Отбасындағы балалардың тәрбиелік деңгейі

Скачать


 МАЗМҰНЫ
Кіріспе...........................................................................................................3
Негізгі бөлімі...............................................................................................6
1 Қазіргі кезендегі отбасының
1.1 Отбасы –рухани адамгершілік тәрбиесінің негізі...............................10
1.2 Бүгінгі қоғамдағы отбасының психалогиялық мәселелері.............14
1.3 Мектеп пен отбасының әрекеттестігі.......................................................19
2 Қазіргі кезендегі балаларды тәрбиелеудегі
2.1 Балаларды тәрбиелеудегі ата- аналардың рөлін арттыру
2.2 Баланың бос уақытын бақылау және ересек
2.3 Қазақ отбасы тәрбиесіндегі мәдени құндылықтар.................................33
2.4 Тәжірибе жұмысының нәтижелері............................................................36
3 Тәжірибелік бөлім........................................................................................39
Қорытынды....................................................................................................52
Қолданылған әдебиеттер тізімі.....................................................................
КІРІСПЕ
Тақырыптың мәні: Отбасы белгілі дәстүрлердің, жағымды өнегелердің мұралар
Қазір қоғам да, қоғамдық көзқарастар да күннен
Өзектілігі: XIX ғасырдың екіншісі жартысында өмір сүрген қазақ
Дегенмен, отбасы тәрбиесінің бірқалыпты жағдайға іске асырылмайтындығы және
Отбасының этикалық құрамы және құрылымы. Толық емес отбасы:
Тіршілік әрекетінің және ортаның жағдайлары.Отбасы мүшелерінің білім дәрежесі,
Отбасының мәдени әлеуеті. Күнделікті тұрмыстық жалпы мәдениеті, күн
Ішкі отбасылық қатынастар. Отбасы микроклиматының сипаттамасы, отбасында көзқарастың
Қоғамға көзқарасы. Еңбек және қоғамдық міндеттерге, қоғамдық тәрбие
Отбасының тәрбиелік әлеуеті. Отбасылық тәрбие,қолданылатын әдістер, ата-аналарының және
Бұл белгілерді отбасы тәрбиесінде есепке алудың маңызы зор.
Мақсаты:Оқушы тұлғасын қалыптастырудағы ата ана ролін анықтау.ата ананың,
Міндеттері:
а)Қазіргі қоғамдық даму кезеніндегі жанұя тәрбиесің ерекшеліктерін ашу.
ә)Жанұя тәрбиесінің тұтас педагогикалық процесс ретінде қарастыру.
б)Баланың занды құқықтарымен танысу.
в) Баланы тәрбиелеудегі ата ананың негізгі қызметі.
Болжамы: Отбасының тәрбиелік әлеуетінің деңгейін анықтаған соң, мектептің
Отбасының тәрбиелік әлеуетінің деңгейін диагностикалау, кемшіліктерін жою жолдарын
Пәні: Оқушы тұлғасын қалыптастырудағы ата ана
Объектісі: Отбасының тәрбиелік әлеуеті
Құрылымы:
а) Жанұя терминінің мағынасын толық қарастыру.
ә) Әр жанұяның өзін ата ана ретіндегі жауапкершілігі.
б) Қазіргі тандағы ата аналардын өз ұрпақтарына көрсетер
в) Оқушы тұлғасын қалыптастырудағы мектеп пен жанұяның тигізер
Әдістер: Салыстыру, диагностикалау, әдебиеттерді зерттеу
Негізгі бөлім
1.Қазіргі кезендегі отбасының мәселелері, басты қызметтері мен
Қазіргі таңда Қазақстанның болашағы, оның әлемдегі деңгейі мен
Соңғы жылдары ғалымдардың назарында мектеп, отбасы және тұлғаның
Дәстүр бойынша отбасы-тәрбиенің ең басты институты. Баланың өмірінің
Баланы тұлға ретінде қалыптастыру ата-аналардың басты да
Қазақстанда бес миллионнан астам бала бар, ол мемлекеттің
Бұл жағдай жастар арасында балалық құқықбұзұшылыққа, нашақорлық,
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» заңында: «Қазақстанның барлық балалардың
Отбасылық тәрбиенің ұйымдастырушылық мәселелерді ұлттық педагогика негізінде қарастыруды
Ал Г.Байделдинова , Н, Тригунова, Б. Мұқанова, А.
Отбасының оқушы тұлғасын қалыптастырудағы рөлін сын тұрғысынан қарастыру
пайдасы зор. Отбасылық тәрбие сырын ашуда ұстаз өзінің
Отбасы -адам үшін ен жақын әлеуметтік орта.Отбасы белгілі
Отбасының басты қызметі - бала тәрбиелеу. Отбасы тәрбиесі
Қазіргі отбасының басты қызметтері мен міндеттеріне тоқталайық.
Басты қызметтері:
- тәрбиелік;
- сауықтыру;
- руғани – адамгершілік;
- танымдық – білімділік;
- тұрмыстық;
- еңбек;
- мәдени- ағартушылық;
- демалыс – шығармашылық;
- тұлғаның өзәндік тәжәрибесін ынталандырушы;
- қорғау;
Басты міндеттері:
- баланы үйлесімді дамыту;
- бала денсаулығына қамқорлық жасау;
- оқуына көмек көрсету;
- еңбек тәрбиесін жүзеге асыру және мамандық тандауға
- тұлғаның әлеуметтенуіне көмектесу;
- ізгі, эмоциональды – адамгершіліктік қатынас тәжірибесін қалыптастыру;
- жалпы мәдени және интелектуальдық дамуына қамқорлық
- қызығушылығы, өабілеті, бейімділігі мен шығармашылығын дамыту;
- өзін - өзі тәрбиелеумен өзін - өзі
-жыныстық тәрбие, болашақ отбасылық өмірге даярлау;
Сонымен қатар отбасы тәрбиесінің мәңгілік басты құрауыштары бар.
- отбасы тәрбиесінің ахуалы( дәстүрі, қатынасы, жайлылығы);
- отбасы өмірінің күн тәртібі;
- әрекеттер мазмұны ( әкенің, шешенің, әженің, атаның
Баланың отбасындағы өмірін және іс әрекетін ұйымдастыруда күн
1.1 Отбасы -рухани адамгершілік тәрбиесінің негізі
Еліміздің президенті Н.Ә.Назарбаев “Егер біз адамгершілігі жоғары
Отбасы ғасырлар бойы өмір сүріп келе жатқан адам
Балалардың бойындағы қабілеттің, қайсы нәрсеге бейімділігін, ол қабілеттер
Адамның ең асыл қасиеттерінің бірі-оның жұртқа ұнамды мінез-құлқы.
Баланы тәрбиелеуге ата-ана жеткілікті мән бермесе, бұл істің
Ата-аналар балаларын мәдениетті, кішіпейіл адал азамат етіп өсіргілері
А.С. Макаренко ата-аналарға арнаған еңбегінде "Сіздің мінез-құлқыңыз -жеткіншек
Ата-аналар шын беделге ие болған отбасыларда олардың жай
Алдында ешқандай қуанышы болмаса, адам жарық дүниеде
В.А. Сухомлинский оқушылардың ата-аналарымен жұмыс істеудің маңызына
Қазақ отбасы тәрбиесінің өзекті мәселелері педагок-ғалымдар С.Қалиев, М.Смайылова,
Ж.Б.Қоянбаев «Отбасы және балалар мен жеткіншектер тәрбиесі» атты
Аталған еңбекте отбасы тәрбиесінің бірқалыпты жағдайда іске асырылмайтындығы
1.Отбасының этикалық құрамы және құрылымы толық емес отбасы:бір
2. Тіршілік әрекетінің және ортаның жағдайлары: отбасы мүшелерінің
3. Отбасының мәдени потенциялы: күнделікті тұрмыстың жалпы мәдениеті,
4.Ішкі отбасылық қатынастар, отбасы микроклиматының сипаттамасы, отбасынды кқз
5. Қоғамға көзқарасы:еңбек және қоғамдық міндеттерге, қоғамдық тәрбие
6. Отбасының тәрбиелік потенциялы: отбасылық тәрбие, қолданылатын әдістер,
Бұл белгілерді отбасы тәрбиесінде есепке алудың маңызы зор.
1.2 Бүгінгі қоғамдағы отбасының психологиялық мәселелері
Соңғы жылдары қоғамда болып жатқан өзгерістер ғылыми білімнің
Дегенмен де адамға мәнді құндылықтардың бірі -
Осыған байланысты сұрақ туындайды: бүгінгі біздің қоғамымыздағы отбасы
Бұл бір жағынан орынды да, себебі отбасылық бақыттың
Отбасылық сәтсіздік, ырыссыздық жайлы айту әрі оңай әрі
Ғылыми әдебиеттерде отбасылық сәтсіздік түсінігінің нақты анықтамасы
Мысалы, ата-ананың әлеуметік ұйымсыздығы психологиялық қысымдылыққа әкеледі, ал
Мұндай мәселелердің тізімі шексіз, өйткені әр отбасыда олар
Баланың жан-дүниесінің күйі мен мінез-құлқы отбасылық сәттілігі немесе
Отбасылық сәтсіздік сипатына тоқталсақ В.М.Целуйко доминантты факторларды
Бірінші топты сәтсіздік формасы айқын отбасылар құрайды: жанжалды,
Екінші топты сырт көзге респектабелді, өмір сүру қалыбы
Отбасылық сәтсіздік себебі өте күрделі мәселе. Еліміздің
Осының салдарынан ата-аналардың балалармен қарым-қатынасындағы қысымдылық өсуде, бастауыш
Кәзіргі күнгі отбасыға деген қысым күнннен күнге ұлғайған
Сан алуан әлеуметік институттардың ішінде тұлғаға да, қоғамдық
Отбасыны қолдау және де оның тәрбиелеу потенциалын күшейту
Оөушы отбасын зерртеу педагогқа отбасының тәрбиелік мүмкіндігі мен
Сынып жетекшісі отбасын зерттеуде төмендегідей ережелерді сақтағаны дұрыс:
- Ата – аналар мен балалар өздерін зерттеу
- Зерттеу мақсатты бағытталған, жоспарлы және жүйелі
- Зерртеу әдістері тәрбие әдістерімен өзара байланысты болуы
- Психалогиялық – педагогикалық әдістер түрленген және кешенді
керек.
- Отбасын зерттеуде педагок төмендегі мәліметтерге басты көңіл
1.Отбасы мүшелері және отбасының әлеуметтік – материялдық, тұрмыстық
2.Отбасындағы балалардың тәрбиелік деңгейі.
3.Отбасының тәрбиелік мүмкіндіктері.
1.3 Мектеп пен отбасының әрекеттестігі
Танымдық іс-әрекет тәсілдерін қалыптастыру үшін мұғалім жүргізетін жұмысты
Тәрбие жұмысында әр баланың жене даму ерекшелігін еске
Оқуға енжар, тәртібі нашар, отбасы тәрбиесіне көнбейтін, жағымсыз
Осындай дәрежеге жету себептерінің өзі отбасыда сол бала
Баланың әрбір ісіне мән беру керек. Бала ісі
Отбасыда баланың әрбір ісіне мән бергенде, жақсы ісін
Отбасыда баланың өз ісін өзіне бағалатуға дағдыландыру керек.
Отбасыда балаға орынсыз ұзақ, шұбалаңқы ақыл айта беру
Бала ісіндегі кездейсоқ болған бір сәтсіздікті қазбалай бермей,
Бала уақытының көбін далада өткізсе, ондай балаға ерекше
Сонымен «қиын» балаға айналдыратын негізгі себептер не?
Ата – ана тарапынан бақылаудың болмауы, Отбасыда біріңғай
Кейде бала мен ата – ана арасында қайшылық
Қорыта айтқанда, А. С. Макаренко айтқандай, дұрыс
Отбасы мен мектептің өзара әрекетінің басты қызметтері:
- ақпараттық;
- тәрбиелік – дамытушылық;
- қалыптастырушылық;
- қорғау – сауықтырушылық;
- бақылаушылық;
- тұрмыстық.
Аталған өзара әрекеттің міңдеттері:
- ата – аналардың белсенді педагогикалық ұстанымын қалыптастыру;
- ата – аналарды педагогикалық–психалогиялық білім, біліктермен қаруландыру;
- бала тәрбиесіне ата-аналарды белсенді қатыстыру.
Отбасы мен мектептің өзара әрекетін ұйымдастыру жолдары:
- Отбасының тәрбиелік мүмкіндігі мен күш қуатын айқындау
- Отбасының адамгершілік бағыттылығына қарай оларды топтастыру;
- Олардың бірлескен әрекеттерінің ағымдық және соңғы нәтижелерін
2 Қазіргі кезендегі балаларды тәрбиелеудегі ата-аналардың ролі
2.1 Балаларды тәрбиелеудегі ата-аналардың ролін арттыру жөніндегі
Қазақстанның отбасы институтын нығайту, балаларды тәрбиелеудегі ата-аналардың рөлін
Отбасы институтын нығайтуда Қазақстан Республикасының Президенті жанындағы әйелдер
Республикада 2006 жылдан бастап балалардың құқықтарын қорғау комитеті
Қазақстан Республикасы Үкіметінің қаулысымен Қазақстан Республикасында гендерлік теңдік
Қазақстан Республикасының Конституциясына (27-бап) сәйкес «Неке және
Осы мемлекет тарапынан көрсетіліп отырған шаралардың барлығы отбасы
Халық санағы бойынша 2009 жылдың басына сәйкес Қазақстан
Қазіргі уақытта Қазақстанда 5 миллионнан астам бала тұрады,
мүмкіндігі шектеулі балалардың 149 мыңнан астамы анықталған, ішкі
Отбасы саясатын қалыптастырудың негізгі қағидалары отбасы берекесіне, отбасылық
Қазақстан Республикасы Мәдениет және ақпарат министрлігі тапсырысымен 2007
Отбасы бала тәрбиесіндегі негізгі әлеуметтік институттардың бірі болып
Ата-ана өз балаларының тәрбиесіне және дамуына жауапты. Оларға
Бала тәрбиесі процесінде ата-аналардың пікірі бірінші кезекте тұрады.
Ата-аналармен жұмыс, оларды балалармен бірге жалпы мектеп іс-шараларына
Ата-аналардың психологиялық-педагогикалық ағартуға назар аудару керек (консультациялар, лекциялар,
Отбасы әрқашанда өзара түсінісушіліктен құралады. Отбасылық қарым-қатынастың негізгі
Қазіргі қоғамның жаҺандануы және енуі неке, балалы отбасы
Бүгінгі күні отбасыға жоғары талаптар және үміттер жүктеледі,
Қазақстандық отбасыға жоғарғы беделін қайтару үшін ата-аналарды ерікті
Осы жағдайда балаларды тәрбиелеу мен оқыту барысына
Сонымен қатар, толық ашық ақпараттық саясатты ұстану қажет:
Сөзсіз, қазіргі уақытта барлық педагогикалық ұжым толық шамада
Сондықтан педагогикалық ұжымды оқытудан бастау, соның ішінде осы
Оқыту семинарларының барысында педагогтар толықтай және соның ішінде
Ата-аналар жиналысы – бұл ата-аналармен бірлесіп жұмыс істеудің
- Ата-аналар және балалар: сенім мен махаббат (жақсы
- Ата-аналар және балалар: отбасыда жауапкершілік (бала және
- Ата-аналар және балалар: бала тәрбиелеуде қиындықтар (оны
- Ата-аналар және балалар: баламен жанжалдар (жанжалдардың пайда
- Ата-аналар және балалар: бірге тұрамыз: (Барлықтарға пайда
Баламен қалай дұрыс сөйлесіп және отбасындағы келеңсіздіктерді қалыпқа
Бұдан бұлай білім органдары мен ұйымдарының қызметі қазіргі
Үздік отбасылардың оң мысалдарына сүйеніп, міндетті түрде халықты
Үздік ата-аналар мен сәтті отбасылардың оң бейнесін кең
Отбасы өте көп жақты. Бүгінгі күні отбасы құрушы
Бұл «отбасы өмірінің этикасы және психологиясы» атты мектеп
Тәуелсіздік алғаннан кейін қазақстандық қоғамның алдында жаңа ұрпақтың
Бүгінгі балалардың бойында руханилылықтың жоқтығына байланысты ерекше алаңдаушылық
Рухани-адамгершілік жөніндегі жаңа тәртіп балаларда (мектепке дейінгі кезеңнен
адамзаттық құндылықтарын есепке ала отырып адамгершілік және руханилық
Осы пәнді енгізу мектептік оқытудың нақты мақсаты
«Өзін-өзі тану» педагогтар мен ата-аналардың қызметін жастарды әлеуметтендіруге,
Балаға ата-аналардың беделі, білімге және рухани құндылықтарға негізделген
Сондықтан да өзін-өзі тану мұғалімдері ата-аналармен жұмыс жоспарлағанда
Бала тәрбиесінде ата-аналардың жүріс-тұрысы шешуші рөль атқарады. Ата-аналардың
Күн сайын балалар сынып жетекшілерінің қарауында ғана емес,
Халықаралық және республикалық жобалардың («Балаға тілектестік қарым-қатынас мектебі»,
2.2 Баланың бос уақытын бақылау және ересек адамдардың
Отбасыда балалардың бос уақыттарын дұрыс демала білуге ұйымдастырудың
Баланың бос уақытында таза ауада серуендеп, дем алуына
Оқушылардың жазғы демалыстағы күнделікті режімінің мектепте оқып жүрген
пайдалана білуіне қамқорлық жасап, қадағалап отыруы тиіс. Мұның
Баланың жазғы демалыста уақытының біразын көркем әдеиетті оқуға
а) үй тапсырмаларын уақытында орындауына;
б) үй жұмыстарына көмектесуіне;
в) дұрыс демалуына;
г) көркем шығармаларына, уақытын босқа өткізбеуіне мән беріледі.
Баланың алдында ағасының, не апасының беделін әрдайым сақтап
Кейде ағасы не апасын ата-анасына жамандаса, балаға ондай
Отбасыда ата-ана ересек адамның өзінен кіші туысқанына қамқорлық
Баланы бақылау тек қана ата-ана тарапынан емес, Отбасы
Отбасыда жалғыз бала дараланып, жеке өспес үшін ата-анасы
Бір айта кететін жай, бала өз бетімен жұмыс
ана-ана тарапынан сенімділікке ауысады. Осындай тәрбие арқылы бала
2.3 Қазақ отбасы тәрбиесіндегі мәдени құндылықтар.
Әр халықтың өзіндік ерекшелігіне қарай отьасы тәрбиесінде де
Белгілі ғалым Я.И. Ханбиков: «халықтың империкалық білімдер
Ал, Г.Н.Филоновтың : « белгілі бір халық белгілі
Әр халықтың бала тәрбиесіндегі өзіндік ерекшеліктері рқылы
Қазақ отбасы тәрбиесінің өзіне тән ерекшеліктері оның
Қазақ отбасында дене ,еңбек, ақыл ой, адамгершілік, экалогиялық,
Қазақ халқы еңбекті бүкіл тәрбие жүйесінің күре тамыры
Қазақ отбасы баланы қоғамның моральдық нормасын орындауға
Сондай ақ, қазақ отбасында адам зиялылығының негізі ақыл
Тәрбиенің басқа салаларымен тығыз байланысты тәрбиенің түрі экономикалық
Қазақ халқы ежелден ұл бала мен қыз
Қазақ отбасында балаға тіл шығып, анық сойлей бастаған
Сонымен қорыта елгенде, қазақ отбасы тәрбиесіндегі мәдени құндылықтары
1.Жетілген адам, яғни « Сегіз қырлы, бір сырлы
2 Отанды, халқын, жерін, елін сүю. «Атаңның ұлы
3 Адал, арлы азаматтар тәрбиелеу, яғни «Малым жанымның
4 Отбасы шежіресі «Туыстық қарым қатынас, үш жұрт,
Тәрбие жұмысының нәтижелері .Сонымен, оқушылардың адамгершілігі - тәрбиенің
Зерттеушілер қатынастар жүйесіне әртүрлі компоненттерді кіргізеді. Әрбір қатынас
Н.Е. Щуркова, А.П. Сейтешев жеке тұлғаның қасиеттерін құндылық
Тұлғалық қасиетін дамыту үшін – ол түрлі сала
Тәрбие әдістері бұл тәрбие көздеген мақсатқа жетудің жолдары,
Этикалық тақырыптағы әңгіме инабаттық мазмұнға негізделген деректер мен
- Білім көзі
-Тұлғаның адамгершілік сапаларын басқалардың имандылық қасиеттеріен толықтырады
-Тәрбиелік ұнамды үлгі өнегені өрнек ретінде ұсынады.
Әдептілік әңгіме тиімділігі келесі шарттарға байланысты:
Әңгіме оқушылардың әлеуметтік тәжірибесіне сәйкес болу керек. Ол
Әңгіме көрнекілік әдісін бірге қолдану арқылы жүргізіледі яғни
Әдептілік әңгіме өткізу шін қолайлы үй жай және
Қоршаған жай жағдайлардың әсемдігі мен ондағы дүние заттары,
Әңгіменің әсері кәсіптік дайындыққа байланысты. Ебедейсіз дөрекі тілді
Әңгіме мазмұны тындаушыларды еліктіруі шарт. Одан алған әсер
Ұғындыру тәрбиеленушілерге эмоционал сөздік ықпал жасау әдісі. Бұл
Әдептілік сұхбаты екі тарап өкілдері тәрбиші мен тәрбиеленуші
Үлгі өнеге өте әсерлі тәрбие әдісі. Бұл әдіс
Сонымен сана қалыптастыру әдістері тұлғаның ізгілену тәрбисінде маңызды
Ғылыми дүниетаным тәрбиесі
Дүниетаным негізі әлемді түсіну, яғни қоршаған болмыс жөніндегі
Азаматтық тәрбие
Азаматтық тәрбие мәні кемелденудегі ұрпақты отаншылдық, құқытық, адамгершілік
Азаматтық тәрбие мақсаты әр адамда қоғамның адамгершілік мұраттарын,
Азаматтықтың негізгі элементтері мемлекет және басқа азаматтарды
3 Тәжірибелік бөлім
Оқушы тұлғасын қалыптастырудағы ата ананың рөлі атты курстық
Тәжірибелік жұмыста тек қана теорияға жүгіну емес, сонымен
Осы құрылымдарды анықтап алғаннан кейін, практикалық жұмысқа көшеміз.
Практикалық жұмыстың нәтижесі, теорияға сәйкес зерттеу болжамымен тура,
Менің зерттеуге алған объекті дәлірек айтқанда, Павлодар қаласының
Зерттеуге алынған сынып оқушылары практикалық жұмыстың нәтижесін дұрыс
1. Анықтаушы:
Берілген сыныпта 3 деңгейлі оқушылар оқиды:
1 деңгей: тәртіпті, парасатты, оқуда үздік, байсалды кіші
2 деңгей:оқу үлгерімі жақсы, тәртіптері орташа, яғни жақсы
3 деңгей: оқуда үлгерімі төмен, тәртіптері нашар балалар.
Бұл алынған сынып оқушыларының тиімділігі осы аралас деңгейлі
Зерттеуге алынған сыныпта 15 оқушы бар. Олардың жартысынан
1 кесте Тұлғалық қасиеттің даму көрсетікіші
Аты жөні Зерттеуге дейінгі оқушының қабылдау ерекшеліктері Арнайы
1. Алдабергенов А. Жоғары Жоғары
2. Алпыспаев Р. Орташа Орташа
3. Аршоков В. Төмен Жоғары
4. Алдабергенов Р. Төмен Орташа
5. Алпысбаев Н. Жоғары Орташа
6. Ахмадиева Р. Жоғары Орташа
7. Ақсақбаева Г. Жоғары Жоғары
8. Аубакирова С. Жоғары Орташа
9. Байимбетова С. Жоғары Орташа
10. Баймагамбетова Р. Орташа Жоғары
11. Байтанова Т. Орташа Жоғары
12. Ергазина О. Орташа Орташа
13. Дүйсенбек К. Орташа Жоғары
14. Жаксалыкова Р. Орташа Орташа
2. Бақылау
Оқуға енжар, тәртібі нашар, отбасы тәрбиесіне көнбейтін, жағымсыз
Осындай дәрежеге жету себептерінің өзі отбасыда сол бала
Баланың әрбір ісіне мән беру керек. Бала ісі
Отбасыда баланың әрбір ісіне мән бергенде, жақсы ісін
Отбасыда баланың өз ісін өзіне бағалатуға дағдыландыру керек.
Отбасыда балаға орынсыз ұзақ, шұбалаңқы ақыл айта беру
Бала ісіндегі кездейсоқ болған бір сәтсіздікті қазбалай бермей,
Бала уақытының көбін далада өткізсе, ондай балаға ерекше
Сонымен «қиын» балаға айналдыратын негізгі себептер не?
Ата – ана тарапынан бақылаудың болмауы, отбасыда біріңғай
Сонда отбасы тәрбиесіндегі қателіктерден сақтау – бала тәрбиесін
Отбасы педагогикалық білімдерін бала тәрбиесіне дұрыс қолдана білу
Кейбір ата- аналар өздерінің бала тәрбиесіндегі енжарлығын ақтайды.
миының морфофизиологиялық қасиеттерді қалыптастырып үлгермеген балаларға Менделеев кестесін
Кейде бала мен ата – ана арасында қайшылық
Отбасыда балалардың бос уақыттарын дұрыс демала білуге ұйымдастырудың
Баланың бос уақытында таза ауада серуендеп, дем алуына
Оқушылардың жазғы демалыстағы күнделікті режімінің мектепте оқып жүрген
Баланың жазғы демалыста уақытының біразын көркем әдеиетті оқуға
а) үй тапсырмаларын уақытында орындауына;
б) үй жұмыстарына көмектесуіне;
в) дұрыс демалуына;
г) көркем шығармаларына, уақытын босқа өткізбеуіне мән беріледі.
Баланың алдында ағасының, не апасының беделін әрдайым сақтап
Кейде ағасы не апасын ата-анасына жамандаса, балаға ондай
Отбасыда ата-ана ересек адамның өзінен кіші туысқанына қамқорлық
Баланы бақылау тек қана ата-ана тарапынан емес, Отбасы
Отбасыда жалғыз бала дараланып, жеке өспес үшін ата-анасы
2- кесте Отбасының тәрбиелік мүмкіндігінің диагностикалық картасы
О.т мүмкін –ң
құрауыштары Тәрбиелік мүмкіндіктің даму денгейінің сипаттамасы.
Төмен(Т) Орташа (О) Жоғары(Ж)
1 2 3
Тәрбиенің мақсаты мен міндеттерін түсінуі
О.т. мақсат, міндеттері жоқ болуы Тәрбиенің мақсат міндеттері
Психалогиялық мәдениет деңгейі
Психалогиялық педагогикалық білім деігейі төмен.Педагогикалық оқуларға бірнеше мәрте
Пед-псих. Даярлығы жаксы.Тәрбиеге қатысты өз білімін көтерумен айналысады.
Тәрбие әдісі мен құралдарын өмірде қолдана білу мүмкіндігі.
Тәрбие әдістері мен құралдарын мақсатты түрде қолдана алмайды.
Бала тәрбиесі үшін ата ананың жауапкершілік деңгейі
Бала тәрбиесіне жауапкершілігі жеткіліксіз, кейде мүлдемжоқ.Үйде талптар қоймайды,
Отбасындағы қарым –қатынас сипаты немесе стилі
Отбасындағы қарым –қатынас жағымсыз,кейде адамгершілікке жат сипатты( ішетін,төбелесетін)
Ата –ана беделі мен өнегесінің боуы
Ата –ананың бір немесе екеуі де бала тұлғасына
Отбасы мен мектептің бала тәрбиесіндегі бірлігі
Бірлік мүлдем жоқ. Мектеппен бірлік жекелеген жағдайларда бар.Көбіне
3 кесте
Ата- ананың аты-жөні. Құрауыштар денгейі.
1 2 3 4 5 6 7
1.Алдабергенов А ж ж о ж ж ж
2. Алпыспаев Р. о о ж ж о
3. Аршоков В т т о т т
4.Алдабергенов Р. ж ж ж о о ж
5.Алпыспаев Н. т т о т т о
6.Ахмадиев Р. о о ж ж о ж
7Ақсақбаев Г. ж
8.Байимбетова С. т т о о т ж
9.Баймағамбетов Р. О
10.Ерғазина О. т о о ж т о
11.Дүйсеенбек К. О ж о о ж ж
12.Жаксылыкова Р. о о о ж ж ж
13.Маманбаева С. Т о т т о о
14.Тулегенов Д. ж ж ж о о ж
15.Талдыбергенов М. о ж ж о ж о
Сонымен қорытындылай келе жоғарыда ерекше мән берген отбасының
Отбасы- сапасы жоғарыдағыдай бірқатар өлшемдерді анықталатын, бала өмірі
Сонымен қорыта келгенде, мұндай күрделі міндетті жүзеге асыру
Зерттеу қорытындысы бойынша екі баланың отбасылық жағдайы төмен
Қорытынды
Менің «Оқушы тұлғасын қалыптастырудағы ата ананың рөлі »
Ұлы орыс педагогы Константин Дмитриевич Ушинский (1824-1870):
Рим ойшылы, Анэций Боэций (б.з.д. 524-480) : “Шәкірт
Отбасының адмгершілік бағыттылығында оның беделді мүшелерінің, әсіресе, ата
Демек, отбасылық тәрбиелік күш қуаты үш түрлі құрауыштардан:
Қолданылған әдебиеттер тізімі
Атмамбетова Б. Балаларды семьяда адамгершілікке тәрбиелеудің кейбір мәселелері
2. Ұзақбаева С. «Тамыры терең тәрбие», 1995 жыл
3. Қоянбаев Ж.Б., Қоянбаев Р.М., «Педагогика», 2000 жыл.
4. Табылдиев А. , «Қазақ этнопедагогикасы», «Санат»баспасөзі, Алматы
5. Қалиұлы Арғазы, «Қазақ энциклопедиясының теориялық негіздері», 1989
6. В.П.Груздев, Педагогика, 1997,.Москва
7. Журавлев В.М., Педагогика в системе наук о
8. Коджаспирова Г.М., Педагогика: Студенттерге арналған оқулық, М.,
9. Савин Н.В., Педагогика, окулык, 2001-«Просвещение», 2001
10. Лында А.С., «Педагогика», Высшая школа, 1973
11. А.Е.Дмитриева «Педагогика», М., Просвещение, 1985
12. Лихачев Б.Т., Педагогика, 2003
13. Әбдіразақов Е. Адамгершілік, имандылық тәрбиесі. – Шымкент
14. Бержанов Қ., С.Мусин Педагогика тарихы, Мектеп,1984
15. Сейтқалиев К. Тәрбие теориясы, Алматы – 1989
16. Фролова Г. – Организация и методика клубной
17. Сабыров Т. Оқыту теориясының негіздері – Алматы,
18. Радченко И. НОТ учителя – М.,1992
19. Сабыров Т.С. Ақыл ой тәрбиесі 1992 жыл
20. Планирование вспитательной работы Методические рекомендации классным руководителям
21. Сапаргалиев Г. Оқушыларға праволық тәрбие беру туралы.
22. Толеубеков А.Р. Адамгершілік тәрбиесінің негіздері. Алматы. 1991
23. Ұзақбаева С. Балаларға эстетикалық және экономикалық тәрбие
24. Сабақ беру тиімділігін арттыру Б.Сманов 1989 жыл
25. Поташкин М. Об анализе воспитательной работы. Народное
26. Әбиев Ж. С.Бабаев Педагогика, Алматы 2004 жыл
27. Н.В.Савин Педагогика Алматы 1983 жыл
28. Ильясова А. Класс жетекшісінің жүргізетін тәрбие жұмысының
29. Шешенханова М. Мектеп басқарудың демократиялық алғышарттары //
30. Ушинский К. Адам – тәрбие нысанасы Таңдамалы
31. Сухомлинский В. Балаларға жүрек жылуы. Алматы
6






Скачать


zharar.kz