Кіріспе
І. Негізгі бөлім
Қонақ үй ұйымдастыру құрылымы
Қонақ үй басқару формалары
1.3.Қонақ үй кәсіпорындарының басқару құрылымының ерекшеліктері
ІІ. Практикалық бөлім
2.1.
2.2.
ІІІ. Қорытынды
ІV. Пайдаланылған әдебиеттер
Қосымша А
Қосымша Б
Қосымша В
Кіріспе
Нарықтық экономика орын алып, дами түскеннен бері әртүрлі саладағы
Кез келген кәсіпорында ұйымдастыру жалпы
Қазіргі заман жағдаиынада қонақ үйдің тиімді жұмыс істеу жоғарыда
- бөлімдер санының аздығы – бұл олардың жұмысын басқару
- бөлімдердің біліктілігі жоғары мамандармен қамтамасыз етілуі;
- қызмет көрсету бөлімдерінің жұмысы және олардың қызметтерді
Кестеде көрсетіліп отырғандай қонақ үй бөлімдері клиентпен байланысқа түсуге
Аталған жіктелу қонақ үй бөлімдерінің қызметін ұйымдастыруда да маңызды
Осы жұмыста қонақ үйдің қызмет көрсету бөлімдерінің жұмысы
Екінші бөлімде негізгі бөлімдер және оларды ұйымдастыру жайында толық
Ал үшінші бөлім қонақ үйді жетілдіру жолдары тиімділігін
І. Негізгі бөлім
1.1. Қонақ үй ұйымдастыру құрылымы
Қонақ үйлер мен мейрамханалар бөлімшелер және жеке қызметкерлер арасында
Басқарудың ұйымдастырушылық құрылымы ретінде біз басқарушы және басқарылатын жүйелер
Басқарудың ұйымдастырушылық құрылымы, ұйымның жеке жүйелерінің өзара байланысынан қалыптасады.
Қонақ үйді басқару құрылымында келесі элементтер ерекшеленеді: буындар (бөлімдер),
Басқару буындарына құрылымдық бөлімшелер, сонымен бірге сәйкес басқару функцияларын
Басқару буынының жасалуы негізінде бөлімнің басқарудың нақты функцияларын орындау
Басқару деңгейі ретінде қонақүйді басқару жүйесінде нақты бір сатыға
Қонақ үй индустриясының басқарушылық тәжірибесінде ұйымдастырушылық құрылымдардың келесі типтері
- сызықтық;
- функционалдық;
- сызықтық-функционалды.
Басқарудың сызықтық ұйымдастырушылық құрылымы
Қонақ үйдегі сызықтық байланыстар сызықтық менеджерден, яғни қонақүй қызметіне
Сызықтық басқаруда әр буынның және әр қол астындағы жұмысының
Басқарудың сызықтық құрылымында әр жетекші толық билікке ие, бірақ
Басқарудың сызықтық ұйымдастырушылық құрылымының а р т ы қ
1. бұйрықтардың бірліктілігі және анықтылығы;
2. атқарушылардың іс-әрекетінің үйлесімдігі;
3. басқарудың қарапайымдылығы (байланыстың бір каналы);
4. анық көрсетілген жауапкершілік;
5. шешімдерді қабылдаудағы оперативтілік;
6. жетекшінің өз бөлімшесінің қызметінің соңғы нәтижелеріне жеке жауапкершілігі.
Басқарудың сызықтық ұйымдастырушылық құрылымының к е м ш і
1. Басқарудың барлық функцияларының тиімді жетекшілігін қамтамасыз ететін жан-жақты
2. шешімдерді жоспарлау және дайындау бойынша буындардың болмауы;
3. ақпараттарды шамадан тыс болуы, яғни қол астындағылармен, жоғарыда
4. басқарушы төбеде биліктің шоғырлануы.
Басқарудың функционалды ұйымдастырушылық формасы.
Функционалды басқару басқарудың сызықтық жүйесінде шешімдерді қабылдауға керек жұмыстардың
Мұндағы басты идея жеке функциялардың орындалуы мамандарға жүктелуінде. Ережеге
Функционалды басқару сызықтықпен қатар жүзеге асады және бұл орындаушыларға
Басқарудың барлық функцияларын орындауға міндетті жан жақты менеджерлердің орнына
Функционалды құрылымның а р т ы қ
1. нақты функциялардың жүзеге асуына жауап беретін мамандардың жоғары
2. сызықтық менеджерлердің кейбір арнайы сұрақтарды шешуден босатылуы;
3. құбылыстар мен процесстердің бір үлгіге салынуы, қалыптасу және
4. басқарушылық функцияларды орындауда қосарланушылықты және жанаспалықты жою;
5. жан жақты білімді мамандардың қажеттілігінің төмендеуі.
Функционалды құрылымның к е м ш і
1. «өзінің» бөлімшелерінің мақсаттарын және талаптарын жүзеге асырудағы шамадан
2. түрлі функционалды қызметер арасында әрдайым өзара байланыста болудағы
3. шамадан тыс орталықтандыру тенденциясының пайда болуы;
4. шешімдерді қабылдау процедураларының ұзақтығы;
5. өзгерістерге баяу көңіл бөлетін қатып қалған ұйымдастырушылық форма.
Сызықтық, сонымен бірге функционалды құрылымдардың кешіліктері сызықтық-функционалды құрылымда шеттетіледі.
Қонақ үйді басқарудың сызықтық-функционалды (штабтық) құрылымы.
Мұндай басқару құрылымында биліктің барлығын анықталған бір ұжымды басқаратын
Бұл жағдайда бөлімшелердің функционалды құрылымдары бас сызықтық жетекшінің қол
Сонымен, сызықтық-функционалды құрылым өзіне сызықтық жетекшілері бар арнайы бөлімшелерді
Сызықтық-функционалды құрылымның а р т ы қ ш
1. жұмысшылардың мамандануымен байланысты шешімдер мен жоспарлардың жақсы дайындығы;
2. бас сызықтық менеджердің мәселелерді жете талдауынан босатылуы;
3. кеңесшілер мен эксперттерді тарту мүмкіндігі.
Сызықтық-функционалды құрылымның к е м ш і л
1. өндірістік бөлімдер арасында горизантальді деңгейдегі өзара байланыстың және
2. анық жауапкершіліктің болмауы, өйткені шешімді дайындаушы оның жүзеге
3. вертикаль бойынша шамадан тыс дамыған байланыстар жүйесі, яғни
Қаралған ұйымдастырушылық құрылымдар базалық болып табылады және нақты басқару
Қонақ үй кәсіпорнының ұйымдастырушылық құрылымы оның тағайындалуымен, номерлік қорының
Әрбір қонақүй кәсіпорны құрылымды өзінің мақсаттары мен талаптарына сай
Кәсіпорынның ұйымдастырушылық құрылымы оның квалификациясының және мүмкіндіктерінің өсуін есепке
Қонақ үйді басқарудың типтік пирамидалық құрылымы Қосымша В көрсетілген.
Қонақ үйдің барлық жетекшілері басқарушылық функцияны орындағанымен, бізолар еңбек
Қонақ үй кәсіпорнын басқарудың жоғарғы деңгей қонақүй қожасынан және
Қонақ үй кәсіпорнының стратегиялық мақсатының мысалы ретінде оның қожасымен
Стратегиялық мақсат ретінде қонақ үй қожасының қонақүй комплексінің құрамындағы
Мұндай шешімдер мен мақсаттар кәсіпорынның көлеміне және оның құрылысы
Ірі қонақ үй кәсіпорындарының басқарушылық құрылымы бас директорге бағынатын
Мысал ретінде, техникалық директор инженерлік-эксплуатациялық бөлімді басқарады. Түрлі кәсіпорындарда
Барлық басқару деңгейлерінің жетекшілері, сонымен бірге, орындаушылық функциясын да
Жалпы уақыттың мұндай үлестірілуі үш деңгейдің де менеджерлері бойынша
Басқару деңгейінің көтерілуімен мамандық бойынша тапсырмалардың үлес салмағы төмендейді,
Ұйымның көлеміне және түріне байланысты, оның салалық және территориялық
1.2 Қонақ үй басқару формалары
Халықаралық тәжірибедегі кең тараған қонақ үй кәсіпорындарын басқару формаларына
- келісім шартпен басқару;
- франчайзинг келісімі арқылы басқару;
- аренда.
Қонақ үй кәсіпорындарында мазмұнымен, қызметімен, құрылымымен және орталықтандырылған басқаруымен
1970 жылдардың басынан кең тараған қонақ үй кәсіпорындардағы негізгі
Келісім шартпен басқару дегеніміз, ол кәсіпорындар типтеріне сәйкес басқаруға
Осы уақытқа дейін қонақ үй менеджменті саласындағы мамандар
90-шы жылдардың басында қонақ үйлерді басқару бойынша ірі компанияларды
Басқару келісімінің мазмұнына жеті негізгі кезеңдер кіреді:
1. Компания басқарушысына (оператор) кәсіпорынды басқаруға құқық
беру. Сөйтіп, компания иесі басқару процессіне араласуға құқықтан айырылады.
2. Түрлі операциядан кеткен шығынды, сонымен қатар, өзінің құқықты
иелігінен шыққан барлық қаржы және оперативті тәуекелді компания иесіне
3. Операторды қандай да бір іс әрекетінің жауапкершілігінен босату
немесе қорғау, ал арам ниетпен немесе дөрекі абайсыздықтан жасалған
4. Қонақ үй кәсіпорнын басқару мерзімі, әдетте бес,
жылға келісім бекітіледі.
5. Таза табыстың немесе жалпы табыстың мөлшерінен басқарушылық
ақы анықталады. Әдетте ол жалпы табыстан 2-4,5 % немесе
6. Келісімді жаңарту жағдайы. Көбінесе осындай жағдайларда шешім
қабылдау құқығын басқарушы компанияға беріледі.
7. Келісімді тоқтату шарты. Компания басқарушысына немесе иесіне
артықшылық беретін келісімді тоқтату кемінде төрт варианты бар:
- егерде екі жақтың бірі келісім шартты бұзу туралы
- егерде екі жақтың бірі банкрот болып жарияланса немесе
- егерде екі жақтың бірі кәсіпорынның іс әрекет құқығының
- келісім шарт екі жақтың келісімімен тоқататылса [14].
Басқару компаниясы кәсіпорын мүлкіне ешқандай құқығы жоқ. Бірақ кейбір
Келісім шартпен басқарудың әлсіз және күшті жағы бар.
Кәсіпорын иесінің келісім шартпен басқарудағы артықшылығы мынада:
1. Келісім шарт жүйесіндегі компания басқарушысы немесе менеджер әдетте
2. Компания басқарушысы немесе менеджердің ерігін таңдау;
3. Басқарушыға тәуелді болмай, кәсіпорын инвестициясын жүзеге асыру
4. Максимальды табыстан басқарушыға ақыны шегеру.
Кәсіпорын иесінің келісім шартпен басқарудағы кемшілігі мынада:
1. Бақылаудың тез орындаушылығының жоқтығы;
2. Максимальды тәүекел және басқарушының ақысын төлеу қажеттілігі.
3. Басқару процессіне араласуға құқығының жоқтығы;
4. Келісім шарттың мерзімінен бұрын тоқтатудың қиыншылық туғызуы.
Компания басқарушысына (менеджер) келісім шарт жүйесінің артықшылығы:
1. Әсер ету саласының кеңейуі;
2. Минимальды шығыннан кірістің көбейуі;
3. Компания иесіне толығымен ақы төлеу мәжбүрлігінің жоқтығы.
Кәсіпорын басқарушысына (менеджер) келісім шартпен басқарудағы кемшілігі мынада:
1. Басқару ақысының самасының крксін шектеу;
2. Компания иесінің қаржы жағдайына бағынды болу;
3. Келісім шарттың (келісім шарттың қайта басталуы) бітуіне байланысты
Қонақ үй кәсіпорындарының басқару формалары басқа түрлерден де тұрады,
Қазіргі замаңғы құқық теориясымен қатар, «франчайзинг» терминімен «франшизинг», «франшиза
Франчайзинг анықтамасын халықаралық франчайзинг ұйымдарының ассоцияциясы береді. Ол кәсіпорындар
Бұл термин француздардан тараса да, франчайзинг келісім шарты ерекше
Хуард Джонсон 1927 жылы франчайзинг келісім шартына отырып, өз
Әр франчайзинг келісім шартында франчайзер франчайзиға өз фирмалық таңба
Франчайзер мен франчайзидің құқықтық ара-қатынасы келісім шартқа қол коюмен
Жарна – көрсетілген қызмет пен ұсынылған қызмет үшін бір
Кіру жарнасын төлеу келісім шартқа қол қоюдан кейін жүзеге
Қосымша, операция көлеміне тікелей байланысты франчайзи кіру жарнасын
Үлкен роялтиді алу мақсатында франчайзер оқтын-оқтын кәсіпорынды тексеруден өткізеді,
Жалпы кірісі 1-5% аспайтын қосымша жарнама жиыны болады. Жаранам
Франчайзерлердің бақылау кеңесі жарнама бағдарламасының өткізілуіне байланысты қадағалау жасайды
Және де, франчайзинг келісім шарты оның бұзған кезін
1. Франчайзерлермен орнатқан стандарт сатысына жету мүмкін еместігі;
2. Қызмет көрсету технологиясына, қызмет түріне, мейрамхана мәзіріне қойылған
3. келісім шарт бойынша белгіленген ақының орындалмауы.
Тәжірибе көрсеткендей, төлем ақыны төлемеу және келісім шарт бойынша
Соңғы жылдары франчайзингтің классикалық моделі (Қосымша П қараңыз) ең
Франчайзингтің түрлі варианттарының пайда болуы бір-бірінен келесі моменттермен ерекшеленеді:
- франчайзер мен франчайзидің қарым-қатынасының ұзақтылығы;
- көмекті қайсы франчайзидан сұрау;
- анықталған жарнаны франчайзи кімге төлейді.
Франчайзингтің классикалық моделімен қатар мынандай варианттарды
дамытты: аймақты франчайзинг (Қосымша П қараңыз) және даму
Аймақты франчайзингті таңдап, франчайзер өз қызметімен географиялық
Бас франчайзи төлем ақыны бөлуге қосылған, көбінесе, жарнама қорына
Франчайзерлермен келісім шартқа отыру әр жақтан нені күтуге болады
Дамушы франчайзингте франчайзидің бас қызметін аймақтың дамуына құқықығы бар
Франчайзингтен франчайзиден ерекшеленеді:
1. Жоспар және сипаттама құжатының пакеті, қызметтің дамуына көмек.
2. Барлық әлемге, елге жарнама.
3. Орталықтандырылған брондау жүйесі.
4. Қонаққа қызмет көрсеткендегі қолданған тауарларды және құралдарды, жиһаздарды
Франчайзидің франчайзиден кемшілігі:
1. Франчайзерлерге ақы төлеу қажеттілігі (жарна төлеу, роялти).
2. Франчайзермен анықталған стандартына қатаң сай болу қажеттілігі.
3. Франчайзерлердің қанағаттанарлықсыз жұмыс жағдайындағы негативті имиджді алу мүмкіндігі.
Франчайзингтің франчайзерден ерекшелігі:
1. Минимальды инвестициямен бизнесті кеңейту, нарыққа терең кірі мүмкіндігі.
2. Франчайзиден ақы алудың қосымша кірісі.
Франчайзингтің франчайзерден кемшілігі :
1. Франчайзиден алған ақысымен ғана шектелетін кіріс.
2. Сапа стандартын орындамаған жағдайда негативті имиджді алу қауыпі.
Франчайзинг келісім шарты арқылы қонақжайлық индустрияны басқару формасының перспективасы
Аренда, қонақжайлық индустриясындағы кәсіпорындар ұйымдастырылған басқару формасы ретінде
1.3.Қонақ үй кәсіпорындарының басқару құрылымының ерекшеліктері
Қонақ үй кәсіпорындарының ұйымдастыру құрылымы қонақ үй белгілеуі, оның
Идеалды және бірыңғай модельді менеджменті болмайды. Бірақ барлық шешімдер,
Менеджмент әр коммерциялық кәсіпорынға қонақ үй болса да,
Қазіргі жағдайда бәсекеге қабілетті болу үшін басқару жүйесі жәй
- басқару деңгейінің аз ғана саны;
- жоғары мамандармен жинақталған орта бөлімшелер;
- тұтынушыларға бағдарланған (кәсіпорын қонақтары) қызметті өндіру және жұмысты
Көптеген қонақ-үйлерде менеджменттің нақтылы иерархиясы болуы керек, және мекеме
Төменгі бөлім иерархиясында тікелей жұмыспен айналысатын адамдарды айтамыз. Оларға
- тек бөлек қызметкерлердің іс әрекеттерін басқаратын менеджер, олар
басқа менеджерлердің іс-әрекетін бақыламайды;
- басқа менеджерлердің жұмыстарын басқаратын менеджерлер, қажетті
мәселені шешуге әдіс іздейді, жоспар құрады;
- Жоғары звенодағы менеджерлер, олар глобальды мәселелерді дұрыс
қоюға жауап береді және қонақ үй кәсіпорынның ішкі құндылығы
Менеджерлер жұмысында бес базалық операция бар .
Біріншіден, менеджер белгілі бір мақсатқа жетуге мақсат қояды,
Екіншіден, менеджер мақсатқа жету үшін іс-әрекеттерді анализ жасап
Үшіншіден, менеджер ұжымның коммуникациялық қызметін үнемі қолдап отыруы тиіс.
Төртінші функцияда, бұйрықты орындау менеджері, бұл әрбір қызметкердің
Бесіншіден, ол өзімен бірге адамның өсуіне ықпал жасайды.
Жоғарыда аталған өзара әрекеттестік компоненттердің арқасында менеджер қонақ үй
Сонымен, басқарудың ортақ жауапкершілік шешімі болып ол жоғары звенодағы
- тауар өніміне (яғни кір жуу бөлімі немесе асхана);
- қызметті ұсынуға (тазалаушылар және мейрамхана қызметі);
- хабарлама қызметі (яғни брондау қызметі және портье т.б.
қызмет.)
Ірі кәсіпорын болған сайын басқару құрылымы тармақталады, себебі ол
Стратегиялық мәселедегі жалпы шешімді кәсіпорын иесі немесе генеральды директор
Бас директор бір жағынан кәсіп орын иесі мен басқару
Бұдан басқа, генеральды директор кәсіпорынның жалпы мақсатына байланысты шешім
Сонымен қатар, жоғары звеноның басқармасы кәсіпорында клиенттермен қандай
Қонақ үй тәүлік бойы жұмыс істеуіне байланысты, олардың іс
Сондай-ақ, ірі қонақ үй кәсіпорындағы жоғарғы звеносындағы жетекшісіне қосымша,
Атқарушы комитет, тәртіп бойынша қонақ үйдің негізгі функционалды бөлімшелерінің
Орта звенодағы жетекшілер (құрылымдық бөлімшелердің жетекшілері) өзінің шеңберіндегі бөлімшелерде
Көп қонақ үйде қонақтың келу процессі жәй іс сияқты.
Идеалды тіркеуді қонақ байқамай қалады, себебі қонақ үйдің қабылдау
Қонақтың келу процессін кесте бойынша көре аламыз:
-Қонақ келеді
- Гараж қызметі
- Швейцар, холдағы тасушылар қызметі
- Орналастыру бойынша портье
(қабылдау, төлем ақы, таңдау, брондауды индефикациялау,
номерді белгілеу, тіркеу)
Тасушы (қонақты номерге орналастыру, орналастыруға
квитанцияны тексеру)
Тазалаушы қызметі, қонақ үй қауіпсіздігінің қызметі.
Этаждағы дежурный
Отельдегі біріккен басқару жүйесінің номер қызметі (номердегі видео, электронды
Алғашқы әсер алу ең қажетті, дәл сол үшін келу
Түрлі қонақ үй типтері қызмет көрсету деңгейіне қарай айырылады.
Жоғары категориялы қонақ үй қонақтың келу уақытынан тіркеуге дейін
Гараж қызметінің кезекшісі қонақты қарсылып, көліктің есігін ашып, багаждарын
Осы бөлімше көп қонақ үйге кіріс әкеледі. Әр күні
Көп қонақ үйлер тұрақ жұмысына жауап беретін осы қызметті
Гараж қызметі сияқты, швейцарлар да барлық қонақ үйде болмайды.
Көп қонақтарға қонақ үйді швейцарлар сияқты ешкім таныстыра алмайды.
Гараж қызметі, швейцарлар, этаждағы кезекшілер, қонақ үй қауыпсіздігінің қызметі
Жеткізуші қызметі, басқа бөлімшелерге ұқсас, жақсылықтың хабаршысы, олар жай
Жеткізуші, отельдің басқа қызметкерлері сияқты, қонақты әңгімеге тарту керек.
Қонақты орналастырған кезде жеткізушінің кәсіптігін бағалау қиындық туғызады, сол
«Құпиялы қонақтар» отельге келіп тұрады және бір немесе бірнеше
Жеткізуші бөлімшесінің функциясына көп жаңалықтар әсер етті. Этаждардағы
Қонақты номерге шығарып салуға шақырылған жеткізуші, жылжып жатқан ретті
Бірінші мен тұйықтаушы арасында әр жеткізушінің өзінің жеке номері
Қазір бұндай процедуралар формальды болады. Тіркелу рәсімі біткен соң,
Отельдегі жеткізу қызметінде орналасқан, автоматизацияланған басқару жүйесінің принтерімен орналасу
Рет бір келкі жылжиды, бірақ рет жүйесі өзгеоілуі мүмкін,
Әр түрлі уақытта түрлі этаждарда болған жеткізушілерді белгілеу есебі,
Жеткізушілер бағаны белгілемейді және номерді таңдатпайды. Егерде қонақ номерге
Кіші отельде сүйеуіш кішкентай, ол жерде бір немесе екі
Сүйеуіш алдында қонақтың екі түрі келуі мүмкін – біреуі
Брондалған орны бар қонақ екі проблемамен соқтығысуы мүмкін: брондалған
Бронадалған орны жоқ қонақтардың күту деңгейі басқаша. Егерде орын
Клиент туралы мәліметтерді брондау нәтижесінде алынатын болса, енді мәлімет
Мезгілінде, қонақ үй номерлері толып кетеді. Келген қонақтар
Осыған ұқсас жағдай болмас үшін, қонақ үйде қонақ үшін
« ________________________________мырза
Бөлме номері ____________
Орналасу кезінде, Сіз бүгін қайтатыныңыз туралы көрсеткенсіз. Сіздің номеріңіз
Кетер алдында Сіз келесі аялдамаңызды біздің бүкіләлемдік брондау торынан
Рахмет».
Кейбір қонақ үйлер қонақтан тіркелу картасына өз қолымен кету
Қонақ уақыттан бұрын келіп қалатын болса, кетіп жатқан қонақ
Тіркелу міндетті емес. Кейбір мемлекеттерде бұл талаптар заңмен белгіленбеген.
Автоматталмаған қонақ үйлеріндегі тіркелу картасы арқылы басқаруы -орналастыру процессінің
Барлық қонақ үй типтерінде стандартпен талап ететін тіркелу
Тіркелу картасын толтыру саны топтың мінездемесіне қарайды. Әдетте әр
Түнде жүргізілетін номердегі адамдардың саны тексеруге қажет. Сонымен қатар,
Дәл және толық мекен жайы кредитке ақы төлеуге қажет
Тіркелу процессінде жүретін келесі мәселе, ол - қонақтың
Бұл жалпы хабарлама коммерциялық бөлімге қажет, себебі көп компаниялар
Ұйымдар отельмен шартқа отырмасада, оларға стандартталған жеңілдіктерді ұсынады. Ондай
Барлық қонақ үйлер қонаққа бірегейлі шифр береді. Компьютерленген отельде
Ірі отельдерге қарағанда, кіші отельдерде қонақтардың есебі шифірленуі мен
Жоспарға байланысты емес, мамандалған менеджер таң ертең бірнеше номерлерді
Өзгерістер күн бойы жаңа хабарламалар түскенде өзгертіліп тұрады. Егер
Әр өзгерсітер болғанда, ал өзгерістер көп болады, сол кезде
Қымбат номерді сатудың жақсы тәсілі – оны көрсету. Қонақтар
Ең жақсы номерді алғашқы бағамен ұсыну – ол даудың
Ерекше қажетті қонақтарға арналған номерлер VIP (Very Important Person),
Бұндай белгі, менеджердің көмекшісі келген қонақты номерге жеткізуін
VIP және DG (ерекше қонақ) арасында айырмашылығы бар. VIP
Туристік топтарды тіркеуге алудың ерекшеліктері. Қонақ үйлердегі көптеген жұмыстарды
Қонақ болушы топ қонақ үйге келіп жеткеннен кейін топ
Әрбір қонаққа бөлек визик карточкасы толтырылады. Төлем ақы ақша
Шетелдік туристтерді тіркеудің ерекшеліктері.Туристтер басқа бір шетел мемлекетке кіру
Визаның бірнеше түрі бар:
• бір және көп рет кіріп шығуға рұқсат беретін
• жеке және топтық визалар;
• студенттік визалар;
• кіру, шығу, транзиттік визалар.
Визаның бұдан басқа дипломатиялық виза (ДП), қызметтік виза (СВ),
Шекарадан өткен кезде бақылау жұмысын жүргізу үшін кіру және
Дипломатиялық визасы бар адам салық төлемейді. Әр күні қонақүй
Тұрғындармен есеп айырысу түрлері. Қонақ үйлерде есеп айырысудың екі
Кредиттік карта дегеніміздің өзі белгілі бір банктің өзінің сенімді
Нақтылай есеп айырыспайтын тағы бір жол - олар жол
Атаулы чектер қонаққа өзі талап еткен сомма мөлшерінде толтырылады.
Әлемдік зерттеу жұмыстарының қорытындысына қарағанда бірінші орында кредиттік картамен
Қабылдау және қызмет көрсету қызметі тіркелу кезінде ұсынылған
Үнемі келетін қонақтар мен партнерлардың есебін жүргізу –
Қонақты жеткізуші орналастырған кезде де, қабылдау қызметі тіркеуді аяқтайды.
Қолма қол төлеу өте аз пайызда. Көбінесе қонақтар кредиттік
Бұл тез жүргізілетін процедура. Компьютерленген меншікті басқару жүйесі тұтас
Қандай әдіс болмасын кассир ең соңғы шығындар туралы хабардар
Кетіп жатқан қонақ, әдетте қолдарына көшірмені алады. Шығындар мүмкіндігіне
Қзмет көрсету персоналдары есікті ашу алдын, есікті тоқылдатып күтіп
Егерде топтар бірнеше көршілес номерде орналасса, көрщілес есіктер жабылмайды.
Туристік топтарға жеткізушілердің қызмет көрсетуі жеңіл және пайдалы.
Автоматталған басқару жүйесі топтарға бөліп, конверттерді\ кім кіммен тұратыны
Қорытынды нұсқауларды тур мүшелеріне автобуста таратады. Егерде аудиторияның назары
Конверттерді портье топты алып жүрушіге, кейде жеткізушіге беріп холлда
Топтың багаждары қызмет көрсету персоналдарына бас ауру болуы мүмкін,
Басқа әдістерде бар. Әр чемодан компьютердің көмегімен басып шығарылған
Кейбір жағдайда, багаждар тек этаждарға жеткізіледі, ол жерден қонақтар
Топтың багаждарын жеткізу, уақытты талап етеді. Қонақтар шыдамсыз болады,
Ары қарай жинау қызметі жүреді. Жинау қызметі ең маңызды
Жинау қызметін басқаратын адам, тазалықты ұстайтын адамдардың жұмысына жауап
Қауіпсіздандыру қызметі, тазалықты және қауыпсыздықты ұстану функциясын орындайды, себебі
Номерде үй малдарын ұстануға бірқатар қарсылықтары бар, және де
Қонақ үй кәсіпорындарындағы қызметтің функцияларының принциптері мен жетілдіру жолдары
ІІ. Практикалық бөлім
Қорытынды
Қосымша А
Қонақ үйді басқарудың типті пирамидальды құрылымы
Қосымша Б
Ұйымды басқарудың сызықтық құрылымы
Қосымша В
Ірі қонақ үй комплексінің ұйымдастыру құрылымы
Пайдаланылған әдебиеттер
ҚР-да туризмді дамытудың әлеуметтік-экономикалық мәселелері. Алматы. 2000. Жолдасбеков Ә.Ә.
Организационно-правовые основы туристской деятельности в РК. Учебное пособие. Алматы,
Исмаев Д.К Маркетинг гостиничных услуг в России.- Учебн. пособие.
Котлер Ф., Боуэн Д., Мейкенз Дж. Маркетинг. Гостеприимство и
Кабушкин Н.И., Бондаренко Г.А. Менеджмент гостиниц и ресторанов. –
Ляпина И.Ю. Организация и технология гостиничного обслуживания. – М.:
Михеева Н.А., Галенская Л.Н. Менеджмент в социально-культурной сфере. –
Сервисная деятельность/ С.Н. Коробкова, В.И. Кравченко, С.В. Орлов, И.П.
Сфера услуг: проблемы и перспективы развития / Под ред.
Сфера услуг: проблемы и перспективы развития / Под ред.
Сфера услуг: проблемы и перспективы развития / Под ред.
Сфера услуг: проблемы и перспективы развития / Под ред.
Кәсіпорын басқарушысы
Сызықтық басқарушы А
Сызықтық басқарушы Б
Орындаушылар
Орындаушылар
Иесі
Генеральды директор
Орналастыру бойынша директор
Тамақтандыру бойынша директор
Брондау қызмет. директоры
Қызмет көрсету қызмет. менеджері
Номерлік қордың эксплуатациялық қызм. менеджері
Қабылдау және есептесу бөлімінің менеджері
өндіріс менгерушісі
Техникалық директор
Коммециялық директор
Метрдотель
Шеф-аспазшы
Банкет қызметінің менеджері
Аға даяшы
Бас есепші
Шаруашылық қызметінің менеджері
ЭВМ бойынша бақылаушы
Еңбек ақы бөлім. менгерушісі
Аға мастер
Заведующий мастерскими по ремонту
Конгрес қызметінің менед
Жаранма қызметінің менеджері