МАЗМҰНЫ
І. КІРІСПЕ...........................................................................................................3-4
ІІ. НЕГІЗГІ БӨЛІМ
2.1 Оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытуды педагогикалық тұрғыда сипаттау...............................................................................................5-8
2.2 Оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытудың психологиялық ерекшелігі.............................................................................9-14
2.3 Оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытудағы мұғалімнің
іс- әрекеті.........................................................................................................15-23
III. ПРАКТИКАЛЫҚ БӨЛІМ.....................................................................24-28
IV. ҚОРЫТЫНДЫ.........................................................................................29-30
V. ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ...................................................................................31
КІРІСПЕ
Тақырыптың өзектілігі. Қазіргі заман ағымына, өмір
Мектепте болашақ ұрпақ қандай білім алып, тәрбиеленсе, еліміздің болашағы
Бұл тұрғыда мектептің негізгі міндеттері баланың жеке басының алғашқы
Қазіргі мектептерде азамат етіп тәрбиелеуді, сонымен қатар білімді, дарынды
Елдегі экономикалық хал- ахуал күрделілігіне қарамастан балаларға білім беруді
Қазақстандық демократиялық қоғамның құрылуы және республикасының әлемдік білім беру
Бүгінгі таңда әр пәннің оқытылуы баланың жан- жақты дамытуды
Мектеп – бұл оқушы тұлғасы мен санасының дамуы қуатты
Оқушыларды шығармашылыққа баулу сонымен бірге оның бойындағы әр
Мектеп оқушысының бойында жасырып жатқан қасиеттерінің бірі, өмір сүруге
Осыған орай, мектеп оқушыларының шығармашылық қабілеті тақырыптың көкейтестілігі
Зерттеу мақсаты:
Оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытудың жолдарын анықтау.
Зерттеу міндеттері:
мектепте шығармашылық қабілетті дамытудың ғылыми педагогикалық, психологиялық, философиялық
озат тәжірибелі ұстаздардың іс- тәжірибелерімен танысу;
мектеп мұғалімдерінің шығармашылық тапсырмаларды қолданудағы әдіс- тәсілдерін зерттеп, анықтау;
Зерттеу обьектісі:
Мектептегі педагогикалық процесс.
Зерттеу болжамы:
Егер мектепте оқушының шығармашылық қабілетін дамытудың тиімді жолдарын анықтап,
Зерттеу әдістері:
ғылыми- педагогикалық әдебиеттер мен оқулықтарға талдау жасау;
озат ұстаздардың іс- тәжірибелеріне талдау;
сауалнама ұйымдастыру;
педагогикалық бақылау жасау;
2.1Оқушылардың шығармашылық қабілетін педагогикалық тұрғыдан сипаттау
«Шығармашылық әрекет дегеніміз – адамның қандай бір жасаған жаңалығы,
Ал, осындай шығармашылық оқушы бойында қай түрде кездеседі? Немесе
Оқушылардың жас ерекшеліктері мен психологиялық ерекшеліктері оларда әр түрлі
Барлық шығармашылықтың ішінде әдеби, сөз шығармашылығы мектеп жасындағы оқушының
Көптеген бақылаулар мен зерттеулер көрсетіп отырғандай, барлық бала сурет
Басқаша даму фазасына өткен баланың өзі де өзгереді, сонымен
Сурет салу әрбір бала үшін өтілген этап, енді оның
«Сөз шығармашылығы – дейді профессор И.С. Соловьев – сөз
Б.Б. Блонский, яғни қиын тапсырма беру , оны қинап
Міне, дәл осы жағдай бала ауызша сөзден жазбаша сөзге
Сонымен қатар, оқушылардың жазбаша тілге көшуінің ауыр тиюі оның
Әсіресе, бұл жағдайлар оқушыларға мектепте тақырыптар бергенде кездеседі. Ескі
«Тілді оқытудағы мұғалімнің басты шеберлігі» - деп жазды
Сондықтан оқушының шығармашылық қабілетін дамытуда алынған оқушының тақырыпты іштегі
Сонымен, педагог Б.Б. Блонский балаларға жақын, таныс әдеби шығармаларды
Ал, орыстың танымал жазушысы Л.Н.Толстой өзінің жеке тәжірибесінен кейін
Осы үшін, осы мақсатқа жету үшін келесі әдіс- тәсілдерді
әр түрлі және кең мағыналы тақырыптарды ұсындым;
оқушыларға шығарманың үлгілерін көрсету;
ең маңыздысы оқушы шығармаларын қараған кезде, еш уақытта оқушыларға
шығармашылық қиындығы оның көлемі мен мазмұнында емес, оның тілінде
Бұл көзқарасты немесе пікірді қазіргі таңда алып қарасақ, Л.Н.Толстойдың
Біздің пікірімізше , оқушыға дайын материал мен механизм беріп,
Эмоционалды өзгерістер, ең алдымен оқушылардың сурет салу шығармашылығынан тіл
«Баланың санасының дамуы, - дейді И.В. Вахтеров – оның
Сондықтан да балалардың жазбаша тілге ауысуы өте ауыр тиеді.
Оқушы шығармашылығына көңіл бөлсек, мынандай сұрақ тууы мүмкін. Оқушы
2.2Оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытудың психологиялық ерекшелігі
Оқушылардың шығармашылық қабілетінің психологиялық сипатын анықтап алу үшін, ең
Қабілет дегеніміз не? Бұл сұраққа жауап беру үшін ,
«Қабілет – индивидуальды – жеке – бастық ерекшеліктер, бір
«Қабілеттілік - – индивидуальды психологиялық ерекшеліктер, қандай да белгілі
Көптеген қабілетті зерттеген авторлар , үш негізгі маңызды
Адамның жасаған іс-әрекеті қанша кеңейіп, қанша жан- жақты дамыса,
«Қабілет» түсінігі қандайда бір нақты тарихи іс-әрекетке байланысты анықталмайды.
Қабілет ті адамның жоғары жетістігі, оның жүйкелік- психикалық қасиеті
Адамның қабілеті қайдан алынады? Олар туа пайда бола ма,
Әрине, қазіргі психология мен педагогика адамның қабілетінің тұқым қуалады
Сонымен қатар, қазіргі психологтардың кейбіреулері тұқым қуалаушылық қасиеттердің болуын
Қасиеттер дегеніміз – қабілеттің табиғи сілтемелері және олар
Танымал психолог А.В.Петровский қасиетті дәнмен теңестіреді, сондықтан оған даму
Әрбір қабілеттің түпкі қасиеті болады деу әрине теріс пікір.
Енді, оқушылар жайлы сөз болып отырғандықтан, оқушылар қабілетін қарастырсақ.
Кейбір оқушылардың ойлауы тез, кейбіреуінің – техникалық бейнелеуі жоғары,
Кез- келген әрекеттің жетістігі қабілеттің үйлесімділігіне байланысты. И.П.Павлов адамның
Оқушылардың көркемдік типі қабылдау мен есте сақтаудың ашықтылығымен, қиялдау
Ойлау қабілеті бар типтегі оқушылар логикалық құрастыруға, теориялауға,
Аталған типтерге кеңінен тоқталсақ, көркемдік қабілеті бар бала –
Көптеген адамдар саны осы екі типтің ортасында тұрады.
Сонымен, адамның жеке қабілеттері олардың іс- әрекеттерінің жетістігінің кепілі
Жалпы қабілеттер – бұл бірнеше әрекет түрін бірдей жасай
Арнайы қабілеттер тек бір ғана әрекетке арналады: музыкалық, бейнелеу
Оқушылардың қабілетін дамыту үшін меңгеру қажет, содан соң білімді
Міне, сондықтан мұғалім бір оқушының айтқан жауабына қанағаттанады, екінші
Қандай оқушы қабілетті? Әрине, оқуда үнемі алдыда жүретін оқушы
Сонымен қатар, кез- келген әрекеттегі қабілеттің жетістігі жеке тұлға
Қабілеттің қалыптасуы мен дамуы үшін белсенді – іс- әрекет
Қабілет, ең алдымен белсенді жағымды қарым- қатынасқа, яғни оқушының
Қабілетті көрсету үлкен еңбекпен жүзеге асады. Бұған көптеген ақын
Оқушы қабілетінің дамуына оқушының жас ерекшелігін білу мен есепке
Мектеп жасы - бала өміріндегі атаулы кезеңнің бірі.
Сонымен, оқушы қабілетін дамытуда оның өзінің белсенділігі маңызды және
Оқушы қабілетінің дамуына «оңды» әрекет етуі үшін , бірнеше
Біріншіден, кез- келген ересектер тарапынан қолдау тауып, үнемі қолданылып,
Екіншіден, кез- келген әрекет шығармашылық сипатта болғаны абзал. Белсенді
Үшіншіден, оқушы әрекетін белгілі бір алдына мақсат қою арқылы,
Тамаша психолог Л.С. Выготский пайымдауынша ,оқыту мен тәрбиелеу үнемі
Күнделікті өмір оқушының оқудағы үлгерімділігі оның қабілетін бейнелейді деп
Шетел психологтары Розенталь мен Якобсон сынып оқушыларының
Сонымен, тек қана оқыту барысында, саналық қабілеттер қалыптасып, ал
Іс- әрекеттегі индевид:
ден, өз- өзін таниды, өз мүмкіндіктерін айқындайды;
Екіншіден, өз күш- қуатын сол әрекет тараптарына сай бұрмалайды;
Үшіншіден, бойындағы жоқ қасиеттерді қалыптастырады.
Көрнекті психолог С.Л. Рубинштейн пікірінше, оқушы оқытылмай дамымайды, біраз
Оқушының дарынын бастапқы дамыту кезеңінде, оның әрекеті репродуктивті және
Оқушының шығармашылық қабілеті қалай тез дамыса, оның дарыны солай
оның бойында жеке тұлға сапаларының түрлерін тәрбиелеген жөн. Мәселен,
Оқушылар шығармашылығын қалыптастыруда бірнеше жалпы жағдайларды атап өтуге болады.Мұны
Бірінші жағдай –барлық қарым- қатынаста білу, оның оқыту пәндерінің
Екінші жағдай – оқытуды өнімді еңбек пен қоғамдық жұмыс
Үшінші жағдай – жеке тұлғаның белсенділігін тәрбиелеу, соның ішінде
Төртінші жағдай – оқушыларға жеке жақындауда жалпы талаптарды дұрыс
Жай ғана механикалық оқыту оқушы шығармашылығын, соның ішінде шығармашылық
Біз жоғарыда, адамның қабілеті белгілі бір іс- әрекетте болады
Оқушының шығармашылық қабілетін дамытуда –маңызы зор.
Тілдік қабілет – адамның тілді меңгеру қабілеті және тіл
Тілдік қабілет әр адамда әр түрлі.
Біреу – жақсы, екіншісі – орташа, үшіншісі – төмен
Баланың бала кезінен тілді меңгеруіне ересектер тікелей әсер етеді.
Тілдік қабілет пәндік әрекет пен қарым- қатынас шегінде
Төменгі сыныптарда балалардың тілдік қабілеті интеллектуалдық қабілетінен күштірек дамиды.
Сонымен, қорытындай келе, оқушы шығармашылығын дамытуда әр түрлі жағдайлар
Олар:
А) есте сақтаудың ашық көрнекі бейнелері;
Б) тілдің сезімталдығы;
В) шығармашылық қиялдау мен ойлау;
Г) эстетикалық сезімнің дамуы.
Бір адам бойында біздің жағдайымызда бір оқушының бойында
2.3 Оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытудағы мұғалімнің
Мектепте жаңа түскен оқушы, оқи алмайды, оқу әрекетін білмейді.
Оқу әрекеті-мектеп оқушысының ең басты әрекеті. Басты әрекет деп
Оқушылардың өз-өзін бағалауы мұғалім баланың жетістіктері мен кемшіліктерін нақты,
Оқушылардың қалыптасуында оқу әрекеті басты орында болғандықтан, оқуды ұйымдастыру,
маңызын, оның оқудағы және тәрбиелеудегі рөлін жоғарыда айтқан болатынбыз.
Білім берудің қай саласы болмасын, сипаттағы жұмыстардың сан
Әр пәннің сипатына қарай шығармашылық жұмыстар сан алуан болады:
Мектеп табалдырығын аттағаннан бастап барлық оқу материалдарын игеруге мұғалім
Оқу бағдарламасының материалдарын дұрыс меңгере алмаған оқушы нашар баға
Мектепте сынып оқушыларын ғылыми сфераға кірістіру, баланың ойлауын, сөйлеуін,
Әр жас кезеңіне белгілі бір жетекші әрекет тән болғанына
Оқушылар оқу әрекетінде дағдылар мен іскерліктерін қалыптастырады. Осы периодтағы
Зерттеушілер оқушылардың алдында тұрған қиындықтар қатарын атап көрсетеді. Бұл
Сонымен, қабілетін қалыптастыруда, олардың жас ерекшеліктерін ескермеуіміз қажет.
Сонымен қатар, оқушылардың шығармашылық қабілетін қалыптастырып
Сөз жоқ, кейбір оқушыларға шығармашылық пәндер енді біріне ұнамайды.
Мұғалімнің жасаған өзгерістері мен әдістерге өз бетімен жұмыс, ойындар
«Мұғалімнің–адамтанушы», «Мұғалім-психолог» деп босқаайтылмайды. өйткені, оқушының психикасынның танып-білу арқылы,
Шығармашылық қасиетті адам баласының бойында қалыптастыруда өз өнерінің бересі
Оқушының қалай дамытуға болады? Оның жолдары, әдіс-тәсілдері, мазмұны қалай?
Қазіргі өзекті мәселелердің бірі-осы., үйрету қолға алу үшін баланың
Сонымен оқушыларды сөз өнеріне баулып, үйрету үшін қажетті жағдайлардың
-мұғалім ең алдымен, сыныпта шығармашылық көңіл-күй тудыру үшін оқушының
-әрбір шығармашылық тапсырманы оқушыға ұсынудың жолын, әдіс-тәсілін білу керек;
- шығармашылық жаттығу ойын-тапсырмалардың жас ерекшелігіне, қызығушылығына үйлесуі керек;
-тапсырма-міндетпентанысқаннан кейін жұмысқа кіріседі.
нің ең үлкен міндеті: оқушы белгілі бір көркемдік шешім
-шығармашылық пен жеке-дара оқушы емес, сыныптың, мектептіңбүкіл балалары ойлау
-мұғалім-оқушы үшін қарапайым жан. Ал егер ол оқиға сюжет
- шығармашылық үшін психологиялық қауіпсіздік, еркіндік, ашықтың, бостандықты қамтамасыз
- шығармашылықты тежейтін үш нәрсе бар:
а) «сәтсіздікке ұшыраймын, қолымнан еш нәрсе келмейді» деген тыс
б) өзіне-өзі тым риза болмаушылық, сезімі(не жазса да өзі
в)жалқаулық.
Осындай жағдайларда оқушыны құтқарудың жолдарын табу:
-оқушының шығармашылық пен айналысуына мектепте, сабақ үстінде, үйде қолайлы
- шығармашылық бағытқа оқушыны жүйелі саналы түрде қалыптастырып отыру;
- мұғалім көркем шығармашылық түрлеріне үйретіп, баулу үшін көркемдік
Мұғалім оқушы шығармашылығын дамыту, бағыт-бағдар беру ісіне мыналарды ескеруі
- тапсырманың мазмұнын ойлап табу;
- шығармашылық міндеттері оқушыға ұсынудың әдіс-тәсілін меңгеру;
-көркем шешім табу, оқиға құру,образ жасау үшін кілт боларлық
Қоғамның дарынды адамдарға деген қажетін қанағаттандыру талабы,оқыту, білім беру
Оқушыны оқу-тәрбие үрдісі негізінде дамытумәселесі-бұл көп жылдар бойы көптеген
Ғалымдардың пікірінше, осы үш фактордың ішінде тәрбиенің яғни оқу-тәрбие
Туғаннан дені сау баланың белгілі дәрежедедамитыны сөзсіз. Алайда,әрбір оқушының
Көптеген ғалым педагогтардың, практик мұғалімдердің тәжірибесіне сүйенсек, оқу-тәрбие үрдісі
Себебі, сабақ қанша сапалы болсын немесе мұғалімнің білімі, тәжірибелік
Өз дәрежесінде жете мән берілмей келген өзіндік жұмыс
Ахмет Байтұрсыновтың оқу-ағарту саласындағы негізгі көзқарастары оның «Бастауыш
Автордың пікірінше оқушы білімді тәжірибе арқылы алуы керек. Ал
Бұдан біз А.Байтұрсыновтың 20-30-жылдарын өзінде-ақ кейінгі жылдары Ресей ғалымдары
Бұл тағыда оның өз заманының озық тәжірибелі педагогы,ғалымы екендігімен
Әр сыныптарда тиімді ұйымдастыруда оның бағдарлама мазмұнына, талапқа сай
Осыған орай өз бетімен жұмыс сыныптың өзіне тән әдістемесіне
-бұл шығармашылық жұмыстың бастамасы. Сол себепті де оқушылардың шығармашылық
Мектепте өз бетімен жұмысты тиімді ұйымдастыруға жол ашатын қолайлы
Өз бетімен жұмыс түрлеріне қатысты материалдарды саралау және өз
логикалық дамытушы ойындармен берілген тапсырмалар(құрастырма ойындар, ребус, сөз жұмбақ,
берілген тапсырманы түрлендіру бағытындағы жұмыс түрлері;
өз ойынан еркін тақырыпқа құрастыруға берілген әдеби шығармашылық бағыттағы
Мұндағы басты назар аударатын мәселе-бұл оқушылардың ауызша,жазбаша тілдерінің өзара
Оқушылардың өзіндік жұмысын ұйымдастырудың маңызы өте зор өйткені,сол арқылы
Профессор Р.ГЛембергтің пікірінше, оқушылардың өзіндік жұмыстарын ұйымдастыру мына шарттарға
-оқушылардың істейтін жұмысының мақсатын айқын түсінуі;
- жұмыстың жемісті аяқталуына, оның алдындағы нәтижесіне қызығуы;
-жұмысты оқушылардың өз еркімен қалауымен орындауын кездеу керек. оқушылардың
Бірден ескертетініміз: ол күрделі әрекет болғандықтан, бір ғана белгімен
-мұғалімнің нақты тапсырмалар (нұсқаулар) беру;
-жұмыстың орындаудың дербестігінің өзара байланысы, олардың жұмысты өз еркімен
Оқушылардың өзіндік жұмысына мұғалімнің тапсырмасы бойынша өздері жоспар
Оқушылардың таным әрекеті білім алу қажетімен ұштасады. Осыған орай,
өзіндік жұмысы ұйымдастыруда олардың шығармашылық белсенділіктері артады.
Оқушылардың оқыған, естіген әңгімелеріне шығарма жазу-өнер саласында (сюжетті
Озат зерттеуші педагогтар О.П Кауфен мен Т.В Кудрявев зерттеулер
Ал оқушылардың әдеби шығармашылығын зерттеге,озат ұстаз
Осындай бағыттағы жұмыстардың біреуін, педагог О.И Никифирова «Оқушылардың көркем
Біздің бұл зерттеуімізде оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыту болғандықтан оқушылардың
Практикалық бөлім
«ХХІ ғасыр көшбасшысы»
Мақсаты: оқушылардың математика пәнінен алған теориялық білімдерін пайдалана білуге,
Түрі: сыныптан тыс.
Көрнекілігі: интерактивті тақта, ноутбуктер, слайд, табло, тақырыбы, ойын шарттары
Барысы:
Жүргізуші: Саламатсыздар ма, көрермен қауым және ойынға қатысушылар! Бүгінгі
№1 қатысушы Қалиев Рысбек
№2 қатысушы Дюсенов Есет
№3 қатысушы Бекетов Абылай
№4 қатысушы Мажитова Айдана
№5 қатысушы Шыныбаева Ботакөз
№6 қатысушы Оразғұлова Сандуғаш
Алғашқы айналым «Кім жылдам?». Бұл айналымға бар болғаны 10
Мына өлшем бірліктерді кішісінен үлкеніне қарай өсу ретімен орналастыр:
А) см
Бірінші болып Қалиев Рысбек жауап берді.
Ойынға қош келдіңіз! Алғаш қатысуыңыз ба?
Рахмет, ия!
Сізді кімдер тамашалап отыр?
Теледидардан ата-анам, тума-туыстарым.
Студияда жанкүйірлеріңіз бар ма?
Ия, әрине, жанкүйір болып құрбым Назгүл келді.
Назгүл ханым құрбыңызға айтар тілегіңіз бар ма?........
Ал енді Рысбек сізді ойын шарттарымен таныстырып өтейін.
1сұрақ 5 балл
2сұрақ 10 балл
3 сұрақ 15 балл
4 сұрақ 20 балл
5 сұрақ 25 балл
6 сұрақ 30 балл
7 сұрақ 35 балл
8 сұрақ 40 балл
9 сұрақ 45 балл
10 сұрақ 50 балл
11 сұрақ 55 балл
12 сұрақ 60 балл
13 сұрақ 65 балл
14 сұрақ 70 балл
15 сұрақ 75 балл
Ойын шарттарымен таныс болсаңыз ойынымызды бастайық.
1. Фигуралардың қасиеттерін зерттейтін ғылым?
А)Математика
С) Физика
2. Бір жазықтықта жатқан және ортақ нүктесі болмайтын түзулер
А) Перпендикуляр
С) Параллель
3. Бұрышты қандай құралмен өлшейді?
А) Сызғыш
С) Термометр
4. Үшбұрыштардың ішкі бұрыштарының қосындысы нешеге тең?
А) 170
С) 360
5. функциясының графигін көрсететін қисық қалай
А)Кубтық парабола
6.Жазықтықта берілген нүктеден бірдей қашықтықта жататын нүктелердің жиынын қалай
А) Шеңбер
Ал енді екінші айналымға көшсек, құрметті ойыншылар дайындалыңыздар:
Берілген бұрыштарды градустық өлшемдері бойынша үлкенінен кішісіне қарай кему
А) Доғал В)Тік
Бірінші болып Дюсенов Есет жауап берді.
Ойынға қош келдіңіз!
Студияда жанкүйіріңіз бар ма?
Есеттің ағасы ініңізге не тілейсіз?
Сонымен Есет мырза ойын шарттарымен қысқаша таныртырып өтейін.
5 сұраққа дұрыс жауап берсеңіз 25 балл аласыз. 10
1. Масса өлшем бірлігін көрсет:
А) Км
2. Жазықтықтағы фигураларды зерттейтін геометрияның бөлімі.
А) Математика
С) Алгебра
3. Шеңбердің центірі арқылы өтетін хорданы қалай атайды?
А) Радиус
С) Диаментр
4. Түзу жазықтықты неше жарты жазықтыққа бөледі?
А) 2
5. Үшбұрыш қабырғаларының ұзындықтарына байланысты неше түрге бөлінеді?
А) 2
Сонымен сізде 5000 теңге және 3 мүмкіндігіңіз бар. Сіз
6. Тікбұрышты үшбұрыштың тікбұрыш жасап тұрған қабырғалары қалай аталады?
А) гипотенузасы
С) табандары
7. Шеңбердің ценртін оның бойындағы кез-келген нүктемен қосатын кесінді
А) Радиус
С) Диаметр
Сіз қателестіңіз сіздің таңдаған нұсқаңыз дұрыс емес. Осы жерден
Құрметті ойыншылар 3 айналымды бастаймыз.
Мына өлшем бірліктерді үлкенінен кішісіне қарай кему ретімен орналастыр:
А) мм В) дм
Бірінші болып жауап берген Бекетов Абылай.
Құрметті Абылай мырза ойынға қош келдіңіз!
Студияда сізді тамашалап жанкүйір болып келген адамыңыз бар ма?
Ақнұр сіз ағаңызға қандай тілек тілейсіз?
Ойын шарттары сізге таныс па? 5 сұраққа дұрыс жауап
1. Қашықтықтың өлшем бірлігін көрсет
А) Килограмм
С) Литр
2. Қабырғалары толықтауыш сәулелер болатын бұрыш?
А) Тік бұрыш
С) Доғал бұрыш
3. Үшбұрыштың ішкі бұрышы мен сыбайлас бұрышы қалай аталады?
А) Сыртқы бұрыш
С) Тік бұрыш
4. Ақиқаттығы дәлелдеусіз қабылданатын сөйлем қалай аталады?
А) Анықтама
С) Аксиома
5. Шеңбердің бойындағы кез-келген екі нүктені қосатын кесінді
А) диаметр
С) радиус
Сонымен Абылай мырза сіздің қоржыныңызда 25 балл бар. Ендеше
6. Жазыңқы бұрыштың жартысы қалай аталады?
А) Сүйір бұрыш
С) Доғал бұрыш
7. Шеңбердің екі радиусының арасындағы бұрыш
А) центрлік бұрыш
С) ішкі бұрыш
8. Шеңбермен ортақ екі нүктесі бар түзу қалай аталады?
А) Жанама
С) қиюшы
9. Бұрыштың төбесінен шығып оны қақ бөлетін сәуле қалай
А) Медианасы
С) Биіктігі
10. Алгебра атауын енгізген Орта Азия ғалымы
А) аль-Фараби
С) аль-Хорезми
Сонымен Абылай мырза сіздің қоржыныңызда 50 балл бар.
4 айналым. Берілген масса өлшем бірліктерін үлкенінен кішісіне
А)тонна
Бірінші болып жауап берген Мажитова Айдана.
Құрметті Айдана ханым ойынға қош келдіңіз!
Сіздің студияда жанкүйіріңіз бар ма?
Мақпал досыңа қандай тілек айтасын?
Айдана ханым ойын шарттарымен таныстырып өтейін. 5 сұраққа дұрыс
1. Шеңберді сызу үшін қандай құрал пайдаланылады?
А) Сызғыш
С) Транспортир
2. Математикаға координаталық түзуді енгізген ғалым
А) Р.Декарт
С) Кантор
3. Тік бұрыштан кіші бұрыш қалай аталады?
А) Доғал бұрыш
С) Сүйір бұрыш
4. Түзу жазықтықты неше жарты жазықтыққа бөледі?
А) 2
5. Үшбұрыш қабырғаларының ұзындықтарына байланысты неше түрге бөлінеді?
А) 2
6. y=kx+b функциясының графигін беретін қисық қалай аталады?
А) Парабол
С) Эллипс
7. Бір нүктеден шығатын екі сәулемен шектелген фигура қалай
А) Төртбұрыш
С) Үшбұрыш
8. Жиын теориясының негізін қалаушы неміс математигін ата
А)У.Джонсон
С) Вейерштрасс
9. Ақиқаттығы дәлелденетін сөйлем қалай аталады?
А) Анықтама
С) Аксиома
10. Натурал сандардың әрқайсысын белгілеу үшін жасалған таңбалар
А) символ
С) таңба
Айдана ханым сізде 50 балл бар. Ендеше келесі сұрақ.
11.Екі қабырғасы тең болатын үшбұрыш қалай аталады?
А) Тең бүйірлі
С) Әр түрлі қабырғалы
12. Оң сандарға да теріс сандарға да жатпайтын сан
А) 0
13. Бір түзуде жатпайтын үш нүкте мен сол нүктелерді
А) Төртбұрыш
14. Қай жылы ағылшын ғалымы У.Джонс шеңбердің ұзындығының оның
А) 1607
15. Иррационал сандарды зерттеген неміс ғалымы
А) Вейель
Сонымен сіз 15 сұраққа дұрыс жауап беріп, «ХХІ
Келесі кездескенше сау саламатта болыңыздар!
IV. ҚОРЫТЫНДЫ
Егеменді еліміздің болашағы – бүгінгі мектеп оқушылары. Осы егемендігімізді
Бұл жетістіктерге жету үшін мектеп өмірінің әр кезеңінде саналы
Осы орайда, жұмысымда оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытуда педагогикалық және
Мұндағы мақсатымыз осындай зерттеулер арқылы оқушылардың шығармашылық қабілетін
Сонымен қатар, озат ұстаздардың тәжірибелері мен пікірлерін де екінші
Бүгінгі таңда мектептерде оқу әрекетін ұйымдастыруда оқушының жеке тұлғалық
Екінші тарауда озат ұстаздардың іс- тәжірибелерімен қатар, мұғалімнің іс-әрекеті
Осы жұмысымызды қорытындылай келе мынандай тұжырымға келдік:
оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытуда әрбір оқушының индивидуальды психологиялық ерекшелігін
оқушылардың жас ерекшеліктерін ескерген жөн;
оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытуда барлық әдіс- тәсілдерді ұтымды пайдалану
оқушылардың қызығушылығын арттыруда оқушыларды мезі қылмай сабақ түрлерін алмастырып
оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес теориялық мәліметтің неғұрлым қарапайым, түсінікті
оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыту үшін өзіндік жұмыстарды тиімді пайдалану
Әрине, бұл жұмыспен оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытып тастаймыз деп
V. ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Алтынсарин Ы. Тағлымы.- Алматы.: 1991
Ананьев Б.Г. Формирование одаренности.Склонности и способности-Ленинград.:1972.-268 б
Бабанский Ю. Педагогика. - Москва: 1978,-317б
Вготский Л.С.Воображение и творчество в детском возрасте.- Москва.:1991. -90
Голуб В.А. Основы общей дидактики.- Москва: 1999,-95б
Давыдов В.В.//Возрастная и педагогическая психология.-Москва.:1989.-365 б
Дубровина И.В.//Возрастная и педагогическая психология.-Москва.:1998.-312 б
Ильина Т. Педагогика.- Алматы.: 1977.-484б
Кабанова Мелер. Психология развития знаний и навыков у школьника.-
Краткий психологический словарь.- - Москва: 1974
Қазақ пдагогикалық энциклопедиялық сөздігі.-Алматы.:
1995.-250 б
Қоянбаев Ж.К. Педагогика. .- Алматы.: 2001.-384б
Мухина И.С.// Возрастная психология- Москва.:1998.-454 б
Петровский В.Д. Общая психология. - Москва: 1977,-477б
Психологический словарь.- 1983
7