Ақпараттық технологияның құрылымы

Скачать



МАЗМҰНЫ
Кіріспе......................................................................................................................3
І Бөлім. Ақпараттандырудың теориялық негізі...................................................6
1.1. Ақпараттандыру түсінігі мен маңызы..........................................................6
1.2. Дамыған елдердегі ақпараттандыру.............................................................13
1.3. Мемлекеттік органдардағы ақпараттандырудың қажеттілігі
ІІ Бөлім. Орал қалалық әкімдігіне ұйымдастырушылық-экономикалық сипаттама................................................................................................................33
2.1. Орал қалалық әкімдіктің құрылымы мен
2.2. Қалалық әкімдік бөлімдерінің ақпараттық
ІІІ Бөлім. Мемлекеттік органдарды ақпараттандырудың қазіргі жай-күйін талдау.....................................................................................................................39
3.1. Қазақстандағы мемлекеттік органдарды ақпараттандырудың
3.2. Ақпараттандыруды жүзеге асыру жолдары.................................................48
Қорытынды және ұсыныстар...............................................................................54
Қолданылған әдебиеттер......................................................................................56
КІРІСПЕ
Бізді қоршаған дүниеде айналатын ақпараттар ағымы үлкен. Уақыт шеңберінде
Планетамыздағы дамыған елдер индустриалды дәуірден постиндустриалдыға, өркениетті ақпараттық
2005 жылы «Электронды үкімет» құру шаралары интернет арқылы ақпараттандыру
Мемлекет басшысы 2006 жылдың он сегізінші қаңтарында Парламент
палатысының бірлескен отырысында сөйлеген сөзінде еліміздің алдында тұрған бірнеше
Дипломдық жұмыстың тақырыбы Қазақстан Президентінің қолға алып
- ақпараттанудың түсінігі мен мәнін ашу;
- дамыған елдердегі ақпараттануды талдау;
- мемлекеттік органдарды ақпараттандырудың қажеттілігі мен жобаларына шолу жасау;
- мемлекеттік органдардағы ақпараттанудың қазіргі жағдайын талдау;
Дипломдық жұмыс кіріспеден, үш бөлімнен, қорытындыдан, қолданылған әдебиеттерден, қосымшалардан
Алғашқы бөлімінде дамыған елдердің ақпараттануын және мемлекеттік органдарды ақпараттандырудың
Екінші бөлімінде Орал қалалық әкімдікке ұйымдастырушылық-экономикалық сипаттама жасалды.
Үшінші бөлімінде Қазақстан Республикасының аймақтары бойынша шолу
І Бөлім. Ақпараттандырудың теориялық негізі.
Ақпаратттандыру түсінігі мен маңызы.
Ақпараттық технология түсінігі информатиканың даму кезінде ХХ ғасырдың
Қарапайым ақпараттық технологияның пайда болуын жазбашылықтың басталуына жатқызуға болады.
Ақпаратты беру мен алмастыру қажеттілігін адамзат өзінің дамуының алдыңғы
Автоматтандырылған ақпараттық технологияның негізін келесі технологияның жетістіктері құрайды:
Машинналық тасымалдауларда ақпараттың үлкен көлемін жинақтау
әдістерінің жасалуы;
Жер шарының кез-келген нүктесінде ақпаратты қабылдауға , қолдануға және
Нақты алгоритм бойынша ақпаратты өңдеуге және бейнелеуге, білімді жинауға
Автоматтандырылған ақпараттық технологиялар барлық ақпараттық операциялардың автоматтандырылу деңгейін көтеруге,
Ақпараттық технология техникалық, программалық, ақпараттық, әдістемелік және ұйымдық қамтамасыз
Техникалық қамтамасыздандыру – бұл дербес компьютер, оргтехника, байланыс линиялары,
Тікелей техникалық және ақпараттық қамтамасыздандыруға тәуелді программалық қамтамасыздандыру компьютерлермен
Ақпараттық қамтамасыздандыру компьютерлік өңдеу үшін нақты формаға келтірілген мәліметтер
Ұйымдық және әдістемелік қамтамасыздандыру қорытындыны алу үшін компьютерді және
Ақпараттық технологияның негізгі қасиеттері болып табылады:
Мақсатқа сәйкестілік;
Компоненттері мен құрылымының болуы;
Сыртқы ортамен өзара байланыстылығы;
Тұтастық;
Уақытпен дамуы.
1. Мақсатқа сәйкестілік – ақпараттық жүзеге асырудың басты мақсаты
2. Компоненттері мен құрылымы :
- функционалды компоненттері – бұл ақпараттың өңделуі мен айналу
- ақпараттық техниканың құрылымы:
сурет1.1- Ақпараттық технологияның құрылымы.
Ақпараттық технологияның құрылымы – екі үлкен топқа : тіреуіш
Пәндік аумақтың модельдері – қолданушылар кәсіпорын мамандары мен құрушыларының
Тіреуіш технология – соның ішінде ақпараттың қайта өңделуі және
Білім базасы ЭЕМ жадысында сақталатын білімдердің жиынтығын білдіреді. Білім
Жүйелілік және құрал-саймандық әдістер –
аппараттық әдістер;
жүйелік ПҚ (ОЖ, МББЖ);
құрал-саймандық ПҚ (алгоритмдік тілдер, программалау жүйелері, спецификациялау тілдері, программалау
ақпараттың қайта өңделуі мен сақталыну түйінінің комплектациясы.
Технологиялық берілулердің қорытындысы ақпараттық-технологиялық процестер жүйесінде жүзеге асатын жиынтық
3. Сыртқы ортамен өзара байланысы – ақпараттық
4. Тұтастық – ақпараттық технологияның компоненттерінің
Уақытпен дамуы – ақпараттық технологияның дамуының, оның модификациясының,
Ақпарат терминдерінің өзі латынның information сөзінен шыққан, түсіндіру,
Кең ауқымды мағынада ақпарат – беру, қайта құру, сақтау
Материалды дүниеде ақпараттың алмасуы, оның берілуі үшін ақпаратты тасымалдаушы,
қабылдағыш
сурет 1.2 – Ақпараттық жүйе.
Ақпарат түрлер бойынша классификацияланады. Ғылым ақпараты – ойлау және
Ұйымдық басқару жүйелерінде адамдар басқаруымен байланысты экономикалық ақпарат,
Экономикалық ақпарат өндіріс , материалды игілік және қызметтердің қолданылу,
Экономикалық ақпарат үлкен көлеммен, көпретті қолданылумен, жаңару және қайта
Экономикалық ақпараттың құрылымдық бірлігі көрсеткіш болып табылады. Көрсеткіш экономикалық
Ақпаратты өңдеу саласындағы қоғамдық қарым-қатынастың
Алғашқы революция жазумен байланысты болады,
Екінші революция (XVIғ ортасында) кітап басуға
Үшінші революция (XIXғ аяғы) электрлік, яғни
Төртінші революция (XXғ 70ж) микропроцессорлық технологияның
Микропроцессор мен интегралды схемаларда компьютерлер,
Соңғы ақпараттық революция ақпараттық
Ең негізгі ақпараттық индустрия ақпараттық
Қазіргі заманғы ақпараттық технология компьютерлік
Ақпараттық технология – объектінің, процесс пен
Телекоммуникация – компьютерлік желілер мен қазіргі
Алғашқы ақпараттық қоғам – ақпаратты өндірумен,
Қоғамды ақпараттандыру – ақпараттық талапты қанағаттандыру
Ақпараттандырудың даму тарихы АҚШ-та 60
Қоғамды ақпараттандыру – қазіргі әлеуметтік прогресстің
Қоғамды компьютерлендіру дегеннен қоғамды ақпараттандыру
Компьютерлер қоғамды ақпараттандырудың базалық техникалық
1.2. Дамыған елдердегі ақпараттану.
Қазіргі уақытты әлемнің барлық елдері ақпараттандыру процесін белгілі дәрежеде
Оның мақсаты:
1)Жастарды ақпараттық қоғамда өмір сүруге дайындау.
2)Ақпаратық және телекамуникациялық техналогияны енгізу негізінде білім беру
3)Қазақстандағы білім беру жүйесін әлемдік білім беру кестесіне кірістіру.
Соңғы 20 жыл ішінде ақпараттың процестер ұғымы
Мысалы: «Экономикалық ақпарат,» «Ақпараттық бизнес», «Ақпараттық құқық», «Ақпараттық қорғау»
Ақпараттық төнкеріс xx-ғ ортасынан бастап айқындала бастады.
Сондықтан адамдардың күнделікті пайда болып жатқан жаңа
Мысалы адамзат жинақтаған білім мөлшері 1900ж бері әр
АҚШ-та ішкі жалпы өнім өсімінің 30% дәл осы ақпараттық
Ғалымдардың ойынша ақпарат қоғамдық өндірістің жаңа қызметтік
Қазіргі уақытта әлемдегі көптеген елдер жаңа әлеуметтік-экономикалық формаға,
АҚШ ақпараттық қоғамның дамуына бағытталған электрондық үкіметті
Азаматтар үшін мемлекеттік органдармен өзара қарым қатынас жасауға үлкен
Экономиканы электрондауда өзін лидерлердің ролінде қабылдайды;
Азаматтар жағынан өзінің қызметі үшін бақылауды күшейту бойынша ұлттық
Қазіргі уақытта АҚШ федералды үкіметі келесілерге ерекше көңіл бөліп
Мемлекеттік қажеттіліктерді қанағаттандыру үшін тауарлар мен қызметтерді жеткізуде электрондық
Үкіметтік және әкімшіліктік ақпаратқа тұрғындардың қатынауына;
Смарт-картты қолдануға, соның ішінде Федералдық үкіметке;
Әртүрлі жағдайдағы шешімдерді, Веб-сайт арқылы арнайы құжаттарды алуға, салықтарды
Медицина да және денсаулық сақтау органдарда АКТ-ны қолдануға.
АҚШ президенті мен федералды жетекшілер тұрғындар үшін екі жүйемен
Ақпараттық және телекоммуникациялық технологияларды тарату мен дамыту саласында мемлекеттік
Түркия еліне келетін болсақ, түрік экономикасының даму бағыттарының бірі
2000-2001 жылдардан бастап электрондық саудалар мен электрондық банктік қызметтер
Ресей жағдайында электрондық үкімет деп, ең алдымен мемлекеттің
Сингапур демократиялық қоғам болмаса да е-government жүйесін тиімді пайдалануда
Мониторинг аясында аймақтың мемлекеттік органдары арасында электронды құжатайналымы жүйесінде
3.1. кесте. ЭҮ құрудың шетел бағдарламаларының мақсаттары мен артықшылықтары
Ұлыбритания ЭҮ артықшылықтары:
Мемлекеттік онлайн қызметтері азаматтарға шынында қаншалықты пайдалы және тиімді
Бизнес және коммерциялық емес ұйымдар үшін үкіметтік онлайн қызметтерін
Оларды өмір айналасына енгізуге мүмкіндік туғызатын инститтутар құру.
Нидерланды ЭУ-ке байланысты бағдарламалар мақсаты:
Үкіметтің қол жетімділігін арттыру.
Халыққа қызмет көрсетуді жақсарту.
Үкімет жұмысын ішінен жақсарту.
Сингапур ЭҮ-тің мақсаты:
Электронды түрде қызмет көрсетуді дамыту және жақсарту.
Жаңа қарым қабылеттерді дамыту.
Жаңа мүмкіндіктерді дамыту мен игеру үшін жаңа технологиялармен
Мемлекеттік секторды дамытудағы беталыс міндеттері.
ЭҮ саласын жетекшілік арқылы дамыту.
Канада ЭҮ құруды басқару принципі: азаматтардың қажеттілігіне сәйкес
Мемлекет, электрондық үкіметтік қызметтер төмендегідей болуы үшін жұмыс жасайды:
Канадалықтардың жағдайына сәйкес қолдануда жалпы қолжетімді және қарапайым;
Көп уақытты және ақшаны қажет етпеуі; сапалы және жан-жақты;
Құпиялы және қауіпсіз;
Канада халқының қажеттіліктеріне сай болуы.
Австралия ЭҮ-тің негізгі міндеттері:
Ақпараттық экономикадан (АЭ) пайда алу үшін барлық австралиялықтарды үлкен
Австралиялықтарды АЭ-ға қатысу үшін қажетті білім алумен
АЭ үшін әлемдік деңгейдегі инфрақұрылымның дамуына ықпал ету.
Австралиялық бизнесте электрондық коммерцияны қолдануды көлемді ұлғайту.
ЭК-ға ықпал ететін нормативтік және заңнамалық қор дайындау.
АЭ-ның мәдени жетістіктері және австралиялық ақпараттың көлемін ұлғайту мен
Австралияда ақпараттық саланы дамытуды қамтамасыз ету.
Денсаулық сақтау секторының қарқынын дамыту.
ЭК-ның жаңа халықаралық ережелеріне әсер ету.
Он-лайнда барлық үкіметтік қызметтерді көрсету.
Аймақтық ақпараттық экономика құру.
Электрондық үкіметті енгізуде шетел мемлекеттік бағдарламаларындағы басты артықшылық,
1.3.Мемлекеттік органдардағы ақпараттандырудың қажеттілігі мен ролі
2005 жылы «Электрондық үкімет» құру шаралары интернет арқылы
Мемлекет басшысы 2006 жылы 18 қаңтарда парламент палатасының бірлескен
Қазақстанда ақпараттық технологиялар индустриясының тез өсуіне негіз қалау
Ақпараттық технология ғасыры мемлекеттің толық интелектуалды демократиялық қоғам құруын
Қазақстанның ұлттық ақпараттық технологиялар стратегиясы маңызды 10 бастауды жүзеге
Электонды үкіметтің сервисті белгілі тәртібі. Бұл тәртібіне «үкімет өзің
Электронды медицина. Халыққа медициналық көмек көрсетудің жаңа жүйесі ретінде
Электронды білім. Оқу орындарын компьютермен және интернетпен жабдықтағанда электронды
Электронды мемлекеттік сатып алу. Ең маңызды бағыттардың бірі мемлекеттік
Электронды лицензиялау. Ақпараттандыру процесін автоматтандыру үкіметтің сервистік хабарлау жолындағы
Электронды қорғаныс. Азаматтардың өмір сапасының жоғарлауы бірден бір
Электронды индустрия. Бұл мақсатты орындау үшін Қазақстанда ақпараттық технология
Ақпараттық технологияға енгізу арқылы бизнестің бәсекеге қабілеттілігін жоғарлату маңызды
Ақпараттық теңсіздігін төмендету. Ақпараттық технологияларды төмендету үшін электронды
Қазақстанның бәсекеге қабылеттілігі 50 ел қатарына қосылуы зор құлшыныспен
Революциялық нышан алуда ақпаратпен білім мемлекеттік ресурстар стратегиясының біріне
Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасында әртүрлі қызмет салаларынада АҚТ-ны дамыту
Мемлекеттік органдардың автоматтандырылған ақпараттық өзара іс-қимылын қамтамасыз ету мақсатында
ақпараттық жүйесін құру жөнінде іс-шаралар орындалуда.
Мемлекеттік органдардың Интернетте электрондық өкілдіктер құру жолымен ақпараттар ұсынуын
Мемлекеттік қызмет көрсетулердің 170 түріне жүргізілген талдау нәтижесі бойынша
Жекеленген мемлекеттік органдар интерактивті қызмет көрсетулерді іске асыруға көшуде.
Е-үкімет элементтері жергілікті атқарушы органдардың кейбір ақпараттық жүйелерінде де
Мемлекттік басқаруда ақпараттандыру бөлігінде белгілі бір проблемалар да бар
-ақпараттандыру саласындағы нормативтік құқықтық базаның жетілімегендігі;
-ведомствоаралық ақпараттық жүйелерді қалыптастыру жөніндегі функциялар жауапкершілік бөлуді регламенттеудің
-көптеген мемлекеттік органдарды ақпараттандыру қызметінің болмауы және ақпараттық технологиялық
Қазіргі уақытта ақпараттық қоғам қалыптастырудағы ең басты кедергілердің бірі
Қазақстан Республикасы Президентінің 2001жылғы 16 наурыздағы № 573
«жеке тұлғалар», «заңды тұлғалар», «атаулы тіркелім», «Жылжымайтын мүлік тіркелімі»
Электрондық құжаттар айналымының ақпараттық жүйелерінен, электрондық мұрағаттардан;
Үкіметтің веб-порталынан;
Е-үкіметтің элементтері (ықпалдастырылған салықтық ақпараттық жүйе, салық төлеушілер мен
Іске аырылу Қазақстан Республикасының Ұлттық ақпараттық инфрақұрылымын қалыптастыру мен
АКТ-ны пайдалануда халықтың түрлі әлеуметтік топтары мүмкіндіктерінің тең болуы
АКТ саласындағы кәсіби біліміді жетілдіру жолымен «адами капиталға», әсіресі
АКТ саласында білімді көтерумен компьютерлік сауттылықтың бірыңғай саясаты іске
Білім берудің барлық деңгейлеріндегі оқыту бағдарламаларының тізбесіне «электрондық
Ұлттық оқу бағдарламаларына сәйкес жалпы білім беретін мектептерге арналған
Е-үкіметтің порталы арқылы мемлекеттік органдар мен өзара іс-қимыл негіздерін
Е-үкіметті қалыптастыру мен қолдауды ғылыми-әдістемелік ақпараттық-талдау және кадрмен қамтамасыз
Ақпараттық теңсіздікті тексеру мақсатында мынадай іс шараларды іске асыру
Консультациялық орталықтарды, компьютерлік курстарды қоса алғанда, компьютерлік сауаттылықты оқытып-үйрететін
Жалпы білім беретін мекемелердің Интернетке сенімді әрі арзан қол
Е-қызмет көрсетулерге қоғамдық қол жетімділік желісін дамыту қоғамдық сектордың
Компьютерлік техника өндірісінің көлемін ұлғайтуды және компьютерлік техникамен лизинг,
Интернетке қол жетімділікті қамтамасыз етудің тағы бір бағыты аудан
Ақпараттық теңсіздікті тексеруде мектептерде компьютерлік жабдықтауды арттыру үшін
Аталған іс шаралар Үкіметтің 2003 жылғы 18 ақпандағы №168
Ақпараттық теңсіздікті жою жөніндегі орындалған іс шаралар мониторингін жүзеге
Нормативтік құқықтық және әдістемелік қамтамасыз етуді дамыту қоғамның ақпараттық
Нормативтік құқықтық және әдістемелік қамтамасыз етуді жетілдіру жөнінлегі іс-шараларды
Мемлекеттік органдарында е-қызметтер көрсетуі үшін құқықтық негізгі қалыптастыратыру мақсатында
Мемлекттік басқару жүйесін жетілдіру мақсатында е-қызмет көрсетулерді қалыптастыру кезінде
Базалық құрамдас бөліктер мен ведомствалық ақпараттық жүйелерді құрған кезде
Е-үкіметтің талаптары ескеріле отырып, мемлекеттік органдардың қызметін ақпараттандыру ведомстволық
Мемлекеттік органдардың е-қызмет көрсету жүйесін қалыптастыру мемлекеттік қызмет көрсетулер
Осы бағыттағы іс-шараларды жүзеге асыру шеңберінде е-қымет көрсетулерді сату
Бағдарламаны іске асырудың бастапқы кезеңінде мемлекеттік е-қызмет көрсетулерді
Мемлекеттік органдардың е-қызмет көрсетулерді ұсынуы қолда бар
ведомстволық ақпараттық жүйеге өзгерістер енгізуді не ақпараттық жйелердің өзара
Бағдарлама шеңберінде ведомстволдық ақпараттық жүйелер базасында қызмет көрсетулердің 85түрін(70
Азаматтар тыныс-тіршілігінің және ұйымдар жұмысының негізгі салаларынасәйкес осы бағдарламаның
Е-үкімет инфрақұрылымының жұмыс істеуі оның базалық құрамдас бөліктерін
Е-үкіметтің бірыңғай сәулетін құру мақсатында е-үкімет инфрақұрылымның базалық құрамдас
техникалықтапсырма әзірлейтін болады.
Ведомствалық ақпараттық жүйелердің техникалық құралдар мен ведомствалық ақпараттық жүйелердің
Е-үкімет тиімді жұмыс істеуін қамтамасыз ету мемлекеттік органдар
ақпараттық жүйелерінің е-үкімет порталы және шлюзін өзара іс-қимыл
Аталған өзара іс-қимыл шеңберіндегі портал е-қызмет көрсетулерінің
жеткізушілері мен тұтынушылары арасында ақпарат алмасудың зияткерлік
байланыстырушы бөлігі болып табылады.
Порталдың интерфейстік бөлігін құру «бір терезе» принципіне негізделетін болады,
ресурстар бойынша іздеу тетіктерін қамтамасыз етеді.
Электрондық құжаттар түрінде е-үкімет жүйелерінде айналымда
болатын хабарламаларды бірегейлендіруді қамтамасыз ету мақсатында хабарламаларды рәсімдеу мен
Осы хабарламалардың тұтастығы мен сақталуы оларды орталықтандырылған мұрағаттандыру, сондай-ақ
пайдалану есебімен қамтамасыз етілетін болады.
Мемлекеттік органдардың жаңа әзірленіп жатқан және қолданыстағы интеграцияланатын ақпараттық
тиіс. Мемлекеттік органдардың ақпараттық жүйелерінің ықпалдасуымен өзара іс-қимыл қамтамасыз
лық жүйесін іске асыру жүзеге асырылатын болады.
ҚР-сының ақпараттық ресурстары мен ақпараттық жүйелерінің мемлекеттік тіркелімін дамыту
жіктеуіштер мен анықтамаларды жүргізу жүйесі құрылып , одан әрі
Мемлекеттік органдардың е-қызметі көрсетулерінің дайын болуына
қарай оларды е-үкіметтің порталы арқылы жүйелі түрде іске
асырылады.
Е-қызмет көрсетулерді пайдаланушылардың түрлі банктік желілерге түсетін төлемдерді
Төлем карточкаларын пайдалана отырып Интернет арқылы мемлекеттік органдардың е-қызмет
Төлем карточкаларының ұлттық банкаралық жүйесін дамыту бағдарламасы шеңберінде
ІІ Бөлім. Орал қалалық әкімдікке ұйымдастырушылық-экономикалық сипаттама
2.1. Орал қалалық әкімдіктің құрылымы мен қызметтері
«Орал қалалық әкімдігі» мемлекеттік мекемесінің заңды мекенжайы -
«Орал қалалық әкімдігі» мемлекеттік мекемесі өз қызметін Қазақстан Республикасы
«Орал қалалық әкімдігі» мемлекеттік мекемесі заңды тұлға болып
Мемлекеттік органның бірінші басшысы мемлекеттік мекеменің жұмысын ұйымдастырады және
Бұл мақсатта бірінші басшы :
1) Батыс Қазақстан облысы Орал қаласы әқімдігінің ережесін бекіту
2) барлық ұйымдарда «Орал қалалық әкімдігі» мемлекеттік мекемесінің мүддесін
3) іссапарлар, машықтану, біліктілік көтеру оқу орталықтарында қызметкерлерді оқыту
4) банктерде шоттар ашады
5) барлық қызметкерлерге міндетті бұйрықтар шығарады және нұсқаулар береді
6) «Орал қалалық әкімдігі» мемлекеттік мекемесіндегі мемлекеттік қызмет туралы
7) Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына сәйкес кадр саясатын
8) заңнамаға сәйкес өзге де уәкілеттіктерді жүзеге асырады
Орал қалалық әкімдігі төрт қабатты үлкен мекеме. Мұнда көптеген
Әкім - Қазақстан Республикасының «Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару
Әкімнің №1 орынбасары - Қаланы кешендік, инженерлік қамтамасыз ету
Әкімнің №2 орынбасары - Қаланың әлеуметтік және экономикалық дамуын
Әкімнің №3 орынбасары - Білім, денсаулық сақтау, мәдениет
Аппарат жетекшісі - Қалалық басқармалар мен бөлімдердің жұмысын реттеу,
Әкім кеңесшісі - Қала әкімі мен оның орынбасарларының өзара
Әкімнің көмекшісі - Азаматтардың ауызша өтініштерін қарастыру. Қала әкімінің
Мемлекеттік органды қайта құру және тарату Қазақстан Республикасының заңнамасына
Батыс Қазақстан Облысы, Орал қаласы, Достық даңғылы, 182/1-
Бұл бөлім Қазақстан Республикасы заңнамасында белгіленген функцияларды жүзеге асырады.
1) Қазақстан Республикасының заңнамалық актілерімен, егер мемлекеттік органның қызметі
2) Қала әкімі аппаратының ұйымдастыру, бақылау, кадр жұмысы және
3) Қала әкімі аппаратының ұйымдастыру, бақылау, кадр жұмысы және
Мемлекеттік органдардың құқықтарымен заңнамалық актілерге, Қазақстан Республикасының Президентінің актілеріне,
Қала әкімі аппаратының ұйымдастыру, бақылау, кадр жұмысы және мемлекеттік
Сонымен қатар бұл бөлімде №1 бас инспектор, №2 бас
№1 бас инспектор - толық есепке алуды қамтамасыз етуді,
№2 бас инспектор - Мемлекеттік қызметтің өтуімен байланысты мемлекеттік
№1 бас маман - Қазақстан Республикасының «Қазақстан Республикасындағы сайлау
№2 бас маман - Қазақстан Республикасының «Қазақстан Республикасындағы сайлау
№3 бас маман - Мемлекеттік марапаттарға ұсыну бойынша құжаттар
2.2. Қалалық әкімдіктегі бөлімдердің ақпараттық жабдықталуы
«Қала әкімі аппаратының ұйымдастыру, бақылау, кадр жұмысы және мемлекеттік
Бөлім компьютерлеріне өз программалары орнатылған. Программалық жабдықтау дегеніміз –
Бөлімнің программалық жасақтамасы:
1. Операциялық жүйе: MS Windows XP 2008;
2. Офистік қосымшалар: MS Office , Internet Explorer,
3. Мәліметтер қорғаушысы: Касперский антивирустік программасы
4.Электрондық кесте: MS Excel;
ІІІ Бөлім. Мемлекеттік органдарды ақпараттандырудың қазіргі жай-күйін талдау.
Қазақстандағы мемлекеттік органдарды ақпараттандырудың қазіргі жағдайы.
Мекемелік ақпараттық жүйелер сол немесе басқа бір мекемелердің оның
Ведомствовалық ақпараттық жүйелер шегінде «Қазақстан қорлары » мәліметтер базасының
Қозғалмайтын мүлік регистрі «Қазақстан қорлары » мәліметтер базасының
Жер кадастрі жерлер учаскесі туралы тіркелген ақпаратты сақтауға арналған.
Концепция шегіндегі негізгі тасушылар болып, тұратын жері
Жергілікті деңгейде электрондық қызметтерді жүзеге асыратын ақпараттық жүйелер орталықтан
«Үкімет-үкімет» секторының қызметі мынадай интегралданған ақпараттық жүйелермен қамтамасыз етіледі:
Қазақстан мемлекет қызметіне ақпараттық-коммуникациялық технологияларды кең көлемді енгізудің алғашқы
Сурет 3.1. Электронды үкіметті жүзеге асыру үшін қажетті
Заңды түрдегі дайындық. Мемлекеттік органдардың жұмысы және олардың
Мемлекеттік органдардың ақпараттық дайындығы. Электронды үкімет концепциясын жүзеге асыру
Интерактивті қызметтерді мемлекеттің азаматтар мен бизнес-құрылымдарға ұсынуы ЭҮ
Әлемдік тәжірибеге сүйенсек, АКТ-ны мемлекеттік органдар қызметіне тиімді
басқару құрылымының комплексті моделін және онда жүріп жатқан процесстерді
басқарудың тиімділігінің жабдықталуы тұрғысынан қарағанда модельді
Сонымен, АКТ-ны тиімді ендіруді қамтамасыз етуге арналған реинжинирингті
Мемлекеттік органдарды автоматизациялауға кіріспестен бұрын, интерактивті режимде қажет болатын
Ағымдағы заңнамаға сәйкес мүмкіндігінше қажетті электронды қызметтердің толық түрін
Технологиялық дайындық ақпараттық кеңістік бірлігін қамтамасыз ететін ЭҮ-тің дамыған
ЭҮ инфрақұрылымының негізгі компоненттерін екі үлкен топқа бөлуге болады:
Орталықтанған жоспарлы және орталықтанған енгізілген компоненттер. Оларға ЭҮ қызметіне
Орталықтанған жоспарлы және локальды енгізілген компоненттер- ведомостілердің және
Стандарттарды құру және бекіту бойынша шаралар комплексін орындау қажет.
Техникалық шешімді таңдау кезінде әлемдік тәжірибеде қабылданған стандартты технологияларға
Мемлекеттік басқару органдарының ақпараттық жүйелерінің ЭҮ инфрақұрылымының интеграциясына технологиялық
Әлеуметтік дайындық. Қазақстан тұрғындарының әртүрлі топтары компьютерлік сауаттылықта әртүрлі
Компьютерлік сауаттылықтың жоғарғы деңгейіне көбінесе студенттер, оқытушылар, мамандар және
Компьютерлік сауаттылықта қала тұрғындары мен ауыл тұрғындарының арасында үлкен
Ең басты мәселелердің бірі ЭҮ қызметіне қол жеткізуді жабдықтау
Бүгінгі таңда «электрондық үкімет» инсттитуттарын құру, біздің мемлекетіміздің алдында
2004 жылғы 10 қазанда №1471 ҚР-сы президентінің жарлығымен бекітілген,
Шығыс Қазақстан облысының дамуына және ақпараттық қоғамның құрылуын тездетуге
2006 жылдың 11 сәуірінде ШҚО әкімдігінің ғимаратында
Ашылу рәсімінде «Ұлттық ақпараттық технологиялар» АҚ басқарма төрағасы
« Электронды үкімет » бағдарламасын енгізу, облыстағы
Электронды Қызмет Орталығы Интернет және электронды почта арқылы
Бұл жүйе Интернет-портал арқылы мемлекеттік мекемелерге, соның ішінде заңды
2008 жылдың I жартыжылдығында виртуальды қабылдау арқылы
Веб-порталда Шығыс Қазақстан Облысындағы өмірдің әр саласын , кәсіпкерлік
Сайттың бөлімдері тақырыбына сәйкес аталған. Мысалы, «Өмір» бөлімінде адамның
Ал «Сайлаушы кұқы» бөлімінен өзің дауыс беретін учаскенің мекен
Жақын арада транзакциялық қызметкер түрін енгізу жоспарланып
Облыстағы барлық мемлекеттік қызметтер веб-порталында виртуалды қабылдау қызметтері
Шығыс Қазақстан облысындағы интернет-порталдың дамуы 2002
2005 жылдың наурыз айында ШҚО әкімінің сайтыны 2 дәрежеде
Осыдан бастап Қазақстанның барлық облыстарында да облыстық әкімдердің
Азаматтардың желі ішіндегі қабылдануынан түскен кезде және сұрақтарына жауап
Ақпараттанудың жүзеге асырылу жолдары
Қазақстан Оңтүстік Корея, Сингапур, Италия, Германия және Эстония
Порталды іске асыру кезеңдері:
Ақпараттық кезең (2005-2006 ж.ж.)
Бұл кезеңде барлық мемлекеттік органдар дқ ақпараттық ресурстарына кірудің
Аталмыш кезең шеңберінде 2006 жылдың соңына дейін Порталға барлық
Интерактивті кезең (2006 ж.)
Бұл кезең аясында мемлекеттік органдардың азаматтарға интерактивті қызмет көрсетуі
Транзакциялық кезең (2007-2008ж. ж. )
Аталмыш кезеңде төлем шлюздері мен банктік ақпараттық жүйе интеграциясы
Ақпараттық қоғам кезеңі (2008-2010ж.ж.)
Бұл кезеңде үкіметтің барлық қызметтері мен еліміздің әкімшілік барлық
Сурет 3.2. Қазақстанда Электрондық Үкіметтің жүзеге асу сатылары.
Қазақстанда Э-үкіметті енгізу үшін 10млрд. тенгеден артық бөлінді (шамамен
Қазіргі кезде Қазақстан 3.2. суретте көріп отырғанымыздай ақпараттық қоғамда
Бірақ э-үкіметін жүргізу үшін оны енгізудің бағдарламасы жеткіліксіз. Ол
Қазақстанда Ядролық физика институты орналасқан Алатау поселкесінде
АТП деп аталатын технопарк Alatau IT – city Орталық
“Ақпараттық технология паркі” қызметі Қазақстан мен Орталық Азияда IT
Қазіргі уақытта салық комитетінің “Ақпараттық технология паркі” ҚР ҚМ
Қазақстанда 2006 жылдың 1 қыркүйегінен бастап Интернет қызметінің тарифі
ЭБ-ды басты функционалды компоненттерінің бірі болып ақпарат алмасу субьектілердің
Қазіргі кезде физикалық және заңды тұлғалардың тіркелуі және идентификациясы
Индивидуалды (жеке ) идентификациялық номер туу тіркеуінен бастап немесе
Азаматтарға және бизнес-құрылымдарына үкіметпен көрсетілетін қызметтердің жұмысын жақсарту
Ортақ персонифицирленген есептің жүзеге асуы ММБ «физикалық тұлғалар »
Басқару органдары үшін ММБ «физикалық тұлғалар » құрылу мақсаты
ҚР тереториясында уақытша орналасқан немесе тұрақты тұрып жатқан
Тұрғындардың бөлек категориясымен айналысатын ұйымдарды (қоғанысты қамтамасыз ету ,военкоматтар
Тұрғындар тіркеу қоғамындағы ақпараттың эффективті автоматтандырылған тасымалын қамтамасыз
Тұрғындардың ақпараттық қызмет етуін жақсарту және азаматтардың жергілікті басқарылымдарға
Тұрғындардың жеке категорияларын тіркеу бойынша мәліметтер базасының интеграциясының негізін
ММБ «Юристік тұлғалар » юристік тұлғалардың бір тіркемін
ММБ «адрестік регистр» Ұлттық ақпараттық инфрақұрылымның программалық қамтамасыз ету
ҚОРЫТЫНДЫ ЖӘНЕ ҰСЫНЫСТАР
Сонымен, қарастырылған дипломдық жұмысымның тақырыбы қазіргі таңда өзекті мәселердің
Мемлекет басшысы 2006 жылы 18 қаңтарда парламент палатасының бірлескен
Мемлекеттік органдарында е-қызметтер көрсетуі үшін құқықтық негізгі қалыптастыру мақсатында
Мемлекттік басқару жүйесін жетілдіру мақсатында е-қызмет көрсетулерді қалыптастыру кезінде
Е-үкіметтің талаптары ескеріле отырып, мемлекеттік органдардың қызметін ақпараттандыру ведомстволық
Мемлекеттік органдардың е-қызмет көрсету жүйесін қалыптастыру мемлекеттік қызмет көрсетулер
Е-үкімет тиімді жұмыс істеуін қамтамасыз ету мемлекеттік органдар
ақпараттық жүйелерінің е-үкімет порталы және шлюзін өзара іс-қимыл
Порталдың интерфейстік бөлігін құру «бір терезе» принципіне негізделетін болады,
ресурстар бойынша іздеу тетіктерін қамтамасыз етеді.
Электрондық құжаттар түрінде е-үкімет жүйелерінде айналымда
болатын хабарламаларды бірегейлендіруді қамтамасыз ету мақсатында хабарламаларды рәсімдеу мен
Мемлекеттік органдардың жаңа әзірленіп жатқан және қолданыстағы интеграцияланатын ақпараттық
тиіс. Мемлекеттік органдардың ақпараттық жүйелерінің ықпалдасуымен өзара іс-қимыл қамтамасыз
лық жүйесін іске асыру жүзеге асырылатын болады.
Мемлекеттік органдардың е-қызметі көрсетулерінің дайын болуына
қарай оларды е-үкіметтің порталы арқылы жүйелі түрде іске
асырылады.
Қорыта келгенде, жоғарыда айтылып кеткен мәселелерді негізге ала отырып
Қолданылған әдебиеттер:
Интернеттегі ақпараттық ресурстар:
http://www.nit.kz/opyt pravit.asp;
www. rcie.kz;
www.e-govcompetence.ru;
www.neweco.ru;
www.e-russia.ru;
www.e-rus.ru;
www.e-government.ru .
www.e.gov.kz
«Егеменді Қазақстан» газеті, 01.07. 2006ж.
«Егеменді Қазақстан» газеті, 22.01.2008ж.
«Егеменді Қазақстан» газеті, 12.10.2008ж.
ҚР-ның «Электронды үкімет» қалыптастырудың 2005-2007 ж арналған мемлекеттік бағдарламасы
ҚР-ның электрондық үкімет концепциясы.
Годин В.В. Управление информационными ресурсампи. –М:Инфра-М, 1999г.
Под редакцией С.В. Симоновича. Информатика для юристов и экономистов.
Совершенствование государственного управления на основе его ре
организации и информатизации. Мировой опыт. / А.В. Гиглавый, М'о|>В.И.Дрожжинов,
Электронное правительство. Опыт США.- М.: Эко-Трондч, ?,0(П.
224 с.
Электронное правительство в Японии.-http://www.nit.kz/government/HnoHHH_3n.doc
Internet-форум по вопросам развития электронной коммерции www.forum.net/ecommerce/conf/
"A Framework For Global Electronic Commerce", President William J.
«Информационно консалтинговый центр по электронному бизнесу», http://www.e-commerce.ru
«Информационные Технологии: Теория и практика рекламы в России». Крылов
Курс лекций «Информационные технологии в коммерческой деятельности». Култышев Е.И.,
Линдин Р. «Онлайновые платежные системы» 2003 г.
Смирнов С.Н. «Электронный бизнес» 2005 г. стр. 93
Попов В.М. и др «Глобальный бизнес и информационные технологии:
Царев В.В. Кантарович А.А. «Электронная коммерция» М,2002 г
58
Пәндік аумақ
Функционалдық
процестер
Пендік аумақтың
модельдері
Ақпараттық технология
Тіреуіш технология
Білім базасы
Ақпараттық
әдістер
П.Қ жүйелік
құралдар
Қолданушылық интерфейс
Мәліметтер
базасы
Ақпараттық технологиялық процестер
Ақпарат
көзі
таратушы
Байланыс
каналы
Қабылдағыш
Ақпарат
алушы
Ешбір елде жүргізілген жоқ
Оңтүстік Корея, АҚШ,Сингапур, Канада, Малайзия да жүргізілді
Жапония, Италия, Германия,Эстония да жүргізілді
Гансте,Кытайда,Тайланда,Казақстанда жүргізілді
Электрондық формадағы қызметтер қағазда иеленеді
4 саты.
Ақпараттық қоғам
Мемлекеттік органдардың Web сайты статикалық ақпаратты ұсынады
Төлемдерді (салық, жиын төлемдері) жүзеге асыру мүмкіндігі
Анықтамаларды алуға, электронды формада беруге, электронды лицензиялауға мемлекеттік
ЭҮ қызметінің анықтамасы және қалыптасуы
Ақпараттық дайындық
АКТ шеңберінде нормативті- заңды базаны жүзеге асыру
Заңды түрдегі дайындық
Ақпараттық ресурстар
Транспортты орта
Алмасу стандарттары
Технологиялық дайындық
АКТ шеңберінде білімдік теңсіздіктің алдын алу
Халық үшін ЭҮ қызметіне енуді
ұйымдастыру
Әлеуметтік дайындық
3 саты. Транзакциялық
2 саты. Интерактивтік
1 саты.
Ақпараттық
2008-2010ж.ж.
2006-2007ж.ж.
2005-2006ж.ж.





Скачать


zharar.kz