Кіріспе..............................................................................................................3-4
І. Модульдік оқыту технологиясының болмысы.................................5-8
1.1 Модульдік оқытудың құрылымы......................................................8-9
1.2.. Қазақ тілі пәнінен модульдік күнтізбелік-тақырыптық бағдарлама үлгілері................................................
II. М. М. Жанпейісованың модульдік технологиясы бойынша оқушылардың
2.1. Модульдік оқыту технологиясы оқушыны дамыту құралы ретінде
.......................................................................................................................24-29
2.2. Іс-тәжірибелік жұмыс........................................................................29-37
Қорытынды......................................................................................................38
Әдебиеттер........................................................................................................39
Кіріспе.
Қазіргі уақытта Қазақстанда білім беру дің өзіндік ұлттық
Жаңа білім парадигмасы бірінші орынға баланың білімін ,
Қазіргі уақытта педагогика ғылымының бір ерекшілігі- баланың тұлғалық
«Педагогикалық технологиялар – бұл білімнің басымды мақсаттарымен біріктірілген
Бүгінгі таңда П.М.Эрдниевтің дидактикалық бірліктері шоғырландыру технологиясы ,
Қазақстанда Ж.А.Караевтің, Ә.Жүнісбектің және т.б.ғалымдардың оқыту технологиялары белсенді
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заныңда оқыту формасын, әдістерін
Зерттеу пәні: орта мектептердегі оқушыларға модульдік оқыту технологиясы
Зерттеу нысанасы: орта мектептердегі модульдік оқыту технологиясын
Зерттеу мақсаты: мектеп оқушыларына модульдік оқыту технологиясы арқылы
Зерттеу міндеттері:
Мектептегі модульдік оқыту технологиясының деңгейін анықтау;
сабақта модульдік оқыту технологиясының пайдалы жолдарын анықтау.
Зерттеудің практикалық маңызы:
Жалпы білім беретін мектептердегі оқушыларға модульдік оқыту
жоғарғы мектептерде қазақ әдебиеті пәні негізінде модульдік оқыту
І. Модульдік оқыту технологиясының болмысы
Модуль дегеніміз –қандайда бір жүйенің ,ұйымның нықталатын, біршама
Оқу модулі қайта жаңғыртушы оқу циклі ретінде үш
Оқу модулінің ерекшілігі –жлпы сағат санына қарамастан ,кіріспе
Кіріспе бөлімінде мұғалім оқушыларды оқу модулінің жалпы
Психологтар дәлелгендей, білімді неғұрлым тиянақты меңгеру үшін оқушылардың
Объектілердің нақты қасиеттері жайлы білімді қалыптастыруға түсіндіруді сызба
Қандай да бір құбылыстытну барысында адамда оны түсінгендік,
Жадыны және келешекте алынған білімге сүйену мүмкіндігін қорғау
Сөйлесу бөлімінде танымдық процесс сыныпты 2-6 дамнан шағын
Оқытудың ойын түрінде ұйыдастыру жіне әр түрлі белсенді
Бұл бөлімді қарастырғанда біз Л.Фридманның төмендегідей ережелерге негізделген
Оқу оқушының жеке, топтық, ұжымдық жұмыс барысындағы түрлі
Оқытуды басқарудың психологиялық сенімді түрі-ең алдымен оқушының қажеттіліктерін
Оқуды басқару икемді болуы тийс . Бұл тек
Оқушылар нақты оқу қызметінің мақсаттарын аықтауға тікелей қатысуы
Оқу процесін басқару балалардың ішкі қуатына жіне мүмкіндіктеріне
Оқу модулінің сөйлесу блімін даярлағанда мұғалім оқу материалынның
Мұнда оқушылар оқу материалына қайта оралып, пысықтап ,бекіуі
Пысықтауды қажет ететін материалды мұғалім үш күрделілік деңгейінде
Бұл бөлімнің сабақтарын жоспарлағанда мұғалім оқушылардың өзара сөйлесуін
Мұғалімнің сөйлесу бөлімін дайындаудағы бес әрекет-қадамнан тұратын даярлық
Модульдің сөйлесу бөліміндегі материалдың негзгі
мазмұның белгілеу.
Оқу материалын біртұтас, жинақы , «өсу» бағытымен
беру.
Тақырып бойынша жеңілдететін деңгейдегі және
білім стандартының талаптарын қамтамасыз ететін деңгейдегі тапсырмалар дайындау.
Осы бөліктің сабақтарында өзара сөйлесуді
қамтамасыз ету .
Оқушылардың пәнге қызығушылығын және
креативтігін дамытуға арналғаншығармашылық сипаттағы материал дайындау.
Қорытынды бөлім . Бұл бөлі тарауды немесе тақырыпты
Біріншісі, міндетті –тестлеу. Екіншісі, мұғалімнің өз тандауы бойынша
Біз екі немесе одан да көп бақылау түрлерін
Білім деңгейін тексеру және бақылауі тәсіл ретінде тестлеу
а) білім деңгейін әділ бағалау:
б) бағасын жақсартуға мүмкіндік беру:
Қалай айтқанмен егер бақылаудың бір түрінен наша бға
Егер сөйлесу бөлімінің ьарлық саьақтарында оқушылардың бір-біріне көмегі,
1.1 Модульдік оқытудың құрылымы
Модульдік оқытудың құрылымы
Педагогикалық технология негізінде оқу циклін қайта жаңғырту идеясы
Оның мазмұнына:
Оқытудың жалпы мақсатын қою;
Жалпы құрылған мақсатты нақтыландыруға көшу;
Оқушылардың білім деңгейін алдын ала бағалау:
Оқу әрекетінің жиынтығы;
Нәтижені бағалау:
Осының арқасынды оқу процессі «модульдік» сипат алып ,
Сызба түрінде көрсетсек, оқу модулі былайша болады:
Кіріспе бөлім
(модульге, тақырыпқа енгізу)
Сөйлесу бөлімі
(оқушылардың танымдық қызметін өзара сөйлесу негізінде ұйымдастыру)
Қорытынды бөлім
(бақылау)
Әрбір оқу модуліне сағат саны әртүлі. Бұл оқу
Оқу модулін құрудың тағы бір ерекшілігі- мұғалімнің даярлық
Бізді ойымызша бұл технология
-оқушы тұлғасының танымдық қабілеттерін даытуға:
-танымдық поцестерін дамытуға
-оқуға жағымды қызығушылық қалыптастыруға;
-белсенді сздік қорын , ауызша және жазбаша тілін
-тұлғаны қиындықтарға даяр болу және білу , қарым-қатынас,
Ұсынылып отырған технологиянытүрлі үлгілердегі мектептерде қалалық және ауылдық
Бұл технологияны қолдану аудандық және облыстық олимпиадада жүлдегерлері
1.2. Қазақ тілі пәнінен модульдік күнтізбелік-тақырыптық бағдарлама үлгілері
Қазіргі таңда мемлекеттік тілді оқытуда жаңа идеяларды әр
Осыған байланасты қазақ тілін нәтижелі үйрету үшін, оның
Педагогикалық технологиялар оқыту мақсатына жетудің тиімді, нақты жолдарын
Жаңа педагогикалық технологиялардың ішінен модульдік интерактивтік оқыту технологиясына
Марал Мәденқызы Жанпейісованың модульдік оқыту техноалогиясын басшылыққа алып,
Оқу модулі қайта жаңғыртушы оқу циклі ретінде үш
Әр оқу модулінде сағат саны әр түрлі болады.
Оқу модулінің ерекшелігі- жалпы сағат санына қарамастан, кіріспе
Сөйлесу бөлімін құру қағидалары:
1. Оқу
2. «Өсу»
3. Әр
Оқу модулінің қорытынды бөлімі- бақылау. Егер сөйлесу бөлімінің
№1 Модуль
(5 сабақ)
Лексикалық тақырып: Білім
Грамматикалық тақырып: Фонетика
Бөлімі Сағат саны Тақырыптың мазмұны Беті Уақыты
Кіріспе
1-інші сабақ 1. модульдің құрамын түсіндіру 3 5
2. тірек схемасымен грамматикалық тақырыпты түсіндіру
3. 1 .IX Білім күні, (сөйлесу)
4. үйге тапсырма (6-ж, әнұран)
Сөйлесу 2-нші сабақ 1. үй жұмысын тексеру 15
2. сөздік жұмысы 10 мин
3. «Мектеп» мәтіні бойынша жұмыс 20
4. үйге тапсырма (өлеңді жаттау, өз мектебің туралы
3-інші сабақ 1. үй жұмысын тексеру 5 10
2. «Жарқын жүзді ұстазым» өлеңімен жұмыс
3. «Алгоритм» ойыны (деңгейлік тапсырма) 15
4. үйге тапсырма (өлеңді жаттау, 3-ж)
4-інші сабақ 1. Үй жұмысын тексеру (рөлдік ойын)
2. «Екі кітап» мәтінімен жұмыс 15
3. Білім, кітап туралы мақал-мәтелдер 15
4. үйге тапсырма (мәтінді мазмұндау, мақал-мәтел)
Бақылау 5-інші сабақ 1. Диктант 35
2. Тест 10 мин
Оқушы нені үйренуі қажет:
1. Қазақ
2. Фонетикалық
Оқушы нені білуі тиіс:
1. «Білім»
2. Осы
3. Негізгі
№2 Модуль
(5 сабақ)
Лексикалық тақырып: Сабақта
Грамматикалық тақырып: Үндестік заңы
Бөлімі Сағат саны Тақырыптың мазмұны Беті Уақыты
Кіріспе
1-інші сабақ 1. модульдің құрамын түсіндіру
2. грамматикалық тақырыпты тірек схемасымен түсіндіру 6,12 15
3. жаттығулармен жұмыс (5-ж, 6-ж) 20
4. үйге тапсырма (9-ж, ережелер) 9 5 мин
Сөйлесу 2-нші сабақ 1. үй жұмысын тексеру
2. «Тыныс белгісі» мәтінімен жұмыс 11 20 мин
3. Сөйлесу (Қазақ тілі сабағында) 13 10 мин
4. үйге тапсырма(12-ж, әңгіме құрастыру) 12 5
3-інші сабақ 1. үй жұмысын тексеру («Мәтін құра»
2. «Спорт» мәтінімен жұмыс 20 мин
3. Дене шынықтыру сабағы туралы 14 10 мин
4.үйге тапсырма
(сөйлесу) 14 5 мин
4-інші сабақ 1. деңгейлік тапсырма 20
2. «Сирена» мәтінімен жұмыс 20 20 мин
3. үйге тапсырма(21-ж, мәтін) 5 мин
Бақылау 5-інші сабақ 1. Шығарма жазу.Менің сүйікті сабағым
2. Қорытынды 5 мин
Оқушы нені үйренуі қажет:
1. Қазақ
2. Шағын
Нені білу тиіс:
1. Сабақ
2. Осы
3. Грамматикалық
№3 Модуль
(5 сабақ)
Лексикалық тақырып: Достық
Грамматикалық тақырып: Екпін. Буын түрлері.
Бөлімі Сағат саны Тақырыптың мазмұны Беті Уақыты
Кіріспе
1-інші сабақ 1. модульмен таныстыру, мақсат, міндеттерін айту
2. грамматиклақ тақырыпты схема арқылы түсіндіру
3. лексикалық тақырып (сұрақ-жауап) 8 мин
4. Жатығулар орындау(18,19-ж) 27 15 мин
5. үйге тапсырма(ереже, «Менің досым» әңгіме) 19 5
Сөйлесу 2-нші сабақ 1. үй жұмысын тексеру
2. «Достар» жеке топтық жұмыс 17 20 мин
3. мақал-мәтелдер (достық туралы) 20 5 мин
4. фонетикалық талдау 8 мин
5. үйге тапсырма(өлең, 28-ж) 2 мин
3-інші сабақ 1. «Жарқын» жеке топтық жұмыс 28
2. рөлге бөліп оқу 10 мин
3. үйге тапсырма (§13 сұрақтар бойынша әңгімелеу)
Сөйлесу 4-інші сабақ 1. Үй тапсырмасын Шенбер бойымен
2. Бір-біріне диктант жүргізу (4 адамнан топтарға бөлініп)
3. қорытынды, үйге тапсырма(29-ж) 10 мин
Бақылау 5-інші сабақ 1. Диктант. Грамматикалық тапсырма
2. тест
10 мин
Оқушы нені үйренуі қажет:
Қазақ тіліне тән ерекше дыбыстарды, жаңа сөздерді, сөз
Фонетикалық талдау жасауға үйрену.
Оқушы нені білуі тиіс:
“Достық ” тақырыбы төңірегінде сөйлей білу.
Осы тақырып бойынша өтетін сөздерді, сөз тіркестерін сөйлемдерде
Буын түрлерін ажырата білу.
Мағыналас және қарсы мәндес сөздерді айыра білу.
№4 Модуль
(8 сабақ)
Лексикалық тақырып: Әдептілік пен әдепсіздік
Грамматикалық такырып: Сөз құрамы.
Бөлімі Сағат саны Тақырыптың мазмұны Беті Уақыты
Кіріспе 1-інші сабақ 1.Модульге кіру
2.Грамматикалықтакырыпты түсіндіру 31,3 15 мин
3.Жаттығуларды орындау (34-ж, 39-ж) 4 10 мин
4.Әдептілік деген не?(сұрақ-жауап) 10 мин
5.Үйге тапсырма (36-ж, ережелер) 33 5 мин
Сөйлесу 2-нші сабақ 1.үй жұмысын тексеру
2.«Алмастың ағашы» Мәтінімен жұмыс 29 20 мин
3.Жаттығуларды орындау (31-ж, 33-ж) 10 мин
4.Үйге тапсырма (мәтіңді сұрақтар бойынша әңгімелеу)
3-інші сабақ 1.үй жұмысын тексеру(рөлдіқ ойын)
2.«Қара құлып» мәтінімен жұмыс 31 20 мин
3.Сөз тіркестерін аудару
4.Жұмбақ шешу 10 мин
5.Үйге тапсырма (мәтіңді мазмұндау) 5 мин
4-інші сабақ 1.«Шеңбер» бойымен әңгімелеу 10
2.«Күмән» мәтінімен жұмыс 33 20 мин
3.Рөлге бөліп оқу 10 мин
4.Үйге тапсырма (мазмұнын айту, 40-ж) 5
5-інші сабақ 1.үй жұмысын тексеру 10
2.«Әңгелек» мәтінімен жұмыс 39 20 мин
3.«Баяндама оқыта үйрету» ойыны
4.Жұмбақ кроссворд шешу 10 мин
5.Үйге тапсырма (§19 сұрақтар бойынша әңгімелеу)
6-інші сабақ 1.«Дүкенде» мәтінімен ұмыс 10
2.«Дүкенде» жұптық жұмыс 62 20 мин
3.Жаттығуларды орындау(75-ж) 10 мин
4.Үйге тапсырма (диалог құрастыру, «Дүкенде») 5
7-інші сабақ 1.«Теңбіл доп» мәтінімен жұмыс
2.«Доп» өлеңінің мазмұнын айту 64 10 мин
3.Жүгірмелі диктант 10 мин
4.Үйге тапсырма (77-ж, өлеңді жаттау) 5
Бақылау 8-інші сабақ 1.Диктант 35 мин
2.Грамматикалық тапсырма 10 мин
Оқушы нені үйренуі қажет:
Қазақ тіліне тән ерекше дыбыстырды. жаңа сөздерді, сөз
Сөз дердің құрамынадағы сөз құрамын ажырата білуіге үйрену
О қушы нені білуі тиіс:
Әдептілік пен әдепсіздік тақырыбына өз ойын айта білу.
Осы тақырып бойынша өтетін сөздерді, сөз тіркестерін сөйлемдерде
Негізгі түсініктерді (түбір, қосымша, жұрнақ жалғау) білу.
№5 Модуль
(6 сабақ)
Лексикалық тақырып: Еңбек
Грамматикалық тақырып: Етістіктің шақтары. Нақ осы шақ.
Бөлімі Сағат саны Тақырыптың мазмұны Беті Уақыты
Кіріспе 1-інші сабақ 1. Модульге кіру
2. Тақырыпты схема арқылы түсіндіру 40 15 мин
3. Сурет бойынша жұмыс «Мектеп алаңында» 45
4. үйге тапсырма (ереже, 53-ж) 46-48 5 мин
Сөйлесу бөлімі 2-нші сабақ 1. үй жұмысын тексеру
2. сөздік жұмысы 10 мин
3. Мәтінмен жұмыс «Ермек» 46 20 мин
4. үйге тапсырма(ереже, 58-ж, §23) 48 5 мин
3-інші сабақ 1. «Мәтін құра» оқыта үйрету ойыны
2. Грамматикалық жаттығуларды орындау 20
3. Бір-бірін жауап үлгісі бойынша тексеріп бағалау
4. үйге тапсырма (өлең 55-ж) 48 5 мин
Сөйлесу 4-інші сабақ 1. үй тапсырмасын тексеру
2. «Ермектің алмасы» топтық жұмыс 49 20
3. Еңбек туралы мақал мәтел 10
4. үйге тапсырма (61-ж) 50 5 мин
5-інші сабақ 1. үй тапсырмасын тексеру
2. «Азамат» мәтінімен жұмыс 53 20 мин
3. жаттығулармен жұмыс (65-ж, 66-ж) 10
4. үйге тапсырма (мәтін) 5 мин
Бақылау 6-ншы сабақ 1. Диктант 35
2. Тест 10 мин
Оқушы нені үйренуі қажет:
1. Қазақ
2. Нақ
Оқушы нені білуі тиіс:
1. «Еңбек»
2. Осы
ІІ. М. М. Жанпейісованың модульдік технологиясы бойынша оқушылардың
«Қазір біз жаңа XXI ғасырда өмір сүріп отырмыз
Оқушыларға еліміздің аяқ асты пайда болған бір мемлекет
Аймақтық компонент, С.И. Ожеговтың сөздігінде белгілі бір жердің
Аймақтық компонент дегеніміз-мектеп курсындағы пәндердің бағдарламасының мазмұнына Шығыс
Аймақтық компонентті оқытудың мақсаттары:
1.Оқушылардың бойында туып өскен жеріне, туған жердің табиғатына,
2.Белгілі адамдарына деген сүйіспеншілікті арттырып, ұлтжанды патриоттық сезімдерге
3.Оқушылардың осы қосымша мәліметтер алуы арқылы танымды біліктіліктерін
Аймақтық компонентті оқытудың міндеттері:
Өз еліміздің табиғаты, тарихы, пайдалы қазбалары, мәдени орындары,
Мен оқу жылының басында қазақ тілі пәнінен оқыту
Сынып Сабақтың тақырыбы Көрнекі құралдар
4-сынып
1.Менің туған жерім
2.Менің қалам
3.Туған жердің табиғаты
4.Ш.Қ-да мекендейтін жануарлар
5.Ш.Қ-да өсетін өсімдіктер Суреттер
Қаланың көріністері
Суреттер, альбом
10-сынып
1.Ш.Қ.О.
2. Ш.Қ-ның қазба байлықтары
3.Сүйікті қалам-Өскемен
4. Ш.Қ-ның табиғаты
5.Абай Қ.
6.Шәкәрім Қ.
7.Мұхтар Ә.
8.Ғалым С.Аманжолов
9.Қасым Қ.
10.Төлген Т.
11.О.Бөкей Суреттер
Альбом
Қаланың көріністері
Портрет, газет қиындылары, видео
Портрет, суреттер
Портрет, газет қиындылары
Портрет
Портрет, газет қиындылары
Портрет
Портрет, буклет
11-сынып 1. Ш.Қ.О-республика мақтанышы
2.Өскемен-өнеркәсіп орталығы
3.Өскеменнің Достық үйі
4.Атақты жерлестеріміз атындағы көшелер
5.Мен тұратын көше
6.Облыс баспасөзі мен телеарналар
7. Ш.Қ-ның жоғары оқу орындары
8.Қала тазалығы біздің қолымызда
9.Өзен, көлдердің ахуалы
10.Заң туралы Абайдың нақыл сөздері
11.Қатон-Қарағай қорығы
12. Ш.Қ.О. табиғаты мен жан-жануарлар дүниесі
13.І. Айтықов
14. Ш.Қ-ның спортшылары Карта, газет материалдары
Суреттер, журналдар
Сурет
Қаланың ескі және жаңа көшелерінің суреттері
Суреттер
Альбом
Суреттер
Реферат
Реферат
Портрет
Портреттер, кітапшалар
М.Жанпейісованың «Модульдік оқыту технологиясы» екінші тілді оқытуда
«Модуль дегеніміз –қандай да бір жүйенің ,біршама дербес
Ал, «технология» гректің «шеберлік» деген сөзі .
М.М.Жанпейісованың технологиясында модуль 3 құрамды бөліктен тұрады:
1.Кіріспе
2.Сөйлесу
3.Қорытынды .
Әр оқу модулінің сағаты әр түрлі болады. Осы
қалған сағаты сөйлесу сағаты болады.
1.Кіріспе бөлімінде мұғалім оқушыларды жалпы модульдің мақсат,міндеттерімен таныстырады.
2.Сөйлесу бөлімінде әр оқушымен оқу матиралдарымен жұмыс істей
Сөйлесу бөлімінің екінші сабағынан бастап оқушыларға стандарт талабына
Мысалы:3-деңгей төменгі, 2-деңгей орташа, 1-деңгей білімі жоғары білімді
Жақсы оқитын оқушылардың көпшілігі 2-ші және 1-ші тапсырмаларын
Модульдің 3-ші бөлімі қорытынды бақылау бөлімі.Мұғалім оқушылардың білім-білік
1.Тест
2.Диктант, мазмұндама, шығарма
3.Нәтиже сабақтары (Сайыс, әр түрлі интеллектуалды ойындар).
Қазақ тілін басқа ұлт өкілдеріне оқытуда қазақша сөлеуге
Жаттығулар ғылымда екіге бөлінеді.Оны жаттығулар кестесінен көруге болады.
Тілдік жаттығулардың міндеті – тілдің грамматикалық материалын оқушыға
Адам сөйлеуінде қолданылатын тілдің нұсқалары – дыбыс, сөз,
Ал, сөйлесу жаттығуы тілдік материалдары керек кезінде, айтылатын
Тілдік жаттығуларды сөйлеуге үйрету, сөйлеудің алғашқы дағдысын қалыптастыру
М.Жанпейісованың модульдік технологиясы бойынша оқушылардың сөйлеу дағдысын
Мысалы: 4 сыныпта «Біздің қала. Біздің ауыл» деген
Сабақтың соңында Венн диаграммасы арқылы бекітемін.
Ал, 10 сыныпта Абай мен Шәкәрім туралы лекикалық
«Ақын-жазушылар» тақырыбы бойынша «Саяхат» сабағын өткіздім. Сынып оқушылары
І. Кісі есімдері
ІІ. Өмірдерек
ІІІ. Шығармалары
І. Кісі есімдері.
1845 жылы Семейде дүниеге келген ұлы ақын. (Абай)
Абайдың талантты шәкірті . (Шәкәрім)
«Абай жолы» романының авторы кім? (М.Әуезов)
Өзі ақын,өзі ойшыл, скрипка мен домбыра жасаған шебер
«Қара сөздер» жазған ақын. (Абай)
ІІ. Өмірдерек
Абай қай жылы, қайда дүниеге келді? (1845, Семейде)
Шәкәрім қай жылы, қайда дүниеге келді? (1858, Семейдегі
М.Әуезов қандай романы арқылы қазақ халқын бүкіл
Абайды кім тәрбиеледі? (Әжесі Зере, шешесі Ұлжан)
Шәкәрім қай қалалардың кітапханаларында болды? (Медине, Мысыр, Стамбул).
ІІІ. Шығармалары:
«Ақ киімді денелі, ақ сақалды
Соқыр, мылқау танымас тірі жанды ...» мына өлең
«Насихат» кімнің шығармасы және ол жастарды неге үндейді?(Шәкәрім;
«...Күллі адам баласын қор қылатын 3 нәрсе бар.Сонан
Мұхтардың қандай шығармаларын білесің? («Абай жолы», «Көксерек».)
5. Пушкинді, Лермонтовты, Крыловты аударған
Оқушылардың қызығушылықтарын арттыру мақсатында өзара коммуникативтік қарым-қатынас жасау
Сөйлесу бөліміндегі білім дәрежесін бағалауда өзін-өзі бағалау ,
1.БАҒАЛАУ ПАРАҒЫ
Оқушының
аты-жөні
№1
I деңгей №2
II деңгей №3
III деңгей Қорытынды
баға
1.
2.
2. БАҒАЛАУ ПАРАҒЫ
Топ Сөздік жұмысы Сөз тіркестерін құрау Сөйлемдер құрау
тапсырма Сұхбат құрау Әңгімелесу Бар
лығы
1.
2.
3.
М.М.Жанпейісованың модульдік технологиясы бойынша оқушылардың сөйлеу дағдысын қалыптастыруда
Сынып-тар
Сұрақ қою
Сұраққа жауап
Сұхбаттасу
Әңгімелеу
10
70
72
78
80
9
56
58
62
66
8
48
48
52
54
ж.ж.
05-06
06-07
07-08
05-06
06-07
07-08
05-06
06-07
07-08
05-06
06-07
07-08
Қорыта айтқанда, мен сіздерге ғалым М.М.Жанпейісованың «Модульдік оқыту
2.1. Модульдік оқыту технологиясы оқушыны дамыту құралы ретінде
Қазіргі білім беру саласындағы басты мәселе-білім беру мазмұнына
-оқыту үрдісін жоспарлай білуі;
-оны мақсатты түрде ұйымдастыра алуы;
-жүйелі түрде бақылау мен бағалау үрдісін жүргізіп отыруы;
- оқушыларға берілетін білімдердің мақсаты мен қажетін түсіндіру
- оқушылардың жаңа оқу материалын қабылдауына мүмкіншілік жасаумен
- оқушылардың берілген білімді толық қабылдауы мен ғылыми
- берілген білімді тәжірибеде қолдануға және бекітуге басшылық
- оқушылардың алған білім бойынша таным –түсінігін
-кез келген нысан және үрдістің әр түрлілігін кескіндеу
Ғылыми-тәжірибелік бадарламам бойынша ,биылғы оқу жылынан бастап сабақтың
-Бірінші кезеңде оқушы өзінің алдағы орындайтын жұмыс нысанымен
-Екінші кезеңде жасалған жоспары бойынша түсіну, тақырыпты игеріп
-Үшінші кезеңде оқушы ұғынған оқу материалдарын ішінен айтып
-Төртінші кезеңде оқушының білім мен дағдысын сырттай бақылау
Оқушылардың білім алуын басқау- бүгінгі таңда мектептің алдындағы
Управление-басқару. Жүйенің құрылымын сақтауға және оның қызметін қолдауға
Ақпараттық технология-қазіргі компьютерлік техника негізінде ақпаратты жинау, сақтау,
Информация-ақпарат:1) адамдар арасындағы бір- біріне берілетін мәлімет; 2)
Обратная связь-кері байланыс. Тірі табиғаттағы, қоғамдағы және техникадағы
Самоорганизация- өзкауым. Өзқауым үрдісі кезінде күрделі динамикалық жүйелер
Екінші кезенде оқу үрдісін бусқаруына арналған критерий мен
Рет саны бөлік критерийлер Индикаторлар (Мұғалімнің құзіреттілік
1 Әдіснамалық коммуникативтік -ақпараттар көздерінің көбеюі (интернет,
2
Әлеуметтік-қоғамдық тәжірибені меңгеруі -инновациялық іс-әрекетінің субъект-субъекттілік позицияларын ауыстыра
3 Қазақ тілі пәні бойынша терриялық білімі Қазақ
-қазақ тілі пәнінің мақсатты жаңа бағыт-
4
Қазақ тілі пәні бойынша ғылыми әдістерді меңгеруі -ғылыми
-ғылымға қолданысқа енген жаңа әдістерді өз іс-тәжірибесінде пайдалана
5
Оқушының қазақ тілі пәні бойынша білім мазмұнына сәйкес
6
Қазақ тілі пәні бойынша оқушыларды оқутудың әдіс-тәсілдер туралы
7
Ғылымның даму тарихы мен соңғы жетістіктері бойынша және
8 Технологиялық бөлік Педагогикалық технологияның философиялық, психологиялық, педагогикалық
9
Педагогикалық технология тәсілдерін меңгеруі -инновациялық педагогикалық технология-
10
Педагогикалық технологияны меңгеруі. -оқу-тәрбие үрдісінде инновациялық технологияныңрөлі мен
Осы бағдарламыны үш жылда меңгеруін жоспарлаймын. Биылғы оқу
Оқу үрдісін басқару сабақ үстінде мұғалім мен оқушы,
Біріншіден,оқушыларға мұғалім алдын ала дайындалған сабақтыңжүру жоспарын таратын
Екіншіден,ұжым болып жұмыс істеу дағдысы қалыптасады. Онда оқушы
Үшіншіден, жеке басының қабілеті мен мүмкіндіктерін ескеріп,
Төртіншіден, әр оқушының білім дәрежесіне қарай тапсырманы да
Сонымен бірге модулдік технология оқушының білімін тексеріп бағалауға
Елбасымыз өз халқына жолдауында «Білім беру
Сонымен, оқу үрдісін басқаруы тек қана техникалық оқу
2.2. Іс-тәжірибелік жұмыс
«ҚОЗЫ–КӨРПЕШ – БАЯН СҰЛУ» ЖЫРЫН ОҚЫТУДА МОДУЛЬДІ БЛОКТЫ
Сабақтың тақырыбы Сабақ типі Сабақ түрі Әдіс-тәсілдері
Кіріспе бөлім «Қозы-Көрпеш – Баян сұлу» жыры ерекшелігі,
Негізгі бөлім Жырдағы Қозы мен Баян, Қарабайлар мен
«Махаббат – дүние
көркі» Білімді
бекіту
сабағы.
Қоры-
тынды-
лау са-
бағы Іскерлік
ойын.
Театр сабағы Талдау, іздену, пікір қорғау, топтық –
Ұжымдық – топтық пікір айту, дәлелдеу, көрініс
Қоры-
тынды
бөлім Қорытынды бөлім Білімді тексеру,
бақылау
сабағы Сынақ, эссе, хат жазу- шығар- машы-
лық жұ-
мыс Ауызша, жазбаша жұмыс
САБАҚТЫҢ МАҚСАТЫ:
Оқушыларды «Қозы-Көрпеш – Баян сұлу»жырының көне дәуір мұрасы
Оқушылардың тақырыпқа қызығушылығын ояту, мағынаны танып білуге, ажыратуға,
Адамгершілікке, имандылыққа тәрбиелеу;
КӨРНЕКІЛІГІ: оқулық, модульді-блокты жоспар.
САБАҚ ТИПІ: білімді меңгерту, кіріспе сабақ.
САБАҚ ТҮРІ: сабақ – лекция.
ӘДІС-ТӘСІЛДЕРІ: сұрақ-жауап, талдау, жинақтау, жобамен жұмыс.
САБАҚТЫҢ БАРЫСЫ:
Ұйымдастыру бөлімі.
Оқушыларды түгендеу, оқу-құралдарын тексеру, өткен сабақта берілген материалдарды
Сабақтың тақырыбы, мақсаты және жоспарымен таныстыру.
САБАҚТЫҢ ЖОСПАРЫ.
Лиро-эпостық жырлар туралы.
«Қозы Көрпеш – Баян сұлу» жыры – лиро-эпостық
а) жырдың варианттары
ә) жырдың зерттелуі
б) Жанақтың жыры
САБАҚТЫҢ БАРЫСЫ.
Ертедегі қазақ поэзиясында сюжетті әңгімеге құрылған жырлардың
бір бөлігі – лиро-эпос деп аталады. Егер батырлар
тақырыбы, күрделі әңгімесі ел қорғау жайында болса, лиро-эпостық
Лиро-эпостық жырдың ішіндегі тақырыбы, оқиғасы, құрылысы жағынан ерекше
Жыр тек қана қазақ арасында ғана емес, көршілес
а) Жыр көп вариантты болып келеді. Сол варианттардың
Зерттеуші
Ғалым Жылы Қай жерде,
кімнен Формалары Қосымша деректер
Орыс ғалымы
Саблуков
Ғ.Дербісалин
Андрей
Фролов
Ш.Уәлиханов
А.С.Пушкин
М.Путинцев
Академик
Радлов 1830
1834
1841
1856
1865
1870 Семейдегі көкпектілік жыраудан
Омбыныі губернатор-
лық кеңесінде
іс жүргізуші болып істеген
Бұрынғы Аягөз сыртқы округтік приказының тілмашы
Атақты Жанақ ақыннан
Орынбор жанындағы ауылдарды болып
Қазақстанға келіп
Жазып алған
Бір үлгісін хатқа түсіреді
Қазақ ақындарының айтуынан жазып алған
Жазып алады
Естіп жазып алады да, поэма етіп жазуды ойлайды.
Жазып алып, орыс тіліне аударады
Бір нұсқасын жазып алып, өзінің үшінші томына енгізеді
Ч.Валиханов Сочинения,
I том, 200-б,
1961.
«Каз. Правда» газеті, 12.II
1938
От Семипалатинска до Капала.
«Военный
сборник»,
№12, 1865
1
Профессор
Н.Н.Березин
Археолог ғалым
Н.Пантусов
Орыс тарихшысы
И.А.Кастанье
Советтік дәуірде
М.Әуезов 1876
1898
1910
1925
1936
1939 «Түрік хрестоматиясы»
Кітабында
Түрік өлкесін зерттеуші
Оренбург мұражайында
Мәскеуде
Алматыда
«Батырлар жыры» Бір вариантын жариялайды
Қозы мен Баян молаларын зерттеп, өз кітаптарында бастырған
Он шақты нұсқасына дерек беріп,
Бір нұсқасын орысшаға аударады
Біріші рет басылып шығарылады
Жанақ айтуындағы нүсқасын шығарады
«Батырлар жыры» жинағына енген
Өткен ғасырда да, қазір де «Қозы Көрпеш –
ғалымдардың бір тобы пікір айтса, ал бір тобы
ә) Жырдың зерттелуі.
Зерттеушілердің
аты-жөні
С.Сейфуллин
С.Мұқанов
Ә.Марғұлан
М.Ақынжанов
әдебиеті тарихы- тық ортада туын-
ның мәселелері»
монографиясында
б) Жанақ ақынға тоқталсақ, ол ірі ақын және
Жанақ жырлаған «Қозы Көрпеш – Баян сұлу» -
Бүгінгі өтейін деп отырған жырдың да ерекшелігі –
Жырдың өзіне тән ерекшелігі – оқиғаның диалогтік түрде
2.Алдын ала жырды оқып келген екі оқушы мазмұнын
3. Оқушылар тыңдай отырып конспектілеу барысында сұрақтар қоя
II.Үйге тапсырма:
Жырды түсіне оқу, жырдағы кейіпкерлер әлеміне үңілу.
Жырдағы Қозы мен Баян, Қарабайлар мен Қодарлар әлемі.
МАҚСАТТАРЫ:
1.Жырдағы көтерілген проблемаларды аша отырып, кейіпкерлерге талдау жасау;
2. Логикалық ойлау қабілеттерін проблемаларды ашу барысында, кейіпкерлер
3. Имандылыққа тәрбиелеу.
КӨРНЕКІЛІГІ: сызбалары, кестелері, конспектілері.
САБАҚТЫҢ ТҮРІ: іскерлік ойын «Өкіл».
САБАҚТЫҢ ТИПІ: білімді бекіту.
ӘДІС-ТӘСІЛДЕРІ: талдау, іздену, топтық жұмыс.
САБАҚТЫҢ БАРЫСЫ.
I.Ұйымдастыру.
Сабақ мақсаттарын ашу, тақырып, әдіс-тәсілдерімен таныстыру.
II. Үй тапсырмасын сұрау.
1.Тізбек-мазмұн (әр топ тізбекпен мазмұндайды).
2. Топтық жұмыс. Сұрақ-жауап
III.Сұрыптап талдау жұмыс.
Сынып төрт топқа бөлінеді де тапсырмаларын алады.
А тобы
өкіл
өкіл
Б тобы
А тобы – Жырдағы көтерілген мәселелер
Ә тобы – Қозы өліміне себепкер болған кім?
Б тобы – Баянның соңғы әрекеті туралы не
В тобы – Жырдағы Қарабайлар мен Қодарлар бейнесі
(Cұрыптап талдау, проблемалық сұрақтар, проблемалық шешуді ұйымдастыру барысында
Ойынның шарттары. Тапсырмаларды орындау үшін уақыт беріледі. Әр
ІV. Қорыту. Әр топ өкілі өзінің топ мүшелерінің
V. Үй тапсырмасы: «Махаббат – дүние көркі». Әр
«Махаббат – дүние көркі»
Мақсаттары:
«Махаббат – дүние көркі» деген ұғымды түсіну, ойларын
Танымдылық, қызығушылық, әртістік қабілеттерін, ой қорыта білуін дамыту.
Әдемілік, әсемдік, жан сұлулығын сезе білуге тірбиелеу, ел
Көрнекілігі: оқулық, көрініске арналған киімдер, суреттер.
Сабақтың түрі: қорытындылау сабағы
Сабақтың типі: «Театр» сабағы.
Сабақтың әдіс-тәсілдері: іздену, талдау, ұжымдық-топтық, пікір алмасу, дәлелдеу,
Сабақтың барысы.
І. Ұйымдастыру
ІІ. Үй тапсырмасы. Пікір алмасу, талдау.
«Қозы Көрпеш – Баян сұлу» жыры саған несімен
Қай кейіпкер, қандай қылығымен ұнады?
Ұнамаған кейіпкер кім? Себебін аш.
Сен Қозының орнында болсаң не істер едің?
ІІІ. Қорыту сабағы.
Ұжымдық-топтық жұмыс. Театр қойылымы.
Әр топ өзіне ұнаған бөлімдерін көрініс ретінде қояды.
Қойылымдарға әр топ пікір айтады.
Пікір айтылған топ өздерінің жетістіктерін мақтана дәлелдейді немесе
ІV. Қойылымды бағалау.
V. Сынаққа дайындалу, эссе, күнделік, хат жазуға дайындалу.
Қорытынды сабақ.
Мақсаттары:
Оқушы ойын жинақтау барысында эссе, сынақ, күнделік, хат
Оқушы қызығушылығын ояту, мағынаны тани білуге, ой толғаныс
Сахнада өзін-өзі ұстай білуге тәрбиелеу.
Көрнекілігі: сахнаға тиісті декорация
Сабақтың типі: білімді қорыту сабағы.
Сабақтың тәсілі: сынақ, эссе, күнделік, хат жазу.
Сабақтың түрі: ауызша, жазбаша жұмыстар.
Сабақтың барысы.
І. Ұйымдастыру.
Сабақ тақырыбы, мақсаттары, жүру шарттарымен таныстыру.
ІІ. Сахналық көрініс бойынша ой алмасу, пікір айту,
ІІІ. Тапсырмалар беру.
Эссе, хат, күнделік жазу.
Сынақ сұрақтар құрау, сынақ сұрақтарға жауап беру.
ІV. Жұмыстарын тексеруге жинап алу.
V. Лиро-эпостық жырлардың басқа түрлерін оқып келу.
Қорытынды
Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев білім мен тәрбие сапасын көтеру
Енді осы проблемалардан қалай құтылуға болады? Оны анықтап,
Мектептегі білім мен тәрбие беру жүйесінің міндеті оқушылардың
-Білім беру үрдісін басқару ісіндегі белсенділік;
-Сыныптың әр оқушымен ізгі қарым-қатынас орната білу;
-Мұғалімнің жұмысты ұйымдастырудағы жаңашылдығы;
- Мұғалімнің белсенді әрекетке кәсіби және психологиялық даярлығы.
Мектеп тақырыбы аясында жүргізілген жұмыстар нәтижесінде мектеп жұмысын
Білім берудегі жаңалық пен қоғамдағы жаңалық бір ғана
Пайдаланылған әдебиеттер:
К.Ж. Бұзаубақава. Жаңа педагогикалық технология. (Оқулық) Тараз. ТарМУ,2003ж.
Қ. М. Нағымжанова. Инновациялық оқыту жағдайларындағы мұғалім қызметінің
3.М.М. Жанпейісова, Модулдік оқыту технологиясы оқушыны дамыту
4. Қ. Өстеміров, А.Айтбаева, Қазіргі білім беру технологиялары,
5.Қ. Ж. Бұзаубақова Жаңа педагогикалық технология, Тараз, Тар.МУ,2003ж.
6. Артықова Т., Төлеуова М. «10-сыныпқа арналған
7. Бахарев М.А. «Ойды түгел жеткізу»-Москва, 1998 ж.
8. Грузинская И.А. «Методика преподавания английского языка»-Москва, 1997
9.Жанпейісова М.М. «Модульдік оқыту технологиясы»-Ақтөбе, 1999 ж.
10. Қайырбекова А., Барақова Қ. «4-сыныпқа арналған қазақ
11. Назарбаев Н.Ә. «Қазақсатан-2030» бағдарламасы-Астана, 1997 ж.
12. Оралбаева Н., Жақсылықова Қ. «Орыс тіліндегі мектептерде
13.Салистра И.Д. «Жаттығуларды топтастыру»-Москва, 2000 ж.
14. Абай. Өлеңдер жинағы І ІІ том
15. З. Қабдолов. «Сөз өнері»
16. Халперн Дайана. Сыни тұрғыдан ойлаудың психологиясы. -
17. Айтмамбетова Б.Р. Жаңашыл педагогтар идеялары мен тәжірибелері.
18. 3. Жанпейісова М.М. Модульдік оқыту технологиясы студентті
19. Жұмабаев М. Педагогика. – Алма-Ата, 1992.
20. Қазақ әдебиеті пәні бойынша оқу модульдары (7-сынып)
Семей-2004
21. Байтұрсынұлы А. Тіл тағылымы. –А: Санат, 1993.
2
ауыл
мектеп
пошта
аурухана
дүкен
үйлер
ферма
кітапхана
Өскемен қаласы
Біздің қала
мектептер
әуежай
үйлер
дүкендер
вокзал
саябақтар
дәріханалар
стадиондар
ауруханаларар
театрлар
Қ
А
Л
А
А
У
Ы
Л
25
10
20
30
15
20
25
30
10
15
25
15
20
30
10