Жоспар
Кіріспе...........................3
І бөлім. Мектепалды даярлықтың теориялық негіздері
1. 1 Қазіргі ғылыми- педагогикалық әдебиеттерде мектепалды даярлықтың
1. 2 Баланың мектепке дайындығының кейбір психологиялық аспектілері....................14
ІІ бөлім. Мектепалды даярлық топтарында математиканы оқытуды ұйымдастыру
2.1 Мектепалды даярлық таптарындағы оқушыларды қарапайым математикалық түсініктермен таныстыру
Қорытынды.................35
Әдебиеттер тізімі ..........................37
Қосымша......................38
Кіріспе
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін реформалау барысында әрбір баланы
Қазіргі мектептің бірінші сыныбына келген балалар ерік- жігері күшті,
Мектепке дайындық мәселесі Елбасы Н. Ә. Назарбаевтың Қазақстан халқына
Мектепке дейінгі білім беру саласының алғашқы сатысы мектепке дейінгі
Нысана – Педагогика пәні.
Зерттеу нысаны – Мектепалды даярлық тобының теориялық негіздері және
Зерттеу пәні – Мектепалды даярлық тобы.
Зерттеу мақсаты –Мектепалды даярлықтың теориялық негізін меңгере отырып, мұғалім
Зерттеу міндеттері - Мектепке дайындықтың ерекшелігі бұл кезеңде
Міндеті:
Мектепалды даярлық тобының теориялық негізін меңгеру, жинақтау.
Мектепке дейінгі тәрбие мұғалім жұмысының мазмұнымен танысу.
Оқушыларды оқу жұмысына дайындаудың тиімді әдіс- тәсілдерін қарастыру.
Болжам – Мектепалды даярлық тобы мен бастауыш буын арасында
Методология - Мектепалды даярлық топтарының оқытушыларына қойылатын талаптарды,
Сонымен, қорыта айтқанда мектепке дайындық баланың қоршаған ортамен қарым-
І бөлім. Мектепалды даярлықтың теориялық негіздері
1. 1 Қазіргі ғылыми- педагогикалық әдебиеттерде мектепалды даярлықтың
Болашақ ұрпақтың танымдық белсенділігін дамыту ақыл-ой
тәрбиесінің бір міндеті ретінде күні бүгінге дейін күн тәртібінен
келеді. Ақыл-ой тәрбиесінің бұл аспектісі баланың ойлау операциясының,
танымдық процестерінің және қабілетінің дамуына тікелей байланысты. 6-7
жастағы баланы оқу - тәрбие процесінде дамыту мәселесінде басты
алдымен баланың өздігімен әрекеті және танымдық белсенділігі атқарады.
Ғалымдар С. Л. Рубинштейн, Д. П. Годовикова, Т. А.
Бұрынғы кездері- ақ А. П. Усова атаған үш деңгейді
Балалардың мектепке дайындық ісін ұйымдастыруда дидактикалық жетекші басты қағидалар
Білім, икемділік және дағды мақсаттық нысана ретінде ғана емес,
Тәрбиелеу мен оқытуда балалардың жасы мен даралық ерекшеліктерін ұштастыра
Мектепке дайындықтың мақсаты- баланың тән саулығы мен психикалық саулығына,
Балалардың дербес, баланың даралық және бірлескен іс- әрекетін тиімді
Баланың шаршауы мен жалығуын болдырмау үшін және оқытудың дамытқан
Баланың мектепке дайындығы үлкендер мен бүлдіршіндердің өзара бейімделген түсіністік
Мектепке дейінгі білімнің мазмұны Қазақстанның қоғамдық дәстүрлерімен үйлеседі және
Отбасы мен балабақша арасында сенімділік, іскерлік байланыс орнату, ұстаздар
Балалардың мектепке дайындығы оқу- тәрбие ісін, мектепке барар жастағы
Баланың бейімділігін, қаблеттілігін, қызығушылығын ескере отырып, оқыту ісін саралау
Қазақстан Республикасының жалпы білімдік мектебінің оқу бағдарламалары мен мектепке
Ең басты талап баланың бақыты мен тағдырына жауапкершілікпен қарап,
Қазіргі уақытта «мектепке дайындықты» анықтау бағытындағы тест түрлері өте
Берілген жұмыста, ғалымдардың пікірінше, 6- 7 жастағы балалардың «мектепке
Әдіс Санк- Петербургте 500 балалармен жүргізіліп тексерілген. Стандартталған әдістерде,
Бұл әдіснаманы топтық, сондай- ақ жекелей тест өткізу үшін
Филипиндік тест. Н. И. Озерецкийдің ұсынған қарапайым тапсырмалары кіреді.
Ұсынылған әдіснама танымдық қабілеттер дамуының дәрежесі мен қол буындары
Жыланша. Қимыл жылдамдығын және қол буындарының координациясының даму дәрежесін
Ерікті әрекет даму дәрежесін (өзінің әрекеттерін ырықты басқару іскерлігі)
Зейіннің ырықтылығының даму дәрежесі мен қимылды көру координациясын анықтау
«Лабиринт-1». Қолдың динамикалық даму дәрежесін анықтау. Зерттелінушіге лабиринттің барлық
Даму және мектептегі оқуға дайындау тесттерінің мазмұнына қысқаша тоқтала
Филипиндік тест, (морфологиялық дайындық).
«Озерецкий шеңберін қию».
«Озерецкий лабиринт» (психомоторлық «пісіп жетілу»).
«Озерецкий змейкасы»
«Шифровка» (Векслердің тесті) ерікті
«Өрнектер».
«Жетіспейтін бөлшектер» (зейіннің дамуының дәрежесі).
«Лабиринт» (Векслердің субтестері).
«Төртінші артық» (ойлаудың түрлері және интеллектуальды ерекшеліктер).
«Танграм №7 жэне №10»
«Интервью».
«Сандар» (есті зерттеудің көру тәсілдері)
«Нүктелер»
«Сөздер» ( есті зерттеудің есту әдістері)
«Буындар».
16. «Суретші» (қиялдың ерекшеліктері).
17. «Лесенка», «Баспалдақ».
Міне, осы тест тапсырмаларын орындата отырып, олардың мінез- құлқын,
№ Зерттеулерде қолданлған тестер
А
В
С
Д
Е
1 Дөңгелекті қию Артта қалушылық Тигізу жоқ Тигізу бар
2 «Лабиринт» 1- қатеге дейін 2 қате 3-5
3 «Жыланша» 34 ұпайдан жоғары 27- 33 ұпай
4 «Шифровка» 24 ұпайдан көп 18- 23 ұпай
5 1- өрнек қатесіз қатесіз 1-4 қате 5-7
6 2- өрнек қатесіз қатесіз 1-2 қате 3-4
Зерттеу барысында кестеге түсіре отырып, мінез- құлқын, зейіннің ырықтылығын,
Зерттеулер баса назарын балалардың психологиялық дайындығына аудара отырып, олардың
Міне, осы мәселелерді қарастыра, бір- бірімен тәжірибе алмастыра отырып,
Конференция жұмысына Ресей, Беларусь, Өзбекстан, Қырғызстан, Тәжікстан делегациясы, ЮНЕСКО,
Осы конференцияда мектепалды оқушылардың білім деңгейін көтеру мақсатын алдыға
3 жастан 7 жасқа дейін көру, есту, тері- қимыл
Қабылдауы:
Қабылдаудың дамуы үшін сенсорлық эталондар жүйесін меңгерудің зор ролін
Қабылдаудың дамуына байланысты ойлау әрекеттері дамиды. Олардың эстетикалық қабылдауы
Ойлау формалары: ұғым, пікір, ой қорытындысы ойлаудың сөздік формаларының
Бала қабылдауының ерекшеліктеріне тоқтала кетейік. Біз сенсорлық эталондар бала
Мектеп жасына дейінгілер уақытты және кеңістікті қабылдауда көп қиналады.
Зейіннің тұрақтылығы
5-6 жастағы 30-40 мин, 6-7 жаста 1-1,5 сағат. Арнайы
Қиялы.
Ойын, ертегі негізінде қалыптасады. Балалардың қиялы жан- жақты, шашыраңқы
Жалпы педагогикалық- психологиялық зерттеулерге жүгінсек, баланың мектепке дайындығы үш
Балалардың психологиялық, әлеуметтік дайындығы өздігінен біз ойлағандай оңайлықпен нәтижелі
болмаса, субьект тез жалығады да
Сондықтан берілетін түсінік, мағлұматтар олардың жас, психофизиологиялық ерекшеліктеріне қарай
Информацияны жеткізушінің (мұғалім) тілі, үні балаға жағымды, түсінікті болып,
Д. Б. Элькониннің айтуынша бұрынғы кезде балалар тек 5-6
Сөйтіп берілген құраушылар баланың басқалармен қарым- қатынас арқылы мектепте
6-7 жастағы балалардың психологиялық ерекшелігі қоршаған ортадағы дүниені танып
Айналадағы әлемді ойын, еңбек, серуен, сабақта оқытушымен, ересектермен, құрдастарымен
1. 2 Баланың мектепке дайындығының кейбір психологиялық аспектілері.
5- 6 кезеңді көптеген психологтар «мектепке дайындық» немесе «мектептегі
Анатомиялық- физиологиялық;
Психикалық;
Арнаулы даярлық;
Анатомиялық- физиологиялық даярлық балалардың денсаулыгымен байланысты: оның генотипі мен
Психикалық даярлық- психикалық функциялары мен механизмдерінің:
Интеллектуальды
Жеке басының
Эмоционалды- еріктік процестерінің деңгейлері.
Арнаулы даярлығы- баланың дербес ерекшеліктері негізінде оқуға қажетті іскерлік
баланың әрекеті өзгере бастайды;
өзін- өзі әлсіз сезінеді:
мінез тұрақсыздығы байқалады;
эмоцияның басымдылығы.
Мектепалды даярлық тобына келген 5-6 жасар баланың дағдарысы күрделі
Әрекеттің орындалуы. Бала әрекетіне ата- анасы немесе үлкендер қарсы
Ішкі жан дүниесінің қиындығы немесе шынайы сезімдерін білдірмеу. Бұндай
Әлеуметтену. Конфликт кезінде бала озінің дұрыс емес екенін түсінген
7 жас дағдарысы баланың уайымдауы ғана емес оның әрекетіне
Кей кезде бала тек қана агрессиямен шектелмейді. Мысалы: баласын
6-11 жасарлық балалар психикалық және әлеуметтік дамуда ерекше орынға
Екіншіден- баланың психикасында көптеген өзгерістер байқалады-баланың ойлау процесі күрделеніп,
Ж. Пиаже осы жас аралығындағы баланың даму деңгейін, белгілі
7-12 жас аралығындағы балалардың есте сақтау қабілетінің өзіндік ерекшеліктері
консервациясы;
классификациясы;
сериациясы.
Логикалық ойлау процесінің қалыптасуы негізінде бала ересек адамдардың ойлау
6-11 жас аралығындағы сөйлеу процесі белсенді түрде жүзеге асырылады.
6-7 жастағы балаға тән белгі: бұл жаста мектеп жасына
Алты жастан бастап балада ағзалық, психикалық ерекшеліктерінде өзгерістер басталады.
Сонымен, 6-7 жасар кезең- бала өміріндегі ерекше өзгеріссіз өтпейтін
Мектеп жасына дейінгі балалардың психологиясы көбінесе, бала әрекетінің негізгі
Алты жастағы балалар үшін үйде немесе балалар бақшасында ұйымдастырылатын
Оқушы орнының өзгеше ерекшелігі оның оқуының міндеті, қоғамдық мәні
Оқушы мен мұғалім арасында қарым - қатынастардың мүлде ерекше
Мектеп баласына оқу іскерлігін қалыптастыратын қасиеттер комплексі өте қажет.
Осындай жұмыс формаларының бәрі де алты жастағы баланың қабілеті
Педагогикалық әсер ету үлкендерге еліктеймен бірге жеке әдетті де,
Баланың ойы, ойлауы, сөйлеуі, бақылауы- олар мектеп жасына дейінгі
Оқыту тек дамудың алдында ғана жүреді. Сонда ол тақаудағы
Егер осы ережелер даярлық тобындағы балалрға қолданылатын болса, онда
Мектеп жасына дейінгі балалардың сөздік қорының көбеюі тек зат
Демек, эгоцентрикалық сөйлеу өзгелерге арналған емес, баланың өзіне арналған
Баланың ойлау процесінің дамуын қарастыратын болсақ, есі кіре бастаған
Топтастыру қасиетіне бала 5-6 жасында ие болады. Айталық, шелек,
Мектеп жасына дейінгі баланың сөзді игеріп алатындығы соншалық, ана
Баланың есі өзі үшін мәнді оқиғалар мен мағлұматтарды тұтып
Есте сақтау көңілдегідей ойынның шартына айналған кезде немесе баланың
Осы жастағы балалардың негізгі әрекеті ойын болғандықтан қиялдай процестері
Бұл жастағы балалар өз қиялында алуан түрлі оқиғаларды тудырып,
Мектеп жасына дейінгі балалардың интеллектуалдық дамуына келсек, психологтар бұл
Сынып оқушыларының арасындағы қарым-қатынастардың да балабақшада орнаған қарым-қатынастардан айтарлықтай
ІІ бөлім. Мектепалды даярлық топтарында математиканы оқытуды ұйымдастыру
2.1 Мектепалды даярлық таптарындағы оқушыларды қарапайым математикалық түсініктермен таныстыру
Мектепалды даярлық – бастауыш буынның баспалдағы десе де болады.
Мектепалды даярлыққа қойылатын талаптар:
Оқытудың мазмұны, түрі және әдістері гуманизм мен қоғамды демократияландыру
Мектепке дайындықтың ерекшелігі бұл кезеңде баланың адамгершілік қасиеттерінің, білімділік
Мектепке даярлауда қойылатын аса маңызды талап- балалардың білімдерін жинақтау
Мектепке дайындық барысында балалар оқу ісіне машықтануға, қимыл- әрекеттерінің
Балаға педагогикалық процесс арқылы адамгершілік, мәдениет негіздері дариды. Ол
Мектепке дайындық баланың мектепке баруға тақау жастағы үйлесімпаздығынан туындайтын
Мектепке дайындық баланың қоршаған ортамен қарым- қатынас жасауына қажетті
Міне, осы қойылған талаптарды орындау үшін мектепалды даярлық тобының
5-6 жасар балалардың денсаулығын сақтау мен нығайту, оларды дене
Әрбір баланың шығармашылық және парасаттылық қабілеттерін жан- жақты дамыту.
Ізгілікті қасиеттер мен эстетикалық, этносаралық қатынастар мәдениетінің негіздеріне ден
Баланың өзіндік этностық санасын қалыптастыру амалы ретінде оны ұлттық
Мектепте оқуға психологиялық және арнайы дайындығын қалыптастыру;
«Тәрбие мен білім» егіз ұғым болғандықтан, тәрбие болмаса, білім
Ақыл ой дамуы:
Қоршаған дүние заттары мен құбылыстары туралы тұрақты білімдер жүйесін
Негізгі ақыл- ой әрекеттерін қалыптастыру: талдау, жинақтау, салыстыру, жалпылау,
Танымдық процестердің дамуы- түйсік, қабылдаудың бағыттылығы мен толықтығы ес
Сөйлеу мен ана тілінің дамуы- танымдық іс- әрекет негізі.
Ақыл- ой әрекетінің дамуы мен ұйымдастыру әдісі- міндеттерді анықтаудың,
Әртүрлі әрекеттерді ұйымдастыру арқылы танымдық қызығушылығы мен білімпазды,ын қалыптастыру.
Эстетикалық тәрбие
Балалардың эстетикалық қабылдауы мен санасын дамыту.
Эстетикалық ұғымын, түсінігін, эстетикалық талғамын, қызығушылығы мен қажеттілігін қалыптастыру.
Эстетикалық эмоциясын және сезім сергектігін дамыту.
Балаларды белсенді эстетикалық және көркемдік әрекеттерге баулу:
көркем әрекеттерді орындау іскерлігі мен дағдысын қалыптастыру. (Қазақстандағы әртүрлі
әртүрлі жанрдаға сазды шығармалардың сезімдік мазмұнын, сипатын ажыратуға үйрету
қоршаған адамдармен қатынасқа, табиғатқа, өз келбетіне, тұрмысқа әсемдік элементтерін
Көркемдік- сәндік өнердің құралдары арқылы жалпы және арнаулы көркемдік
қазақ халқының және Қазақстан Республикасын мекендейтін басқа ұлт өкілдерінің
Еңбек тәрбиесі
Іс- әрекеті үрдісінде баланың жеке басын тәрбиелеу:
Еңбексүйгіштігін, ынтасын тәрбиелеу;
Жауапкершілікті, дербестікті мақсаттылықты, табандылықты, белсенділікті, шешімділікті және шыдамдылықты тәрбиелеу;
Құрбылары арасындағы жағымды қарым- қатынас пен мінез- құлықты тәрбиелеу,
Балалардың еңбек процесін жүзеге асырудағы, іскерлігін қалыптастыру; құралдар мен
шамасы жететін еңбектің қарапайым түрлерін атқару дағдысын қалыптастыру.
Еңбек әрекетінің қоғамдық қажеттіліктен туындауына біртіндеп үйрету;
Үлкендердің еңбегіне жағымды қатынас тәрбиелеу:
үлкендердің еңбегінің нәтижесінде балалардың қабылдауын қалыптастыру;
еңбек нәтижесінің мәні, оның қоғамдық маңызы туралы білімді кеңейту;
еңбек етуші адамға құрметпен қарауды (оған көмек көрсетуге ұмтылуын)
үлкендер еңбегінің нәтижесіне күтімділік көрсетуді, ұқыпты қатынасты тәрбиелеу.
Балалардың жеке бас қасиеттерін қалыптастыру
құрдастарына жолдастық қатынасты, олармен бірге оқуды қалап, мүдделенуін қалыптастыру;
мектепке дейінгі баланың ерік- қайратын, ішкі және сыртқы әрекеті
дербестікті, белсенділікті, мінез- құлықтың қоғамдық ортаға сәйкестігін дамыту. Қоғамдық
өзін және басқа балаларды адамгершілік тұрғыдан лайықты көзқараспен бағалауын
қоғамдық қатынастар жүйесіндегі өз орнын түсіне білуге үйрету, өзінің
өзінің ерекшеліктерін сезіну қабілеті және басқалардың тарапынан мүмкін болатын
сезімнің тұрақтылығы мен тереңдігін тәрбиелеу, өзінің эмоциясын тежей білуге,
Осы міндеттерді орындау мақсатында әрбір мұғалім оқушылармен жұмыс жүргізуге
8.00- 8.15- балаларды қабылдау 11.00- 11.15- балаларды қабылдау
8.15- 8.25- жаттығу 11.15- 11.50- жаттығу 14.15- 14.25- жаттығу
8.25- 8.50
8.50- 9.00- 1 сабақ 11.15- 11.50
11.50- 12.00- 1 сабақ 14.25- 14.50
14.50- 15.00- 1 сабақ
9.00- 9.25
9.25- 9.45- 2 сабақ
20 мин- тамақтану 12.00- 12.25
12.25- 12.45- 2 сабақ
20 мин- тамақтану 15.00- 15.25
15.25-15.45- 2 сабақ
20 мин- тамақтану
9.50- 10.15
10.15- 10.25- 3 сабақ 12.45- 13.10
13.10- 13.20- 3 сабақ 15.45- 16.10
16.20- 16.20- 3 сабақ
10.25- 10.50
10.50- 11.00- 4 сабақ
11.00- 11.30- топ серуен 13.20- 13.45
13.45- 13.55- 4 сабақ
13. 55- 14.15- топ серуен 16.20- 16.45
16.45- 16.55- 4 сабақ
16.55- 17.15- топ серуен
Мектепалды даярлық топтарында жүретін пәндерге тоқталсақ:
№ Пән атауы Сағат саны
1 Тіл дамыту 1
2 Сауат ашу 2
3 Математика 2
4 Көркем әдебиет 1
5 Сурет 2
6 Мүсіндеу 1
7 Жапсыру 1
8 Құрастыру және қол еңбек 1
9 Салауттану 1
10 Ән- күй 2
11 Экология 2
12 Көркем жазу 1
13 Әдеп 1
14 Серуен 2
15 Дене тәрбиесі 3
Жоғарыда көріп отырғандай мектеп табалдырығында меңгеру керек базистік
Курстық тақырыбыма байланысты осы пәндердің ішінен математикаға толығырақ тоқталсам
Математика сабағында дайындыққа келген бала математикалық қарапайым түсініктермен, ұғымдармен
Қарапайым математикалық түсініктермен таныстыру аптасына 1 сағат, барлығы 32
Қарапайым математикалық түсініктермен
таныстыру сабағының күнтізбелік жоспары
Бөлімнің тақырыбы Сабақтың тақырыбы Сағат саны Мақсаты мен міндеттері
1,2-сабақ
Биік- аласа, кең- тар, үлкен- кіші, ұзын- қысқа
2 сағат Балаларды биік- аласа, кең- тар, үлкен- кіші,
3,4- сабақ
Жуан- жіңішке, қалың- жұқа, жалпақ- жіңішке 2 сағат
5,6- сабақ
Жоғары- төмен, оң жақта, сол жақта, алдында, артында, жанында,
7,8-сабақ
Көп, аз, артық, кем,
Сонша.Теңестіру 2 сағат Заттарды санына қарай салыстыруға үйрету. Көп-
Алғашқы ондық (1 – 10 дейінгі
1 саны мен цифры 1 сағат Көп
10,11 – сабақ
2саны мен цифры +,-,= таңбалары 2 сағат 2
12 – сабақ
0 саны мен цифры 1 сағат 0 саны
13 – сабақ
3 саны мен цифры 1 сағат 3 саны.
14 – сабақ
4саны мен цифры
15 – сабақ
5 саны мен цифры
1 сағат 5 санымен цифрымен таныстыру. 5 санының пайда
16 – сабақ
Салыстыру 1 сағат Сандарды салыстыруға үйрету. Артық, кем таң-баларымен
17- сабақ
Қайталау 1 сағат 5- ке дейінгі сандар, олардың құрамы,
18 – сабақ
6 саны мен цифры 1 сағат 6 саны
19 – сабақ
7 саны мен цифры 1 сағат 7 саны
20 – сабақ
8 саны мен цифры 1 сағат 8 саны
21 – сабақ
9 саны мен цифры 1 сағат 9 саны
22 – сабақ
10 – саны 1сағат 10 саны, оның таңбала-нуымен
23 – сабақ
Салыстыру 1 сағат 10 көлеміндегі сандарды салыстыру,
24 – сабақ
Сан құрамы 1 сағат 10 көлеміндегі сандар-дың құрамын
25- сабақ
Есептер шығару 1 сағат Ауыр- жеңіл, масса ұғымдарымен, сұйық,
27- сабақ
Нүкте. Сызық. Түзу. Кесінді. 1 сағат Нүкте, сызық.
28- сабақ
Бұрыш. Тік бұрыш. Тік төртбұрыш. 1 сағат Бұрыш, тік
29- сабақ.
Үшбұрыш. Шаршы. Текше. Дөңгелек. Цилиндр. 1 сағат Үшбұрыш,
30- сабақ
Теңге 1 сағат
31- сабақ
Уақыт. Ай. Апта. Тәулік. Таңертең. Сәске. Түс. Бесін. Кеш.
32- сабақ
Бүтін затты тең екі. 4 бөлікк бөлу. 1
32-сабақ
Қорытынды. Қайталау. 1 сағат Қызықты тапсырмалар арқылы алған
Жоғарыда көрсетіліп отырғандай, мектепалды даярлық топтарында қарапайым математикалық түсініктерге
2. Қарапайым математикалық түсініктерді оқытудың әдіс- тәсілдері
Мектепалды даярлық тобындағы тәрбие- мектептегі сабақ үрдісімен мақсаттас болғанмен,
Мысалы, «Биік, аласа» тақырыптарында оқушыларды серуенге алып шығып, ағаштардың
Алдыңғы сабақта балалар мектеп бағында серуендеп тынығып қайтқан болатын.
Естеріңе түсіріңдерші, біз серуенде мектеп ауласында табиғатты бақыладық. Ағаштардың
Ағаштардың қандай пайдасы бар? Кім тапқыш екенін көрейік?!
Ауаны тазартады, жазда көлеңке болады. Үй салуға, үй, сынып
Алдарыңдағы дәптерлер осы қағаздан жасалған. Шыршаны қандай геометриялық
Неше үшбұрыштан құрасырылған?
Көлемі бойынша салыстыру. (Үлкен, кіші.)
Әңгіме барысында ұқсастық арқылы табиғатты зерделейді. Жалпыдан жекеге көше
Олар мынадай геометриялық фигуралармен танысады.
Шеңбер
Жұлдызша
Осы геометриялық фигураларды таныстыра отырып, қоршаған ортадан фигураларға сәйкес
Балаларға берілген суреттердің ішіннен шеңберді, сопақшаны, шаршыны, тіктөртбұ-рышты
Бұндай жұмыстарды орындау барысында оқушылардың зейіні тұрақталып қана қоймай,
Аталған фигураларды анықтағаннан кейін оларды санайды. Он көлеміндегі сандарды
«О» деген әріп пішінде,
Нем бар оның ішінде.
«Бірлікті» қойсақ қасына,
Он саусақ болар расында.
Сатып алып бір сәбіз,
Қойды үйрек себетке.
Тағы сонша қосса оған.
Нешеу болмақ әдетте.
Әрбір цифрдың жазылуын үйрету кезінде зейінді дамыту үшін,
10 көлеміндегі сандар мен цифрларды жеке танысытырып өткеннен кейін
«Орын қалдыр»
Әдетте, бала карточкаларды іріктей отырып, алдымен, «1» санын іздейді.
«Көршісін тап»
Балалармен бірге карточкаларды санның өсу тәртібіне (солдан оңға) қарай
«Сан қатарын толықтыр»
Балалар сан қатары ұғымымен танысқаннан кейін бұл ойында жеке
0
3
5
9
1
4
7
10
2
6
8
«Тура және кері санау»
Карточканы қолына ұстап тұрған бала карточканы суырып алған балаға
«Тура және кері санау» ойынын жүргізу барысында біз оқушылардың
Суреттерге назар аударта отырып, оларға бірнеше сұрақтар қоямыз.
Суретте не көрсетілген?
Машиналардың саны қанша?
Ағаштардың саны ше?
Қане, бәріміз бірге санайықшы.
Немесе, Арман, сен санашы.
Сабақ барысында оқушылармен бірнеше рет хормен санау қажет. Бекіту
Салыстыруда «Аз, көп, тең» ұғымдары енгізіледі. Аз, көп, тең
Ал, сергіту сәттірін зейіннің ырғақтарына байланысты, уақыт аралықтарында сабақпен
Мысалы: санау барысында көбелектер санын анықтасақ, көбелек туралы сергіту
Ақ көбелек ақ гүлге қонды.
Көк көбелек көк гүлге қонды.
Сары көбелек сары гүлге қонды.
Бір кезде бірге қонды.
Қорытынды
Бұл курстық жұмыста тақырыбым «Мектеп алды даярлық тобы» болғандықтан,
Атап өтетін басты міндеттер: баланы мектепке психологиялық- физиологиялық жағынан
Жұмысымның практикалық бөлімін жазу барысында мектептерді аралап, мектепалды даярлық
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін реформалау барысында әрбір баланы
Ал, оқу жұмыстарын жүргізудің әдіс- тәсілдеріне келер болсақ, мектеп
Ал, дидактикалық ойындардың қажетті түрлері оқушыларға арналған жұмыс дәптерлерінде
Ойын баласы болып есептелетін бүлдіршіндерді оқытуда мұғалімдерге әдіс- тәсіл
Зерттеу жұмыстарын жүргізе отырып байқағаным: мектепалды даярлық топтарының өзіне
Сонымен, бүгінгі бала- ертеңгі еңбек етуші, тұтынушы, қоғамның бір
Пайдаланылған әдебиеттер:
Қазақстан Республикасының 2015 жылға дейінгі білім беруді дамыту тұжырымдамасы.-
5(6) жастағы балаларды мектеп жағдайында мектепалды даярлаудың бағдарламасы.
Психология детства. Учебник. Под редакцией члена- корреспондента А. А.
Бастауыш мектеп журналы, «Мектепке дейінгі тәрбие мен бастауыш
Бастауыш мектеп журналы, «Ойын арқылы баланың тілін,
Бастауыш мектеп журналы, «Баланың мектепке даярлығын анықтау». №6,
Бастауыш мектеп журналы, «5-6 жастағы балаларды мектепке бейімдеу
Бастауыш мектеп журналы, «Мектепалды даярлық- бастауыш буын арасындағы сабақтастық
Бастауыш мектеп журналы, «Балаларды мектепке дайындауды жетілдіру». №11, 2008
Бала тәрбиесі журналы, «Бала дамуының психологиялық ерекшеліктері».
Интернет сайттары: «Яндекс», «Cooql»
Начальная школа «Начало большого пути...» №13, 2007
Начальная школа, «Развитие учебной самостоятельности» №14, 2007
Начальная школа, «6 лет- не только начало школьной жизни».
№10, 2008
Предшкольная подготовка, «Правильная речь- основа подготовки ребенка к школе».
Қосымшалар
Мектепке дейінгі тәрбие мен білім беру және мектепалды даярлықтың
Перспективті- тақырыптық жоспарлар:
Тіл дамыту
Қызықты математика
Құрастыру және қол еңбегі
Ән- күй
Бейнелеу өнері
Дене тәрбиесі
Көркем әдебиет
ІІІ. Мектепалды сыныптарының журналын жүргізуге арналған нұсқау.
ІV. Танымдық қабілетерін дамытуға арналған ойындар, жаттығулар мен тапсырмалар
V. Сабақ жоспарлары:
Сауат ашу
Қол еңбегі
Ән- күй
Валеология
Тіл дамыту
VІ. 5 (6) жастағы балаларды мектеп жағдайында мектепалды даярлаудың
VІІ. Слайд. Тірек сызбалары.
VІІІ. Тіл дамыту бойынша 20 сабақ жоспары.
ІХ. DVD- диск. «Бәйшешектер бүр жарғанда» атты ашық сабақ.
Х. СD- диск. Слайд және курстық жұмыстың электрондық
ХІ. DVD- диск. «Мектепалды даярлық тобы» деректі фильм.
ХІІ. Мектепалды даярлық топтарына арналған дидактикалық тапсырмалар
Тіл дамыту
Сауат ашу
Қызықты математика
38
3
1
4
1