КУРСТЫҚ ЖҰМЫС
Тақырыбы: Жергілікті өзін - өзі басқарудың аумақты кешені
Мазмұны
Кіріспе………………………………………………………………….....3
І. Қазақстан Республикасының жергілікті мемлекеттік
басқару жүйесі...............................................................................................5
1.1. Жергілікті өзін-өзі басқару жүйесінің мәні мен
негіздері ..............................................................................................5-6
ІІ .Жергілікті өзін - өзі басқарудың аумақты кешені............................7
2.1. Жергілікті өзін-өзі басқаруды енгізудің маңызы мен
мәселелері .......................................................................................7-16
2.2 . Жергілікті өзін-өзі басқарудың қағидалары мен
модельдері.....................................................................................17-21
2.3. Халықтың тұрмыс тіршілігін жақсартудағы жергілікті өзін -
басқару жүйесіндегі қазірде қамтылған мәселелер....................22-31
Қорытынды...........................................................................................32-33
Пайдаланған әдебиеттер..........................................................................34
Кіріспе
Қазіргі таңда еліміздің мемлекеттік құрылысын жетілдіру, оның ішінде
Бірақ бұл бағытты абсолют ретінде қабылдап, бүкіл қоғам
"Қазақстан - 2030" Стратегиясында қазіргі заманғы мемлекеттік қызмет
Тақырыптың зерттеу дәрежесі. Жергілікті органдар өзінің қызметін орталық
Орталық органдар жергіліктілерді әкімшілік бақылауыңда өзінің кейбір актілерін
Орталық органдар өзіңің жергілікті басқару құрылымдарымен арақатынастарында қаржылай
Сонымен қатар жергілікті органдарды қоғамдық, сот және т.б.
Жергілікті мемлекеттік басқару жүйесінде әкімшілік-аумақтық бөліністің әр қилылығы
1. Жалпы мемлекеттің сыртқы және ішкі саясатына сәйкес
2. Ұлттық қауіпсіздікті қамтамасыз етуде Қазақстан Республикасының мүдделерін
3. Қазметінің қоғамдық маңызы бар салаларында бекітілген жалпы
4. Азаматтардың құқықтары мен заңды
қамтамасыз ету.
Жұмыстың теориялық - методолологиялық және практикалық ғылыми зерттеулер
Қазақстан өзінін тәуелсіздігін жариялап, демократиялық қоғам құруға бел
ЖӨӨБ мәселесі Қазақстан үшін, қазақ халқы үшін мүлдем
Көптеген дамушы елдердің тәжірибелері көрсетіп отырғандай, жергілікті өзін-өзі
І. Қазақстан Республикасының жергілікті мемлекеттік басқару жүйесі
1.1. Жергілікті өзін-өзі басқару жүйесінің мәні мен
Жергілікті мемлекеттік басқару саласындағы қоғамдық қатынастарды реттейтін, жергілікті
Демек, жергілікті мемлекеттік басқару дегеніміз- бұл Заң актілерінде
Жергілікті мемлекеттік басқару жүйесінде әкімшідік-аумақ-тық бөліністің әрқилылығы көрініс
1) жалпы мсмлексттік сыртқы және ішкі саясатқа қаржы
2) ұлттық қауіпсіздікті қамтамасыз етуде Қазақстан Рсспубликасының мүддслерін
3) қызметтің қоғамдық маңызы бар салаларында белгіленген жалпы
4 ) азаматтардың құқықтары мен заңды мүдделерінің сақталуын
Кез-келген мемлекетте ЖӨӨБ үш негізгі мақсатта іске асады:
"ЖӨӨБ" түсінігі мемлекет пен қоғамның тіршілігіндегі ұйымдасу жөніндегі
а)елдің конституциялық құрылымының негізі;
б)халықтың жергілікті маңызды мәселелерді өздері шешудегі құқығы;
в)халық билігінің формасы.
ҚР-ның Конституциясы демократиялық қоғам мен құқықтык мемлекетті құруда,
Конституция-мемлекеттік саяси-құқықтық әрексті негізінде, терриоториялық-әкімшілік бірліктің үйлесімді дамуына
Жергілікті референдум — жергілікті аса маңызды мәселелерді шешуде
Жергілікті референдумның маңыздылығы халықтың еркіндігінін жоғарғы көрінісі Қазақстандағы
Одан басқа Қазақстанда ЖӨӨБ жүзеге асыру үшін аймақтық
ІІ. Жергілікті өзін - өзі басқарудың аумақты кешені
2.1. Жергілікті өзін-өзі басқаруды енгізудің маңызы мен мәселелері
Көптеген дамушы елдердің тәжірибелері көрсетіп отырғандай, жергілікті өзін-өзі
Қазіргі уақытта Қазақстан жергілікті өзін-өзі басқару жүйесін құру
Бұрынырақ осындай жүйені құруға талай рет ұмтылыс жасалды.
Жергілікті өзін-өзі басқарудьщ заңнамалық негізін әзірлеу мен оны
Билікті орталық пен аймақтарға жіктеу мәселесінің қоғамымызда талқыланып
Жергілікті басқаруды дамыту мақсаты әр әкім өз мекенінің
Жергілікті жағдайда экономиканы басқаруды жетілдіру жолдарын іздестіруде көптеген
Тарихқа тоқталып өтсек, жергілікті басқарудың даму жолы былайша
жалпыодақтық;
республикалық;
жергілікті.
Кейін 1991 жылғы 15 ақпанда "Жергілікті өзін-өзі басқару
Жоғарғы Кеңес өзінің таралуы алдында 1993 жылдың 10
Ал 2001 жылдын қаңтарында "Қазақстан Республикасының жергілікті мемлекеттік
Қазір "Жергілікті өзін-өзі басқару туралы" Заң жобасы көпшіліктің
Жергілікті басқару жолдарының бірі ретіңде ұсынылып отырған "өзін-өзі
Басқарудың бұл жолы әр мемлекетте әр түрлі дамыған,
Осы үлгілер басты үш топқа бөлінеді, олар: англосаксондық
"комиссиондық" үлгі 1901 жылы (Техас штатында) алғаш рет
муниципалдық кеңес менеджерді тағайындайды (кеңес-менеджер үлгісі), соңғысы контракт
сайланған муниципалдық кеңес өзінің кұрамынан мэр сайлайды (кеңес-мэр
Бұдан жергілікті басқаруда менеджменттің рөлі зор екендігін байқауға
"күшті кеңес - әлсіз мэр" нысаны атқарушы органдар
"күшті мэр - әлсіз кеңес" нысаныңда мэрді халық
"кеңес-менеджер" нысаны жергілікті істі басқаруға саяси бағыты бейтарап
комиссиялық нысан, комиссия мүшелері жергілікті үкіметтін өндірістік бөліміне
қүрамдастырылған нысан, мэр сайлаушылардың мүддесін ескере отырып, бас
Жергілікті басқарудың европалық үлгісінде жоғары деңгейде орталықтандырылған жергілікті
1985 жылы Еуропа кеңесі қабылдаған жергілікті өзін-өзі басқарудың
қоғамдастық халқының әлеуметгік-құқықтық ерекшеліктері;
басқару саласына ғана емес, жергілікті қоғамдастыққа әсер етуші
орталық атқарушы билік органдары өздерінің өкілеттіктерінің бір бөлігін
жергілікті басқару органдарын қалыптастыру және т.б.
Бүгінгі күні көптеген мемлекеттердің кұрылымдарына елеулі өзгерістер енгізілген:
Мемлекеттік және жергілікті мемлекеттік басқару құырлымдарының алуан түрлілігіне
Жергілікті басқарудың кепілдігі занды түрде мыналар болуы мүмкін:
жергілікті басқаруды және оның органдарын мемлекеттік басқару жүйесінде
жергілікті басқару органдарының экономикалық және қаржылық дербестігі;
жергілікті басқару органдарының басқа органдар мен ұйымдармен қарым
қатынас жасау қүқығы және толық құқық субъектісі ретінде
жергілікті атқарушы органдардың іс-әрекетіне
Жергілікті басқару органдарының өкілеттігімен өлшенетін аймақтың
Жергілікті баскару аумақтарда жүзеге асады, ол заң ұғымында
2004 жылдан бастап экімшілік-аумақтық бірліктер әкімдерінің аппараты құрылып,
өнімге (қызметке) бағаны және тарифті реттей алады;
ұйымдардың жетекшілерін тағайындайды;
жергілікті тапсырыстарды орналастырады;
қоғамдастық аумағында орналасқан ұйымдардың жергілІк-ті элеуметтік-экономикалық дамыту шараларына
белгіленген заң бойынша сыртқы экономикалық іс-эре-кеттің тэртібін жүзеге
Жергілікті басқару органдарының қаржылық ресурстарына келер болсақ, ол
жергілікті бюджет қаражаттарынан;
бюджеттен тыс, валюта жэне басқа да қорлардың қаражаттарынан;
республикалық салықтардан аударма; жергілікті алымдардан, айып-пұлдардан және басқа
жер қойнауын пайдалану қүқығына төлем; жердің, қозғалмайтын мүліктің
жергілік-ті бағалы қағаздар, акционерлік қоғамдар мен серіктестіктердің үлестік
Қазір елімізде "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару туралы"
Жергілікті басқаруды жетілдіру үшін шетелдік тәжірибелерді сараптау жөн.
солтүстік-америка үлгісі, онда муниципалиттердің қамтитын саласы аз, ол
оңтүстік-еуропалық үлгі (Франция және Италияға тэн). Мүңда жергілікті
скандинавиялық және солтүстік-еуропалық үлгі (Данияда, Фшшяндияда, Швецияда, Норвегияда
Жергілікті басқару бірліктерінің тұрпаттамасы (типологиясы) екі бағьпта жүреді:
Бұрынғы кеңес үкіметі кұрамында болған елдердің ішінде Эстонияда
мемлекеттік бюджеттен берілетін дотация; муниципалдық салықтар;
кредиттер;
муниципалдық мүлікті жалға пайдалануға берілгеннен түскен төлемақы;
муниципалдьіқ меншікті сатудан түскен табыс.
Қазіргі кезде мушщипалдық бюд-жетке берілетін дотация құрамы мынадай:
азаматтардың жеке табыс салығы 56%;
жер салығы 100%;
суды пайдалануға 20%.
Кәсіпорындардың пайдаларына салынатын салық жергілікті бюджеттерге төленген кезде
Бүгінгі таңда жаңа жүйені өмірге енгізу үшін аса
Осы бағыттағы алғашқы нақты қадамдар Қазақстан Президенті жанындағы
Демократиялық реформалар бағдарламасын әзірлеу мен нақтылау жөніндегі мемлекеттік
Жергілікті өзін-өзі баскару жергілікті қоғамдастық шеңберінде іс-қимыл жасайтын
Тұтастай алғанда, жергілікті өзін-өзі басқару жөніндегі жұмыстар ол
2.2 . Жергілікті өзін-өзі басқарудың қағидалары мен
ЖӨӨБ-дың формалары мен типтерінің көптігіне карамастан ЖӨӨБ жүйесін
Демократизм қағидасы - аймақтық масштабтағы мәслелерді шешуде халықтың
Субсидиярлы қағидасы - басқарудың түрлі деңгейлері арасындағы өкілеттіктерді
Бұл қағидаға басқару деңгейлері арасындағы басқару қызметін тиімді
Комплементарлы қағидасы — тік басқаруды бөлу арқылы билік
Депортаментализаций қағидасы— ЖӨӨБ органдарының функционалды және терриоториолды функциясын
Орталықсыздандыру қағидасы — жекелеген аймақтарға басқару функциясын осы
Орталықсыздандыру механизмі мемлекеттік және муниципалдық органдар пәнін енгізудің
Орталықсыздандыру механизмі құру реттілігі келесі пунктерді қамтиды.
Әрбір муниципалды бірлестіктерде мемлекет өкілеттігінің құрылуы;
Олардың орындалуына бағытталған
Заңға сәйкес мемлекеттің іске асырылып жатқап өкілеттігін
беруді құжаттау;
Өкілеттікті беру механизмінің
ЖӨӨБ белгіленген ұлттық заң шеңберіндегі мемлекеттік міндеттср аясындағы
ЖӨӨБ-дың басты принциптері арасынан мыналарды айрықша көрсетуге болады.
Жергілікті билік органдарының сайланбалылығы;
Коммуналдық меншіктің болуы;
Жергілікті билік пен халық арасындағы
Өзіндік кіріс ағымы себінен территориялық кажеттіліктерді қанағаттандыру;
Әлеуметтік сферада ЖӨӨБ-дың жетік мамандануы:
Муниципалды қызметкерлердің лауазымды қызметке конкурстық жүйе арқалы
Берілген терриоториядағы тұрғылықты халыққа есеп беру:
Шешім қабылдау еркіндігі;
Құқықпен қорғалуы.
Осығанан байланысты ЖӨӨБ жергілікті маңызмы мәселелерді шешудегі халықтық
ЖӨӨБ-дың келесі -
- жергілікті мемлекеттік басқару мен ЖӨӨБ органдарының өзара
- мемлекеттің институционалдык параметрлеріндс ӨӨБ-дың дамуының көрінуі;
- ӨӨБ-да азаматтардың кең көлемде қатысу еркіндігі және
- бекітілген заң шеңберінде өздерінің жеке инициативасын жүзеге
1. Қазақстанда жергілікті мемлекеттік басқару мен ӨӨБ органдарының
ҚР Конституциясы (89-бап) халықтың жергілікті ммаңызды мәселелерін
Қазақстан Үкіметі мен орталық атқару органдары басқаруың барлық
Жергілікті өкілетті және атқарушы органдарды кайта құруды ұйымдастыру
Мемлекеттік және муниципалдық құрылымдағы ӨӨБ-дың даму тәжірибесінің әр
Әлеуметтік құрылымның мұндай қалыптасуынының негізінде мемлекеттің жалпы билік
Мәселелерді шешу ізденістері қоғамды мемлекетке, жеке индивидке, толық
Функционалды-догматикалық концепция берілген функцияны құжаттау құқығымен негізделеді, мәселен:
Гуманистік және функционалды-догматикалық тұлғалық концепциялардың бір-біріне қарсы келуі
2. ЖӨӨБ-дың институционалдық белгілері "Жергілікті өзін-өзі басқарудың" Европалық
ЖӨӨБ-дың құқықтық кепілдік өлшемі мыналар болуы тиіс:
а) ЖӨӨБ-дың ұйымдық қиғастығы,
б) ЖӨӨБ органдарының өзіндік
в) ЖӨӨБ органдарының басқа
г) ЖӨӨБ формаларының алуан түрлілігі, тарихи,
органдарының құзыретімен өлшенеді.
Осыған орай ЖӨӨБ-дың институционалдық белгілерінің құжатталуы ҚР-ның Контситуциясымен
3. Адам мен азаматтың еркіндігі мен құқығының камтамасыз
Бұл жағдай мемлекеттік билік органдарын тек азаматтарды сайлау
Сонымен қоса муниципалды тәжірибедегі белгілі жағдай, ол мемлекеттің
Өкілеттіктердің бөлінуі екі формада жүргізілуі мүмкін: 1)бөплі беру-
Сонымен мемлекеттік билік жергілікті қауымдағы ӨӨБ билігін мойындайды
4. ЖӨӨБ қолданыстағы
- ӨӨБ органдарын сайлау;
- халықтың жергілікті аса маңызды мәселелерді шешудегі орындалған
- халықтың құқықтық шығармашылық ынтасының қозғалысы;
-муниципалды округте тұрғылықты тұратын халықтың талабын құруға және
ЖӨӨБ-дың арқа сүйейтін және басшылыққа алатып заңы Конституция
Жарғы міндетті түрде, мемлекеттік тіркеуден өтеді және бір
ЖӨӨБ органдары — иерархиялық жүйеде емес, жepгілікті халықтын
Бұл Қазақстанның унитарлы мемлекет болып табылғандықтан біртұтас әлеуметтік-экономикалық
Бұл үшін мүмкін, ЖӨӨБ органдарының тиімді жұмыс істеуі
Дегенмен ең күрделі мәселенің бірі — сол өкілдік
Демек Қазақстандағы ЖӨӨБ жүйесі тек бір ғана заңның
2.3. Жергілікті өзін - өзі басқару жүйесінде аумақты
ҚР Конституциясының 89-бабына сәйкес ЖӨӨБ-ды тұрғын халық тікелей
ЖӨӨБ терриоториялық қағида негізінде құрылады, бірақ муниципалды билікті
Терриотория мемлекет белгісі және ол қаншалықты ЖӨӨБ-дың кепілі
Қолданыстағы заң негізінде ЖӨӨБ органдарына кіретін: ЖӨӨБ дың
- берілген органның міндеті;
- сайланбалы органның аталуы ұлттық, тарихи және басқа
- ЖӨӨБ органдары құрылымын халық өзі анықтайды;
- ЖӨӨБ өкілетті органдары сайланбалы органдардың сессияларын анықтайтын
ЖӨӨБ-дың сайланбалы органдары жалпы халықтың теңдей жасырын дауыспен
ЖӨӨБ сайланбалы органдарының ерекше құзіреті жататындар;
- муниципалды бюджетті бекіту және оның орындалуы жөніндегіесепті
- муниципалды бірлестіктің даму жоспарын, бағдарламасын бекіту;
- жергілікті салықтар мен алымдарды айқындау, белгілеу;
- басқару тәртібін және муниципалды меншікті басқаруды белгілеу;
- ЖӨӨБ атқарушы органы мен ЖӨӨБ органының лауазымды
- муниципалды бірлестіктің Жарлығында бекітілген жалпыға міндетті құқықты
ЖӨӨБ-дың терриоториялық негізі.
Кез-келген аймақтық органның қызметі негізінде ЖӨӨБ органдарының өкілеттігін
ҚР-ның терриоториясындағы әкімшілік-терриоториялыұ жөніндегі заң бойынша екі негізгі
Осы арқылы мемлекеттік органдар тарапынан терриоториины басқаруды қамтамасыз
Муниципалды бірлестіктің терриоториясын қалалық ауылдық мекендердің
Байқағанымыздай проблемалардың кеңейуі тек түрлі субъектілерінің өзара әрекеттестігінің
ЖӨӨБ-дың терриоториялық негізін заңды бекіте отырып, келесі позитивті
- ЖӨӨБ-да тығыз тұратын халықтың құқығы жөнінде;
- заңды тұлға ретінде муниципалды бірлестіктің құқықтық мүмкіндігін
- ЖӨӨБ-дың көп деңгейлі құрылымы: мысалы қалалық және
Көптеген елдерде ЖӨӨБ-дың екі деңгейі бар: бірі-қауымдар мен
Моделде көрсетілгендей ауыл, ауылдық аймақтық, аудандық маңызы бар
Желгілікті мемлекеттік басқару осы деңгейде мынадай түрде көрінуі
Облыс деңгейіндегі ЖӨӨБ органдарының ролі, тек жергілікті халықтың
Мемлекеттің жергілікті басқару органдары орталықтан біршама тәуелсіздік шегінде
Жогаргы мемлекеттік басқару деңгейінде міндетті түрде арнайы орталықсыздандыру
ЖӨӨБ-дың қалыптасу контексіндегі тұрақты даму өзіне мыналардың құрылуын
-бизнес полигондары (инкабаторлар);
-еңбек биржасы және ақпататтық ауысу;
-тұтынушы кооперативтер;
-аймақтың тұрақты даму бірлестігі және т.б.
Соңғы уақытта аймақтың тұрақты дамуына бағытталған әлеуметтік-экономикалық жобалардың
АТДҚК құрамында азаматтық позицияда белсенділікті көрсететін адамдар, белгілі
Бірлескен кеңес мынадай құқықтармен бөлінеді:
- аймақ алдында тұрған, қоғамдық саяси және әлеуметтік-экономикалық
- қоғам алдында тұрған нақты міндеттерді шешуге бағытталған
- аймақтағы әлеуметтік-экономикалық және саяси жағдайды сараптауды ақпараттық-аналитикалық
Толықтай тұрақты дамуды азаматтар әл-ауқатының үнемі өсуімен бірге
Мемлекеттік басқару жүйесіндегі құзыреттерді беру, конституциялық норманың талаптарын
Мемлекет жүйесін құру мен қызметтестіру принципі Қазақстан қоғамының
Басқарудың әрбір деңгейі қоғамның тұрақты дамуында мақсатты
Басқарудың ұлттық деңгейіндегі әлеуметтік инициативаны ұйымдастыру төменнен, ал
Басқарудың аймақтық деңгейі аналитикалық схема бойынша құрылады, бірақ
Жергілікті деңгейдегі сайланбалы лауазымдағы маслихат — жергілікті өкілетті
1-ден, мемлекеттің дамуындағы салауатты өмір салты бағдарламасына белсенді
2-ден, терриотория аймағына кіргізілген мен стандартқа медикаменттердің жауапкершілігіне
Сондай-ақ халықтың үйлесімді дамуындагы шексіз құқық негізін құруда
Жергілікті басқару органдарының қызметін әкімшілік жәнә қаржылық пен
Әкімшілік-терриоториялық сферадағы қайта ұйымдасуды қолданыстағы заңның шексіз негізгі
ЖӨӨБ органдары осы мүдделерді тиімді үйлестіру механизмі арқылы
Басқару жүйесінде жетекшінің кооперативті басқаруы мен оның қызметіндегі
ЖӨӨБ органдарының қызметкерлері осы органда кәсіби негізде үнемі
ЖӨӨБ қүрылымның құрылуы және өндірістік функциянын көрінуі.
Жоғарыда айтылғандар ЖӨӨБ-дың жалпы функциялары олардың ішінді халықка
Әрбір нақты жағдайда (ауыл, поселка, микроаудан және басқалар)
Осы функцияларды орындауда ең алдымен:
а) халық тапсырыстарын жинау және өндеу;
б) осы тапсырыстарды орындау және тауар мен қызметтерді
Қазіргі таңда еліміздің мемлекеттік құрылысын жетілдіру, оның
Қазақстанның қазіргі сатыдағы дамуы реформа үрдістерінің арасалмағын орталықтан
Саяси орталықсыздандырудың табиғатын, оның қаншалықты таралғанын, жүзеге асыру
Орталықсыздандыру түсінігінің көптеген анықтамалары бар. Солардың түпкілікті
1. Орталықсыздандыру - басқару функцияларын орталық органдардан
2. Орталықсыздандыру — орталықтандыруға қарама-қарсы басқару
Бірінші жағдай билік тепе-теңділігін сақтай отырып, өкілеттіктерін орталықтан
Екінші анықтама бойынша, мемлекеттік функциялардың бір бөлігі (меншік,
Бірақ жергілікті органдар белгілі өкілеттерді іске асыру құқығымен
Сонымен бірге орталықсыздандыруды білікті жүргізбеу елде сепаратистік пиғылдардың
Сонымен қатар орталықсыздандырудың екі түрін ескергеніміз дұрыс: шоғырландырудан
Шоғырландырудан алшақтауды мемлекеттік басқару функцияларының мемлекеттік билік жүйесі
Осылайша аймақтық, жергілікті басқару органдары өзінің деңгейіндегі мәселелермен,
Жалпы айтқанда, мемлекеттің аяққа тұруы кезеңінде, көптеген елдердің
Тым қатты орталықсыздандыру, яғни әкімшілік-аумақтық басшыларын сайлау, олардың
Шығыс пен солтүстік жағымызда орналасқан екі алып мемлекет
Орталықсыздандыру келесі үш талаптың орындалуын қажет етеді:
• біріншіден, аумақтық бірліктер қоғамдық заңды
• екіншіден, олар өз құзырларына кіретін
• үшіншіден, олардың іс-әрекетін жалпы
Қазақстанда жергілікті өзін өзі басқару мәселесіне келгенде баса
Соңғы үш-төрт жыл аралығында жергілікті өзін өзі басқару
Жергілікті өзін-өзі басқару - "... шешім қабылдауды неғұрлым
Еуропалық Хартияға сәйкес, жергілікті өзін-өзі басқару мемлекеттік істердің
Жергілікті өзін-өзі басқару Еуропалық Хартиясының негізінде субсидиарлық принципі
Қазіргі кездегі әлем елдерінде жергілікті өзін өзі басқару
Жергілікті органдардың өкілеттіктері арнайы заңдармен, соңдай-ақ мемлекеттік басқарудың
Сонымен қатар жергілікті органдарды қоғамдық, сот және т.б.
Орталықсыздандыру мен жергілікті өзін өзі басқаруды жүзеге асыру
Жергілікті өзін-өзі басқару органының жергілікті мемлекеттік басқару органынан
Сонымен, билікті орталықсыздандыру және жергілікті өзін өзі басқару
Жергілікті өзін-өзі басқару жүйесі жергілікті мәдениет пен дәстүрлерге,
Басқарудың нәтижелі болуы үшін тұрақтылық қажет, ал реформа
Орталықсыздандыруды тек ұйымдастыру және құқықтық шаралар ретінде қабылдау
Әлемдік тәжірибеге жүгінсек, француз мамандары Францияда орталықсыздандыруды жүргізудің
Біріншіден, мемлекеттің қоғам өмірінің барлық салаларына ықпал ету
Екіншіден, қоғамдық деңгейде қабылданатын шешімдерде көптеген жергілікті факторлар
Үшіншіден, азаматтың өзін айқындау құқығын тану және олар
Ұйымдастыру-техникалық себептердің арасынан мыналарға ерекше көңіл бөлінеді: орталықтың
Жергілікті өзін-өзі басқару жүйесін қалыптастыру тек демократиялық процедуралардың
Қорытынды
Қазақстан Республикасы қазіргі кезде өзінің мемлекеттік дамуында жаңа
Бірақ қазіргі кезде мемлекеттік құрылымда бұл жүйенің
Мұның басты себептері қолданыстағы заңдылықтардың, соның ішіндегі сайлау
Қазақстанның қазіргі сатыдағы дамуы реформа үрдістерінің арасалмағын орталықтан
Бірақ қазіргі кезде мемлекеттік құрылымда Бұл жүйенің қызметтері
Қазіргі кездегі жергілікті жерлердегі билік қазіргі кездегі талаптарға
Мұның басты себептері қолданыстағы заңдылықтардың, соның ішіндегі сайлау
Қазақстанның қазіргі сатыдағы дамуы реформа үрдістерінің арасалмағын орталықтан
Биліктің жергілікті органдарын реформалаңдыруды
орталықсыздандыру үрдісін бастау жолында келесі проблемаларды шешу қажет:
- жергілікті жөне аймақтық нәтижелі.басқарудың жоқтығы;
- жергілікті деңгейдегі мәселелерді шешуге қабілеті жететін азаматтық
қоғамның ойдағыдай дамымауы.
Соның нәтижесінде екі мақсат пайда болып отыр:
- кәсіби және нәтижелі аумақтық басқаруды құру және
функцияларды шоғырланудан алшақтату үрдісі;
- азаматтық қоғамды құру үрдісінің басталуы.
Пайдаланған әдебиеттер
Ж. Ихданов.« Мемлекет басқару теориясы» Алматы 2007ж
"Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару туралы" Қазақстан Республикасының
Нүкенов А.: "Жергілікті басқаруды жетілдіру мәселелері". "Саясат" №7.,
Танкиева А.: "Жергілікті басқаруда экономикалық механизмдерді қолдану жолдары".
34