МАРКЕТИНГТІК БАСҚАРУ ТЕОРИЯСЫ НАРЫҚТЫҚ
ЖОСПАРЫ
КІРІСПЕ 3
1. МАРКЕТИНГТІҢ ТЕОРИЯСЫ. МАРКЕТИНГТІҢ МӘНІ ЖӘНЕ ҚЫЗМЕТТЕРІ 4
2. КӘСІПОРЫНДЫ (ФИРМА) БАСҚАРУ ЖҮЙЕСІНДЕГІ МАРКЕТИНГТІҢ ОРНЫ. МАРКЕТИНГ
3. МАРКЕТИНГ - НАРЫҚҚА ӘСЕР ЕТЕТІН БЕЛСЕНДІ ЖҮЙЕ.
ҚОРЫТЫНДЫ 20
ҚОЛДАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР 21
КІРІСПЕ
Маркетинг («marketing» — нарықтық қызмет деген ағылшын сөзі)
1. МАРКЕТИНГТІҢ ТЕОРИЯСЫ. МАРКЕТИНГТІҢ МӘНІ ЖӘНЕ ҚЫЗМЕТТЕРІ
Экономикалық әдебиеттерде маркетингтің кептеген анықтамалары кездеседі. Осы анықтамалардың
Маркетинг - казіргі бар және әлеуетті тауарды сатып
Маркетинг — бұл тауарға, қызмет көрсетуге, адамдарды
Маркетинг — бұл кәсіпорын кызметінің сауда-өткізу облысын зерттейтін,
Маркетинг — бүл өзінің түтынушысын іздеуге, оның сүранымын
Казіргі маркетинг теориясы оны баскарудың нарықтық бағыт алуыи
Көркемдеп айтатын болсак, маркетинг — бүл экономиканың, шокенерлік
Маркетингтің үрапы бір сөзбен мынаған сай: «Өндіргенің не
Терминологиялык дау-дамайға және 200-ден астам маркетинг аныктамасының интерпрегаииясына
Жшіпы маркетинг ендірісті баскару мен өнімді өткеруге деген
— әадіріс кызметінің түпкі нәтижесіне жету максаттылығы;
— нарыққа тауар өткерілуін тиімді жасау; бағдарлы-максаттык тәсіл
кешенді көзкараспеи карап, мүнда маркетингтін күрал-жабдыктар жиыіп ығы
— нарыкка нкемделудін тактикасы меіі стратегиясы бірлігін
— кәсіпорын кызметін бір мезгілдік емес, ұзак мерзімді
Осы аталған принциптер негізінде маркетингтің негізгі қызметін айкындауға
Бірінші кызметіне нарықты білу - зерттеу кызметін жаткызамыз.
Бұған — әртүрлі топтағы сатып алушылардың түгынысы мен
Екіішіі қызметі — бұл жарнаманы колдану қызметі. Бүл
Үшінші қызметі — өткізуді ынталандыру қызметін айтамыз. Бүл
Баға саясаты — маркетинг кызметінің ең маңыздысының бірі.
Өткізу саясаты маркетинг кызметі ретінде барлык тауар козғалысы
Нарық жағдайында маркетинг тауарға салыстырмалы калыпты сұраным жасауға
2. КӘСІПОРЫНДЫ (ФИРМА) БАСҚАРУ ЖҮЙЕСІНДЕГІ МАРКЕТИНГТІҢ ОРНЫ. МАРКЕТИНГ
Кәсіпорында (фирмада) маркетингті ендіру — бұл бұрын калыіггаскан
Маркетинг күрылымы - бүл оның мақсаггык бағатының нақты
— иарыкка немі еіідіруге болады? Білімді ме әлде
— өнімді калай өткізген жөн? Тікелей түтынушыға ма
— өнімді іүгынушыға кандай әдіспен козғалту керек? Өткізуді
— баға күрылымынын кандай стратеі иясын жүргізу кажет?
мүмкіндіктері шектеулі көрінуі мүмкін. Бұл кәсіпорынның аддағы келешегін
Өзінің келешегін пайымдау — бүл кімдер үшін өндіру
Қазіргі жағдайда кәсіпорынның жүмысы нарыкты өз сегментін ізлеуден
Сегменттеудің нәтижесі — кәсіпорын өнімінің 60% бастап 80%
Табылған сегмент («қуысы») төмендегідей бағьптармен бағаланады:
— сегменттің сандык параметрі анықталады, яғни оның бір
— ары қарай тандаған сегменттің маңыздылығы анықталады, яғни
— келесі де осы нарық сегмешіғще кәсіпорын жүмысы
— келесі қадамда сегмеғптеудін, негізгі бәсекелестер нарықтын тепе-теңдігін
— ең соңында кәсіпорын мынаны анықтауы керек:
Нәтижесінде кәсіпорын тауар немесе тауарлар тобын өндіру жоспарын
Өнімді жоспарлау процесінде жііңа тауардың нарыкта пайда болуын
Сурет -1. Тауардың циклдык өміршегі
Ендіру фазасы — бүл нарыкта пайда болу кезеңі.
Өсу фазасы — бұл тауардың нарықта мойындалу кезеңі.
Жетілу чразасы — сату көлемінде өсу карқыныныц тұракты
Құлдырау фазасы — бұл сату көлемінін тез төмендеу
Төменгі деңгейде өткізу тұрақтап, ол үзақ уақыт сақталады
Тауардың циклдық өміршендігін бағалаудың негізгі критериі -сатудан түскен
Қазакстан Республикасында маркетинг элеметтерін колданудың жекелеген талпыныстары бар:
Сурет 18-2. Маркетингтіңтұжырымдамасы.
Сонымен маркетингтщ аркдсында кәсілорынның сүранымға және оның сипатына
Маркетинг өндіріс гік түжырымдамасы кәсіпорынның өндірісті үйымдастыру мен
Тауар түжырымдамасы мынаған негізделеді: кәсіпорын үлкен жетістікке жоғарғы
Өткізу түжырымдамасы былай жүзеге асады: енімнің сандык мөлшерінің
Маркетингтің нарыктык тұжырымдамасы кәсіпорынды мынаған сендіреді: нарык сүранымын
Әлеуметтік-этикалык, маркетинг түжырымдамасы нарықтык түжырымдаманы толыктырады. Ол кәсіпорыннан
Стратегиялык маркетинг түжырымдамасы тауар өндірушінін өзінің даму белгісіздіғін
3. МАРКЕТИНГ - НАРЫҚҚА ӘСЕР ЕТЕТІН БЕЛСЕНДІ ЖҮЙЕ.
Енді маркетингтің негізгі типтерін карастырамыз. Оны кәсіпорын (фирма)
Егер көптеген алушылар тауарға аса заукын білдірмесе, онда
Рационалды емес сүраным адам денсаулығы мен өміріне кауіп
Егер тауар ендірушілерде керекті тауар болмаса немесе олар
Егер дайындаушы-кәсіпорын (тұтынушының) ұсынысын тауармен сандық және сапалық
Тиімді сұраным - сұраным деңгейінің онтайлығымен жүзеге асады.
Ретсіз сурапмм деп белгілі уақыт кезендер (күн, апта,
Сапырылған сүраным бағаның көтерілуін күтумен, ақша реформасымен, тапшылыктың
Тым артык сұраным дегеніміз сол, егер оның деңгейі
Баска тауардың сүранымына ол байланысты болса, онда сүраным
Ағымдағы маркетингтік жағдайды бағалауда дайындаушы-кәсіпорын тауар мен қызмет
Сүраным икемді және икемсіз болуы мүмкін.
Икемді сұраным - бүл тауар мен кызмет көрсету
Икемсіз сүраным - бұл тауарға деген бағаның өзгеруіне
Сүранымның жай-күйіне байланысты маркетингтің соған сай типтері қолданылады
Сүраным сипаты Маркетингтің міндеттері Маркстипгтің міндеттсрі
Теріс сұраным Сүранымның пайда болуы Конверсиондык
Әлсіз сүраным нсмссе сұрамым мүлде жоқ Сүрапымның қалыптасуы
Жасырын сүраным Сүраиымның дамуы Дамушы
Қүлама сұраным Сүранымды қалпына кслтіру Ремаркстипг
Реттелмейтін сүраным Сүрапымды түрактандыру Синхромаркетинг
Қалыпты сұраным Сүранымды колдау Қолдаушылык
Тым артық сүрапым Сұранымпьщ төмендеуі Демаркетинг
Рационалды смес сүраыым Сүранымды жою немесе төмендету Қарсы
Тауар сапасына байланыссыз, егер тауарға сүраным жоқ болса,
Тауар қызмет көрсетуге сұраным әлсі немесе мүлде жок-
Жасырын сұраным да кездеседі. Бұл жағдайда дамушы маркетингті
Нарықтың белгілі тауармен толуы нәтижесінде сүраным төмендейді. Осыны
Оңтайлы сұраным, яғни ол нарыктағы усыным кұрылымы мен
Егер тауар өндірушінін өндірістік мүмкіндіктер катынасына сұраньш артыктылау
Сұранымның рациональды емес сипаты кезінде ол нельге теңестірілуі
Ұсынымды калыптасіыратын маркетингтін бірнеше түрлері бар: дифференцияланбаған маркетинг,
Дифферениияланбағаіі маркетинг тауарды жаппай өндіру мен жаппай әткізуді
Қазіргі жағдайда дифференцияланбаған маркетингке тауар өндірушілердің ке)птеген сатып
Қазіргі жағдайда осы стратегияға сүйене отырып, дифференцияланбаған маркетинг
Тауарды артық өндіру және онымен байланысты киындыктар нақгы
Нарықтың тауармен толуы шоғырланғаи маркетингтің пайда болуына алып
Интефацияланған маркетинг кәсіпорында арнайы топ (команда) Қүруды талап
КАТЕГОРИЯЛАР МЕН ТЕРМИНДЕР
Маркетинг, дифференцщіланбаған маркетинг, дифференция-ланған маркетинг, шоғырланған маркетинг, интеграцияланған
ҚОРЫТЫНДЫ
ҚОЛДАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
1990. 54Тбе? Ф' Управление маркетингом. Сокр.пер. с англ.
3