Жоспар.
Кіріспе.
І. Маркетинг жоспарын құру.
Фирманың ортасын сипаттау
Проблеманы анықтау
Зерттеу методикасын құру
ІІ. Тауардың бәсекеге қабілеттілігін зерттеу.
Тауардың бәсекеге қабілеттілігі және оны бағалау
Бәсекелестік қабілеттілікті зерттеу
ІІІ. Нарықты зерттеу.
Конъюнктураны зерттеу
Сұраным мен ұсынымды зерттеу
Өткізу нарықтарын талдау
Нарықтың даму тенденциясын талдау (болжам жасау)
Қорытынды.
Қолданылған әдебиеттер.
Кіріспе
Нарықтың қатынастары жағдайында кәсіпорынның қаржылық жағдайын талдаудың маңызы
Курстық жұмыстың негізгі мақсаты «Қайнар құс» АҚ-ның тауар
Әр қадам жасаған сайын әрбір фирма талдау процесін,
Тақырыпты ашу мақсатында курстық жұмысты келесі көрсетілген тараулар
Бірінші тарауда. Маркетинг зерттеу жоспарын құру.
Екінші тарау. Кәсіпорынның потенциалды мүмкіншіліктерін зерттеу.
Үшінші тарау. Нарықты зерттеу.
Осы бөлімдерді толығымен зерттей отырып курстық жұмыс жазылған.
Нарықтық экономиканың эволюциялық жолына түскен Қазақстан-дағы маркетингтің
Нарықтағы қатаң бәсек, халықтың төлем қабілеттілігінің төменділігі, кәсіпорынның
Өндірістік әлеуметтік-экономикалық тиімділігін қамтамасыз ететін жалпы экономикалық құбылыс
«Қазақстан - 2030» стратегиясы ұсынған стратегиялық мақсаттарға жету
Маркетинг жоспарын құру.
Фирманың ортасын сипаттау.
«Қайнар құс» АҚ бұрынғы мемлекеттік Бөген құс фабрикасы
Кәсіпорынның қызметінің негізгі мақсаты құс өнімдерін өндіру және
«Қайнар құс» АҚ-ы Оңтүстік Қазақстан облысындағы құс өндірісі
Компания меншігіне ауылшаруашылық өндіріс үшін үнемі пайдалану құқығы
«Қайнар құс» АҚ-ның жабдықтаушылары.
Кесте 1.11.
Шикізаттармен жабдықтаушылар
Жабдықтар Атаулары
Ордабасы және Отырар ауданы-
ның заңды және жеке тұлғалар
«Петро Қазақстан» АҚ Жанар жағар майлар
«Руби-Роз Агрикол» ЖШС-гі
«Алматы – Бройлер» ААҚ-ы
«Астана-Құс» ААҚ-ы Инкубациялық жұмыртқалар.
«Түркістан энерго» АҚ-ы Электр энергиясы
Барлық материалдар мен шикізаттар дайындаушы зауыттар немесе олардың
Компания бұл жабдықтаушылар төменгі себептер бойынша байланыста:
Орналасқан жерінің жақындығы
Серіктестігінің мерзімінің ұзақтығы
Жабдықтаушылардың нарықтағы жоғары бағасы
Төменгі баға
Жеткізудің толықтылығы.
«Қайнар құс» АҚ-ның құс шаруашылығы өнімдерін өндіру кезеңдері:
Жұмыртқа
Жұмыртқа инкубациясы (85%)
Балапандар (70%) Инкубация
Өсіруге (100%)
Құстарды сою (95%) Қалдықтары (5%)
Суп өнімдері
1. Категориялы ет (90%)
1.2. Проблеманы анықтау.
Әрбір фирманың міндеті зерттеу жүргізу барысында ең алдымен
зерттеу көлемі қандай болмақ? Тереңірек зерттеу қажет
бұрынғы зерттеулер негізінде қарастырылып отырған проблеманың дайын
қанша көлемде мәліметтер қажет болады?
зерттеуге қанша уақыт және қанша шығын қажет?
деген сұрақтарға жауап іздей отырып зерттеу жүргізіледі.
Осы курстық жұмысқа негізгі объект етіп алып
АҚ-ң өндірілген өнім нарығының кеңінен таралу мүмкіндігін зерттеу.
Мұндағы мәселелер:
Нарықтағы экономика жағдайында компанияның жүйелі даму
өнімнің сапасын жоғарлату
бағасын тұрақтандыру.
Мақсат дегеніміз соңғы нәтижені алудың қысқаша түрде алынған
«Қайнар - құс» АҚ-ның мақсаты болып Оңтүстік Қазақстан
Біздің мақсатта мынандай мәселелерді шешу көзделіп отыр.
нарықтың толаю деңгейін анықтау.
сұранымға әсер ететін түрлі факторлардың ролін анықтау:
нарықты әр түрлі параметрлер мен сегменттерге бөлу.
тұтынушылардың мінез-құлқы типтерін анықтау.
Зерттеу объектісі деп – нақты географиялық нарық, кәсіпорынның
Бұл курстық жұмыстың объектісі етіп алып отырған
Зерттеу методикасын құру.
Біздің мақсатта мынандай мәселелерді шешу көзделіп отыр. «Қайнар-құс»
гипотеза: бәсекелестіктің орнауына құс еті және жұмыртқа өнімдерінің
гипотеза: сауда орындарындағы өнімдерінің өтуіне кедергілердің болуы.
гипотеза: аймақтарға тауарлардың тиімсіз таралуы.
Мәліметтер көздерін жинау әдістерін анықтау. Алғашқы мәліметтерді
Зерттеу құралдарына, яғни мәліметтерді жинау құралдары 2 топқа
Анкета (сауалдама) дегеніміз – респондент, яғни сауалдама үшін
Сауалдаманың 2 түрі бар:
Ашық
Жабық
Анкета.
Құрметті Респондент. Мен Ахметова Баян «Маркетингтік зерттеу» пәнінен
Жасыңыз?
а) 18-25
Жынысыңыз?
а) әйел
Әлеуметтік жағдайыңыз?
а) жоғары деңгей
Мамандығыңыз?
а) экономист
Біліміңіз?
а) арнайы
Сіз құс етін және жұмыртқа өндіретін қай фирманың
а) «Қайнар-құс» АҚ
б) «Оңтүстік-құс» АҚ
«Қайнар-құс» АҚ-ң өнімдерін сіз тұтынасыз ба?
а) ия
«Қайнар-құс» АҚ-ң өнім түрінің қайсысын көп көлемде тұтынасыз?
а) жұмыртқа
б) құс еті
«Қайнар-құс» Ақ-ң өнімдерінің бағасы сізді қанағаттандырады ма?
а) ия
«Қайнар-құс» АҚ-ң өнімінің сапасы сізді қанағаттандырады ма?
а) ия
«Қайнар-құс» АҚ-ң өнімдерінің басқа бәсекелес фирмаларға қарағанда артықшылығы
а) сапасы
«Қайнар-құс» АҚ-ң өнімдерінің басқа бәсекелес фирмаларға қарағанда кемшілігі
а) сапасы б) бағасы
«Қайнар-құс» АҚ-ң нарықта көп танымал ма?
а) ия б)
«Қайнар-құс» АҚ-ң өнімі жайында жарнамасы сіздің көңіліңізден
а) ия б)
Бәсекелес фирмалармен салыстырғанда «Қайнар-құс» АҚ-ң
а) жоғары б)
Бәсекелес фирмалармен салыстырғанда «Қайнар-құс» АҚ-ң
а) жоғары
Бәсекелес фирмалармен салыстырғанда «Қайнар-құс» АҚ-ң
а) ия
Құс етін өндіруден қай фирманың бәсекелестігі жоғары?
а) «Қайнар-құс» АҚ
б) «Оңтүстік-құс» АҚ
«Қайнар-құс» АҚ-ы өнімінің бағасы нарықта тұрақты ма?
а) ия
Құс етін өндіретін ең танымал фирманы көрсетіңіз?
а) «Қайнар-құс» АҚ
б) «Оңтүстік-құс» АҚ
2. Тауардың бәсекеге қабілеттілігін зерттеу
2.1. Тауардың бәсекеге қабілеттілігі және оны бағалау.
Тауардың бәсекеге қабілеттілігі – тауардың нарық талабына, яғни
Біздің елімізде көптеген шетелдегідей тауар бәсекеге қабілеттілігін бағалайтын
Бәсекеге қабілеттілікті: тауар, компания, өнім сапасы және тауар
Елдер бойынша бәсекеге қабілеттілікті бүкіләлемдік экономикалық форум (Женева),
Өнімнің бәсекеге қабілеттілігі ISO 9000 және 14000 серияларының
Бәсекеге қабілеттілік түсінігі тауар сапасы түсінігіне қарағанда динамикалық
Тауардың бәсекеге қабілеттілігін бағалау және болжау нақты кезеңдерден
Бірінші кезеңде – бәсекеге қабілеттілік мақсаты белгіленеді. Нақты
Екінші кезеңде – тауарға қойылатын талаптар сатып алушылардың
Ағылшында тауар бәсекеге қабілеттілігінің нормативтік параметрлері анықталады.
Нормативтік параметр (Jнп) бойынша жалпы топтық көрсеткіш Jнп
JНП = Пngi, і=1
Тауардың техникалық мінездемесін санды түрде техникалық параметр бірлігі
Теі= tні/ tэі * 100%
tні - талданып жатқан (жаңа) тауардың і-ші
tэі - ұқсас немесе эталон тауардың і-ші
Техникалық параметр бойынша (Jтп) топтық көрсеткішті белгілеу үшін
Jтп = Σn Теі * Li
i=1
n – бәсекеге қабілеттілік бағаланатын техникалық параметр саны.
Параметрлердің 3- ші тобына экономикалық көрсеткіштер жатады.
Jэп = Цпі / Цпэ
Тауардың тұтыну бағасы сату нарық бағасы мен барлық
Нормативтік, техникалық және экономикалық, параметрлер бойынша топтық көрсеткіштер
Кк= Jнп * Jтп / Jэп ≥1
Есептелген коэффицент негізінде талданып отырған тауардың бәсекеге қабілеттілігі
Бәсекеге қабілеттілікті анықтаудың бірден бір әдісі оның негізгі
Бәсекеге қабілеттілікті бағалау 3 кезеңде жүргізіледі.
Бірінші кезеңде оның параметрлері белгіленеді және олардың маңызы
Бәсекеге қабілеттілік параметрлерінің бағалау 5 балды жүйе арқылы
Бәсекеге қабілеттілік параметрлері маңыздылығының
сарапталған бағасы
Параметрлер Орташа бал Маңыздылығын
Білдіретін коэффицент
Өнім қауіпсіздігі
Баға
Буып-түю, орау
Өндіруші имиджі
Дәмдік сапасы
Барлығы
Зерттеудің екінші кезеңінде тұтынушылардың пікір сұрау жүргізіледі.
Үшінші кезеңде сұраныс нәтижесі талданып, өнім бәсекеге қабілеттілігі
Өнімнің бәсекеге қабілеттілігінің негізгі құрамы – оның сапасы.
«Қайнар-құстың» бәсекеге қабілеттілігі мемлекет тарапынан қабылданатын іс-шараларды қажет
Бүгінгі таңда отандық өнім сапасын арттыруға және шетелдік
Соңғы жылдары Қазақстанда азық-түлік тауарлар импортының қысқаруы байқалып
Отандық өнімдердің баға, содай-ақ сапа, сервис, буып-түю, орау
ТӨЦ кезеңдерінен өте отырып, тауар әрқашан маркетингтің ықпалында
Фирма бәсекеге қабілеттілігін көтеруде «жоғары гуманитарлық технологиялар» маңызды
Бәсекелік артықшылықтарды табуға және олар мен қамтамасыз етуге
Жарнамаға кеткен шығындар және олардың тиімділігі де бәсекеге
Тиімді маркетингтік ақпарат жүйесінің болуы да бәсекеге
2.2. Бәсекелестік қабілеттілікті зерттеу.
Бәсеке туралы мәліметтер анықтама түрінде көрсетілуі тиіс. Анықтама
Фирманың толық және қысқартылған аты (қазақша, орысша, немесе
Фирманың пошталық адресі, тіркелген елі, телефон, телефакс номерлері;
Фирманың көлемі (ірі, орта, кішігірім) акциялық капиталы, активі,
Фирманың меншіктігі (жекеменшік, мемлекеттік, коллективтік);
Фирманың құқықтық жағдайы (АҚ, ЖШС, толық немесе командиттік
Капитал мен бақылау бойынша сипаттамасы (ұлттық, шетелдік немесе
Құрылу мерзімі және даму кезеңдері (қосылу атын өзгерту);
Қызмет ету сферасы, шаруашылық қызмет түрлерімен қоса көрсету
Негізгі өндірістік тауар және сауда немесе қызмет түрлері;
Өндіру және сату өнімдерінің ассортименттері немесе тауар топтары;
Экспорт, импорт номенклатурасы, негізгі тауар түрлерімен дүние жүзіндегі
Операция жүргізетін банктері;
Фирманың иесі;
Бірігу формасы (сауда үйі, концерн, корпорация.
Фирмасымен бірге бәсекелестік бақылау жүйесі қалай құралтынын нарықтық
Бәсекелестік әдістеу келесі кезеңдерден тұрады:
негізгі бәсекелестерді анықтау;
олардың стратегиясын анықтау;
бәсекелестің мақсатын білу;
олардың күшті және әлсіз жақтарына баға беру.
Бәсекелес фирмалардың қызметін талдау
Бәсекелес фирмалардың көрсеткіштерін талдау
Нарықтағы бәсекелестер қызметі
әр фирманың өндірістік өнімінің қаситтері
Бәсекелес-фирмалардың ұсынатын қызмет
түрлері мен сипаты
Бәсекелес-фирмалардың маркетингтік қызметі,
соның ішінде
ассортименттік саясаты
товар жылжыту тәжірибесі
баға саясаты
жарнаманың қызметі мен сатуды ынталандыру тәжірибесі
өткізу саясаты
бәсекелестің бәсекелік күресте қолданылатын баға емес әдістері
бәсекелестің көлемі мен шамасын сипаттайтын көрсеткіштер
бәсекелестің коммерциялық келісім шарт жасау жағдайы
бәсекелес тауарды шығаруда өндірушілік қуаттардың жұмыс істеу
деңгейі (степень загрузки)
бәсекелестің ғылыми-техникалық жетістіктері
Сауда саясаты жағдайын зерттеу көрсеткіштері:
Сауда саясатындағы жағдайларды талдау
Үкімет аралық сауда келісімінің мазмұны
Коммерциялық ұйымды тіркеудегі қойыла-
Тын талаптар мен жағдайлар
Елде импорттық шектердің қойылуының
барлығы
Тауарға кезеңдік төлем ақы қойылу деңгейі
Елде еркін экономикалық зонаның болуы
Елдің бекітулі экономикалық келісім шартқа
қатысуы және оның елге тауарды жүргізу
режимінің әсері
Елдің валюталық заңдылығы
Несие беру режимі
Бәсекелес-фирма туралы жұмыс әрдайым жүйелі түрде жүргізіп отырылуы
фирманың толық …………. 14)
15) басқару органының құрамы, басқару аппараттардың ұйымдастыру
16)фирманың өндірістік және материалдардың техникалық базасы, кәсіпорындардың
17) фирмадағы жұмыс істейтіндердің саны;
18) бір қатар жылдар мен соңғы жылдағы негізгі
19) салық немесе ұлттық кәсіпкерлік одаққа қатыстығы;
20) бөтен фирма мен өндірістік техникалық немесе басқа
Фирманың басшылары туралы қысқаша библиографиялық мәліметтер. Анықтама қысқаша
Біріншісі нарықта негізгі бәсекелес-фирманың қажеттілігін қанағаттандырумен байланысты,
Осы арқылы келесі бәсекелестік топтар бөлініп шығарылады:
бір нарықта ұқсас тауар ұсынатын фирмалар, соның ішінде
тауарға қоятын барлық талабын қанағаттандыратын фирмалар;
кейбір сегменттерде ерекше талаптарды қанағаттандыратын фирмалар ;
ұқсас тауармен нарыққа шығуға дайындалып жүрген фирмалар;
басқа нарықта ұқсас тауар мен қызмет етуге шығу
Нарықтан тауар ығыстырып шығуға мүмкіншілігі бар, айырбастаушы тауарларды
Бәсекелестерді анықтаудың екінші жолы бәсекелестерді нарықтық стратегиясының типтеріне
Оған, мысалы келесі стратегиялар жатады:
нарықта экспозиция жасау стратегиясы;
баға саясаты мен сапа саясатын жүргізу стратегиясы;
жаңа технология енгізу стратегиясы.
Бәсекелестердің стратегиясының өзгеруін болжамдау олардың потенциалды қауіптілерін анықтауға
Оларға мыналарды жиі жатқызуға болады:
аралас географиялық нарықта қызмет ететін, нарық экспозициясын жүргізетін
өндірісте диверсификациялау стратегиясын қабылдап алған және сол немесе
компанияның ірі тұтынушы фирмалар;
фирманы шикізат, материал және жабдықтаушылар мен қамтамасыз
кішігірім фирмалардың ірі фирмаларға өте қауіпті болуы.
Бәсеке фирмаларды зерттеу нәтижесінде олардың күшті және әлсіз
Бәсекелестерді бағалау бөлімінде барлық потенциалды бәсекелестерге мәліметтер
Ол үшін келесі сұрақтарға жауап беру керек:
Аналогиялық өнімдерді қанша және қай фирма ұсынады?
Қандай бөлігін бәсекелес фирмалар бақылап отыр?
Бәсекелес фирмаларда сту көлемі, табысы, жаңа тауар енгізу,
Бұл көрсеткіштің даму тенденциясы қандай?
Өз тауарын жарнамалауға қанша қаражат бөледі?
Олардың өнімінің негізгі сипаттамасы, дизайны тұтынушы тілегі?
Бәсеке негізі не болады(баға, сапа, сервис және т.б.)?
Сұрақтарға жауапты салыстырмалы кестеде көрсеткен жөн, өйткені ал
Кесте
Салыстырмалы
көрсеткіштер.
Бәсекелстер Сіздің
фирма
1 2 3
Тауардың функцианалды
баға параметрлері
Шығындар мен жарнама
тарату құралдары
Сервистік қызмет
Буып-түю мен дизайн
Орналастыру
Имидж
Тұтынушылар тілектері
Бұл баға күресі болуы мүмкін (арзан бағамен ұқсас
Фирманың бәсекелерін зерттеу келесі кезеңдерден тұрады:
негізгі бәсекелестерді анықтау;
бәсекелестердің мақсатын білу;
стратегиясын анықтау;
Күшті және әлсіз жақтарына баға беру.
Бәсекелес фирма туралы жұмыс әрдайым жүйелі түрде жүргізіп
Кейбір келісімді сұрау, басым көздерінен ойып алынған материалдар
«Қайнар-құс» АҚ-ның және оның бәсекелестік-
терінің әлді және әлсіз жақтары
әлді және
әлсіз
жақтары
«Қайнар-құс»
АҚ «Оңтүстік –
құс» АҚ «Сеймар»
АҚ Жекеменшік
құстар
Нарық
үлесі 49% 33% 14% 4%
Соңғы
Техника
Технология
Жабдықтары - толық
- кейбір тех-
нологиялары
өзгерген,
басқару аппа-
раттары толық
компьютер
жүйесі - толық емес,
кейбір тех-
нологиялары
өзгерген,
басқару аппа-
раттары
компьютер
жүйесінде
жұмыс
істейді Ішінара
жабдықтал-
ған, басқару
аппарты
компьютер
жүйесінде
жұмыс
істейді Толық
жабдықтал-
маған
Дүкендердің
саны 9 9 3 3
Жарнам
қызметінің қолданылуы Қолданыл-
майды Қолданы-
лады әлсіз Қолданы-
лады Қолданыл-
майды
Өнімді
ынталандыру Қолданы-
лады Қолданы-
лады Қолданы-
лады Қолданы-
лады
Қаржылық
жағдайы тұрақты орташа орташа тұрақты
Маркетинг
бөлімі жоқ жоқ жоқ жоқ
Жоғарыдағы кестеге түсініктеме беретін болсақ «Қайнар-құс» АҚ-ң бәсекелестік
ІІІ. Нарықты зерттеу
3.1.Конъюнктураны зерттеу
Нарық конъюнктурасын зерттеу 2 бөліктен тұрады.
жалпы шаруашылық конъюнктурасын зерттеу
нақты тауарлар нарығының конънктурасын зерттеу
Жалпы шаруашылық конъюнктурасын зерттеу жалпы халық шаруашылығында болып
Ұлттық табыс көлемі
Нақты тауардың көлемі, құрылымы
Баға деңгейінің көрсеткіштері, динамикасы.
Нақты тауарлар нарығының конъюнктурасын зерттеу нақты тауар жағдайын
Өндіріс көрсеткіштері
Ішкі тауар айналымы көрсеткіштері
сыртқы сауда көрсеткіштері
Баға деңгейі көрсеткіштері
Қаржы көрсеткіштері
Нақты нарық конъюнктурасын зерттеу барысында статистикалық мәліметтер
Статистикалық мәліметтер ҚР-сы бойынша жұмыртқа өндіру көлемін және
Сұраным мен ұсынымды зерттеу.
Фирма белгілеген баға деңгейі тауарға деген сұраныстың өзгеріснен
Сұраным икемділігіне төмендегі факторлар әсер етеді:
өзара алмасушы тауарлардың саны және оларға қол жетерлігі;
тауардың қажеттілікті қанағаттандырудағы маңыздылығы және тығыздығы (тауардың қанша
тауарды қолдануға қажет қосымша заттар саны және олардың
тұтынатын тауар мөлшері;
тұтынушының табысы және сатып алуға кеткен шығындар деңгейі;
бәсекелестер әрекетінің тиімділігі;
өтімді ынталандыру шаралары.
Сұраныс икемділігін зерттеу жұмысы баға белгілеу және баға
Осыған негізгі объект етіп алып отырған «Қайнар-құс» АҚ-ң
Тұтынушыларды талдау үшін қажетті көрсеткіштер:
жалпы талаптар;
жаңа нәрсе және техникалық деңгейде жасап шығару;
даярлаудың сапасы;
қызмет көрсету деңгейі.
Дайын өнімді талдау үшін негізгі көрсеткіштер (жұмыртқа 1-ші
буып-түюіліп тұрған өнімді міндетті түрде мерзім уақытын тексеру;
өнеркәсіптің аты-жөні, орналасқан жері;
салмағын;
гост;
шыққан күні.
Бұл кәсіпорын 1976 жылдан бастап негізгі қызметі болып
құс етін өндіру;
жұмыртқа шығару;
суп өнімдері;
жастықтар
Ұсынымға талдау жасайтын болсақ келесі көрсеткіштерді анықтауға
Өнім түрлерін өндіру көлемі.
Ұсыну бағасы.
Өндіріс шығыны.
Ұсыным құрылымы.
Құс етін және жұмыртқа өнімдері адамның өмірлік қорегі
Кәсіпорынның өнімдері бөлшек саудада фирмалық дүкендерде және контрактілік
Кәсіпорында маркетинг бөлімі мен жабдықтау бөлімі бар. Олар
Өткізу нарықтарын талдау.
Маркетинг алдына қойылатын талаптары тұтынушының қажеттерін қанағт- тандыратын
Тауарды өткізу арналарын дұрыс таңдау жұмысы маркетингте
Өткізу (тарату) арналары дегеніміз – ол өндірушідегі тұтынушыға
Өткізу арналарын оны құрастыратын деңгейімен сипаттауға болады.
Арна деңгейі тауарды иеленген түпкі тұтынушыға жеткізу жұмысына
Тарату арналарын баламалы таңдау мәселесі көптеген факторларға байланысты,
Нөл деңгейлі арна (басқаша айтқанда тікелей маркетинг) тауарды
Бір деңгейлі арна өндіруші мен тұтынушы арасында бірғана
Қос деңгейлі арнада екі делдал әрекет жасайды. Тұтыну
Үш деңгейлі арнада үш делдал әрекет жасайды. Бұл
Осыған негізгі объект етіп алып отырған «Қайнар-құс» АҚ
Себебі оның арнайы фирмалық дүкендері және тұтынушылары бар.
3.4. Нарықтың даму тенденциясын талдау (болжам жасау).
Қазіргі кезде жұмыртқа және құс етін өндіру нарыққа
Анкета жүргізу барысында жауап берген респонденттердің пайыздық
Жасыңыз?
18-25
26-35
36-45
46-дан жоғары
Барлығы
Жынысыңыз?
Ер
Әйел
Барлығы
Сіз құс етін және жұмыртқа өндіретін
қай фирманың өнімін тұтынасыз ?
«Қайнар-құс»
«Оңтүстік-құс»
«Сеймар»
Үй құсы
Барлығы
«Қайнар-құс» АҚ-ң өнімдерін сіз тұтынасыз ба?
Ия
Жоқ
Барлығы
Бәсекелес фирмалармен салыстырғанда
«Қайнар-құс» АҚ-ң өнімінің сапасы қандай?
Жоғары
Төмен
Орташа
Қанағаттанарлық
Барлығы
Енді осы көрсеткен сұрақтардың ішінен , яғни «Қайнар-құс»
«Қайнар-құс» АҚ-ң өнім-
Бәсе-
келес фирма-
ларын салыстыр-
ғанда «Қайнар-құс» АҚ сапасы қандай.
Жоғары 6+16 22
Төмен 2+16
Орташа 7+16 23
Қанағаттанарлық 5+16 21
Барлығы
Тор көз Фриканс
1А 84*32/122
1В 38*32/122
2А 84*26/122
2В 38*26/122
3А 84*34/122
3В 38*34/122
4А
4В 38 –
Х2 = (10 – 9,9)2/10 + (18
+(11 – 10,6)2/11 + (21 – 23,4)2/21 +
+0,007+0,01+0,27+0,02 = 0,31
sol = (с-1) (r-1) = (4-1) (2-1) =
Х2 = 40
Фриканс есептеуімен есептеп t – ықтималдылығын табу барысында
Қорытынды.
Осы курстық жұмысымды қорыта келе мыналарды атап өтуге
Яғни курстық жұмысты үлкен үш бөлім бойынша қарастырдық.
Яғни бірінші бөлім бойынша жалпы фирманың ішкі шаруашылық
Екінші бөлімде кәсіпорынның ішкі қаржы шаруашылық қызметіне есеп
Үшінші бөлімде нарықты зерттеу кезінде нарықтың конъюнктурасын, сұраным
Кәсіпорынның барлық ішкі және сыртқы көрсеткіштеріне есеп беру
Кәсіпорын маркетинг бөлімін ашып өзінің өнімін халыққа тереңірек
Несие алып айналым қорын жоғарылату.
Қолданылған әдебиеттер:
Д.М. Мадиярова «Мировие товарные рынки»
Есімжанова С.Р. «Маркетинг» оқу құралы
Алматы: «Экономика», 2003ж.
Ж.М. Дюсембекова «Маркетингвые исследование»
Ф.Котлер «Маркетинг негіздері»
Нысанбаев «Маркетинг негіздері» Алматы 2002ж.
Қ. Хожаназаров «Маркетинг негіздері» Алматы 1996ж.
Аубакиров «Экономикалық теория» Алматы
Шеденов Ө.К. «Жалпы экономикалық теория»
Чарльз Д. Шив
Александр Уотсон Хайэм
«Курс МВА по маркетингу»
Е.П. Голубков «Маркетинг» Словары – Справочник Москва