ зертханасының (СЗ) метрологиялық тұрғыдан қамтамасыз етілуін бағалау
Өндірісті метрологиялық тұрғыдан қамтамасыз етудің негізгі жағдайлары, яғни МҚ
- өнімнің, ТП автоматтандыру деңгейі, өндірісті эффективті басқару, сапасын
- өнеркәсіпте ғылыми-зерттеу жұмыстарының, эксперименттерінің, сынақтарының эффективтілігін жақсарту;
- материалдық құндылықтарды қолдану эффекти втілігін жоғарылату және сенімділігін
- еңбек шарттарын бақылау және нормалау бойынша шараларды эффективті
- МҚ шешімдері;
- МҚ жағдайына талдау жүргізу;
- МҚ жоспарлау;
- сынауды қайта жүргізу және сенімділігін қамтамасыз ету, өлшеу
-өлшеуді жүргізудің стандартты методикаларын енгізу және құрастыру;
-бақылау және өлшеу жүйелерін өнеркәсіпте қолдану номенклатурасын және өлшеу
-НТҚ НӘҚ және ӨЖ қолдану жағдайын бақылау ;
-кадрлардың квалификациясын жоғарылату бойынша жұмыстарды ұйымдастыру;
Жоғарғы айтылған пункттер бойынша сертификаттау объектісін дайындау жұмыстарының жағдайына
Өлшеу және сынау қондырғылары
Сынақ зертханасының өлшеу және сынау қондырғыларының анықтамалары 7-ші кестеде
Қондырғының әрбір бірлігі бойынша келесі ақпараттар берілген:
-қондырғының аталуы және сипатталуы;
-өндірушінің аталуы ;
-сериялық нөмері, қондырғылардың маркасы және түрі;
-эксплуатацияға қабылдау және қабылдау мерзімі;
-техникалық параметрлері;
-тексеру тәсілдерінің техникалық қызметін сипаттау.
МҚК Тараз Су КИП слесарьлар графиктеріне сәйкес, техникалық қызмет
Сынау әдістері және процедуралары.
1. Кәсіпорында, техникалық шарттар, мемлекеттік, мемлекетаралық стандарттарға сәйкес сынау
Барлық стандарттар қызметтік болып табылады. НТҚ тізімі 7-ші кестеде
2. СЗ және тапсырыс беруші арасындағы келісім сынақ әдісінен
3. Стандарттар банкі және басқа да НТҚ-тар.
4. МҚК Тараз Су директоры және лаборатория бастығы бағдарламалардың
Маңызды шаралардың сәйкестік тиімділігін қамтамасыз ету жылына бір рет
5. Құжаттарға өзгерістерді енгізу келесі нәтижелермен беріледі: аккредиттеу аймағын
2.3.3.Процесті басқаруды жетілдіру мақсатында заттық облыста мәліметтер қорының моделін
Мәліметтерді модельдеу-бұл мәліметтер қорының кез-келген формасына салыстырмалы түрде жеңіл
Дипломдық жұмыста объектілі декомпозиция пайдаланатын, объектілі-бағытталынған жол пайдаланылады, мұнда
Мәліметтер қорын құрастыру міндеттерінің жекелеген этаптарының жеңілдетілуін және автоматтандырылуын
Заттық облысты талдау және объектілі облыстарды бөлу беріліп отырған
Сынақ зертханасы сапалық көрсеткіштерін анықтау үшін су сынамасын алады.
Сонымен келісідей объектілі облыстарды бөліп көрсетуге болады-бұл заттық облыстың
Мәліметтер қорын жобалау кезінде, мәліметтерді сақтау сенімділігіне кепілдеме болып
Мәліметтер қорының әр түрлі модельдері белгілі, солардың ішінде қазіргі
Реляциондық модельдің өзі мәліметтер қорын жобалау кезінде жұмыс үшін
Жобада мәліметтер қорының концептуалдық моделі мән-байланыс моделі мәліметтер кестесінің
Мұндай мәліметтер қорын құрастырудың және қолданудың артықшылығы болып, ауыз
Сурет 8
Бұл сонымен қатар басқа да технологиялық қондырғыларды, реагенттерді және
Ауыз суды сертификаттау жүйесіне сәйкес, дәл осы облыстың қызметінде
Орталықтандырылған сумен жабдықтау жүйесін сертификаттау кезінде бұдан да үлкен
3. «ТАРАЗ СУ» МҚК ЭКОЛОГИЯЛЫҚ СЕРТИФИКАТТАУҒА ДАЙЫНДЫҒЫН БАҒАЛАУ
3.1.ИСО 14 000 сериялық халықаралық стандарттары.
Бұл стандарттардың өмірге келуінің басталуы, 1992ж. 3-14 шілдеде Рио-де-Жанейро
Әлемде бұл стандарттар әйгілі бола бастады. Бүгінгі таңда МС
Экологиялық басқарма жүйесіндегі бірінші стандарт Британ ұлттық стандарты –
МС ИСО 14000 сериялық стандарттары – халықаралық стандарттар семьясына
МС ИСО 14000 сериясы көптеген табиғат қорғайтын және басқа
ИСО 14000 сериясының стандарттары заң шығару талаптарын өзгертпейді және
экологиялық менеджменттің жүйелері (EMAS);
экологиялық аудит және осы аумақта зерттеу;
экологиялық таңбалау (EL);
өмір циклының түрлі сатысындағы бұйымдардың бағасы (LSA);
терминдер және анықтамалар;
Жүйенің стандарты – МС ИСО 14001 «Қоршаған ортаны қорғауды
Сертификацияға сай келсе нақ осы құжатпен сай келуі керек.
Осылайша 1996 жылы бірінші стандарттар ИСО 14000 сериясы дүниеге
Ерікті экологиялық қызмет халықаралық тәжірибеде бағыт нормасы болып отыр.
Қазіргі уақытта ИСО 14000 сериясының 14 стандарты өңделді, олардың
Қоршаған ортаны қорғау менеджментінің жүйесін өңдеуді басшылар мен жетекші
Алғашқы аудит жүйесінің орындалуына дейін эксперттерді ішкі тексерістерге оқыту
ИСО 14001 талаптарымен танысып болған соң басқарма мен кәсіпорын
Куәландыру құжаттары 4 түрлі талаптардан тұрады: ұйымның экологиялық жүйелеріне
Қазіргі уақытқа дайыны ИСО/ПМС 19011 «Менеджмент жүйесін тексеру сапасы
ИСО 19011 қоршаған ортаны қорғау және сапа менеджменті жүйесін
Экологиялық сертификаттау жүйесіндегі өндірістік құрылымға арналған стандарттардың негізгі талаптарының
3.2. Экологиялық сертификаттау бойынша негізгі баптар.
Экологиялық басқару жүйесі – техникалық-ұйымдастыру жүйесі болып табалады, оларға
ұйымдастырушылық – басқарушы материалдардың көптеген түрлері, нұсқау, бұйрық регламенті
нормативті-құқықтық – заңдық актілердің жиынтығы, нормативті-техникалық құжаттар, экологиялық нормативтер,
әдістемелік - әдістемелердің, басқармалардың жиынтығын, өнеркәсіптің экологиялық саясаты берілген,
ақпараттық - өндірісті экологиялық мониторингте берілген мазмұнында хаттамалар, жазбалар,
кадрлық – мамандар өнеркәсіптің әр түрлі деңгейінде орналасқан басқармалары,
техникалық – табиғатты қорғау әдістерінің техникалық жиынтығының мінездемесі, сондай-ақ
ресурстар – материалды техникалық жабдықтау әдісі, қаржылық ресурстар, экологиялық
Экологиялық басқарма жүйесінің компоненттер қатарының жиынтығы жүйе ішінде, жүйелер.
Басқа түрлері – функционалды жүйелілік, оған келесі жүйеліліктер кіруі
Экологиялық басқарудың жүйесін жалпы қайта құрастыру келесі этаптарда жүзеге
1. Жүйедегі техникалық тапсырманың дайындалуы;
2. Жүйедегі материалдардың жобасының құрастырылуы;
3. Экологиялық басқармасының жетекшісімен қосылып жұмысшы жобасының жүйесін дайындау;
4. Жүйенің пилот-жобасын енгізу;
Экологиялық басқару жүйесінің техникалық тапсырмасында болу керек жүйе деген
Пилот – жоба жүйесінің нысанасы болып қандай да бір
Шығарылып жатқан жүйелер қазіргі ақпараттық технологияларда қолдануға сәйкес болуы
Жұмысын құрастыру туралы шешімді қабылдау үшін жеткілікті детализация деңгейінде
3.3.Өндірісті, сапа жүйесін және өнімді сертификаттау аймағында жұмыстарды ұйымдастыру.
1. Қазақстан Республикасында сертификаттауды жүргізу негізгі мақсаттар, принциптер және
Біз білеміз, жеке меншіктің көптеген түрлерінің шаруашылық әрекетінің субъектілері
Дүние жүзілік рынокта бәсекелестіктің өсуі тұтынушымен өтініш берушінің өнімге
2. Сондықтан құрастырушылардың, өнімді өндірушілердің экономикалық әрекетінің өсуі және
Жоғарыда айтылғандай, бұндай жүйелерді құру және қолдану тек қана
Сертификаттау өнімді міндетті сертификаттау шекарасында және ерікті сертификаттау шекарасында
1-ші жағдайда сертификаттау, өнімді сертификаттау тәсілдерімен қарастырылған жағдайда жүзеге
2-ші жағдайда өндіріспен тұтынушының қызығымен бағытталған кезде.
ҚР Мемстандарттарда тіркелген сертификаттау бойынша аккредиттелген органдарымен сертификаттау жүзеге
Өнімді, өндірісті немесе сапа жүйесін сертификаттау 3-ші жақтың әрекеті
3. Өнімді, өндірісті немесе сапа жүйесін сертификаттау бойынша жұмыстарды
Сертификаттауға өтініш берген және бекітілген принциптерді, тлаптарды және ережелерді
Бағалардың объективтілігі 1-шіден сертификаттаумен бағалар нәтижесіне қатысты ұйымдар немесе
4. Сертификаттау кезеңдері: Сертификаттау бойынша жұмыстарды ұйымдастыру алдын-ала кезеңінен
І – алдын-ала баға;
ІІ – ұйымда тексеру және бағалау;
ІІІ – сертификатталынған инспекциялық бақылау.
1. Алдын-ала бағалау. Алдын-ала бағалау тексерілген ұйымның құжаттауда сипаттауды
Алдын-ала баға келесі құжаттағы мәліметтерді талдау негізінде жүзеге асырылады:
декларация-өтініш
сапа аймағындағы ұйымның саясаты
ішкі фирмалық құжаттардың тізімі
өтініш берушінің ұйымдық-құрылымдық нобай-ларының және оның сапа қызметі
келесі алдын-ала зерттеуді өткізетін сұрақ-анкетасы.
Сонымен қатар, сертификаттау бойынша орган тексеріп жатқан ұйымның басқа
сынауларды және бақылауды өткізуге арналған өндіріс стандарттары;
жұмыстарды өткізу, өнімді дайындау технологиясын сипаттайтын құжаттар;
құжаттарды басқару процесінің стандарттары;
Бастапқы құжаттарды талдау бас экспертің басшылығымен комиссиямен өткізіледі.
Өтініш берушіден түскен бастапқы мәліметтерді талдаумен бірге, өндіріске сертификаттау
2. Ұйымда тексеру мен бағалау.
Тексеру мен бағалауға (2-ші кезең) дайындалған кезінде тексеру бағдарламасы
Нақты мәліметтерді жинақтау келесі жолмен өндіріледі:
персоналдарды сұрау;
қолданылатын құжаттарды талдау;
өндіріс процестерді талдау;
функционалды бөлімшелердің әрекеттерін талдау;
персоналдардың қызметтерін талдау;
өнім сапасын қамтамасыз ету бойынша өткізілетін шараларды зерттеу мен
Міндетті сертификаттауға жататын өнімге таралған сапа жүйесі және экономикалық
-конструкторлық және технологиялық құжаттарды;
-нормативтік құжаттарды (МЕМСТ, ТШ, өндірістік стандарттарды және т.б.);
-әдістемелік құжаттар (жұмыстарды өткізу әдістері және т.б.);
-жұмыс аналитикалық құжаттарды (хаттама және есеп берулері, бақылау жоспары,
-өнім мен процес параметрлерін өлшеу, бақылау құралдарын технологиялық жабдықтандырудың
Осы арқылы ұйымның өнімге деген міндетті талаптарды сақтауын қамтамасыз
Сұрау нәтижесінде алынған ақпарат басқа тәуелсіз көздерінің алынған ақпараттарымен
Осымен қарастыра келіп келесі түсінікке анықтама беруіміз керек:
-сәйкестік емес – бұл бекітілген талаптартың орындалмауы. Осымен байланысты,
7) Бұл бір элементтің немесе сублименттің толық бұзылуы, жоқ
-СЖ, ЭБЖ, функцияларға және енгізу үшін негіз ретінде қолдануға
-құжатталған СЖ, сапа аймағындағы саясатқа сәйкес емес;
-процедураның немесе сапа СЖ-ң қажетті элементінің жоқ болуы;
-міндетті сертификаттармен алдын-ала қарастырылған талаптарға өнімнің барлық сипатының сәйкестігін
-құжатталған процедураның талаптары толық көлемде орындалмауы;
-стандарттар талаптарының сақталынбауы;
-сапаны қамтамасыз ету бойынша әрекеттердің және өнімнің сапасы бойынша
өнім сертификациясымен СЖ сертификаттардың өзара байланысы.
8) СЖ, ЭБЖ сертификаттауы өнімді сертификаттаумен өзара байланысқан.
Мысалы, өнімге өндірісті және СЖ сертификаттарды өткізу кезінде сынау
Сол кезінде сәйкес ақпарат өнімді сертификаттау бойынша сәйкес органға
Басқа жағынан қарағанда өнімді сертификаттау кезінде, 5-пен 6-шы схемасы
-шығарылатын өнімді объективті бағалау үшін жеткіліксіз сынау үшін іріктемелер
-технологиялық процесстер сыртқы факторларға сезімтал;
-шығарылатын өнімнің сипаттамасына жоғары талаптардың бекітілуі;
-аккредит пен сынау зертханасымен сынауды ұйымдастыру және өткізу үшін
-өнімді модификациялаудың жиі аударымының болуы;
-сынаулардың өте қымбат болуы және өтініш берушінің жоқ мақсаты
Егер өнім міндетті сертификацияға жатса және бұл сертификаттау 5,
Міндетті сертификацияға жататын өнімді сертификаттаудан өткізу кезінде сертификаттау бойынша
Актіден жазбаша басқа құжаттармен бірге 5-6-шы схема бойынша тиімді
4. ЕҢБЕКТІ ҚОРҒАУ БӨЛІМІ
4.1. Еңбек гигиенасы және өндірістік санитария.
МҚК «Тараз Су» кәсіпорынында жұмысшылардың жұмыс істеуіне, денсаулығына қауіпсіз
Әр жұмысшыға қондырғыларды тасымалдау және жөндеу кезінде жарақат алу
Жұмыс орны табиғи және жасанды түрде жарықталынады.Көп жағдайда біріктірілген
Табиғи жарықтың тұрақсыздығы, аз уақыт ішінде ауысып отыратындығы табиғи
Шу көздері агрегаттар болып табылады. Шу электроқозғалтқыштардың ішінде статор
Дірілдің әсерін нормалау үшін 3 критерий бекітілген: денсаулықты сақтау
Санитарлық-тұрмыстық бөлмелер құрамына гардероб, душ, қол жуғыш, әжетхана, темекі
4.2. Техника қауіпсіздігі.
Электрмен қоректендіргіш көздері сорап станциялары болып табылады. Сорап және
6-10 кВ подстанцияларда бөлшектеу қондырғысының құрылысын тазалап қоректендіруге 35
Электр ток әсерінде жұмыс істейтін барлық қондырғылардың жер астына
Қондырғының орналасуына, оны тасымалдау тәсіліне, типіне және детальдар өлшеміне
4.3. Өрт қауіпсіздігі.
Су құбыры – канализациялық шаруашылық ұйымының басшысының бұйрығымен нысанды
-өрт кранының әріптік индексі;
-өрт кранының реттік нөмірі;
-жақын арадағы өрт бөлімінің телефон нөмірі.
Еден үстінен 0,8 метр биіктікке орналасқан жұмыс өтімдерінің ені
Жұмыс істейтін электрқондырғылары бар немесе электр сымдары бар бөлмелерде
Құрылыстар мен ғимараттар, сонымен қатар, бірінші типтегі өртке қарсы
Кез-келген этажда орналасқан бөлмелерден шығу есігі (тек подвалдан басқа)
А, Б категориялы бөлмеде 5 адам;
В категориялы бөлмеде 25 адам;
Г, Д категориясында 50 адамнан көп болмауы тиіс.
Өртті су қоймаларының көрсеткіштерімен белгіленген, өрт гидраттары бар құдықшалардың
Су құбырларының ішкі өртке қарсы қолданылатын өрт крандары барлық
Нысанның өрт сөндіруде қолданылатын барлық құралдары жөнделген жағдайда және
Өртке қарсы қондырғылардың жұмыс істеп тұруын тексеру және қарап
Жылытылмайтын бөлмелерде ішкі өртті сөндіру құбырлары бекітіліп, ал суы
Осы тәртіп ғимарат ішінде жұмыс істейтіндердің бәріне таныстырылған.
Компрессорлық және насосты қондырғылар мен жұмыс істеу кезінде су
ҚОРЫТЫНДЫ ЖӘНЕ ТҮЙІНДЕМЕ
Дипломдық жұмыстың әрбір бөлімі бойынша қорытынды жасалынды және әрбір
1. Кәсіпорын саясаты. Кәсіпорын стратегиясы тұтынушы талаптарын қанағаттандыратын, жоғары
Сапа облысындағы саясаттың маңызы - өтініш берушіге жоғары сапа
Бірақ кәсіпорын саясаты нақты анықталмаған және құжат жүзінде бекітілмеген,
2. Қызметкерлер (персонал). С3 құрылымы және штаттары орындалатын жұмыс
3. Техникалық әдіс, өлшеу сынақ құрал-жабдықтар. Құрал-жабдықтың әр бірлігі
Бірақ кәсіпорынның жалпы техникалық деңгейі моральдық тұрғыдан ескірген техникалық
4. Сынақ әдістері. Мемлекетаралық, мемлекеттік стандарттарда, техникалық шарттарда және
5. Өнімдерді сынау. Өнімдерге сынақ МҚК «Тараз Су» кәсіпорнының
СЗ қызметіне мемлекеттік бақылауды «экология және биоресурс» басқармасы жүзеге
6. Сынақты тіркеу және сынақ бойынша есеп беру. Әр
ҚОРЫТЫНДЫ
1. Сапа бойынша жұмыстарды ұйымдастыру формалары мен әдістерінің дамуын
-қоршаған ортаны басқару жүйесі қарастырады-құрылымдық процес қашанда жақсаруды жетілдіру
-қазіргі заманғы өнім сапасын басқару сұраныстар сипатына, олардың құрылымдары
2. Экологиялық талаптарға сәйкес, сертификаттау мүмкіндігі тұрғысынан алғанда МҚК
-Жұмыста қарастырылып отырған кәсіпорынның қызметіне сараптама жүргізу нәтижесінде, ол
-ТП басқару және сапа деңгейін бағалаудың белгілі әдістерін қолдану
3. Барлық зерттелінген факторлар мен себептерге байланысты, сапаны көтеру
а) кәсіпорынның сынақ зертханасының қызметін сараптау, ішкі бақылауды жүргізу
б) тұтастай алғанда, СЗ және МҚК «Тараз Су» метрологиялық
в) дипломдық жұмыста су дайындайтын станцияларда суды майсыздандыру үшін,
г) экологиялық апаттар және катастрофалар мүмкіндігін жою шешімін басқарма
4. Кәсіпорынның экологиялық сертификаттауға қатысуы нәтижесіндегі артықшылықтары анықталынды және
5. Сертификатталынатын объектіге қойылатын талаптарға сәйкес, МҚК «Тараз Су»
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
А.А. Соловьянов, А.С. Пешков, В.В. Волковинский (ВНИИ природа Госкомэкологии
Дунаевский Л. Экологическая сертификация. Проблемы и перспективы // Зеленый
Экологическая сертификация. // Стандарты и качество, 97, №6
Н. Алидышкина. Стандарты ИСО серии 14000: История и статистика.
Зинковская Н. В., Макаренко М.В., Сельская О.В. Сертификация теория
А.В. Киянский. Новые системы управления охранной окружающей среды. //
И.И. Чайка, Г.М. Цимбалист (ВНИСС). ИСО/ТК 176: Выработка стратегии
Система обязательной сертификации по экологическим требованиям РК. Комплект нормативных
С.А. Подлепа, Е.В. Пашков. Системы экологического управления на базе
В. Чижикова. Система экологического управления: законодательный аспект. // Стандарты
Порядок проведения внутренного аудита функционирования системы качество аккредитованной испытательной
Закон России «Об отходах производства и потребления» №89-ФЗ от
Сайт: ИСО www.isoh ИСО /Тк 176/ПК2, www.bsi.org.uk/iso-ts 176-sc2
http://www.iso/ch/presse/whatsnew.html .
Единая система технологической документации: Справочное пособие. /Е.А. Лобода и
Пушаков С.В., Ломотько Д.В. Базыданных: Учебный курс. – М.:ООО
В. Гумиков. Стандарт ИСО 9001:2000 – Шаг вперед или
В.Г. Версан. Стандарты ИСО 9000 версии 2000 года: Стратегия
Қазақстан Республикасының Заңы «Техникалық реттеу туралы», - Астана, 2004.
Өнім Өлшеу жүйесінің аталуы. Негізгі Пайдалануға Тексеру немесс Қосымша
(параметрлер)
шығару заводы, инвентарлық техникалык Түскен
жылллллллллыы
жылы октын-октын мағлұматтар
сипаттамасын нөмірі сипаттамалары
аттестаттау,
анықтаудың
сертификаттау мерзімі :
аталуы
1 2 3 4 5 6
Сутегінің рН Шыны электродты Гомель X-1/19 рХ- 1981
4/2002 жыл сайынғы
Көрсеткіші өлшеу приборлары зауытының 100/1900 кв
сертификат
ЭВ-74 иономері. Инв №87 кдгслік ±0,05%
Көп түстілігі, Инв №139,98 Спектрлік 1986 Сертификаттау
Мөлдір таза КФК-2 елшеу приборы №98 диапазоны 315-
№4/2005 жыл
болмауы, мырыш. КФК-2 №139 тен 980 нм
сайынғы сертификат
мыс, нитрат. конңентрациялық оптикалык.
№4/1999 жыл
жалпы темір, фотоэлектрлік калориметрлер тығыздығы 1993 сайынғы
аммиак
0-1.3
Селен Инв №90 экс-тік Мәскеу ±2% кателік "І98СГ Сертификаттау
Берилий зауыты, ӘФ-ЗМД мА жіберетін микроампер
№4/2150 жыл сайын
і
метр -
Ертінділерді Ескірген ТЛ-2г термометр 0-НХЕС бөліну 1981 Таңба ІІІ
өлшеу
бағасы — 0, Г'С 1984 сайын Таңба Шкв
температурасыы
1998 ж. жыл сайын
Микро- Ескірген инв№10!іі Тл-4 0-50**С бөліну 1984 Сертификаттау
биологиялық зертханалы к, термометр бағасы 0,1Н'С
шілдс 1997ж. Таңба
көрсеткіштср Инв №17 ГДР ТЛ- 4
термометр
4 жыл 1
әйнекті
Өнімді сынау үшін өлшеу жүйелері туралы мәлімдеме
Кесте 8