МАЗМҰНЫ
Кіріспе .................................................................................................................. 3
1- тарау. Пейзаж жанрының түсінігі мен
ерекшеліктері ..................................................................................... 5
1.1. Пейзаж жанрының жалпы түсінігі ..........................................................
1.2. XIX ғасырдағы пейзаж жанрындағы
еңбектері .................................................................................................... 5
1.3. Қазақстан суретшілері, олардың пейзаж жанрына
2 – тарау. Пейзаж жанрының негізгі ерекшеліктері мен
Пейзаж жанрының мәні ......................................................................... 14
Қысқы және жазғы көріністер .............................................................. 17
Жұмысқа қажетті құралдар ................................................................... 20
Пейзажды мектепте оқыту әдістемесі....................................................21
Менің курстық жұмысым ...................................................................... 22
Қорытынды ....................................................................................................... 23
Қолданылған әдебиеттер тізімі ....................................................................... 25
Қосымшалар .................................................................................................... 26
КІРІСПЕ
Пейзаж - француз сөзі, бұл ландшафты, табиғатты бейнелеу.
Кез – келген пейзаждың басты элементтері жер, аспан,
Пейзажда көз ұшына кетіп жатқан кеңістік сезілуге тиіс,
Ағаштың суреті келесі күні сурет пен түпнұсқаның арасындағы
Әсіресе, ХIХ ғасырдың аяғы мен ХХ ғасырдың басында
Қазақстан суретшілері Ә.Қастеев, Ә.Ысмайылов, С.Мәмбеев, О.Таңсықбаев, Ұ.Әжиев, т.б.
Пейзаждың суретін салған кезде ең алдымен бейнеленетін көріністің
1 - тарау. Пейзаж жанрының түсінігі
ерекшеліктері
1.1. Пейзаж жанрының жалпы түсінігі
Пейзаж – «Раусаде» деген француз сөзінен шыққан, табиғатты,
Пейзаж дербес жанр ретінде, Қытайда, Жапонияда және басқа
Пейзаж – қайсібір жерлерді жәй айнытпай бейнелей салу
1.2. XIX ғасырдағы пейзаж жанрындағы орыс
XIX ғасырдың екінші жартысы - А.К.Саврасов, Л.Л.Каменев,
Орыстың пейзажды кескіндемесінде В.Д.Поленов ерекше орын алады. Ол
Пейзаждың тамаша шебері И.Левитанның атын естімеген адам кемде
Ол сұрғылт тұман бүріккен бұлыңғыр күндерді, көк жүзін
Бірде нұрлы, бірде мұңды Левитан пейзаждары тек табиғат
Левитанның Орта орыс алқабының табиғатын мейлінше шынайы, мейлінше
И.И.Левитан – В.Д.Поленовтың шәкірті - XIX ғасырдың екінші
К.А.Коровин В.Д. Поленовтың шәкірті – орыс пейзажды
1858 жылы Мәскеулік Кескіндеме Училищесінде Саврасовтың класынан шыққан
70 – жылдардың лирикалық пейзажының шебері Ф.Васильевтің өмір
Романтикалық пейзажды тікелей түрде XIX ғасырдың аяғына дейін
А.И. Куинджи өнері пейзаждың ерекше алуан түрлілігін танытады.
XIX ғасырдың екінші жартысындағы орыс кескіндемесінің эпикалық пейзажының
Табиғатқа көзқарасы мен қатынасы жағынан Шишкинге жақын
Көркемөнер Академиясында, Клодтың шәкірті Н.Н.Дубовский болды. Ол
А.К. Саврасовтың «Грачи прилетели» картинасы естеріңізде шығар. Суретші
А.К.Саврасов - XIX ғасырдың екінші жартысындағы Ресейде кең
1.3. Қазақстан суретшілері, олардың пейзаж жанрына қосқан үлесі
Әбілхан Қастеев – қазақтың тұңғыш кәсіби кескіндемешісі. Ә.Қастеев
Ә.Қастеев 1904 жылы қарлы қаңтарда қазіргі Талдықорған облысы
Бояу мен сурет өнерінің сан түрлі сызықтарының мәнін
Қазақ қыздарының ішінен тұңғыш суретшілік мамандық алған Қазақ
Айша Ғарифқызы Ғалымбаева 1917 жылы 29 – желтоқсанда
Айша Ғалымбаеваның «Қозы Көрпеш – Баян сұлу» (1954),
А. Ғалымбаева творчествосының өзекті арқауы – қазақ әйелінің
Суретшінің әсіресе, 60 – 70 жылдардағы туындылары
А.Ғалымбаева творчествосында әртүрлі сюжетке құралған тақырыптық суреттер айрықша
Суретшінің «Қазақстан әні» (1962) суреті өзінің нәзік музыкасымен
Келе – келе пейзаж көріністерін жанрлық суреттермен ұштастыра
Суретшінің басқа да шығармаларын да адам еңбегінің, демалысының,
Жан дүниесінің үйлесімі, сабырлы қуаныш пен байсалды өрлік
Ол, әсіресе, халықтың той – думан, мерекесінің рухын
А.Ғалымбаеваның «Қуанышты күн» (1969) атты суретінде күзгі үлкен
«Қостанай берекесі» (1971) суреті де мерекелік тақырыпқа арналған.
Суретші әрқашан өз творчествосында халық өміріне тән ерекшеліктерді
Қазақ ССР – ң халық суретшісі, өнертану ғылымдарының
Нағымбек Нұрмұхаммедов Семей губерниясына қарасты Сайтанды (қазіргі Павлодар
Суретші творчествосы тақырып ауқымының кеңдігімен ерекшеленеді. Республика тыныс
Суретші өзін қызықтыратын белгілі бір тақырып төңірегінде бірнеше
Нұрмұхаммедов - өз айтпағын көркемөнер тілімен жеткізуде үлкен
Суретшінің тырнақ алды туындыларынан – ақ өз халқының
Қазақстанның осы күнгі бейнелеу өнерінде СССР халық суретшісі
Қ.Т.Телжанов 1927 жылы Омбы қаласында туған. Әкесінен жастай
Ол жоғары оқу орнынан алған білімін өз еңбектерінде
1953 жылы Телжанов «Аманкелді Иманов» деп аталатын шығармасымен
Телжановтың тұңғыш творчестволық табысы оның алғашқы суреттерінің бірі
Суретші Қазақстанға келгеннен кейін көп ұзамай «Жамал» деп
Туған халқының тағдыры мен тарихы туралы философиялық ой
2 – тарау. Пейзаж жанрының негізгі ерекшеліктері
2.1. Пейзаж жанрының мәні
Адам әу бастан – ақ табиғат көрінісін салған.
Мұндай жанрды голланд суретшілері ойлап тапты. Голландия –
Голланд суретшілері ондай пейзаждарды шағын кенеп шаршыларға салатын
Пейзаж өнері әр алуан. Кейбір пейзаждар өмірде бар
Пейзаждың суретін салу ерекшелігі. Таңданарлық сияқты болғанымен айта
Бірінші ерекшелік – күн мезгілі мен ауа райына
Кез – келген пейзаждың басты элементтері жер, аспан,
Пейзажда көз ұшына кетіп жатқан кеңістік сезілуге тиіс,
Ағаштың суреті келесі күні сурет пен түпнұсқаның арасындағы
Ағаш – бұтақтар мен жапырақтардың кездейсоқ үйінділері емес,
Жақсы суретте басты бұтақтармен жапырақ топтарының мөлшері мен
Мұның үстіне, суретші силуэтті ғана емес, сонымен қатар
Пейзажды игеруге «микропейзаждардың», яғни кіші табиғи формалардың –
Пейзажда судың үлкен маңызы бар. Желдің күшімен
Толқындар жоғарыдан дерлік қабылданатын, бақылаушыға тайу жерде бұл
Толқынның формасы қатаң заңдылықтарға бағынады, сондықтан оны ағаштың
Бұлттардың формасы мен табиғатын да ұғыну керек. Бұлттар
2.3. Жұмысқа қажетті құралдар
1. Холст (кенеп).
Суретшілер өз шығармаларын көбіне – көп майлы бояумен
О.Ренуардың «Көк киімді қыз» деген шығармасының бір бөлігіне
Төсек (грунт)
Суретшілер өз шығармасының ұзақ ғұмыр жасағанын, бояуының уыты
XVII ғасырға дейін суретшілер өз шығармасын ағаш тақтайдың
Ондай төсек тақтайды дайындаудың өзі де оңайға түспейтін
Біздің кезімізде суретшілер шығармаларын негізінен кенеп матаға салады.
Осылайша тыңғылықты өңделмеген кенепте майлы бояу әрі мен
Бұндай әзірлік диқандардың жер өңдегенін еске түсіреді. Диқандар
Майлы бояулар
Қазір суретшілердің көбі майлы бояуларды пайдаланады, ал бір
Майлы бояу алғаш рет Х ғасырда шыққан, бірақ
Қыл қалам
Суретшілер пайдаланатын қыл қалам әртүрлі болады. Акварель бояулар
Менің курстық жұмысым
Қазіргі кезде пейзаж жанрын бейнелеу өте жақсы дамыған.
Менің курстық жұмысымның тақырыбы пейзаж жанрына арналғандықтан мен
Табиғат көрінісін бейнелей отырып, өзімнің курстық жұмысымның дайындалу
Жалпы қысқы көрініс бейнесіне келетін болсақ, бұл қысқы
ҚОРЫТЫНДЫ
Табиғаттың шексіз ғажап әртүрлі күннің шуағы, қоршаған орта
Пейзаж өнері әр алуан. Кейбір пейзаждар өмірде бар
Кез – келген пейзаждың басты элементтері жер, аспан,
Пейзаж – қайсібір жердерді жәй айнытпай бейнелей салу
Президенттің халыққа жолдауында Қазақстан азаматтарына табиғатты қорғау, байлықтарын
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ:
Беда Г.В. Живопись: Учебник для студентов пед.институтов по
Бенуа А.Н. История русской живописи в XIX веке.
Вагнер А.К. С веком наравне. – М.: Просвещение,
Каменова А. Кемпірқосақтың түсі қандай. – Алматы: Өнер,
Мальцева Ф.С. Мастера русского реалистического пейзажа. – М.:
Островский Н.К. Рассказы о русской живописи. – М.:
Памятники мирового искусства. Русское искусство XIX – начала
Русское искусство. Очерки о жизни и творчестве художников.
Стасевич В.Н. Пейзаж. Картина и действительность. – М.:
Федоров – Давыдов А.А. Русский пейзаж XVIII –
Шорохов Е.В. Композиционная живопись. – М.: Искусство, 1986.
Щипанов А.С. Әуесқой жас суретшілер мен мүсіншілерге. –
Ягодовская А. О пейзаже. – М.: Наука, 1963.