Қазақ журналистикасы нарық қатынастары кезеңінде

Скачать



 Кіріспе
Журналистика маңызды әлеуметтік құбылыстардың бірі болып табылады. Онсыз
1. Баспасөз бостандығының келелі мәселелері
Егеменді ел атанып, тәуелсіздік жолына халқымыз соңғы оншақты
Газет-журналдардың, радио мен телевизияның шындық пен объективтілікке
Мәскеудегі 1991 жылғы тамыз оқиғалары партиялық өктемдікке біржолата
Өкімет билігін қайта бөлісуге ұмтылған күштердің бой көтеруі
Төртінші билік: шындық па әлде елес пе? Бұл
Қоғамдағы биліктер құрылымдары жөнінде әңгіме қозғағанда «төртінші биліктің»
Енді мәселеге өзге қырынан келейік: баспасөз билігі деңгейінде
Шынайы демократиялық қоғамда баспасөз билігі болуы тиіс. Бұл
Баспасөз билігі жөнінде айтқанда, ең алдымен, тұтас қоғам,
Қазір тәуелсіздік республика баспасөзінің ең арысы байланысшыларға да
Журналистика шынайы шындық, халықтың қамы үшін күресуі тиіс.
2. Журналистика және қоғам.
Журналистика маңызды әлеуметтік құбылыстардың бірі. Журналистика адам санасын
Баспасөз, радио, телевидениенің негізгі міндеті – жалпы информацияны
Бұқараға, мемлекетке қарым-қатынас. Яғни, барлық ақпарат мәселелері
Бүкіл ақпарат көпшілік аудиториясының сұраныс-қажеттілігін, талап-талғамын қанағаттаныдру үшін
Қоғамдық істерге байланысты ел күткен мәселелерге белсенді позиция
Қажет еткен жағдайда әркімнің ақпарат құралдары орындарына қатысуына
Билік пен халық арасындағы байланыс рөлін атқару.
Жер жүзінде гуманистік борышқа адал болу және сақтау.
Журналистика тек қана хабарларды берумен шектелмейтінін ескеру керек.
Демек, жұртшылық газет оқып, радио тыңдап, телевизор көрген
Қазақстан Конституциясында: “Мемлекттік органдар, қоғамдық бірлестіктер, лауазымды адамдар
Журналистика, ең алдымен, өмір көрінісін, беретінін есте
Осылайша журналистиканың ақпараттық қызметі маңызды қоғамдық-саяси рөл атқарып,
Жалпы журналистика – халыќтыќ, ўлттыќ болып саналады. Ґйткені
Журналистиканыѕ халыќќа ќызмет етуі – сол халыќтыѕ реалды
Мўндай жайларды атйќанда, жазєанда, јрине, оныѕ ќарапайым халыќќа
Келесі бір білуге тиіс нјрсе – журналистиканыѕ демократиялылыєы.
Демократия – саяси ќўрылыстыѕ формасы ретінде азаматтардыѕ теѕдігі
Демократия кезінде журналистиканыѕ рґлі онан сайын артып, ќоєамдыќ
Бұл орайда Президентіміз Н. Назарбаевтың: “Ғасырлық тарихта біздің
Журналистиканың халықтығы мен демократиялылығы – оның қалың көпшілікпен
3. Журналистің қоғамға тән кәсіби рөлі
Әрбір кәсіптің өз мамандығы болатын секілді, журналистік мамандық
Журналистің тағы бір қасиеті – оның саяси-әлеуметтік қызметіне,
Журналистің өз қызметін жемісті атқаруы үшін интеллектуалдық, психологиялық,
Бұған қоса журналистің кең пейілді, жаны жомарт, жақсылыққа
Журналист өз қызметінде тек қана шындықты жазып, барлық
Болған жайдың дұрысы қайсы, бұрысы қайсы соны айыра
Журналист еш уақытта қателеспеу керек, бұл да басты
Журналистің қателігі оның өзіне ғана емес, ол жұмыс
Объективтілік дегеніміз – шындықтың нағыз өзі деген сөз.
Журналист ой-пікірді қағазға түсіргенде, оның өзгелерге, яғни, жұртшылыққа
Қоғамда әртүрлі көзқарастар, ой қайшылықтары кездесуі мүмкін.
Журналистика мен журналистің құқығы жөнінде әртүрлі мемлекеттік заңдарда
Сондай-ақ журналистік мамандық – басқа да кейбір мамандықтар
Журналистің ісіне мына жайды да жатқызуға болады. Басқаларға
Келесі бір айтатын нәрсе – журналистік этика туралы.
4. Қазақ журналистикасы нарық қатынастары кезеңінде
Демократиялық қоғам кезеңіндегі егемен мемлекеттің әлеуметтік және саяси
Қазақстанның ақпарат әлемінде БАҚ-тың қандай түрі болсын, ол
Бүгінгі қоғамдағы БАҚ-тың басты парызы бұқараның санасын билеу,
Біріншіден, социологиялық зерттеулер телерадиохабарларының бет-бағдарын ғана емес, тіпті
Екіншіден, бұл уақыт теледидардан оқиғаларды шыншыл көрсетуге деген
Үшіншіден, журналистік шеберлік мектебінің өзі елеулі қиындықтарға тап
Нарық қатынастары кезеңіндегі телепублицистикамыз қандай күйде. Ол азусыз,
Әлі де руханиат әлемінде түбегейлі нарыққа бет бұру
Қашанда, нарықтың негізгі шарты – бәсеке. Бәсекеге түсу
Әдебиет пен өнерді, сондай-ақ теледидарды тек идеология деп
Осы процестердің өн бойынан екі нәрсені бөліп айту
Біздің ойымызша, нарықтық экономика – уақыттың белгілі бір
Нарықтық экономика жағдайындағы журналистиканың негізі функцияларының былайша топтастыруға
Нарық жағдайында жұмыс істейтін редакция қызметін былайша топтастыруға
5. Егеменді Қазақстанның ақпарат кеңістігі. Ақпарат агенттіктерінің алатын
Нарыќ заманы аќпарат кењістігіне де жања ‰рдіс пен
Ќазаќстанныњ аќпарат кењістігінде ж±мыс істейтін аќпарат агенттіктерініњ ж±мысына
Аќпарат агенттіктері µз материалдарын бір уаќытта барлыќ б±ќаралыќ
Аќпарат агенттігі баспасыныњ «к‰н тєртібін» ќ±рѓан кезде аќпарат
Біріншіден, басты назар таспаныњ сауатты т‰рде ќ±рылуына аударылады.
Екіншіден, таспаѓа т‰сетін материалдарда ќозѓалѓан таќырыпты спецификалыќ т±рѓыдан
Осы т±рѓыдан алѓанда бір салаѓа бейімдеу, негізінен журналистке
‡шіншіден, таспаѓа т‰сетін материалдардыњ жан-жаќтылыѓы мен єрекелкілігін,геогфиясыныњ алуан
Тµртіншіден, аќпаратта жарнаманыњ µтпеуіне кµњіл бµлінеді.
Бесіншіден, ќандай да болмасын бір оќиѓаѓа ќатысты ќоѓамда
Алтыншыдан, цифрларды мейлінше орынды пайдалану жаѓы ескеріледі. Єрине,
Жетіншіден, аќпараттыњ республикадан тыс аймаќќа да жіберілетіндігі естен
Жоѓарыда келтірілген ќаѓидалар агенттіктіњ,меншіктіњ ќай т‰ріне жататындыѓына ќатыссыз
Ќазіргі аќпарат агенттіктері ќатарында астаналыќ «Астана дауысы», «Ќазаќ
Министрлік мєліметтеріне ќараѓанда олардыњ 80 пайызы мемелекттік емес
Жоѓарыда аталѓан агенттіктер ќызметініњ негізгі міндеті, ќазаќстандыќ ќоѓам
Ќазір аќпарат технологиялары µмірімізге барынша сіњісіп келе жатыр.
Жоѓарыда аталѓан, яѓни республикалыќ аќпарат кењістігінде ќызмет ететін
6. Бұқаралық ақпарат құралдарындағы елдік мұрат
ХХІ ғасыр - әлемдік ғаламдану процесінің жедел қарқынмен
Жасыратыны жоқ, қазіргі заманғы медиа саласының түбегейлі өзгеруі
Жалпы, қазақ тіліндегі журналистикада артық жайсаңдық, көсіле жазу,
Өз ұлтының мүддесін бәрінен де биікке қоя білген,
Осыдан бірнеше жыл бұрын Британия Премьер-министрі Тони Блэрдің
Олай болса, ендігі жерде, Қазақстанның ақпарат қызметінің алдында
Қорытынды
Әдетте қоғамдық дамуға өзгерістердің келуі, міндет, мақсаттың басқа
Дамыған елдердегі ақпарат алпауыттары ішкі билік, ішкі иелік
Бұқаралық ақпарат құралдарының төртінші билік екенімен жұрт тегіс
Қазір Қазақстан журналистикасы тек өз республикамызбен ғана шектеліп
Осы ретте Қазақстан журналистикасы да жер жүзі журналистикасы
Бұл ретте тағы бір айтар нәрсе – қазақы
Міне, осылайша Қазақстан журналистикасы да әлем журналистикасы секілді
Әсіресе, ұлттық журналистиканы дамыта беру – басты парыз!
3




Скачать


zharar.kz