МАЗМҰНЫ
Кіріспе 2
Мұхаммед Хайдар Дулати 4
Қадырғали Жалайыри 7
Өтеміс қажы және оның «Чингиз-наме» атты
Қорытынды орнына бір ауыз сөз 16
Қолданылған әдебиеттер 17
Кіріспе
Тарих ғылымында деректану деген сала бар.
Шежірелердің алғашқы түрін нақты тарихи дерек
Біздің өлкеміздегі ықылым заманнан бергі тарихты
Беріректе қазақ шежіресін жинаумен және жариялаумен
Шәкәрім Құдайбердіұлының «Түрік, қырғыз, казақ һәм
Енді егеменді ел болып, етек-жеңімізді жинағанда
Мұхаммед Хайдар Дулати
Орта ғасыр рухани жәдігерліктерінің арасында аз
'Тарих-и Рашидиді" жазған Мұхаммед Хайдар Дулати
Мұхаммет Хайдар Дулати (1499-1551) Ташкентте дүниеге
Мұхаммет Хайдар Дулатидің тағы бір атасы
Мұхаммед Хайдардың балалық шағы Мұхаммед Шайбанидің
Мұхаммед Хайдар Дулати Мәуреннахрға жасаған Бабырдың
Бабырдың сөздері бойынша, Мұхаммед
1533 жылы хандық таққа қайта отырған
Мұхаммед Хайдар Дулати 1551 жылы жергілікті
Қадырғали Жалайыри
(шамамен 1530-1605 ж.ж.)
Қадырғали Қосымұлы Жалайыр –орта ғасырдағы қазақтың
Оның ауылы қалмақ шапқыншылығына ұшыраған соң
Қадырғали Жалайыр тек өз ана
1588 жылы Сібірдің әскербасы Д.Чулков айла-амалымен
Бұл кезеңде Қадырғали Жалайыр тікелей ғылыми
Қадырғали Жалайырдың жылнамасы - ежелгі қазақ
Көрнекті жазушы Мүхтар Мағауинның "Аласапыран" роман-дилогиясына
Өтеміс қажы және оның «Чингиз-наме» атты
шежірелік тұрғыдағы аса құнды тарихи деректің
Өкінішке орай, қолымызда түрік тіліндегі түпнұсқа
Кезінде қолжазбасы Ташкенттегі Түркістан көпшілік кітапханасында
Ал енді «Чингиз-наме» авторына келер болсақ,
Өзінің бұл жұмысты жазуда алға қойған
Дәшті қыпшақ аталған кең байтақ ұлы
Алайда, мұнда ескеретін бір мәселе —
Өтеміс қажының өзі бұл еңбегін әркез
Еңбектің «Шыңғыс хан туралы дастанның басталуы»
Біздің тарихымыз үшін Жошы хан туралы
Бұл тарихи деректі Жезқазған қаласынан 45
Рас, Өтеміс қажы Жошының қолын құлан
Еңбектің «Ежен хан, Сайын хан» деп
Батый Өтеміс қажының еңбегінде Сайын хан
Жошы хан өлген соң оның тағына
Немерелерін қабылдаған Шыңғыс хан бектерін он
Белгілі зерттеуші В.П.Юдиннің пікіріне жүгінер болсақ,
Тарихи деректер Батыйдың Венгер жорығынан кейін
Алтын орда ыдыраған кезде Шайбан ұлысы
Өзбекханның ислам дінін қабылдауына байланысты және
Ұрыс ханның кезінде «қазақ» этнонимімен аталатын
Қорытынды орнына бір ауыз сөз
"Өткенді білмейінше – болашақ бұлдыр" деген
Аңсарымыз халыққа аумай, жазбаға ауып, өз
Қолданылған әдебиеттер
1. Қазақтар. II том, Құрастырғандар Әбен.Е.
2. Дала даналары 248, 258 беттер.
3. Тарихи таным 189-бет.
4. Егемен Қазақстан 27 тамыз, 2003
5. Ақиқат журналы, 1999 жыл №4,
1