Электронды басылымдар

Скачать



МАЗМҰНЫ
ҚЫСҚАРТЫЛҒАН СӨЗДЕР ТІЗІМІ.........................................................................3
КІРІСПЕ .......................................................................................................................4
1 ЭЛЕКТРОНДЫҚ ОҚУЛЫҚ БАСЫЛЫМЫ(ЭОБ)...............................................7
1.1 ЭОБ түсінігі және олардың классификациясы..............................................7
1.2 Дистанциялық білім беру және кредиттік технологиямен оқыту...............10
1.3 Қазақстан республикасының электрондық оқулық басылымдары
туралы мемлекеттік стандарты............................................................................13
1.4 Оқытуға арналған программалық құралдарды шығару және тираждау
туралы жеке және заңды тұлғаларды лицензиялау ережесі.............................21
2 ЭЛЕКТРОНДЫҚ ОҚУЛЫҚ БАСЫЛЫМЫНЫҢ
БАҒДАРЛАМАЛЫҚ ПЛАТФОРМАСЫ.......................................................... .33
2.1 HTML бағдарламалау тілі..............................................................................33
2.1.1 MicrosoftFrontPage 2003 V4.0................................................................35
2.1.2 Мәтінмен жұмыс....................................................................................50
2.1.3 Сілтеме және оны құру ........................................................................53
2.1.4Түсті басқару...................................................................54
2.2 Macromedia Flash MX 2004 V 7.0...................................................................55
3 КОМПЬЮТЕРЛІК ҮЛГІЛЕУ ПӘНІ БОЙЫНША ЭЛЕКТРОНДЫҚ
ОҚУЛЫҚ БАСЫЛЫМЫ…...................................................................................61
3.1 Электрондық оқулықтың құрылымы................................................................61
ҚОРЫТЫНДЫ..........................................................................................................66
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ..............................................................69
ҚОСЫМША..............................................................................................................70
ҚЫСҚАРТЫЛҒАН СӨЗДЕР ТІЗІМІ
ЭО – электрондық оқулық
ЭОБ - электрондық оқу басылымы
ОАПҚ - оқуға арналған программалық құралдар
СК - сарапшылық кеңеспен
ЖОО - жоғарғы оқу орындары
ҚР ОАО - Қазақстан Республикасының орталық атқарушы орган
ОӘК - оқу әдістемелік кешен
МЖМБС - Мемлекеттік жалпыға міндетті білім стандарты
БҒМ – Білім - ғылым министрлігі
СӨЖ - Студенттің өзіндік жұмысы
ОСӨЖ– Оқытушының студентпен өзіндік жұмысы
КІРІСПЕ
Қазіргі таңда еліміздің жоғары оқу орындарында кредиттік оқыту технологиясының
Оқу курстарының құрылымы өзгеріске ұшырап, дәрістік сағаттар азайды, негізгі
Электрондық оқыту жүйесі рецептивті және интерактивті болып екіге бөлінеді.
Аудиториялық және аудиториядан тыс өздік жұмыстарда да кеңінен қолданыс
Кредиттік оқыту жүйесінде электрондық оқулықтардың студенттерге өздігінен білім алу
Қазіргі кезде оқу пәндері бойынша түрлі сапалы электрондық оқулықтар
Электрондық басылым – программалық басқару құралдары мен құжаттамалары бар
Электрондық оқу басылымы – оқытуды және білім бақылауды автоматтандыруға
Электрондық оқулық – құрамында оқу курсының немесе оның бөлімінің
Компьютерлік үлгілеу электрондық оқу басылымына жатады. Ол гипертекст түріндегі,
Электронды оқу басылымын жасау үшін алдымен оның құрылымы анықталды
Сабақ бірнеше міндетті оқыту элементтерінен: теориялық материал, мысалдар, тапсырмалар,
Таңдап алынған теориялық материалдар дені орыс тілінде болғандықтан
Графика, аудио және видео оқыту элементтері оқу курсында оқытылатын
Автоматтандырылған оқыту бағдарламасынсыз қолдану деңгейлік саралап оқыту мен оқытуды
1 ЭЛЕКТРОНДЫҚ ОҚУЛЫҚТАР БАСЫЛЫМЫ
ЭОБ түсінігі және олардың классификациясы
Оқушылардың оқу кезінде бағдарламалармен жұмыс істеу ерекшеліктері классификацияға негіз
жаттықтыратын және бақылайтын;
имитационды және модельдейтін;
дамытатын ойындар.
Бірінші типтік бағдарламалар (жаттықтыратын) және икемді бекітуге арналған. Теориялық
Екінші типті программалар оқушыларға оқуға теориялық материалды береді. Бұл
Программалық оқудың басты элементті программа болып келеді. Оқушы орындайтын
Сызықты программалық оқу. Негізін салушы АҚШ гарвард университетінің психология
дидактикалық материал қадам деп аталатын елеусіз мөлшерлерге бөлініп, сәйкесінше
программаның бөлек тізімінде болатын сұрақтар оқушының қызышылуғын жоғалтпау үшін
оқушылар сұрақтарға өздері жауап береді, ол үшін қажетті ақпаратты
оқу кезінде оқушыларға жауаптарының дұрыс еместігін бірден айтады;
оқушылардың барлығы програманың барлық бөлімдерін кезектеп өтеді, бірақ әр
Тармақталған программа. Тармақталған программалау концепциясының авторы – Норман А.Кроудер.
Программалық оқытудың алгоритмдері деп аталатын жетекші типті, ұйымдастыратын программалардың
Тізбекті – дайындайтын алгоритмі. Тапсырманың алғашқы элементті жеңілірек, ол
Параллель – дайындайтын алгоритмі. Тапсырманың алғашқы элементтері бір -
Тізбекті – түзетуші алгоритмі. Тапсырманың алғашқы элементтері күрделі, ал
Параллель – түзету алгоритмі. Оқушыға жоғары деңгейдегі комплексті элемент
Тасымалдау алгоритмі. Екі A(N) және B(N) массивтері қарастырылады. Олардың
Аналитикалық алгоритм. A(N) элементтері беріледі. Олардың әрқайсысының В(К) кластарының
Синтездеу алгоритмі. A(N) массивінің элементтері ішкі топтарға бөлінеді. Оқушының
Реттеу алгоритмі. A(N) массивінің элементтерін көрсетілген В(К) критериясы бойынша
Көпшілік инструментальді жүйелер оқытушыға әр түрлі жауаптары бар үйрететін
Таңдамалы жауап. Оқушыға тапсырма және дайын жауаптар тізімі ұсынылады.
Тапсырманың мұндай варианты машина үшін өте ыңғайлы, себебі ЭЕМ
Дұрыс жауапты ойлап табу мүмкіндігін азайту әдістері:
мағынасы бойынша ұқсас сұрақтарды әр түрлі формада қайталау;
таңдайтын элементтердің санын көбейту (бес жауаптан дұрысын табу ықтималдығы
дұрыс жауаптар санын екіге немесе бірнеше жұпқа өсіру. Тапсырмалардың
жеке – құрастырылатын жауап. Бұл типтегі тапсырмалар таңдамалы жауап
Бұл форма заңдардың, теоремалардың, стандарттың формулалардың және т.с.с. анықтамаларын
Бос – құрастырылатын жауап. Автоматты оқу мен бақылау үшін
Эталонда бос орынды қосқан кезде символдар саны 80-нен аспау
Сонымен курс авторы берілген жауабына байланысты оқушыға ұсынылатын кадрларды
Қазіргі инструментальды жүйелерде оқушының жауабын эталон бойынша салыструдың әр
Кілттік сөз бойынша талдау. Талдаудың бұл әдісі барынша қарапайым
Кілтті сөзді қолдануға жақсы қортындыға жетуге болады. Бірақ бұл
Синтаксистік талдау. Мұнда оқушының жауабының жеке өңделген символдары қолданылады.
Оқушының курсты оқу кезінде, жауаптың мағынасын нақтылы беру шетімен
Бұл жағдайда синтаксистік талдау әдісінде оқушының жауабын біртіндеп өңдеуге
Жауап эталонына енгізілген өңдеу символдары (арнайы символдар) эталонмен салыстру
Логикалық талдау. Талдаудың логикалық жауапты бос – құрастыру формасында
Талдаудың бұл әдісінің кілттік сөз бойынша талдау әдісінен негізгі
Бұл әрекеттің мақсаты – оқушының жауабының қажетсіз толық берілгенін
Мұндай программалардың кемшіліктері:
программамен жұмыс істеу барысында мотивацияны төмендету;
программамен жұмыс істеу процесіндегі немқұрайлыққа байланысты білімде «бос орын»
оқу диалогын құрудағы қиындық және күрделік.
Бұл программаларды программалау тілдерінде құрудың өте күрделілігіне байланысты және
Дистанциялық білім беру және кредиттік технологиямен оқыту
Дистанциялық білім беру – бұл берілген бір мақсатқа бағытталған
Дистанциялық оқыту процессі өте қарапайым көрсетіледі: компьютерлік желілер арқылы
Дистанциялық оқыту жаңа ақпараттық технологиялардың және автоматтандырылған жүйелерінің негізделген
Сонымен қатар дистанциялық оқыту дәстүрлі сырттай оқумен салыстырғанда бір
дистанциялық оқуту оқушы және мұғалім арасында диалогты ұйымдастыруға мүмкіндік
дистанциялық оқыту кезінде білім беру процесстің негізінде бір мақсатқа
адекватті оқулықтардың негізінде оқу процессін тиімді басқару қазіргі заман
дистанциялық оқыту оқушының мүмкіндіктерін және білім алу мақсаттарын, жеке
дистанциялық оқытуда бірлескен студентік жұмыс жеңіл түрде ұйымдастырылады: конференциялар,
дистанциялық оқыту оқушыға өзінің оқу уақыттың және оқитын жерін
дистанциялық оқу орын ауыстыруды, күшті жұмсауды, минимумге келтіреді.
Дистанциялық оқытудың негізгі субъектілері болып оқытушы, тьютор және оқушы
Оқытушы оқу процессіндегі басты ұйымдастырушысы. Ол дистанциялық оқу курстарын
Тьюторлар – бұл оқу процессінің технологиясын және оқу методикасын
Дистанциялық оқудан негізгі арақатынас off-line-технологиялар көмегімен жүзеге асырылады. Электронды
Қазіргі кезде оқу ақпаратпен ауысу технологиялардың негізгі түрлерін келтірейік:
Электронды пошта. Электронді пошта дистанциялық оқу субъектілерінің арасында ақпаратпен
Телеконференциялар. Телеконференциялар электронды пошта түрде немесе нақты уақыт режімінде
WWW-орта. Web-орта барлық желілік қорлардық түрлерін және олардың кез
Видео-конференцті байланыс жүйесі. Дистанциялық оқуда Видео-конференцті байланыс оқытушы және
Қазақстан республикасының электрондық оқу басылымдары туралы мемлекеттік стандарты
Қолдану саласы. Осы мемлекеттік стандарт электрондық оқу басылымдарының жалпы
Стандарт авторлық ұйыммен, электрондық оқу басылым бойынша эксперттік кеңестер
Нормативтік сілтемелер. Осы мемлекеттік стандартта мынадай стандарттарға сілтемелер бар:
ГОСТ 7.4-95. СИБИД. Басылымдар. Шығу мәліметтері.
ГОСТ 7.9-95 (ИСО 214-76). СИБИД. Реферат және андатпа. Жалпы
ГОСТ 7.82-2001. СИБИД. Библиографиялық жазылу. Электрондық ресурстардың библиографиялық сипаттамасы.
ГОСТ 7.83-2001. СИБИД. Электронды басылымдар. Негізгі шығулар мен шығу
ҚР СТ 34.014.-2002. Ақпараттық технология. Автоматтандырылған жүйелерге арналған стандарттар
ҚР СT 1087-2002. Программалық құжаттардың бірыңғай жүйесі. Пайдаланушының басқармасы.
ҚР МЖМБС 34.001.-2004. Қазақстан Республикасының Мемлекеттік жалпыға міндетті білім
Анықтамалар. Осы мемлекеттік стандартта терминдер және анықтамалар ҚР СТ
Білім алушы – мақсаты оқу материалын оқып-үйрену және білімін
Оқу курсы – мемлекеттiк жалпыға мiндеттi бiлiм беру стандартына
Оқыту траекториясы – бір электрондық оқу басылымындағы оқыту бірліктерінің
Электрондық басылым – программалық басқару құралдары мен құжаттамалары бар
Электрондық оқу басылымы – оқытуды және білім бақылауды автоматтандыруға
Электрондық оқулық – құрамында оқу курсының немесе оның бөлімінің
Электрондық оқу құралы – құрамында оқу курсының ең маңызды
Қысқартулар:
ЭБ- электрондық басылым;
ЭОБ- электрондық оқу басылымы;
Электрондық оқу басылымына қойылатын жалпы талаптар ЭОБ-ның объектісі ғылыми
ЭОБ анықтамалық және басқарушы ақпаратты қамту керек, және қолданушының
ЭОБ әртүрлі мамандықтар үшін олардың типтік оқу жоспарлары мен
ЭОБ-да интерфейс көрнекті, түсінікті, бірмәнді және қолданушы қате іс-әрекеттер
ЭОБ-да имитациалық компьютерлiк моделдер оқылатын объектiлер, үрдістер мен құбылыстардың
ЭОБ қалай жабық, солай ашық ортада қолданылу мүмкіндіктеріне ие
ЭОБ қосымша программалық құралдарды талап етпейтін операциялық жүйенің версиясын
ЭОБ тұрақсыздандыру әрекеттер болмағанда (электр өшуі, операциялық жүйенің істен
ЭОБ қолдану процесінде ЭОБ-ға қажет өзгерістер мен кемшіліктерді енгізудің
Тақырптамада ЭОБ-ның құрылымы мен барлық семантикалық оқу бірліктерінің аттары
Мазмұнында ЭОБ-ның мақсаттары және есептеріне қатысты және сол арқылы
Утилиттер пайдаланушыларды тіркеу, статистикалық деректерді шығару, мазмұнды қарау, оқу
«Көмекшi» элементi ЭОБ-ның жұмысын басқару бойынша ақпарат және ЭОБ-ның
ЭОБ-ның функцияларына қойылатын талап тар
ЭОБ-мен жұмыс жасау үшiн келесi функциялар асырылу керек: пайдаланушының
Пайдаланушының тiркелу функциясы ЭОБ-да пайдаланушы туралы берiлгендердi енгізу, өзгерту
Берiлгендердi қорғау функциясы контент бүтiндiгi мен ЭОБ-дағы әртүрлi материалдарға
Навигация функциясы ЭОБ бойынша алға және артқа қозғалудың мүмкіндігін
Қарау функциясы тапсырмаларды орындауды, сұрақтарға жауап беруді және білімді
Оқыту траекториясын анықтау функциясы қолмен, тесттік немесе толық таңдау
Қолмен таңдау ЭОБ-ның мазмұнындағы сабақтарды нөмiрлерiн белгiлеу арқылы оқытылатын
Тесттік таңдау ЭОБ-дағы оқу материалының барлық көлемi бойынша тестiлеген
Толық таңдау автоматты түрде оқу траекториясына барлық ЭОБ-ң сабақтарын
Оқу және білімді тексеру функциясы теориялық материалды оқу, тапсырманың
Тестілеу функциясы нәтижелерді тіркеу және тіркемей мүмкіндіктерімен ЭОБ және
Статистикалық есеп функциясы білім алушының берілген оқыту бірлігін меңгеру
Электрондық оқу басылымының мазмұнына қойылатын талаптар. Сабақ минималды синтактикалық,
Теория таңдап алынған оқу курсы бойынша мазмұны түсінікті, нақты,
Мысалдар теорияның жеке маңызды аспектерiн, жаттығуды орындау, есептi шешу,
Тапсырмалар оқытылатын объекттер, үрдістер мен құбылыстарының iшкi байланысын анықтауға,
Сұрақ-жауаптар бiлiмдi меңгеру үшiн және практикалық жұмыстарды орындау машықтарын
Тесттерде сұрақтар және арасында бiр дұрыс және бiрнеше дұрыс
Анықтамалық оқу материалына қатысты және жаттығуларды орындау, есептердi шешу
Графика, аудио және видео оқу курсында оқытылатын объекттер, үрдістер
Электрондық оқу басылымының оқыту элементтеріне қойылатын талаптар:
Оқыту элементтерiне «Теория», «Мысалдар», «Тапсырмалар», «Сұрақтар», «Тестілер», «Тезаурус», «Анықтамалық»,
Оқыту элементі «Теория» оқылатын сабақтың теориялық материалдарының гипермәтiндi сипаттауына
Оқыту элементі «Мысалдар» мысалдардың сипаттамасына қол жеткізуге мүмкіндік беру
Оқыту элементі «Тапсырмалар» оқытуды басқару элементі жаттығуларға және есептерге,
Оқыту элементі «Сұрақтар» білім бақылау элементі ағымды сабақ бойынша
Оқыту элементі «Тесттер» білім бақылау элементі оқытудың ағымды бірлігі
сабақ деңгейінде – білімнің ағымды бақылауы;
ЭОБ-ы деңгейінде – білімнің қорытынды бақылауы.
«Тезаурус» оқытуды басқару элементi ЭОБ-да кездесетін және олардың анықтамаларына
«Анықтамалық» оқытуды басқару элементi ағымды сабақ бойынша анықтамалыққа мүмкіндік
«Графика», «Аудио» және «Видео» оқытуды басқару элементтерi қосымша дидактикалық
«Графика» оқытуды басқару элементi схемаларға, сызуларға, суреттерге, фотосуреттерге және
«Аудио» оқытуды басқару элементi оқылатын сабаққа қатысты негiзгi ұғымдарды,
«Видео» оқытуды басқару элементi оқылатын сабаққа қатысты объектiлердің, үрдістер
Электрондық оқу басылымды рәсімдеуге қойылатын талаптар.ЭОБ-ның рәсімделуі оқу материалын
Мәтіннің шрифті эргономикалық сипаттаудың шектеулерін ескере отырып таңдалыну керек.
ЭОБ-дағы түстер ақпаратты жақсы және шаршамай қабылдауды қамтамасыз және
ЭОБ-ның мақсаты мен міндеттеріне қатысты негізгі мазмұны назардың ортасында
ЭОБ-дағы графика оқытудан алаңдатпай, оқу материалды жеңіл меңгеруге көмектесу
ЭОБ-ң басқару элементтері білім алушының назарын негізгі оқу материалынан
Ашық ортада шығарылған ЭОБ-дар үшін графикалық объекттердің және аудио-видео
ЭОБ–да көрсетілу жылдамдығы өте дәл болуды талап ететін кез
ЭОБ-да түстердің мәні тұрақты және түстер спектріне сәйкес болу
Электрондық оқу басылымының құжаттамаларына қойылатын талаптар:
ЭОБ-да программалық құжаттаманың бірыңғай жүйесі бойынша мемлекеттік стандартқа сәйкестендірілген
ЭОБ құжаттамаларында қондырғыны орнату және онымен жұмыс істеу нұсқасы,
Қондырғыны орнату және онымен жұмыс істеу нұсқаларында ЭОБ-да қондыру
Пайдаланушы үшін нұсқа құрамында жалпыға бірдей бөлімдер және жұмыс
Нұсқау – мазмұны нақты оқыту мазмұнына жатады, онда барлық
Қосымша құжаттар білім алушының оқушының сабақта жұмыс істеу кезінде
Басқа көздер пайдаланушы нұсқауларында басқа материалға сілтемелер болып табылады.
Шығу мәліметтерінің орналасуы және құрамы. ЭОБ-да шығу мәліметтерінің орналасуы
ЭОБ-ғы шығу мәліметтерінің негізгі элементтері:
тақырып;
тақырып үстіндегі деректер;
авторлар туралы мәліметтер;
шығу деректері;
классификациялық индекстер;
авторлық құқықты қорғау белгісі;
штрих кодтары;
тақырып астындағы деректер;
басу деректері;
жүйелік талаптар;
мемлекеттік тіркеу нөмірі;
библиография;
андатпа.
Тақырып, тақырып үстіндегі деректер, автордың аты, шығу деректері, классификациялық
ЭОБ-ның түріне байланысты тақырып астындағы деректер өз қатарына: тақырыпты
Электрондық басылымға мемлекеттік тіркеу номері белгіленген мемлекеттік ұйыммен беріледі.
Басылым шығарушы өзінің қалауынша басылымның маңызды ерекшеліктерін көрсететін ЭОБ
Электрондық басылымдарда өзіне ұқсас баспа басылымдарына сәйкес меншікті шығу
Мемлекеттік емес тілде шығатын ЭОБ-да авторлар аттарынан басқа шығу
Шығу мәліметтерін орналастыратын негізгі орын титул болып табылады. Титул
Локальдық ЭОБ-да шығу мәліметтері электрондық басылымның рәсімделінуінің келесі элементтерінде
электрондық тасушыларда тікелей орналасқан этикеткада;
бірінші буманың алдыңғы, ішкі және артқы беттерінде (электрондық құжатты
екінші буманың алдынғы, артқы және бүйір жақтарында (бірінші рет
Оқуға арналған программалық құралдарды мемлекеттік сараптауды ұйымдастыру және жүргізу
Жалпы жағдайлар. Осы құжат оқуға арналған программалық құралдардың (ОАПҚ-ның)
ОАПҚ-ны басып шығарудың құрал-сайманы ретінде Қазақстан Республикасының орталық атқарушы
ОАПҚ-ға грифті беру рәсімі екі кезеңде іске асырылады: Бірінші
Сертификат беру және Қазақстан Республикасының мемлекеттік өкіл органының кепілдеме
ОАПҚ бойынша СК-нің төрағасының атына авторлар ұжымының арызы;
авторлар ұжымының немесе ұйымның жетекшісінің қолы қойылған ОАПҚ-ны
ОАПҚ және пайдаланушыға арналған құжаттаманың толық комплекті 3 данада;
жұмыстың Қазақстан Республикасының авторлар құқығы бойынша Агенттікте тіркелуі туралы
екі сыртқы рецензия:
жоғарғы оқу орындары (ЖОО) үшін – ОАПҚ-ны қолданатын ЖОО-лардың
білім беретін басқа мекемеде, ғылыми, жоба немесе өндірістік
Қазақстан Республикасы халықтарының тілдерінде дайындалған ОАПҚ үшін Қазақстан Республикасының
Рецензияларда ОАПҚ-ның жан-жақты және әділ бағасы, әдістемелік құндылығы
Тұрақты қайта өңделген немесе толықтырылған ОАПҚ-ларға кепілдеме грифтер осы
ҚР ОАО ОАПҚ-ға гриф бергеннен және ОАПҚ басылып шығарылғаннан
Сараптаманың мазмұны. ОАПҚ-ның Мемлекеттік сараптамасы – бұл ҚР ОАО-мен
ОАПҚ-ның Мемлекеттік сараптамасының мақсаты - келесі мәселелерді анықтау:
ОАПҚ-ның белгілі бір статусқа (мультимедиялық оқытушы программа, электрондық оқулық,
ОАПҚ-ның жалпы тұтас мазмұны және оның жеке құрауыштарының мазмұны
автор құқығының орындалуы, яғни ОАПҚ-ның мазмұнында басқалардың өзіндік жұмыстарын
техникалық орындалу сапасы, көрнекілік, қисындылық, тізбектілік және оқу материалының
ОАПҚ-ға жүргізілген сараптаманың негізінде ҚР ОАО-ның кепілдеме грифтерін беру
Сарапшылық қорытынды ОАПҚ-ны белгілі бір статусқа жатқызады, оның сипаттамаларын
Гриф беру және тағайындау мерзімдері.
Сараптаманың бірінші кезеңін өткізуге бір ай уақыт беріледі, осы
Сараптаманың екінші кезеңінде ОАПҚ бойынша СК-мен бекітілген сарапшылық қорытындының
Компьютерлік техниканың және ақпараттық технологияның шапшаң өзгеруін еске ала
Басқа шарттар. Қажет болған жағдайда ОАПҚ бойынша сарапшылық
ОАПҚ бойынша сарапшылық комиссия қажет болған жағдайда ОАПҚ-ның авторлар
Оқуға арналған программалық құралдар бойынша сарапшылық комиссия туралы ережелер.
ОАПҚ-ның оқу басылымының қай түріне, қандай пәнге және оның
ОАПҚ-ның бастауыш, орта, жоғарғы, жоғарғы оқу орнынан кейінгі білімнің
Барлық программалық өнімнің және оның жеке компоненттерінің көлемдерін және
Әдістемелік құралдардың сапасын анықтау.
Ақпараттың толықтылығын және жаңалығын анықтау;
Техникалық орындаудың сапасын, көрнекілігін, қисындылығын, мазмұндау ретін және материалдың
Міндеттер. Сарапшылық жұмыстарды ОАПҚ бойынша СК-мен бекітілген мерзімде орындау,
ОАПҚ-ны құрастырушылардың авторларлық құқықтарын сақтау, соның ішінде сараптама аяқталғанша
Сарапшылық қорытындыны әзірлеуде ақырғы шешім қабылданғанша сарапшылардың жұмысында құпиялықты
Құқықтар. ОАПҚ-ның авторларымен берілген пікірлерден басқа ОАПҚ бойынша сарапшылық
Жалпы жағдай. Осы ережелер Қазақстан Республикасының білім жүйесінде қолданылатын
ОАПҚ дайындау және басып шығару реті жөніндегі ережелерді авторлық
Осы ережелер мемлекеттік басқару органдарында ОАПҚ бойынша экспертті кеңестер
Ережелер ОАПҚ-ды ашық немесе жабық ларда дайындауды және басып
Оқуға арналған программалық құралдарға жалпы талаптар
ОАПҚ оқу-әдістемелік, дизайн-эргономикалық және техникалық талаптарды қанағаттандыру керек.
Оқу-әдістемелік талаптар пән саласының толық мазмұнын және ОАПҚ-дың әдістемелік
ОАПҚ-на дизайн-эргономикалық талаптар ОАПҚ-дың сапалы мәтін дизайны, дыбыс және
1 – кесте. Дизайн-эргономикалық талаптар
Талаптар аты Талаптар түсінігі
Информациялық тығыздылық ОАПҚ-да оқу ақпаратын ерекшелейтін арнаулы дидактикалық құралдар
Видеоматериалдардың қажеттігі ОАПҚ-да оқылатын курс бойынша лекция, оқу материалдарын
Аудиоматериалдардың шектілігі Ашық қоршаудағы жарық көретін ОАПҚ-да аудио
Графикалық нысандардың оптималдығы ОАПҚ беттерінде графикалық нысандар саны аз,
Мәтіннің аппаратты-программалық оқылымдығы ОАПҚ-да беттерінде мәтін шрифтері әріптерді кодтаудың
Техникалық талаптар. ОАПҚ-дың топтары және көрсеткіштерін анықтау үшін қажет.
2 – кесте. Сапа топтары мен көрсеткіштер аттары
Сапа топтары мен көрсеткіштері аттары Түсіндірме
Сенімділік көрсеткіштері ОАПҚ-дың жарияланған мақсатқа функционалды сәйкестігін және ОАПҚ-дың
Қатаңдық ОАПҚ жарияланған мақсаттарға және техникалық тапсырманың функционалдық талаптарына
Жұмысқабілеттілік ОАПҚ-дың тұрақсыздандыру әсерлері жоқ кезде берілген режимде жұмыс
Орнықтылық ОАПҚ-да орнықсыздандыру әрекеті салдарынан берілген жұмыс
Қорғалғандық ОАПҚ оқу деректеріне рұқсатсыз жету мүмкіншіліктерін болдырмауы керек
Үйлесімдік ОАПҚ-да және құжаттамаларда бірдей нысандар, функциялар, терминдер, анықтамалар,
Тиімділік көрсеткіштер Жүйенің экономикалық, уақыттық және басқа ресурстарын ескере
Жылдамдылық ОАПҚ-дың көрсетілген талаптар орындалатын уақыт аралығында іс
Үнемділік Жүйенің ең аз ресурсымен ОАПҚ-дың жұмыс істеу мүмкіндігі
Технологиялық көрсеткіші ОАПҚ-дағы және құжаттардағы қателерді түзетуге оңайлығын қамтамасыз
Мобилділік ОАПҚ-да ешқандай қосымша шығынсыз жекелі және желілі
2 – кестенің жалғасы
Модикацияланушылық ОАПҚ-ң жұмыс істеу кезінде қажетті өзгертулерді қарапайым енгізу
Модульдік ОАПҚ-да өзара байланысты функционалды модулдер болуы керек
Қайталанушылық ОАПҚ-да типтік жобалық шешімдер мен компоненттер пайдалануы керек
Құрылымдылық ОАПҚ-да өзара байланысты барлық бөліктерді бір тұтас біріктіретін
Ыңғайлылық көрсеткіштері Оқушының оқу сипаты мен біліктілігін ескере отырып
Құжаттамалардың қарапайымдыдылығы ОАПҚ-дан оқытылған құжаттар байланысын сипаттау кезіндегі
Меңгерушілік ОАПҚ өздерінің бүтіндей және жеке бөліктерінің жұмыс істеу
Құжаттамалардың толықтығы ОАПҚ-дың барлық фазаларының толық сипатының болуы
Интерфейс көрсеткіші ОАПҚ мен пайдаланушы арасындағы қатынастың пішімін, әдісін
Гиперсілтеме ОАПҚ-да оқушыны пайдасыз нұсқамалар мен артық қайталаудан
Қыстырма ОАПҚ-да меңгерілген біліммен жаңа көрсетім ұсынған білім
Интерактивтік ОАПҚ-да оқу мақсатына жету үшін оқушы мен компьютер
Мазмұн ОАПҚ-да оқу курсының құрылымы мен көлемін анықтайтын бас
Бағыттаушылық ОАПҚ-да қайталау үшін гипермәтіндік беттерді алға немесе артқа
Жолдастық ОАПҚ-мен қарым-қатынас оқу материалы жазылған тілде болуы қажет
2 – кестенің жалғасы
Сілтеме ОАПҚ-да белгілі сұраққа байланысты білімді қайтадан алғызатын сілтемесі
Автоматтандырылу көрсеткіші ОАПҚ-ң функционалды құрылымын оқушы көзімен қарағанда оқу
Оқытуды автоматтандыру ОАПҚ-да оқу процесі автоматтандырылған болуы керек
Аралық бақылауды автоматтандыру ОАПҚ-да білімді аралық бақылау процесі автоматтандырылған
Тестілеуді автоматтандыру ОАПҚ-да оқу пәні бойынша кешенді тестілеу процесі
Стандарталу көрсіткіші Халықаралық немесе мемлекеттік стандарттарға сәйкестік деңгейін сипаттайды
Құжаттамалардың дұрыстығы ОАПҚ құжаттамалары мемлекеттік «Программалық құжаттамаларының бірегей жүйесі»
Безендірудің дұрыстығы Безендіру (мәтіндерді нөмірлеу, қысқарту, арнайы белгілеулер және
Оқуға арналған программалық құралдардың құрамы. ОАПҚ құрамына енетіндер: сыртқы
Сыртқы бет құрамына аты, автор жайлы мәлімет, басылып шыққан
Андатпада ОАПҚ мақсаты, мәселелері мен қысқаша мазмұны келтірілуі тиіс.
Тақырыптамада ОАПҚ-дың құрылымы мен элементтер құрамын көрсетіледі және ол
Бағыттама ОАПҚ элементтері арасындағы айқын байланысты көрсетеді және ОАПҚ
ОАПҚ-дың мазмұны таңдап алынған аудитория мен бекітілген тақырыпқа сәйкес
Сұрақтар берілген ОАПҚ арқылы білім алу және машықтану үшін
Жауаптар оқушы қорытынды тестілеуге дейін оқу материалының барлық пунктісін
Тапсырмалар оқу курсының материалдарына қатысты есептер мен жаттығулардың түсінікті
Тесттер ағымдағы оқу материалымен қатар жалпы оқу курсы бойынша
Сөздік құрамы ОАПҚ құрамында кездесетін терминдер мен қысқартулар жиынынан
Көмекшіде ОАПҚ жұмысын жүргізу үшін қажетті ақпарат болуы керек
Оқуға арналған программалық құралдарды безендіруге қойылатын талаптар. ОАПҚ–ды дайындау
Мәтін шрифтері эргономикалық сипаттағы шектеулерді есептей отырып таңдалуы керек.
ОАПҚ–да түрлі түстілік ақпаратты жақсы және шаршатпай қабылдауды қамтамасыз
ОАПҚ-дағы графика көмекші мағыналы болуы керек және оқудан алаңдатпай,
Аудиоматериалдарға негізінен тіл саласында дайындық үшін керекті шетел мәтіндері,
Видео материалдарға оқу курсы бойынша бүтіндей немесе оның аса
Оқуға арналған программалық құралдарды баспаға басып шығару реті
ОАПҚ және оны іс жүзінде пайдалану құжаттамалары, ақпаратты электронды
ОАПҚ дайындалу саласын анықтау үшін ОАПҚ мемлекеттік сараптауды ұйымдастыру
ОАПҚ-ды басып басып шығару тексерістен, сараптаудан және мемлекеттік сараптау
ОАПҚ-ды шығару және тираждау бойынша заңды және жеке тұлғаларды
Басып шығарушы ОАПҚ-ы шығару және тираждау бойынша жеке және
Жасаушыға қойылатын талаптар. Жасаушы оқушы өтуге тиісті бүкіл оқу
Жасаушы ретінде ОАПҚ-ды жасау жобасына байланысты конкурстың нәтижесі бойынша
Авторлық ұжымға ғылыми жетекші, пән мамандары және программистер кіреді,
Авторлық топ жұмысын ұйымдастыру – техникалық жағынан қамсыздандыру төмендегі
ҚР БҒМ-ң бюджеттік қаржысынан;
ОАПҚ-ды жасауға өтініш беруші мекемелер мен ұйымдастықтар есебінен;
өзінің қаржысынан, егер авторлық топ жеке қоғамдық бірлестік болса.
ОАПҚ-ны жасауға және тестілеуге керекті авторлық ұжымның өндірістік алаңы
Аппараттық және программалық жабдықтаудың кешені қазіргі кездегі жылдамдық пен
ОАПҚ жасау мен тестілеуге қажетті авторлық ұжымның аппараттық жабдықтары:
Аппараттық жабдықтауға қойылатын минималды талаптар:
компьютерлерде тактылық жиілігі 600 МГц кем емес процесор, көлемі
Ақ-қара принтер минутына А4 қағазбен 12 беттен кем баспауы
Ксерокс минутына А4 қағазбен 16 беттен кем басып шығармайтындай
Сканер мүмкіндігі 300dpi кем болмауы керек;
Цифрлы фотоаппаратпен JPEG форматындағы сапалы цифрлы бейнені алуға болады,
Цифрлы бейнекамера сәйкес сыйымдылыққа байланысты форматтағы бейнені сапалы түрде
ОАПҚ жасау мен тестілеуге қолданатын программалық жабдықтама: ОАПҚ жасау
2 ЭЛЕКТРОНДЫҚ ОҚЫТУ БАСЫЛЫМЫНЫҢ БАҒДАРЛАМАЛЫҚ ПЛАТФОРМАСЫ
2.1 HTML бағдарламалау тілі
Жобаны өңдеу үшін келесідей бағдарламар қолданылды:
HTML (Hyper Text Markup Language) гипермәтін белгісінің тілі
Microsoft Front Page
Macromedia Flash MX 2004 V 7.0.
HTML (HyperText Markup Language) – бұл Web-ортасында гипермәтіндік құжаттарды
Көптеген құжаттар стандартты элементтерді иемденеді, сол сияқты кіріспені,
Сіздің алдыңызда HTML құжатының клиші
жәй HTML мысалы
Бұл бірінші деңгей басы
HTML әлеміне қош келдіңіз
Бұл бірінші параграф
Ал бұл екінші
HTML гипертекст терминдерін қарап отырғандарға тексті шығару әдістерімен
tag (термин, белгіленген, элемент сипаттамасы tag сөзін қолданамыз)
tag басы /сәйкесінше
tag - параграфтарды бөлгіш.
HTML-да tag-u (


Скачать


zharar.kz