Тақырыбы: Өндірістік ұжымның психологиялық ахуалы
Жоспар:
I Кіріспе
II Негізгі бөлім
Өндірістік ұжымның әлеуметтік-психологиялық ахуалы
Ұжымдық қатынастар және оның психологиялық негіздері
Өндірістік ұжымын басқару және жетекшінің тұлғалық сипаттары
Өндірістік ұжымдағы талас-тартысты мәселелерді шешудің психологиялық ерекшеліктері
III Қорытынды
Кіріспе
Курстық жұмыстың мақсаты. Қандай да бір істі бастағанда
Курстық жұмыстың міндеттері. Өндіріс – мемлекет экономикасының өрлеп,
Курстық жұмыс тақырыбының өзектілігі. Тақырыпта келтіргендей ұжымдағы өндірісті
Курстық жұмыстың практикалық құндылығы. Ұжым – бұл шағын
Тақырыптың ғылыми-зерттеу әдістері. Мен курстық жұмысымның идеялық мазмұнын
Тақырыптың әдістемелік негіздері. Мен курстық жұмысымды психологиялық, педагогикалық
1). өндірістік ұжымның әлеуметтік – психологиялық ахуалы;
2) ұжымдық қатынастар және оның психологиялық негіздері;
3) өндіріс ұжымын басқару және жетекшінің тұлғалық сипаттары;
4) өндірістік ұжымдағы талас – тартысты мәселелерді шешудің
1.Өндірістік ұжымның әлеуметтік-психологиялық ахуалы
Қазіргі кезде қоғамдық еңбек пен өндіріс орындарында еңбек
Ұжым мүшелері арасында рухани, адамгершілік, психологиялық басқа да
Ұжымның әлеуметтік-психологиялық климаты дегеніміз – ұжым мүшелерінің нақты
Өндірістік ұжымның әлеуметтік-психологиялық климатын құраушы екі түрлі факторлар
Бірінші топқа - әртүрлі меншік формалары кіретін өндірістік
Қазақстан және басқа да ТМД мемлекеттері бастан кешіріп
Өндіріске шет елдік капиталдың енуіне еңбеккерлердің бір бөлігі
Микроорта факторларының ішінен келесі топтарды айырады:
Нақты өндірістік жағдайды анықтайтын тікелек материалдық техникалық орта,
Ұжым мүшелерінің өндіріс барысындағы қарым-қатынас формалары.
Ресми құрылым көбіне ресми емес құрылыммен толықтырылады. Бұл
Қазақстанның бір топ өндірістік кәсіп орындарында өткізілген анкеталық
Ұжымдағы әлеуметтік-психологиялық климатты анықтайтын маңызды факторлардың бірі –
Әлеуметтік–психологиялық тұтастық пен еңбеккерлердің ұжымға психологиялық қосылуын арттыру
Ұжымда жақсы әлеуметтік-психологиялық климат қалыптастыруда басқару стилі ғана
Әлеуметтік-психологиялық сипаттағы құбылыстарға кәсіп орындардағы кикілжің қақтығыстар жатады.
Әлеуметтік-психологиялық климат өте нәзік құбылыс болып және сандық
2.Ұжымдық қатынастар және оның психологиялық негіздері
Адам ақыл иесі саналы жан ретінде әлеуметтік ортада,
Ұжымдағы көптеген мәселелердің мазмұнының, түрлерінің, мақсатының өзіндік сипаттары,
Басшы болған адамның ісінің нәтижелі болып көпшілік адамға
Осы орайда АҚШ-та электронды-есептеу машиналарын жасап шығаратын күрделі
АҚШ-та өндірісті басқаратын жетекшілерге қойылатын негізгі талап базар
Мұндай зерттеу нәтижелері психология ғылымының мән-жайы мен практикалық
Психолог мамандарды өнеркәсіп орындарында тиімді пайдаланып, олардың зерттеулерімен
3.Өндірістік ұжымын басқару және жетекшінің тұлғалық сипаттары
Адамдар арасындағы қарым-қатынас орнатудың өзекті мәселелері қатарына жетекші
1. Жетекішлік қызмет атқаратын адамның беделі мен психологиялық
2. Жетекшінің басқару қызметінің стиліндегі тағы бір маңызды
Бастық адам қарамағындағы адамдарға берілген бұйрығы мен қойған
Әрбір істің сәтті болып сапалы бітуі сенің кіммен
Жетекшінің не басқарушының өзіндік тәсілі дегеніміз — сол
Әрбір жетекшінің не басқарушының өзгелердің іс-әрекетін басқаруда түрліше
Адамдардың қарым-қатынас жасауының маңызына ерекше мән беріп, оның
Осы орайда американдық көрнекті психолог маман Д. Карнеги
Жетекші қызметкердің басқарушы адамның бойындағы өзіндік стиль, даралық
Басқарушы адамдардың даралық ерекшеліктеріне сәйкес оларды психологияда мынадай
1. Басқару ісіндегі демократияшыл тәсіл бойынша ұжымды басқару
Демократиялық тәсіл орнаған ұжымның жұмысы өнімді, әрбір адам
Жетекшінің тиісті істерді ұжым коллективіне жүктеуі оны басқару
Демократияшыл бағытты ұстанған басшылар өндірістегі істердің жай-жапсарын жете
2. Әміршіл (автократты) тәсілді ұстанушы басшылар өз басы
Әміршіл басшылардың беті-жүзінде үнемі салқындық байқалып, олар үнемі
«Басқару ісінде ымырашыл жетекшінің іс-әрекетінде бір жағынан алғанда,
Міне жетекшілердің басқару қызметіндегі жұмыс тәсілі мен мінез-құлқындағы
Жұмысшылар ұжымы арасындағы жетекшінің ісі мен мінез-құлқын анықтау
Мұндай жәйттерден әміршілдік тәсіл қолданып, ұжымды басқаратын адамдардың
Белгілі ұстаз А.С. Макаренконың ұжымдық өмірді шыңдап жетілдіру
Екінші сатыда кейбір жұмысшылар жетекшілерінің айтқанын бұлжытпай орындап,
Үшінші сатыда — ұжым ішіндегі белсенді топ нығая
Ұжымдық сипатта атқарылатын істердің бәрі өнімді, әрі мақсатты
Адамның жеке басы мен ұйымның еңбек ұжымының өзі
Шынайы ұйымдаскан ұжымның сыр-сипаты мен мақсат-мүдделерін жалған, көзбояушылық
Адамның тұлғалық қасиеттерін қалыптастыру ұзақ мерзімге созылатын қыры
Жетекші не басшы қызметкердің сырт әлпеті — ең
Алайда, біздің күнделікті күйкі тіршілігімізде кездестіретін қиыншылықтарымызбен бірге
Жетекші қызметкердің басындағы өзге адамдарға жанашырлық сезімі олардың
Адамдар арасындары тілдесіп пікір алысуда кісінің көңіл күйін
Мекеме басшылары мен өндіріс жетекшілері қарамағындағы адамдармен, жалпы
Басшы қызметкерлер мен жетекшілердің қарамағындағы адамдармен қарым-қатынас орнатуы
Еңбекшілерді қабылдап, олармен әңгімелесу— жетекшілер мен басшы қызметкердің
Жиналыстар өткізу — еңбекшілердің ұжымдық ой-әрекетін ортаға салып,
4.Өндірістік ұжымдағы талас-тартысты мәселелерді шешудің психологиялық ерекшеліктері
Еңбек ұжымы мен мекеме қызметкерлері арасындағы талас-тартыстар мен
Өндіріс орындарында ұжымдар ішінде туындап отыратын талас-тартысты, дау-дамайлы
Жеке адамдар мен ұжым ішіндегі талас-тартысты мәселелерді дер
Дау-дамайлы мәселелердің мән-жайын бағдарлап, оларды шешіп отыру, ең
Екіншіден, дау-дамайлы мәселелердің туындау себептері анықталып, оларды болдырмаудың
Дау-дамайлы мәселелердің туындап, адамдар арасындағы іскерлік қатынас орнатуға
Өндіріс орындары мен мекемлерде, ұжымдар мен жеке адамдар
Жетекші қызметкердің өз бойындағы қабілетін, мінез-құлқындағы ұнамды және
Жетекшілер мен бағынушылар және адамдардың арасында кездесіп отыратын
Мұндай жағдайда жетекші өзінің басшылық ісін мынадай ретпен
Басшылар мен жетекшілердің даулы мәселелерді шешуде олардың туындау
Дау-дамайлы мәселелерді шешуде мынадай факторларды үнемі ескеріп отырған
— талас-тартысты мәселенің туындау себептері мен оған қатысушы
— талас-тартысты қатысушылардың өзара біріне-бірі сенімділік білдіріп, істің
Дау-дамайлы мәселені әділ түрде шешудің тиімді жолдары әдетте
Ұжым мен адамдар арасындағы талас-тартысты мәселенің байыпты шешілуіне
Адамды сезім билеп, әрбір істің, мән-жайына ой жүгіртпей
— Дау-дамайлы мәселені шешуде мендегі көкейкесті мақсат не?
— Менің ой-пікірім мен көңіл күйімді қарсылас жағым
Егер қарсыласым менің сөзімді тыңдамай, айтқан ойыма мән
Күнделікті өмірде адамдардың өзара түсінісіп, бірлесе отырып қызмет
Қорытынды
Халқымызда "Адам сөйлескенше, жылқы кісініскенше" дейтін мәтел адамдардың
Осы бағытта ақыл тегі адамның бірімен-бірі тілдесіп пікір
Еңбекте адам арасындағы қарым-қатынас жасап түсіне білудің өзекті
Қарым-қатынас жасаушылар өз арасында көтерген мәселелері мен хабар
Қатынасқа түскен әріптестер, не пікір алысушы әріптестердің өзара
Пайдаланылған әдебиеттер:
Елеусізова С. Қарым-қатынас психологиясы. - Алматы, 1995.
Құдиярова А. Қарым-қатынас психологиясы. - Алматы, 2006.
Әбеуова Ә. Әлеуметтік психология. -Алматы, 2001.
Инженерлік енбектің социологиясы. Сыдықов У.Е. - Алматы,2005.
Сәбет Бап-баба. Жалпы психология. -Алматы, 2003.
Жарықбаев Қ. Жантану негіздері. -Алматы, 2002.
Әбдиева Г.И. Инженер қызметінің педагогикасы және психологиясы пәніне
Алдамұратов Ә. Жалпы психология. - Алматы,1996.
Елікбаев Н. Ұлттық психология. -Алматы, 1996.
10.Тәжібаев Т. Жалпы психология. -Алматы, 1993.