Мазмұны
Кіріспе
Зерттеу өзектілігі
Негізгі бөлім
1. Талақ түсінігі
1.1. Талақтың тілдік мағынасы.
1.2. Талақтың шариғаттағы мағынасы.
1.3. Талаққа байланысты Құранның аяттары
1.4. Талаққа байланысты хадистер.
1.5. Исламдағы талақтың үкімі.
2. Талақ хикметтері
3. Талақ түрлері
3.1 Талақтың «сунни» және «бидъи» түрлері.
3.2. Талақтың «баин» және «ражъи» түрлері.
3.2.1. Талақ берудің саны.
3.3. Талақ және «фасх»
3.4. Талақ және «хулғ».
3.5 Талақты қазы беретін жағдайлар.
4. Талақ сөздері
4.1. Талақтың анық және меңзеліп айтылуы
4.2. Нақты айтылған (мұтлақ) талақ.
4.3. Бір нәрсеге байланыстырылып айтылған (муқайід) талақ.
4.3.1. Шартпен байланыстырылып айтылған (шартты) талақ.
4.3.1.1. «Ин ша Аллаһ» пен байланыстырылып айтылған талақ.
4.3.1.2. Аллаһтан басқаның қалауымен байланыстырылып айтылған
талақ.
4.3.1.3. Келер шақтағы істерге байланысты талақ.
4.3.1.4.Болуы екі талай істерге байланысты талақ.
4.3.1.5.Талақты бөліп айту мәсеелсі
5. Талақ шарттары
5.1. Талақ беруші ердің шарттары.
5.2. Талақ беруге рұқсат етілген ердің шарттары.
5.1.1. Еріксіз бергеннің талағы.
5.1.2. Мас кісінің талағы.
5.1.4 Әзілмен айтылған талақ.
5.1.5. Ажалы жақындағанның талағы
5.2. Талақ беруде әйелдерге байланысты мәселелер.
6. Талақтың жүзеге асуы
6.1. Сөз.
6.2. Хат.
6.3. Мылқаудың ишараты.
6.4. Елші (немесе өкілдің) жіберілуі.
6.5. Талақ берілгенде куәлардың болуы.
7. «Әл-лиъан», «әл-Илә» және «әз-Зиһар»
7.1 «Әл-лиъан»
7.1.1. Лиъанның жасалу жолы
7.2. «әл-Илә»
7.3. «әз-Зиһар»
8. Талақ әдептері.
Қорытынды
Пайдаланған бұлақтар
Бисмилләһир Рахманир Рахим.
Аса Қамқор, ерекше Мейрімді Аллаһтың атымен бастаймын.
Кіріспе
Барлық мадақ, Иман мен Ислам жолына түсірген және
Әр нәрсені өзіне лайықты орнына қоя білуі әрі бүкіл
Ерлі-зайыптылар ажырасуды орынды түрде жүзеге асыратын болса, онда ол
Расында ерлі-зайыптылар не ері, не әйелі айыпты болуынан немесе
Зерттеудін өзектілігі.
Ата- баба тарихына көңіл бөліп, халқымыздың төл- әдет ғұрпы
Зерттеу нысаны: Әбу Ханифа мазһабындағы талақ үкімдері.
Зерттеу мақсаты: Қазақ тілінде жарық көрмей зерттелмей келе жатқан
- Талаққа яғни ажырасуға қатысты сүрелер мен хадистерді келтіріп,
- Талак мәселесіне байланысты діни терминдердің мәнің ашып,олардың қазақ
- Талақ үкімдерің ықшам түрде атап өту.
Зерттеу жаналығы: Қазіргі уақытқа дейін Талақ мәселесі қазақ тіліне
Зерттеу материалы: Біздін зерттеуіміздің негізгі материалы болып Фиқһ, Тафсир
Жұмыстың теориялық құндылығы: Қазақ –тілінде жарық көретін Фиқһ іліміне
Жұмыстың практикалық мәні: Жұмыста айтылған матириалды-медреселерде, діни дәрістерде, фиқһ
Жұмыс құрылысы: Жұмыс кіріспеден, негізгі бөлімнен жене қортындыдан тұрады.Жұмыстың
1. Талақ түсінігі.
1.1. Талақтың тілдік мағынасы.
Арап тілінде «талақ» деп бір нәрсені жіберу немесе тастап
"اذهبوا فأنتم طلقاء"
-яғни «Барыңдар! Сендер боссыңдар (немесе босатылдыңдар)!» -деген .
1.2. Талақтың шариғаттағы мағынасы.
«Талақ» сөзінің шариғаттағы ғылыми термин ретіндегі мағынасы: «Белгілі сөздермен
1.3. Талаққа байланысты Құранның аяттары.
Қасиетті Құран Кәрімнің 9 жерінде талаққа байланысты аяттар түскен.
Біріншіден:
Талақ алдында міндетті болған шарттар:
1 – Ниса сүресі, 34-аят.
Аллаһ тағала айтады:
الرجال قوامون على النساء بما فضل الله بعضهم على
«Ерлер әйелдер үстінен басшы. Оның себебі – Аллаһ оларды
2 – Талақ сүресі, 1-2 аяттар.
Аллаһ тағала айтады:
َا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِذَا طَلَّقْتُمُ النِّسَاء فَطَلِّقُوهُنَّ لِعِدَّتِهِنَّ وَأَحْصُوا
«Ей, пағамбар! Қашан сендер (яғни, момындар) әйелдеріңді талақ етсеңдер,
Екіншіден: Талаққа байланысты үкімдер:
1 – Бақара сүресі, 228-аят:
Аллаһ тағала айтады:
وَالْمُطَلَّقَاتُ يَتَرَبَّصْنَ بِأَنفُسِهِنَّ ثَلاَثَةَ قُرُوَءٍ وَلاَ يَحِلُّ لَهُنَّ أَن
«Талақ етілген әйелдер үш етеккір мүддетінде өздерін күтеді. Егер,
2 – Бақара сүресі, 230-232 аяттар:
Аллаһ тағала айтады:
وَالْمُطَلَّقَاتُ يَتَرَبَّصْنَ بِأَنفُسِهِنَّ ثَلاَثَةَ قُرُوَءٍ وَلاَ يَحِلُّ لَهُنَّ أَن
وَإِذَا طَلَّقْتُمُ النِّسَاء فَبَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَلاَ تَعْضُلُوهُنَّ أَن يَنكِحْنَ
«Егер де (ер әйелін үшінші рет) талақ қылса ол
3 – Бақара сүресі, 236-237 аяттар:
Аллаһ тағала айтады:
لاَّ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ إِن طَلَّقْتُمُ النِّسَاء مَا لَمْ تَمَسُّوهُنُّ
وَإِن طَلَّقْتُمُوهُنَّ مِن قَبْلِ أَن تَمَسُّوهُنَّ وَقَدْ فَرَضْتُمْ لَهُنَّ
«Егер, әйелдеріңді, оларға қол тигізбестен және маһірін белгілемей тұрып
4 – Бақара сүресі, 241-242 аяттар:
Аллаһ тағала айтады:
وَلِلْمُطَلَّقَاتِ مَتَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ حَقّاً عَلَى الْمُتَّقِينَ (241) كَذَلِكَ
«Талақ етілген әйелдерге игілікпен пайдаландыру тақуа ерлерге міндет. Аллаһ
5 – Ахзап сүресі, 49-аят:
Аллаһ тағала айтады:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نَكَحْتُمُ الْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ طَلَّقْتُمُوهُنَّ
«Уа, иман келтіргендер! Қашан сендер иманды әйелдерді некелеріңе алып,
6 – Талақ сүресі, 4-7 аяттар:
Аллаһ тағала айтады:
وَاللَّائِي يَئِسْنَ مِنَ الْمَحِيضِ مِن نِّسَائِكُمْ إِنِ ارْتَبْتُمْ فَعِدَّتُهُنَّ
«Етеккірден қалған әйелдеріңнен күмәндансаңдар, олардың «ғыдда» мерзімі үш ай.
Үшіншіден: Талақтар саны:
1 – Бақара сүресі, 229-аят:
Аллаһ тағала айтады:
الطَّلاَقُ مَرَّتَانِ فَإِمْسَاكٌ بِمَعْرُوفٍ أَوْ تَسْرِيحٌ بِإِحْسَانٍ وَلاَ يَحِلُّ
« (Ерге өз әйелін өз некесіне қайтып алу мүмкіндігі
1.4. Талаққа байланысты хадистер.
1 - عن ابن عمر أنه طلق إمرأته
1 – Абдуллаһ ибн Омардан (ръ) келген хадисте ол
2 – و عن ابن عباس – رضي الله
2 – Ибн Аббас риуаят қылған хадисте Әбу Рукана
3 – و عن أبي هريرة – رضي الله
3 - Әбу Һурайра (р.ъ.)дан руаят қылынған хадисте Пайғамбарымыз
4 – عن ثوبان أن رسول الله صلى الله
4 – Сәубан (р.ъ.)дан риуаят қылынған хадисте Пайғамбарымыз (с.ғ.с.):
5 – و عن أبي هريرة عن النبي -
5 - Әбу Һурайрадан (ръ) риуаят қылынған
1.5. Исламдағы талақтың үкімі.
Талақтың жалпы үкіміне байланысты ғалымдар арасында келіспеушіліктер бар. Дұрысы
Талақты рұқсат қылатын қажеттіліктердің бірі – ердің әйел мінезінен
Фиқһ кітаптарында «Аллаһтың рұқсат қылған нәрселерінін ең ұнатпағаны (яғни,
2. Талақ хикметтері
Талақтың белгілі шарттарымен рұқсат қылынуы – шариатымыздың мақтаныштарынаң бірі
Ислам шариғатындағы талақ ерлердің қолындағы ойыншық емес. Исламдағы «отбасылық
3. Талақ түрлері
Әбу Ханифа мазһабы бойынша талақтың бірнеше түрі бар. Ол
3.1 Талақтың «сунни» және «бидъи» түрлері.
Шариғатқа сәйкес келуі немесе келмеуіне байланысты «сунни» және «бидъи»
«Әхсәнут-талақ», яғни мұстахаб немесе көркем түрде берілген талақ дегеніміз
«Талақ әл-хасан» деп «Әйелді әр тазалығында бір-бірден үш рет
«Бидғи талақ» - «Әйелді бір сөзбен үш рет немесе
Талақ берудегі сүннет екі түрлі. Бірінші сүннет түрі уақытпен
Ал екіқабат әйелді кез келген жағдайда талақ қылса болады.
Талақ қылынған әйелдердің соншама мерзім күтіп отыруларында шариғатымыздың даналығы
Сонымен, екіқабат (яғни, екіқабаттығы анықталған) әйелді кез келген
3.2. Талақтың «ражъи» және «баин» түрлері.
Әйелді қайтып алуға болатын-болмайтынына байланысты талақ «ражъи» және «баин»
Айша анамыздың айтуынша, жәһилият дәуірінде талақ төменгідей еді: «Ерлер
«Талақ – екі рет. (Одан) кейін (жанұяны) игілікпен сақтау
«Ражъи» талақ дегеніміз – «ер адамның өз әйеліне шынайы
Демек, ердам өз әйелімен шынайы түрде қосылмаған болса, немесе
Ражъи талақ үкімдері бойынша ер адам өз әйелінен бүтіндей
Ғидда мезгілінде әйелді қайтып алу ердің шариғат тарапынан бекітілген
Әйелді қайтып алу сөзбен және іспен жүзеге асады. Мәселен,
Әбу Ханифа айтты: «Әйелдің ері үшін әдемі киініп, қош
Ал «баин талақ» болса ол «Үшінші рет айтылған немесе
3.2.1. Талақ берудің саны.
Үйленген әйеліне қосылған ер үш рет талақ беруге хақысы
Имам Ибн әл-Қайим осы хадисті түсіндіріп: «Пайғамбарымыздың әлгі кісіні
Ғалымдар бір отырыста үш талақ беруді харам екендігіне бір
Әбу Ханифа мазһабында егерде ер адам әйеліне «Сен талақсың»
3.3. Талақ және «фасх»
«Фасх» дегеніміз – некенің бір шарты орындалмаған немесе бұзылған
Талақ пен фасхтың айырмашылығына келер болсақ, фасх қылынған ер
3.4. Талақ және «хулғ».
«Әл-Хулу»—ер кісінің өз әйеліне сыйлаған заттарын кері қайтарып алуы
Хулътың дәлелі Ибн Аббастан риуаят етілген бір хадисте: «Сәбит
Ғалымдардың басым көпшілігі (олардың ішінде Әбу Ханифа) «хулъ»ты талақтың
Шейх Ислам Ибн Тәймияһ: «Құран мен Сүннетте келген әл-хулу
3.5 Талақты қазы беретін жағдайлар.
Кейбір жағжайдарда ер кісінің талақ беруі мүмкін болмай қалады.
3.5.1. Напақаның жоқтығы.
Ер адам семьясын асырай алмаған жағдайда Малік, әш-Шафиъи және
3.5.2. Зарардың анықталуы.
Имам Маліктің мазһабында ер адам өз әйеліне зарар тигізген
3.5.3. Күйедің басқа жақта болуы (немесе әйелінен бөлек тұруы)
Ер адам басқа жақта тұрған жағдайда және оның басқа
1- Ердің бөлек жерде тұруға шарғи үзірінің болмауы.
2- Әйелдің зиян көруі.
3 – Ер адамның басқа елде тұруы.
4 – Ер адам әйелінен бөлек тұрғанына бір жылдан
Бірақ ер адам басқа елде шариғатқа сиятын сылтаулармен білім
3.5.4. Күйеудің тұрмеге қамалуы.
Ғалымдардың пікірінше, әйелдің талақ сұрауға рұқсат етілген сеебептердің –
4. Талақ сөздері
Талақ сөздері мағынасына және сөйлем құрамына қарай «мутлақ» (яғни
4.1. Еш нәрсеге байланыстырылмай айтылған (мұтлақ) талақ. Ғалымдардың
4.2. Талақтың анық және меңзеліп айтылуы
Имам Мәлік : «Ашық айтылған талаққа «талақ» сөзі ғана
Әбу Ханифа мазһабы бойынша айтылған сөзге ниеттің болуы шарт
Талақ меңзлініп айтылған жағдайда адамның ниет қылғнына қайтады. Талақты
Ер кісі әйеліне «Сен маған харамсың» десе -ниетіне қарай
Яғни, бірталақты ниет қылса – бір талақ, талақты ниет
4.3. Бір нәрсеге байланыстырылып айтылған (муқайід) талақ.
Муқайід талақтардың екі түрі бар: біріншісі – шартпен байланысты,
ал екіншісі болса «истисна» (жалпы үкімнен тыс нәрселермен) байланысты
4.3.1. Шартпен байланыстырылған (шартты) талақ.
Белгілі бір шартпен байланыстырылып айтылған (шартты) талақ негізгі түрлері
4.3.1.1. «Ин ша Аллаһ» пен байланыстырылып айтылған талақ.
Бір кісі өз әйеліне «Аллаһ қаласа сен талақсың» десе
4.3.1.2. Аллаһтан басқаның қалауымен байланыстырылып айтылған талақ.
Аллаһтан басқаның (яғни, пенденің) қалауымен байланыстырылып айтылған талақ қалайтың
4.3.1.3. Келер шақтағы істерге байланысты талақ.
Бір шартқа байланыстырудың үшін дұрыстығы үшін, мысалы, «пәлен істі
4.3.1.4.Болуы екі талай істерге байланысты талақ.
Келешекте болуы екі талай, немесе белгісіз істерді орындалуын білуге
4.3.1.5. Талақты бөліп айту мәселесі.
Бір кісі әйеліне «Қолың немесе аяғың немесе шашың талақ»
Сол сияқты, «Сен жартылай талақсың, немесе үштен бірің талақ»
5. Талақ шарттары.
Талақ дұрыс болуы үшін белгіленген шарттардың орындалуы керек. Ол
5.1. Талақ беруге рұқсат етілген ердің шарттары.
Ғалымдардың келісімі бойынша әйелдің күйеуі ер жеткен есі дұрыс,
Бірақ-та ол есалаң, балағатқа жетпеген сәби және еріксіз, яғни
5.1.1. Еріксіз бергеннің талағы.
Арап тілінде еріксіз, ықтияры болмаған адамды «мукраһ» дейді. Біреудін
5.1.2. Мастың талағы.
Бұл мәселеге байланысты фиқһ ғұламалары: «Мастың талағы түседі» -деген.
5.1.3. Ашуланған адамның талағы.
Өзінен қандай әрекеттердің кетіп, не істеп не айтып жатқанын
5.1.4. Әзілмен айтылған талақ.
Жұмһур ғалымдардың райы бойынша ойнап, әзілдеп өз әйеліне «сен
5.1.5 Ажалы жақындағанның талағы.
Бір кісінің жағдайы қайтыс болуға жақындаған болса, мысалы денсаулығы
Бір ер өз әйелін осындай ахуалдарға дұшар болған уақытында
Соғыс майданында кісі, безгек ауруы тиген кісі және с.с.-лар
5.2. Талақ беруде әйелдерге байланысты мәселелер.
Талақ түсетін әйел ердің иелігнде болуға тиіс. Ал оған
Сол сияқты, талақ мүлдем қосылмаған және «дұрыс оңаша қалуда»
6. Талақтың жүзеге асуы
Талақ жүзеге асатын бір неше жолдар бар. Олар: Сөз,
6.1. Сөз.
Талақ сөздері тұралы зерттеуді талақ түсетін сөздерді ашық мағыналы
Бұл сөздердің талақ үкіміне деген әсерін қараййтын болсақ, ашық
«Кинаямен» айтылған талақтар ниет пен жалпы жағдайға байланысты .
6.2. Хат.
Талақ беруші кісі тілімен айтуға шамасы жетсе де хатпен
6.3. Мылқаудың ишараты.
Ишарат немесе ымдап «сөйлеу» – мылқаулардың түсінісу құралы. Сондықтан,
Кейбір ғалымдар мылқаудың жазуды білместігін (хат танымағандығын) , немесе
6.4. Елші (немесе өкілдің) жіберілуі.
Ер кісі өз әйеліне оның талақ қылынғандығын хабарлау үшін
6.5. Талақ берілгенде куәлардың болуы.
Әуелгілер мен кейінгілерден шыққан ғұламалардың басым көпшілігі талақтың куәгерлерсіз-ақ
7. «Әл-лиъан», «әл-Илә» және «әз-Зиһар»
7.1. Әл-Лиан
Әл-Лиъан деп Құрандағы лағынет айту үкімі бойынша ажырасуды айтады.
Ибн Омардан жеткен риуаятта бір кісі Пайғамбарымыздың(с.ғ.с.) заманында өз
7.1.1. Лианның жасалу жолы:
Ибн Аббастан жеткен бір риуаятта: Һиләл бин Умайаһ өз
Кейін бұл оқиға туралы Ибн Аббас: «әйел сәл кідіріп
7.2. Әл-Илә
Умму Сәләма (р.анһа) жеткізген риуаятта: «Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) әйелдеріне
Әл-Ииләә сөзінің араб тіліндегі тілдік мағынасы: «ант ету», ал,
Егер бір кісі өз әйелімен төрт ай бойы жақындаспауға
Егер кісі төрт айдан аз уақытқа жақындаспаймын деп сөз
7.3. Әз-Зиһар
Араб тіліндегі зиһар сөзі анамның арқасы тәріздісің» деген түсінік
Сәләмәһ бин Сахр әл-Баядидан жеткен риуаятта: «мен әйелмен төсек
Сосын жолға шығып, Пайғамбарымызға (с.ғ.с.) келіп, болған жағдайды
8. Талақ әдептері.
1 – Ислам діні талақ етілген әйелге өзге нәсіл-насаптары
2 – Шариғат үкімдеріне орай әрбір жанұя неке арқылы
Бет бұрысқан ерлі-зайыптыларға екі рет қайта жарасуларына рұқсат етілген,
3- Талақ етілген әйел иддасы біткен соң басқа ерге
4 - Белгілі болғандай, Ислам шариғатына сәйкес ерлі зайыптылар
5 - Бақара сүресінің 228-аятында айтылғанындай, талақ етілген
Қорытынды
1 - Арап тілінде «талақ» деп бір нәрсені жіберу
2 - «Талақ» сөзінің шариғаттағы мағынасы: «Белгілі сөздермен неке
3 – Талақтың мағынасы мен жан-жақты түсарын ашатын көптеген
4 – Ханафи Мазһабы бойынша талақтың үкімі макруһлер.
5 – Талақтың жеке адам және қоғамға тигізетін пайдалы
6 - Әбу Ханифа мазһабы бойынша талақтың бірнеше түрі
7 - Талақ сөздері мағынасына және сөйлем құрамына қарай
8 - Талақ дұрыс болуы үшін белгіленген шарттардың орындалуы
9 - Талақ жүзеге асатын бір неше жолдар бар.
10 – Талақтың белгілі әдептері бар. Шариғатымыз талақ берілген
Пайдаланған бұлақтар
Құран Кәрім.
Ахмад ибн Ханбал. Муснад. Египет, 1949.
Әл-Бурни, «Тасһил зарури», Мадина 1992.
Әл-Бухари. Әл-Жаміъ әс-сахих.
Әбу Дауд. Сунан. Египет, т.
Заһид Р., Дехкан А. Мухтасар, Ташкент 1994.
Ибн Қудама, «Әл-Муғни», Эр-Рияд, 1997.
Сабиқ С. «Фиқһус-сунна», Каир, 1994.
Ибн Мәжәһ, Сунан, Рияд, 2001.
Әл-Марғинани, «Әл-Һидая шарх бидаятуль мубтади», 1990.
Имам Муслим, Сахих, Дамаск, 1988.
Ән-Насаи, Сунан. Бейрут, 1986.
Ибн Рушд, «Бидаятул мужтаһид уа ниһаятул муқтасыд», Бейрут, 1989.
Салах Сейфуддин «Хуқуқ аз-Зауж ауз-заужа», Каир,1993.
Әс-Санғани, «Булуғул-Марам», Эр-Рияд, 1997.
Әт-Термизи, Сунан, Бейрут, 1991.
Халифа Алтай, Құран Кәрім, қазақша мағына және түсінігі, Сауд
Саид Сабиқ, «Фиқһус-суннаһ», 2Т., 278-б.
«Бахр ар-Раиқ»,
Сира ибн Һишам, 4 Т., 78-б. Амман, 1988.
Әл-Фиқһ әл-муяссар, 115.
А. Мансур, «Құран Кәрим. Қазақша мағына және түсінігі», Бишкек,
Сонда, 526-527 бб.
А. Мансұр, 31-32 бб. Азғантай өзгерулермен
Сонда, 32-б. Азғантай өзгертулермен.
А. Мансұр және Х. Алтай аудармаларын қараңыз.
А. Мансұр, 32-б.
А. Мансұр, 528-б. Кейбір өзгертулермен.
Әл-Бухари (5332), Муслим (1471).
Хадис хасан, Әбу Дауд риуаят қылды (2196).
Хадис хасан, Әбу Дауд (2194), Термизи (1184). Ибн Мажаһ
Хадис хасан, «Сунан иелері" риуаят қылды.
«Фиқһ сунна», 2 Т., 279-б.
Сонда.
Әл-Хакім, «Мустадрак», 2/296.
Сунан Әбу Дауд, (2178), Сунан Ибн Мәжәһ (2018).
«Ируаул-ъалил», 7 Т., 106-б.
Әс-Санғани, «Субулус-салам», 6 Т., 200 б.
Салах Сейфуддин, «Хуқуқ аз-зауж уаз-заужаһ», Каир, 1993, 129-130 бб.
Әл-Марғинани, «Әл-Һидая», 1 Т., 247 –б.
Р.Заһид, А.Дехкан, Мухтасар (Шариғат зандарына қысқаша шарх), Ташкент, 1994.
«Әл-Һидая», 247-б.
Мухтасар, 103 б.
«Әл-фиқһ әл-муяссар», 115-116 бб.
Сонда, 116-бет.
Сонда, 116-б.
«Фиқһус-сунна», 2 Т., 297-б.
Сонда, 301-б.
Сонда, 303 –б.
«Фиқһус-сунна», 2 Т., 304-б.
Сонда, 298-б.
Әл-Һидая, 1 Т., 252-б.
Сахих хадис. Әл-Бухари әт-талақ кітабының 5273, Ән-Нәсәәи әт-талақ кітабынының
Фиқһус-суннаһ, 2 Т., 314-б.
Сонда, 315-б.
«Фиқһус-сунна», 2Т.,217-218.
Сонда, 218-б.
Ибн Рушд, «Бидаятул-Мужтаһид», 2 Т., 124.
Сонда, 126-127 бб.
Мухтасар, 111-б., «Бидаятул мужтаһид», 2 Т., 130-131 бб.
«Бидаятул-мужтаһид», 2 Т., 132-б.
Сонда, 132-133 бб.
Сонда, 133-б.
«Фиқһус-суннаһ», 2 Т., 283-б.; «Бидаятул-мужтаһид», 2 Т., 135-б.
«Фиқһус-суннаһ», 2 Т.,284-б.
«Мухтасар», 112-б.
Сонда.
«Фиқһус-суннаһ», 2 Т., 286.
«Фиқһус-суннаһ», 2 Т., 288-б.
Муттәфиқун ълейһ. Әл-Бухари тәфсирул-Қуран кітабының 4728, Муслим әл-лиан кітабының
Ән-Нұр сүресінің 6/9-аяттары.
Сахих хадис. Әл-Бухари тәфсирул-Қуран кітабының 4747, Әбу Дәуд әт-талақ
Муттәфиқун ълейһ. Әл-Бухари әс-саум кітабының 1910, Муслим әс-саум кітабының
Әл-Мужәдәләһ сүресінің 3/4-аяттары.
Бұл хасан хадис. Әбу Дәуд әт-талақ кітабының 2213, Әт-Тирмизи
47
2