МАЗМҰНЫ
Кіріспе..................................................................................................................... 3
1. Банктік менеджменттің теориялық негіздері
1.1. Банктік менеджменттің түсінігі және мәні....................................... 6
1.2. Банктік саладағы менеджменттің дамуы......................................... 15
2. «Қазақстан Халық Банкі» акционерлік қоғамының банктік іс-әрекетін
менеджменттің принциптер негізінде зерттеу
2.1. «Қазақстан Халық Банкі» акционерлік қоғамының жалпы
сипаттамасы және қаржылық жағдайын талдау............................. 27
2.2. «Қазақстан Халық Банкі» акционерлік қоғамының банктік
менеджмент жүйесінің элементтерін талдау.................................... 40
Қорытынды............................................................................................................ 60
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі...................................................................... 62
Кіріспе
Қазақстан экономикасында менеджментті қолданудың ерекшеліктері мен серпіні және
Нарықтық қатынастар экономикалық дамуды жетілдірудің үлкен потенциалын өзінде
Қазіргі жағдайда көптеген ірі және орта кәсіпорындарда, сондай-ақ
Қазақстандық экономика туралы айтқан кезде, менеджмент әдістері мен
Бүгінгі банктік жүйе нарықтық өзгерістердің негізгі факторларының бірі
Менеджмент нарықта болып жатқан барлық үрдістерді жан-жақты ескеретін,
Қазақстандық банктердің қызметкерлеріне белгіленген жоспарға сәйкес қызметті ұйымдастыру
Мұнда басқару сапасы жөнінде айтып кету керек. Ол
Жұмыстың мақсаты: банктік менеджментін дамыту барысында, жаңа технологияларды,
Курстық жұмыстың мақсатына жету үшін келесі міндеттер қойылды:
«Қазақстан Халық Банкі» акционерлік қоғамының (АҚ) банктік өнімдерінің
«Қазақстан Халық Банкі» АҚ банктік қызметінің портфелін талдау;
«Қазақстан Халық Банкі» АҚ банктік өнімдерін өткізу және
«Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның дамуына менеджмент технологияларды қолдану;
«Қазақстан Халық Банкі» АҚ менеджмент қызметін жетілдіру шараларын
Курстық жұмыс кіріспеден, үш бөлімнен, қорытындыдан, пайдаланылған әдебиеттер
Курстық жұмыстың бірінші бөлімінде банктік менеджменттің түсінігі, мәні
Екінші бөлімде банктік қызметінің портфелін зерттеп отырып, олардың
Үшінші бөлімде «Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның дамуына менеджмент
1. Банктік менеджменттің теориялық негіздері
1.1. Банктік менеджменттің түсінігі және мәні
Банктегі менеджменттік қызмет бірқатар ерекшеліктерге ие болса да,
Экономикалық әдебиеттерде банктік менеджменттің әр түрлі анықтамалары кездеседі,
Менеджмент – бұл банктің философиясы мен стратегиясы, берілген
Банктік менеджмент – бұл неғұрлым тиімді (қазір қызмет
Менеджмент – бұл екі негізгі аспектті біріктіретін банк
Банктік менеджмент – бұл нарықтардың ерекшеліктері бойынша банктің
Банктік саладағы менеджмент несиелік ресурстардың нарықтарын зерттеуге, клиенттердің
Банктік менеджмент – бұл алдағы жылдары нарық тәжірибесін
Банктік менеджменттің кез-келген анықтамасында басты қағидасы тұтынушыға бағытталу
Менеджмент – бұл тұтынушылардың мүдделеріне негізделген, нарықтық қатынастарды
Менеджмент қызметі банктік саладағы экономикалық психологиямен тығыз байланысты.
Банктік менеджменттің анықтамаларының кең диапазоны Ф. Котлермен белгіленген
Өндірісті жетілдіру тұжырымдамасы – берілген жағдайда нақты банктік
Тауарларды жетілдіру тұжырымдамасы – тұтынушының жоғары сапалы тауарларды
Коммерциялық күштерді интенсификациялау тұжырымдамасы, яғни тауарлар мен қызметтерді
Менеджмент тұжырымдамасы, оның негізі мәні бәсекелестерге қарағанда мүмкін
Қазіргі уақытта ең жетілдірілген әдіс болып саналатын әлеуметтік
Нарықтық қатынастардың дамуының әр түрлі деңгейіне тән менеджментті
Егер банк өндірісті жетілдіру тұжырымдамасына бағытталса, онда ол
Өнімдерді (қызметтерді) жетілдіру тұжырымдамасына бағытталу кезінде банк күштерді
Егер банк коммерциялық күштерді интенсификациялау тұжырымдамасын ұстанса, негізгі
Менеджмент тұжырымдамасына бағытталу мақсатты нарықтардың анықталған қажеттіліктерін қанағаттандыруды
Егер банк әлеуметтік – этикалық менеджментінің
Менеджментті Қазақстанның банктік саласына енгізу барлық құрылымдар мен
Әрбір банк басшысы және маман қазіргі уақытта менеджмент
Менеджмент – бұл мұқият дайындықты, терең және жан
Қазіргі менеджмент аясында банк пен клиенттің қатынастары да
Банктің қызметі, белгілідей, қайталанып отыратын операцияларға негізделеді. Осыдан
Банктік менеджменттің мақсаттарының бірі – жаңа клиенттерді үнемі
Бәсекелік күрестің күшеюі жағдайында ақшалай қаражаттарды тарту үшін
Банктік менеджментті, сәйкесінше, клиентураның нақты қажеттіліктерін ескере отырып,
Менеджменттік қызмет аясында мәселенің екінші жағы да маңызды
Жоғарыда аталғанның барлығы әрине дұрыс, өйткені нарықтық экономика
несиелік ресурстарды реттеу қорына барлық коммерциялық банктермен міндетті
Орталық банктің банктік жойылу стандарттары мен пайыздың ресми
банктік мекемелерді тікелей несиелеу;
қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді құнды қағаздармен операцияларды
Болашақта коммерциялық банктер жүйесінің дамуымен қатар олардың қызметін
Банктік қызметкердің қазіргі ойлауы жалпыға белгілі қағидаларға негізделеді:
Аталған бағыт біздің ел үшін ерекше маңызды. Уақытша
Клиент үшін максимум назар және барлық жағдайларды жасау,
Кейде кейбір жеке банктің жұмысшылары қоятын сұрақ: банкке
Банк қызметінде тұрақты сипатқа ие келісімді қатынастардың маңызы
Банктегі менеджменттің негізгі міндеттері:
Ақшалай нарықтың тұрақты өзгеріп отыратын жағдайларында банктің рентабельді
Несие алушылар мен салымшылардың мүдделерін жақтау, банктің қоғамдық
Банкпен көрсетілетін қызметтердің көлемі, құрылымы және сапасы бойынша
Банк ұжымының коммерциялық, ұйымдастырушылық және әлеуметтік мәселелерін кешенді
Осы міндеттерге сәйкес банктік менеджмент банк клиенттерінің саны
1.2. Банктік саладағы менеджменттің дамуы
Менеджмент өндіріс өміріне кіре бастаған ғасырымыздың бастапқы кезеңінде
Соңғы уақытта менеджменттің қызмет ету аймағы тауарлар саласымен
60-шы жылдардың аяғынан бастап әлемдік банктік индустрия маңызды
Біріншіден, банктік индустрия интернационализация тенденциясына ие болды, бірақ
Екіншіден, салымдардың дәстүрлі жүйесін өзгерткен капиталдың жаңа нарықтары
Евронарық дегеніміз – ұлттық шекара шеңберінен тыс және
Үшіншіден, бәсекелестікке жауап ретінде жергілікті еуропалық банктер, АҚШ-тың
Төртіншіден, банктік индустрия, көптеген елдерде банктік заңнама тарапынан
Бесіншіден, жоғарыда аталған шектеулердің реттеушілік қызметімен байланысты банктік
Алтыншыдан, банктік индустрияға технология көп әсерін тигізе бастады.
Жетіншіден, жеке тұлғаларға қызмет көрсету бойынша банктік қызметте
Сөйтіп 70-ші жылдардың аяғына таман банктік индустрия неғұрлдым
80-ші жылдар банктік индустрияда өзгерістердің одан да жоғары
Бөлшектік банк қызметі (жеке тұлғаларға қызмет көрсету
Тұтынушылық топтардың сегментациясы өсті.
Ерекше маңызы бар сегменттерге мыналар жатады:
Бай. Банктердің көп бөлігінде салымдары 100,000 $
Табыстылық деңгейі жоғары тұлғалар. Бұл сегмент тұрғындардың өмір
Дамыған бәсекелестік шоттарды ары қарай зерттеуді талап етті.
Ақпаратты қағаз жүзінде өңдеуге негізделген жүйелерді ауыстыру.
70-80-ші жылдары банктердің жұмысы көрсетілетін тұтынушылық банктік қызметтердің
Қаражаттарды тарту саласындағы сияқты, ссудалық қызмет көрсетуді ұсыну
80-ші жылдары өздерінің клиенттеріне қаржылық қызметтерді ұсынатын
Сөйтіп, АҚШ-та, нәтижесінде әр түрлі штаттарда ірі қаржы
Бөлшек нарықтың таңдалған сегменттерінде банктерден басқа басқа да
Мұндай бәсекелестік көптеген басқа елдерде де байқалды. Ұлыбританияда
Көтерме банктік қызмет (кәсіпорындарға қызмет көрсету бойынша банктік
Бәсекелестіктің күшеюі.
Күшті бәсекелестік 80-ші жылдары да жалғасты, себебі банктер
70-ші жылдардағы американдық халықаралық банктердің бәсекелестік басымдығы 80-ші
70-ші жылдардың аяғына дейін негізгі банктердің қатарына Industrial
Жаңа индустриалды және мұнай долларларында біраз артықшылықтарға ие
Сонымен қатар, банктік емес институттар тарапынан да бәсекелестік
Жүйелік өнімдердің дамуы.
Бөлшек нарығындағы сияқты көтерме нарықта да жүйелік өнімдердің
Сөйтіп, бәсекелестіктің үнемі өсіп келе жатқан деңгейінің және
Біздің елімізде банктік қызмет саласында менеджменттік тұжырымдаманы пайдалану
Банктегі менеджменттік қызмет өнеркәсіптегі менеджменттен ерекшеленбейді, бірақ банктік
Жұмыстың ары қарай құрылымы осы сызбаға сәйкес жасалады.
Жүргізілген зерттеулердің нәтижесінде банктің стратегиялық жоспарын құруға кіріседі.
Менеджменттік қызмет үрдісінде менеджмент кешенін жоспарлау маңызды орынды
Әр түрлі басқару шешімдерін қабылдаған кезде тәуекелдің мүмкін
1 сурет – Банктегі менеджменттік қызмет
Белгіленген мақсаттарды сәтті жүзеге асыру үшін банк сәйкес
Белгіленген стратегияларды жүзеге асыру үрдісінде үнемі менеджменттік бақылау
2. «Қазақстан Халық Банкі» акционерлік қоғамының банктік іс
2.1. «Қазақстан Халық Банкі» акционерлік қоғамының жалпы сипаттамасы
2003 жылы Қазақстан Халық Банкіне 80 жыл толды.
Халық Банкінің тарихы – бұл Қазақстан аумағындағы жинақ
Еліміздегі алғашқы жинақ кассасы сонау 1923 жылы, төңкеріс
Социалистік қоғамда қалыптасқан әлеуметтік – экономикалық және қаржылық
Жинақ кассалары сонымен қатар, мемлекеттік қарыз облигацияларының, басқа
Бұл кезеңдегі жинақ ісінде мемлекеттік несие беру қалыптасып,
Ол жылдары сегіз рет мемлекеттік қарыз шығарылды, оның
1960 жылдың аяғына қарай жинақ кассаларындағы салымшылар саны
Қазақстандағы жинақ ісі мен жинақ кассалары желісінің кеңінен
60 – жылдардың басында жинақ кассаларында тұрғындардың пәтерге,
Жинақ жүйесінің одан әрі дамуы үшін ақша бірлігін
Алайда 1961 жылы жүргізілген реформа айналымдағы ақша массасын
1963 жылдан бастап жинақ кассалары Қаржы Министрлігінің құрамынан
1988 жылғы банктік реформа бойынша банк жүйесі екі
Қазақстан Республикасының мемлекеттік тәуелсіздік пен егемендікке қол жеткізумен
1990 жылдың желтоқсанынан бастап Қазақстан өзінің нарықтық экономикалық
Мемлекеттік тәуелсіздігіміз ресми түрде жария етілген соң бір
1993 жылы Жинақ банкі Қазақстан Республикасының үкіметіне қарайтын
Жаңа басшылық жұмысына әмбебап қызмет көрсету қағидатын негіз
1995 жылдың аяғында-ақ Қазақстан Халық Банкі республикадағы ірі
1998 жылдың шілдесінде акционерлердің жалпы жиналысының шешімімен Банк
Сол жылы Қазақстан Республикасы Үкіметінің 1998 жылдың 6
2001 жылдың қараша айында өткен сауда – саттық
Қазіргі уақытта «Қазақстан Халық Банкі» АҚ –
«Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ы бұрынғы Қазақстан Республикасы Жинақ
Активтері мен меншікті капиталының көлемі жағынан Халық Банкі
2008 жылғы 1 сәуірдегі жағдай бойынша Банктің активтері
2001 жылы жүргізілген Халық банкін жекешелендіру рәсімі нәтижесінде
Банк VISA International және Master Card International төлем
Банктің миссиясы: Сақтап көбейте біл!
Біз еліміздің барлық аумағында халықаралық стандарттарға сай кең
Біз халықтың барлық тобымен, меншік нысаны әр түрлі
Біз клиенттер мен акционерлер қаржысының сенімді сақталуын, тиімді
Банктің мақсаты: халыққа қызмет көрсету деңгейінің сапасын жақсарту
«Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның негізгі жетістіктері:
«Банк №1 2002 года в Казахстане» (декабрь 2002
«International Gold Medal Award» за качество и эффективность
«Банк №1 2003 года в Казахстане» (ноябрь 2003
«2007 Awards of Excellence, the best bank in
Ал енді банктің қаржылық жағдайына келетін болсақ, қаржылық
Банк балансы – банк қаражаты көздерінің қорытындыланған ақшалай
Яғни, төмендегі кестеде банктің белгілі бір күнгі активтері,
2 Кесте – «Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның бухгалтерлік
(мың теңгемен)
Жылдар Өзгерістер, %
2005 2006
қатысты
Активтер
Ақша және оның баламалары 33123369 57101691 169661728
Міндетті резервтер 7578394 8632311
Табыстар мен шығындар туралы есеп арқылы әділ құны
Несиелік мекемелердегі қаражат 695379 2776941 64622
Инвестициялық бағалы қағаздар
- сату үшін қолда бары 20618422 12098639 8898304
Клиенттерге берілген займдар, нетто 254590193 411097223 399372778
Негізгі құралдар 9131311 10979050 10555048
Басқа активтер 5134597 6960895 10520533
Активтер жиынтығы 393253900 559664708 651709223
Міндеттемелер
Клиенттердің қаражаты 231501361 320629650 371809403
Несиелік мекемелердің қаражаты 76492760 107284147 105070194
Шығарылған берешек бағалы қағаздар 44939974 58813594 93959370
Резервтер 1801039 2279508 2318846 126,5
Мерзімі жылжытылған салық міндеттемелері 450824 425144 1356704
Басқа міндеттемелер 2490000 5780000 12700288
Міндеттемелер жиынтығы 357675958 495212043 587214805
Меншік капиталы
Жарғылық капиталы 15750000 29010000 29965690
Акциялар бойынша сыйлықақы резерві 2190000 2190000 2157854
Сатып алынған меншік акциялары 16660 16330 26867
Бөлінбеген табыс және басқа резервтер 17410000 32800000 32397741
Азшылықтың үлесі 217020 446010
Меншік капиталының жиынтығы 35583680 64462340 64548152
Міндеттемелер мен меншік капиталдың жиынтығы 393259638 559674383 651762957
Осы кестенің негізінде бухгалтерлік баланстағы негізгі көрсеткіштерді
3 Кесте – «Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның негізгі
2005
мың тг үлесі,% мың тг үлесі,
% мың тг үлесі,
%
Активтер 393253900 50 559664708 50 651709223
Міндеттемелер 357675958
45,5 495212043 44,3 587214805 45,0
Меншік капиталы 35583680 4,5 64462340 5,7 64548152 5
Барлығы: 786513538 100 1119339091
100 1303472180 100
3 кесте мәліметтеріне сүйенетін болсақ, «Қазақстан Халық Банкі»
Жалпы активтерге: ақша және оның баламалары, міндетті резервтер,
2 сурет. «Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның жалпы активінің,
Ал енді, «Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның табыстары мен
4 кесте – «Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның табыстары
Жылдар Өзгерістер, %
2005 2006
қатысты
Сыйақы алумен байланысты табыстар 32950057 52384623 165250550 158,6
Сыйақы төлеумен байланысты шығындар 8025633 11872599 65731660 148,0
Құнсыздануға арналған резервке аударғанға дейін сыйақы алумен байланысты
Құнсыздануға арналған резервке аударылым 7954045 11969525 31970790 150,5
Сыйақы алумен байланысты таза табыс 12237255 19259151 67548100
Комиссиялық және алымдар түріндегі табыс 10116897 16160708 32137920
Комиссиялық және алымдар түріндегі шығын 798476 912517 2544170
Комиссиялықтар
мен алымдар, нетто 9318421 15248191 29593750 164,0 194,1
Сыйақы алумен байланысты емес табыстар 3064751 4418850 11629670
Сыйақы төлеумен байланысты емес шығындар 14529612 19559716 61876390
Табыс салығы бойынша шығындарды есептегенге дейінгі табыс 10090815
Табыс салығы бойынша шығындар 1997780 3538576 13084120 177,1
Табыс салығын төлегеннен кейінгі таза табыс 8093035 15827900
Осы кестенің негізінде табыстарының құрылымын қарастырайық.
5 кесте – «Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның табыстарының
2005
мың тг үлесі,% мың тг үлесі,
% мың тг үлесі,
%
Сыйақы алумен байланысты табыстар барлығы,оның ішінде
Клиенттерге берілген займдар 28446733 86,3 47548528 90,7 125097056
Берешек бағалы қағаздар 3519988 10,7 3450002 6,7 8912408
Несиелік мекемелердегі қаражат 983336 0,3 1386093 2,6 31241086
5 кесте мәліметтеріне сүйенетін болсақ, «Қазақстан Халық Банкі»
3 сурет. «Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның табыстар құрылымының
Ал, келесі кестеде банктің шығындарының құрылымын қарастырайық.
6 кесте – «Қазақстан Халық Банкі» акционерлік АҚ-ның
2005
мың тг үлесі,% мың тг үлесі,
% мың тг үлесі,
%
Сыйақы төлеумен байланысты шығындар барлығы,оның ішінде 12758757 100
Клиенттердің қаражаты 8025633 63,9 11872599 56,1 28119803 42,7
Шығарылған берешек бағалы қағаздар 1639153 12,8 4908743 23,2
Несиелік мекемелердің қаражаты 3093971 24,2 4374605 20,7 14192091
6 кесте мәліметтеріне сүйенетін болсақ, «Қазақстан Халық Банкі»
4 сурет. «Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның шығындар құрылымының
2.2. «Қазақстан Халық Банкі» акционерлік қоғамының банктік менеджмент
Менеджмент жүйесі негізгі 4 элементтен тұрады, яғни «4Р»
Банктік салада осы элементтерді банк негізінде қарастырылуын ұсынады.
Несиелік қызметтер
Салымдар операциялары
Инвестициялық операциялар
Басқа қызметтер
Осының негізінде «Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның банктік
Несиелік қызметтер – қажеттілік, төлемділік, қайтарымдылық принциптеріне негізделген
«Банк салымының кепілдігімен» деген бағдарламасы;
«Кезек күттірмейтін мұқтаждық үшін – lights» деген бағдарламасы;
«Іске қосылуға дайын тұрған жылжымайтын мүлікті сатып алу
«Салынып жатқан жылжымайтын мүлікті сатып алу үшін» деген
«Авто lights» деген бағдарламасы;
«Тұрғын үй жағдайын жақсарту үшін» деген бағдарламасы;
«Жеке құрылыс салу және тұрғын үйді жөндеу үшін»
«Білім алуға ақы төлеу үшін берілетін қарыз» деген
«Заңды тұлғаның кепілдемесімен» деген бағдарламасы;
«Банктің жалақы жобасына қатыспайтын жеке тұлғаның кепілдемесімен» деген
Кредиттердің пайыздық ставкасы;
«Халықтық қоныстану»;
«Ипотека lights» деген бағдарламасы;
«Автокөлік сатып алу үшін» деген бағдарламасы;
«Кезек күттірмейтін мұқтаждық үшін» деген бағдарламасы;
«Халықтық» бағдарламасы;
Ал, енді заңды тұлғалар үшін несие беру бағдарламасы:
Маусымның Бизнес Lights – 2 жобасы;
Бизнес – Ипотека;
Бизнес Super Lights;
Бизнес Small;
Бизнес Medium;
Салымдар немесе депозиттер операциялары – банкке клиенттердің және
«Халықтық»;
«Алтын жас»;
«Алтын жас плюс»;
«Сенім плюс»;
«Ақ бота»;
«Проценттер алға»;
«VIP салымы»;
«HALYK салымы»;
«ИНТЕРНЕТ салымы»;
Инвестициялық операциялар және бағалы қағаздар. Банк инвестициялары –
Басқа қызметтер - қарыз капиталын түрлендіру, форфейтингілеу, факторинг,
Менеджмент теориясына сүйене отырып, тауарлық номенклатураны құрайтын, бір
«Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның банктік қызметтерінің номенклатурасын құрайтын,
7 кесте – «Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның банктік
к е
т
о
л
л
ы
қ
қ
а
н
д
ы
ғ
ы Несиелік қызметтер Салымдар
(депозиттер)
операциялары Инвестициялық операциялар Басқа қызметтер
Жеке тұлғалар үшін несие беру бағдарламасы:
- Банк салымының кепілдігімен
- Кезек күттірмейтін мұқтаждық үшін – lights
- Іске қосылуға дайын тұрған жылжымайтын мүлікті сатып
- Салынып жатқан жылжымайтын мүлікті сатып алу үшін
- Авто lights
- Тұрғын үй жағдайын жақсарту үшін
- Жеке құрылыс салу және тұрғын үйді жөндеу
- Білім алуға ақы төлеу үшін берілетін қарыз
- Банктің жалақы жобасына қатыспайтын жеке тұлғаның
- Кредиттердің пайыздық ставкасы
- Халықтық қоныстану
- Ипотека lights
- Автокөлік сатып алу үшін
- Кезек күттірмейтін мұқтаждық үшін
- Халықтық
Заңды тұлғаларға:
- Заңды тұлғаның кепілдемесімен
- Маусымның Бизнес Lights – 2 жобасы
- Бизнес – Ипотека
- Бизнес Super Lights
- Бизнес Small
- Бизнес Medium Халықтық
Алтын жас
Алтын жас плюс
Сенім плюс
Ақ бота
Проценттер алға
VIP салымы
HALYK салымы
ИНТЕРНЕТ салымы «Қазақстан Халық Банкі» АҚ-ның ешқандай кәсіпорындарды,
оперцияларымен қамтамасыз етпейді. - Коммуналдық қызметтер;
- Төлем карточкалары;
- Аударымдар;
- Card to card
(кішкентай карточканың үлкен мүмкіндіктері);
- Интернет-клиент;
- Мобильдік банкинг;
21 9
6
Менеджмент кешенінің екінші элементі – баға болып табылады.
8 кесте - 2007 жылдың «Қазақстан Халық
Депозит
түрлері Теңгелік АҚШ долларымен және евромен ашылған
мерзімі
1ж 2ж 3ж 4ж 5ж 1ж 2ж 3ж
Халықтық-стандарт 9 10 10 10,25 - 5,0
Халықтық
жинақтаушы 8,5 9,5 10 10,25 10,5 4,5 6,0
Халықтық-
зейнетақылық - - -
7
Халықтық-төлемдерімен 8,5 9,5 10 10,25 10,5 4,5 6,0
Халықтық-балалар үшін 9,0 9,5 10 10,25 10,5 5,0
HALYK-әмбебап 9,0 9,5 10 -
HALYK-үш валюталы 8,5 9,5 10
ИНТЕРНЕТ-салым 9,0 - -
ИНТЕРНЕТ-жинақтаушы - - -
Қазақстан банктерінің тәжірибесінде коммуникация саласындағы жарнама науқаны ақпараттық
Банктің имиджін қалыптастыру;
Ол өткізетін өнімдер туралы мағлұмат беру;
Нақты сегменттерге мақсатты түрде әсер ету;
Жарнамаланатын өнімдердің өтуін жақсарту;
Ал, банк оның өнімі туралы мерзімінде дәл дерек
Әдетте, жарнама науқанының мақсаттары екі үлкен топқа бөлінеді:
Өткізу саласындағы немесе белгілі бір әрекет жасауға итермелеуді
Коммуникация саласындағы немесе жанама әсер ету мақсаттары.
Өткізу саласындағы мақсаттарды жүзеге асыру жедел сату көлемі
Баспасөз, теледидар мен радио арқылы берілетін жарнамалық хабарландырулар,
9 кесте.Өнімге қатысты сипаттамалар
Өнімнің танылуы Көңілі толмайтын клиенттер Бірінші болып алатындар
Өнімді тұтынушылар Ертеден тұтынушылар Қайыра алатындар
Бәсекелес өнімді тұтынушылар Мезгіл-мезгіл тұтынушылар Алу жөнінде шешім
Жиі тұтынушылар Өнімді өңдеушілер Шешімге ықпал етушілер
Жоспарлы түрде тұтынушылар Өндірістік алушылар Үй шаруашылығына алушылар
Әрікідік тұтынушылар Ықтимал алушылар Анда-санда бір тұтынушылар
Қазіргі таңда тұтынушылар Өнімді алушылар Риза клиенттер
Бұрын тұтынғандар Өнімді алу бастамашылары Өнімді алуға ықыласты
Жарнамалық хабарландыруларды қалыптастыру жөніндегі шаралар ауқымында негізгі үш
Жарнамалық хабарландырудың құрылымы.
Жарнамалық хабарландырудың қалыбы.
Жарнамалық хабарландырудың стилі.
Жарнамалық-коммерциялық ақпарат ағынында қайсыбір өнімнің жақсылық-жетістіктерін құр санамалап
«Қазақстан Халық Банкі» акционерлік қоғамының жарнамалық хабарламаларды берудің
- шынайы жарнама;
- демонстрациялық жарнама;
- әзіл-қалжың ахуалын туғызу;
- мультипликацияны пайдалану;
- мюзикл;
- кәсіптік шеберлікті атап көрсету;
Дегенмен, әсер ету күші жарнамалық хабарландырудың ұзақтығы (теледидарда
Материал қызықты баяндалуы керек. Оған клиенттің назар аударатындай
Пікір қарапайым да айқын болсын.Ұсыныстың алдын орайтын болымсыз
Жағымсыз сипаттағы пікірлерге жүгінбеу шарт. Кесімді-шақырушы сипаттағы хабарландырудың
Қысқа да нұсқа жазып, фактілерді сөйлеткен жөн. Шағын
Өзгелерге ұқсамаңыз. Өзгелерге ұқсамау хабарландыруды тартымды етеді, үлкен
Коммерциялық дәлелдерді қайталаңыз. Қайталаудың құнылығы ықтимал клиенттің санасында
Шыншыл болыңыз. Жарнамада жалған айтуға жол беруге болмайды,
Назар аудартуға және аудиторияның ықыласына бөленуге тырысыңыз.
Нақты бәсекелестермен шендестіруден бойды аулақ ұстаңыз. Мұндай әрекет
Ықтимал клиент қандай қимыл жасауы керектігін көрсетіңіз.
Банк жарнамаларының мән-мазмұны, көрсетілген мысалдардан байқап отырғанымыздай, оның
Менеджменттік коммуникация – тұтынушыларға ықпал ету мақсатында тауарлар
1) баспасөздерге дұрыс жариялау (іскерлік басылымдар);
2) менеджмент іс-әрекетінде технологияларды пайдалану;
3) демеушілік акциялар;
4) промо-акцияларды және буклеттерді тарату, яғни тікелей таратулар.
Басқа банктерде осы аталған құралдарды қолданады, бірақ көпшілігіне
нәтижелері көрсетілген. Яғни, «Қазақстан Халық Банкі» акционерлік қоғамы
10 кесте. «Қазақстан Халық Банкі» акционерлік қоғамының медиаарналарға
Теледидар
Сыртқы жарнама Баспасөз Радио Тағы басқа арналар
56% 14% 16% 6% 8%
Осы жоғарыдағы көрсетілген медиаарналарға кеткен пайыздық көрсеткіштер негізінде
5 сурет. 2006 жылдың қаңтар – қыркүйек айлар
Менеджмент кешенінің элементтер жүйесіне қызметтің немесе тауардың жүйесі
Қазіргі уақытта банктердің филиалдары экономикалық білімділігі жағынан жалпы
Қорытынды
Банк қызметінің нарығы қазіргі кездегі нарық экономикасының маңызды
Бүгінгі банк жүйесі өндіріс және айналым өрісінде жаңа
Жұмыс барысында Қазақстан Республикасының банктері өзара қаншалықты бәсекеге
Зерттеу келесідей элементтерден тұрады:
Қазақстан Республикасында банктік қызметтер нарығында сапалы қызмет көрсетудің
«Қазақстан Халық Банкі» акционерлік қоғамының банктік өнімдерінің бәсекеге
«Қазақстан Халық Банкі» акционерлік қоғамының даму стратегиясын өңдеуі
Жалпы қорыта келе, бүгінгі күні бәсекелестік ортада көшбасшы
Сондықтан, коммерциялық банктердің басшылары ұсынып отырған қызметтері бәсекеге
Сөйтіп, банктік менеджмент біздің нарықтық қатынастар ерекшілігін еске
Менеджмент, бүкіл банк қызметін және өз қызметімен бүкіл
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. ҚР-ң Президенті Н. Н. Қазақстан халқына жолдауы
2. ҚР-ң Президенті Н. Н. 2030 стратегиялық
3. Есімжанова С.Р. Менеджмент. Оқу құралы.
4. Нургалиев К.Р., Тулембаева А.Н. Банковский менеджмент:
5. Ф. Котлер Менеджмент негіздері. Оқу құралы.
6. Абдильманова Ш.Р. Банковский менеджмент:
7. Уткин Э.А.Банковский менеджмент. – М.: ИНФРА –
8. Спицын И.О., Спицын Я.О.
Менеджмент в банке. Худож.оформл. В.М.Штогрина Тернопль: АО «Тарнекс»
ЦММС «Писпайп», 1993
9. Смағұлов А.Қ.
Стандарттау: Оқулық\ҚазҰУ. – Алматы: Нур-Принт, 2006
10. Статистикалық баспасөз – бюллетень. – Алматы, 2005,
11. Егемен Қазақстан, 2007ж. мамыр
12. «Банки Казахстана» журналдары
13. «Қазақстан Халық Банкі» материалдары және қаржылық көрсеткіштері
14. www.halykbank.kz
15. www.bk.kz
15
Банк міндеттемелері
Банк мақсаттары
Менеджменттік мүмкіндіктер
Банк мүмкіндіктері (ресурстар)
Нарықтық мүмкіндіктерді талдау
Мақсатты нарықтарды таңдау
Стратегиялық жоспарлау
Менеджмент жоспарларын жасау
Менеджмент кешенін жоспарлау
Тәуекел стратегиясы
Ұйымдастырушылық құрылым
Менеджменттік бақылау жүйесі