Жоспар:
Кіріспе
I Тарау. Маркетингтегі баға қалыптастыру саясаты...................................4
1.1. Тауарға баға қалыптастырудың негізгі саясаты........................................... 4
1.2. Бағаны тауарды құндылығы негізінде сезіну және белгілеу........................8
II тарау. Кәсіпорынның баға саясаты........................................................... 12
2.1. Жаңа тауарға баға орнату..............................................................................12
2.2. Тауар номенклатурасы шеңберінде баға белгілеу......................................14
III Тарау.Кәсіпорында баға белгілеу әдісі......................................................20
Географиялық принцип бойынша баға белгілеу........................................20
3.1. Бағаны жеңілдікпен және сынақпен орнату................................................20
3.2. Өткізуді ынталандыру үшін бағаны орнату.................................................21
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
КІРІСПЕ
Нарықтық механизмнің негізгі элементтерінің бірі – баға. Нарықтық
Баға құрудың негізгі міндеттері: өндіріс, тауарды өткізу, құнның
Жұмыстың негізгі мақсаты:
Қазақстан Республикасындағы тауарларға баға қалыптастыру саласын дамытудың актуалды
Жұмыстың негізгі міндеттері:
маркетинг жүйесіндегі қызмет көрсету мен тауарлардың алға жылжуын
маркетингтегі баға саясатының тауар мен қызмет көрсетудің дамуында
маркетинг жүйесіндегі тауар мен қызмет көрсетудің қалыпты деңгейде
Тауарға баға қалыптастырудің негізгі әдістері.
Баға - компания өзінің мақсатына жету үшін қолданатын
кешенінің бір құралы ғана болып есептелінеді. Жүйелі және
Көп жағдайда компания тауарларын баға жайғастырымынан бастайды, ал
Максимальды баға сұраныммен анықталады десек, ал минимальды -
Бәсекелестердің тауары жєне бағасы жөніндегі білгендерін фирма өз
Максимальды баға сұраныммен анықталады десек, ал минимальды -
Баға белгілеу єдісін таңдау. Сұраным графигін, шығынның есептеу
Фирмалар баға тағайындау проблемасын шешу үшін ең кем
Бағаны “орташа шығын плюс табыс” әдісімен есептеу. Баға
Тостерді өндіруші де бағаны тағайындағанда “орта шығын плюс
Үстеме баға тауар түрлеріне байланысты кең шектелген түрде
Дегенмен, үстеме баға негізінде бағаны есептеу әдісі бірқатар
Бағаны, шығынсыздықты талдау жєне мақсатты табысты қамтамасыз ету
Мақсатты табыс алуды есептеу арқылы баға белгілеу әдісі
Мұндай бағада шығынсыздықты қамтамасыз ету үшін, демек, валдық
1.2 Бағаны тауардың құндылығын сезіну негізінде белгілеу.
Фирмалардың көпшілігі бағаны есептегенде өз тауарларының құндылығын сезінуден
Әр түрлі орындарда пара-пар тауарларға әр түрлі
Баға тағайындаудың негізіне тауардың маңыздылық, құндылығын сезіну әдісін
Егер сатушы, сатып алушының мойындаған тауардың маңыздылық құндылығынан
Күнделік баға деңгейі негізінде баға белгілеу. Фирма күнделікті
Күнделікті баға деңгейі негізінде баға белгілеу өте әйгілі.
Жабық сауда негізінде баға белгілеу. Бєсекелестік баға тағайындау
Соңғы бағаны белгілеу. өткен әдістердің бәрінің мақсаты -
Бағаны қабылдау психологиясы. Баға – сатып алушыларға ақпарат
Сатушы бағаның экономикалық факторлармен қатар психологиялық факторларды да
Сатып алушылардың психологиясын ескеретін тағы бір аспект ол
Сатушылардың көпшілігі баға міндетті түрде тақ санды болу
II тарау. Фирманың баға саясаты.
2.1 Жаңа німге бағаларының белгілеу түрлері.
Болжамдалған бағаның тәжірибедегі баға саясаты нұсқауларына сәйкестігін тексеру
Фирма қайсыбір бағаны қоя салмайды. Ол тауар ассортименті
Баға белгілеу проблемасының тәсілдері. Фирма бастапқы бағаны белгілеп,
Баға белгілеу проблемаларының тәсілдері: жаңа тауарға баға белгілеу,
1.Жаңа тауарға баға белгілеу. Фирманың баға белгілеу проблемасының
а) Нағыз жаңа тауарға баға белгілеу. Патентпен қорғалған
“Каймақ алу” стратегиясы. Патентпен қорғалған жаңалықты шығарушы фирмалардың
Нарықтан “қаймақты алу” әдісін пайдалану мынадай жағдайларда мєнді
Нарыққа мықты ену стратегиясы. Басқа фирмалар өз жаңалықтарына
Төмен баға қоюға мынадай жағдайлар мүмкіншілік береді: 1)
2. Жаңа тауар – имитаторға баға белгілеу. Жаңа
2.2 Тауар номенклатурасы шегінде баға белгілеу.
Егер тауар номенклатураның бөлігі болатын болса, онда баға
Тауарға баға белгілеу: баға белгілеу проблемасының тәсілдері жүйесін
1. Тауар ассортименті шегінде баға белгілеу. Фирма әдетте
Сауданың көптеген өрісінде өз ассортименттерінің тауарларына баға қоярда
2. Қосымшалау тауарларына баға белгілеу. Көптеген фирмалар негізгі
4. Өндірістік жанама өнімдеріне баға белгілеу. Етті өңдеу,
Баға белгілеуге географиялық жолмен келу фирманың елдің әр
4.Базистік пунктке байланысты баға белгілеу сатушыға кєйбір қаланы
Егер барлық сатушылар базистік пункт ретінде тек бір
5. Жеткізу шығынын өзіне алу арқылы баға белгілеу.
Жеңілдік және зачет бағасын белгілеу. Счеттарды ерте төлеу,
Қолдағы ақшамен төлегені үшін жеңілдік ретінде счеттарды шұғыл
Сатып алынатын тауар көлемі үшін жеңілдік. Көлемі үшін
Функциональды жеңілдіктерді (сауда өрісіндегі жеңілдіктер деп әйгіленген) өндіруші
Маусымды жеңілдіктері - деп маусымнан тыс уақытта тауарды
Өткізуді ынталандыруға баға белгілеу. Кейбір жағдайларда фирма өз
1. Универсамдар және әмбебап дүкендері кейбір тауарларға “Шығын
2. Кейбір уақыт кезеңдерінде көптеген клиенттерді тарту үшін
3. Кейде өндірушілер дилерлерден тауар сатып алушы тұтынушыларға
4. Сатушылар көп жағдайларда жәй бағадан жеңілдік ұсынады.
Дискриминациялау бағасын белгілеу. Тұтынушылардың, тауарлардың, жерлердің т.т. айырмашылықтарын
III тарау. Кәсіпорында баға белгілеу әдістері.
3.1.Географиялық принцип бойынша баға орнату.
Баға белгілеудің географиялық принципі кәсіпорындардың, елдің түрлі
- Тауар өндірілетін орында баға орнату;
- Тауарды жеткізу жөніндегі шығындарға қосылған бағаны орнату;
- Аймақтық бағаны орнату;
- Негізгі пунктке қатысты бағаны орнату;
- Кәсіпорындардың жеткізу бойынша шығындарды төлеуімен;
Соңғы әдіс - кәсіпорын нақты бір сатып
Бұл бағаны жаңа нарыққа ену үшін және бәсеке
3.2. Бағаны жеңілдікпен және сынақпен орнату.
Марапаттау ретінде, тұтынушыны осы кәсіпорынның тауарын сатып алғаны
Қолма - қол төлеу үшін жеңілдік - қолма
Сатылып алынған тауарлар санына жасалатын жеңілдік. Бұл тауарды
Кәсіпорынның функционалдық жеңілдіктері - тауарларды сату және
Мерзімдік жеңілдіктер - мерзімнен тыс уақытта сауда жасайтын
Сынақтар - бұл бағаға қойылатын жеңілдіктің ерекше
3.3.Өткізуді ынталандыру үшін бағаны орнаты. Белгілі бір жағдайда
- кәсіпорын кейбір тауарларға сатып алушылар кәдімгі бағамен
- белгілі бір кезеңде тұтынушыларды тарту үшін сатушылар
- диллерден уақыттың белгілі бір кезеңінде тауар сатып
- сатып алушылар санын көбірек тарту үшін бағаға