ЖОСПАР
Кіріспе 2
Негізгі бөлім 4
1. Маркетинг жүйесіндегі тауар 4
1.1 Маркетинг әрекеттеріндегі тауардың орны 4
1.2 Тауарды топтастыру 6
1.3 Тауардың өміршеңдік кезеңі 9
2. Жаңа тауарларды өндіру және әзірлеу 12
2.1. Тауар ассортименті 12
2.2 Жаңа тауарларды әзірлеу стратегиясы 14
2.3 Жаңа тауарды жоспарлау 16
2.4 Жаңа тауарлар: компьютерлер, «Жиллет» ұстаралары 20
Қорытынды 31
Қолданылған әдебиеттер тізімі 32
Кіріспе
130 жыл бойы дерлік Дюпон компаниясы әскери жарақ
Міне осылайша жаңа нейлон талшықтарынан жасалатын тауарлар сериясы
Жаңа тауарлардың пайда болуы, оларды жетілдіру және айналымға
Біз бұл курстық жұмысымызда нақты жаңа тауарлар болып,
Негізгі бөлім
1. Маркетинг жүйесіндегі тауар
1.1 Маркетинг әрекеттеріндегі тауардың орны
Тауар дегеніміз рынок жүйесіндегі негізгі әрекет етуші "тұлға"
Экономика теориясында тауар экономикалық категория ретінде белгіленген. Классикалық
Тауарды шығару кезінде оны өндіру ұғымы 3 деңгейде
1. Ойдағы тауар тұтынушы сатып алатын тауардың
2. Өндірушінің мақсаты ойдағы тауарды нақтылы тауарға айналдыру
3. Сипаттамаларына қоса өндіруші сатып алушыға қосымша қызмет
Тауар қасиеттерінің жиынтығы мынадай көрсеткіштерімен анықталады:
1 Сапа (сапаға деген сенімділік өнімді ұлғайтуға жол
2. Тауардың атқаратын қызметіне дәл сәйкестігі;
3. Бағаның сапаға және тхтыну құндылығына сәйкестігі;
4. Тауар құжаттары;
5. Сатып алынғаннан кейінгі сервистің сапасы;
6. Ассортименттің байлығы, тауарды таңдауға мүмкіндіктің молынан болуы.
1.2 Тауарды топтастыру
Рынокта әртүрлі көптеген тауар түрлері орын алады. Тауар
Дәстүрлі тауарларға тоқталайық:
1. Тұтыну тауарлары түпкі тұтынушылардың жеке пайдалануына арналған
а) Ұзақ және жиі қолданылатын тауарлар (мысалы, киім,
б) Қысқа мерзім пайдаланылатын тауарлар бір мәрте немесе
Ал тұтыну әдістеріне қарай олар мына топтарға бөлінеді:
а) Күнделікті сұраныстағы тауарлар. Оларды сатып алғанда тұтынушылар
* үздіксіз сұраныстағы тауарлар тұтынушылар үнемі сатып алатын
* импульстық (ойда жоқта сатып алынатын)
* төтенше сұраныс тауарлар кенеттен қажет қалыптасып сатып
б) Алдын ала таңдалып, сатып алу жоспарына енгізілген
* бір-біріне ұқсас тауарлар түрі, сапасы бірдей,
* ұқсас емес тауарлар бағасын елемей, тұтынушы оның
в) Ерекше сұраныстағы тауарлар бірегей сипаттамалары мен және
г) Енжар (пассивті) сұраныстағы тауарлар. Оларды тұтынушылар білуі,
2. Өнеркәсіп тауарлары. Олар өндіру үдерісіне қатысуына байланысты
а) материалдар және бөлшектер өндірушінің тауарында толық қолданылатын
* шикізат,
* жартылай фабрикаттар, бөлшектер;
б) күрделі мүлік өндіру үдерісінде қолданылады және дайын
в) қосалқы материалдар өндірілген заттың құрамына енбейтін тауарлар
3. Биржа тауарлары дүниежүзілік экономикада маңызды роль
а) энергия көзі болатын тауарлар, мысалы, мұнай, газ,
б) азық-түлік тауарлар, мысалы, бидай, қант, жүгері, күріш,
в) стратегиялық тауарлар, мысалы, алтын, уран, платина;
г) металдар, мысалы, мыс, болат, күміс, т.б.
1.3 Тауардың өміршеңдік кезеңі
Экономика ғылымында көлемдердің кезең түріндегі толқуын және өнім
* рынокқа енгізу,
* өсу,
* кемеліне жету,
* құлдырау,
Рынокқа енгізу фазасында жаңа тауарға рынок қалыптасады. Сату
Өсу фазасы тауардың болашағына әсер етеді. Бұл фазада
Кемеліне жету фазасында жаңа тауар дәстүрлі тауарға айналады,
Құлдырау фазасында сату көлемі төмендей түседі. Бұл фазада
Бір фазадан басқасына ауысқан кезде күрт өзгерістер әдетте
Тауардың өміршеңдік кезеңнің болуы фирманың алдына екі мәселені
2. Жаңа тауарларды өндіру және әзірлеу
2.1. Тауар ассортименті
Тауар ассортименты жоспарлау, құру және басқару маңыздылығы тауар
Тауар ассортименті кәсіпорын өндіретін белгілі тауардың барлық түрлері
Тауар ассортименті мына көрсеткіштерімен сипатталады: ені, тереңдігі және
Ассортимент құру арқылы нақты тауарлар түрлері, олардың жеке
Ассортимент құрудың алдында фирма ассортимент қағидасын өңдейді. Ол
Ассортиментті жоспарлау жұмысы қажетті анықтаудан, немесе рынокты зерттеу
2.2 Жаңа тауарларды әзірлеу стратегиясы
Технологияның, тұтынудағы талғамның және бәсекелестіктің жылдам ауысуына байланысты
Компания жаңа тауарларды екі түрлі жолмен ала алады.
Жаңа тауарларды әзірлеу барысына тоқталайық. «Жаңа» деп бұрынғы
Жaңaшылдық қapeкeт — бұл жақсы ұйымдастырылған, ұтымды және
Жаңашылдық мүмкіндіктер жинақталған өзгерістер өнеркәсіптің осы саласына (немесе
Қалай дегенмен де жаңашылдық өте тәуекелі мол
Жаңа тауарлар неге сәтсіздікке ұшырайды? Мұның бірнеше себептері
Осылайша, фирманың алдында мынадай дилемма тұрады: бір жағынан
1-сурет. Жаңа тауарларды әзірлеу кезеңдері
2.3 Жаңа тауарды жоспарлау
Жаңа тауар дегеніміз қолда бар тауарларға қарағанда жаңа
Жаңа тауардың маңыздылығын мына факторлар бейнелейді:
* пайданы өсіруге көмектеседі;
* қалыптасқан тауар және ассортимент топтарына қарағанда ерекше
* өндіріс қалдықтарын пайдалануға мүмкіндік жасауы мүмкін;
* фирманың инновациялық қабілетін сақтауға және оны көтеруге
* маусымды жұмыс жасайтын фирмалардың шығындарын 100 бөлігін
1. Идея жинау сатысы жаңа тауар шығару мүмкіндіктерін
Жоғары басшылар жаңа тауарларды әзірлеудің нақты стратегиясын жасауы
Ол идеяларды фирманың қызметкерлерінен, өтім арналарынан, үкімет органдарынан
2. Өнімді бағалау сатысында іріктеу арқылы жарамсыз идеяларды
Егерде идеяларды қалыптастыру (жинақтау) мақсаты оларды көп әзірлеу
3. Тұжырымдаманы тексеру сатысында тұтынушыға өндірілетін тауар ұсынылады,
4. Экономикалық талдау сатысында сұраныс болжалданылады, шығындар мен
5. Өнімді шығару сатысы идеяны нақты іс-қимылға айналдыру
6. Байқау маркетингісі сатысы дегеніміз өнімді бір, немесе
7. Коммерцияға енгізу сатысы тауар өміршеңдік кезеңінің енгізу
Жаңа тауарды сатып алушылар тұтынушы ретінде мынадай түрлерге
• "жаңашыл тұтынушы" жаңа тауарды қызыға бірінші болып
• "жақтаушылар" тауарды атақты және сән ретінде болуына
• "прогресшілер" өсу фазасында тауардың өтімін қамтамасыз ететін
• "күмәнданушылар" жетілу фазасында тауардың өтімін қамтамасыз етуге
• "кертартпалар" жаңа тауарды оның дәстүрлі кезінде ғана
Демек, шығарылған жаңа тауарлардың бәріне рынокта сұраныс бірдей
Тауарды тестілеу. Жаңа тауарлардың сапасы мен сұранысын анықтау
Кейінгі жылдарда бұл орталықтарда негізінде тұрмыстық электроника бұйымдары
Ол тауарлар 5 баллдық шкаласымен бағаланады. Оның белгілері:
Кейінгі кезде Ресейде рыноққа ұсынылған шетелдік жаңа тауарларға
2.4 Жаңа тауарлар: компьютерлер, «Жиллет» ұстаралары
Таяуда өткен уақыттан алынған бір мысал бұл жағдайға
Бұдан кейінгі мына бір төменде келтірілген жайтқа назар
Дербес компьютерлер біздің өмірімізге біртіндеп еніп күнделікті көз
1996 жыл ол араға тоғыз жыл салып өзі
1985 жылдың қыркүйегінде Стив Джобс өзі құрған «Эппл»
Стивен Пол Джобс 1956 жылдың ақпанында Маунтейн-Вью қаласында
1971 жылы Стив Возняк Калифорния университетінде оқып жүрген
С.Джобс мектеп бітірген соң 1972 жылы Орегон қаласындағы
Бұл кездері екінші Стивте Беркли университетіндегі оқуын тастап
С.Джобс «Атари» фирмасындағы өз әріптестерімен тіл табыса алмай
1975 жылдың қаңтарында «Попьюлар электроникс» журналында «Альтаир-8080» микрокомпьютерінің
Әдепкіде Стив Возняк бұл компьютерді өзі жұмыс істейтін
1977 жылдың қаңтарында «Эппл Компьютерс» компаниясы ретінде ресми
1980 жылдың қыркүйегінде «Эппл-ІІІ» компьютері нарыққа шықты, бірақ
1982 жылдың соңында «Эппл-ІІ» әлемдегі ең танымал компьютер
1983 жылдың қаңтарында алғашқы көпшілікке арналған мониторда графикалық
«ИБМ» корпорациясы дербес компьютерлер нарығының 30%-ін жаулап алды,
Стив Джобс 1984 жылдың басында әйгілі «Макинтош» компьютерін
Стив Джобс «Макинтош» компьютерімен мектеп жасындағы баладан кәсіпқой
К.К. Жиллет жаңа тұтынушыны әлем сахнасына шығарған жан
Адамзат тарихында еркектер үшін ұстара жасау және пайдалану
Ер адамдардың тұрмыстық қажеттіліктерінің ажырамас бөлшегіне айналған ұстараны
Кинг Кемп Жиллет 1855 жылы 5 қаңтарда Висконсин
Жұмыс табу оған қиынға соқпады. Өзі ширақ әрі
ХІХ және ХХ ғасырда бүкіл әлемде керемет жаңалықтар
1891 жылы Кинг Жиллет бөтелкелердің аузын бекітуге арналған
Екі өнертапқыш кездескен сәттен бастап олардың арасында тығыз
Бірнеше айдан кейін Кинг түпкілікті үлгіні жасап бітті.
Дегенмен Жиллет саса қоймады, бұл жолы ол өзін
Сонымен Жиллеттің ісі жыл санап қарқын ала түсті.
Бірінші дүниежүзілік соғыс басталысымен Жиллеттің жұлдызы оңынан туды.
Соғыс аяқталды, бірақ қырыну әдеті қала қойған жоқ.
1928 жылы «Авто Строп» фирмасының иесі Генри Дж.
Әйгілі өнертапқыш және бизнесмен 77 жаста 1932 жылы
Қорытынды
Жаңа тауарларды өндіру мен оларды әзірлеу оңайшылықпен жүзеге
Қазіргі кезде біздерге әбден танымал болған түйме орнына
Қолданылған әдебиеттер тізімі
Друкер П. Нарық: топ жарып алға шығу –
Котлер Ф. Управление маркетингом. Пер. с англ. –
Маркетинг во внешнеэкономической деятельности (терминологический словарь)- М.: Международные
Дихтль Б., Хершген Х. Практический маркетинг: Пер. с
Мамыров Н.К. Маркетинг. Алматы, Экономика, 1999-248с.
Войс Харальд, Якобсен Уве. Маркетинг 2. – М.:
Волков В.К. и др. управление маркетингом: учебное пособие.
Ансофф И. Стратегическое управление – М.: Экономика, 1989-519с
Портер М. Международная конкуренция. – М.: Международные отношения,
Нысанбаев С.Н., Садыханова Г.А. Маркетинг негіздері. Алматы –2002
32
Идеяларды қалыптастыру
Идеяларды іріктеу
Тұжырымды әзірлеу және оны тексеру
Маркетинг стратегиясын әзірлеу
Сату өндірісінің мүмкіншіліктеріне талдау жасау
Тауарды әзірлеу
Нарық жағдайында сынап көру
Коммерциялық өндірісті даярлау