Мазмұны:
І. Кіріспе . . . . . .
ІІ. Негізгі бөлім
2.1. Дене шынықтыру жүйесінің мақсат-міндеттері . . .
2.2. Дене шынықтыру жүйесінің қағидалары мен бағыттары .
2.3. Дене шынықтыру жүйесінің негізгі белгілері . .
2.4. Дене шынықтыру құралдары . . . .
2.5. Мектептегі дене шынықтыру құралдары . . .
ІІІ. Практикалық бөлім . . . . .
IV. Қорытынды . . . . .
V. Пайдаланылған әдебиеттер тізімі . . .
І. Кіріспе
Тақырыптың өзектілігі: «Ойын - өсіп келе жатқан бала
«Ойын мектеп жасына дейінгі баланың физкультурасының негізгі тұтқасы
Осы тұрғыдан келгенде курсытық жұмысымыздың тақырыптық өзектілігіне тоқталсақ,
Мақсаты мен міндеті: Дене шынықтыру ойындары арқылы баланың
Зерттеу объектісі: Дене шынықтыру ойындары ғылым жолында да,
Қимылды ойындарда тәрбиешінің балалармен араласуға кең мүмкіншілігі бар.
Дене шынықтыру сабағы мектеп жасына дейінгі балаларға дене
Ойындарды жоғары, орташа және аз қимылдар деп бөледі.
Зерттеудің теориялық және методологиялық негізі: Зерттеуге спорттық
Курстық жұмыстың құрылымы: Кіріспе, негізгі бөлім, қорытындылардан
Көрнекі ғалымдардың бірі П.Ф.Лесгафттың қимыл-қозғалыс ойындарының теориясы мен
«Әрбір ойынның, - деп атап көрсетеді Лесгафт, -
Демек, осы аталған ғаламның қағидалары қимыл-қозғалыс ойындарының теориясы
2.1. Дене шынықтыру жүйесінің міндеттері мен мақсаттары
Дене шынықтыру жүйесі дегеніміз - әлеуметтік, экономикалық, құқықтық,
1. Білім беру міндеттері – қимылдың ептілігі мен
2. Сауықтыру міндеттері – дене тәрбиесі жаттығулары көмегімен
3. Тәрбиелік міндеттер – адамгершілік, жігерлілік қасиеттерді қалыптастыру,
Дене шынықтыру жүйесінің негіздері
Дене тәрбиесі әдістемесінің мазмұны қоғамның әлеуметтік-экономикалық, құқықтық, ғылыми-әдістемелік,
Әлеуметтік-экономикалық негіз. Дене тәрбиесі қоғамымыздың басқа әлеуметтік-экономикалық
Құқықтық негіз. Дене тәрбиесі жүйесі өз жұмысы
Ғылыми-әдістемелік негіз. Жалпы дене тәрбиесі жүйесі ғылыми-әдістемелік негізде
Дене шынықтыру жүйесін қоғамдық, психологиялық, педагогикалық, әдістемелік-биологиялық ілімдер,
Оқушыларды дене шынықтыруға тәрбиелеуде президенттік сынамалардың маңызы өте
«Қазақстан Республикасындағы халықтардың дене шынықтыру даярлығының президенттік сынамалары
Президенттік сынамалар – халықтың оқуға, еңбекке, әскери қызметке
12-ден 23-ке дейінгі жас шамасындағы жастарға
1. Президенттік деңгей жан-жақты дене қуаты даярлығы бар,
2. Ұлттық даярлық деңгейі оқу немесе жұмыс орны,
23 жастан асқан адамның денсаулығын айқындайтын президенттік сынамаға
Президенттік сынамалар түрлері бойынша жарыстар жалпы білім беретін
Жастар үшін дене шынықтыру-сауықтыру бағытындағы жарыстар өткізіледі.
Президенттік сынамалар түрлері бойынша жарыстарды қалалық, аудандық жастар
Президенттік сынамалардың республикадағы, облыстардағы, аудандардағы, қалалардағы орындалуы жөніндегі
Президенттік сынамалар бойынша жарысты ұйымдастырудың жауапкершілігі жалпы білім
Президенттік сынамалар бойынша негізгі тәжірибелік жұмыстарды жүргізу оқу
Президенттік сынамаларға енгізілген сынақтардың түрлері: 60, 100, 1000,
Тағы да бір маңызды сынамалық негіз – спорттық
Сабақ мемлкеттік бағдарламада көрсетілген ресми кесте бойынша жүргізіледі.
Дене шынықтыру сабақтарын белгілі спорт
Дене шынықтыру қызметінің негізгі бағыттары мен шарттары
Дене шынықтыру жүйесінің негізгі үш бағыты бар: жалпы
Жалпы дене шынықтыру денсаулықты нығайтуға, дене қуатын арттырып,
Кәсіптік қолданбалы дене шынықтыру дайындығы дегеніміз – еңбек
Кәсіптік дене шынықтыру дайындығы тәсілдерін қолдану еңбектегі қимыл
Адамның өзі қалаған спорт түрі бойынша жоғары нәтижелерге
2.2. Дене шынықтыру жүйесінің қағидалары
Қағида – бастапқы негіз, қандай да бір теория
Адамның жан-жақты үйлесімді даму қағидасы екі бағытқа бөлінеді:
1. Дене шынықтыру тәрбиенің басқа түрлерімен тығыз байланыста
2. Дене шынықтырудың әр түрлілігі. Дене күшін жан-жақты
Дене күші дайындығына, өсіресе әскерде үлкен мән беріледі.
Дене шынықтырудың денсаулықты нығайту қағидасы. Барлық дене шынықтыру
Дене шынықтырудың міндеттері
Дене шынықтыру жүйесінің барлық буындарындағы бір мақсат -
Дене шынықтыру үзақ уақытты қажет ететін, үлкен талаптарға
А) денсау лықты нығайту, денені шыныңтыру, дененің даму
ө) өмірге ңажетті қозғалыс дағдылары мен іскерліктерін ңалыптастыру,
б) адамның моральдық, ерік-жігер қасиеттерін тәрбиелеу;
в) дененің сапалың ңасиеттерін (жылдамдық, күш, икемділік, төзімділік)
д) арнайы спорттық жаттығулардың орындалу техникасын меңгеру.
Адамдардың денсау лығын нығайту, өмір сүру қабілеттерін күшейту
Әр түрлі дене шынықтыру қүралдарын қолдану, қажетті дене
Дене жаттығулары – дене шынықтырудың негізгі құралы болып
Дене жаттығуларымен айналысудың тағы бір маңыздылығы жаттығулардың тірек-қимыл
Дене жаттығуларымен айналысу барысында адамның бүкіл денесі, соның
Қарапайым жағдайдағы спортшының жүрегінің соғуы 1 минутта 50-60
Зерттеу жүмыстарына қарағанда дене жаттығуларын орындау барысында спортшының
Дене жаттығуларының әсерінен тыныс алу жолдарының жұмыс істеу
Жалпы дене шынықтыру дайындығы адамдардың өмірде, еңбек әрекетінде
Дене шынықтыру міндеттерін жүзеге асырудың тиімділігі: негізгі және
Дене жаттығуларымен жүйелі түрде айналысуда білім беру міндетінің
Сонымен қатар спортпен айналысушы күнделікті спорт жаттықтырушысынан дене
Дене жаттығуларын орындау кезде мінездің жақсы қасиеттерін, адамгершілік
Маңызды ұйымдастырылған топтың жаттығулар, саяхаттар, жарыстар, мерекелер оқушыларды
Адамның қозғалыс әрекетінде дененің сапалық қасиеттері – күш-қуат,
Күш-қуат – ол адамның бұлшық еттері немесе бұлшық
Жылдамдық – бұл жаттығуларды мейлінше аз уақыт ішінде
Ептілік – қозғалыс қызметін кездейсоқ жағдайлар барысында пайда
Дененің ептілік қасиетін дамытуға арналған жаттығулардың әр түрі
Шыдамдылық қозғалыс әрекеті барысында алған қарқын мен шаршауға
Жалпы шыдамдылық – ол адамның бұлшық еттері топтарының
Арнаулы шыдамдылық – ол адамның (спортшының) әр түрлі
Шыдамдылық қасиетін дамытудың құралы – үдемелі салмақ түсірудегі
Икемділік – ол адамның қажетті тербеліс шегінде қимыл
Қимыл амплитудасы икемділік қасиетінің көрсеткішінің бірі болып табылады.
Дененің сапалық қасиеттері жылдамдық, шыдамдылық, ептілік, тағы басқа
Дененің сапалық қасиеттері қозғалыс іскерлігі дағдысымен тығыз байланыста,
Дене шынықтырудың негізгі міндеттерінің бірі – адамның бойында
Спорт адамға жан-жақты әсер етеді: денсаулығын нығайтады, дене
Біздің еліміздің спортшылары дене шынықтыру және спорттың дамуын
Дене шынықтыру процесінде адамгершілік ақыл-ой, эстетика және политехникалық
Ақыл-ой және дене шынықтыру өзара тығыз байланыста. Дене
Дене шынықтыру мен ақыл-ой тәрбиесінің байланысы спортпен шұғылданушының
Дене шынықтыру адамгершілік тәрбиесімен тығыз байланысты.
Жүйелі ұйымдастырылған дене тәрбиесі адамгершілік тәрбиесін қалыптастырады. Топпен
Дене шынықтыру үрдісінде оқудағы, тұрмыстағы, жұмыс орнындағы тәртіп
Еліміздегі дене шынықтыру мен спорт жөніндегі жұмыстарды ұйымдастыру
Дене шынықтыру эстетикалық тәрбиемен тығыз байланысты. Дене шынықтыру
Мерекелерде дене шынықтыру шерулерінде, көпшілік би жаттығулары мен
Дене шынықтыру сабақтары көбінесе табиғи жағдайда өткізіледі. Мұндай
Дене шынықтыру политехникалық оқу және еңбек тәрбиесіне әсерін
Дене шыныңтыру құралдарын еңбек процесінде пайдалану денсаулықты жақсарту,
Дененің дамуына, политехникалық оқытуға дене тәрбиесіне қажетті құрал-жабдықтар
Дұрыс ұйымдастырылған еңбек балаларға қажетті еңбек дағдыларын қалыптастырады.
2.3. Дене шынықтыру жүйесінің негізгі белгілері
Біздің елімізде дене шынықтыру мақсаттары, міндеттері адамның жан-жақты
Дене шынықтырудың аталған мақсатына сәйкес төмендегідей міндеттерді шешу
1. Сауықтыру міндеттері: денсаулықты нығайту, денені жан-жақты дамыту,
2. Білім беру міндеттері: қозғалыс дағдылары мен іскерлікті
3.Тәрбиелік міндеттері: жан-жақты тәрбие арқылы ақыл-ой, адамгершілік, эстетикалық
Бұл міндеттер дене шынықтырумен айналысушы жастарға байланысты олардың
Жан-жақты мақсаттылық, халықтық-ғылымилық дене шынықтыру, дене тәрбиесі жүйесінің
Дене шынықтыру жүйесінің мақсаттылығы – жан-жақты бағытта екендігі.
Дене шынықтыру жүйесін одан әрі дамыту Н.Ә.Назарбаевтың «Қазақстан
Дене шынықтыру жүйесінің халықтығы – оның өмір талабына
Халықтың дене шынықтырумен айналысу — мемлекеттік маңызды іс.
Ғылымилық – дене шынықтыру жүйесінің сипатты белгісі болып
Зерттеулер нәтижесінде алынған жаңалықтардың бәрі мемлекеттік мекемелердің, қоғамдық
Дене шынықтыру мәселелерін негіздеу мен ғылыми- зерттеу жүргізуге
Дене шынықтыру жүйесі төмендегі топтардан құрылған.
1. Мектеп жасына дейінгі балалар дене шынықтыруы (отбасында,
2. 9 жылдық және орта мектепте, арнаулы оқу
3. Жоғары оқу орындарындағы дене шынықтыру.
4. Қазақстан Республикасы Қарулы Күштеріне дайындық дене шынықтыру.
5. Қала, ауыл азаматтарының дене шынықтыруы, өз еркімен
Сонымен қатар, дене тәрбиесі сауықтыру-профилактикалық, емдеу мекемелерінде, демалыс
2.4. Дене шынықтыру құралдары
Дене шынықтырудың негізгі құралдары: дене жаттығулары, гимнастика, спорт,
Дене жаттығулары. Дене жаттығулары – дене шынықтырудың негізгі
жаттығулар түрлерінің ағзаға әр түрлі әсер етуі;
дене жаттығуларын орындау барысындағы өткізілетін орын мен жағдайға
жаттығулар өлшемі, ұзақтығы, саны жас ерекшелігіне қарай жаттығудың
сабақ барысындағы әдіс-тәсілдерді қолдануымен анықталады.
Жасөспірімдер мен балаларды дене тәрбиесіне тәрбиелеуде әр түрлі
Гимнастика. Гимнастика – дене шынықтырудың негізгі құралының бірі
Гимнастика жаттығулардың әр түрлілігі, ең қарапайым жаттығудан, күрделі
Гимнастикалық жаттығулар өдемі, көркем, мәнерлі, нақты орындалуымен ерекшеленеді.
Әр түрлі жастағы спортшылардың гимнастикалық жаттығуларды кең көлемде
Дене шынықтыру жүйесінің даму кезеңінде гимнастиканың міндеттері анықталып
а) негізгі гимнастика;
ә) гигиеналық гимнастика;
б) спорттық гимнастика;
в) акробатика;
г) көркем гимнастика;
д) қолданбалы гимнастика, оның қүрамына спорттық қолданбалы гимнастика,
Негізгі гимнастика. Негізгі гимнастиканың міндеті – денсаулықты нығайту,
Негізгі гимнастикаға: сапқа тұру және қайтадан сапқа тұру,
Негізгі гимнастика мектеп жасына дейінгі балалар және бастауыш
Негізгі гимнастика спорттың әр түрімен айналысуға қажетті алғашқы
Гигиеналық гимнастиканың міндеті – адам денсаулығын нығайту, денесін
Гигиеналық гимнастиканың кең көлемде қолданатын түрі ертеңгілік гимнастика
Гигиеналық гимнастиканың топтық түрі балалар үйінде, мектеп интернаттарында,
Жеке және топтық сабақтар қысқартылған дене тәрбиесі сабағы
Спорттық гимнастика – дене шынықтыру құралдарының бір түрі
Оқу жүмысында спорттың гимнастиканың жүйелік бағдарламасы бар, осы
Акробатика қимыл-қозғалыс пен моральдық-ерік қасиеттерін, күшті, ептілікті, икемділікті
Акробатикалық жаттығулар жүйелі бағдарлама бойынша орындалады, жарыстар өткізіледі.
Көркем гимнастика қимыл-қозғалысты жетілдіруде де спорттық сипатқа ие.
Көркем гимнастика, спорттық гимнастика, акробатика сияқты спорттық бағыты
Көркем гимнастиканың мазмұнынан арнайы жаттығулар, жалпы дамыту жаттығулары,
Арнайы жаттығуларға жүру, жүгіру, секіру, әр түрлі айналулар,
Көркем гимнастиканың ерекшелігі жаттығуларды орындау музыкамен, би жаттығуларымен
Көркем гимнастиканың жүйелі бағдарламасы бар. Жарыстар өткізіледі.
Қолданбалы гимнастика: спорттың қолданбалы гимнастика, өндірістік гимнастика, емдік
Спорттық қолданбалы гимнастика спортшының жалпы және арнайы дене
Кәсіптік-қолданбалы гимнастика белгілі бір мамандықты меңгеруге көмектесетін қимыл-қозғалыстар
Өндірістегі гимнастика адамдардың жұмыс істеу қабілетін арттыру және
а) кіріспе гимнастика – жұмыс басталар алдында (ұзақтығы
б) дене тәрбиесі үзілісі (ұзақтыгы 5-7 минут) жұмыс
Емдеу гимнастикасы. Емдік гимнастикасы дене тәрбиесінің негізгі құралдарының
Спорт – бұл жарыс барысында денені жаттықтырудың белгілі
Спортшы бойында дене күші, моральдық ерік-жігер қасиеттері толық
Ұзақ жаттықтыру барысында еңбек кестесін, спорттық сабақтарды, демалысты,
Спорттың дене шынықтырудың басқа құралдарымен салыстырғандағы ерекшелігі –
Ойын. Дене шынықтыру құралдары ішінде кең тараған қарекет.
Ойын қимыл-қозғалыс және спорттық ойындар болып бөлінеді.
Қимыл-қозғалыс ойындары арнайы дайындықты талап етпейді. Жалпы дене
Спорттық ойындар топтың немесе жеке адамдардың жеңіске, нәтижеге
Спорттық ойындар қимыл-қозғалыс ойындарынан орындалу техникасы, ереженің күрделілігі,
Балаларды және жасөспірімдерді жан-жақты тәрбиелеуде спорттық ойындар ерекше
Доппен ойнайтын қимыл-қозғалыс ойындарының негізгі міндеті: мұғалімнің нұсқаулары
Саяхатқа шығу қимыл-қозғалыстық дағдыларды нығайтуға және дене қасиеттерін
Саяхатқа шығу қысқа және ұзақ мерзімді түрде ұйымдастырылады.
Саяхат кезінде саяхатшылар тірі табиғатпен, табиғатта болып жатқан
Саяхатқа шығу оқушылардың жан-жақты дамуының негізгі құралы ретінде
Саяхатқа шығу – дұрыс жүру, секіру, жүзу, өрмелеу,
Жаратылыстың табиғи күштері. Дене тәрбиесі құралдарының ішінде жаратылыстың
Күн, ауа және су адам ағзасына әсерін тигізеді,
Гигиеналық жағдай. Дене шынықтыруға қажетті гигиеналық жағдайды сақтау
Нақты төртіпті сақтау адамның тәртіптілік, ұқыптылық, ұйымдастырушылық, жағымды
Оқушылардың күн кестесі: ертеңгілік гимнастиканы су процедурасымен ұйымдастыру,
Дене жаттығулары сабақтарында гигиеналық жағдайлармен қамтамасыз ету қажет.
Дене жаттығуларын орындау барысында әр түрлі снарядтар, құрал-жабдықтар
Гигиеналық жағдайларға – дене шынықтырумен айналысушының жеке гигиенасы
Жеке гигиенаның негізгі талаптары – дененің тазалығы және
Оқушыларға дене шынықтыру және спорт жөніндегі білімдерді меңгерту,
Аталған мңндет оқушыларға дене шынықтыру және спорт жөніндегі
Мектепте, отбасында, қоғамдық ортада, балалардың өз бетімен дене
Дене шынықтыру сабағында санитарлық-гигиеналық талаптардың орындалуында мұғалімнің, мектептің
Алынған білім балалардың сабаққа деген қызығушылығын және саналы
Мекетеп оқушыларының қозғалысты орындай білу іскерлігі мен дағдысын
Мектептегі дене шынықтыру бағдарламасының мазмұны, оқушылардың жүйелі түрде
Сондай-ақ, балаларды қолданбалы сипаттағы әр түрлі жаттығуларға үйретуде
Мұғалімнің міндеті оқушылардың жүйелі және белсенді түрде дене
Жас ерекшеліктеріне қарай негізгі қимыл сапасын (күш-қуат, жылдамдық,
Әр адамға қажетті қасиеттер – күш-қуат, жылдамдық, ептілік,
Батылдық, табандылық, әділеттілік, адалдық, жолдастық сезім, ұжымда жұмыс
Дене шынықтыру үрдісінде бағалы моральдық және ерік-жігер қасиеттерін
Оқушылардың дене шынықтыруы мен спортқа деген қызығушылығын жүйелі
Мектептің міндеті балаларды әр түрлі дене жаттығуларына тек
Оқушылардың қоғамдық дене шынықтыруы белсенділік дайындығы, ұйымдастырушылық дағдыларын
Мектептегі дене шынықтыруы бұқаралық және спорттық сипатта. Дене
Дене шынықтыру белсенділерін дайындаудағы негізгі жағдай: тапсырманы нақты
Бұл жерде дене шынықтырудың міндеттері өзара үйлесімділік қарым-қатынас
2.5. Мектептегі дене шынықтыру құралдары. Мектеп жасындағы дене
Дене жаттығулары – мектептегі дене шынықтырудың өзіндік құралы.
Бастауыш мектеп жасындағы балаларға дене жаттығуларын іріктеп алуда
Адамның ең жылдам өсетін аяғы, сондықтан ол дене
Үлкендерге қарағанда балалардың бұлшық еттері мен омыртқа иілістерінің
Балалардың бұлшық ет тіндерінде су көп, ал ақуыздық
7-8 жастағы балалардың денесінің жалпы салмағының 27 %
Әр түрлі бұлшық ет топтарының тепе-теңдік дамуын қажет
Мектеп оқушыларымен дене шынықтыру жөнінен ұйымдастырылатын жұмыс түрлері
Мектеп оқушыларымен дене шынықтыру жөнінен ұйымдастырылатын жұмыс түрлеріне:
дене шынықтыру сабағы;
күн кестесіндегі дене шынықтыру жөніндегі жұмыстар; сабаққа дейінгі
сыныптан және мектептен тыс дене шынықтыру және спорт
отбасында дене жаттығуларымен айналысу жатады. Мектеп жасындағы балалардың
Балалардың дене шынықтыру жөніндегі жұмыс түрін ұйымдастыру, дене
Оқушылардың күн кестесіндегі дене тәрбиесі жөніндегі жұмыстарын ұйымдастыру
Дене шынықтыруда жоғарыда аталған іс-шаралардан басқа мектептегі және
Сыныптан тыс жұмыс түрлерін оқушылар өз беиімен өткізеді.
Дене тәрбиесіне арналған оқушылардың мектептен тыс жұмыс түрлері
Мұндай шаралар балалардың арасында дене шынықтыру және спорт
Балалардың дене шынықтыруымен отбасында айналысуы маңызды орын алады,
Мектептегі дене шынықтыру жөніндегі жұмысты ұйымдастыру. Мектептің барлық
Мектеп директорының жауапкершілігі:
мектептегі дене шынықтыру сабағын оқытуды дұрыс жолға қою,
мектеп оқушыларымен арнайы дәрігерлік топтар жұмысын ұйымдастыру, мектепте
дене шынықтыруды оқуға және сыныптан тыс жұмыс түрлеріне
дене шынықтыруға арналған жұмыстың жүйелі түрде орындалуын қадағалау,
дене шынықтыруға арналған оқу және сыныптан тыс жұмыс
мектептегі жалпы педагогикалық қауымның, арнайы мұғалімдердің білімдерін көтеріп
дене шынықтыру жөніндегі жұмыстарды мектептің педагогикалық кеңесінің жоспарына
Дене шынықтыру жөніндегі жұмыс түрлерін жүзеге асыруды бастауыш
Бастауыш мектеп мұғалімдері:
- жас ерекшеліктеріне қарай дене тәрбиесі жөнінен оқу
- дәрігермен бірігіп оқушыларды дәрігерлік бақылаудан өткізуге;
- сабақ өткізілетін орындағы санитарлық-гигиеналық жағдайлардың дұрыс болуын
- дене шынықтыру жаттығуларымен айналысу барысында оқушылардан арнайы
- дене тәрбиесі жөнінен сыныптан тыс жұмыс түрлерін
дене шынықтыру жөнінен үнемі өз білімін жетілдіріп отыруға
Өз білімін жетілдіріп отыру үшін мұғалім үнемі озық
Дене шынықтыруға дәрігерлік бақылау. Мектепте дене шынықтыру жөніндегі
Мектеп дәрігері мұғалімге балалардың денсаулығы жөнінде кеңес береді
Дәрігердің мұғалімге берген кеңесі оқушылардың дене тәрбиесіндегі, денсаулығын
Мектептегі барлық оқушылардың жылына бір рет дәрігерлік бақылаудан
Мектеп оқушыларының міндетті дәрігерлік бақылаудан өтуі негізгі топ,
Оқу тәрбие жұмысында оқушыларды дәрігерлік топтарға бөлуде мұғалім
Педагогикалық кеңесте дәрігер дәрігерлік бақылау жөніндегі қорытынды жұмыстарды
Дәрігерлік бақылау барысында дәрігер баланың денсаулық жағдайына, отбасында
Бастауыш мектеп жасындағы балалармен денсаулығына байланысты сұрақтарды анықтау
Негізгі топқа денсаулығы жақсы немесе аздаған кемшілігі бар,
Даярлық топта сыртқы тұлғасы, күш-қуаты толық жетілмеген, дене
Арнайы топ – бойында ауруы бар балалар. Олар
Олар арнайы және оқу бағдарламасымен дайындалады және оқу
ІІІ. Практикалық бөлім.
Пән аты: Дене тәрбиесі
Сыныбы: 1
Сабақтың тақырыбы: Пионербол
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға пионербол ойынының ережелерімен таныстыру, үйрету
Сабақтың міндеттері:
1. Білімділік: Оқушыларға пионербол ойынының ережелерімен таныстыру және
2. Сауықтырушылық: Оқушылардың денелерін шынықтыру және дұрыс қалыптастыруға
3. Тәрбиелік: Оқушыларды шапшаңдыққа, икемділікке, төзімділікке тәрбиелеу.
Оқу әдістерінің тәсілдері: Бұйрық беру, үлгі көрсету, әңгімелесу.
Сабақтың көрнекілігі: волейбол добы, торы, ысқырық
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру бөлімі
Балаларды киіндіріп, түгендеп, қатарлы сапқа тұрғызып, спорт залға
ІІ. Кіріспе бөлім.
Балаларды қатарлы сапқа тұрғызамен. Кезекші оқушыларға бұйрық береді:
- Класс түгел! Тік тұр! Рет-ретімен санал! (Оқушылар
- Рапорт қабылданды. Еркін тұр! Саламатсыздар ма?
Саламатсыз ба!
Бұрылудың түрлерін қайталау:
Оңға бұрыл! 1-2
Солға бұрыл! 1-2
Артқа бұрыл! 1-2
Кері бұрыл! 1-2
Жүру мен жүгірудің түрлерін өткіземін. Шеңбер бойынша жүріп
Қолымыз белде, аяқтың ұшымен жүру.
Қолымыз желкеде, өкшемен жүру.
Қолымыз белде, жоғары көтеріп жүру.
Қолымыз белде, тіземізді сәл бүгіп жүру.
Қолымыз белде, табанның сыртқы және ішкі жағымен жүру.
Қолымыз желкеде, отырып жүру.
Шеңбер бойынша жүріп келе жатып тез жүгіру, орташа
Демалу жаттығулары
Қолымызды жоғары көтеріа, денімізді ішке қарай тартамыз. Қолымызды
Дайындық кезеңі.
БЖ-қолымыз белде, аяғымыз сәлде ашық.
1.Басымызды оң жаққа қисайтамыз.
2. БЖ
3. Сол жаққа қисайтамыз.
4. БЖ
5. Артқа қисайтамыз.
6. БЖ
7. Алға қоямыз.
8. БЖ
БЖ- қолымыз төменде, аяғымыз сәл ашық.
1. Қолымызды алға созамыз.
2. Жоғары көтереміз.
3. Жанымызға қоямыз.
4. БЖ
БЖ-қолымыз белде, аяғымыз сәл ашық
Оң жаққа қисаямыз.
БЖ
Сол жаққа қисаямыз.
БЖ
БЖ-қолымыз белде, аяғымыз сәл ашық.
1. Оң аяғымыздың ұшын айналдырамыз.
2. БЖ
3. Сол аяғымыздың ұшын айналдырамыз.
БЖ
БЖ-қолымыз төменде, аяғымыз сәл ашық.
Оң аяғымызды көтереміз, сол қолымызға тигіземіз.
БЖ
Сол аяғымызды көтереміз, оң қолымызға тигіземіз.
БЖ
ІІІ. Негізгі бөлім.
Пионербол – командалық ойын. Әр командада 6 адамнан
Қай команда көп ұпай жинаса, сол команда жеңіске
Пионербол ойынының ережелерімен таныстыру.
Әр командада көп болғанда 6 ойыншыдан болуы керек.
Әр ойыншының өз орны болуы тиіс.
Мұғалім ысқырықпен белгі беру арқылы ойынды бастап, басқарып
Допты әр команданың ойыншылары екі рет бір-біріне лақтырып
Егер доп торға тисе немесе алаңнан шығып кетсе,
Ойын команданың біреуі 6-дан 10 ұпай алғанға дейін
IV. Қорытындылау.
Оқушылар, біз бүгін спорт ойынының қандай түрімен таныстық?
Пионербол
Ол сендерге ұнады ма?
Иә
Екі команданың ойыншылар саны неліктен бірдей болуы керек?
Допты неліктен екі қолмен ұстап, лақтыру керек?
Ойын кезінде ойыншылар неліктен тізелерін сәл бүгіп тұрады
Теріс қарап тұрып допты бастан асыра лақтыра аласың
Сау болыңыздар! Сабақ аяқталды!
(Оқушыларды қатарлы сапқа тұрғызып, класқа апарамын)
V. Бағалау
IV. Қорытынды
Дене шынықтыру пәнінің жүргізілуін тексерудің ең қолайлы түрі
Дене шынықтыру пәні мұғалімінің дене тәрбиесін оқыту және
Қазіргі уақытта жоспарына сәйкес «Дене шынықтыру» пәні жоғары
V. Қолданылған әдебиеттер:
1. Качашкин В.М. Методика физического воспитания М-1960
2. Хухлева А.В. Мектеп жасына дейінгі балалар дене
3. Ососкина Т.И. Балабақшадағы дене шынықтыру. М-1986
4. Тымбаева Ж. Дене тәрбиесі (әдістемелік құрал) Ақтөбе
5. Бастауыш кластардың дене тәрбиесінің типтік бағдарламасы А-ы
6. «Балбөбек» бағдарламасы Алматы - 2006
7. ҚР мектепке дейінгі концепциясы Алматы – 1992
8. Балаларды мектепалды даярлау бағдарламасы Астана 1999
9. «Дене шынықтыру» бағдарламасы 1-4 кластар Алматы -2000
10. «Методическая разработка по плаванию детей в школе»
11. Дене шынықтыру оқулықтары: 1-класс, 2-класс, 3-класс, 4-класс
12. «Дене тәрбиесі» Б.Төтентай, С.Тайжанов, Алматы «Атамұра» -
13. «Гимнастика с детьми до 7 лет» Е.Л.Мугинова.
14. Тәттібаев Б. !Бастауыш кластарының дене тәрбиесінің әдістемесі»
3