МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ....................................................................................................................3
1 ӨНІМНІҢ БӘСЕКЕГЕ ҚАБІЛЕТТІЛІГІН арттырудың ТЕОРИЯЛЫҚ МӘСЕЛЕЛЕРІ..........................................................................................................5
1.1Өнімнің бәсекеге қабілеттілігінің экономикалық мәні мен маңыздылығы……………………………………………………………………...5
1.2 Өнімнің бәсекеге қабілеттілігін бағалау көрсеткіштері………………9
2 КӘСІПОРЫН ӨНІМІНІҢ БӘСЕКЕГЕ ҚАБІЛЕТТІЛІГІН ТАЛДАУ...........14
2.1 Кәсіпорынның өндірістік-шаруашылық қызметін талдау.....................14
2.2 “Raimbek agro” ЖШС өнімінің бәсекеге қабілеттілігін бағалау
3 ӨНІМНІҢ БӘСЕКЕГЕ ҚАБІЛЕТТІЛІГІН арттыру ЖОЛДАРЫ..............27
3.1 Өнімнің бәсекеге қабілеттілігін арттыруда сапа және баға
3.2 Кәсіпорынның маркетингтік жүйесін жетілдіру – бәсекеге қабілетті
ҚОРЫТЫНДЫ.......................................................................................................39
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ.....................................................40
КІРІСПЕ
Қазіргі таңда Қазақстан нарықтық экономикалық ел ретінде танылған
Қазақстан Республикасының президенді Н.Ә. Назарбаевтың 2005 жылы
Халықаралық бәсекелестік жағдайында елімізде өндірілген өнімдердің бәсекеге қабілеттілігі
Статистика мәліметтеріне жүгінсек республика бойынша 700 – ге
Алайда бұл бәсекеге қабілетті өнім шығару үшін әлі
Қарастырылып отырған мәселенің өзектілігі, өнімнің бәсекеге қабілеттілігін арттыру
Курстық жұмыстың негізгі мақсаты - өнімнің бәсекеге қабілеттілігінің
Анықталған мақсатқа қол жеткізу үшін келесідей міндеттер шешілуі
- Өнімнің бәсекеқабілеттілігінің экономикалық мәні мен маңызын ашып
- Өнімнің бәсекеге қабілеттілігін бағалау әдістемелерін
- Кәсіпорынның ұйымдық – экономикалық сипаттамасын қарастыру;
- Кәсіпорын өнімінің бәсекеге қабілеттілігін талдау;
- Өнімнің бәсекеге қабілеттілігін анықтауда, кәсіпорын өнімінің
- Бәсекеге қабілетті өнім шығарудың тиімді тетігі –
Курстық жұмысымның теориялық және әдіснамалық негізіне Қазақстан Республикасының
Курстық жұмыстың құрылымы кіріспеден, үш бөлімнен, қорытындыдан және
Бірінші бөлімде өнімнің бәсекеге қабілеттілігінің экономикалық мәні мен
Екінші бөлімде “Raimbek agro” ЖШС ұйымдық –
Үшінші бөлімде кәсіпорынның сапа, баға саясатын және маркетингтіқ
Қорытындыда зерттеу тақырыбы бойынша жалпы қорытындылар мен ұсыныстар
ӨНІМНІҢ БӘСЕКЕГЕ ҚАБІЛЕТТІЛІГІН арттырудың ТЕОРИЯЛЫҚ МӘСЕЛЕЛЕРІ
1.1Өнімнің бәсекеге қабілеттілігінің экономикалық мәні мен маңыздылығы.
Өнімнің бәсекеге қабілеттілігі – бұл оның нарықтағы сәттілігін
Өнімнің бәсекеге қабілеттілігі жөнінде көптеген экономист ғалымдар әртүрлі
Кез келген тауар ішкі нарықта бәсекеге қабілетті, ал
Ішкі факторлар – кәсіпорынның тиісті сапаға сай өнім
Техникалық факторлар
Ұйымдық факторлар
Экономикалық факторлар
Әлеуметтік – психологиялық факторлар
Техникалық факторлар – өнімнің бәсекеге қабілеттілігін арттырудың маңызды
Электронды есептеуіш техниканың жылдам дамуы үлкен көлемде ақпаратты
Ұйымдық факторлар – өндірістік және еңбек ұйымдарының жетілуіне,
Өнімнің бәсекеге қабілеттілігіне қатысты жауапкершілік фирманың бірнеше
Экономикалық факторлар – өнімді өткізу мен шығаруға кеткен
Сапалы емес өнім өндіруге кеткен қосымша қаржылық шығындар
Әлеуметтік – психологиялық факторлар – ұйымда мықты
Көптеген индустриалды дамыған елдер компаниялары өнімнің бәсекеге қабілеттілігін
Сыртқы факторлар – нарықтық ортада өнімнің бәсекеге қабілеттілігін
Бәсеке
Нормативтік құжаттар
Нарықта белгілі бір орынға иелену
Имиджбен қамтамасыз ету
Ішкі және сыртқы факторлар бір – бірімен
Өнімнің сапасы мен бәсекеге қабілеттілігін көтерудің экономикалық маңызы
Еркін нарық жағдайында өндірушіге де тұтынушыға да өндіріс
Біріншіден, өнім сапасын көтеру пайдалы әсер бірлігіне материалдық−техникалық
Тұтынушыға ағымдық шығындардың мұндай үнемделуі жаңа техниканың жақсартылған
, (1)
Мұндағы: материалдық−техникалық және еңбек ресурстарын
Өнімнің сапасы мен бәсекеге қабілеттілігін көтеру өңдеушіге баға
Екіншіден, жаңа техниканың сапасын көтеру тұтынушыға құндық фактор
Эөқ(т) Штшн х (Кжтө−
Мұндағы: Штшн −негізгі кезеңдері тұтынушыдағы өнімнің құнының
Үшіншіден, жаңа техниканың сапасын көтеру тұтынушыға техникалық қызмет
Этқж(т) Штқжн х (Көз−
Мұндағы: Штшн −машиналар мен құрал−жабдықтар паркінің
Төртіншіден, өнім сапасын көтеру тұтынушыға өндірісті ұлғайтуға кеткен
Ө х Ққт х Кс
Мұндағы: Ө −заттық түрдегі жоғары сапалы
Сонда, бәсекеге қабілетті өнім сапасын көтеру нәтижесіндегі тұтынушыдағы
Эфк(т) (Эмр(т) + Этқж(т) +Эөқ(т))
Мұндағы Sнқ(т)−негізгі кеендегі негізгі өндірістік қорлардың
Бір қарағанда бір жолғы және ағымдық шығындардың артуына
Бірақ, тіпті нарықтық экономика жағдайында өнім сапасы мен
Жаңа техниканы өндіруші, біріншіден, бәсекеге қабілетті өнімге өте
П(ө) [(Бқ шжт−Өқжт ) −( Бқ
Мұндағы: Бқ шжт және Бқ шет −жаңа
Екіншіден, өнім сапасын көтеру өнімге тұтынушылардың кінәрат−талабы және
Эфк(ө) П(ө) + Псанк −Реф(ө)х
Мұндағы: Псанк −жарамсыз өнімнің құны мен ақауларын
Бір− бірімен байланысты салалардағы әсерді (Эфкс) есептеу арқылы
Эф(хш) Эфк(т) + Эфк(ө) + Эфк(с)
1.2 Өнімнің бәсекеге қабілеттілігін бағалау көрсеткіштері
Өнімнің бәсекеге қабілеттілігін бағалау және болжау – бірнеше
бірнеше кәсіпорындар арасында өнімнің жағдайын анықтау;
нарықта өнімді таратудың перспективасын бағалау;
өнім көрсеткіштерін анықтау; Оған бәсекеге қабілеттілік деңгейін анықтауға
өнімнің бәсекеге қабілеттілігін арттыру бойынша іс-шараларды жасау;
тауарға баға тағайындау;
нақты нарықта тауармен жұмыс істеу стратегиясын таңдау;
Екінші этапта өнімге талаптар қарастырылады. Оған ақпарат тұтынушылардың
нормативтік
техникалық
экономикалық.
Алғашқыда өнімнің бәсекеге қабілеттілігінің нормативтік параметрлері анықталады. Бәрінен
Jнп = Пqi; (9)
мұндағы: Jнп – нормативтік параметр бойынша жалпы
qi − әр көрсеткіштердің туындысын көрсетеді;
Өнімнің техникалық мінездемесін санды түрде техникалық параметр бірлігі
(10)
мұндағы: t ні – талданып жатқан өнімнің i
t эі – ұқсас немесе эталон өнімнің i
Техникалық параметр бойынша (Jтп) топтық көрсеткішті белгілу үшін
Jтп = ∑ Tei*Li; (11)
мұндағы: Jтп − техникалық параметрлер бойынша
Тei – i параметрі бойынша бірлік техникалық көрсеткіш;
Li – жалпы параметрі бойынша коэффициент;
n – бәсекге қабілеттілік бағаланатын техникалық параметр саны;
Параметрлердің үшінші тобына экономикалық көрсеткіштер жатады. Топтық экономикалық
(12)
мұндағы: Jэп − экономикалық параметрлер бойынша жалпы
Цnі − талданып жатқан өнімнің тұтыну бағасы;
Цnэ – эталон немесе ұқсас өнімнің тұтыну бағасы;
Тауардың тұтыну бағасы сату нарық бағасы мен барлық
Цni = Цpi + ∑ Зэкс і;
мұндағы:
∑ Зэкс і – тауардың сомалық шығыны;
Осы формулаға сәйкес тұтыну бағасы неғұрлым төмен болса,
Нормативтік, техникалық, және экономикалық параметрлер бойынша топтық
Кk = Jнп *Jтп > 1;
Jэп
мұндағы: Кk – талданып жатқан өнімнің кешенді көрсеткіші;
Jнп – нормативті параметр бойынша топтық көрсеткіш
Jтп – техникалық параметр бойынша топтық көрсеткіш
Jэп – экономикалық параметр бойынша көрсеткіш
Есептелген коэффциент негізінде талданып отырған өнімнің бәсекеге қабілеттілігі
Өнімнің бәсекеге қабілеттілігін бағалау жолдары келесідей жүзеге асырылады:
І кезең: Нарықта бәсекеге қабілеттілігі жоғары тауарды таңдап
ІІ кезең: Тауардың салыстырылатын көрсеткіштері мен параметрлерін анықтау.
ІІІ кезең: Салыстырылатын тауардың бәсекелік көрсеткіштер деңгейін анықтау.
Тауарлардың көрсеткіштері мен параметрлерін әртүрлі белгілер бойынша топтастыруға
экономикалық көрсеткіштері: бағасы, өзіндік құны, пайдасы.
техникалық көрсеткіштері: нақтылығы, жүк көрсеткіштігі.
қолдану көрсеткіштері: персоналды оқыту шығындары, монтаждау және т.б.
Өнімнің бәсекеге қабілеттілігін бағалау процесінде келесідей принциптерді ескеру
−нарық субъектілерінің мақсаттары мен құралдарының қарама – қарсылығы;
−нарық сегменттерінің әртүрлі ерекшеліктерін ескеру;
−зерттеу кезеңдерінің нарық конъктурасы;
−нарық субъектілерінің рационалды мінез-құлқы.
Мақсаттар мен құралдардың принципі өнімнің бәсекеге қабілеттілігін басқаруда
Тұтынушы мен өндіруші қатынас арасындағы байланыс ақша, тауар,
Өнімді сатып алуды жетілдіру мақсатында тұтынушы үшін оның
Өндіруші қөзқарасы мен өнімнің пайдалылығы екі шығын бағалы
Соған байланысты өнім нарықтың екі субъектісі үшін де
Нарықтың әртүрлі сегменттерінің ерекшеліктерін есепке алу принципі.
Нарықтық қатынастар тәжірибесінде негізделген және тұтынушыларды бірлік қоғам
Олар бір қасиетті бір тауарға әртүрлі әсер етеді.
Әрбір сатып алушының сатып алуы кешенді фактор негізінде
Бірақта жиынтық сұраныс белгілі бір тұтынушылар топтамасында тауардың
Қолайлы сегмент ретінде 20% тұтынушы иеленетін өнімді сатуды
Соған байланысты өнім бәсекеге қабілеттілігі әртүрлі сегменттерде әртүрлі
Нарық конъюктурасының тұрақтылық принципі. Өнімнің бәсекеге қабілеттілігі –
Бәсекеге қабілеттілікті бағалау кезінде негізгі параметрлердің ішкі сәйкессіздігін
Бірақта аталған жағдай ішкі және сыртқы ортаны аз
Нарық субъектісінің рационалды мінез – құлық артықшылық принципі.
Өнімді тұтынушылар рационалды принципке сүйенеді. Аталған қажеттіліктерді қанағаттандыруға
тауардың пайдалығына сыртқы әсер
спекулятивті сұраныс
ирроционалды сұраныс
Рационалды сұраныс көбінесе тауардың пайдалығының сыртқы әсерінен болады.
Спекулятивті сұраныс өзінің қажеттілігін қанағаттандыру мақсатында емес өзінің
өнім тұтынуды және тұрақтылық принципіне сәйкес келмейді.
тұтынушы спекулятивті сұраныс кезінде кәсіпкер ретінде, яғни өнімнің
Ирроционалды сұраныс табиғаты тұтынушы мінез – құлқының негізгі
Соған байланысты нарық рационалды мінез – құлқы өнімнің
2 КӘСІПОРЫН ӨНІМІНІҢ БӘСЕКЕГЕ ҚАБІЛЕТТІЛІГІН ТАЛДАУ
2.1 Кәсіпорынның өндірістік-шаруашылық қызметін талдау.
“Raimbek agro” ЖШС 2001 жылы, қызметі тоқтатылған “Жетісу”
майлылығы 2,5%, 3,2%, 6% “Айналайын”
0,2л, 1л, 10% кілегей;
0,2л, 7,5% концентратталған сүт;
2,5%, 8% йогурт өнімі;
Зауытта Шведтік “Tetra Pak” фирмасы мен Италияндық
Қазіргі таңда кәсіпорын өнімі Қазақстан Республикасының барлық аймақтарында
Оңтүстік аймақ: Алматы, Шымкент, Тараз, Қызылорда, Талдықорған, Балқаш;
Орталық аймақ: Қарағанды, Теміртау, Жезқазған, Астана;
Шығыс аймақ: Өскемен, Семей, Павлодар;
Солтүстік аймақ: Көкшетау, Қостанай, Петропавл;
Батыс аймақ: Ақтөбе, Орал, Атырау, Ақтау;
Ішкі нарықта сатудан басқа, кәсіпорын өнімін Қырғыстан мен
Сүт шикізат пен қосымша материалдардың келіп түсуіне қатаң
Жеміс – жидек толықтырғыштар
Арналуы:
Құрғақ заттар:
pH мәні:
Мөлшері, кг:
Жемістердің құрамы: 35% (таңқурай, бүлдірген, құлпынай), 37%
Қант:
Тәттілеуіш:
Стабилизатор:
Қышқылды реттеуіш: трисодиумцитрат Е331
Хош иістендіргіштер: табиғи және табиғиға ұқсас заттар
Консерванттар:
Бояғыштар:
Қосымша
ингридиенттер:
Ашытқы:
Зең:
Біртума жабық сыйымдылықта +4 - +8 С температурасында
1 – кесте. Йогурттың тағамдық және энергетикалық құндылығы.
Өнім Негізгі тағамдық заттардың массалық бөлігі, өнімнің 100гр,
Құрғақ заттар Белоктар Майлылығы Көміртегі Күлдер
Жеміс -жидек йогурты
майлылығы 2,5%
майлылығы 8,0%
18,0
17,0
2,7
2,8
2,5
8,0
11,0
11,0
0,6
0,6
71
86
2 – кесте. Йогурттағы минералды заттар.
Өнім Минералды заттардың массалық бөлігі, өнімнің 100г, мг
натрий калий кальций магний фосфор темір
Жеміс - жидек йогурты
майлылығы 2,5%
майлылығы 8,0%
50
48
152
146
124
120
15
15
95
95
0,1
0,1
3 – кесте. Бактериясыздандырылған сүт пен кілегейдің тағамдық
Өнім Негізгі тағамдық заттардың массалық бөліг, өнімнің 100гр,
Су Белок Көміртегі Органикалық қышқылдар Күл
Лактоза Сахароза
Бактериясыздандырылған сүт
майлылығы 3,2%
майлылығы 2,5%
майлылығы 1%
Бактериясыздандырылғын кілегей
майлылығы 10%
88,5
89,1
90,0
84,2
2,80
2,82
2,84
3,0
4,70
4,73
4,78
4,0
-
-
-
-
0,14
0,14
0,14
0,17
0,7
0,7
0,7
0,6
58
52
44
102
4 – кесте. Бактериясыздандырылған сүт пен кілегейдегі дәрумендер
Өнім Дәрумендердің массалық бөлігі, өнімнің 100гр, мг
А β−каротин В1 B2 PP C
Бактериясыздандырылған сүт
майлылығы 3,2%
майлылығы 2,5%
майлылығы 1,0%
Бактериясыздандырылғын кілегей
майлылығы 10%
0,02
0,01
0,01
0,06
0,01
0,01
0,01
0,03
0,02
0,02
0,02
0,03
0,13
0,13
0,13
0,10
0,10
0,10
0,10
0,15
0,6
0,6
0,6
0,5
“Raimbek agro” 2005 жылдың қазан айында
Бактериясыздандырылған сүтті өндірудегі технологиялық үрдіс, өндірісте қолданатын
1.Сүттің келіп түсуі – ыдыстың сыртқы жағын қарастыру,
2.Тазалау – сапа бойынша іріктелініп алынған сүт тазартылып,
3.Сүтті сепаратордан өткізу – бұл сүтті, кілегей мен
Сүтті сепаратордан өткізу кезінде оптимальді температура 35 -
4.Нормалау – тазартудан кейін сүтті майлылығы бойынша нормалайды.
5. Сүтті гамагенизациялау (кілегей мен сүт қоспалары)
6.Пастерлеу – 4сағат бойы, сүтті бактериясыздандыруға дейін,
Пастерлеудің мақсаттары төмендегідей:
― Патогендік микрофлораларды жою, тұтынушыға санитарлы –
― Жалпы бактериялар мөлшерін төмендету, шикі сүт ферменттерін
― Дайын өнімнің қасиеттерін алу үшін оның
Патогенді ағзалардың бірі – туберкулез таяқшасын құртуды қамтамасыз
Егер пастерлеу нәтижесінде фосфотаздар бүлінсе, онда ауру жұқтырғыш
7.Тұздар – стабилизаторын қосу – бактериясыздандыруға жібермес бұрын
8.Сүтті бактериясыздандыру - өнімнің санитарлы – гигиеналық жағынан
Бактериясыздандырудың танымал әдістерінің (химиялық, механикалық, радиоактивті, электрикалық, жылулық)
Бактериясыздандырудың жылулық әдісінің мәні − 100ºC жоғары температурамен
Сүтті алдын – жылыту, тазарту, даэрациялау, гамогенизациялау, бактериясыздандыру
Сүтті бактериясыздандыруға дайындауда, алдын – ала 76+/-2C дейін
Гамогенизацияланған сүт 140+/-1C дейін жылытылады, одан кейін регенерация
Буып – түю мен таңбалау.
Астауда таза ауа қысымынан суытылған және бактериясыздандырылған сүт
Пакеттер бес қабатты құрама материалдан тұрады. Құрамы: полиэтилен
Бактериясыздандырылған кілегей.
1.Шикізатты қабылдау және дайындау − бактериясыздандырылған кілегейді дайындауға
2. Кілегейді нормалау – кілегейдің құрамындағы майлылығы белгіленген
3. Пастерлеу – нормаланған кілегей 78ºС температурасында 15
4. Тұздар – стабилизаторын қосу – шикізатты термртұрақтылыққа
5. Кілегейді құю алдында оны жылыту, астауда бактериясыздандыру
6. Кілегейді құю және буып – түю -
“Raimbek agro” ЖШС – нің негізгі техника –
5 – кесте. “Raimbek agro” ЖШС 2004 –
№ Көрсеткіштер Өлшем бірлігі 2004 2005 2006 Ауытқу
2005 - 2004 2006 - 2005
+ / - % + / -
1 2 3 4 5 6 7 8
1 Өнімді өткізуден түскен табыс Мың.тг. 877644
2 Өткізілген өнімнің өзіндік құны Мың.тг. 84755
3 Жалпы табыс Мың.тг. 792889 859255
4 Кезең шығындары Мың.тг. 25325 31556
5 негізгі емес қызметтен түскен табыс Мың.тг. 12090
6 Корпоративті табыс салығы Мың.тг. 233896
7 Таза табыс Мың.тг. 545758 630290
8 Жұмыскерлер саны Мың.тг. 152 168
9 Негізгі құралдардың орташа жылдық құны Мың.тг.
10 Қор қайтарымдылығы теңге 19,51
11 бір жұмыскердің орташа жылдық еңбек өнімділігі Мың.тг.
12 Сату рентабельділігі % 62,2 65,0
13 Өнім рентабельділігі % 905/6 750,8
5 – кестедегі берілген мәліметтерге қарасақ, өткізілген өнімнен
“Raimbek agro” ЖШС қаржылық қызметінің нәтижесіне, негізгі емес
Қор қайтымдылығының жоғарлауы негізгі құралдарды қолданудың тиімділігін көрсетеді
Жұмыскерлердің жылдық орташа саны 2004жылы 152 адамға, 2006жылы
Кәсіпорын қызметінің тиімділігін сипаттайтын көрсеткіштерді қарастырсақ, өнімді сату
Кәсіпорынның ұйымдық – құрылымы 1- суретте көрсетілген.
1- сурет. Кәсіпорынның ұйымдық – құрылымы.
Маркетинг қызметінің жоқ болуы, “Raimbek agro” ЖШС барлық
2.2 “Raimbek agro” ЖШС өнімінің бәсекеге қабілеттілігін бағалау.
Бәсекеқабілеттілікті бағалау үшін таңдалған тауар − майлылығы 3,2%
Алматы қаласының нарығында сүтті негізінен тұрғылықты өндірушілер ұсынады,
Сүт кең көлемді жарнамалық тауар екенін айтып өткен
Негізгі бәсекелестер болып, аналогтық өнімді ұсынатын тұрғылықты кәсіпорындар
UNT – сүтін сатудан бүгінгі күні Nestle және
47
43
39
28
21
14
9
6
0 0
Kosmis
12
9
8
7
6
5
3
2
0
Агропродукт
– сурет. Қазақстан нарығындағы UNT – сүтін өндіретін
Бәсекелестерді бағалаумен қатар, өнімдерді салыстыру қажет. Осы мақсатта
6 – кесте. Критерийлер жүйесі және кәсіпорынның бәсекеге
Бәсекеге қабілеттіліктің көрсеткіштері "Raimbek Agro" ЖШС Бәсекелестер
Өнім
Буып - түю:
Сауда белгісінің беделі:
Қолданудың көпнұсқаулылығы:
Кепілдік мерзімі (сақтау мерзімі):
Баға
Прейскурантты:
Жарнама:
Тұтынушылар үшін
5
5
4
5
5
5
4
4
4
4
3
4
3
4
Барлығы 33 26
“Raimbek agro” ЖШС өнімінің бәсекеге қабілеттілігін бағалау нәтижесінде,
Өнімнің бәсекеге қабілеттілігін модельдеу әдісі есептеу қарапайымдылығымен, түсініктілігімен,
Кәсіпорын өнімнің бәсекеге қабілеттілігін модельдеу, бірнеше этаптардан тұрады:
Жеке бәсеке артықшылығын (баға, сапа) модельдеу.
Мысалы: “Айналайын” сүті, “ФудМастер” сүтіне бағаға қатысты кері
“Айналайын” сүті – 1л, 3,2% - 140тг
“ФудМастер” сүті – 1л, 3,2% - 135тг
135
α = --------- = 0,96; (15)
140
α - “Айналайын” сүтінің, “ФудМастер” сүтіне бағаға
2. Кәсіпорын өнімнің, бәсекелестер өніміне сапаға қатысты бәсекеге
5
β = --------- = 1,25;
4
β - “Айналайын” сүтінің, “ФудМастер” сүтіне, сапа критерийлерінің
5 - “Айналайын” сүтінің, сапа көрсеткішінің нақты деңгейі;
4 - “ФудМастер” сүтінің, сапа көрсеткішінің нақты
3.Кәсіпорын өнімнің жеке бәсекелік артықшылықтарын бәсекеге қабілеттілік моделінде
J = 0,96*1,25 = 1,2
J = сүттің бәсекеге қабілеттілігін көрсететін интегралды көрсеткіш;
“Айналайын” сүтінің, “ФудМастер” сүтіне қатынасы.
Шешім: Егер J