КІРІСПЕ
Зерттеудің өзектілігі
Бүгінгі білім беруді жаңарту жағдайында оны ақпараттандыру басым
Қазіргі таңда республикамызда білім беруді ақпараттандырудың негізгі мақсаты
Бүгінгі күні ақпараттық және телекоммуникациялық технологияларды қолдана білу
Компьютерлендіру мен ақпараттандыру проблемасына А.Бешенков, Б.С.Гершунский, А.Л.Денисова,
ҚАТ-ны білім беруде қолдану мен студенттердің жаңа
Бастауыш мектептің оқу үрдісінде компьютерлерді пайдалану, бастауыш
Бүгінгі күні республика көлемінде білім беруді ақпараттандыру проблемасы
- профессор Г.К.Нұрғалиеваның білім беруді ақпараттандыру жағдайында электронды
- профессор Ж.А.Қараевтың ақпараттық технологияны (компьютерді)
- профессор Е.Ы.Бидайбековтың студенттерді ақпараттық технология құралдарын қолдануға
Соның ішінде республикамызда қазақ тілінде оқытылатын бастауыш
Ұсынылып отырылған зерттеу жұмысының көкейкестілігі сонымен қатар
Бастауыш мектепті ақпараттандыру үрдісін тек жалпы орта білімді
- бастауыш мектепті ақпараттандыруға деген қоғам сұранысы мен
- бастауыш сынып оқушыларының ақпараттық сауаттылықтары негізін
- білім беруді жаңарту жағдайында бастауыш мектепті
- бастауыш сынып оқушыларына нәтижеге бағдарланған білім беруде
Көрсетілген қарама-қайшылықтардың шешімін іздестіру бізге зерттеу жұмысымыздың проблемасын
Зерттеудің мақсаты ( білім беруді жаңарту жағдайында
Зерттеудің міндеттері:
1. Білім беруді жаңарту жағдайында бастауыш мектепті
2. «Бастауыш мектепті ақпараттандыру», «қазіргі ақпараттық технологиялар»
Зерттеудің нысаны - жалпы орта
Зерттеудің пәні – білім беруді жаңарту жағдайындағы бастауыш
Зерттеудің әдістері: зерттеу проблемасы бойынша философиялық, психологиялық,
Курстық жұмыстың құрылымы
Курстық жұмыстың құрылымы( кіріспеден, бір тараудан, екі парагрфтан,
«Информатика» пәні бойынша стандарт «ҚР Білім туралы Заңы»
Информатика құрылымды оқытады және информацияның жалпы қасиеттері шынайы
Информатика қоршаған ортаны тануда жүйелік-информациялық амалды жүзеге асыратын
«Информатика» оқу пәні, өзінің мазмұнына ақпарат, түрлі табиғат
«Математика және информатика» білім беру саласына кіретін оқу
«Информатика» оқу пәні, өзінің мазмұнына ақпарат, түрлі табиғат
Оқу пәні ретіндегі информатиканың білім мазмұнында басқа да
Информатика курсы бастауыш білім берудің екінші циклынан бастап
«Информатика» оқу пәнінің жалпы мақсаттары ұсынылған базалық, түйінді
бастауыш білім алушыларының назарын және ойлау қабілетін дамыту;
информатиканың негізі мен ақпараттық технологияларды оқу іс-әрекетінде қолдану;
жалпы оқу біліктері ретінде оқу-компьютерлік біліктің негізін қалыптастыру.
Оқыту пәнінің мақсаттарына сәйкес «Информатика» оқу пәнінің міндеттері
білім алушыларға ақпараттың негізгі қасиеттерімен таныстыру, оларды ақпаратты
білім алушыларға компьютер және қазіргі ақпараттық, коммуникациялық технологиялар
бастауыш мектептің басқа пәндерін оқытуда қолданатын білім алушыларға
Оқу пәні мазмұнын іріктеуді реттейтін дидактикалық негіздер үздіксіз
«Информатика» пәнінің мазмұнын іріктеу іс-әрекеттік, денсаулық сақтау, жеке
Білім мазмұнын іріктеуге Қазақстан Республикасы мемлекеттік жалпыға міндетті
Информатика оқу пәнінің мазмұндық желілері төмендегідей беріледі:
ақпарат желісінде білім алушылар ақиқаттың бір көрінісі ретінде
модельдеу түсінігін ақпараттық үрдістерді сипаттаудың бір түрі ретінде
аппаратты және программалық жабдықтау: компьютердің негізгі және қосымша
ақпараттық технологиялар желісі әртүрлі ақпараттарды сақтау, өңдеу және
Бұл мазмұндық желілер әр сыныпта оқытылады. Әрбір мазмұндық
Пән бойынша оқу жүктемесі ҚР МЖБС (Астана, 2008)
3-сыныпта аптасына 1 сағат, жылына оқу аптасы –
4-сыныпта аптасына 1 сағат, жылына оқу аптасы –
Оқу пәні мазмұнының вариативті бөлігі информатика пәні
Оқу пәнінің күтілетін нәтижелері ұзақтығы 2 жылдық оқытудың
Бастауыш білім берудің әрбір циклі оқушылардың белгілі бір
оқу жетістігінің 1-деңгейі – 1-2 сыныптардан кейін;
оқу жетістігінің 2-деңгейі – 3-4 сыныптардан кейін.
Оқу жетістігінің екі деңгейі де оқушылардың ҚР ББ
Барлық білім беру салаларының бастауыш білім берудегі күтілетін
Оқу жетістігінің екінші деңгейі бойынша (3, 4-сыныптардан кейін)
жеке мәтіндер, суреттер, аудио-, видеожазбаларды сақтауға және
интернеттің қарапайым негіздері туралы: электрондық почта, алгоритмдер және
жеке компьютерді және құрылғыларды таңдауды негіздейді;
ақпарат көздері: кітаптар, журналдар, газеттер, теледидар, Интернетті қолдана
кестелер мен диаграммаларды құру үшін Microsoft Power Pоint
жеке коммуникацияның қазіргі заманғы құралдарын пайдаланады;
ақпараттық мәліметтердің ұқсастығын тауып, оларды ажырата алады және
есептеп шығаруға арналған мәтіндерден, суреттерден, сызбалардан, эскиздерден, схемалардан
вирустардың кіру мүмкіндігінен ақпаратты қорғау ережелерін қолданады.
«Информатика» оқу пәнінің базалық мазмұны ақпараттық үрдістің құрама
Оқушыны ақпараттық технологияларға ерте тарту, оны ары қарай
3 СЫНЫП – 32 сағат
Ақпарат - 4 сағат
Біздің өміріміздегі ақпарат. Бізді қоршаған ақпарат Ақпарат түрлерінің
Мәтіндік ақпаратты өңдеу - 8 сағат
«Блокнот» бағдарламасы. «Блокнот» бағдарламасы туралы мағұлмат. Сөзді және
Microsoft WordPad – мәтіндік редактор. WordPad құжатын құру,
Графикалық ақпаратты өңдеу – 8 сағат
Microsoft Paint бағдарламасы - графикалық редактор. Суретті құру,
4 СЫНЫП – 32 сағат
Мәтіндік ақпаратты өңдеу - 8 сағат
Microsoft WordPad мәтіндік редактор. Құжатты құру және қарапайым
Қаріп пішімін өзгерту, абзац пішімі, отступ (бос жер).
Құжатты мастерлер мен шаблондар арқылы құру (баяндама, реферат).
Алдын-ала көру. Құжатты басып шығару.
Графикалық ақпаратты өңдеу - 6 сағат
Microsoft Paint бағдарламасы - графикалық редактор. Графикалық редакторлар,
Телекоммуникация - 3 сағат
Интернет туралы түсінік. Ақпаратты белгілі адреспен іздеу технологиясы.
Электронды пошта туралы түсінік және адресті толтыру ережесі.
Оқушылардың білім, білік және дағдыларына қойылатын талаптар
3 сынып оқушылары:
класстарды белгілеуді (біркелкі заттардың топтары);
бір кластың барлық заттарының құрамы мен іс-әрекеттерінің ұқсастығын
бір кластың заттарының ортақ қасиеттерін көрсете алады;
заттардың құрама бөлшектерін анықтай алады, сонымен қатар олардың
жиындарды әртүрлі орналасу ретімен көрсете алады;
суреттен екі жиынның қиылысқан бөлігін таба алады және
пікірлерді басқа сөйлемдерден ажырата алады, пікірлерге мысал келтіре
тұжырымды ереже түрінде «егер-онда» жаза алады;
компьютерде жұмыс істеудің санитарлы-гигиеналық талаптарын;
компьютердің қосымша бөліктерін, периферийналық құрылғысын және оның қызметін;
Microsoft Windows стандартты бағдарламаларынның негіздерін;
ақпараттық жүйенің қызметі мен орнын;
ақпараттық технологияның қызметі мен орнын;
қазіргі қоғам дамуындағы информатика мен ақпараттық технологияның орнын
санитарлы-гигиеналық талаптардың бұзылу қызметіндегі қателіктерді көрсетіп және жөндей
ақпараттар, берілгендердің ұқсастығын таба алады және таниды;
дербес компьютер мен перифериялық құрылғыларды таңдауда негіздей алады;
ең бастысы балаларға таныс айналасындағы бейнелерді, олардың арасындағы
мәтіндік, графикалық ақпаратты құра алады және сақтайды;
дыбысты оқуды және видео ақпаратты демонстрациялауды;
дамытатын, ойын және басқа да білім беруші бағдарламалармен
анықтамалықтар мен сөздіктерді қолдана алады;
дербес компьютерде жұмыс істеу негіздерін біледі;
алдыға қойылған мақсатты шешуде ақпаратты ұйымдастыру тәсілдерін түсінеді;
компьютерді қолданудағы іс-әрекетті жоспарлау тәсілдерінтүсінеді;
MS Windows стандартты құрылғыларымен ақпартты қорғау туралы түсінеді.
4 сынып оқушылары:
шынжыр құра алады және қолданады (шекті тізбектер),
ағаштарды түрлері бойынша құрады және қолданады (тізімдер), іс-әрекетті
ақпаратты-коммуникациялық технология құрылғыларымен жұмыс істеуде гигиена және эргономика,
адамның ақпаратты қабылдай алу ерекшеліктері мен өңдеу туралы,
компьютердің стандартты графикалық интерфейсін бастауыш деңгейде қолдануды біледі;
мұғалімнің көмегімен типті ақпаратты-коммуникациялық технологияларды (сканер, цифрлық камера,
пернетақтадан ана тілінде мәтінді тез енгізе алады; кітаптар
ақпараттық ресурстар кітапхана, Интернетті пайдаланып мәлімет іздейді;
ақпаратты және материалыдық нысандарды берілген нұсқау бойынша және
қазіргі коммуникацияның жеке құралдарын, жазбалар мен эскизді суреттерден
ақпаратқа вирус кіру мүмкіндігінен қорғаудың ережелерін пайдалана алады.
Интернетпен жұмыс істеу негіздерін біледі;
жеке электронды поштамен жұмыс істеуді беледі (e-mail);
Microsoft Windows стандартты құрылғыларын біледі;
дыбысты оқу мен бейнелі ақпаратты демонстрациялауды білдеді
Интернеттің қарапайым негіздерін түсінеді;
электронды пошта туралы түсінігі бар;
алгоритм мен программа туралы түсінігі бар.
Информатиканы оқытуда ойын, білімнің дидактикалық бірліктерін ірілендіру, зерттеу,
3-сыныпта балалардың танымдылық белсенділігін арттыру үшін ойын технологиясын
Төртінші сыныпта алгоритмдерді сипаттау, құрастыру және талдау, нысандар
Тұлғалық-бағдарлы оқыту технологиясы танымдық қабілеттерді, ақыл-ой іс -
Ілгері жаңалықтар мен жаңа технологияларға толы ақпараттық
Жобалау әдісі оқушылардың тұрмыстық мәселелермен және оларды шешумен
Информатиканы оқыту математика, ана тілі, сурет, еңбек, ән,
Информатиканы оқыту үрдісінде оның әдістері мен құралдары тілдің,
Кестені толтыр
Негізгі мазмұндық әдістемелік желілер Сыныптар бойынша
2 сынып ( сынып ( сынып
Ақпарат техналогиялар курсы Ақпарат компьютер сабағындағы жұмыс ерекшеліктері.
Бағдарламаға сүйеніп 2(((( сыныптар оқушыларының білім, білікке қойылатын
Негізгі мазмұндық әдістемелік желілер Сыныптар бойынша
2 сынып ( сынып ( сынып
Білім Ақпаратты алу тәсілдері. Адам әрекетінің әр
Білік Графикалык редакторды іске қосу. Әр
Ақпараттық( мәдениет негіздері пәнінің мазмұнның талдау
Негізгі мазмұндық әдістемелік желілер Сыныптар бойынша
(сынып 2 сынып
Ақпараттың техналогиялар курсы Ақпарат компьютерлерімен танысу, пернетақталармен танысу
“Ақларат” сөз латынның түсіндіру, баяндау, мәлімет деген
Қазіргі кезде ақпарат күнделікті тұрмысқа, ғылымның әр түрлі:
Ақпарат деген сөзді біз қалай түсінеміз, ойланайық. Оны
Бізді дүние жүзіндегі күнделікті жаңалықтармен таныстыратын газеттерді ,радио
(((((( ғасырларда телегрефтың, радионың пайда болуы ақпаратты кез
Ақпарат тек қарым- қатынас нәтижесінде, яғни оны алу
Сонымен ақпарат тірі табиғатта да , өлі табиғатта
Ақпарат белгілі бір нәрсе туралы таңбалар мен
Адам ақпаратпен не істейді?
( Адам ақпаратты сақтай алады.
Біз кітап, газет журналдар оқығанда, ақпаратты есте сақтап,
Демек адам миы ақпараттарды тек қабылдап қана қоймай,
( Адам ақпаратты жеткізе алады.
Ақпарат жеткізу мысалдарын біз барлық жерде кездестіреміз бір
Ақпарат алмасу үшін, жолдаушы мен қабылдаушы болуы
Ақпараттық техналогияларды пайдалану арқылы білім сапасын арттыру
1.1.Бастауыш сыныпта оқытудың әдістемелік ерекшелігі
Елбасы Н.Назарбаевтың 2((( жылғы (( ақпандағы “
Қазақыстан Республикасының білім беруді дамытудең 2((((2(((
((сыныпта(ақпарат, обьект, тізбектер туралы оқушылардың танымдарын қалыптастырып, оқушылардың
(ақпарат ұғымын, түрін, өлшем бірліктерін (
(жаратылыстану, матеметика пәндерімен байланысын(
(салыстыру,компьютермен танысу, фигура, әректтер, тізбектер туралы мәліметті білулері
2(сыныпта(терістеу, ақиқат пен жалған, тұжырымдар, т.б. логикалық ұғымдар
3 СЫНЫП – 32 сағат
Ақпарат - 4 сағат
Біздің өміріміздегі ақпарат. Бізді қоршаған ақпарат Ақпарат түрлерінің
Логика элементтері - 4 сағат
Заттың қасиеті. Маңызды және маңызды емес қасиеттер. Заттардың
Жиындар және олардың өзара қатынастары (қиылысу, айыру, ішкі
Логикалық қатар. Логикалық «немесе», «және», «қарсы жору». Логикалық
Моделдеу- 2 сағат
Нысан моделі туралы түсінік. Өмірдегі модельдер. Модельдер классификациясының
Компьютердің құрылысы - 6 сағат
Компьютердің негізгі және қосымша компоненттері және олардың қызметтері
Компьютермен жұмыс істеуде қауіпсіздік техникасының ережесі. Компьютерді қосу.
Пернетақта және тышқан. Алфавиттік пернелер. Цифрлық пернелер. Функциональді
Мәтіндік ақпаратты өңдеу - 8 сағат
«Блокнот» бағдарламасы. «Блокнот» бағдарламасы туралы мағұлмат. Сөзді және
Microsoft WordPad – мәтіндік редактор. WordPad құжатын құру,
Графикалық ақпаратты өңдеу – 8 сағат
Microsoft Paint бағдарламасы - графикалық редактор. Суретті құру,
Нысандар жиыны, графтар, комбинаторика,координаталық жазықтық, ақпаратты кодтау,компьютер жады,
3 сынып оқушылары:
класстарды белгілеуді (біркелкі заттардың топтары);
бір кластың барлық заттарының құрамы мен іс-әрекеттерініңұқсастығын таба
бір кластың заттарының ортақ қасиеттерін көрсете алады;
заттардың құрама бөлшектерін анықтай алады, сонымен қатар олардың
жиындарды әртүрлі орналасу ретімен көрсете алады;
суреттен екі жиынның қиылысқан бөлігін таба алады және
пікірлерді басқа сөйлемдерден ажырата алады, пікірлерге мысал келтіре
тұжырымды ереже түрінде «егер-онда» жаза алады;
компьютерде жұмыс істеудің санитарлы-гигиеналық талаптарын;
компьютердің қосымша бөліктерін, периферийналық құрылғысын және оның қызметін;
Microsoft Windows стандартты бағдарламаларынның негіздерін;
ақпараттық жүйенің қызметі мен орнын;
ақпараттық технологияның қызметі мен орнын;
қазіргі қоғам дамуындағы информатика мен ақпараттық технологияның орнын
санитарлы-гигиеналық талаптардың бұзылу қызметіндегі қателіктерді көрсетіп және жөндей
ақпараттар, берілгендердің ұқсастығын таба алады және таниды;
дербес компьютер мен перифериялық құрылғыларды таңдауда негіздей алады;
ең бастысы балаларға таныс айналасындағы бейнелерді, олардың арасындағы
мәтіндік, графикалық ақпаратты құра алады және сақтайды;
дыбысты оқуды және видео ақпаратты демонстрациялауды;
дамытатын, ойын және басқа да білім беруші бағдарламалармен
анықтамалықтар мен сөздіктерді қолдана алады;
дербес компьютерде жұмыс істеу негіздерін біледі;
алдыға қойылған мақсатты шешуде ақпаратты ұйымдастыру тәсілдерін түсінеді;
компьютерді қолданудағы іс-әрекетті жоспарлау тәсілдерінтүсінеді;
MS Windows стандартты құрылғыларымен ақпартты қорғау туралы түсінеді.
Информатиканы оқытуда ойын, білімнің дидактикалық бірліктерін ірілендіру, зерттеу,
3-сыныпта балалардың танымдылық белсенділігін арттыру үшін ойын технологиясын
Төртінші сыныпта алгоритмдерді сипаттау, құрастыру және талдау, нысандар
Тұлғалық-бағдарлы оқыту технологиясы танымдық қабілеттерді, ақыл-ой іс -
Ілгері жаңалықтар мен жаңа технологияларға толы ақпараттық
Жобалау әдісі оқушылардың тұрмыстық мәселелермен және оларды шешумен
Информатиканы оқыту математика, ана тілі, сурет, еңбек, ән,
Информатиканы оқыту үрдісінде оның әдістері мен құралдары тілдің,
4 СЫНЫП – 32 сағат
Мәтіндік ақпаратты өңдеу - 8 сағат
Microsoft WordPad мәтіндік редактор. Құжатты құру және қарапайым
Қаріп пішімін өзгерту, абзац пішімі, отступ (бос жер).
Құжатты мастерлер мен шаблондар арқылы құру (баяндама, реферат).
Алдын-ала көру. Құжатты басып шығару.
Графикалық ақпаратты өңдеу - 6 сағат
Microsoft Paint бағдарламасы - графикалық редактор. Графикалық редакторлар,
Логика элементтері - 3 сағат
Іс-әрекеттер ретін үйрену, табиғаттағы іс-әрекеттер реті, маусымдық, іс-әрекет
Іс-әрекеттерді таңдауға, классицикацияға ағаш құру (тізім), ата-бабаларын тізу
Алгоритм - 6 сағат
Алгоритм туралы түсінік. Алгоритмнің қасиеттері. Компьютер алгоритм орындаушысы
Программалық жабдық негізі - 6 сағат
Microsoft PowerPoin бағдарламасы. PowerPoint құжатын құру, ашу және
Windows Media диск ойнағышымен танысу. CD-ROM және DVD-ROM
Компьютерді вирустан қорғау: қауіпсіздік негіздері.
Телекоммуникация - 3 сағат
Интернет туралы түсінік. Ақпаратты белгілі адреспен іздеу технологиясы.
Электронды пошта туралы түсінік және адресті толтыру ережесі.
4 сынып оқушылары:
шынжыр құра алады және қолданады (шекті тізбектер),
ағаштарды түрлері бойынша құрады және қолданады (тізімдер), іс-әрекетті
ақпаратты-коммуникациялық технология құрылғыларымен жұмыс істеуде гигиена және эргономика,
адамның ақпаратты қабылдай алу ерекшеліктері мен өңдеу туралы,
компьютердің стандартты графикалық интерфейсін бастауыш деңгейде қолдануды біледі;
мұғалімнің көмегімен типті ақпаратты-коммуникациялық технологияларды (сканер, цифрлық камера,
пернетақтадан ана тілінде мәтінді тез енгізе алады; кітаптар
ақпараттық ресурстар кітапхана, Интернетті пайдаланып мәлімет іздейді;
ақпаратты және материалыдық нысандарды берілген нұсқау бойынша және
қазіргі коммуникацияның жеке құралдарын, жазбалар мен эскизді суреттерден
ақпаратқа вирус кіру мүмкіндігінен қорғаудың ережелерін пайдалана алады.
Интернетпен жұмыс істеу негіздерін біледі;
жеке электронды поштамен жұмыс істеуді беледі (e-mail);
Microsoft Windows стандартты құрылғыларын біледі;
дыбысты оқу мен бейнелі ақпаратты демонстрациялауды білдеді
Интернеттің қарапайым негіздерін түсінеді;
электронды пошта туралы түсінігі бар;
алгоритм мен программа туралы түсінігі бар.
Жиындар алгоритімдер , робот, компьютерлік желілер туралы түсінік
Оқушыларға алгоритімдер, олардың түрлері, сызықтық алгоритм, тармақталу алгоритм,
Мектептің бастауыш сыныптарында “Ақпараттық мәдениет негіздерін” оқыту
Мұғалімнің басты мақсаты оқушылардың білім сапасын арттыру .
Бүгінгі күнгі қоғам талаптарына байланысты демократиялық құндылықтарға көшуге
Ақпараттандыру – бұл оқыту мен тәрбиенің психологиялық-педагогикалық
Білімді ақпараттандыру – біліми жүйелерді реформалаудың барлық негізгі
- әрбір индивидке өз бетімен білім алу, өзіндік
- таным қызметін жүйелі ойлауға нақты бағыттау арқылы
- білімнің ақпараттық-әдістемелік қамтамасыздандырылуы нәтижесінде басқарудың тиімді жүйесін
- оқу үрдісі барысында үйренушілердің танымдық әрекеттерін тиімді
- ақпараттық технологиялардың өзіне тән қасиеттерін қолдану, оның
- автоматтандырылған оқу бағдарламаларының бағдарламалау (программалау), серпінді бейімделуі
Қазіргі компьютерлік технологиялардың ерекше белгілері оның
- техникалық (қолданылатын техника түрі);
-бағдарламалық-технологиялық (жүзеге асатын оқыту технологияларын қолданудың программалық құралдары);
- әдістемелік-ұйымдастырушылық (оқушылар мен мұғалімдерге нұсқау, оқу үрдісін
- пәннің білімдік саласы.
Қай елде болмасын қазіргі ақпараттық технологиялар қолдану мен
Біздің зерттеуімізде қарастырылатын бастауыш мектеп кезеңінің маңызы
- оқушының өзін қоршаған, өзі өмір сүретін жаңа
- оқу, ойын, еңбек, қарым-қатынас, т.б. әрекет түрлерін
- айналадағы дүниемен дара тұлғалық қатынасының қалыптасып, эстетикалық,
Бастауыш сатыдағы білім мазмұнын жаңарту біліми кеңістікті
Жалпы орта білім беретін мектептерді жаңарту құжаттарындағы басты
И.С.Якиманскаяның ұсынған «тұлғалық-бағдарлы оқыту» ұғымын А.А.Леонтьев үш негізгі
Бүгінгі білім беруді жаңарту жағдайындағы орын алып отырған
Біздің зерттеуіміздің басты әдіснамалық негізі болып тұлғалық-
Білімді ізгілендіруді шешу проблемасы оқушылардың белсенді шығармашылық мүмкіндіктерін,
Мәдениеттану тұрғысындағы бағыт білімнің тұлғалық-бағдарлы парадигмасы негізінде дамиды
Аксиологиялық тұрғыдан қарастыру білімді оқушының қоршаған
Тұлғалық-әрекеттік тұрғыдан қарастыру білім мақсатына сәйкес қажетті білім,
- олардың тұтас субъектілік тәжірибесінің өзектенуі мен түрленуін
- оқушыларға тапсырмалар мен оларды орындау тәсілдерін, формаларын
- қабілетті балаларға мүмкіндік деңгейлердегі тапсырмалар бойынша жұмыс
- жоба әдісі негізінде оқушыларды зерттеу жұмыстарына баулу;
- мұғалім мен оқушының арасындағы ашық қарым-қатынас, сенімділік,
Жеке шығармашылық тұрғыдан жүзеге асыру оқушылардың өзін-өзі
Теориялық - әдіснамалық тұрғыдағы бағыттар практикалық педагогикалық үрдісті
Оқытудың ақпараттық технологияларына қатысты әдебиеттерде «ақпараттық технология» ұғымына
Кейбір ғалымдар шатастыруларды болдырмас үшін тек «оқытудың
Біздің пікірімізше, бүгінгі ғылым мен техниканың жетістіктері, қоғамды
«Оқытудың қазіргі ақпараттық технологиясы» (ОҚАТ) - жаңа педагогикалық
«Бастауыш мектепті ақпараттандыру» деп бастауыш мектеп оқушыларын оқыту,
Білім беруді ақпараттандыруды дәстүрлі әдістемеден ерекшелейтін басты белгі
Қазіргі ақпараттық технологияларды бастауыш әдістемесінде қолдану және соған
1.2.Бастауыш сыныпта ақпаратты оқыту әдістемесін тәжірибеде қолдану.
Информатика сабақтарына жоспар жасау әдістемесі
Ақпаратты кодтау тақырыбы бойынша жүргізілетін сабақ
Информатика
Тақырыбы( Ақпаратты кодтау
Сабақтың мақсаттары((( Оқушыларды ақпаратты кодтауды әр түрлі
Сабақтың көрнекілігі( Флипчарт, кесте, қағаздар.
Сабақтың жабдығы( Интерактивті тақта, компьютер, жұмыс дәптері№(
Сабақтың түрі( Жаңа сабақ
Сабақтың әдісі( Қызығушылық ояту, жинақтау, жаңа ақпарат
Сабақтың барысы
( Ұйымдастыру кезеңі. Назарларын сабаққа аудару. Сабақтың мақсатын
Бүгінгі сабақтың мақсаты(ақпаратты кодтау тәсілімен танысу және алдағы
((. Үй тапсырмасын тексеру.Координаттық жазықтық “Кім тапқыр(” ойынын
Координаттар бойынша бір оқушы тақтада, ал қалғандары
((( Жаңа сабақ
Ақпаратты кодтау дегеніміз(қендай да бір алфавит арқылы
Дәптермен жұмыс
№( тапсырма,2((бет
Әріптерді сандардың өсу реттілігіне қарай орналастырса, қандай сөздер
9 2 4 6 1 5 3 7
Р О П Ю К Ь М Т
4 5 1 7 2 3 6
И Т М Р О Н О
№2 тапсырма,2((бет.
Әріптерді сандардың кему реттілігіне қарай орналастырса, қандай
3 4 1 2
Л Б К О
5 2 6 3 4 1
У У М З Ң Р
Тақтамен жұмыс№( тапсырма, 2((бет.
Дәптермен жұмыс.№( тапсырма,2((бет.
Кодтың кестені пайдаланып келесі сөздерді сандармен жаз.
V(. Бекіту. Дәптердегі №( тапсырманы өз бетінше орында
V((. Сабақты қорытындылау ,бекіту.
Сонымен бүгінгі сабақта қандай тақырыпты аштық( Біз
V((( Үйге тапсырма №( тапсырма, 2((бет.
((. Бағалау.
Сынып: 4 «А»
Сабақтың тақырыбы: Сызықтық алгоритм
Сабақтың мақсаты( Білімділік: оқушыларға алгоритм және оның
Дамытушылық: ойлау қабілетін дамыту, ақпаратты өз бетінше ұғындыру
Тәрбиелік: ұқыптылыққа тәрбиелеу, жұмыс жасау барысында ынталандыру, ойлау
Сабақтың түрі: пәнаралас сабақ
Оқыту формалары: жеке, топтық, ұжымдық
Сабақтың жүрісі
Ұйымдастыру кезеңі
Қызығушылықты ояту
Мағынаны ашу
Сергіту сәті
Ой толғаныс
Бағалау
Геометриялық фигураларды пайдалану арқылы сыныпты үш топқа бөлу
Арайланып таң атты,
Алтын сәуле таратты.
Жарқырайды күніміз,
Жарқырайды даламыз.
Қайырлы күн балалар!
Қайырлы күн қонақтар!
Қызығушылықты ояту
Мағынаны ашу
Сызықтық алгоритм – командалары бірінен соңы бірі тізбектеле
Тармақталу алгоритмі – әрекеттердің атқарылу реті белгілі бір
Циклдік алгоритм – командалары бірнеше рет қайталанатын алгоритмді
Оқулықпен жұмыс:
1-топқа (шеңбер)
1. Анаңа жұмыртқа қуыруға көмектес, орындау реттілігін көрсет.
2-топ (үшбұрыш)
2. Ботаның су ішу алгоритмін көрсет, орындау реттілігін
3-топ (төртбұрыш)
3. Компьютер бөліктерінің атауын алфавит бойынша орналастыр.
Ұжым мүшелерін ауыстыру (1-еуі үйде, қалғаны қонақта)
Логикалық есеп
4 4 4 4=20. тыныс белгілерін қою керек.
Сенде 5 литрлік және 3 литірлік ыдыс бар.
«Қасқыр, ешкі және орамжапырақ». Өзеннің екінші жағасына қасқырды,
Ой толғаныс
Топ мүшелері орындарына оралады.
Дәптерлеріне ББҮ сызбасын жазады
Алгоритм туралы не білесің?
Не білгің келеді?
Білемін Білгім келеді Үйрендім
Үйге тапсырма: оқулықтың №4, 5 тапсырмалары
ҚОРЫТЫНДЫ
1. Білім беруді жаңарту жағдайында бастауыш мектепті ақпараттандырудың
2. Бастауыш сынып оқушыларының ақпараттық сауаттылықтарын қалыптастыру
3. Бастауыш сынып оқушыларының педагогикалық-психологиялық ерекшеліктері олардың ақпараттық
4. Бастауыш сынып оқушыларының ақпараттық сауаттылықтарын қалыптастыру келесі
5. Бастауыш сынып оқушыларының ақпараттық сауаттылықтарының қалыптасуы ынталық,
ПАЙДАЛЫНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1 Дамытушы компьютерлік ойындардың мүмкіндіктері //
2 Дамыта оқыту // Бастауыш
3 Оқыту әдістемесіндегі
4 Бастауыш сыныптың тіл сабақтарында дамыта оқыту ерекшілігі
5 Жаңа ақпараттық технологияның шығармашылық қабілет
6 Основные компоненты педагогических программных средств для
7 Роль игровой учебной программы в
8 Дидактические требования к педагогическим программным средствам
9 Компьютерная технология и ее
10 Подготовка будущих педагогов к использованию новых
11 Актуальные проблемы применения новых информационных технологий
12 Теоретико-методические аспекты проблемы формирования информационной
13 Дидактические условия формирования информационной культуры студентов //
14 Дидактические компьютерные игры как основа построения компьютерной
15 Дидактикалық компьютерлік
16 Компьютерлік технологияны қолдана білейік // Қазақстан
17 Информационно-технологическая компетентность студента как профессиональная готовность специалиста
-С.136-140.
18 Бастауыш мектепті ақпараттандырудың бүгінгі жағдайы //
19 Өз бетімен жұмыс және оның бастауыш сынып
20 Формирование
(Б.Б. Баймухановпен авторлық бірлестікте)
21 Жаңа ақпараттық (компьютерлік) технологияның бастауыш сынып оқушыларының
30
БІЛІМ БЕРУДІ ЖАҢАРТУ ЖАҒДАЙЫНДАҒЫ ӨЗІНЕ ТӘН СИПАТЫ
компетенттік тұрғыдағы білімнің басым мәнге ие
білімді ақпараттандырудың басты бағыт алуы және оның білім
жеке тұлғаның ролінің өсуі және оған жаңаша көзқарас;
білімнің жаңа парадигмасының (нәтижеге бағдарланған білім моделінің) жасақталуы;
12 жылдыққа негізделген үздіксіз білім беруге көшу;
мәдениет түсінігі аясының кеңеюі;
жаратылыстану және гуманитарлық пәндердің жақындасуы;
ҚАТ және педагогикалық технологияның өзара байланыстыра қолданылуы